ברוכים הבאים, אורח

חטאות נעורים
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: חטאות נעורים 1680 צפיות

חטאות נעורים לפני 9 שנים, 11 חודשים #59485

חטאות נעורים
שאלה: אני בחור דתי בן 23. סיימתי מסלול של ישיבת הסדר ונרשמתי ללימודים אקדמיים. בחצי השנה האחרונה קיבלתי הרבה הצעות להכיר בנות למטרת חתונה. אני מרגיש בָּשֵל לבנות קשר רציני עם מישהי אבל יש דבר שעוצר אותי ומונע ממני ללכת על זה. מגיל התיכון נחשפתי לצדדים האפלים של עולם האינטרנט והסתבכתי בצפייה בפורנוגרפיה. נאבקתי קשות בעניין. היו לי תקופות טובות אך היו גם זמנים גרועים של נפילות וכשלונות. כבר זמן ממושך מצבי טוב למדי אבל עדיין אי אפשר לומר שאני נקי לגמרי. איך אני יכול להיפגש עם בחורה ולחשוב על קשר טהור ונישואים כדת משה וישראל, כשיש לי עבר כזה 'מלוכלך'? אני מרגיש שקרן וצבוע, ובלב שלי מנקר ספק אם אי פעם אצליח להשתחרר מכל מה שראיתי...
תשובה: שלום ידידי. אחד החטאים הגדולים של העולם המערבי הוא החילול של הדבר הקדוש והיקר ששמו 'אהבה'. לקחו את המתנה יקרת הערך שנתן אלוקים לבני האדם - הקשר המופלא, העדין והעמוק בין איש לאישה, השפילו והחצינו אותו, והשתמשו בו כאמצעי לגירוי יצרים המוני, כמגנט רייטינג וכמסחטת כסף מן ההמונים. מגפת הפורנוגרפיה שמשתוללת ברשת מביאה לניתוק הפעילות המינית מההקשר של זוגיות, אינטימיות, אהבה ויצירת חיים. היא יוצרת תרבות של סיפוק יצרים כמטרה בפני עצמה, ופוגעת בקשר היפה הצד הפיסי לבין הנפשי והרוחני. הפורנוגרפיה יוצרת עולם של פנטזיות מיניות קיצוניות שאינן קשורות למציאות ולמה שמערכת זוגית נורמאלית יכולה להכיל. היא בנויה בעיקר על הלהטת הדמיון ויצירת ציפיות ודחפים לא מציאותיים, ועלולה לפתח בנפש סטיות ודחפים חולניים. הפורנוגרפיה הפכה את האישה מאישיות שנבראה בצלם א-לוהים, ויש לה רגשות, צרכים וחלומות, לאובייקט מיני - בשר ואברים לסיפוק יצרים. הצפייה בפורנוגרפיה גורמת לפעילות גופנית הורמונאלית לא מאוזנת, להתגברות הצורך בהתפרקות מינית ולהתמכרות, ממש בדומה לסמים. רבות מהעוסקות בתחום הינן נשים אומללות שהשתלטו עליהן גורמי פשע הסוחרים בנשים. מתנהל שוק עבדים אכזרי בו נשים רבות נאלצות לעשות דברים ללא רצונן, לפעמים באמצעות איומים ואלימות, באמצעות סמים או זריקות נגד כאבים. הצגת ההנאה היא רק למראית עין, כאשר המציאות אכזרית ומזעזעת. כל מי שצופה בזה נותן את ידו בעקיפין לפשע.
השאלה שהעלית נוגעת לרבים כיום. זוהי מלחמת תרבות של ממש, כשהמערכה היא נגד ההשחתה של האנושיות. כל אחד צריך להבהיר לעצמו בצורה חד-משמעית לאיזה צד הוא שייך, ואני שמח, ידידי, שעשית את הבחירה הנכונה ובחרת בעולם של בניה ושל תיקון. אין ספק שהזמינות הגדולה של מראות פסולים ברשת ואף ברחוב היא ניסיון עצום, אבל אמרו חז"ל "לפום צערא אגרא", וכבר גילה האר"י הקדוש שכל מצווה ומעשה טוב קטן בדורות האלו שקול כמו מעשים רבים שעשו גדולים וצדיקים בדורות קודמים, כי היום הקושי והניסיונות גדולים כל כך. ואם הקביעה הזו נאמרה לפני 450 שנה, אין ספק שהיא מקבלת משנה תוקף היום.
אין ספק שבתור רווק ההתמודדות לא פשוטה אך אגלה לך סוד. גם כשמתחתנים היצר הרע לא נעלם. אומנם העובדה שהאדם זוכה לתעל את כוחותיו למקום כשר וקדוש הם יתרון גדול, אך כל עוד נשמת חיים באפיו על היהודי להתמודד ולהיאבק. איננו מפחדים או מתוסכלים בגלל זה. זהו טעם החיים וההזדמנות שלנו לקדש את שמו של הקב"ה גם במקומות הארציים ביותר.
וכמו בכל מאבק - "בתחבולות תעשה לך מלחמה". אם השיטות של היצר להכניע אותנו ולהרעיל את חיינו הם בלזרוע בנו ייאוש, תסכול, הרגשת ריחוק מהקב"ה ולפגוע בדימוי העצמי שלנו ובאמונה בכוחנו, המשימה שלנו היא לחזק בדיוק את הנקודות האלו. חז"ל וכל חכמי ישראל לאורך הדורות שבו והדגישו ש"אין דבר העומד בפני התשובה". גם אחרי העוונות הנוראיים ביותר שאפשר להעלות על הדעת השער פתוח לרווחה והקב"ה אוהב ומחכה לנו שנחזור אליו. סוד התשובה הוא מתנה אלוקית שמסוגלת להשיב את הגלגל לאחור ולמחוק את העבר, ואף להביא למעלה גדולה מאשר קודם, "בעלי תשובה גדולים מצדיקים גמורים". בבוא היום גם לא תצטרך לספר לבחירת ליבך על מה שהיה, כי אחרי ששבת ותיקנת, זה פשוט 'לא היה'. הבעיה שלנו היא שאנחנו יודעים לצטט את המשפטים האלו אבל לא מספיק מאמינים בהם...
כמובן שברמה הפרקטית יש לנקוט בכל האמצעים להתמודדות, ויש רבים. אתר 'שמור עיניך' מציע כעשרים כלים מגוונים בנושא, 'עצת נפש' הוא מוקד טלפוני ליעוץ בעניין ומידע מקצועי נוסף באתר 'נתיבי רשת'. ברור שהאינטרנט בבית חייב להיות מוגן (רימון וכדו') וכן הסמארטפון (הסינון החדש של נטספארק מובייל). מי שחושש שהתמכר יוכל להיעזר באנשי מקצוע שהתמחו בנושא. והעיקר – להיות כל הזמן עסוק ולמלא את הזמן בתוכן חיובי - לימוד תורה, עבודה, ספורט וחברים.
שתזכה בעז"ה לזוגיות טהורה, יפה ומאושרת עם המיועדת לך. בהצלחה!

המאמר פורסם בעלון שבת בשבתו
על ידי הרב יוני לביא
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 11 חודשים על ידי .

בעניין: חטאות נעורים לפני 9 שנים, 11 חודשים #59487

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
תודה על הדברים. רציתי להעיר על נקודה חשובה בעיניי. לשם כך אביא ציטוט מהמאמר שציטטת:



כל עוד נשמת חיים באפיו על היהודי להתמודד ולהיאבק.


כמדומני, שרבים מהחברים בפורום ניסו להיאבק רבות, ורק כאשר הפסיקו להיאבק והתחילו להיכנע הצליחו להישאר נקיים.

כאשר קראתי ב"שבת בשבתו" את המאמר הזה, הוא העלה אצלי טינות ישנות כלפי רבנים שלא הבינו את סוגיית ההתמכרות, ואמרו שעליי להיות חזק יותר ו/או כשאתחתן הכל ייפתר וכיוצא באלה. אני חושב שעל כך יש לומר "חכמים היזהרו בדבריכם". לכתוב דברי מוסר והתעוררות והדרכות נפלאות בעבודת ה' זו לא חכמה גדולה. אני בטוח שרבים מבאי הפורום עשו זאת, או יכולים לעשות זאת. החכמה היא לכתוב הדרכה שבאמת עובדת. שבאמת מציאותית. שבאמת מוכיחה את עצמה. אני חש שזה נכון לא רק לגבי סוגיית ההתמכרות. ככלל, הדרכה בעבודת ה' צריכה להיות מחוברת מאוד למציאות. במידה והדבר לא קורה, זה לא רק פוגע במקבל ההדרכה, אלא בכבודה וערכה של התורה.

אם מישהו כאן מכיר דמות תורנית שבעיניו היא באמת מחוברת למציאות ומבינה אותה היטב, אשמח שישלח לי הודעה פרטית, בכדי שאצור איתה קשר (נראה לי שלא שייך לדון במסגרת פורום בדמויות ספציפיות).
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

בעניין: חטאות נעורים לפני 9 שנים, 11 חודשים #59494

  • יוסי כהן
  • רצף ניקיון נוכחי: 1094 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 429
בזמנו כתבו בפורום (לא בפרטי) על הרב אבינר והרב יהושע שפירא.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.44 שניות

Are you sure?

כן