ברוכים הבאים, אורח

הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית".
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". 1338 צפיות

הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 6 חודשים #127807

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991

אני יכתוב כאן את התקציר שלי לסרט (באנגלית זה The Social Dilemma), לא ערוך, כאן, ואז אכתוב את המחשבות שלי בסוף.
אני ממליץ לכם לראות את הסרט. הוא נקי ואין בו קטעים שמפעילים טריגרים - בנות בלבוש רגיל ובסדר וכו'.


למכור את המשתמשים, זה העסק המרכזי בהייטק.

המפרסמים הם הלקוחות, חברות ההייטק הם המוכרים, ומי המוצר ? אנחנו

כי אם אתה לא משלם עבור המוצר, אז אתה המוצר.

והמוצר באופן הכי מדויק, הוא: לשנות באופן עדין ובלתי מודע את התפיסות וההתנהגות שלך, לכיוון שהלקוח רוצה.
וזה, באופן מדויק, המוצר המבוקש. אין עוד מוצר אחר, זה המוצר היחיד שיש.

דמיינו שאתם מגיע לחנות, והמוכר מציע לך: "תן לי 10 מיליון דולר, ואני ישנה העולם בשבילך, לא בהרבה, אבל ב 0.5 אחוז לכיוון שאתה רוצה"
לשנות את העולם !! העולם הוא גדול, וזה מדהים, וזה שווה הרבה כסף. ולכן הרבה אנשים הולכים לעמוד בתור כדי לשלם למוכר הזה.

חברות ההייטק סוחרות בעתידם של בני האדם:
כמו שיש מסחר בעתיד של נפט, או בעתיד של שוק הפרות והחזירים.
מסחר שקובע כמה נפט יימכר בעוד שש חודשים, ואיפה, ולמי.
מסחר שקובע כמה פרות וחזירים יימכרו בעוד שש חודשים, ואיפה, ולמי.
ומסחר שקובע כמה בני האדם ישתנו לכיוון שאני רוצה בעוד שש חודשים, ולאיזה כיוון, ולתועלת מי.

דמיינו כאילו חברות הייטק בנו בובת וודו שלנו, ודוקרים אותנו כל הזמן במקומות הרגישים שלנו, כדי לגרום לנו לעשות מה שהם רוצים.
כישוף, אבל כישוף אמיתי, כישוף שעובד.

הם מתכנתים אותנו ברמה העמוקה, התת מודעת, כדי להחדיר בנו הרגלים לא מודעים, בשביל מה ? שוב - בשביל למכור אותנו, למי ? למפרסמים.

לא צריך להחדיר מכשיר למוח שלך כדי לגרום לך להיות נשלט, יש דרכים הרבה יותר עדינות ומתוחכמות לעשות את זה. יש צוותים שלמים של מתכנים בליווי מומחי פסיכולוגיה שנחטפו בשכר גבוה מהאוניברסיטה, שכל מה שהם עושים, זה לשבת ולחשוב איך לכתוב את התוכנה ככה שהיא תהיה משכנעת יותר.

מכוונים אלינו מנועים ענקיים של בינה מלאכותית, על עצמנו.

עברנו מטכנולוגיות - שהם כלים.
לטכנולוגיות - שיש להם מטרות עצמאיות.

כי מה זה כלי ? כלי זה כמו אופניים - זה שם כדי שישתמשו בו. אף אחד לא יתמכר לאופניים.
פייסבוק זה לא כלי, הוא לא ממתין בסבלנות בלי תנועה כדי שתשתמש בו, להיפך - הוא ירדוף אחריך במידה עצמאית כדי שתגיע אליו, בשביל להמשיך למכור אותך למפרסמים. כי יש לו מטרות עצמאיות משלו.

אנחנו מקבלים דופמין שאנחנו מתחברים לקהילה שלנו, לאנשים סביבנו, זה צורך מהאבולוציה שנולד מכך שהקהילה ששרדה הכי טוב - היא הקהילה שהתקבצה סביב עצמה הכי טוב.
אנחנו לא סתם הולכים כל פעם לאתר חדשות שוב ושוב כדי לקבל מידע, מה שאנחנו באמת עושים, זה להגיע למדורה המרכזית של השבט ולהתעדכן בדברים החמים שקרו בשבט, כדי שנרגיש שאנחנו מחוברים לשבט שלנו, לקהילה שלנו.
התפתחנו כדי שיהיה לנו אכפת מה אחרים חושבים עלינו בשבט שלנו.
ושהמוח שלנו מזהה שאנחנו מתחברים לקהילה שלנו (באמצעות התעדכנות ברכילות עליו, לדוגמא), הוא נותן לנו דופמין.


שכותבים את ההוראות למחשב איך לשנות אותנו, הם לא באמת יודעים איך זה קורה. הם כותבים אלגורתמים, כותבים להם את המטרה. ולמיטב הבנתי (אולי מתרפא יסביר ? ), המחשב לומד לבד מה לעשות. והבן אדם כבר לא יודע איך הוא עושה את זה, אבל זה עובד.


והכי חשוב - אי אפשר לעצור את זה, הרי מה אפשר לעשות ? לדפוק לפייסבוק בחלון, ולהגיד להם בנימוס "תפסיקו את המחשבים היעילים שלכם שמייצרים לכם ערימות של כסף, כדי שאנשים יהיו שפויים שוב ולא יתמכרו" ?
ואם פייסבוק תעשה את זה, כמה מיליארדים של דולרים היא תאבד בבורסה ? וכמה תביעות היא תחטוף ? פייסבוק חייבת להמשיך, אחרת היא אבודה.

אנחנו אוסרים על מסחר באיברי גוף - אסור לאדם למכור את הכליות שלו למציע כסף, ואסור לאישה למכור את השימוש בגוף שלה לצורך סיפוק מיני של הלקוח.
באותה מידה, יש לאסור על מסחר בשינוי תודעה המוצר (אנחנו) לכיוון בו הלקוח (המפרסם) רוצה להביא אותנו. אסור למכור את המחשבות שלי ואת הרצונות העתידיים שלי, זה לא בסדר.
אבל זה מה שהם עושים - הם מוכרים וקונים ועושים מו"מ על המחשבות והרצונות העתידיים שלי. תוך אפס התחשבות במה שאני רוצה.


המחשבות שלי:
אנחנו סתם מוצר, אנחנו בקבוק שמפו על מדף בסופר.
בסופו של דבר, הכאב שלכם, וההתמכרות שלכם, וסיפור חיים הנורא שנוצר בגלל כל הפוי' (פורנו), כל זה מסתכם בכך שאנחנו בסופו של דבר מוצר שצריך לכרות ממנו כסף.

אלגוריתמים רצים ברקע, כאשר אנחנו גולשים באתרי פוי', לצורך מטרה אחת - לגרום לנו להשתנות, לא בהרבה - ב 0.1 אחוז כל שבוע. אבל בעוד 10 שבועות, אנחנו נשתנה ב-1% לכיוון שהם רוצים, ואולי 1% זה לא נשמע הרבה, אבל זה הרבה מאוד, כאשר אתה לא מודע בכלל לכך שאתה השתנתה, ולכן הם ממשיכים בעוד 10 שבועות נוספים, ואתה משתנה בעוד 1%, וככה זה ממשיך. זה אפילו לא עולה להם הרבה כסף, הם רק משלמים למתכנתים שיבנו את האלגוריתם, ואז שמים את זה במחשבים ומפעילים את זה. משם והלאה זה רק מחיר החשמל להפעיל את המחשבים.

ואתה אפילו לא מודע לכך שהשתנית ב 0.1% להיות לקוח יותר טוב של תעשיית הפוי', אין לך כלים מחשבתיים למדוד את זה, אבל חברות הפוי' יכולות למדוד כמה זמן אתה מסתכל על סרטון פוי', בדיוק של אלפית השנייה, ולמדוד אותך כמו שמודדים עכבר במעבדה. ולעקוב אחרי ההתקדמות שלך, ולהשוות אותך לאחרים. ועוד ועוד.

פורנוגרפיה זה לא כלי - הוא לא שם, ממתין בסבלנות כדי שתשתמש בו. הפוי' לא הולך להמתין כדי שתתעורר מינית,, הוא ידאג לכך שאתה תתעורר מינית. גם אתה עייף או אין לך כוח, ואז הוא ינצל כל טיפת כוח שיש לך כדי להישאר בפלטפורמה שלו.

 הכי מפחיד, שזה אלגוריתם לומד - הוא אינטיליגנטי, הוא מסיק מסקנות, הוא חושב, הוא לומד אותך, הוא למד להפיל 1000 איש, ועכשיו הוא טוב יותר בלהפיל את האיש מספר 1001
אבל אם הוא הפיל 1,000,000, ואתה הבא בתור, כמה אתה חושב שהוא חכם שהוא מגיע אליך ? מאוד חכם. האם אתם חכם כמוהו להתחמק מזה ? לא יודע.

ראיתי יותר מכמה פעמים, פוי' שיוצר בצורה עצמאית על ידי אנשים פרטיים, בפלטפורמות כמו reddit שאין אלגוריתם שמציע לך את התוכן, אלא זה יותר מבוסס על הסדר הכרונולוגי של הפרסומים.

ואם להיות כנה - זה לא היה משהו, זה היה גרוע, כלומר - קשה ליפול על זה.

הרי המון אנשים מפרסמים פוי' כל יום ויום לאינטרנט, רובו המוחלט לא נראה מעורר מינית או יפה, כי מה אפשר לעשות ? החיים האמיתיים זה שלא כולם נראים יפים, עם בגדים או בלעדיהם.

ואפילו אם יש מישהו או מישהי יפה - זה בעיני המתבונן, הדוגמא הכי ברורה היא שסינים נמשכים לסיניות, בעוד לנו לא כל כך ברור מה ההבדל בין סינית מושכת לסינית לא מושכת. (אני מקווה שזה בסדר הפירוט הזה, ניסיתי להיות עדין ככל שאפשר).

תחשבו על גולש שנכנס לאתר פוי' כזה - בו כל המידע לא מאורגן על ידי אלגוריתם שחושב, הוא לא יתעניין, כמובן שהוא "יפספס" הרבה סרטונים של נשים מאוד מושכות, אבל הוא לא ירצה לגלול ולחפש בכל הסרטונים והתמונות כדי להגיע אליהן, כי זה יהיה חוויה לא מעניינת לגלול תוך כדי בהיה בגוף העירום של מאות נשים וגברים לא מושכים, רק כדי להגיע לסרטון אחד שהוא סרטון מושך.

וזה למה האלגוריתמים של חברות הפוי', שמציעות סרטונים, חשובות - הם שולחות מידע שמבוסס על מיקום גיאוגרפי, במה גלשת קודם, איפה היית, והם משתפות זו עם זו מידע, והם יודעים כמה זמן ראית סרטון פוי', ואיפה הפסקת, ומתי אפילו הגעת לאורגזמה, והם משתפרים, הם כל הזמן משתפרים.

וזה החצי השני של הסיפור - שגורם לפוי' להיות כל כך ממכר - אלגוריתמים שיודעים לתת לך משהו ממכר. החצי הראשון זה האנשים עצמם שמצולמים בסרטונים, אבל הם לא מספיקים, צריך גם את המחשב שיסדר את הסרטונים וידע לתת את כל הסרטונים איש איש לפי התמכרותו.

ואם זה לא ממכר ? מה אם האיבר שלך לא מצליח להיות מגורה מסתם עירום של אישה רגילה ? אז האלגוריתם מציע לך משהו קיצוני, ואז משהו יותר קיצוני, עד שהגבר מאבד לחלוטין את האפשרות שלו להעמיד את הנקניק. ואז הוא צריך לעבור בערך שש חודשים של נקיות כדי להחזיר את התפקוד חזרה.

כי הוא מוצר. ולאף אחד לא אכפת ממוצר.

עוד מחשבות:

תמיד חשבתי שיוטיוב היא בשבילי, כדי להעשיר את הידע שלי, היום התפכחתי סוף סוף מהאשליה שלי - יוטיוב כאן, כדי לשנות את התודעה שלי, לכיוון שהלקוח של יוטיוב (המפרסמים) רוצים לכוון אותי אליו.

יוטיוב לא כאן כדי לקדם אותי מקצועית, רוחנית או פסיכולוגית להיות איש טוב יותר, ואני רואה את זה בתור הוכחה בכל יום שאני פותח את יוטיוב, ורואה סרטונים (מעניינים אומנם) שבסך הכול מסובבים אותה סביב אותה נקודה מטומטמת וסתמית שוב ושוב.

ynet , walla ועוד אתרי חדשות לא באמת מנסים להכניס אותי לקהילה ולתת לי תחושת שייכות ל"שבט" של ישראל, כדי שארגיש שאני חלק מהקהילה-עם.
מה שהם באמת רוצים, זה לגרום לי להשתנות בצורה ובדרך שהלקוח (שזה המפרסמים שמשלמים ל ynet) רוצה שאשתנה אליה.


התמימות שלי בנושא הייתה מדהימה, כי המצג שפייסבוק, ynet ויוטיוב הציגו לי היה מצג שווא מושלם:
פייסבוק לכאורה מנסה פשוט להראות לי מה החברים שלי עושים, ולנסות לחבר אותי חברתית לעולם.
ynet לכאורה מנסה פשוט לחבר אותי לקהילה, לעם ולשבט שלי, באמצעות סיפור הרכילות החמה ליד "מדורת השבט" - שזה האתר ynet. ולתת לי תחושת שייכות.
ויוטיוב מנסה להעשיר את הידע שלי לצורך בניית קומה בנפשי כאדם, ככה שאהיה איש חכם ומפותח יותר.

בפועל, פייסבוק לא מחברת אותי לחברים, וזה משמש יותר כפלטפורמה להתפאר במה שאני, ולקנא במי שיותר ממני.
ynet לא מחברת אותי לקהילה ולשבט, והיא יותר מקום בו אני חש במריבה משפחתית מרובת מתחים מאשר במדורת שבט נעימה.
ויוטיוב ממשיכה לדחוף לי סרטונים שדי מסיטים אותי מהמטרות שלי, לא מכוונות אותי קדימה. אני מרגיש שיש שם הרבה דברים, גוש ענק של כל מיני סרטונים לא שימושיים שרוצים פשוט לבזבז לי את הזמן, במקום לקחת אותי למשהו יותר מתקדם.

הדבר המדהים זה שאני האשמתי את עצמי, זה בכלל מבריק ביותר איך הם עשו את זה.
אני אשם שפייסבוק לא מחברת אותי לחברים
אני אשם ש ynet מרגיש מקוטב, אם לא הייתי קורא יותר מדי את האתר הזה, לא הייתי חש את זה - ולכן אני אדם, כי קראתי את את האתר הזה יותר מדי.
אני אשם שאני לא לוקח סרטונים של העשרה אמיתית ביוטיוב במקום לראות סרטון של חתול טיפשי.


אבל האמת היא שפייסבוק, יוטיוב ו  ynet ידעו טוב מאוד מה הם עושים. הם עשו את זה מאוד חכם - הם אכן שמו את האפשרות והסיכוי לגשת לדברים שימושיים, בלי שמץ של ספק - הרי בפייסבוק באמת אפשר להתחבר לחברים, ביוטיוב יש באמת מידע שימושי, וכדומה, אבל הם עיקמו את הרצפה ככה שאני יגלוש (תרתי משמע) דווקא לדברים שהם רוצים שאגלוש אליהם, ככה שארוויח להם כסף.
ואז מה קורה ? מה שקורה זה שאני גולש למקום של התמכרות לשטויות, ומאשים את עצמי. פייסבוק יוטיוב ו ynet גורפות את הכסף לכיסם וגם שומרות על שמן הטוב (בעיני ובעיני מיליוני משתמשים אחרים), וכולם מרוויחים, חוץ ממני.

כי המטרות שלהם שונות לחלוטין ממה שחשבתי - הם לא בא בשביל מה שחשבתי, הם פה בשביל למכור, אותי, למי ? ללקוח, שזה המפרסם.
והמוצר הוא לשנות אותי ואת המחשבות והדעות שלי, בצורה עדינה, לכיוון שהלקוח רוצה שאלך.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 6 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 6 חודשים #127809

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

בזמנו גם אני אהבתי את כל תאוריות ה'מטריקס' האלה,
יש בהם משהו מאוד משכנע, 
ואז נזכרתי בדבר אחד ששכחת להזכיר בכל הפוסט הארוך והמנומק שלך, 
יש אלוקים בשמים, טשר היה הווה ויהיה, תקיף ובעל היכולות והכוחות כולם, עילת העילות וסיבת כל הסיבות,
וגם הוא קשור איכשהו למה שקורה בעולם, ונכון לא הכל אני מבין ולא הכל אני יודע,
אבל אני בוחר להאמין שיש מישהו( ולא רק אלגוריתמים ומכונות) שמנהל את העולם שלי, 

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 6 חודשים #127814

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
עשר שמעון כתב on 13 ספט' 2020 11:15:

בזמנו גם אני אהבתי את כל תאוריות ה'מטריקס' האלה,
יש בהם משהו מאוד משכנע, 
ואז נזכרתי בדבר אחד ששכחת להזכיר בכל הפוסט הארוך והמנומק שלך, 
יש אלוקים בשמים, טשר היה הווה ויהיה, תקיף ובעל היכולות והכוחות כולם, עילת העילות וסיבת כל הסיבות,
וגם הוא קשור איכשהו למה שקורה בעולם, ונכון לא הכל אני מבין ולא הכל אני יודע,
אבל אני בוחר להאמין שיש מישהו( ולא רק אלגוריתמים ומכונות) שמנהל את העולם שלי,



תבחר להאמין במה שאתה רוצה. אני דתי, ואני חושב שזה לא חשיבה נכונה.
בסופו של יום, אתה נמכר כמו בקר למפרסמים - ביוטיוב או באתרי פוי', למרבה במחיר, כולל האמונה שלך. 

זה היופי בעניין, שפרה מאמינה באלוקים, נמכרת טוב בשוק ממש כמו פרה שלא מאמינה באלוקים.

אותו הדבר בעניין בני אדם.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 6 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 6 חודשים #127815

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

אכן כדבריך,
בחרתי להאמין! 

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 6 חודשים #127955

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
המשתוקק כתב on 15 ספט' 2020 11:37:

נכון רובינהוד, אנחנו נמכרים לכל המרבה במחיר..  אז מה? מה אתה רוצה להגיד בזה? 
אנחנו גם נמות בסוף ובבשרנו ירחשו תולעים...

ככה טבע האדם.

אבל יש עיקר וטפל....   השאלה על מה שמים דגש.

בהצלחה רבה בעז"ה


אם יש נער שקורא את זה, ורוצה להיות עם אינטרנט נקי, אבל ממש רוצה להישאר בפייסבוק, אולי המאמר הזה הוא המאמר שיטה את הכף ויוציא אותו מהאתר הפרוץ הזה.

מי יודע ? אני נותן מידע, קראת והיה מעניין ? לפחות יצא לך מזה משהו.

מצטער שבזבזתי לך 3 דקות מהחיים חהחה

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 5 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129838

מאה אחוז!!! 
כל האתרים האלה בזבוז זמן מוחלט! כל האינטרנט הזה בזבוז זמן.... כמו שציינת במדריך לtoby גוגל מראה לך מצג מפתה של : תחפש מה שבא לך! העולם פתוח בפניך! ואז אתה מתפזר ושוכח למה באת בכלל לאינטרנט ואפילו מגיע למקו' חשוכים ברשת. לאחרונה יצאתי מרוב הקבוצות בווצאפ כי הרגשת שאני ממש מתמכר לזה ונכנס לבדוק כל חצי שעה שזה פשוט מטורף (לא מחקתי אותו כי יש לי בו שימוש רציני). לדעתי כל אדם שרוצה למצות את עצמו על העולם הזה צריך להגביל משמעותית את הגלישה שלו ברשת לצרכים ספציפיים ממוקדים מאוד ולא להימרח ביוטיוב, פייסבוק ודומיהן!!!!

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129846

  • ran
  • רצף ניקיון נוכחי: 4 ימים
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 11

קראתי פעם רעיון שהמשיכה הגדולה לאינטרנט הוא ביסודו מאדם הראשון "והייתם כאלוקים יודעי טוב ורע", יש לאדם בבסיס יצר הרע שדוחף אותו לדעת ולראות הכל וללא ספק החברות ואתרים יודעים זאת היטב ומנצלים זאת... לדעתי בבסיס העבודה על המנעות מפורנו הוא להגיע להכרה שאתה לא צריך לדעת ולראות הכל...

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129852

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
ran כתב on 01 נוב' 2020 20:41:

קראתי פעם רעיון שהמשיכה הגדולה לאינטרנט הוא ביסודו מאדם הראשון "והייתם כאלוקים יודעי טוב ורע", יש לאדם בבסיס יצר הרע שדוחף אותו לדעת ולראות הכל וללא ספק החברות ואתרים יודעים זאת היטב ומנצלים זאת... לדעתי בבסיס העבודה על המנעות מפורנו הוא להגיע להכרה שאתה לא צריך לדעת ולראות הכל...


בהצלחה עם להגיע ל"הכרה" הזאת, תחזור אליי בעוד עשר שנים כאשר הבנת שבזבזת זמן על להוכיח תיאורייה מטופשת שכתב איזה תלמיד חכם בעיני עצמו באיזה אירוע.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129854

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

רובין, 
למה להיות כל כך תוקפני נגד דבר הגיוני כל כך שכתב רן, 
גם הפסיכולוגיה אומרת את זה, וגם הרבה מאוד תלמידי חכמים שמבינים בנפש לא פחות ממך, 
אז אולי אתה לא מסכים, ואולי כואב לך שאנשים לא מבינים אותך (מזדהה) אבל לא צריך לשלול ולהיות כל כך תוקפני נגד כל מה שנוגד את דעתך,
האגרסיביות הזאת מקשה עלי להזדהות איתך ועם הרעיונות הללא ספק מעניינים שלך אחי,
אני אומר את זה בהערכה עצומה לשרות שאתה נותן כאן, לעומק שבכתיבה שלך ובכלל לאישיות שלך, 

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129868

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991

לא רציתי לפגוע, פשוט לא רציתי שרן יבזבז את זמנו על תיאוריות, כאשר יש דברים שהוכיחו את עצמם - כמו סינונים.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129875

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 210 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1898
ran כתב on 01 נוב' 2020 20:41:

קראתי פעם רעיון שהמשיכה הגדולה לאינטרנט הוא ביסודו מאדם הראשון "והייתם כאלוקים יודעי טוב ורע", יש לאדם בבסיס יצר הרע שדוחף אותו לדעת ולראות הכל וללא ספק החברות ואתרים יודעים זאת היטב ומנצלים זאת... לדעתי בבסיס העבודה על המנעות מפורנו הוא להגיע להכרה שאתה לא צריך לדעת ולראות הכל...


יפה מאוד ! אהבתי והחכמתי ומאוד מתחבר!

תודה לך על החידוש !

אוהבים

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 4 חודשים #129903

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555

ברוך הבא רן, חבר חדש -
מאוד התחברתי לרעיון שלך ונהניתי מדבריך. אל תיקח ללב את רובין הוד. אמנם מדי פעם מתפלק לו איזה חץ, כמו עכשיו, וכמו שלכולנו מתפלקים דברים, אבל בסך הכל הוא בחור טוב עם לב טוב כוונות טובות ותובנות חשובות ומעניינות... 

ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 1 חודש #133035

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991

הסרט אליס בארץ הפלאות דיבר על המונח ליפול במחילת הארנב.

ועוד הבנה שהייתה לי מהסרט מסכי עשן, היא העובדה שכל פלטפורמה באינטרנט - פייסבוק, יוטיוב, רדיט, טיק טוק וכו', מנסה למצוא את "מחילת הארנב" שלך.

הפלטפורמות האלה משתמשים במחשבים חכמים מאוד כדי לחפש כל מיני תחומי עניין שיגרמו לך "ליפול במחילת הארנב", שזה אומר למצוא את הנושא הזה שיש לו הרבה מאוד תוכן באינטרנט, ולגרום לך להימשך אליו ולהישאר בו.

אם אתה אוהב את הסרטים של ג'יימס בונד, אז המחשבים החכמים האלה יזהו לאט לאט שאתה אוהב את הסרטים של ג'יימס בונד (שזה אתגר גדול שהמחשבים האלה מתגברים עליו באמצעות אלגוריתמים חכמים) , ואז לבדוק מהם כל הסרטוני יוטיוב או טיקטוק או פייסבוק שמדברים על ג'יימס בונד - כולל סרטונים מאחורי הקלעים על הסרטים וכדומה, ולנסות לגרום לי כמשתמש ליפול במחילת הארנב של ג'יימס בונד - ולהכניס אותי לעולם התוכן שלו, שיכול להכיל מאות או אלפי סרטונים שממוקדים בעניין הזה.

עכשיו דמיינו שיוטיוב מנסה להכניס אותנו לעשר מחילות ארנב כאלה בבת אחת - מחילת הארנב של ג'יימס בונד, מחילת הארנב של פיספוסים בסרטים, מחילת הארנב של סרטוני קונספירציה, וכדומה.

ולמה יוטיוב עושה את זה ? כי היא גילתה שזה הדרך הכי יעילה לשמור על משתמש בתוך יוטיוב להרבה זמן. שלושה צעדים, אחד - תמצא מהם הנושאים שעלולים לעניין את המשתמש (שזה אתגר עצום שהמחשבים של גוגל מתמודדים איתו בקלות), שתיים - תמצא את כל הסרטונים שקשורים לנושאים האלה (עוד אתגר עצום), ושלוש - תטפטף למשתמש את הסרטונים הקשורים לנושאים הללו ותנסה ללמד את המוח שלו לחזור אליהם שוב ושוב, בלי שהמשתמש יבין שמנסים למכר אותו (שזה עוד אתגר גדול - למשל איך אתה מערבב בין הסרטונים שלא ממכרים לסרטונים שממכרים בדרך כזאת שהמשתמש לא מבין מה ממכר ומה לא ממכר ? כמה נושאים פוטנציאליים למחילת ארנב לטפטף לך כל פעם שאתה רואה את הדף הראשי ? מהו הערוץ עם הסיכוי הגבוה ביותר שתיפול בו במחילת הארנב ? אלו הם רק חלק מהשאלות שהמחשבים של גוגל צריכים להתמודד איתה כל הזמן)
יש אנשים שהיו מוכנים לתת הכול בשביל לקבל את הידע איך לעשות את שלושת הצעדים הללו, כי זה ידע ששווה מיליארדים על גבי מיליארדים של דולרים. וגוגל ופייסבוק וגם אתרי הפוי' מחזיקים במידע הזה ומשתמשים בו כל יום בהצלחה.


מה זה אומר ? זה אומר שאתה נכנס ליוטיוב לדוגמא, עם סט מוגדר של מטרות, למשל: אתה רוצה לראות יוטיוב כדי לראות סרטונים מקצועיים שישפרו לך את ההבנה בעבודה שלך, או שאתה רוצה לראות שיעורי תורה,  או שאתה רוצה לראות סרטונים שמסבירים איך להתחיל עם בחורה.
אלו שלושה מטרות מכובדות - להתקדם בעבודה, להתקדם בלימודי התורה, ולהתקדם עם מציאת בחורה, ובמובן מסויים אלו הם שלושה "מחילות ארנב" בעצמם, במובן החיובי של המילה.

אז אתה נכנס בתמימות ליוטיוב וחושב שהמטרה של יוטיוב היא לקדם אותך בשלושת המטרות האלה, אבל המטרה של יוטיוב היא לא לקדם אותך במחילות הארנב הללו, כי המחשבים שלה חישבו הרבה חישובים על בסיס מה שהם יודעים עליי (והם יודעים המון בגלל שחיפשתי בגוגל דברים), והם מציגים לי סרטונים של ג'יימס בונד ושל סרטוני פספוסים בסרטים וכדומה. ובמקום לבלות את היום שלי בקידום של שלושת המטרות החשובות שלי ונפילה במורד מחילת הארנב שלהם, אני נופל במקום זה במחילות הארנב שיוטיוב החליטה שיותר מושכות עבורי.

ובגלל שיוטיוב חכם מאוד, אני אכן נופל במחילות הארנב שלו והמטרה המקורית משתכחת.

הנקודה פה היא שאת יוטיוב לא מעניין המטרות שלך - העובדה שאין לך בת זוג או אתה עלול להיות מפוטר בטווח הארוך אם לא תתקדם מקצועית לא מטרידה אותה בכלל כי זה לא בשיקולים של המחשבים והאלגוריתמים שלה. מה שמעניין אותה זה שאלה אחת - איך אפשר לגרום לך להישאר ביוטיוב ככל שאפשר ? והתשובה לכך היא - למצוא מאורות ארנב מפתות מספיק, ולדאוג שתישאר בהם.

סרטונים של תורה, מקצוע או מציאת בת זוג לא ייגרמו לי להישאר ביוטיוב המון זמן, ולכן יוטיוב מנסה למנוע מסרטונים כאלה להופיע וגורמת לסרטונים אחרים להופיע.

מי יודע כמה סרטונים חשובים בנושאים הללו פיספסתי ומחכים היכן שהוא בין טריליוני הסרטונים של יוטיוב, אבודים ובלי היכולת שלי למצוא אותם ? כנראה אלפים, אבל האלגוריתם החכם מאוד של יוטיוב יכול למצוא אותם, אבל לא טורח לעשות את זה כי זה לא המטרה שלו, ולכן הם אבודים מבחינתי, כנראה לנצח.


 יוטיוב, פייסבוק טיקטוק וכדומה לא רוצים שאגש לדברים החשובים, כי הם רוצים משהו אחר - שאשאר בפלטפורמה שלהם המון זמן כדי שאוכל לראות הרבה פרסומות, ששווים להם כסף.

הבעיה היא שאם תשלם להם באופן חודשי כסף, הם לא יפסיקו את ההתנהלות הזאת, הם לא ישנו את החשיבה שלהם וינסו להציע לך איזה דרך להשתמש בכוח העצום של הפלטפורמות שלהם כדי לממש את המטרות שלך.

האם יש כפתור ביוטיוב לדוגמא שמאפשר לי לשלוח ליוטיוב מהם המטרות שלי בחיים ולבקש מהם לעזור לי לממש אותם ?
עצם העובדה שהשאלה הזאת כל כך רחוקה מהמציאות היום של האתרי אינטרנט האלה מראה כמה בעייתיים האתרים האלה כיום.


שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 1 חודש על ידי robinhood.

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 1 חודש #133376

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863
עשר שמעון כתב on 13 ספט' 2020 11:15:

בזמנו גם אני אהבתי את כל תאוריות ה'מטריקס' האלה,
יש בהם משהו מאוד משכנע, 
ואז נזכרתי בדבר אחד ששכחת להזכיר בכל הפוסט הארוך והמנומק שלך, 
יש אלוקים בשמים, טשר היה הווה ויהיה, תקיף ובעל היכולות והכוחות כולם, עילת העילות וסיבת כל הסיבות,
וגם הוא קשור איכשהו למה שקורה בעולם, ונכון לא הכל אני מבין ולא הכל אני יודע,
אבל אני בוחר להאמין שיש מישהו( ולא רק אלגוריתמים ומכונות) שמנהל את העולם שלי,


א י מוכרח להתנצל על התגובה הזאת, 
השקעת המון בכתיבת הניתוח שלך לסרט מסכי עשן ואני נפנפתי את המחשבות שלך עם תגובה צדקנית ומגלגלת שגורמת לי להרגיש טוב עם עצמי, 
הסיבה שאני מגיב עכשיו היא כי בשבוע שעבר ראיתי את הסרט מסכי עשן, 
אכן הממצאים שם נוראים, ויש שם המון ידע שיכול לעזור,  אמרתי לאשתי שאני חושב שכל בית ספר דתי/חילוני/חרדי, צריך להראות ולהקרין את הסרט הזה, 
יש לי המן מחשבות בעקבות הסרט אבל קשה לי לסדר אותם ולערוך אותם, (וביני לבין עצמי כל הענין של כתיבת המחשבות שלי היא לשמש את האגו, קשה לי להאמין שמישהו באמת יעזר בזה..) 

כשקראתי שוב את הסיכום שלך לסרט נוכחתי שהתגובה שלי היתה ממש לא מן העניין ומאוד מזלזלת בהשקעה שלך ובתובנות המצוינות שהעלת.

תגובה: הסרט "מסכי עשן: המלכודת הדיגיטלית". לפני 3 שנים, 1 חודש #133485

  • lamedmoti
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 95

זה סרט בנטפליקס, שהוא עצמו אתר עם אג'נדה לא פחות מיוטויב וחביריו.
הבעיה היא שאם אני מחדש עכשיו את המנוי בנטפליקס (כן, בעוונותי כבר היה לי), גם אם לחודש אחד, ברור מעבר לכל ספק שאני אראה שם עוד דברים חוץ מ'מסך עשן' (זה הרי כל המטרה של נטפליקס).

  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 1.42 שניות

Are you sure?

כן