ברוכים הבאים, אורח

מסר לחבר החדש
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מסר לחבר החדש 829 צפיות

מסר לחבר החדש לפני 5 שנים, 4 חודשים #115489

שלום לך חבר חדש!

אתה בוודאי מבולבל מאוד ונסער אם הגעת לכאן. וכאן אתה פתאום שומע מושגים חדשים, דברים מפחידים כמו התמכרות, קבוצות, חוסר אונים ועוד דברים.

אז קודם כל אומר לך שאני אוהב אותך. כאן באתר איננו אנשי מקצוע. הכוח שלנו הוא בכך שאנחנו עברנו ועוברים את אותו דבר. אנחנו מבינים מהי תשוקה, מה זה כשהתאווה מתגברת, את תחושת המיאוס מעצמי, ההסתרה, הרצון לא ליפול ובמקביל הרצון ליפול. ולכן אנחנו אוהבים אותך, כי כולנו באותה סירה. נכון שזה מתבטא קצת שונה אצל כל אחד, אחד רק רואה דברים לא צנועים, ואחר גם עשה מעשים אסורים, אחד אוהב שחור ואחד אוהב לבן - אבל זה לגמרי לא מהותי. כולנו מתמודדים מול תאווה.

מה יש לי לומר לך?
חשוב לי לומר שאני לא יועץ. אמנם למדתי הרבה על העניין מתוך סקרנות, אבל אני לא מוסמך. ובעיקר - הידע שלי לא הצליח לעזור לעצמי, אז למה שהוא יעזור לך? אגב, גם הידע של הפסיכולוגים ואנשי המקצוע לא הצליח לעזור להם לרפא אותי... כנראה שאין לי בעיה עם ידע.
מה כן עזר לי? עזר לי לשמוע מהניסיון של אחרים שעברו את מה שעברתי. כשהתחלתי להתחבר לניסיונם של ותיקים בהחלמה - ראיתי דרך שעוזרת גם לי. ובחסד ה' אני היום נקי עשרה חודשים (!!!). אז אני לא הולך לתת לך עצות, רק לספר מניסיוני, אני מאמין שזה יכול לעזור גם לך.

השאלה הראשונה שאוהבים לשאול זה: האם אני מכור?
הרי כל הגברים מתמודדים עם משיכה מינית, לא?

התשובה שלי מהניסיון שלי היא שהתמכרות אינה שאלה של מינון, אלא של אופי. אסביר את דברי: מספרים שהסטייפלר היה מעשן. אבל בשואה הוא הרגיש שלא מתאים שהוא יהנה ממותרות כיהודים נרצחים - והפסיק לעשן במשך יותר מארבע שנים. אחר כך, הגיע לידו יום אחד מחקר שהסיגריות מזיקות לבריאות - ואז הוא ביום אחד הפסיק לעשן.
אני מודה שמעולם לא עישנתי, וריח הסיגריות מגעיל אותי, אבל אני יכול להבין את המשיכה (אם היא כמו המשיכה שלי לתאווה). אז אצלי - זה לא אפשרי. ניסיתי כמה פעמים להפסיק בגלל שיקול מוסרי (איך אתה רואה כאלה דברים כשאחים שלך נרצחים בפיגועים?), אבל זה לא החזיק הרבה זמן. גם לא זה שאני נפגע מזה (יצא לי לשבת מול מחשב עד 2-3 לפנות בוקר בלילה לפני טסט).
לעומת זאת, הופתעתי לגלות, אבל יש חוזרים בתשובה שניהלו חיים של להתחיל עם בחורות חשופות על שפת הים וכו' - ואז כשחזרו בתשובה הפסיקו. כמו שהחליטו לשמור שבת, וברור שזו התמודדות בשבילם, כך הם הפסיקו עם האוננות והתאווה. זו התמודדות, אבל בכוח הרצון הם מצליחים.
אני לעומת זאת, לא הגעתי לרמות האלה בתאווה. למעשה, כשהגעתי לשמור עיניך לראשונה לא הייתי עדיין בשום אתר פורנו רשמי. רק אוננות וחומר מגרה. אבל עשיתי דברים שלא רציתי לעשות ולא יכלתי להפסיק. זו הנקודה בעיני.
מבחינתי, כבר הסיטואציה שאני כנער פותח משנה במסכת נידה שגירתה אותי ומאונן מולה - היא הוכחה להתמכרות. הרי זה לא הגיוני שאני אעמוד ערום מול ספר קודש!! אבל זה בדיוק מה שקרה.
אז אמנם, מבחינת החומרה המינית יש כאן מינון מאוד נמוך. בסך הכל משנה, לא ראיות אסורות. בסך הכל נער מתבגר מאונן. אבל זו התמכרות, ואילו אותו חוזר בתשובה שהיה בפעילות מינית מלאה מול בחורות - אינו בהכרח מכור.
בקיצור: אם אני נשלט - אני מכור. שולט - אני לא מכור.

אז אני מכור?
בסוף, אני לא יכול לומר לך. זו צריכה להיות תובנה שלך. גם אני לא יכול לאבחן, וגם זה לא יעזור. אם תגיע לקבוצות בלי שאתה רוצה ומשוכנע שאתה מכור - זה פשוט לא יצליח. אז צר לי, אתה צריך לחשוב על זה, מתוך ענווה והרבה הורדת אגו (לי לקח כמה חודשים להכיר בזה שאני חד משמעית מכור, ואח"כ לא הבנתי איך חשבתי אחרת לפני כן).

מה זה הצעדים?
לי כמכור לא מצאתי שיטה שתעזור לי לבד. רק כשאני מקבל עזרה מאחרים, ואת העזרה הזאת קיבלתי ב-12 הצעדים. השיטה בגדול היא הכרה בכך שהבעיה שלי אינה התאווה - זה רק הפתרון שמצאתי לריק פנימי גדול. כשאני לומד להתמודד ולמלא את החוסרים בנפש, על ידי הכרה בפגמי אופי וחיים רוחניים של נתינה וקבלת המציאות - אין לי את הצורך לברוח כל הזמן.

אי אפשר להתקדם בלי לעבוד!

ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי
כי הנני בידך, בידך, בידך לבד
כחומר, כחומר, ביד היוצר
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות
וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי
מבלעדי עוזך ועזרתך
אין, אין, אין עצה וישועה

אם אני לא דבוק למעלה אני דבוק לקרקעית

תגובה: מסר לחבר החדש לפני 5 שנים, 4 חודשים #115499

  • נתן 01
  • רצף ניקיון נוכחי: 2260 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1785

איזה יופי! תודה רבה על הכתיבה. (גם לי בא להיות חבר חדש...).
אוהב.

תגובה: מסר לחבר החדש לפני 5 שנים, 4 חודשים #115503

  • Kdouchat
  • רצף ניקיון נוכחי: 244 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 956

נפלא מאד !
אם תוכל כל יום לכתוב עוד קצת זה מאד יעזור לכולנו !
אתה כותב באופן מאד מחזק !
תודה רבה !

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.36 שניות

Are you sure?

כן