ברוכים הבאים, אורח

מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי 1533 צפיות

מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #67856

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
תורת המצבים
אחרי חודש של נקיות טוטאלית הבנתי הרבה דברים.
שפוי' זה פורנוגרפיה.
שלאונן זה או'
שנקיות טוטאלית ( ואפקטיבית ) היא לא או' , לא הוצאת זרע , לא ראיית פוי' באינטרנט ולא מחשבות או ראיית דברים לא צנועים בעולם האמיתי – ב-כ-ל-ל.
הבנתי שההתמכרות מחולקת להתמכרות פיזית – של דחף להוציא זרע , והתמכרות זו נחלשת מאוד/נעלמת אחרי נקיות טוטאלית של שלושה שבועות רצופים.
וההתמכרות המוחית – שצריכה 90 יום נקיות טוטאלית , אבל נחלשת באופן מהותי שאין לזלזל בו אחרי 18-21 יום של נקיות טוטאלית.
שנלחמתי בטיפשות שלא תיאמן על הרגע הזה והזה או ההתרחשות ההיא וההיא שבו לא אראה פוי' או אחשוב פוי' או או'. ניצחתי או הפסדתי – מה ההבדל .. היום העכביש לא אוכל אותי , וגם לא מחר – אבל בקוריו אני נמצא בכל מקרה.
כל זה - במקום להילחם על להיות במצב שהסיכויים להיות בפוי' או באו' הם נמוכים להפליא. שבו אם ניצחתי או הפסדתי – התקדמתי להרגל טוב.
שהתחלתי להילחם על להיות במצב שהסיכויים להיות בפוי' או באו' הם נמוכים להפליא – במצב שבו אתה לא נמצא במצב שבו אתה צריך לבחור: תחטא או לא תחטא – כי זה רחוק ממך פיזית ומנטלית.
ומשם הכול התחיל סוף סוף לזוז.
אך הכול זז רק בגלל שהבנתי: 1) שיש לי בעיה ולא הכחשתיה , 2) שהייתי מוכן לעשות כל דבר להשתחרר מהבעיה , 3) שהייתי חכם מניסיון וטעייה רבים –והחלטתי להרגיש פחות ולחשוב יותר  , 4) ושתכננתי ושתחבלתי כל הזמן איך מתקדמים ומה עושים. מנחש את צעדי היצר כאילו מדובר ביריב חכם וממשי כמוני – מגבש אסטרטגיות , בוחן צעדים , מנתח מהלכים קודמים , מסיק מסקנות ומכין את עצמי לפעולה הבאה.
הבנתי שאני צריך לשנות את הרגלי באופן קיצוני – עד לקיחת צעדים גדולים ביותר , כדי להשתחרר ממצב שבו אני ייפול בוודאות וגם אידרדר.
ואז – רק אז , יכולתי להבין ש:
אחרי שהיו בי את כל התכונות הללו שציינתי – הבנתי שיש שלושה דברים גדולים לשמור שיש להפנים הקשורים לבעיה: 1) קביעות 2) ספורט 3) נדרים.
קביעות הינה מסגרת זמן המסיחה את דעתך לחלוטין ומעסיקתך כל יום , מעבודה ותפילה ועד לראות כדורגל ( והצטערת על כך שלא למדת בבא קמא וראית כדורגל ? סביר להניח שאו' לברוח מהצער ולא תלמד ויצאת מופסד מכל כיוון ).
ספורט הינה הדבר שייתן לך 1001 יתרונות קטנים וגדולים.
ונדרים הם החומה , הם המגן , הם הדובדבן ההכרחי בקצפת הבסיסית.
הבנתי שאדם שאין לו קביעות הוא אדם שאין לו סיפוק , שמשעמם לו , ושאין לו חברה סביבו , ולכן פונה לפוי' שמבטיחה סיפוק , עניין ושיתוף – אבל לא אמיתיים.
הבנתי שסיבולת לב-ריאה היא ספורט מרגיע-מכורים , שמחשלת את גופך לנפילות.
וזה כל מה שהבנתי בקשר לנדרים:
שיטת הנדרים מבוססת על פחד מבוסס , הפחד מלהפר נדר – אני כבר זמן רב נודר נדרים שונים ומשונים ולא הפרתי אפילו אחד מהם , מדוע ? בגלל פחד עמוק מהתוצאות – העונשים המובטחים למפרי נדרים ביהדות הם נוראיים.
אולם יש פחד נוסף שמניע אותי – ואולי מניע את כל השיטה כאן – הפחד מתוכניות 12 הצעדים.
מדוע ? כי תוכנית 12 הצעדים דורשת חשיפה מול קבוצה ( מצומצמת ) של אנשים – דבר שמאוד מאוד לא נעים לאף אחד לעשות – לכן אם אני ( ואתם ) יחפף ויזלזל בנדרים – אין מנוס מהדרך של 12 הצעדים , כי אני יודע לפחות על עצמי שאין לי שום דרך אחרת אם השיטה הזאת שלי לא עובדת.
ולכן – מספיק הפרת נדר אחד במזיד ( – ואפילו בלי תירוץ שהניסוח של הנדר אפשר לך את זה ) , וזלזלת ברעיון – כל רעיון הנדרים יהיה חסר משמעות בשבילך – וכל השיטה הזאת הולכת לפח בשבילך.. וכל התקווה שלך בשיטה הולכת לפח בשבילך ..
ואתה חייב למצוא שיטה אחרת.
זה למה אני מתייחס לכל נדר מאוד מאוד ברצינות.
שימו  לב– לא להגזים עם הנדרים , לעניות דעתי אסור בתכלית האיסור לנדור נדר שמונע ממך לחלוטין לעשות דברים אסורים על פי חכמים– כי אם היצר יהיה חזק מאוד וישבור את הנדר – כל הנדרים אחר כך לא יעזרו , אתה צריך שהנדר יאפשר את החטא – אך יקשה עליו ,יעשה אותו מסובך לגישה – אבל גם זה לא יותר מדי – כי מה הרעיון הבסיסי של הנדרים הבאים ? ושל כל השיטה ? סיבוך ופיתול הדרך להגעה לחטא – כך שהחטא כבר לא מובן מאליו ,לעיתים הפיתול לא מפותל מספיק – ולכן אתה מפתל עוד , לעיתים הדרך מסובכת מספיק – אך אתה טעית בנקודות אחרות כגון קביעות וכדו' ולכן תצטרך לתקנם שם
מהם הנדרים ?  אני יפרט מהם שלי – אך הבינו שהנדרים נועדו בשביל למנוע מאיתנו להגיע למעשים או מצבים שמסכנים אותנו מאוד בתור מכורים –תרגישו חופשי להמציא משהו משלכם.
הנדרים הם נדר אינטרנט, נדר ג'ינס, נדר נגיעה ונדר ראיה – וגם נדר חשיפה ( הערה – כל הנדרים צריכים לבוא ביחד ).
נדר אינטרנט – או שאתם נודרים שאתם לא נכנסים לאינטרנט לפני שאתם לומדים מסילת ישרים או משהו , או שאתם נכנסים אליו רק בשעות שכולם בבית וכו'.  או שאתם נודרים שאתם לא נכנסים לאינטרנט בכלל , ונוקטים צעדים לזרוק אותו מהבית.
ההחלטה לזרוק את האינטרנט מביתך ( במשרד היה לי מזל אבל גם שם אפשר להיות חכם ולהצליח לסדר משהו ) קשה מניסיון – ותצטרכו לקחת אותה בצלילות תוך ידיעה שלמה שאי אפשר לצאת מההתמכרות אם יש לך את האינטרנט – יש לך ספק והתלבטות ואתה חושב שאתה יכול להיות על זה ולצאת מההתמכרות ? יש לך איזה שיטה סופר-מגניבה להיות עם האינטרנט 90 יום ולא ליפול בה ? בבקשה – תנסה . לא הולך ? וניסית כל דרך ולא הלך ? תבטל , לא ביטלת – התוצאות וההשלכות על ראשך , לחיות אותם עד יום מותך.
ה' לא יכעס עליך אם ניסית בכנות דרך שניראת לך טובה להיות עם האינטרנט + לצאת מההתמכרות  , ה' יכעס עליך בזמן שאתה יודע שאין לך אופציה עובדת ואפקטיבית מלבד לבטל ולא ביטלת.
ה' יכעס אם יראה שבמקום לחשוב טוב טוב ולנתח את הזמן שחלף ולבדוק אם יש סיכוי לצאת מההתמכרות יחד עם אינטרנט – אתה "חיית את הרגע" ולא חשבת , פשוט נגררת אחרי ההרגל שלך להיות באינטרנט.
לי לקח בערך שנה של ניסיונות שונים לראות שעם אינטרנט – זה לא ילך . שנה שלמה ! זה המון ! וזה בגלל שהייתי די אידיוט !  ובכל זאת , לאט לאט - עוד ניסיון שלא הולך , ועוד ניסיון שנכשל , ועוד דרך מבטיחה שמתגלה כדרך אבודה , הראו לי את חוסר התוחלת. וכך לקחתי את ההחלטה המיוחלת בצלילות – ושמרתי עליה בגלל שידעתי שהחלטתי אותה בצלילות.
ואיפה הייתי היום אם לא הייתי מתכנן ומסכם את הניסיונות שלי להתחכם לאינטרנט ? אם לא הייתי מגבש אסטרטגיות ומסכם את כישלונם ולא פועל באופן מסודר  ? הייתי בדיוק איפה שעמדתי פעם.
נדר ג'ינס נדר מצחיק אבל הוא עזר לי המון המון , כי שיש לך בגד קליל עליך היד שלך נעה בלי לשים לב ומעוררת את האיבר , אבל כאשר יש לך בגד גס ועבה יחסית וגם צמוד יחסית שאסור להוריד , אז הרבה הרבה יותר קשה לעורר את האיבר ואז להגיע למצב מסוכן , או אפילו אם אתה במצב מסוכן – אתה לא מצליח כל כך ליהנות כי אין הרבה גישה.
נדר הג'ינס לא מועיל ב-100% , כמו כל הנדרים כאן , אפשר לאו' ואפשר להוציא זרע עם ג'ינס לבוש עליך , אבל הרעיון של כל הנדר היה להגביל את הגישה – סוג של חסימה כמו באינטרנט – רק שזה על הגוף שלך – וזה אחד הדברים הראשונים שאתה תרצה לעשות.
נכון שלחלקנו זה קצת בעייתי ללבוש ג'ינס בגלל שקוד הלבוש שלנו שונה – אך אני הצלחתי לקבוע לעצמי שבביתי – ג'ינס זה מה שאני לובש.
נדר נגיעה נדר חשוב – הנדר שמחייב אותך לעשות מספר דברים כדי לאו' ( לפני האו' ), הנדר שלי מורכב מפעולות מגוונות ( 5 ) , והכי חשובה ביניהם היא הליכה בחוץ לזמן מוגדר , ודווקא בחוץ.
אתם יכולים לעשות מה שאתה רוצים , אבל אל תגזימו – הנדר צריך וחייב לאפשר לכם לאו' , הדרך תהיה מסובכת ומגוונת , אבל היא תהיה –היא חייבת להיות , אפשרית.
נדר ראייה אם החלטתם להשאיר את האינטרנט בביתכם , או לגלוש במצבים בטוחים בלבד ( כמו מקום ציבורי או חסימה ברמה גבוהה של "רשימה לבנה" ) , עדיין אין מצב לגמרי בטוח ועדיף לכם לנדור נדר שיגרום לכם לשוטט מספר דקות ב gye – בדגש על הפורומים שלו ,ורק אז לראות את הדברים הלא צנועים.
הערה: לנדר ראייה ונגיעה צריך להיות דרכים ברורות ומוגדרות היטב איך נכנסים לדרך שמאפשרת לך לעבור איסורים – מצד הנדר , ואיך יוצאים מהדרך הזאת בצורה שאין מנוס מלשחזר את הדרך שנית.
נדר חשיפה נדר שלא חייבים לקחת – נדר שאומר שיש עליכם להשאיר את הדלת פתוחה כל הזמן , בכל מקום בעייתי שיש בו פוטנציאל לחטוא , בין אם זה במשרד , במלון או בבית.

הבנתי שמכור שחש זעזוע גדול ממצבו וחפץ לשנותו בכוח רב הינו כמכונית עם מנוע של חללית – היא מסוגלת לעשות דברים שהיו בלתי אפשריים לה בעבר.
הבנתי שהפוי' מילא איזה חור שחור שלא מילאתי בתוכי – ואצטרך למלאו ,בין אם ארצה ובין אם לאו , אבל הפעם אני ימלאו בדברים משמעותיים , חיוביים , ולטווח ארוך.
הבנתי שאם אשלב את 2 ההבנות שקדמו להבנה הזאת – אני לא אצטער על התקופה שהייתי מכור , להיפך – זדונות יהפכו לזכויות , כי לא הייתי משתפר כל כך אילולא הייתי: 1) מכור , 2) מזדעזע מכך , 3) ולכן משתפר ושובר הרגלים רעים  , 4) וממלא את החור השחור בדברים אמיתיים.
הבנתי שאני צריך להיות פרנואידי – לראות את היצר הרע כיצור שמנסה להפיל אותי כל הזמן , לראות אותו בחפץ היקר שנשבר , בחיסרון שלי צף על גבי השטח , בצעקות לא נעימות עלי , בפנטזיה מינית קיצונית ביותר עד ייאוש , אפילו בהופעת פריחה על פניי – לראות את טביעות ידיו בכל דבר שלא נעים לי ושדוחף אותי לדברים אסורים.
אבל אסור לי להיות קיצוני – אסור לי להחליט החלטות לשינוי אישיותי או הרגליי מעומק הייאוש או הפזיזות , אלא בשלווה ובכובד ראש – אם תראו איש שהוא דתי-לייט הופך להיות מקפיד על קלה וחמורה באופן מטורף , ולא מסתכל בקצה הבוהן של סבתא שלו – זה איש קיצוני , זה איש שהחליט החלטה לשינוי אישיות באופן לא שקול כלל.
הבנתי שיש להתייחס לכל מה שפוי' כשקר מוחלט , ושאני מתכוון מוחלט אני אומר מוחלט , שום דבר ממה שהולך שם – לא קיים , ולא מעניין אותי שום דבר אחר , אפילו אם חבר שלך אומר שזה קיים – אז החבר הזה לא קיים , למצב הזה בראש צריך להגיע , אין אין אין אין אין , לא לא לא לא לא. ולמה ? כי זה נכון – זה באמת שקר מוחלט , ואחרי שתהיו נקיים הרבה מאוד זמן – ותצאו מזה לגמרי או חצי-לגמרי כמוני , אתם תבינו גם למה. ובינתיים – אל תלמדו מכל הטינופת הזאת כלום באופן הכי קיצוני שיש.
הבנתי שאם כתבתי את כל זה לכם , כנראה שגם לכתוב זה דבר חשוב – אז אני יאמר לכם כעת , לכתוב , לסכם , לנתח – כל נפילה , הרהור , תכנון אסטרטגיה , הבנות , מחשבות , השראות והארות – לכתוב לכתוב לכתוב. למה ? כי זה התחליף לשיחה עם מישהו בעניין הזה , שיחה שאתם לא תעשו לעולם עם אף אחד כי זה מבייש מדי.
הבנתי שהבנתי את מצבי הרבה יותר ממכורים אחרים - אחרי כמה חודשים של סיכום נפילותיי בכתב והסתכלות עליהם וניתוחם. וממש נפקחו עיני מה לעשות ואין לפעול.
הבנתי שלכתוב הוביל אותי להבין את כל הדברים שכתבתי מעלה.
הבנתי שזה פשוט כמו נשימה , לפתוח מסמך וורד ולהקליד.
הבנתי ששימוש ברגשות , דימיון , מוסיקה ועוד בקשר למלחמה ביצר הם שימוש מועיל תחת שלטון השכל , ואופן השימוש הוא מגוון , אין-סופי וחזק להפליא. אך רגש בלבד לא יעזור , רק גוף השכל שמשתמש ברגש כמקלו לתמיכה והתקפה ישתמש ברגש בצורה הכי נכונה.
כל ההבנות הללו ניבנו לאט לאט, שיכבה  על  גבי שיכבה – וכך אחרי נפילה מספר 1098484# קרה הנס , והנקיות הטוטאלית לקחה מספר שיא שלא הכרתי לפני.
אחרי שלושה ימים – הבנתי שהלחץ בגופי להוציא זרע , ירד.
אחרי שבוע ימים – הבנתי שהראש שכח את הרוב שראה לפני שבוע , אפילו שקפצו לו לראש מראות מהעבר בהמשך.
אחרי שבועיים הרגשתי נורא ואיום , כאילו דמי עשוי מבוץ , וכאילו מחשבותיי ( האופטימיות בדרך כלל ) הקרינו זבל.
אחרי 18 או 21 יום – אני לא זוכר , הבנתי שאני מרגיש דרמטית שיפור לטובה , הבנתי שעד אז להתמכרות היה מונופול על זמני ועל גופי , אבל כעת הוא לא במונופול יותר – והוא הפך להיות לסוחר חלקלק ומשכנע מאוד , אך לא מכריח . הבנתי כמו כן שאני יכול לדחות בשנייה מראות וזיכרונות שלקחו לי 300 שניות לדחות ממוחי.
ואחרי 27 יום – היה שקט .. איזה שקט ? היצר הרע איננו ! ברח ! מה קורה פה ? אמרו לי שרק עוד 90 יום וגמרנו !  אז חשבתי שהבנתי שאפשר להוריד את ההגנות קצת .. ולזלזל קצת בכללים ששמתי למעלה ,ולא לחדש את הנדרים שאני מחדש בדרך כלל כל שבועיים ..
ביום ה-33 נפלתי , ואז הבנתי .. ליצר הרע נגמר התכסיסים הרגילים , הוא עכשיו עולה רמה יחד איתך ומשתמש בדברים חדשים , ובפעם הבאה לא אזלזל בדברים שאני הבנתי ושכתבתי ושסיכמתי לעצמי בעמל , תוך יריקת דם ודמעות.
אל תטעו – נפלתי ביום ה-33 לא בגלל תאווה , אלא בגלל טיפשות , ואשריי האיש שמגיע לשלב שטיפשות ולא תאווה מפילה אותו.

אני הבנתי את כל זה – אבל אתם , אתם הבנתם ?
מאמר זה ייקרא – "תורת המצבים" , כי רק איש הנלחם להיות במצב קבוע והרגלי בו פגימה בברית אינה נוחה , הינה מסובכת , הינה לא מיידית  והיא דורשת תנאים – הוא הנלחם בלחימה שמקדמת אותו לכיוון כלשהוא.

כי מי שיושב בכיסאו הנוח , עם אינטרנט מסונן שאפשר לפרוץ , בחדרו הפרטי הסגור לכל , ואז נלחם בליבו – ומכבה את המחשב , ניצח בקרב .. אך הפסיד במלחמה.
ומי שיושב בכיסאו הנוח, בחדרו הפרטי הסגור לכל, מול האינטרנט שאפשר לפרוץ , ונופל , ואז קם ועוקר את דלתו ושורפה – אדם זה הפסיד בקרב , אך ניצח במלחמה.
שהרי הראשון – היום כיבה ומחר לא יכבה . והשני ? היום שורף דלתו – מחר איך ינעל דלתו ?..

אז על אחת כמה וכמה אם אדם יושב בכיסאו הקשה , עם מכנסיו הגסים והעבים שאי אפשר להוריד , בחדרו הפתוח לכל , מול המחשב מחוסר האינטרנט , עם הידיעה שאם ירצה לראות פוי' הוא יצטרך לשוטט בפורומים של GYE ואם ירצה לאו' הוא צריך ללכת החוצה לטייל , ועוד פעולות.
ולא רק זה , אלא שהוא מכיר כל טריק שהיצר יכול להפיל עליו כי הוא סיכם את הנפילות שלו כבר 6 חודשים וניתחם והסיק מהם מסקנות , ולא רק זה אלא גם הוא משתמש ברגשותיו להילחם מול היצר , ויש לו דברים לעשות שיסיחוהו בגלל הקביעות ,( למשל: העבודה מתישה לו את הצורה – שזה מעולה ומצוין ).
אדם זה הוא אדם שהקשיב למאמרי , אדם זה הוא אדם שיצליח אחרי זמן שהוא במצב זה לכופף את הרגל התאווה מול ההרגלים הרבים והחדשים שהוא פיתח.
על אדם כזה ה' יביט בהערכה לאמור "הוא פתח לי פתח בגודל מחט , ואני אפתח לו פתח בגודל של אולם".


זוהי איננה דרך קלה , היא דורשת רצון של ברזל , היא תדרוש זמן , והיא תדרוש כוח ומאמץ.
אך היא תעניק לכם דבר חיוני – תהליך ,תחושת התקדמות , הרגשה של השגיות.
שהרי כעת חלקכם מרגישים שהם מבוססים בבוץ , העתיד בערפל וההווה עגום , ואין דרך ברורה ושלבית שמובילה לאור בקצה המנהרה – לדרך שלי יש.


אין פה מילים מיותרות – למעשה המאמר הזה צומצם מ-12 עמודים ל-5 , אז בבקשה תחשבו טוב טוב על כל מה שכתבתי.
בהצלחה.
אל תשכחו להתפלל על עצמכם , ועל אחיכם המכורים , שה' יעזור לכולנו.
תגובות/ביקורות/הערות יתקבלו בברכה.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68028

  • שלומקה
  • רצף ניקיון נוכחי: 53 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 275
משמח אותי לראות מישהו שהצליח להתגבר על זה לבד. אולם אני מרגיש לגבי עצמי, וכן עוד חברים שפגשתי אמרו לי את הנקודות שאפרט מיד. אך קודם ברצוני להקדים שאיני בא לכתוב ביקורת עליך ח"ו, אלא רק את נקודת המבט שלי לגבי תוכנית הפעולה המפורטת שפרשת כאן. הדברים באים ממקום של בירור עצמי לגבי - איפה אני עומד ביחס לדברים.

על פי מה שאני מבין, התוכנית מיועדת למכורים. אנשים כאלו שעברו שינוי כל כך חזק שהם לעולם לא יוכלו להתנקות בצורה "טוטאלית". ניסיתי לעשות כבר חלק מהדברים שכתבת - ללבוש ג'ינס, לנדור נדרים לנתח נפילות לאורך תקופה, אבל זה לא עזר. אני, ועוד הרבה כמותי - לא הצלחנו לצאת מזה בשום דרך שיכולנו להעלות על דעתינו. אני בעצמי עברתי על הנדרים שנדרתי פעם אחר פעם למרות שאני מכיר את חומר האיסורים. למרות שאני יודע את מלוא המשמעות של הנפילות שלי. הראש שלי כל כולו זועק שהוא לא רוצה ליפול - אבל אני לא יכול להתנגד לכח שמפעיל אותי, למחלה הזאת שנקראת התמכרות למין.


אולם יש פחד נוסף שמניע אותי – ואולי מניע את כל השיטה כאן – הפחד מתוכניות 12 הצעדים.
מדוע ? כי תוכנית 12 הצעדים דורשת חשיפה מול קבוצה ( מצומצמת ) של אנשים – דבר שמאוד מאוד לא נעים לאף אחד לעשות – לכן אם אני ( ואתם ) יחפף ויזלזל בנדרים – אין מנוס מהדרך של 12 הצעדים


לא יודע מה חווית ומה לא, אבל דוקא אצלי החשיפה הזאת, לאחר שהבושה ההתחלתית עברה, עשתה משהו מופלא. עצם זה שיש חברים שיעזרו לי בכל מצב אפשרי, גורם למחלה שלי ללכת ולהצטנף בשקט מאחורי הראש. אני מרגיש שאין לי את הכוחות שתיארת. לא משנה כמה חזק רציתי ולחצתי על הגז - האוטו לא התקדם. רק התוכנית הצליחה להזיז את הגלגלים שלי. רק בתור השערה - ייתכן ובעזרת המאמץ שתיארת הצלחת להגיע לחודש. אך מניין לך שזה ימשיך כך לאורך תקופה? מה עם הפעולות האלה יישחקו? אני יודע שאני הולך בדרך שרבים הלכו בה והצליחו לנתק עצמם מהתאווה באופן טוטאלי לשנים רבות, וגם לי יש סיכוי להגיע לאותו מקום. ומה איתך? יש לך תעודות והוכחות על הדרך שהצעת? שוב, לעניות הבנתי, לגבי דידי, אין לי כח אני חייב את עזרתם של אחרים, ובעיקר את ידו של אלוהים שיחזיק אותי בכל רגע בחיי.

אז שאלה אחרונה לסיום - איפה אלוהים בתוכנית שלך?
רק להיום זה מה שנותר
לא הצלחת תנסה מחר

העולם יתן לך מתנות בשפע 
לא כתוב בשומקום שלנסות זה פשע...

(מבוסס על  השיר "רק לעלות", של "קפה שחור חזק")

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68141

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
נדר הוא כמו מסמך של עורך דין , אתה מדקדק בו בכל מילה ומילה - ואם אתה מוצא בו פרצה מצד הניסוח בנדר , אתה עוקף את הנדר  וזה לגיטימי , אבל אחרי שאתה נופל בגלל שמצאת עקיפה , אתה סותם את הפרצה בנדר בכך שאתה מנסח את הנדר שנית , כך שהפרצה לא תתקיים , ושוב עושה את זה , ושוב ושוב.
ואז מה קורה ? 2 תהליכים: 1. אתה מתייחס למילים שבנדר בכבוד , שהרי אתה לא מזלזל בהם כלל , עד כדי כך שאתה מנסה לחפש בהם עקיפות ולא לשבור אותם , וגם בגלל שאתה מנסחם בתכלית הדקדוק והמחשבה איך לנסח נדר שאני לא אשבור אחר כך בזמנים של תאווה מוגברת בתוכי , שלא יהיה לי אפילו פתח כאן להיכנס דרכו פנימה - אם אתה מתייחס לנדר כמו למסמך משפטי , הכבוד שלך כלפיו עולה.
2. אתה מתחכך לאט לאט לעבוד עם הנדר , בהתחלה הנדר פרוץ מבחינת ניסוחו , ואז הוא סגור יותר ויותר מחמיר וקשה למצוא בו פרצה , וכן הלאה - ואז אחרי כמה חודשים של סתימת פרצות בנדר אתה כבר מכיר את הנדר , ורגיל להיות בו יותר מבעבר ומכבדו יותר , ואז שאתה  סותם את הפירצה האחרונה בנדר - ואין לך מה לעקוף , אתה לא תשבור כלום.
ככה עבדתי עם נדרים. זה לא בדיוק קשור לשאלתך , אבל זה מסביר איך לעבוד עם נדר  ביום יום לטווח ארוך כך שלא תשבור אותו.

ובקשר לשאלתך:
1. "לבד" זה לא מדויק , זה בזכות העצות של gye שהכווינו אותי להסתכל יותר טוב , כל התוכנית פה זה בעצם תיאור איך להעביר את השיטות שלהם לכדי מעשה.
2. עברת פעם אחת על נדר ( לא עקיפה ! אלא לעבור על הנדר בעודך יודע שמבחינת ניסוחו אין לכך הצדקה ) - התוכנית שלי פחות אפקטיבית בשבילך , אני מצטער.
חוץ מזה , איך נדרת את הנדרים ? האם נדרת אותם חכם ? האם נדרת אותם בעודך מכיר את עצמך ויודע מה אתה יכול לעשות ומה לא ?
אני למשל לא מבין למה בנאדם שנדר נדר נגיעה ישבור את הנדר , רוצה לאו' ? בבקשה בכיף , תעשה א'ב'ג'ד' ותלך לאו'. אבל אל תרגיש רע לגבי זה שאתה עושה את א'ב'ג'ד' , אחרת אתה תשבור את הנדר , תאו' , ויצאת מופסד לגמרי.
נדר אינטרנט אותו דבר , רוצה לנדור נדר אינטרנט ? תחליט את זה בצלילות הדעת , תוך הבחנה שהסביבה שלך מתאימה לנדר כזה ,וצא לדרך - קשה לך בהמשך ? אתה תזכור שאת הנדר נדרת בצלילות הדעת בלי שום דחיפה מאף אחד ואתה תשמור עליה בגלל זה.
נדר זה דבר רגיש ומעודן , צריך להתנהל אתו היטב ולאורך זמן כדי להגיע לתוצאות.

3. אולי עשית 80% מהתוכנית שתיארתי , אבל עשית 100% ? האם עשית כל פסיק מהתוכנית , או - לחלופין , חשבת שאתה יכול להסתדר רק עם חלק מהתוכנית ?
תבין התוכנית הזאת - דורשת מחויבות מוחלטת , אתה יכול לנדור נדרים ולזרוק את האינטרנט מהבית  ,אבל אם אין לך קביעות - למשל עבודה , אתה תשתעמם בבית ותחטא בכל מקרה. וכן הלאה וכן הלאה .תשאל את עצמך בכנות אם כל חלק וחלק בתוכנית שתיארתי - עשית , וניסית לדחוף קדימה במקביל.
אם היה צריך רק 80% ממה שכתבתי , הייתי כותב רק את ה-80%  , אבל צריך 100% - אני כתבתי את כל מה שעזר לי והיה בורג קטן ונחוץ במערכת הזאת שנקראת "תורת המצבים".

4. חודש נקיות זה כמות ענקית של זמן , חודש נקיות - כמו שתיארתי בתוכנית , גורמת לתאווה להיחלש באופן קבוע. תשמור על חודש נקיות כמה פעמים - והיא תיחלש בצורה שלא תיאמן ,אני מעיד על כך.
למעשה , כתבתי את התוכנית רק אחרי שראיתי שהצלחתי בזכותה לעמוד חודש על הרגליים באופן טוטאלי - וההצלחה הייתה מוכחת.
כי לפני התוכנית  , נקיות של שלושה ימים רק מהוצאת זרע ( ! ) בשבילי הייתה סיבה למסיבה. בלי להגזים.
כמובן שמתי שאגיע ל-90 יום אעדכן כאן.

5. אני לא מפקפק ביעילות של תוכנית 12 הצעדים , כמו שאמרתי - אם התוכנית שלי לא הייתה מצליחה הייתי הולך אליה , אבל אני מעדיף לסגור את זה בדיסרקטיות ביני לבין עצמי.

6. כל העניין הזה של "אני מוותר על השליטה" בכלל לא נהיר לי , הרצון שלי לשלוט בתאווה גרם לי לנדור את כל הנדרים האלה ולעשות את הכל הצעדים הקשים-כל-כל האלה משחרור מהתאווה , מה רע ב"שליטה" הזאת ?

7. הפעולות לא נשחקו אצלי , ואני עושה אותם כבר זמן רב מאוד ..

תודה רבה על התגובה !

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68146

  • שלומקה
  • רצף ניקיון נוכחי: 53 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 275
שלום רובין הוד!

מה שהלב חוזק הזמן עושק אז אענה לך באופן חלקי


. כל העניין הזה של "אני מוותר על השליטה" בכלל לא נהיר לי , הרצון שלי לשלוט בתאווה גרם לי לנדור את כל הנדרים האלה ולעשות את הכל הצעדים הקשים-כל-כל האלה משחרור מהתאווה , מה רע ב"שליטה" הזאת ?


להבנתי, זה כל היופי בתוכנית. יש בה מימד לא הגיוני בשבילי. גם אני לא הצלחתי לפצח את ההגיון מאחורי הכניעה והוויתור על התמודדות עם התאווה, אבל הגעתי בלב שלם וניסיתי - והנס אכן קרה. אתה מוותר על השליטה ומוסר את המושכו של חייך לה', והוא אכן צועד איתך. לא יודע אם בהמשך הדרך אוכל להבין זאת גם שכלית. בסופו של דבר - השכל שלי האכיל אותי בשטויות לאורך כל חיי - אז למרות שעכשיו הוא אומר לי שאין הגיון לוותר על המלחמה הזאת - אני לא מקשיב לו, כי מבחינתי הקרב הזה אבוד מראש.

פעם שמעתי על זה משל יפה באחת הקבוצות - החיים שלנו הם כמו כוס פלסטיק חד פעמית - אם אנחנו מנסים להחזיק אותה חזק, "בשליטה", היא מתעקמת ולפעמים אפילו נשברת. אם נרפה - נראה איך חוקי הטבע, אה, כלומר אלוהים - עוזר לנו להחזיק את הכוס שלימה ומלאה. רק אם נרפה קצת...

אשמח לדבר טלפונית אם תרצה, פנה אלי בפרטי...

ולסיום - כמדומני שלא ענית לי על שאלתי האחרונה


איפה אלוהים בתוכנית שלך?
רק להיום זה מה שנותר
לא הצלחת תנסה מחר

העולם יתן לך מתנות בשפע 
לא כתוב בשומקום שלנסות זה פשע...

(מבוסס על  השיר "רק לעלות", של "קפה שחור חזק")
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 3 חודשים על ידי .

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68257

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
זה נחמד כל מה שאמרת על התוכנית 12 הצעדים , אבל לא רלוונטית לאוזני - כמו שאמרתי , מצאתי דרך אחרת להצליח בה , ברוך ה'.

ולשאלתך האחרונה - איפה אלוהים בתוכנית שלך ? איפה לא ? מאיפה כוח הרצון - הדלק לגלגלי התוכנית הזאת - מגיע ? מאלוקים , מהתורה , מהילדות מלאת הזיכרונות התמימים והקדושים.
אתה חושב שחילוני יצליח לעשות את הצעדים האלה לולא הוא יודע בבירור שהם הדרך הנכונה ? שהם האמת ואין בלתה ? חילוני לא ידע בבירור ובאופן מוחלט כמו דתי שאו' ופוי' הם רעים , יהיה לו זרע ספקנות תמידי - כי אין לו אמת מוחלטת.

לא מעוניין לדבר טלפונית. אבל תודה.


עריכה: כמובן , שאחרי שאתה מתנתק מההרגל הרע ,אתה צריך להחליפו בהרגל טוב , שהן דורש מאמץ והן מושך אותך לכיוון טוב - ושאני אומר צריך אני מתכוון צריך , מי שעומד במקום הולך אחורה.
וכמובן שמי שעונה על כל הדרישות שתיארתי היא התורה, ובמיוחד הגמרא - ( שאגב , נותנת ( בין שאר המיליון דברים ) את ההרגשה שהתורה היא מסמך משפטי, שמכבדים כל כך בכל שלא שוברים את חוקיו - אלא עוקפים אותם , ואז  מייצרת כבוד ליהדות - שזה בדיוק איך שפעלתי מול הנדר ) שתגרור אותך לכיוון טוב.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 3 חודשים על ידי .

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68283

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
שלום רובין הוד היקר,

שמח עבורך שהצלחת. ותודה רבה ששיתפת אותנו בתהליך.

אני ממליץ לך בלי כל קשר לאיזה שיטה הולכים, 2 המלצות.

1. להמשיך לבוא ולשתף בפוןרום. זה אנונימי ולא מזיק. ומצד שני מתפקד כקבוצת שיתוף ןזה כלי חזק להחלמה.
2. לנסות להשיג את הספר הגדול והספר הלבן. 2 חוברות קטנות אך עמוקות על נושא ההתמכרות. אני בטוח שזה יחכים אותך מאוד! בעבודה העצמית שלך.

חנוכה שמח

אוהבים אותך

הושיעה
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68323

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
שלום לך וברוך הבא. קראתי, בעיון. אתה כותב מעניין. שמח עבורך. פרק הזמן שלך באמת יוצא דופן בשבילך, אולם כמי שמכיר את העסק הזה קצת זמן, אציע לך להיות פחות טוטאלי. לא רק בגלל שאם פתאום זה לא יצליח יהיה לך מורכב לשנות גישה, אלא בגלל שיש כאן כאלו שניסו את הנדרים והשבועות ועוד על מיני דברים, גם באופן שאתה מציע.

איני יודע אם אתה מכור, אצל מכורים זו מחלה. בגוף, בנפש, וברוח. המוח שלנו  (כן שלנו, אני מכור נקי. בחסד השם זכיתי להכיר בנס את החיים דרך 12 הצעדים לפני תשע שנים ארבע חודשים ויום) פשוט אחר. קח צילום MRI של מכור ותראה את ההבדל ממוחו של הנורמטיבי. פיזית קורים לנו מול תאווה או חומרים אקטיביים אחרים שינויים ביכולת החשיבה וקבלת ההחלטות.

אתה מדבר על 'שיטה' המצריכה רצון של ברזל. מדוייק. אבל מה תאמר לי שמחלת הנפש שלו תוקפת אותו בדיוק בציר הזה - ברצון. כשמגיע גל כמיהה, הוא משוכנע עד כלות שזה בדיוק מה שהוא כל כך רוצה. למרות שרגע לפני הוא היה משוכנע (כן, עד כלות) שזה הדבר שהוא הכי לא רוצה... וכל שביב של הגיון המנסה לחדור את מתקפת הנוירוטרנסמיטורים (מוליכים עיצביים שמשתקים את האונה הקדם מצחית) נדחק בגלל הצורך הקיומי 'במנה'...

ולכן כל מה שאתה מדבר עליו הוא יפה, אבל... בכל רגע נתון אצל מכור העסק עשוי להשתנות בתכלית באופן מיידי. הוא חשוף למצבים נפשיים בעייתיים ככעס עצבות בדידות פחד הדוחקים אותו לפינה וגורמים לו לסטרס העשוי להירגע רק על ידי שימוש. בכל ברגע נתון כל דבר זולת שימוש "פורח" ממוחו של מכור. אתה מוזמן לקרוא כאן, או את מאמרי "החוטא - חולה" בפורום 'קולות של החלמה'.

בכל מקרה אאחל לך שתצליח.

 
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68389

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991

שלום לך וברוך הבא. קראתי, בעיון. אתה כותב מעניין. שמח עבורך. פרק הזמן שלך באמת יוצא דופן בשבילך, אולם כמי שמכיר את העסק הזה קצת זמן, אציע לך להיות פחות טוטאלי. לא רק בגלל שאם פתאום זה לא יצליח יהיה לך מורכב לשנות גישה, אלא בגלל שיש כאן כאלו שניסו את הנדרים והשבועות ועוד על מיני דברים, גם באופן שאתה מציע.

איני יודע אם אתה מכור, אצל מכורים זו מחלה. בגוף, בנפש, וברוח. המוח שלנו  (כן שלנו, אני מכור נקי. בחסד השם זכיתי להכיר בנס את החיים דרך 12 הצעדים לפני תשע שנים ארבע חודשים ויום) פשוט אחר. קח צילום MRI של מכור ותראה את ההבדל ממוחו של הנורמטיבי. פיזית קורים לנו מול תאווה או חומרים אקטיביים אחרים שינויים ביכולת החשיבה וקבלת ההחלטות.

אתה מדבר על 'שיטה' המצריכה רצון של ברזל. מדוייק. אבל מה תאמר לי שמחלת הנפש שלו תוקפת אותו בדיוק בציר הזה - ברצון. כשמגיע גל כמיהה, הוא משוכנע עד כלות שזה בדיוק מה שהוא כל כך רוצה. למרות שרגע לפני הוא היה משוכנע (כן, עד כלות) שזה הדבר שהוא הכי לא רוצה... וכל שביב של הגיון המנסה לחדור את מתקפת הנוירוטרנסמיטורים (מוליכים עיצביים שמשתקים את האונה הקדם מצחית) נדחק בגלל הצורך הקיומי 'במנה'...

ולכן כל מה שאתה מדבר עליו הוא יפה, אבל... בכל רגע נתון אצל מכור העסק עשוי להשתנות בתכלית באופן מיידי. הוא חשוף למצבים נפשיים בעייתיים ככעס עצבות בדידות פחד הדוחקים אותו לפינה וגורמים לו לסטרס העשוי להירגע רק על ידי שימוש. בכל ברגע נתון כל דבר זולת שימוש "פורח" ממוחו של מכור. אתה מוזמן לקרוא כאן, או את מאמרי "החוטא - חולה" בפורום 'קולות של החלמה'.

בכל מקרה אאחל לך שתצליח.





מה שאתה אומר מדויק ביותר , ונכון ( אני חושב ) גם עבורי - וזה בדיוק למה אני לא התמקדתי בעצמי - אלא בהרגליי - שיקיפו אותי סביב סביב , וישמרו עלי. ידעתי שמפגש עם התאווה - במיוחד שיש לך אינטרנט שמפגישה אותך ביום יום עם התאווה - היא קשה , לכן נמנעתי מקרב - כל הרעיון זה לברוח מהקרב , לא להילחם , אלא לברוח. קלטתי שזה הדרך האמיתית וגם החכמה להתמודד עם התאווה - למעשה איש חכם באמת לא יהיה עם אינטרנט פרוץ אף פעם - ולא ייפול אף פעם ( לפחות , הסיכוי שייפול נמוך ביותר ) , ולכן לא יכיר את העונג הרע של התאווה אי פעם ( עד שיתחתן ,אבל אז זה כבר מאוחר מדי ליצר הרע להגיע ) - ולכן הוא נמצא בבריחה הכי רחוקה שיכולה להיות , הוא כל כך חכם - שהוא בכלל לא מכיר את התאווה ! ולכן הוא גם לא נמשך אליה !! זה באמת מדהים.
ואני לא בורח בגלל שאני חלש - אלא בגלל שאני גבר ! למעשה אני יתייחס למי שיש לו אינטרנט פרוץ ולא חוטא כאל אדם חסר גבריות , או סריס.

מצד שני , אני יודע - כי עמדתי על קצה התהום - שיש תהומות גדולים יותר וקשים יותר של התמכרות - שלא הגעתי אליהם , והצעדים שנקטתי הרחיקו אותי מהם במידה רבה.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68390

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
סתם תובנה
יצר הרע מפיל אותך ביום יום וברגעים שביום בכך שבהתחלה - כאשר אתה יכול להתגבר עליו יחסית בקלות , הוא לוחש לך שהתאווה חזקה מדי מכדי להתגבר.
ואחר כך , כאשר הגעת למצב שאתה ממש בבעיה - הוא לוחש לך שבכל מקרה אם תרצה לחזור בך - תוכל.
מצחיק - אבל יצר הרע פועל בדיוק הפוך בטווח הארוך , בנערותך הוא מספר לך שמתי שתרצה להפסיק הכול - תוכל , ובבגרותך הוא אומר לך שמאוחר מדי והתאווה גדולה מדי מכדי לעצור את זה.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

בעניין: מאמר "תורת המצבים" , או: איך הגעתי לחודש נקיות טוטאלית בכוחות עצמי לפני 9 שנים, 3 חודשים #68410

לגבי ״נפילה מתוך טיפשות״ יש לי על זה הרבה בבטן... וגם על תיאורים שקראתי בעבר בסגנון ״לא יודע איך ומה בדיוק ותוך 2 דקות אני אחרי נפילה״ וכדומה.

האם יש בינינו מישהו שב״רגע של טיפשות״ גנב/שדד/אנס/רצח/התאבד???
אז למה לגבי אוננות זה כן קורה?
להבנתי, ההבדל הוא בהרגשה שאם אני מאונן שום דבר לא יקרה, או לפחות לא יתגלה, בשונה מהפשעים הנ״ל שפוגעים באחרים וכרוכים בעונש משמעותי מהחברה. ולכן זה לא הרגע הטיפשי הספציפי, אלא כל מהלך חיי שדוחף אותי לאונן תוך כדי מחשבה שזה ממש לא אסון.
מי יתן, ויימתק לי הניקיון, כפל כפליים מהעונג שמציעה התאוה.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 1.16 שניות

Are you sure?

כן