ברוכים הבאים, אורח

לדוד ה' אורי וישעי- קצת אור על המזמור
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: לדוד ה' אורי וישעי- קצת אור על המזמור 701 צפיות

לדוד ה' אורי וישעי- קצת אור על המזמור לפני 10 שנים, 8 חודשים #41600

  • brother
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 883
(א) לְדָוִד יְהֹוָה אוֹרִי וְיִשְׁעִי מִמִּי אִירָא יְהֹוָה מָעוֹז חַיַּי מִמִּי אֶפְחָד: - ה' אתה זה שמראה לי את האור כאשר אני בחושך, אתה הוא שמושיע אותי מן היצר והתאווה, ר"ה ויו"כ. אם אתה איתי באמת אין לי מה לחשוש, ה' אותך אני מכניס לחיי, אין לי שום תקווה אחרת רק אותך אני רוצה, אליך להתקרב.

(ב) בִּקְרֹב עָלַי מְרֵעִים לֶאֱכֹל אֶת בְּשָׂרִי צָרַי וְאֹיְבַי לִי הֵמָּה כָשְׁלוּ וְנָפָלוּ: - כשהתאווה באה אלי ורוצה לתת ביס אליך אני פונה ומקווה שהיא תכשל ותיפול, או שאני הוא שיפול.

(ג) אִם תַּחֲנֶה עָלַי מַחֲנֶה לֹא יִירָא לִבִּי אִם תָּקוּם עָלַי מִלְחָמָה בְּזֹאת אֲנִי בוֹטֵחַ: - אם תכניס בי את היצר לאט תתן לו לחנות בתוכי, ואז הוא ינסה לפרוץ במלחמה אם בך אני שם מבטחי, אז לא ירא לבי, יודע אני שאתה תעזור לי.

(ד) אַחַת שָׁאַלְתִּי מֵאֵת יְהֹוָה אוֹתָהּ אֲבַקֵּשׁ שִׁבְתִּי בְּבֵית יְהֹוָה כָּל יְמֵי חַיַּי לַחֲזוֹת בְּנֹעַם יְהֹוָה וּלְבַקֵּר בְּהֵיכָלוֹ: - דבר אחד אני מבקש ממך, לחזות בך ולא בשום דבר אחר, לראות אותך כאן לידי, איתי, כל חיי, לא שום דבר אחר, בצילו חמדתי וישבתי ופריו מתוק לחיכי.

(ה) כִּי יִצְפְּנֵנִי בְּסֻכֹּה בְּיוֹם רָעָה יַסְתִּרֵנִי בְּסֵתֶר אָהֳלוֹ בְּצוּר יְרוֹמְמֵנִי: - אם אצליח להיכנס תחת כנפיך או אז אתרומם ואתעלה, גם ביום רעה אהיה צפון תחתיך.

(ו) וְעַתָּה יָרוּם רֹאשִׁי עַל אֹיְבַי סְבִיבוֹתַי וְאֶזְבְּחָה בְאָהֳלוֹ זִבְחֵי תְרוּעָה אָשִׁירָה וַאֲזַמְּרָה לַיהֹוָה: - אחרי עבור הזעם, אני אתרומם ואזמר לך, תודה על שנתת לי עוד יום נפלא בנקיות, עוד שעות של בהירות המחשבה, עוד זמן שאני ממשיך להשתלם, להיטהר.

(ז) שְׁמַע יְהֹוָה קוֹלִי אֶקְרָא וְחָנֵּנִי וַעֲנֵנִי: - אנא קבל אותי בידיים פתוחות אליך.

(ח) לְךָ אָמַר לִבִּי בַּקְּשׁוּ פָנָי אֶת פָּנֶיךָ יְהֹוָה אֲבַקֵּשׁ: - לבי מבקש את קירבתך, רק אותך אני רוצה, תן לי חוש להרגיש אותך איתי.

(ט) אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנִּי אַל תַּט בְּאַף עַבְדֶּךָ עֶזְרָתִי הָיִיתָ אַל תִּטְּשֵׁנִי וְאַל תַּעַזְבֵנִי אֱלֹהֵי יִשְׁעִי: - אל תסתתר, אל תהטל בי, רק אתה יכול לעזור לי, אין יותר אף אחד אחר, אני חסר אונים.

(י) כִּי אָבִי וְאִמִּי עֲזָבוּנִי וַיהֹוָה יַאַסְפֵנִי: - כולם נטשו אותי, רק אתה נשארת כאן לידי, אני מרגיש בודד, לבד, במלחמה הקשה הזאת.

(יא) הוֹרֵנִי יְהֹוָה דַּרְכֶּךָ וּנְחֵנִי בְּאֹרַח מִישׁוֹר לְמַעַן שׁוֹרְרָי: - תן לי דרך לראות את האור, עזור לי לעלות על המסילה בית אל, לדעת לפעול נכון בתוכנית ולהצליח לשמור על הנקיות. כדי שאוכל לשיר לך על עוד יום נקי אחד.

(יב) אַל תִּתְּנֵנִי בְּנֶפֶשׁ צָרָי כִּי קָמוּ בִי עֵדֵי שֶׁקֶר וִיפֵחַ חָמָס: - עזוב אל תתן לו להתקרב אלי, איני יכול לו, זה שקר, זה הכול הבל, איני רוצה בזה, זה הכול אשליה.

(יג) לוּלֵא הֶאֱמַנְתִּי לִרְאוֹת בְּטוּב יְהֹוָה בְּאֶרֶץ חַיִּים: -אם רק הייתי באמת מאמין בך, כבר אז, עוד לפני, אבל גם היום, בטוח אני כי הייתי בארץ החיים ולא עם המתים שבחייהם קרואים מתים כי הפנים והחוץ לא אותו דבר, הערך העצמי נופל ויורד, ה-בחוץ נראה משובח אבל ה-בפנים הכול רקוב.

(יד) קַוֵּה אֶל יְהֹוָה חֲזַק וְיַאֲמֵץ לִבֶּךָ וְקַוֵּה אֶל יְהֹוָה: - רק אליך ה' אתפלל, עוד ועוד, עד שאתה תענה לי.

אבא!
אני תמיד הרגשתי שחסר לי החיבוק הגדול שיקרב אותי אליך.

לכן החלטתי שאת החיבוק הזה אני רוצה להעניק לכל מי שרק יבקש

בחיבוק גדול ואוהב שרק אח יכול לתת.

בעניין: לדוד ה' אורי וישעי- קצת אור על המזמור לפני 10 שנים, 4 חודשים #49505

  • ריחן
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 27
יישר כוח גדול על האור שהארת את זה המזמור!!!

קראתי את המזמור הזה הרבה פעמים ואף פעם לא ממש חשבתי על פירוש המילים.

ובזכותך זכיתי לעוד לימוד!

תודה רבה!
"לתת כמו הפרחים, מפיצים ריח לכולם: בלי חשבונות, בלי תמורה,
סתם משום שהם פרחים" (אסתר קל)
ריח"ן - רק יחד ננצח

בעניין: לדוד ה' אורי וישעי- קצת אור על המזמור לפני 10 שנים, 4 חודשים #49524

זה ממש יפה ! עוד יצא מפה פירוש על תהילים ועל התפילה למכורים...
"הִשְׁבַּעְתִּי אֶתְכֶם בְּנוֹת יְרוּשָׁלִָ ם אִם תִּמְצְאוּ אֶת דּוֹדִי מַה תַּגִּידוּ לוֹ שֶׁחוֹלַת אַהֲבָה אָנִי."
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.44 שניות

Are you sure?

כן