ברוכים הבאים, אורח
  • עמוד:
  • 1

נושא: שלום 334 צפיות

שלום לפני 11 חודשים #146124

  • samu
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 6
היי, מה קורה? אני לא יודע מאיפה להתחיל, אז זה יהיה קצת מבולבל וגם קשה לי לכתוב על זה כי זה ממחיש את זה יותר וזה קצת מפחיד.אז, שלום אני בחור בן 18 דתי, חב"ד (אם בכלל אפשר להגיד אחרי כל מה שעשיתי ו עם מה שאני מתמודד) גר בחו"ל (אני לא ישראלי) הלכתי לבית ספר חב"ד,  אחרי זה תיכון לא ממש דתי ואחר כך homeschooling, אחרי כל זה חשבתי שללכת לישיבה יהיה טוב בשבילי אז היום אני בישיבה (שנה ראשונה) ובמיוחד חשבתי שיהיה טוב בשביל ההתמכרות שלי לאוננות וכו'. זה התחיל לפני הרבה זמן ובצורה מוזרה שקצת קשה להסביר, לפני בערך 10 שנים (הייתי ילד שלא מבין כלום) ביום סתם עשיתי תנועה מוזרה והרגשתי תחושה מאוד מספקת שבעצם היתה אוננות ובכלל לא ידעתי מה זה או מה הייתי עושה אבל ככה זה התחיל ( גם אם כשעושים את זה בתור ילד זה לא אותו דבר) [אני לא יודע עד כמה אפשר להאריך פה ועל מה אפשר לדבר, אני מקווה שאני לא חוצה גבולות] אחרי כמה שנים שמתי לב שהתחושה הזאת מגיעה בחוזק יותר כשמסתכלים על... אבל עדיין לא ידעתי מה הייתי עושה, באיזשהו שלב הייתה לי תחושה שאולי מה שאני עושה זה אסור לפי היהדות אבל התביישתי לשאול ולא ידעתי איך לחפש לבד, תכלס אחרי כמה שנים כשהתחלתי ללמוד (ולראות סרטים) הבנתי מה זה ואחרי זה גם שזה אסור (אבל אחרי הרבה זמן משהכל התחיל) ומאז אני מנסה להתמודד עם זה (או לפעמים לא) (וגם משהתחלתי לראות סרטים זה נהיה פי מליון יותר קשה אבל לצערי נהיתי מכור גם לזה) היו תקופות (או שנים) שפשוט כל יום הייתי נופל ואחרי כמה זמן גם לא היה אכפת לי כל כך, בהתחלה גם לא ידעתי את חומר (חומרה) הדבד, אחרי זה כשהתחלתי ללמוד תניא הבנתי את חומר הדבר אבל עדיין היה בלתי אפשרי בשבילי לא ליפול אבל לפחות הייתי מודע לזה אז התחלתי לנסות להתמודד, לדוגמה שנה שעברה הייתי נותן לעצמי יום אחד בשבוע שהייתי יכול לאונן בלי מצפונים בתנאי ששאר השבוע אני לא, כי חשבתי שזה יעזור, אבל התברר שלא ממש עזר וגם לא תמיד עמדתי אפילו בתנאים שלי, אולי זה היה סתם בשביל המצפון שלי. השיא שלי עד שנה שעברה היה שבועיים בלי אוננות בזכות שהייתי בקאמפ. כיום אני בישיבה ועדיין ממוכר לאוננות ופורנוגרפיה אבל כשאני בישיבה יש לי כוח להתגבר (ואולי גם זה שאף פעם לא עשיתי את זה פה בישיבה נותן לי כוח שלא להתחיל פה, וגם אני כמעט ולא משתמש בסמארטפון בישיבה) אז השיא שלי השנה עלה לחודש (עד שאני חוזר לבית לשבת חופשה, חוץ מפעם אחת שהתגברתי). כל כך מוזר ומפחיד בשבילי לדבר על זה, אף פעם לא הוצאתי מילה על זה לאף אחד, כל כך מפחד ומתבייש ממה שאני, וכל פעם כשעושים לי מחמאה על איך אני טוב או לא יודע מה אני חושב לעצמי, אילו הייתם יודעים את האמת, איך אני כל כך טוב וצדיק (כמובן באירוניה) והמחשבה הזאת שאני לא טוב לא עוזבת אותי (ובצדק). תכלס אני כתבתי קצת יותר מדי, אף אחד לא יקרא עד הסוף, מתבייש נוראאא, לא הייתי חולם על לכתוב את זה, אבל מקווה שבעז"ה עם העזרה שלכם אני אצליח להתגבר ולהתגבר ולהתגבר ולהתגבר עד שהסיות הזה כבר יגמר. תודה לכולכם.נב. ביום רביעי אני חוזר הביתה לשבוע...

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146125

בוקר טוב וברוך הבא לפורום, 
דוקא כן קראתי עד הסוף. תוכל להאריך ולכתוב כאן כמה שאתה רוצה, זה טוב לפרוק את הקושי שאתה סוחב עליך. מזדהה מאד עם הסיפור והקושי. תמשיך לבא, תקרא את החומר ותבדוק את הכלים שבאתר. בהצלחה רבה רבה

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146127

  • Be Better
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 81

אחי אני מאחל לך ממש בהצלחה
וזה צריך אומץ לכתוב מה שכתבת
תחשוב אם תתחיל את התהליך עכשיו כמה סבל תחסוך בעתיד
בהצלחה אחי

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146149

ברוך הבא חבר יקר 
בנו אהובו של הקדוש ברוך הוא
אני מבין ומזדהה מאוד עם מה שכתבת
וגם ממה שנשמע בין המילים
ואני שמח לומר לך
יש פיתרון! יש תקווה!
יהיה טוב
חזק ואמץ!

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146151

  • nbym
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 177

אחי הצדיק! (לא באירוניה - אלא באמת). 
כמה אומץ צריך בשביל להיחשף ולכתוב את מה שעל הלב שלך! כל הכבוד.יש פה אנשים מדהימים שרוצים לעזור ולתמוך. זה בדיוק המקום לשתף, לשאול, לבקש עזרה, אנחנו פה בשבילך! אתה לא לבד! 
אני מזדהה עם כל התחושות שלך. קראתי עד הסוף. גם אני הרגשתי את אותו הדבר בתקופות שונות. 
תרשה לי לעשות סדר קצת  ולהתמקד דווקא בטוב שבך כי יש המון. קודם כל השיתוף הוא כבר חצי הדרך לפיתרון. כל פעם שאתה חש צורך לפרוק תרגיש חופשי לכתוב הכל. 
תמיד ההתחלות קשות אבל החדשות הטובות שזה אפשרי!  אני אהיה כנה, זה לא יקרה בבת אחת אבל עם הרצון שלך אני בטוח שתצליח!
אני מבין שזה מפחיד, מבלבל ואפילו מייאש. אתה לא מרשה לעצמך לקבל את המחמאות שאנשים נותנים לך כי אתה מרגיש שאתה לא ראוי לקבל אותן. אתה חושב: "אילו רק הם היו יודעים מי אני באמת", "אם הרב שלי היה יודע מי אני עושה, הוא בטח היה מזדעזע", "אני יודע מה אני עושה באמת לבד - אני לא באמת צדיק".
אני מבין את התחושות, יחד עם זאת - אתה בטוח למדת שכתוב: "שבע יפול צדיק וקם". קרא את זה שוב. כתוב צדיק, לא פלוני אלמוני או שמואל או יצחק. מדוע? 
משום שגם אם אדם צדיק שנפל - הוא עדיין נקרא צדיק! כי הוא קם! כי הוא בוחר להתגבר! 
הנפילות לא מגדירות מי אתה! 
יש רב גדול - הרב יעקב אריאל שליט"א, נשיא ישיבת רמת גן והרב הראשי של העיר הזו לשעבר. שאמר על ההתמודדות הזו: אדם צריך להפריד בינו לבין המעשים. 
אני בהחלט חושב שאתה צדיק! אתה צדיק שמתמודד. וזה טבעי ובסדר. הנפילות לא מוחקות את המעשים הטובים שעשית ולא איך שאנשים רואים אותך. 
אנשים לא אומרים סתם, הם מזהים בך את נקודות הטובות. תאמין בזה! תאמין בעצמך! תשתמש במחמאות כדי לחזק אותך! 
הרי אתה בעצמך אזרת אומץ וכתבת. סימן שאתה רוצה להשתנות. האם זה לא מוכיח שאתה אדם טוב?
אתה יודע שזו חלק מההגדרה של תשובה? תשובה = מלשון לשוב בחזרה. הקב"ה לא פחות אוהב אותך, להיפך - הוא יודע עד כמה אתה מתאמץ, וכמה חזק הפיתוי. הוא יודע שאתה מנסה, הוא מכיר את ההתמודדות הרבה יותר טוב מאיתנו. האם הוא לא שמח שאתה מנסה? תחשוב על זה, אם אתה היית רואה מישהו אחר שמנסה לעשות משהו (לא משנה מה) למרות שקשה - לא היית מעריך אותו? להיפך, זה Inspirational. על אחת כמה וכמה הקב"ה שרואה אותך. 
ישר כוח שאתה לומד בישיבה ומוסיף עוד רוחניות. זה בהחלט עוזר ומחזק! מוסיף לך המון זכויות וכוח. 
במילים אחרות, אני רוצה שתצליח לראות את הטוב שבךהיצר רוצה שתתייאש. שתחשוב שאתה לא שווה כלום. זה לא נכון! תסתכל על התגובות שכתבו לך, כמה אהבה נותנים לך, כמה הזדהות. סימן שיש בך משהו אמיתי, טוב ונפלא גם אם קשה לך לראות... לפעמים אנשים מהצד יכולים לזהות דברים עלינו, שלא תמיד אנו יכולים לראות בעצמנו.
תיכנס לאתר - תלמד את הכלים המעולים שיעזרו לך להתמודד, תנסה כמה שיותר לא לבוא לידי ניסיון (למשל, להתקין סינון בפלאפון, לא להיות לבד איתו, להכניס אותו לכיס כשאתה בשירותים, תעסיק את עצמך בדברים חיוביים או תחביבים שאתה אוהב, לא לבוא לידי שעמום וכדו'). תחשוב מה כן יכול לעזור. ככל שתלמד יותר על עצמך, כך תוכל ללמוד מה כן עוזר. 
נכון, זה תהליך שיכול להיות ארוך אבל כמו שאומרים: "עם ישראל לא מפחד מדרך ארוכה", גם אתה - לא להתייאש. להמשיך. נפלת? אוקי, עצור. מה גרם לך ליפול? איך אתה בעצם יכול לגרום לעצמך לא להיות באותו מקום. מותר להיות עצוב, אבל תיזהר שלא לשקוע בתוך העצב.
תזכור תמיד שלפעמים נופלים בקרב, אבל אתה תנצח בסוף במלחמה הסופית!
חשוב לציין שגם תשובה כמובן עוזרת.
התורה כותבת שניתן לחזור בתשובה על כל דבר! אין דבר שאי אפשר לחזור עליו בתשובה!! 
אל תשכח שהיצר הזה ביסוד בעצם גם טוב - הרי בזכותו אפשר להביא חיים לעולם, שזה הנס הכי גדול שיש והדבר המדהים ביותר! במילים אחרות, אתה לא צריך להיבהל ולא לחשוב שאתה חולה, או מגעיל או מסריח (סליחה על המילים הקשות). הפוך - אתה גיבור שמנסה להתגבר על יצרו מול התמודדות לא פשוטה, על מנת לשמור אותו רק לזמנים שיהיה לך מותר להשתמש בו. גם אם אתה נופל, אתה עדיין בעיצומו של המסע הזה ואני שמח לראות שאתה במקום הנכון! פה איתנו. 

לסיום, תרשה לי שוב לחזק אותך. רק מאיך שאתה כותב אני מבין שאתה אדם נפלא, אדם עם עוצמות! אדם טוב שרוצה טוב. שרוצה להתגבר. היצר מגיע רק לאנשים חזקים, הוא לא משקיע מאמץ באנשים חלשים. חזק ואמץ!

אוהב אותך, והקב"ה אוהב אותך לא פחות! תמשיך לשתף ולהתקדם!

נערך לאחרונה: לפני 11 חודשים על ידי nbym.

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146247

  • samu
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 6

וואו!! תודה רבה לכולכם!! נראה לי אני עוד אחזור לקרוא את התגובות שלכם, ממש מחזקות!

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146250

  • יוסי91
  • רצף ניקיון נוכחי: 1 יום
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 428

שלום חבר חדש,

דבר ראשון - כל הכבוד על כתיבת ההודעה הראשונה - היא ההודעה הכי קשה כי צריך להיחשף בצורה שאנחנו לא רגילים אליה.
יש באתר המון כלים ושרשורים שחברים כתבו.
ממליץ לחפש באתר כלים שיעזרו לך כי יש פה המון.
בנוסף, במקרה שזה לא יספיק/תרצה משהו נוסף, יש את שיטת 12 הצעדים והקבוצות החיות.
ודבר אחרון - אולי כדאי לך לפתוח שרשור בפורום הצלחות וקשיים/יומן מסע? זה יכול לעזור בלשחרר את הרגשות ואת המחשבות (מה שלפי ניסיוני עוזר)

נ.ב. - גם אני קראתי את כל מה שכתבת

בהצלחה!

תגובה: שלום לפני 11 חודשים #146255

כל הכבוד לך!
תאמין בעצמך לך עם ראש מורם אתה מהעם הנבחר, 
תחשוב כמה מילארדים הולכים בחשכה ואתה באור האמיתי לא משחצנות אלא ההפך.
בשיא כולנו צריכים לחשוב שרק היום צריכים לנצח מחר זה מחר, גם אני מתמודד עם זה בתקווה חדשה.
אני לא עם הרבה ניסיון אבל אני שולח את הצרות שלי אל השם למעלה ומודה על הייסורים ככה תשים לב
הם הופכים ברגע לחסדים, תנסה את זה באמת!! בהצלחה לי לך ולכל עם ישראל 

נערך לאחרונה: לפני 11 חודשים על ידי די לכאב.

תגובה: שלום לפני 10 חודשים, 4 שבועות #146260

  • samu
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 6
"nbym" post=146151 date=1684712393 catid=7

אחי הצדיק! (לא באירוניה - אלא באמת).

מה זה!? כמה אהבה ממך!! תודה רבה, קראתי את זה אתמול כשהייתי בדרך הביתה וזה נתן ונותן לי כח עצום! ב"ה עברתי לילה רגוע והמון בזכותך ובזכות כולכם, תודה רבה!!!!!
נערך לאחרונה: לפני 10 חודשים, 3 שבועות על ידי samu.

תגובה: שלום לפני 10 חודשים, 3 שבועות #146422

  • samu
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 6

היי, מה קורה? ב"ה הימים האחרונים לפי דעתי היו הצלחה, שלשום חזרתי לישיבה...
בשבוע שהייתי בבית הרגשתי דחף נורא לאונן ונלחמתי, אמנם שלושה לילות ראיתי קרי(בלשון תנ"ך, לא יודע איך אומרים בעברית... ונראה לי שאני לו אאפס את המונה כי תכלס לא עשיתי בדעת) גם שמירת העיניים לא היתה משהו אבל יותר טוב מהרגיל, הייתי באמצע לעבוד על משהו עם ה בינה מלאכותית שמייצרת תמונות ובהתחלה היה בסדר אחרי זה התחלתי לראות שם באתר תמונות לא ממש בסדר ובא לי דרך נורא, גם בא לי דחף ליצור תמונות לא בסדר ובזה לא התאפקתי ובעקבות זה בא לי דחף נורא לאונן, בסוף, ב"ה נזכרתי בדברים שאתם אמרתם ובקליפ שראיתי ב"sos" שדיבר על "choice point", שמתי לב שהייתי ממש באחרון אז ניסיתי בכל החיסונים לצאת, שמתי באזניות מוזיקה שנזכרתי שקצת עזרה לי להלחם וב"ה כל הזמן שהייתי בבית ב"ה לא אוננתי, דבר שלא חלמתי שהיה יכול לקרות וזה גם המון בזכותכם. עכשיו חזרתי לישיבה ל3 שבועות ואחרי זה מסתיימת שנת הלימודים כאן, פה, כמו שכתבתי לפני זה אין לי דחף כל כך גדול וזה גם אף פעם לא היגיע לפרקטיקה ב"ה, אבל יש לי תמיד מחשבות של פורנוגרפיה וכו' לפעמים סתם ולפעמים כשאנשים אומרים דברים גם לא קשורים אבל המוח מקשר וכו.
וואי גם הפעם כתבתי מדי ומבולבל מקווה שזה בסדר, (לקחתי את ההצעה לכתוב יומן, לא כל יום אבל לפחות פעם ב, אני משתדל לא להשתמש בסמארטפון בישיבה). תודה רבה לכם!

תגובה: שלום לפני 10 חודשים, 3 שבועות #146427

אשריך!
מדהים
תמשיך לבוא אוהבים אותך!

תגובה: שלום לפני 10 חודשים, 3 שבועות #146428

  • samu
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 6
nbym כתב on 21 מאי 2023 23:39:

 (למשל, להתקין סינון בפלאפון


זה נראה לי רעיון טוב, מישהו מכיר אולי סינון טוב לאנדרואיד שלא רק חוסם את כל האינטרנט ופשוט אי אפשר לגלוש אלא משהו חכם יותר? (משהו שעובד גם בחו"ל), תודה רבה!

תגובה: שלום לפני 10 חודשים, 2 שבועות #146500

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.76 שניות

Are you sure?

כן