ברוכים הבאים, אורח

כל המרכזים האלה עובדים בשביל דבר אחד: עוד דופמין!
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: כל המרכזים האלה עובדים בשביל דבר אחד: עוד דופמין! 223 צפיות

כל המרכזים האלה עובדים בשביל דבר אחד: עוד דופמין! לפני 2 שנים, 10 חודשים #136096

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067
דמיין שאנחנו נהיים קטנים כמו באיזה סרט מדע בידיוני, ממש מיקרוסקופיים, ונכנסים לתוך מוח של בנאדם.אנחנו צפים מעל הגוש האפור הזה...ואז צוללים פנימה לעבר החלק הקדמי, בערך מאחורי גשר האף.הגענו למקום במוח המכונה "מסלול הגמול וההנאה".זה החלק במוח שגורם לנו לתחושות של התרגשות, הנאה ותחושה טובה במסגרת פעולות יומיומיות שאנחנו עושים.למשל – ארוחה טובה ומפנקת, חברים שאנחנו אוהבים, מישהי שנדלקים עליה..., מוזיקה טובה, ספורט. אצל כל אחד דברים קצת שונים מפעילים את המסלול הזה, אבל דרך הפעולה היא דומה.בוא נסתכל:ברגע שאנחנו חווים חוויה טובה, או מרגשת, מופרש באזור שנקרא VTA חומר כימי מאד מיוחד שנקרא דופמין. תזכור את הדופמין הזה, יש לו תפקיד חשוב...הדופמין נשלח לכמה אזורים במוח ב"מסלול הגמול וההנאה".
הוא נשלח לאזור שיוצר הרגשה טובה – וזה מה שמעורר בנו את ההתרגשות הזו שאנחנו חשים מבפנים, הוא נשלח לאזור שאחראי על הזיכרון – כדי שנדע לחזור על הפעולה הזאת שוב,  והוא נשלח לאזורים במוח שאחראים על הפעילות המוטורית ועל השליטה העצמית כדי לגרום לנו להמשיך בפעולה, מה שהיא לא תהיה, שגורמת לנו את ההרגשה הטובה.עד עכשיו, ראינו מהלך רגיל לגמרי שקורה במוח של כל בנאדם פעמים רבות בכל יום.מתי מתחילות הבעיות?הבעיות מתחילות כשאותו המוח נתקל בפעולה שמפרישה כמות מוגזמת של דופמין. יש פעילויות טבעיות שמפרישות כמויות גדולות של דופמין כמו ריצת מרתון או כשאתה נקרע מצחוק אבל ברמה אחרת. במקרה הזה הגוף יודע להתמודד עם זה כי יש הדרגתיות בכניסה וביציאה מהמצב הזה.לעומת זאת, יש דרכים לא טבעיות שבהן מופרשת כמות מוגזמת של דופמין. ניחשת כבר? נכון, בצריכה של סמים.עכשיו, בוא נהיה ברורים כבר עכשיו. אני לא מנסה להגיד בשום צורה שאתה צורך סמים, אני רק מתאר לך מה קורה למי שכן, זה חשוב לסיור שלנו במוח ולהיכרות שלנו עם הדופמין. אל תיקח פה שום דבר אישית.מה שקורה זה שהסמים גורמים להפרשה מוגזמת ביותר של דופמין, הדופמין זורם לו במסלול הגמול וההנאה ועובר בכל המקומות שביקרנו קודם, אומר למוח שלך – תביא לי עוד מזה!!!!המערכות האחרות בגוף שלך, שמבינות שהסם הוא חומר זר שצריך לסלק אותו עושות מה שרק אפשר כדי להעיף משם את החומר הזר.ומה לדעתך התגובה של המוח תהיה? המוח יגיד "מה??? כבר נגמר???" אבל זה לא ייעצר שם, הרי הכמויות המוגזמות של הדופמין עברו כבר במסלול הגמול וההנאה, נצרבו בזיכרון, עוררו תחושות ואפילו ביקרו במרכז השליטה העצמית, עכשיו כל המרכזים האלה עובדים בשביל דבר אחד: "עוד דופמין!!!". ובעצם המערכת במוח שנועדה לתת לנו תגמולים טבעיים עבור פעולות שטובות לנו נשלטת כעת לחלוטין ע"י פולש שהוא רע לנו.מה שהסתכלנו עליו ביחד כרגע, הוא תופעה שבו פעילות מסוימת, במקרה הזה לקחנו את הפעילות הכי קיצונית של שימוש בסמים – יוצרת במוח רצון בלתי נשלט לחזור על הפעילות הזו. תלוי בבנאדם, בעוצמה, וברמות הדופמין שהופרשו, הפעילות הזו יכולה להתפתח לאובססיה קלה, לבעיה של ממש ואפילו להתמכרות. כן, זו הסיבה שסמים ממכרים.עכשיו, אני מניח שרוב הקוראים שלי מבינים טוב מאד את הבעיות ואת סכנת ההתמכרות לסמים וזה ממש לא חלק מהחיים שלהם.
אבל... זוכר שאמרתי שיש חלק מפחיד בצלילה הזו?אז ככה, יש פעילות יומיומית, שלצערי הרב היא מאוד נגישה ומקובלת, חוקית וזמינה לכל אחד בלחיצת כפתור. הפעילות הזאת גורמת להצפה של דופמין בצורה דומה לסמים קשים אבל - בלי שום חומרים כימיים, הרי הדופמין עצמו הוא חומר כימי, זה בעצם כמו איזה סוחר סמים שיושב לכולנו בתוך המוח...הפעילות הזו היא צפייה בפורנו.כמו שכבר הבנת מהסיבוב הקטן שלנו במוח אם צפייה בפורנו משחררת כמויות כאלה של דופמין, כנראה שיש לא מעט אנשים שזה הפך אצלם לקצת יותר מתחביב תמים. שזו נהייתה ממש בעיה.הבשורות הטובות הן – שיש מה לעשות עם זה.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.29 שניות

Are you sure?

כן