ברוכים הבאים, אורח

היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן 345 צפיות

היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136724

  • זהאפשרי
  • רצף ניקיון נוכחי: 6 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 3

שלום לכולם.

הגעתי לכאן אחרי שחבר שיתף פה פוסט ושלח אותו אליי.

אני בן 27, רווק, מגדיר את עצמי חרדי לאומי. הייתי נקי לשנה שלמה והייתה לי נפילה לאחרונה.
אני מקווה שבזכות רבינו נחמן בן פיגא זכותו תגן עלינו, כולנו נצליח לחיות חיים משמחים ומספקים (בלשונו אריכות ימים). שנזכה לטהר את הנשמות שלנו ממש ולחזור ולהחזיר אחרים בתשובה.
לתת מוטיבציה וכח לחברים שלי כאן גם אם אנחנו לא מכירים.

הסיפור שלי:
אני בטוח שלא כולם יזדהו עם כל חלקיו. אני אספר אותו מנקודת מבט של אותו הגיל וקצת על איך שהרגשתי במהלך ההתמכרות. אקצר כדי שהפוסט יהיה מועיל. המטרה שלי היא א') לתת לאנשים לדעת שהם לא לבד, ושלא יהיו בזה לבד וב') כי זה מה שנותן לזה לצמוח.

בגיל מאוד צעיר לדעתי גיל 8 הייתי עם חברים שאמרו לי לחפש מונח מסוים במחשב. לא ידעתי מה פשר הדבר וחיפשתי. אז קיבלתי ידע מוקדם עוד לפני גיל ההתבגרות (בהשגחה פרטית, לא הצלחתי למצוא דברים שהם יותם מידי בוטים אבל בהחלט התחלתי להבין במה מדובר).
אני זוכר כשאמא שלי ראתה בהיסטוריה של האינטרנט במחשב הביתי מה הילדים שלה חיפשו והיא הבינה מאוד מהר מי זה היה. היא לא פירטה בכלל אבל הנימה והצעקות שקיבלתי ברכב בדרך לכיתה חרוטים אצלי בזיכרון.

בגיל 12 נתפסתי שוב פעם - הפעם הגישה של ההורים השתנתה הם היו נחמדים דיברו איתי ברכות אבל הם כמו המון מבוגרים לא הבינו שהבמאים שחקנים ויוצרים של הסרטים כבר פתרו לנו את כל הבעיות של איך להתמודד מול קשיים בחיים. ואם לנער אין מי שיעזור לו, יש במאים שחקנים ויוצרים שאנחנו מספקים להם עבודה ומעודדים אותם להמשיך לפעול בצורה בה הם פועלים.( כמובן שזה מעשה שלהם ולא שלנו).

עד גיל 16 מצאתי דרכים לראות סרטים וכבר נחשפתי למאות סרטים באינטרנט. הפנטזיה כבשה את המציאות, לא הייתי ילד רגיל עם התמודדויות רגילות, כל פעם שהייתי נעלב בבית, לא הייתי חושב יותר מידי על העתיד שלי, הייתי הולך לחדר אם אם זה היה בפנימייה אז לשירותים, בכל מקום ופשוט מרגיע את עצמי. התחלתי לפתח חרדתיות ביקשתי טיפול פסיכולוגי כי כבר אז התחלתי לפתח חרדתיות. הפסיכולוג היה מישהו יחסית מבוגר שלא תפס עדיין שלצעירים יש התמודדות שלא ההיתה נפוצה בשנים הקודמות ולא נחקר לפרטיו כמו שצריך.

בגיל 16 רכשתי לעצמי מכשיר מתקדם, הייתי בטוח שעכשיו שיש לי מכשיר, החיים שלי יהיו מושלמים, לזה חיכיתי. לצערי זה לא עזר לי להתמודד היו לי קשיים מול חברים, הסתובבתי עם אנשים שדיברו בלשון גסה ועשו מעשים שהם ממש ההפך מהערכים שלי, זה יצר אצלי סתירה בין המציאות ולצלילה לעולם שקט שכולו פורנו (עד שהוא קורע לך את הנשמה מבפנים) נכנסתי לדיכאון עמוק מאוד מאוד מאוד מאוד (אני זוכר שלא היה לי למה לקום מהמיטה, בקושי להוזיז אצבע, התביישתי במי שאני, כל אישה שראיתי בכל מקום היה מזכיר לי את החטאים שלי, ללמוד תורה א"א כשיש לך תמונות בראש.

גיל 19 התגייסתי ליחידה קרבית - ילד שלא הצליח להחזיק עבודה ליותר מ חודש וחצי, לא מצליח להגיע לשום הישג (ידוע שפגם הברית פוגם בפרנסה וגורם ייסורים). סבלתי המון בצבא, המשכתי עם ההתנהגות שלי, כמעט הפסקתי להאמין שאפשרי לצאת מזה, ניסיתי לפתח רעיונות על איך זה יכול להיות שכולם מסביבי מצליחים ואני נשאר בכישלונות שלי תוך כדי התמודדות מאוד לא פשוטה בצה"ל.

אחרי שנתיים של שירות משמעותי יצאתי מהצבא בן אדם אחר. נכון שהצלחתי בשירות אבל יצאתי עם מידות רעות, עם פוסט טראומה, לא הכרתי את עצמי וכמובן שהפורנו ניצח אותי בכל פינה.

ה' ריחם עליי ומשך אותי לישיבה. למדתי תורה הרגשתי טוב אבל הנפילות המשיכו.

מה שקרה אח"כ קשה לקרוא אבל זה קורה לאנשים, אנשים מתביישים בזה ובצדק.
פשוט השתגעתי. בן 24 לא מבין מה נסגר, לא מצליח. נתקע. דפוק. חרדות. לא ישן טוב. לא אוכל טוב. רב עם חברים רב עם משפחה. אין זוגיות. אין עבודה. והנשמה צועקת ואין מי שייתן לה מענה.

עזבתי את הישיבה וטסתי לארה"ב - לזה קורים גלות, כפשוטו. בעזרת אמא שלי הצדיקה שהייתה זמינה בטלפון והרגיעה אותו שעבדתי (אנשים עזרו לי המון והגיע אליי פרנסה בלי שאתבייש ואצטרך לבקש מאנשים אוכל וכדו' וכל זה ברחמים ממה שבאמת הגיע לי)

כשחזרתי לארץ אחרי חודשיים התחלתי טיפול פסיכולוגי. ממש עברתי ביזיונות באותה תקופה, איזה כפרת עוונות. אחרי שנתיים והמון כיסופים מצאתי מישהו באינטרנט שהוא עבר את ההתמכרות הזאת ויצא ממנה והוא לימד אנשים דרך סירטונים וקבוצת פייסבוק איך לצאת מזה. שילבתי את הטיפול ואת המורה באינטרנט וביחד ראיתי הצלחות.

בהתחלה כמה חודשים (לא האמנתי שזה אפשרי) אח"כ עוד כמה חודשים אח"כ שנה. ועכשיו הייתה לי נפילה. לפחות יש לי תקווה עכשיו. ולמדתי מהנפילה הזאת.

היום אני בכיוון סיום תואר ומחזיק במשרה חלקית. יש לי המון מה לשפר בחיים שלי עדיין. צריך חתונה. צריך להיגמל. לפרנס את עצמי. להתחזק בתפילות להתחזק קביעת עיתים ,התבודדות. 

כמה דברים שעזרו לי:
1. אתה לא לבד, יש עוד אנשים שמתמודדים עם אותה הבעיה בדיוק (אתה לא שונה במילימטר, מבטיח).
2.אם יש דבר אחד ויחיד שתוקע אותי בחיים זה שאני ממשיך לחטוא וליפול לתאוות.
3.גם אם נפלתי, זה לא נורא. מה שחשוב זה ללמוד (יש דברים מסוימים)
4.להבין שההתמכרות היא גם פיזית וכמו בסיגריות שי התמכרות לניקוטין יש פה התמכרות לחומר שמשתחרר בראש.
5.קהילה חברים ותמיכה כמה שאפשר יותר טוב.

תגובה: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136725

  • יוסי91
  • רצף ניקיון נוכחי: 1 יום
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 428

שלום זהאפשרי,
קראתי את מה שרשמת.. יכול להתחבר לחלק מהנקודות שרשמת.
ממליץ לך לקרוא פוסטים ולראות אם אתה מתחבר למקום.
בהצלחה!!

תגובה: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136726

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 210 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1898

ברוך הבא חבר יקר! הגעת למקום הנכון.

נהניתי מאוד לקרוא את השיתוף שלך והזדהיתי עם המון חלקים בו 

גם אני בדיוק כמוך חשבתי תמיד שהכל בסדר אצלי בחיים הבעיה היחידה שלי זה השימושים..

רק כעבור הרבה זמן של נקיות ובתכנית SA הבנתי שהבעיה היא לא בגלל שאני משתמש.. השימוש זה הפתרון שאני מצאתי למצוקה שלי.

והמצוקה שלי לא נובעת ממחסור בפרנסה או זוגיות או עבודה או כל דבר אחר...

המצוקה שלי נובעת מרגישות יתר, מהערכה עצמית נמוכה, מחוסר בטחון, מחמדנות, מגאווה, מחוסר סיפוק, חוסר יכולת להסתפק בשלי, קנאה, אגו, כבוד, עצלנות, ועוד ועוד פגמי אופי רבים וטובים שהופכים את החיים שלי לגיהנום עלי אדמות ללא כל קשר למה יש לי או אין לי במציאות כלל וכלל !

ברחתי לתאווה כשהייתי לבד וברחתי כשהייתי בזוגיות...
ברחתי כשפוטרתי מהעבודה וגם כשקודמתי וקיבלתי העלאה.. ברחתי כשהחברה עזבה אותי וברחתי מיד אחרי שהתחתנתי.. ברחתי כשהרגשתי בדידות וברחתי כשהרגשתי שיא הביחד. ברחתי כשנולדו לי הילדים.. ברחתי כשקיבלתי 60 וכשקיבלתי 100 בתואר וברחתי גם כשקיבלתי תעודת הוקרה על הצטיינות יתרה..

פגמי האופי שלי מונעים ממני מלהיות מאושר. הם גורמים לי לסבל. מצוקה. וככל שהזמן עובר ואני לא מטפל אני מגיע לדיכאון ולשביזות.. ואז אני בורח לסם שלי.. לתרופה משככת כאבים..
עד שהגעתי למצב שהתרופה יוצרת כאב אדיר בעצמה כתופעת לוואי.. אז אחרי שהשתמשתי הייתי צריך לברוח שוב לשימוש כדי לשכך את הכאבים שנוצרו- מהשימוש עצמו..

וחוזר חלילה.

וכשניסיתי בכל הכוח להפסיק תקפו אותי קריזים מטורפים...

לא יכלתי לישון לעבוד להתרכז להנות לדבר .. לא יכלתי לעשות כלום. וזה התווסף ללחץ של החיים ופגמי האופי של מקודם - הפחדים.. הדאגות.. החוסר בטחון.. והרגשתי עוד יותר מרוסק ועוד יותר מושפל ועלוב.. עד שכמה שלא רציתי פשוט הגעתי למצב שאני לא מסוגל להתמודד... אז השתמשתי שוב למרות שנשבעתי לעצמי אלפי פעמים שאין מצב שאני חוזר לזה...
פשוט באמת לא נותרה לי ברירה..

החברותא היום איפשרה לי למסור לאלוקים רק להיום את הכאב הזה. ללמוד איך לטפל בו, איך לחיות איתו, איך לאט לאט להשתחרר מפגמי האופי. איך אני לא חייב לברוח לתאווה.. גם אם אני לא ממש מצליח לעשות שום דבר אחר..

מתפלל עבורך שתזכה לזה לעוד יום אחד. 

פה בשבילך אם אתה צריך.

אוהבים

תגובה: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136727

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 222 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2069

אוהב אותך זה-אפשרי...
ממש מזדהה בהרבה חלקים...
לי למשל בתור ילד בכתה ה'/ו' הביא חבר נגן MP4 שהיה בו תמונות פורנוגרפיות - פעם ראשונה שנחשפתי לתמונות כאלה, וזה סיחרר לי את הראש והטריף אותי פיזי [הרגשתי חולה]... אבל גילתי כמה אני מכור ואובססיבי לראות וכו' עם כאבי הראש מתחת לשמיכה מסתכל מסכל מזה, עד שמחקתי את זה ואז החבר התעצבן יום למחרת, למה אני אגואיסט מסתכל ואז מוחק... [עדיין אז לא ידעתי מה זה לאונן...]

נערך לאחרונה: לפני 2 שנים, 10 חודשים על ידי דייב 2.

תגובה: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136731

  • זהאפשרי
  • רצף ניקיון נוכחי: 6 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 3

תודה על השיתוף מתחבר למה שאמרת על הפגמי אופי וגם לאיך שאמרת את זה.

תגובה: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136732

  • זהאפשרי
  • רצף ניקיון נוכחי: 6 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 3

כנראה שזה תופעה נפוצה יחסית. תראה מה ש 'מתרפא' רשם על שזה רק פתרון למצוקות זה מה שחשוב פה השימוש עצמו חשוב אבל המקור שלו עוד יותר.

תגובה: היי - אני חדש - רוצה לשתף אתכם בחוויה שלי עד כאן לפני 2 שנים, 10 חודשים #136776

הרבה הרבה למדתי ממה שכתבת 
בעצם זה פתח אותי להתחיל לחשוב היום מה אצלי גרם שאתחיל ב..מדרון הזה 
ואם עדיין קיים , האיך לתקן את זה 
"מכל מלמדי השכלתי" 
חזק חזק ונתחזק 
נראה שיש לך כוחות וכשרונות תוציא אותם לפועל וכולם יהנו ממך 
מאת ידידך 
"מאמין בישועה"

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.61 שניות

Are you sure?

כן