ברוכים הבאים, אורח
  • עמוד:
  • 1

נושא: נכנס יין יצא סוד הכניעה 1385 צפיות

נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 7 שנים, 6 חודשים #56384

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411
אחד הקטעים התמוהים במגילה, הוא העובדה שאסתר המלכה מזמינה את המלך למשתה יחד עם המן. לכאורה ישנן דרכים רבות נוספות להביא למפלתו של המן, ומדוע בחרה אסתר לעשות זאת דווקא באופן זה. בגמרא (מגילה טו:) מובאות שתים עשרה (!) תשובות שונות של תנאים ואמוראים לשאלה זו.

במאמר קצר זה, ברצוני לתת הסבר המבוסס על דבריו של ה"אוהב ישראל" מאפטא, הסבר ברוח שלושת הצעדים הראשונים, שאני מקווה שיחזק את כולנו ויביא לעוד ניצחון על התאווה, כל יום רק להיום.

וכך כותב ה"אוהב ישראל": "אסתר עשתה בהמשתה אז, מה שעשה הכהן גדול ביום הכיפורים, שלקח שני שעירים, והיו צריכים להיות שוים במראה ובקומה ובלקיחתן כאחד. והטיל גורל ביניהם אחד לה' ואחד לעזאזל. כדי לרומם הס"מ ולהשוות אותו כביכול עם הבורא ברוך הוא וברוך שמו. וכענין זה ממש עשתה אסתר, שאמרה "יבוא המלך והמן" ועשתה אותו שוה עם המלך, ובזה שברה תקפו וחזקו של המן הרשע".

ובמילים פשוטות יותר: אסתר הובילה מהלך, שבו היא נותנת למלך אחשורוש ולהמן מעמד (כמעט) שווה, היא מזמינה את שניהם וחשוב לה ששניהם יגיעו. כתוצאה מכך, מגיעה מפלתו של המן.

מהלך דומה התרחש בכל שנה בבית המקדש ביום הכיפורים. הכהן הגדול הוביל מהלך, שבו (כביכול!) הוא נותן למלך מלכי המלכים ולס"מ מעמד (כמעט) שווה, ולכן הוא לוקח שני שעירים זהים כמעט לגמרי. כתוצאה מכך, באה מפלתו של השעיר לעזאזל, המייצג את כל עוונותיהם של ישראל.

אם אסתר הייתה נותנת להמן מעמד פחות, או שהכהן הגדול היה לוקח שעיר לעזאזל קטן יותר, זה לא היה עובד. המפלה של הצד האחר, הרע, מגיעה דווקא מתוך כך שמשווים את עוצמתו לזו של הטוב.

ומכאן לענייננו: בעבר, תפסנו את התאווה כמשהו שהוא "בגובה העיניים". ה' נמצא "למעלה", התאווה נמצאת יחד אתנו למטה, ואנחנו יכולים להתמודד מולה. זוהי הסיבה לכך שנכשלנו. ברגע שנבין, שגם התאווה נמצאת "למעלה", היא "כוח גדול" מאתנו, בבחינת "הא-לוהים השלילי שלנו" (ככתוב בספר הלבן), רק אז היא תיפול.

בתפיסתנו הישנה, חשבנו כי אנחנו יכולים לנצח את התאווה ולהושיע את עצמנו.

בתפיסתנו החדשה, אנו מבינים כי אנחנו חסרי אונים. איננו יכולים להילחם ולנצח, אלא רק להיכנע. אם נילחם בתאווה, בסופו של דבר, נאלץ להיכנע אל מול אויבת התאווה החזקה מאתנו.

עם זאת, אנחנו יכולים לבחור למי מאלה שנמצאים "למעלה" להיכנע. האם נהיה נתונים לחסדי ה' האינסופיים, או חלילה, לאכזריות התאווה האינסופית.

ברגע שבאמת נפנים זאת - נבחר למסור את עצמנו לחסדיו יתברך, ולא לאכזריות התאווה, ונבקש ממלך מלכי המלכים שתנתן לנו נפשנו - נקייה וחופשית מתאווה, כל יום רק להיום!
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 5 שנים, 6 חודשים על ידי טהרני.

בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה (סליחה, סוד הכניעה, על השימוש בכינוי שלך...) לפני 7 שנים, 6 חודשים #56387

חזק ומרומם (תרתי משמע).
אהבתי שע"י זה שאנו מוסרים רצוננו ותאוותנו לכח גדול מאיתנו זה בדיוק רוממות והשוואת הרע לדרגת הטוב ע"מ שהרע ייפול.
כי לא בכוחנו נישאר נקיים.
יישר כח טהרני!
יש לנו הרבה יותר ממה שאין...

בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה (סליחה, סוד הכניעה, על השימוש בכינוי שלך...) לפני 7 שנים, 6 חודשים #56431

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411
תודה יוסף בעל ההחלמות על חיזוקיך הרבים בפורום ובשיחות אישיות. אתה עוזר לי המון!

תודה גם להנהלת האתר שפרסמה את המאמר במייל היומי. זה חיזק אותי מאוד, ואני מקווה שיגרום לי בע"ה להוסיף לכתוב ולזכור באיזו מציאות אני חי, מבלי להתכחש לה.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה (סליחה, סוד הכניעה, על השימוש בכינוי שלך...) לפני 7 שנים, 6 חודשים #56548

  • משוחרר12
  • רצף ניקיון נוכחי: 975 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • שלב ב'
  • הודעות: 408
תודה טהרני. אצלנו אומרים שהסיבה לזה היא כי בשביל להניע כל דבר צריך התוועדות ואמירת לחיים.

בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 6 שנים, 6 חודשים #71191

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411
חיבר אותי מאוד בפורים שעבר, מקווה שגם בפורים הנוכחי.

אסיר תודה לאלוקים שגאל אותי היום (פורים) קצת מהטינות שלי. מבקש ניצחון גובר והולך על הטינה. אם זה יקרה, כל המשפחה תהנה מכך!
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 6 שנים, 6 חודשים #71201

מחזק מאוד!

אסירות תודה!!!

תגובה: בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 5 שנים, 6 חודשים #85809

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411
מקפיץ לרגל החג הקרב ובא.
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: בעניין: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 11 חודשים, 1 שבוע #129619

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411

מקפיץ בעקבות דיון בפורום

ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 11 חודשים, 1 שבוע #129627

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1884
טהרני כתב on 14 מרץ 2014 12:23:
אחד הקטעים התמוהים במגילה, הוא העובדה שאסתר המלכה מזמינה את המלך למשתה יחד עם המן. לכאורה ישנן דרכים רבות נוספות להביא למפלתו של המן, ומדוע בחרה אסתר לעשות זאת דווקא באופן זה. בגמרא (מגילה טו:) מובאות שתים עשרה (!) תשובות שונות של תנאים ואמוראים לשאלה זו.

במאמר קצר זה, ברצוני לתת הסבר המבוסס על דבריו של ה"אוהב ישראל" מאפטא, הסבר ברוח שלושת הצעדים הראשונים, שאני מקווה שיחזק את כולנו ויביא לעוד ניצחון על התאווה, כל יום רק להיום.

וכך כותב ה"אוהב ישראל": "אסתר עשתה בהמשתה אז, מה שעשה הכהן גדול ביום הכיפורים, שלקח שני שעירים, והיו צריכים להיות שוים במראה ובקומה ובלקיחתן כאחד. והטיל גורל ביניהם אחד לה' ואחד לעזאזל. כדי לרומם הס"מ ולהשוות אותו כביכול עם הבורא ברוך הוא וברוך שמו. וכענין זה ממש עשתה אסתר, שאמרה "יבוא המלך והמן" ועשתה אותו שוה עם המלך, ובזה שברה תקפו וחזקו של המן הרשע".

ובמילים פשוטות יותר: אסתר הובילה מהלך, שבו היא נותנת למלך אחשורוש ולהמן מעמד (כמעט) שווה, היא מזמינה את שניהם וחשוב לה ששניהם יגיעו. כתוצאה מכך, מגיעה מפלתו של המן.

מהלך דומה התרחש בכל שנה בבית המקדש ביום הכיפורים. הכהן הגדול הוביל מהלך, שבו (כביכול!) הוא נותן למלך מלכי המלכים ולס"מ מעמד (כמעט) שווה, ולכן הוא לוקח שני שעירים זהים כמעט לגמרי. כתוצאה מכך, באה מפלתו של השעיר לעזאזל, המייצג את כל עוונותיהם של ישראל.

אם אסתר הייתה נותנת להמן מעמד פחות, או שהכהן הגדול היה לוקח שעיר לעזאזל קטן יותר, זה לא היה עובד. המפלה של הצד האחר, הרע, מגיעה דווקא מתוך כך שמשווים את עוצמתו לזו של הטוב.

ומכאן לענייננו: בעבר, תפסנו את התאווה כמשהו שהוא "בגובה העיניים". ה' נמצא "למעלה", התאווה נמצאת יחד אתנו למטה, ואנחנו יכולים להתמודד מולה. זוהי הסיבה לכך שנכשלנו. ברגע שנבין, שגם התאווה נמצאת "למעלה", היא "כוח גדול" מאתנו, בבחינת "הא-לוהים השלילי שלנו" (ככתוב בספר הלבן), רק אז היא תיפול.

בתפיסתנו הישנה, חשבנו כי אנחנו יכולים לנצח את התאווה ולהושיע את עצמנו.

בתפיסתנו החדשה, אנו מבינים כי אנחנו חסרי אונים. איננו יכולים להילחם ולנצח, אלא רק להיכנע. אם נילחם בתאווה, בסופו של דבר, נאלץ להיכנע אל מול אויבת התאווה החזקה מאתנו.

עם זאת, אנחנו יכולים לבחור למי מאלה שנמצאים "למעלה" להיכנע. האם נהיה נתונים לחסדי ה' האינסופיים, או חלילה, לאכזריות התאווה האינסופית.

ברגע שבאמת נפנים זאת - נבחר למסור את עצמנו לחסדיו יתברך, ולא לאכזריות התאווה, ונבקש ממלך מלכי המלכים שתנתן לנו נפשנו - נקייה וחופשית מתאווה, כל יום רק להיום!

ווואווווו !


אחי


כל מילה בסלע !


כל מילה


וואו אחי איזה כתיבה מדהים איזה כיף לקרוא

שאפו ענק אחי ! איזה כיף היה לקרוא את זה
אוהבים

נערך לאחרונה: לפני 11 חודשים, 1 שבוע על ידי מתרפא.

תגובה: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 11 חודשים, 1 שבוע #129629

  • המשתוקק
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 3341
טהרני כתב on 14 מרץ 2014 12:23:

ומכאן לענייננו: בעבר, תפסנו את התאווה כמשהו שהוא "בגובה העיניים". ה' נמצא "למעלה", התאווה נמצאת יחד אתנו למטה, ואנחנו יכולים להתמודד מולה. זוהי הסיבה לכך שנכשלנו. ברגע שנבין, שגם התאווה נמצאת "למעלה", היא "כוח גדול" מאתנו, בבחינת "הא-לוהים השלילי שלנו" (ככתוב בספר הלבן), רק אז היא תיפול.

לי יש תפיסה קצת שונה שגם מבוססת על אותו רעיון - בעבר תפסנו את אלוהים כמשהו שנמצא למעלה ופחות שייך להתמודדות שלנו. התאווה לעומת זאת נמצאת למטה ומתחככת איתנו ולכן מנצחת אותנו שוב ושוב...
ברגע שנבין שגם הקב"ה נמצא למטה פה ממש איתנו... אז נוכל להתגבר ע"י שנישען עליו.



תודה רבה לטהרני על הדברים.

תגובה: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 11 חודשים #129663

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411

המשתוקק, אתה פשוט כנראה קצת, יותר חב"דניק ממני... 

ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 11 חודשים #129685

  • המשתוקק
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 3341

אתה חב"דניק? לא נשמע כך בכלל...

אכן אני מזדהה עם התורות שלהם.


אשריך



תגובה: נכנס יין יצא סוד הכניעה לפני 11 חודשים #129695

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 2786 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3411

אני ננונקונפורמיסט...

ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.65 שניות

Are you sure?

כן