ברוכים הבאים, אורח

בריחה מהחיים - למה?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: בריחה מהחיים - למה? 1156 צפיות

בריחה מהחיים - למה? לפני 7 שנים, 6 חודשים #94140

בריחה מהחיים

האינטרנט ושאר סוגי ההתמכרויות למיניהם (כמו סמים אלכוהול וכו') משמשים לנו כמפלט מקשיי החיים: ולכן תוכלו לשים לב ולראות שהבריחה שלנו לדברים האסורים והמחשבות הלא טובות באים לאחר איזה קושי שעברנו בדרך כלל. דהיינו בפנים התת מודע אנו חווים באיזה קושי (המתרחש באותו השעה/היום/הימים) ואיננו יודעים איך וכיצד להתגבר עליו כמו שאנו היינו רוצים. [כלומר האדם קשה לו ההתמודדות אם אתגרי החיים ומחפש את הדרך הקלה הראשונית המזדמנת לפניו בכדי לפותר אותם], ולכן מיד בלי לשים לב הוא בורח אל החיים הללו שאין בהם מועיל באמת, אלא רק תחושה זמנית שהכול נפתר, ירד והוקל מעליו.

מחקרים מראים כי מנוחה, רוגע ושלווה מפחיתים את ההתמכרות;

אז הנה לכם טיפ נפלא כשתרצו לשחרר את עצמכם, ולהשתחרר מעול וקשיי החיים:

     במקום להסתכל על תמונות אסורות – הסתכלו על תמונות פרחים יפים מאוד ומרגיעים, בפינה שקטה ושלווה, נשמו ארוך ועמוק מספר פעמים והביטו על הפרח הקוסם והמרהיב... שימו על נמוך צלילים ללא מילים המרגיעים אותכם – אתם זקוקים לרוגע פנימי בדיוק כמו כל אדם הזקוק לכך, אתם לא מלאכים, והחיים קשים הרבה פעמים לבני אדם.

     החזיקו בעצה זו לשעת הצורך. יעזור לכם לשוב לעצמכם וליהנות מהחיים היפים בדרך המותרת ואפילו הרבה יותר מהעונג המדומה הנמצא בתמונות הזוועתיות.

     בסופו של תהליך, חלומותיכם ומחשבותיכם יהפכו לדמיין פרחים ורודים ויפים, ולראותם במחשבתכם תמיד, כהרגל, בשעת הצורך.      

וכמו כן כאשר אנו בתקופת ההתמודדות והגמילה מההתמכרות, מומלץ גם, שתמיד כאשר אנו מרגישים או חווים (ואפילו קצת מאוד) באיזה קושי פנימי - שנלך מיד לראות איזה פרח יפיפה המשובב את הנפש ומרגיע אותה ולשמוע במקביל מוזיקה נוחה ורגועה שתרגיע אותנו, או להסתכל על הטבע הירוק והשמים הכחולים המרגיעים ולחשוב על מה שאנו חווים ומרגישים אז (=במה מדובר בסך הכול ואיך לפתור ולהתמודד עם זה בהתאם). זה יגרום להקלה מידית וישחרר אותכם מלפנות בהמשך... לדברים שלא כל כך יעזרו לכם מי יודע מה.

מנוחה מדומה:
חשוב שנדע: כאשר אנו שומעים חדשות רדיו קוראים בעיתונות או אפילו שומעים הרצאות – אנו לא נרגעים עמוק בנפש, אלא דעתנו מוסחת מהקושי והכאב בו אנו נמצאים, בסך הכול. לא נרפאנו מהקושי – הוא קיים ויחזור איכשהו בהמשך – כי לא טפלנו בו נכון. התעלמנו ממנו: הא' - ב' זה לתת לעצמנו, לנפש, מנוחת הנפש, שתשתחרר מכל הדברים המעיקים עליה ולאחר מכן לחשוב על עצם הדברים... ובסוף... להאמין שהכול זה לטובה. כמובן, לנסות ולהתאמץ להקל מעלינו את עול החיים ולפתור את הקושי, זה גם רצונו של האלוקים! אך אם לא הצלחנו לסדר, לפחות, נבין שיש סיבה ויש מסובב. ואלוקים נמצא בכל מקום ובל זמן ושולט מעל כולם. הדואג לנו כבנו יקירו ואהובו.

למשל גם, מומלץ שבזמני הארוחה לא נשמע חדשות, לא נקרא בעיתונים ואפילו לא נשמע הרצאות, וכן לא נעשה כל דבר מטריד – אלא רק נהיה עם עצמנו, נקבל מנוחה לנפש מכל מה שעובר עלינו, זה יפחית במידת מה את הצורך שלנו לברוח מהחיים.

נוכל להיווכח באמיתות וצורך הנפש במנוחה; מהשבת! אנו מתנתקים לעשרים וארבע שעות מכול החיים והעולם, אט אט נכנסים אנו לשלווה ורוגע פנימי האופף אותנו... ומשחרר אותנו מכל מה שעברנו בימות החול... ולא עוד, אלא רק השבת בפתח, – טרם אנו יוצאים לקראת, לקבלה, ואנו כבר מתחילים לחוש באיזה שחרור עמוק בנפש. למה השחרור הזה מופיע לפני שהשבת בכלל נכנסת? פשוט כי זה מגיע מחמת הקונוטציה היפה של השבת, היינו כתוצאה ממה שהשבת עושה ומעניקה לנו, ולכן כאשר אנו סמוכים לקבלה מיד עולים וצפים ברגישותנו מחשבות של שחרור וחופש... שנוצרו מחמת השבתות השלוות והטובות שעברנו וחווינו עמוק בנשמותינו.

אם לא היה מושג כזה הנקרא שבת – העולם היה משתגע! כל העולם מודה בצורך שיהיה לאדם מנוחה של יום אחד מכל ימות השבוע בשביל להברות את גופו רוחו ונשמתו. "כיוון שבאה שבת – באה מנוחה לעולם" אמרו חז"ל (במדרש רבה; בראשית, פ"י, ס"ט, ורש"י בראשית פרק ב, פסוק ב, על פי המדרש). והנה אנו רואים איך שאלוקים דאג לצורך הזה של מנוחת הנפש והעניק לה את השבת. אנו יכולים להוסיף ולהשתמש בזה גם בשאר ימים; כמו בזמני ארוחה, נסיעה, סמוך לשינה, או ליזום מרצוננו הפסקה של כחצי שעה ביום[1] להשתחררות מקשיי החיים.

לכן, ההבנה היפה העולה מכל הנ"ל היא, שעלינו ליצור קונוטציה חיובית וחיבור לדברים המרגיעים בשביל להשיב את הנפש אל עצמינו אל חיינו. תמיד.





מה אתם אומרים על המאמר? נהניתם? אתם מרגישים שזה עשה לכם קצת טוב? שחרר לכם איזה משהו? אשמח לשמוע...

[1]  כהמלצה. אך ניתן להפחית או להוסיף כפי הרגשת הצורך. אולם עדיף להוסיף ולהתמיד בכך ורואים תוצאות טובות לאחר מכן.

אין תחליף  ל ח ו פ ש.  נקודה.

תגובה: בריחה מהחיים - למה? לפני 7 שנים, 6 חודשים #94621

על אותו בסיס; 
www.gye.org.il/forum/1-%D7%9C%D7%95%D7%97-%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96%D7%99/2949-%D7%96%D7%94%D7%95-%D7%96%D7%94-%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%AA%D7%99-%D7%A2%D7%9C-%D7%94%D7%A4%D7%AA%D7%A8%D7%95%D7%9F

מומלץ! (אין זה עוד המלצה ש"אם לא יועיל גם לא יזיק", אלא שזה יוסיף [במידה כזו או אחרת] בוודאי! מאחר וכולנו נזקקים [בגדול] לנושא הזה).
לא חייבים, אבל כדאי לנסות (מספר פעמים) ולראות בעיניים עובדות. 
התיקון לתאווה זה לא רק או להפסיקה לגמרי או לא - יש גם דרך באמצע - להחליש את כוחה ועצמתה!

אין תחליף  ל ח ו פ ש.  נקודה.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.35 שניות

Are you sure?

כן