ברוכים הבאים, אורח

כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים 1106 צפיות

כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51809

שלום לכל החברים היקרים.
במסכת עבודה זרה יז. נאמר שמי שאביק בעבירה טובא (דבוק בחוזקה בעבירת הזנות) אין לו אפשרות להתנתק מזה בלא שימות, וכתב שם רש"י שאם ינסה לשוב ימהר למות מתוך צרה וכפיית יצרו, ועל זה נאמר כל באיה לא ישובון, ו(אם ישובון) לא ישיגו אורחות חיים.
וצ"ע וכי תוכנית 12 הצעדים או כל מה שדומה לזה, שבסיסם הם עקרונות יסוד ביהדות - הכרה שאין ביכולתינו לצאת מזה אלא בשיתוף הקב"ה (יצרו של אדם מתגבר עליו ואם אין הקב"ה עוזרו אינו יכול לו) ההתבטלות בפניו, התפילה שישחרר אותנו וכו' וכו' - האם זה לא היה ידוע בזמן חז"ל? עקרונות שאמורים להיות פשוטים לכל מאמין אמיתי, וקבוצת גויים לפני כמה עשרות שנים גילו אותם מעצמם, וכי חז"ל לא ידעו את זה.
כמובן שכולם יענו שבגמרא מדובר על חוטאים ולא על מכורים, אך השאילה היא וכי יש הבדל בין חוטאים למכורים בעניין 12 הצעדים?, הרי ברור שההבדל ביניהם הוא רק באשמה על מה שהיה, אך לגבי העתיד, וכי חוטא שינסה להשתחרר ע"י 12 הצעדים לא יצליח?, ומלבד זאת, הרי פעמים רבות ההתמכרות נוצרת אחרי שימוש רב של פעמים, כמבואר בתחילת הספר הגדול (שעכשיו התחלתי לקוראו לראשונה ובמאמר המוסגר אציין שהוא עושה עליי רושם חזק מאד), וא"כ יש מכורים רבים שבתחילת דרכם היו חוטאים, וכי הם לא יצליחו לצאת ע"י 12 הצעדים?
ומלבד כל הנ"ל אציין שמתיאור דמותו של רבי אלעזר בן דורדייא (שעליו נסוב הדיון בגמ' שם) עולה דמות שהרבה יותר קרובה למכור כבד מאשר לחוטא והרי תיאורו כמובא שם בגמ':
א] לא הניח זונה אחת בעולם שלא בא עליה!!!
ב] פעם אחת שמע שיש זונה אחת בכרכי הים!!!
ג] והיתה נוטלת כיס דינרין בשכרה!!!
ד] נטל כיס דינרין והלך ועבר עליה שבעה נהרות!!!
וכי מכל הנ"ל לא עולה דמות של מכור כבד באופן מיוחד???
ובכל זאת נאמר עליו שם כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים.
אז איך בכל זאת התוכנית עובדת?
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51812

הרוצה בתשובה ידידי, אני נוטה להאמין שאין אפילו בינינו אדם מכור ברמה של רבי אלעזר בן דורדיא, ואפילו הוא, זכה לעולם הבא. אל לנו להתעלם מהפואנטה-"בכה רבי ואמר:יש הקונה עולמו בשעה אחת".
על ר' אלעזר בן דורדיא מסבירים המפרשים שהיה כלכך עמוק בחטא, ברמה שגם יום אחד לא יכל להחליט במודע שהוא נמנע מללכת לזונה. ואותו ר' אלעזר בן דורדיא מת כיוון שאם היה ה' מניח לדעתו להתקרר מהסערה שהתחוללה בו על הפסד העולם הבא-הוא לא היה עוצר את עצמו וחוזר אליה. אבל כיוון שראה הקב"ה שהרצון שלו אמיתי, עשה עמו חסד ולקח אותו בתשובה כצדיק וזכה אותו לחיי העולם הבא.
כל מה שה' מצפה מאיתנו זה הפגנת רצון, זה לחימה באויב שבפנים למען אהבתנו את ה' ואת הטוב. ה' רוצה שנבחר בחיים והבא להטהר מסייעין בידו-בכל דרך שתתאים לו!!אפילו אם זה לקחת אותו כמו אצל רבי אלעזר. אנחנו נסתפק בפחות..ואכן ננצח את היצר!

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51816

רש"י אומר שהמיתה היא לא חסד הבורא כדי שלא ימשיך לחטוא, אלא "שממהרים למות מתוך צרה וכפיית יצרם", דהיינו שאין להם את האפשרות להתחיל לחיות חיים נורמליים, כיון שהם קשורים בעבירה כ"כ בחוזקה, ונסיון לחיות בלעדיה יגרום להם למות מתוך צרה, אך בכל אופן אני מקבל שיכול להיות שזה אמור רק על מכורים ברמה כבדה מאד כמו ר"א בן דורדיא.
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51820

שלום לרוצה בתשובה (גם אני רוצה!)



אין לו אפשרות להתנתק מזה בלא שימות, וכתב שם רש"י שאם ינסה לשוב ימהר למות מתוך צרה וכפיית יצרו
יש לענ"ד כמה רבדים לתשובה:
א. אם זה עובד, אז זה עובד, ולא תמיד אפשר להבין הכל, לעיתים נסיון לגמד דברים להבנה שלו רק מקטינה אותם ומסרסת את כוחם. צעד I הוא הודאה בחוסר אונים: לא יודע, לא מבין. לפעמים הנסיון לדעת ולהבין מעכבת את ההחלמה (גיליתי את זה על בשרי בחודשיים האחרונים!...).


ב. מבלי לגרוע מ-א', אני יכול להעיד שוב בעיקר מנסיוני שלי, ומהתורה שזכיתי ללמוד: לאחר שז"ל כל מה שרציתי זה שוב, ושוב, ושוב... עשרות פעמם ביום, ולא ידעתי שובע ): זה החייה אותי? עשה לי משהו טוב? זה הרג אותי! כל נסיון לעשות משהו שקשור לחיים לווה ביאוש מוחלט! אני עדיין זוכר את הסמי-טריילר שחלף לידי, והצטערתי שלא הסטתי את ההגה אליו, או העיקול שלא הבנתי למה כ"כ התאמצתי שלא להתהפך בו... זה הצעיד אותי אל המות, וגרם למוות להיות שאיפה שלי... חי נמצא בתהליך של צמיחה והתחדשות, מת בתהליך ריקבון והתפרקות. אני הייתי בסוג השני של התהליך.
אז איך אני חי? נס! "אתה גיבור לעולם ד', מחייה מתים... מלך ממית ומחייה!"
חס ושלום, אינני קובע לאיש אם הוא צדיק או ח"ו רשע (ובכלל זה אני), אך אם צדיקים אף במיתתם קרויים חיים, ורשעים אף בחייהם קרויים מתים, נראה כי מושג החיים והמוות בש"ס אינה הגדרה רפואית בלבד. אז איך מת חוזר לחיות? זו שאלה למחיה המתים ב"ה וברוך שמו.


ג. מקווה מאד שהגיגיי בסעיף ב' הם רק פתח לסעיף א': ישנם עניינים ששכלנו רק מקטין, ואם ננסה להתקדם לפיהם לא נתקדם. פשוט נשאר במיץ של עצמנו. אני מעדיף את נסיונם המוצלח של אחרים. ואת ישועתו של מלך ממית ומחיה כפי שהוא בוחר לשלוח אותה אלי. או שלא.

רוב ברכה!
"ופשוט הוא שאפילו אם יפקח האדם על עצמו, אין בכחו לינצל אלולי הקדוש ברוך הוא עוזרו, כי היצר הרע תקיף מאד" (רמח"ל, מס"י פ"ב)
נערך לאחרונה: לפני 10 שנים, 3 חודשים על ידי .

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51822

  • brother
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 883
שלום וברוך הבא. אומר משהו מהניסיון שלי.
לדעתי חז"ל ראו את היצה"ר מול עיניהם ולכן אמרו שקשה ויש למות וכו'...
אני היום מבין שלא היצה"ר הוא הבעיה אלא הוא זה שגורר אותי לפתרון לבעיה עמוקה שנמצאת בי... יש לי חסרון גדול בפנים, אני רוצה למלא אותו ואז היצר נכנס ומציע לי משהו שיכול ברגע למלא אותו אז למה לא!.
התוכנית לימדה אותי שני דברים- 1-זה רגעי ולא פותר כלום לא כדי לך זה הורג. והרגשתי זאת על עצמי גם. 2- למלא את הריק באלוקים. ככה אני לא מרגיש צורך במילוי אחר והיצר הרע שותק. לא מפריע.
נכון אולי הוא מחכה לשעת כושר אבל גם אני לומד להכין את עצמי אליה. וכשהיא תבוא (בתקווה שלא תבוא אבל אם..) אני מוכן לקראת עם כל הכוח. איך? כי יש לי חברים ויש לי את אלוקים.
אוהב. מקווה שדברתי את הדברים הנכונים.
אבא מבקש עוד לילה של נקיות.
אח.
אני תמיד הרגשתי שחסר לי החיבוק הגדול שיקרב אותי אליך.

לכן החלטתי שאת החיבוק הזה אני רוצה להעניק לכל מי שרק יבקש

בחיבוק גדול ואוהב שרק אח יכול לתת.

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51825

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
שלום, נכתב על כך לא מעט בעבר, אתה מוזמן לקרוא גם כאן. רק אוסיף בקצרה, שהגם שהשאלות אמיתיות ונכונות, לא בטוח שזה הזמן שלהן להישאל.. בנוסף, גם אם התשובות לא מתיישבות, עדיין כדאי להישאר עם פתיחות ביחס לרעיונות המוצאים, בדיוק כפי שאדם ההולך לרופא שיניים לא בודק את מרכיבי כל חומרי ההרדמה והסתימות, למרות שהוא שומע את זעקות 'הקורבן' שהוזמן לפניו על 'כיסא העינויים' הוא מתיישב עליו בהגיע תורו. או בגלל שתכל'ס שיניו כואבות, או מחמת שהוא פשוט נותן אמון בדוקטור...

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51830

אגב, למתעיננים, שיעור בעניין, שנהנתי ממנו


השורה התחתונה: "הניח ראשו בין ברכיו וגעה בבכיה עד שיצתה נשמתו[/size]" [/size]אף אם בחייו אין דבר טוב, עדיין יש בו יסוד טוב, נשמה אלוקית ששוכנת בקרבו. חייו לא מאפשרים לה להתגלות, היא יכולה להתגלות רק במקור של חייו - בזמן היותו עובר.[size=78%]
[/size]"ראשו בין ברכיו" - תנוחה עוברית.[size=78%]
[/size]תוספת שלי: יש תקווה, גם אם האדם לא יכול להגיע אליה בחייו. יביא אותו אליו ה' במה שמעבר לחייו - בכח שלא נמצא בחייו, בחוסר האונים שבו. [size=78%]

[/size]מבלי לגרוע מסעיף א' דלעיל...[size=78%]

[/size]אסירות - תודה על הפוסט בהפניה, הוא נפלא![size=78%]
"ופשוט הוא שאפילו אם יפקח האדם על עצמו, אין בכחו לינצל אלולי הקדוש ברוך הוא עוזרו, כי היצר הרע תקיף מאד" (רמח"ל, מס"י פ"ב)

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51854

אחחחח. . . רבי אלעזר בן דורדיא, כמה מתוק, כמה מתוק.

זה הגמרא שהתענגתי עליה, תמיד אמרתי לעצמי "אתה רבי אלעזר בן דורדייא, ואתה תראה אתה עוד תכנס כמוהו לגן עדן"

ביום שהצטרפתי לתוכנית, שמעתי מעין קול של כוח עליון שאומר לי "רבי אור בקצה המנהרה, הנך מוזמן לחיי עולם הבא"

תודה על התזכורת.

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51898

עד כמה שזכור לי כל באיה לא ישובון מדובר על מינות או ע"ז ולא על עריות.

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51901

תגובה ליוסף הייליג
הגמרא שם אומרת במפורש עבירה (זנות) - כיון דאביק בה כמינות דמיא.
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51914

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
ידידי, לא הבנתי, מכאן אתה בא להסיק שמי שכן הצליח לו, מי ששב - ואני מכיר עשרות רבות -מי שכן השתלב באורחות החיים, הוא חולה ולא חוטא...?
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51967


ידידי, לא הבנתי, מכאן אתה בא להסיק שמי שכן הצליח לו, מי ששב - ואני מכיר עשרות רבות -מי שכן השתלב באורחות החיים, הוא חולה ולא חוטא...?


לא באתי להסיק מכאן כלום. רק לשאול שאלה על הגמרא.
אינני מפקפק בהצלחתה של התוכנית, שהרי איך אפשר להכחיש את החי, ועינינו הרואות את עדויותיהם האישיות של כל המחלימים בחסד עליון.
רק שאלתי, כיון שידוע לנו שיש אפשרות לצאת מזה, גם למי שאביק בה טובא, למה בגמרא נאמר שאין אפשרות.
והוספתי שלא מסתבר שמה שנאמר בגמרא הוא רק על חוטאים, כפי שהוכחתי מדמותו של רבי אלעזר בן דורדיא.
יש לי אפשרות ליישב את זה בדוחק אך לעת עתה די בזה.
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: כל באיה לא ישובון ולא ישיגו אורחות חיים לפני 10 שנים, 3 חודשים #51969

  • הושיעה נא
  • רצף ניקיון נוכחי: 1617 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • יש תקווה!
  • הודעות: 2406
פלפול יפה


אין ספק שהמוכשרים הגדולים, איתנו.
אנא ה' הושיעה נא! עוזר דלים הושיעה נא!
הושיעה את עמך, וברך את נחלתך, ורעם ונשאם עד עולם...
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.65 שניות

Are you sure?

כן