ברוכים הבאים, אורח

מה עושים ביום ה-91?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה עושים ביום ה-91? 2920 צפיות

מה עושים ביום ה-91? לפני 12 שנים, 1 חודש #5148

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
מסופר על אחד מאדמו"רי חב"ד שבנו נכנס אליו במוצאי יום הכיפורים ושאל אותו: "אבא, איזו עבודת ה' נדרשת כעת לאחר עשרת ימי תשובה?". ענה לו אביו: "כעת הגיע הזמן לעשות תשובה".

כך בדיוק אני מרגיש אחרי שסיימתי את תשעים הימים הראשונים של הנקיות שלי והגעתי ל"היכל התהילה". כעת הגיע הזמן להתחיל לעבוד באמת. כי מה החכמה שמישהו עושה תשובה בראש השנה ויום כיפור? כל האוירה זועקת "תשובה", קול השופר מרעיד את הלבבות, ורק אדם בעל לב אבן לא יתעורר לעשות תשובה. אבל מי יתעסק בעשיית תשובה במוצאי יום הכיפורים? ולמה בכלל להשקיע בתשובה במוצאי יום הכיפורים כאשר זה עתה יצאנו זכים וטהורים מבית הכנסת?. אז אם מישהו מתחיל לעשות תשובה במוצאי יום כיפור, זה אומר שלשם שינוי אכפת לו באמת. הוא לא עושה תשובה בגלל האוירה או בגלל קול השופר אלא בגלל שזה חשוב לו באמת.

תכל'ס, תשעים יום היו לי משימה קלה מאוד לעומת המשימה של לעבור את היום התשעים ואחד בלי ליפול. תשעים יום של נקיות לא היו לגמרי שלי, הם היו גם של הטבלה, הם היו גם של ההתרגשות והכיף של האתגר. תמיד אהבתי אתגרים, וזה לא שונה הפעם... אבל מה עושים ביום שנגמר האתגר? עכשיו מתחילה העבודה האמיתית. ולמי יש חשק לעשות תשובה בערב סוכות למשל? לי אף פעם לא היה חשק כזה.

תשעים יום שאני נכנס כל יום ונהנה ללחוץ על הכפתור המרגש "עדיין נקי". זה לבד יכל להחזיק אותי, לדחוף אותי לפגישות, לשכנע אותי לעבוד על הצעדים ולעשות הכל כדי לסיים. נו, תמיד הייתי תחרותי. להגיע למקום הראשון זה תמיד כיף. אבל החיים לא מתחילים ולא נגמרים בסוף התשעים יום. אחרי שתשעים יום מסתיימים, יש עוד יום רגיל כזה שבו יש מאבקים רגילים ויומיומיים עם עליות וירידות, וכאן נמדדת העבודה.

ביום ה-91, תוך שאני נאבק עם עצמי שלא לכעוס, שלא לפחוד ושלא להיות אנוכי, התקשרתי לחבר בקבוצת התמיכה ושפכתי את ליבי על הקושי החדש. החבר שסיים אף הוא תשעים יום לפני מספר שבועות הבין לליבי, וסיפר כי ההנאה האמיתית מהצעדים מתחילה דווקא אחרי שהספירה מסתיימת. דווקא כאשר מתחילה העבודה העצמית האמיתית. טוב, אין לי מספיק נסיון בזה, אבל היומיים שעברו מאז אכן מריחים כמו משהו אמיתי. כעת קל לי יותר לומר לעצמי "רק להיום", אבל לא רק כדי לנסות לשכנע את היצר להרפות קצת מהמאבק, אלא גם כדי להסביר לעצמי שה' נתן לנו רק את ההווה לשלוט בו, לא את העבר ולא את העתיד. אז מה יהיה מחר? אין לי מושג. מה שהיה אתמול - כבר לא שייך שאשנה. אבל "היום" הוא באחריותי, ואני עובד עליו בלי קשר לתשעים יום אלא רק כיון שאני רוצה את החיים שלי שפויים ונקיים.

בשולי הדברים:

שלא יובן ממני ח"ו שהטבלה איננה דבר חיובי. כל כלי שיעזור לנו לצאת מההתמכרות ולשמור על עצמנו הוא חיובי וראוי. יתירה מזו, מכיון שהספירה כל כך עזרה לי, אזי יום אחרי שסיימתי את תשעים הימים, נרשמתי מיד פעם נוספת לטבלה והתחלתי את המסע החדש של תשעים ימים נוספים. כן, זלמן2 מתחיל את העבודה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
נערך לאחרונה: לפני 12 שנים, 1 חודש על ידי לב טהור1.

בעניין: מה עושים ביום ה-91? לפני 12 שנים, 1 חודש #5149

וואו.

בהצלחה רבה, בעזרת ה'.

בעניין: מה עושים ביום ה-91? לפני 12 שנים, 1 חודש #5150

  • מאמין
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • ה' מה רבו צרי
  • הודעות: 116
פוסט עמוק מאוד..
ותודה שאתה מכין אותנו
שנזכה בעז"ה להגיע גם למעמד הזה..
אם אתה מאמין שיכולים לקלקל תאמין שיכולים לתקן..

בעניין: מה עושים ביום ה-91? לפני 11 שנים, 7 חודשים #16785

  • נעם ה'
מדהים. הספונסר ישן אבל תורתו מונחת בקרן זווית ואני בא ונוטל ממנה מלא חופנים. בדיוק בזמן.

הקב"ה בחר שאת יום ה90 שלי אני אעביר בתפילה לפניו עטוף טלית וקיטל ושומע קול שופר.
את יום ה91 אני ממשיך בצום. אני מרגיש שזו לי זכות גדולה.

אלוקי, נתת לי מתנה להיות נקי לפניך. אנא, ברחמיך, תן לי עוד יום.  עזור לי שלא יגבה ליבי לחשוב שהנה אני כבר נקי. שאעבודך כל יום רק להיום. זהו!

זו לי הפעם השנייה שאני מסיים 90 יום. את הראשונים סיימתי עוד לפני פורים תשע"ב אך לא הייתה בהם השלמה עם המחלה וממילא גם לא כניעה ושלמות העבודה. עדיין חשבתי כי אני שולט בחיי וכך התרסקתי. ההתרסקויות הביאו אותי לכניעה גדולה ולכתיבת הצעד הראשון בעזרת הספונסר. סם המוות שכתבתי אותו 'באר היטב', הוא סם החיים שמלווה אותי בכניעה. חרוט במוחי במיוחד רגע הכניעה הגדול. אני זוכר היכן עמדתי נואש, מתחנן ללגימה נוספת ולא מצליח לבוא על סיפוקי ומרגיש היטב היטב כמה אני חסר אונים. מהתחושה הזו אני בורח אל אותו אחד ויחיד שיכול להושיע אותי ממנה. (אפשר להעריך כאן הרבה על הדמיון ליונה הנביא).

אבא רחום הוא שהביא אותי לניקיון הגדול. הוא המלך שיכול לשלוט עד כדי כל מעשה ומעשה. הוא המלך הגדול שלו אני מוסר כל תחושה, תכונה ומחשבה שעוברת בי וכל מה שיישאר בידי הוא הרצון למסור לו את הדברים יותר ויותר. "הכל בידי שמים חוץ מיראת שמים". "אבינו מלכנו, אין לנו מלך אלא אתה"!

אלוקי, רציתי להביא איתי לראש השנה ימים נקיים ללא רבב. ימים של כניעה גדולה אליך המלאים באהבה אין קץ על כל החסד שגמלת עימי. אלוקי, עשה עימי חסד ותן לי את הזכות להמשיך לעבוד אותך בכל ליבי.
אוהבך עד כלות נפשי,
נעם

בעניין: מה עושים ביום ה-91? לפני 11 שנים, 7 חודשים #16787

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
סוד,

איך מגיעים ל"היכל התהילה"?
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.60 שניות

Are you sure?

כן