ברוכים הבאים, אורח

תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי.
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. 834 צפיות

תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49567

מאת: הרב מאיר שמחוני 

 


שלום רב,

כל מה שאתה מחפש בשאלתך הם צידוקים לכך שאתה נמשך לנשים אחרות. מבחינתי שיערב לך עם אתה חי טוב עם הצידוקים הללו. זה תמיד טוב שניתן לזרוק על הקב''ה את הסיבות לבעיות שלנו כי כך הוא יצר אותנו. הרבה מאד חרדים חיים בגישה הזאת ''מה אני יכול לעשות זה מה שהאלוקים רוצה'' ואז אפשר להמשיך ולא לעשות שום דבר ולא להתקדם, ולהישאר במאה השש עשרה ולחשוב שעושים טוב.

כל זה מאד יפה ונחמד עד לרגע הבלתי ניתן לדילוג שנעמוד לפני הבורא ונהיה צריכים לתת לו דין וחשבון מלא על כל מעשינו בעולם הזה, וכך יקבע גורלנו בעולם הבא.

להבין מה הנקודה הטובה ביצר הרע, אתה כותב. ואתה מדבר על רבי נחמן, אך כמובן לא אומר מה תורתו של רבי נחמן בנושא, אז בשביל מה הבאת את זה? אתה חושב שאני מכיר את כל מה שרבי נחמן כתב? בוודאי שלא.

אבל אני בהחלט יכול לומר לך מה אמרו גדולי ישראל אחרים, כמו רבי משה קורדובירו, הרמח''ל ועוד על השליטה שלנו ביצר הרע.

כדי לומר את כל זה בקיצור נמרץ אסכם את כל תורת ישראל בכמה משפטים קצרים וטמכאן נבין מדוע יש יצר רע.

היצר הרע בא ללמד אותנו להתמקד בטוב. אם לא היה יצר רע לא היינו יודעים מהו הטוב. כך שכאשר היצר הרע מתעורר בנוף הוא מכוון אותנו להתבונן בדברים הטובים שעלינו לעשות ולהתמקד בהם וכך להתגבר על היצר הרע.

למשל, כשאתה רואה אישה יפה ומושכת, והיא לבושה בלבוש שמגרה את יצרך, אם תתמקד בה, באותה אישה, ברור שכל מה שירוץ בראשך תהיה השאלה ''כיצד אני מכניס אותה למיטתי.'' ונניח שאפילו הצלחת, ההתרגשות הרגעית עברה ונשארת עם הטעם החמוץ מר בפה שאומר לך שעכשיו תבוא הביתה ותעמוד מול אשת חיקך האמתית, מול ילדיך ותתבונן בהם ותרגיש אשם שעשית דבר לא מתאים ולא יפה. לכן, כשאתה רואה אישה שכזאת, ורחובותינו מלאים בהן, והרבה מהן אפילו מוכנות להיות אתך כי גם הן הולכות עם אותן מחשבות בראשן, עליך להסיר עיניך מהן ולהתחיל לחשוב שאם אשתך תדע מכך מה יהיה גדול ההפסד שלך בחיים. העונג שבחטא רגעי, הסבל של התוצאה שלו ארוך וקשה, ואם הוא מגיע לפירוק המשפחה הוא תמידי לכל החיים. האם שווה לשלם מחיר שכזה בשביל כוס משקה שחולף בן רגע?

ובמחשבה נוספת, לרוב לאחר המעשה, עולה המחשבה שעם אשתי זה הרבה יותר כייפי ונחמד, כי מעבר למגע הרגעי יש גם מערכת קשרים חברית ואוהבת שאיננה כאן. כאן זה מין בלבד, בדיוק כמו הכלב והחתול בשעת הייחום, ועם האישה בבית זהו חלק חשוב במערכת היחסים הזוגית.

מה שווי הרווח מול שווי הנזק? עצום לטובת הנזק. לא חבל?

יצר המין לא נברא על מנת להקים בית ומשפחה. יצר המין נברא לצרכים לגמרי אחרים. כשהקב''ה אומר בבראשית ב' ''לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו'' הוא אינו מתכוון למין, הוא מתכוון לעזר בקידומך כאדם, בבניית האחריות האישית והמשפחתית שלך, בקידומך בחברה ובעבודה, שם תפקידה של האישה להיות לך עזר ולעמוד מולך להציג לך כיצד אתה נראה בעיני האחרים. תאר לך שרכשתי חולצה חדשה, מודרנית, והבאתי אותה הביתה. אשתי מסתכלת עליה ואומרת לי אתה נראה בה לא טוב. אני לא אלבש את החולצה הזאת יותר אפילו לא פעם אחת, כי אשתי רוצה שאראה בחוץ הכי טוב שאפשר, ומה שהיא אומרת חשוב. לשם כך נבראה האישה.

יצר המין נברא לשני תפקידים חשובים, הפשוט שביניהם, כמו אצל כל בעלי החיים, להקים וולדות. החשוב שביניהם הוא ליצור מערכת משיכה שתקרב את בני הזוג ועל ידי משחקי האהבה התמידיים הקשר ביניהם יתחזק והם יהיו זוג מאוהבים תמידיים. זאת הסיבה שהרמב''ם הקדיש כל כך הרבה פסקאות על הנושא הזה של הקשר המיני שבין בעל ואישה. תפקידו לקרב את שני בני הזוג כדיש שכמו שכתוב בתורה הבעל ידבק באשתו ויהיו לבשר אחד. גוף אחד ונשמה אחת.

לצערנו במשך השנים שחלפו השתנו ההנחיות שניתנות לבני הזוג ויצרו מהמגע המיני רק פתרון לצורך רגעי. הבעל מגיע הביתה והוא מיוחם והוא דורש מאשתו להיות אתו, אבל אין מחשבה עמוקה ואין משחקי אהבה ביניהם והכל מסתיים בכמה רגעים קצרים, והחלק החשוב שבמשחק האהבה נעלם. וכמובן הוא צורך נפשי חזק מאד, כי כך יצר אותנו האלוקים, מאחר והאישה למדה אצל מדריכת הכלות, לא עלינו, שכל מה שצריך זו טהרה, ולספק לבעל את הצורך בדיוק כמו את ארוחת הערב, הרי הוציאו מהמגע הזה את כל הטוב והיפה שבו, האישה אינה נהנית מזה ועושה זאת בעל כורחה, והגבר גם הוא אינו נהנה משום שחסרים הרגעים הרגשיים החזקים כל כך. התוצאה הוא מרגיש את הריגוש הזה כשהוא יוצא החוצה לרחוב או למקום עבודתו, ריגוש שונה, ריגוש של מתיקות האסור, והוא מתחיל לרצותך לשתות מן המים האסורים, וכל זאת משום שזה נחסך ממנו בבית במגע שלו עם אשתו.

קרא בעיון את שיר השירים, ואנא עשה לעצמך טובה ואל תקרא אותו בנמשל שלו של הקשר בין ישראל לבורא עולם, אלא קרא אותו כלשונו כדרך החיים שבין בעל ואישה ומד כמה מרגש ומשחרר המגע הזה שלהם של אותה בחורה ואות בחור שבספר. צניעות חשובה, בעת שאנו בחברה הסובבת, אבל כשבעל ואשתו בחדר המיטות שלהם היו משוחררים ושמחו אחד בשנייה ועשו חיים משוגעים וכך לא יתעורר הצורך להיות ולטעום מכל אישה שברחוב.

ובנוסף לכך כאשר תעבור ברחוב אישה שהנושא הזה לא נמצא בראשה אלא הוא שייך רק למערכת היחסים שלה עם בעלה, אתה בעצמך לא תרגיש משיכה אליה, כי מה שהיא תשדר הוא ''רחק ממני, לי יש את שלי'' אבל אותם נשים שאינן מסופקות והולכות גם הן ברחובות וחושבות כמה טוב היה לטעותם את טעם גן העדן של מגע מיני משכר, הן משדרות אנרגיה מינית שמשפיעה עליך וגורמת לך לסטות מן הטוב והיפה. זה לא רק הגברים.

הנה במילים קשות ובוטות שהשתמשתי בתשובתי סתרתי את כל התיאוריות שהבאת, כי הן שטויות שנמכרות לציבור כדי לכסות על חוסר הכוח הגברי לעמוד על שלהם ולשמור את חייהם בטוב.

צור מערכת חיים אוהבת וחברית עם אשתך, שחררו את עצמכם לחיי מין סוערים בחדר המיטות שלכם, והכל יבוא על מקומו בשלום. הרשו לעצמכם להשתגע כשאתם בארבע האמות שלכם ותראו שמחה ואושר ואז שום דבר לא יצור משיכה החוצה לשום אישה אחרת.

בברכה,
מאיר שמחוני

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49568

אני חייב לומר שקראתי כל מילה בתשובה הארוכה והמעניינת הזאת, ולא הבנתי מה היא קשורה לחולי שלי, להתמודדוות שלי עם" מחלה"...
ולא הבנתי כיצד הפתרונות שהוא מציע קשורים אלי כמכור...
בהחלמה למדתי שהנסיון של הזולת הוא המפתח להחלמה שלי.
נקי בחסדו הגדול מ 3/11/11 ומתחנן רק לעוד יום נקי ומחובר.

לְךָ אֵלִי תְּשׁוּקָתִי בְּךָ חֶשְׁקִי וְאַהֲבָתִי
לְךָ לִבִּי וְכִלְיוֹתַי לְךָ רוּחִי וְנִשְׁמָתִי
לְךָ יָדַי לְךָ רַגְלַי וּמִמָּךְ הִיא תְּכוּנָתִי

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49569

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה לך פני אריה על התזכורת. כן, הזכרת לי מי אני. חולה מכור שאשתו לא יכולה להצילו. מצילה היא מהחטא לא מהחולי. רבות נכתב גם  כאן על ההתמכרות לתאווה, ועל חוסר התוחלת שבהמצאותה בחדר המיטות של המכורים. יתכן מאוד שחיי מין סוערים מלאי תשוקה והתפרעות כלשון הזהב של הרב שמעוני יפתרו בעיות אצל בני אדם שונים, אצלי כמכור הכל לא בא על מקומו בשלום. ההפך הוא הנכון, כמה שיקירתי השתדלה היא לא הצליחה להשביע רצוני. בשורה התחתונה רחקתי ממנה יותר ושקעתי בתאוותי עוד. ולא ,זהו לא רק נסיוני, זהו הנסיון של רבים וטובים מחברי המכורים.

תרשה לי לספר לך מה קורה לי, אולי תעביר זאת לרב שמעוני, שלפחות יסייג מעט את דבריו ויתן למי מקוראיו המתסכלים שלא השביעו רעבונם בנשותיהם את הפתח שאינם חוטאים ארורים אלא חולים הזקוקים למזור. מכור מעוניין במשהו אחר. אשתו לא יכולה לספק לו את זה, אתה יודע למה? כי 'זה' לא קיים. כמכור אני מעוניין בעיקר במה שאין לי. והצרה היא שלעולם לא יהיה לי. כי מה שיש אינו בכלל מה שאין... 

ולחוטאים שביננו, אין לי אלא להציע לכם, נהגו כהצעת הרב והוא רחום יכפר עוון... 
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49571

  • זיו מציע
  • רצף ניקיון נוכחי: 1196 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אני מציע את עצמי לפניך לעשות בי ככל שתרצה
  • הודעות: 335
תודה פני.
ניסיתי,
לא עבד.

בהחלמה.
את רוב הדברים העברתי,
נשאר רק עוד ארגז אחד,
כדי להרים אותו, אני צריך עזרה.
שמימית.
(אביתר בנאי)

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49572

ידידי היקרים, אני חושש שלקחתם את מה שפרסמתי למקום לא נכון.
לא היה בכוונתי לאמר שזו התרופה לכל אינדיבדואל מכם שקורא את דבריו של הרב.
כוונתי היתה להעיר אותנו מההתעסקות בעצמנו וב"מחלה" שלנו ולאמר:"היי, יש לך אחלה אישה בבית, איתה היחסים אינטימים באמת ומלאים ברגש הדדי. אין שם ניכור אלא רגש שייכות. אז נכון, הרבה זמן לא יצא לך לחשוב על אשתך בצורה כזו, אבל הגיע הזמן להשקיע באהבה. זו הדרך הטובה ביותר לצאת מהחושך- להתעסק באור. תחשוב עליכם יותר. המחלה גורמת לנו לחשוב על עצמנו יותר מדי וכך היא מפילה אותנו. בוא ונתגבר עליה יחד.

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49579

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
שוב תודה על הדברים. אתה מחדד את הצורך בלצאת מעצמנו. אגב, ראיתי שכתבת במקום אחר בפורום שאינך נשוי... אאחל לך שתתחתן בנקיות, ושתקים את ביתך כפי שאיפותיך הטובות במהרה ואז תוכל לשוב ולפרסם גם את נסיונך האישי.

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49580

  • זיו מציע
  • רצף ניקיון נוכחי: 1196 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אני מציע את עצמי לפניך לעשות בי ככל שתרצה
  • הודעות: 335
ידידי.
התכוונתי לכוונתך בדיוק. אחרי שהבהרת אותה.
אין זו הבמה לפרט בעניין, אך ה' עדי, שחיי האישות שלי ושל אשתי היו מקום מלא אהבה, צמיחה הדדית, וכו וכו. רגש הדדי. שייכות. ועוד ועוד.
ובכל זאת, כל זה לא עזר לי לרגע, לשנייה, ליום אחד, לא ללכת לעזאזל לתאווה. חשוב להבהיר שחברים רבים מספרים חוויות דומות מהיחסים האינטימיים שלהם, ובכל זאת, הם הולכים ומחפשים משהו אחר. שוב ושוב.
את רוב הדברים העברתי,
נשאר רק עוד ארגז אחד,
כדי להרים אותו, אני צריך עזרה.
שמימית.
(אביתר בנאי)

בעניין: תשובה נפלאה בנוגע ליצר הגברי. לפני 10 שנים, 4 חודשים #49644

  • מתנת-הנקיון
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אל תתן לעבר שלך להרוס את עתידך.
  • הודעות: 2033
תודה פני אריה. אכן למדתי שיעור נוסף. הערת והארת.  אם הייתי מתרכז באשתי? מי יודע! אין לי מושג! מעולם לא התנסתי! תמיד אבל ממש ת-מ-י-ד ללא שום יוצא מן הכלל התרכזתי בעצמי. לא יצאתי מעצמי גם שסיפרתי לה כמה שאני מת עליה.

איך אצא מהריכוז העצמי? יש לי תוכנית. אין לי הבטחה שתמיד זה יעזור לי. אבל רק להיום אם אעשה פעולות נכונות יש סיכוי.

אגב, כשהייתי בטוח שיצר המין סירס אותי לא יכולתי להפסיק להתאבל. ולנסות שוב ושוב בדרכי המוכרת. ב"חטאים" המרובים. רק כשהבנתי שיצרי מזמן נמצא בפנסיה התחלתי לשמוע לעצת הרופא.
משתדל לזכור:
שהנקיון הוא מתנה
שלא מקבלים אותה בחינם
שדרושה עבודה רצינית עקבית וממושכת לזכות בה
שהיא מגיעה ללא חומר משמר
שצריך להמשיך בעבודה ע"מ לשמרה
"שיהא עסק זה לי לרפואה שלימה"
זכני, אלוקי, ל"מתנת-הנקיון"
נקי ברחמיו המרובים, לא בכחי, מאז יום ה לפרשת לך לך ו' מרחשוון ה'תשע"ד 10 אוקטובר 2013
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.56 שניות

Are you sure?

כן