ברוכים הבאים, אורח

9 תירוצים מול המטרה.
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: 9 תירוצים מול המטרה. 1034 צפיות

9 תירוצים מול המטרה. לפני 7 שנים, 1 חודש #99831

  • אריה ענק משער האריות
  • רצף ניקיון נוכחי: 1699 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • נקי בחסד אלהים בעזרת 12 הצעדים מתאריך ח שבט תשע"ז.
  • הודעות: 282
קיבלתי במייל וחשבתי שיהיה לתועלת לכולנו בדרך אל המטרה שלנו.

כאשר אנחנו מציבים לעצמנו מטרה מסוימת לפעמים ניתקל בתירוצים שנוצרים בעקבות החששות שלנו, אשר מנסים "לשכנע" אותנו שאולי עדיף לוותר מאשר להיאבק ולעבוד קשה על מנת להצליח. אמנם זה אכן קל יותר לוותר, אך כאשר אנחנו עושים זאת אנחנו מותירים מאחורה לא רק את המטרה שלנו, אלא גם דברים חשובים נוספים כמו הביטחון העצמי שלנו ואת היכולת שלנו להתמודד עם המשימה.

9 התירוצים הבאים לוויתור כנראה יישמעו לכם מוכרים, אך אסור לכם להיכנע להם אלא להביט קדימה ולחתור לעבר המטרות שלכם, קטנות או גדולות ככל שיהיו.
  
1. "זה קשה מדי"
הכי קל להרים ידיים כאשר אנחנו נתקלים בקשיים בדרך, אך חשוב לזכור שכל דבר ששווה משהו אינו מושג בקלות. מטרות חשובות באמת הן אלו שהדרך אליהן לא תמיד ידועה ושיש בה מפלות לעתים שמלמדות אותנו על עצמנו ומאפשרות לנו לצמוח, ללמוד ולהמשיך בדרכנו על הצד הטוב ביותר. זכרו שקשיים הם אלו שמחשלים אותנו ושהם חלק טבעי מהחיים ולא ניתן לחמוק מהם. טיפוס על הר קשה הרבה יותר מאשר הירידה ממנו, אך הנוף בפסגה מרהיב הרבה יותר מזה שנמצא למרגלותיו.

2. "אף אחד לא מאמין בי"
לעתים, כאשר אנחנו מספרים לאנשים סביבנו על מטרה שיש לנו, התגובה שלהם היא חוסר אמון שאכן נוכל להשיג אותה. כולנו מכירים את השיחות בהן אנשים הקרובים לנו מעלים תהיות בנוגע לסיכויים שלנו להצליח בדבר מה ששמנו לעצמנו למטרה, מה שמערער את הביטחון שלנו בעצמנו ועלול לגרום לנו לוותר על מה שרצינו לעשות. חוסר הביטחון של אחרים לא אמור להשפיע עליכם, וכל עוד יש לכם תכנית להשגת המטרה, דעות של אחרים לא אמורות להסיט אתכם ממנה. סננו את הקולות השליליים סביבכם ואל תתמקדו באמון או חוסר אמון של אחרים בכם. רק אתם יודעים למה אתם מסוגלים באמת ואסור לכם לוותר בגלל שאנשים לא תמיד מאמינים בכם.

3. "הדברים לא קורים כמו שתכננתי"
כאשר אנשים יוצרים לעצמם מטרה, פעמים רבות הם מדמיינים מה הם יעשו לאורך הדרך וכיצד ייראה כל צעד בדרך להגשמתה. למרבה הצער, החיים לא עובדים בצורה שבה דברים מתרחשים בדיוק כפי שתכננו, אך זו לא סיבה לוותר על מה שאתם רוצים! כל דבר שאנו מתכננים מתבצע בדרך שונה כאשר לאורך הדרך דברים משתנים ללא הרף. חשוב שתדעו לשחות עם הזרם המשתנה ולכוון את המעשים שלכם לפי מה שנקרה בדרככם ולא על פי מה שדמיינתם בראשכם. המשיכו לחתור לקראת הרצונות שלכם והבינו שיצוצו הפתעות לאורך הדרך ועליכם לעבור אותן כדי להגיע לצד השני.

4. "הסיכוי לכישלון גדול מדי"
כמו בהרבה מצבים אחרים בחיים, אנו נוטים להכין לעצמנו רשימה של בעד ונגד כאשר אנחנו מתכננים לעשות דבר מה. הבעיה היא שאנו נוטים להתמקד בעמודה השלילית ולא החיובית כפי שאנו צריכים. הפחד מכישלון הוא טבעי, אך אסור להיכנע לו ולהירתע בכל פעם שאתם רוצים לבצע משהו שחשוב שלכם. הסיכוי לכישלון תמיד קיים, אך כאשר אתם מוותרים, הוא גדל ל-100 אחוז, שכן המטרה שלכם כבר לא תושג. במקום להתמקד בשלילה, חשבו מה הדברים הטובים שיתרחשו כאשר תשיגו מטרה מסוימת ואל תנפחו את הכישלון בראשכם באופן שהוא ישתלט עליכם וימנע מכם לחשוב בצורה צלולה על הדברים שעליכם לעשות על מנת להצליח.

5. "אין לי כבר כוח"
כאשר אתם מנסים להשיג דבר מה, חשוב להכיר בעובדה שבדרך למטרה יש גם חובות ומטלות יומיומיות והחכמה היא לתמרן ביניהם באופן שלא נצא מופסדים. במרוץ הזה, שיכול להיות מאתגר לעתים, אתם עלולים לחוש מותשים ולהתפתות לוותר על מה שאתם רוצים, אך אסור לכם לעשות זאת. כשאתם מרגישים מנוקזים ועייפים, קחו הפסקה של כמה שעות או ימים מביצוע פעולות לקידום המטרה שלכם על מנת שתוכלו לאגור מחדש כוחות ולהמשיך בדרך שלכם. עם כל מטרה קטנה שתשיגו בדרך לזו הגדולה אתם תרגישו אנרגטיים יותר, מה שיקל עליכם לצעוד לעברה ביתר קלות.

6. "זה לוקח יותר מדי זמן..."
כאשר אתם שמים לנגד עיניכם מטרה כלשהי, אין ערובה לכך שהיא תושלם בתאריך מסוים ובשעה מסוימת ולא משנה כמה אתם משתדלים שכך יהיה. החיים דינמיים ואנחנו לא תמיד יכולים לדעת כמה זמן ייקח לנו לעשות דבר מה, בייחוד אם אנו מתנסים בו בפעם הראשונה. אל תתייאשו כאשר נראה שדרככם מתארכת יותר ממה שתכננתם, זה טבעי ואתם לא תמיד יכולים לדעת מה יצוץ בדרך ועלול לעכב אתכם. עשו כמיטב יכולתכם להגשים את המטרות שלכם והתמקדו בביצוען ולא במשך הזמן שלוקח לעשות זאת.
שעונים

7. "אני צריך/צריכה להיות פרקטי/ת"
החובות היומיות שלנו משמשות לנו פעמים רבות כתירוץ לוותר על דברים אחרים. אנחנו אומרים לעצמנו שהמטרה שלנו באה על חשבון דברים אחרים, ולעתים אף הופכים את הוויתור לגדול יותר ממה שהוא, כדי שיהיה לנו קל יותר להרים ידיים בתואנה שתחומים אחרים בחיינו סובלים. למרות שהחשש הזה מובן, חשבו לרגע... אילו אנשים תהיו אם תוותרו על דברים שחשובים לכם? וודאי תגלו שוויתור על מטרות מאפשר לכם לבצע חובות אחרות, אך בטווח הארוך תרגישו צביטה בכל פעם שתחשבו על מה שרציתם לעשות ותדעו שוויתרתם על חלק מעצמכם. חובות תמיד יהיו, אך ישנן הזדמנויות חולפות בחיים שלא יחזרו שוב ואסור לפספס אותן כדי לעשות דברים אחרים. זה מתכון להפוך לאנשים שחשים מירמור ואולי אפילו טינה כלפיי האנשים והדברים בחיים שהביאו לכך שוויתרתם למענם על משהו שהיה חשוב לכם.

8. "אני לא בטוח/ה מה לעשות עכשיו"
אם יש דבר שעלול לערער את הביטחון שלנו זה חוסר ידיעה בנוגע לאופן ביצוע של דברים מסוימים. כאשר אנחנו ניצבים מול מצב לא ברור, זה קל יותר להרים ידיים מאשר להביט לחוסר הידיעה בעיניים ופשוט להתמודד איתה. כאשר אתם נתקלים במצבים בהם אתם לא בטוחים מה לעשות, אל תקפאו במקום ואל תוותרו לעצמכם. הפכו את הרגעים האלו להזדמנות ללמוד דברים שאתם לא יודעים כדי להשתפר באופן כללי ולא רק עבור המטרה, אלא גם כדי להעשיר את הידע שלכם. מצבים לא ברורים מעמידים אתכם במבחן של סיבולת וגם עמידה באתגרים, ואלו ההזדמנויות שלכם להוכיח מאיזה חומר קורצתם ומה אתם יכולים לעשות כדי לגבור עליהם ולהפוך מצב לא ברור לנהיר ולכזה שתוכלו להתמודד עמו.

9. "נכשלתי"
לעתים בעת הניסיון להשיג משהו שרוצים, נכשלים ולא מגיעים למטרה כפי שרוצים. זה אמנם לא נעים לחוות כישלונות לאורך הדרך, אך עליכם לזכור שמעטים האנשים שמצליחים להשיג משהו בניסיון הראשון ורק העקשנים ואלו שמתמידים במעשיהם מצליחים להגיע להישגים. מהלומת הכישלון היא אמנם קשה, אך אסור לכם לוותר על החלום שלכם גם אפילו כשהיא נוחתת עליכם. קחו לעצמכם זמן להתאושש, חשבו וכתבו מה עשיתם לאורך הדרך, בדקו אם והיכן היו טעויות, והתחילו מחדש עם יותר ידע וניסיון שיקלו עליכם ויביאו אתכם ליעדכם בקלות רבה יותר מהפעם הראשונה.
     "וַיִּקְרָ֖א אַרְיֵה עֲנָק מִשַּׁעַר הָאֲרָיוֹת וַיֹּאמֶר אָנֹכִ֞י עֹמֵ֤ד תָּמִיד֙ יוֹמָ֔ם וְעַל־מִ֨שְׁמַרְתִּ֔י אָנֹכִ֥י נִצָּ֖ב כָּל־הַלֵּילֽוֹת" (ישעיה כא, ח).



                                                       המייל שלי: arye.anak@gmail.com">arye.anak@gmail.com
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.52 שניות

Are you sure?

כן