ברוכים הבאים, אורח

כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה
(0 צופה) 

נושא: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה 27957 צפיות

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127283

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
המשתוקק כתב on 28 אוג' 2020 11:24:

רובינהוד היקר

שולחן ערוך זה ספר יחסית מקובל, לא?
לפי ההלכה - אסור לנשק באותו מקום. (חוץ מהרמב"ם פרק כ"א מהל' איסורי ביאה שכתב שמותר לנשק בכל מקום - כל הראשונים כתבו שאסור לנשק באותו מקום וכן אסור להסתכל ישירות באותו מקום - הראב"ד והטור - למשל, וכן פסק השו"ע או"ח סי' ר"מ)
לפי ההלכה חייב שהביאה תהיה בתנוחה מסויימת - ותנוחה אחרת - מאוד מסויימת מותרת רק כשזה לא בקביעות. (שו"ע).
לפי ההלכה - בשעת החיבור עצמו (לפחות...) האורות צריכים להיות מכובים. (הרמב"ם בעצמו באותו מקום וגם השו"ע - הלכה זו מוסכמת על כל הפוסקים ודי בהלכה זו לבד כדי לסתור את כל מה שכתבת)

לא דיברתי על "אימה ויראה" וכדומה... ולא הייתה שום כוונה לזה.

אלו הלכות שכתובות בשולחן ערוך - ומקובלות בכל העולם הדתי - מהחרדי - דרך מכון פועה - עד הרב קנהל זצ"ל מרבני גוש עציון ומהמקלים בנושא.

מכון פועה הוציאו דף עם 10 הדרכות הלכתיות בקיום יחסי אישות שמקובלים על כולם - מהמחמירים עד המקלים.

רב אחד מהשומרון הוציא לאחרונה ספר על יחסי אישות - שבו הביא דעות של כמה ראשונים שלא נפסקו להלכה - על נישוק באותו מקום - והותקף ע"י רוב הראשי ישיבות הציוניות ומכון פועה - למרות שהוא לא התיר זאת - כי הם חששו שזה יוביל לפירצה.

כל ההלכות הנ"ל כתובות גם בספר דרכי טהרה של הרב אליהו - שזה הספר שכל בחורי הישיבות (לפחות בציונות הדתית) משתמשים בו לפני החתונה, הדברים נפסקו גם בספרים שלפי שיטת הרב עובדיה. - ואין צריך לומר שהם נפסקו גם בספרי הפסיקה האשכנזים.



היסוד של דבריי היה, שכל ההלכות של חז"ל בקשר לשמירת הברית ולצניעות, נועדה להגברת ההנאה המינית.

שאדם שמקיים את ההלכה - יהיה לו הנאה מינית רבה יותר מזה שלא מקיים את ההלכה.

והבאתי בתור דוגמא את מי שצופה בפוי' - שזה לכאורה ממש ממש כיף ומהנה, ובפועל זה נורא ואיום. כדוגמא לכך שההלכות של חז"ל למעשה שומרות על ההנאה המינית ולא שורפות אותו.

יוצא מכאן, שכל הלכה, מתחשבת בנקודה הזאת.

האם אתה מסכים איתי בנקודה הזאת ?


דבר שני - כל ההלכות שהבאת, מטבע הדברים, ניתן לפרש ולשנות ואפילו להפוך, כי הם תלויים בגלל סיבות מסויימות - יש סיבה למה אסור לנשק באותו מקום, יש סיבה למה אסור להסתכל, ויש סיבה למה האורות צריכים להיות מכובים, אם יעיינו בסיבות אלו, יוכלו גם לפרש אותם כך שאולי יהיה אפשר להתירם. ככה התורה עבדה ועובדת. אלו לא הלכות למשה מסיני.


אני לא טוען שצריך להתיר את כל הדברים שכרגע אסורים לפי המנהג בישראל.

אבל אני כן טוען, שכל ההסתכלות על יחסי המין הייתה עד עכשיו טכנית:
א. יחסי מין נועדו להוליד ילדים.
ב. יחסי מין נועדו כדי לקרב בין איש לאשתו - שזה מטרה טכנית, חשוב שההורים יהיו חברים טובים, כדי שיוכלו לגדל את הילדים תקין.
ג. יחסי מין נועדו מסיבות בריאותיות.

אבל עד עכשיו, אף אחד לא ראה את הערך של יחסי המין כהנאה, כערך עצמי, לא תלוי.
כלומר, ייתכן מאוד מצב, שהורים מקיימים יחסי מין פה ושם, מולידים ילדים, הם מסתדרים עם השני, והם בריאים, אבל הם לא נהנים מיחסי המין. וזה לא בעיה לכאורה. כי מה זה משנה שאין הנאה ?
אבל זה כן בעיה, זה בעיה יסודית.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127286

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
המשתוקק כתב on 28 אוג' 2020 12:22:

מה שעורר את זעמי זו הפסקה הזו:


"שחושבים על תקופה שבה הכול היה מושלם ושלם, חושבים על תקופת בית המקדש.
אבל אם חושבים על זה, היו בערך מיליון זוגות בישראל בבית המקדש.

לכן, אם תיאורטית היינו מכניסים צוות צלמים לחדר המיטות של כל אחד ממיליון הזוגות הללו, היינו מקבלים מיליון סרטי פוי' לדפדוף באינטרנט. ביום.

אז אם נחשוב על זה, היה "פוי' " גם בתקופת בית המקדש, בתקופת השכינה והנביאים.

מה ההבדל בין זה לבין הפוי' ? ההבדל הוא פשוט מאוד - שם לא היה צוות צלמים", 
עד כאן דבריך.

תסלח לי, אבל אלו דברי הבל,  יחסי האישות שמתנהלים לפי אורח חיים דתי - בכלל לא דומים ולא נראים כמו יחסי האישות שאינם כאלה.  ההלכות הללו מוכיחות את זה.

מה שכתבת ש"מטבע הדברים" ניתן לשנות וכו'...  א - לא מסכים איתך.  ב - מה זה קשור? כתבתי לך שאלו ההדרכות שהרבנים ומדריכי החתנים מדריכים במגזר הדתי - א"כ זה מה שמקובל בעולם הדתי (למעט חריגים - או כאלו שלא מעוניינים לקיים את ההלכה בעניין זה).
זה נכון שיש מקום להנאה, אפילו מקום גדול, אבל אין בהם עזות וחוצפה, השפלת האישה והחפצתה.
הרוח של ההלכות הללו היא שההנאה של הגבר היא אמצעי חשוב אך לא מטרה, המטרה היא לשמח את האישה ולגרום לאהבה ואחוה בין בני הזוג וחיבור ריגשי שמתבטא בחיבור גופני. 



כוונת דבריי הייתה שיחסי מין הם יחסי מין הם יחסי מין, ולכן מטבע הדברים הם מעוררים מינית את האדם שצופה בהם.
גם התנוחות המותרות על ידי התורה, מעוררות מינית, ולכן אם נכניס צוות צלמים לכל הזוגות בתקופה ההיא ונצלם, זה עדיין יהיה סרטון פוי' לכל דבר ועניין - כי זה יהיה מעורר מינית מאוד.


בנוסף, לא אמרתי שכל תנוחה אפשרית שבפוי' יש לאמץ, רחוק מזה. יש שם אכן דברים משפילים מאוד. וכל דבר שמוריד מכבוד האישה - אסור לעשות.

בקשר למה שכתבת:



הרוח של ההלכות הללו היא שההנאה של הגבר היא אמצעי חשוב אך לא מטרה, המטרה היא לשמח את האישה ולגרום לאהבה ואחוה בין בני הזוג וחיבור ריגשי שמתבטא בחיבור גופני.

לדעתי זה טעות גדולה, ואתה מפספס פה נקודה חשובה:
איך משמחים אישה ? 
איך משמחים גבר ?
מה גורם להם ל"אהבה ואחוה בין שני בני הזוג" ? 
איך קורה הקסם הזה ?

הקסם הזה קורה, בגלל שהאישה והגבר מכבדים את הערכים היסודיים של השני.

האישה מכבדת את הרצון האינסופי של הגבר להנאה ומכילה את זה - פיזית ורגשית.

הגבר מכבד את הרצון של האישה לקשר ואינטימיות ונותן לה קשר - פיזית ורגשית.

רק ככה אתה יוצר קשר, באמצעות כיבוד הערכים היסודיים שלך.


אם אני יגיד לך שאני רוצה להיות חבר שלך, אבל לא מכבד או אדיש לכל ערך שאתה מאמין בו, האם אתה מאמין שיהיה פה בסיס לחברות אמיתית ? לא.

אותו דבר עם האישה והגבר. המטרה היא בראש ובראשונה לכבד את הערכים הבסיסיים של הגבר והאישה. באמצעות יחסי מין שמכבדים - גם את הגבר, וגם את האישה.

הקשר שנוצר מכך, נוצר מעצמו.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127288

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863
שלא כמו המשתוקק אין לי רצון להכנס לפולמוס איתך,
לדעתי אין בזה שום תועלת, הנושא גדול ומורכב מידי בשביל פורום,
בפרט כשהוא נדון עם כאלה שמדברים 'סברות כרס' ופחות מנסיון מעשי,
לטובת הרווקים כאן אומר שמה שכתבת על "הרצון האינסופי של הגבר להנאה ומכילה את זה - פיזית ורגשית" זה ממש רחוק מהאדיאל של חיי משפחה.
אם אתה חושב שזה דבר שהאשה צריכה לכבד,
את "הרצון האינסופי להנאה"
הרי שאין לך מושג מהם חיי נישואין
ומהי ההנאה של נישואין!
בכבוד

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127289

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
עשר שמעון כתב on 28 אוג' 2020 13:25:
שלא כמו המשתוקק אין לי רצון להכנס לפולמוס איתך,
לדעתי אין בזה שום תועלת, הנושא גדול ומורכב מידי בשביל פורום,
בפרט כשהוא נדון עם כאלה שמדברים 'סברות כרס' ופחות מנסיון מעשי,
לטובת הרווקים כאן אומר שמה שכתבת על "הרצון האינסופי של הגבר להנאה ומכילה את זה - פיזית ורגשית" זה ממש רחוק מהאדיאל של חיי משפחה.
אם אתה חושב שזה דבר שהאשה צריכה לכבד,
את "הרצון האינסופי להנאה"
הרי שאין לך מושג מהם חיי נישואין
ומהי ההנאה של נישואין!
בכבוד

אתה מדבר איתי בפורום של מכורים למין ופורנו. כאילו, קח צעד אחורה ותחשוב לפני שאתה מדבר.
אני במקומך לא הייתי ממהר כל כך לקבוע שאני יודע מהם חיי נישואים תקינים. או הנאה של נישואים.

אני חושב ששנינו נמצאים כאן בגלל חוסר ידיעה לאמת על חיי הנישואים. ההבדל בינינו, שרק אני מודע לזה. ומוכן להתדיין על זה.

הנושא מורכב וגדול מדי - אבל נחש מה ? שנינו תקועים בבוץ של הנושא המורכב והגדול הזה, אז אי אפשר לתת את זה לאיזה מישהו אחר.

אני חושש שהרצון שלך לקבוע מהר מהר מהם הדברים ה"נכונים" ולברוח מדיון, לא נובעת בגלל הבורות שלי, אלא בגלל הפחד שלך. 

אתה טוען לדוגמא שהרצון של הגבר להנאה הוא משהו לא נכון, אבל אתה ממש כאן, בפורום של מכורים לפוי' ולמין, שכל חפצם זה לרדוף אחרי עוד ועוד הנאה בלתי נגמרת מתמונות !!!


תאמין לי שאני מעדיף לקבל את הכרעת הרבנים לגבי כל דבר ועניין בקשר ליחסי מין, לסגור עניין, וללכת הביתה.

תאמין לי שהייתי מעדיף פשוט לקבל את הסינון של נטספארק שיסנן לי את הכול בצורה מושלמת והכול יהיה בסדר.

אבל הסינון של נטספארק הוא דפוק - ולכן אני חייב לחפש סינונים אחרים, ומצאתי את pluckeye, ומצאתי את screen time, ומצאתי את lock me out, ומצאתי את lockbox, ומצאתי עוד ועוד.

והתפיסה של הרבנים, תהיה מה שתהיה, יש בה טעות, שבגללה אחוזים מטורפים של אנשים - דתיים, חרדים, מזרחים, אשכנזים וספרדים, רואים דברים לא נתפסים באינטרנט, בלי שום כלים להמנע מכך.

אני לא מחפש אשמים, אבל אני מחפש איפה טעינו.

הרצון שלך לא להתפלס על כך, דומה לניסיון של ילד לברוח מתחת לשמיכה כדי שהמפלצת לא תיקח אותו - ברוך הבא לעולם האמיתי, המפלצת תיקח אותך בין אם תדבר על כך ובין אם לא.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 7 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127290

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863
סבבה אחי.
נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 7 חודשים על ידי עשר שמעון.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127291

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
עשר שמעון כתב on 28 אוג' 2020 13:44:
סבבה אחי.
רק תשתדל יותר לדבר על עצמך,
ופחות לנסות להסביר לי מה עובר עלי, ולמה אני עושה דברים,
שים לב שרוב החברים כאן משתדלים לא לכתוב כך,
אנחנו כותבים על עצמנו, ולא מתמקדים באחרים,
האם זה מקרה שהחבר היחיד כאן שלא כותב על עצמו כלום,
הוא זה שכותב לי מה אני חושב, ממה אני פוחד, ומהם ומהם המניעים הסודדים שלי...
שבת שלום!

אחי אני פה בפורום הרבה הרבה זמן.
כתבתי על עצמי, והמון, אתה מוזמן ללכת אחורה בהיסטוריה של ההודעות שלי ולבדוק.

לאחר הרבה מאוד כתיבות על עצמי, הגעתי למסקנה מסויימת, שלכתוב על עצמי בלבד, זה לא מספיק, יש לחפש את ההקשר הכללי שנובע מהחוויה האישית שלי.

לכתוב על עצמי בלבד, זה לא מספיק - צריך לחפש לכתוב על פתרונות שחיצוניים לי, כמו סינונים.

אתה רק מתחיל בפורום, וזה בסדר, תכתוב על עצמך - כמו שאני כתבתי על עצמי בהתחלה פה.

אבל שתדע שיש לך הרבה מה ללמוד.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127294

  • mitmoded
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 318

אני חושב שבשביל לכתוב על הכלל אתה צריך לדעת מה הכלל מרגיש ואתה לא ממש בןדק את זה,

יש בי צורך עז לדון איתך ולהתפלסף אבל תאמת שאין לי כוחות, זה לא מקדם אותי לשום מקום, ולפעמים המלחמות האינטלקטואליות האלה מכניסות אותי למצבים של לחץ וכו 
אני גם לא ממש מבין מה הקשר של הדיונים האלו לפורום, אתה רוצה לקדם שינוי מסוים בחברה הדתית?אג'נדה מסויימת? אני ממליץ לך לעשות את זה בערוצים בעלי השפעה גדולה יותר מאשר פורום אנונימי ומצומצם, כמובן אתה יכול לדון על מה שאתה רוצה זוהי רק המלצה, 
בכל מקרה אני חושב שמקום להתעסק בכל הדיונים האלה עדיף לי להתעסק עם עצמי, האם אני נקי אצליח להיות נקי היום? מה יקדם אותי לשם ?
ואני אשאל אותך האם כל הדיונים האלה עוזרים לך לעשות שינוי בעצמך ? אתה נקי ?

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127295

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
mitmoded כתב on 29 אוג' 2020 18:27:

אני חושב שבשביל לכתוב על הכלל אתה צריך לדעת מה הכלל מרגיש ואתה לא ממש בןדק את זה,

יש בי צורך עז לדון איתך ולהתפלסף אבל תאמת שאין לי כוחות, זה לא מקדם אותי לשום מקום, ולפעמים המלחמות האינטלקטואליות האלה מכניסות אותי למצבים של לחץ וכו 
אני גם לא ממש מבין מה הקשר של הדיונים האלו לפורום, אתה רוצה לקדם שינוי מסוים בחברה הדתית?אג'נדה מסויימת? אני ממליץ לך לעשות את זה בערוצים בעלי השפעה גדולה יותר מאשר פורום אנונימי ומצומצם, כמובן אתה יכול לדון על מה שאתה רוצה זוהי רק המלצה, 
בכל מקרה אני חושב שמקום להתעסק בכל הדיונים האלה עדיף לי להתעסק עם עצמי, האם אני נקי אצליח להיות נקי היום? מה יקדם אותי לשם ?
ואני אשאל אותך האם כל הדיונים האלה עוזרים לך לעשות שינוי בעצמך ? אתה נקי ?



אני באמת לא מבין את התגובות המיותרות האלה.

אתה גם אומר שאין לך כוח לדבר איתי, גם מתיימר לקבוע מה נכון לפורום להיכתב ומה לא... אם לא רוצה לכתוב, אל תכתוב.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127296

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863
מתנצל על מה שכתבתי,
אתה שיתפת הרבה בעבר,
הרבה יותר ממני,
ובאמת אני מכבד אותך,
רק ההערה שלי עומדת בעינה לגבי החלק של כתיבה על אחרים,
אף אחד לא מעריך את זה שמסבירים לו מה הוא חושב וממה הוא מונע,
ובאמת רוב החברים משתדלים לא לעשות את זה,
מתנצל על חוסר הדיוק בדברי, ועל זה שבעצם גם אני חטאתי בעקיצה אישית עליך.
נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 7 חודשים על ידי עשר שמעון.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127297

  • mitmoded
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 318
לא אמרתי בשום מקום שאין לי כוח לדבר איתך, דווקא אם תרצה לדון בפרטי אשמח מאוד, 
אמרתי שאני לא חושב שזה מקדם מישהו מאיתנו לנקיות מסויימת, ולכן שאלתי אותך אם זה כן מקדם אותך בשביל להיות בטוח,

זוהי דעתי ואתה יכול לחלוק עלי, אני חושב שהדיונים מיותרים, אם אתה חושב שהם מועילים בשמחה עשה כרצונך לא כפיתי עליך את דעתי ואני יכול להביע אותה כאן או בכל מקום אחר.

בכל מקרה יצרי גדול עלי ודווקא כן באלי להשתתף בצורה מסוימת,
המון מההנחות יסוד שלך לא מדוייקות, למשל תפקיד המצוות במיוחד כל מה שקשור לפרו ורבו,
המונחים עולם הבא וגיהנום, מהי עבודת ה' (שבר אותי המושג "שאלוקים יהיה מרוצה"), אני חושב שיש צורך גדול להרחיב את היריעה וללמוד עוד דיעות בעולם הדתי וההלכתי ולהבין שהעניין הזה בהרבה יותר מורכב ולא כזה שחור לבן כמו שאתה מתאר,

בנוסף יש לך הרבה הנחות יסוד שמושתות על המחשבות החכמות שלך, 
אני חלילה לא מזלזל, באמת נראה שיש לך ראש טוב מאוד ואתה אוהב לחשוב אבל מכאן ועד לקבוע דברים ברומו של עולם...
כמובן אתה רשאי אבל יכול להיות מאוד שאתה חוטא לאמת בגלל שהידע שבו נמצאות תשובות לשאלות שלך נסתר מעיינך, בנוסף אתה היחיד שנותן לדיעה הזאת תוקף זה אתה מכיוון שהראש שלך הוא זה שהניב את המחשבה הזאת ובעייניך היא הגיונית לחלוטין אבל בעיניי הקור מבחוץ היא לא מספיק משכנעת

למשל הקביעה שלך בנושא המין ביהדות, 
"לדוגמא, מהו התירוץ הקלאסי שתמיד שמעתם בחינוך הדתי שלכם על התאווה ?
התירוץ הקלאסי היה תמיד: תאווה בונה את העולם, תאווה מייצרת ילדים.

בכך, ההשקפה הזאת מרדדת את התאווה לאיזה משהו טכני כזה שדרוש כדי לגרום לעולם להמשיך לתקתק. משהו טכני".


אחרי זה אתה ממשיך ומסביר את דעתם של הרבנים/המהנדסים וכו וכו

כל המחשבה הזאת היא נטו מהמוח הבריא שלך, האם היא נכונה ? האם יש לה תוקף מסוים ?
בעיניי עצמך אני מאמין שכן אבל כשאני קורא את זה אני רואה לא יותר מראייה מצומצמת מאוד על המציאות וחוסר התמצאות בידע מקיף בנושאים אלו, ממליץ לך לקרוא בנשוא הזה את המאמר של הרב קוק העונג והשמחה
כמו שהמלצתי בהודעה הקודמת אני ממליץ לך גם כאן השאלות שלך והדיונים מעולים אני חושב שהם מתאימים יותר לבית מדרש ולבירור עצמי ועמוק בכל הנושאים האלה,
כמובן עשה כרצונך..

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 7 חודשים על ידי mitmoded.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127298

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
mitmoded כתב on 29 אוג' 2020 19:01:
לא אמרתי בשום מקום שאין לי כוח לדבר איתך, דווקא אם תרצה לדון בפרטי אשמח מאוד, 
אמרתי שאני לא חושב שזה מקדם מישהו מאיתנו לנקיות מסויימת, ולכן שאלתי אותך אם זה כן מקדם אותך בשביל להיות בטוח,

זוהי דעתי ואתה יכול לחלוק עלי, אני חושב שהדיונים מיותרים, אם אתה חושב שהם מועילים בשמחה עשה כרצונך לא כפיתי עליך את דעתי ואני יכול להביע אותה כאן או בכל מקום אחר.

בכל מקרה יצרי גדול עלי ודווקא כן באלי להשתתף בצורה מסוימת,
המון מההנחות יסוד שלך לא מדוייקות, למשל תפקיד המצוות במיוחד כל מה שקשור לפרו ורבו,
המונחים עולם הבא וגיהנום, מהי עבודת ה' (שבר אותי המושג "שאלוקים יהיה מרוצה"), אני חושב שיש צורך גדול להרחיב את היריעה וללמוד עוד דיעות בעולם הדתי וההלכתי ולהבין שהעניין הזה בהרבה יותר מורכב ולא כזה שחור לבן כמו שאתה מתאר,

בנוסף יש לך הרבה הנחות יסוד שמושתות על המחשבות החכמות שלך, 
אני חלילה לא מזלזל, באמת נראה שיש לך ראש טוב מאוד ואתה אוהב לחשוב אבל מכאן ועד לקבוע דברים ברומו של עולם...
כמובן אתה רשאי אבל יכול להיות מאוד שאתה חוטא לאמת בגלל שהידע שבו נמצאות תשובות לשאלות שלך נסתר מעיינך, בנוסף אתה היחיד שנותן לדיעה הזאת תוקף זה אתה מכיוון שהראש שלך הוא זה שהניב את המחשבה הזאת ובעייניך היא הגיונית לחלוטין אבל בעיניי הקור מבחוץ היא לא מספיק משכנעת

למשל הקביעה שלך בנושא המין ביהדות, 
"לדוגמא, מהו התירוץ הקלאסי שתמיד שמעתם בחינוך הדתי שלכם על התאווה ?
התירוץ הקלאסי היה תמיד: תאווה בונה את העולם, תאווה מייצרת ילדים.

בכך, ההשקפה הזאת מרדדת את התאווה לאיזה משהו טכני כזה שדרוש כדי לגרום לעולם להמשיך לתקתק. משהו טכני".


אחרי זה אתה ממשיך ומסביר את דעתם של הרבנים/המהנדסים וכו וכו

כל המחשבה הזאת היא נטו מהמוח הבריא שלך, האם היא נכונה ? האם יש לה תוקף מסוים ?
בעיניי עצמך אני מאמין שכן אבל כשאני קורא את זה אני רואה לא יותר מראייה מצומצמת מאוד על המציאות וחוסר התמצאות בידע מקיף בנושאים אלו, ממליץ לך לקרוא בנשוא הזה את המאמר של הרב קוק העונג והשמחה
כמו שהמלצתי בהודעה הקודמת אני ממליץ לך גם כאן השאלות שלך והדיונים מעולים אני חושב שהם מתאימים יותר לבית מדרש ולבירור עצמי ועמוק בכל הנושאים האלה,
כמובן עשה כרצונך..


זה פשוט מדהים אותי התגובה הזאת.

אתה בא - בפורום למכורים לפוי', בעידן בו ההתמכרות לפוי' חצתה כל מגזר וגיל, באחוזים שעוברים בכיף את ה-50%, ואתה אומר לי בפנים רציניות שהרבנים - שתחת ההשגחה שלהם יצאה כל הבלגן הזה שמשפיע ממש על חייך ועל גופך ועל כבודך, והם אלו שצריכים לדון בזה לשיטתך !

מה אני יגיד לך - תמשיך לדון במאמרים של רבנים, ושיהיה לך הרבה בהצלחה, תחזור אליי בעוד 10 שנים, שתבין כמה חסר תועלת זה היה.

הרב קוק הוא הרבה דברים, הוא לא ראה את הפוי' בלבן של העיניים במשך שנים, הוא לא מבין את הסבל של זה, הוא לא מבין מה זה אומר, כי הוא פשוט לא היה שם.

גם הרב הכי גדול, ישתוק ויידום מול הסבל שעבר ניצול שואה, ולא יתיימר לומר לו מה לעשות או מה להיות או מה ההשקפה הנכונה, ולא יכתוב איזה... מאמר בשביל להסביר לניצול שואה איך לחשוב.

אני ניצול פוי', נמלטתי מהפוי' בעור שיניי, באמצעות סינונים כל כך רבים וידע מקיף בסינונים ובנדרים שלמעטים בישראל יש. אני לא מקבל שאיזה רב שיושב באיזה בית מדרש מבין יותר ממני מה לעשות, או מה לחשוב.
אני הנציג של אנשים רבים מאוד שעברו באתרי השואה האלה ולא חזרו - הם יצאו בשאלה או השתגעו, או שניהם. אני איכשהוא שרדתי את זה. ואני עדיין כאן, אני נשארתי אני, ברחמי ה'.

שיהיה ברור לגמרי - אף רב לא עזר לי ! אף רב לא נתן לי את pluckeye או את screen time או את lock me out.
אתה לא תאמין כמה מאמץ הייתי צריך כדי לשלוף את המידע על ההלכות של הנדרים מהרבנים, אין חוברת הלכות כזאת, לא כזאת שמפרטת בדיוק איך נדרים עובדים ככה שזה יעזור למכור, הייתי צריך לעשות דברים מטורפים כדי להשיג את ההלכות האלה.
הדבר היחיד שהרבנים נתנו לי, זה את netspark, ו netspark זה גועל נפש. אז תודה רבה, אבל אני מוותר על השירות שלהם ועל המאמרים שלהם, אני יסתדר לבד.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 7 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127307

  • mitmoded
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 318

היחיד שיכול לעזור לעצמך זה אתה, אני בכל יום אומר את זה לעצמי אלפי פעמים באלפי הנסיונות שאני נפגש איתם.
שום רב לא יפטור לך את הבעיות שלך ולא התכוונתי שתפנה לאחד כזה בשביל שיתן לך פיתרון לבעיה, 
מה שכן אמרתי זה שכאשר אתה בא לברר איזה סוגיה ולהכריע בה אתה צריך לעשות את זה בצורה אמיתית ורחבה ולא רק באיך שאתה מכיר את המציאות, כשאתה מדבר איתי שהתכלית של הרבנים שהינדסו לנו את הצורה זה רק לעשות נעים לקודוש בורוך הוא אז כנראה שבאמת לא למדת מספיק, 
אני בטוח שגם אם תלמד המון זה לא יפטור לך את הבעיה הפיזית-נפשית של ההתמכרות לאוננות ופורנוגרפיה, רק אתה יודע איך לטפל בעצמך, אבל זה כן יפתור לך כל מיני קונפליקטים מחשבתיים שיש לך,

בגלל זה אמרתי שכל הדיונים האלה לא קשורים לפה כי הם לא מקדמים אותנו לשום מקום, הדיונים האלה שייכים לבית מדרש/למקום שבו אתה חוקר את הנושאים האלה.

דרך אגב רציתי לציין שהמדריך שלך לפלאקי עזר לי רבות, בזכותך אני משתמש במחשב.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 7 חודשים #127315

רבותי, עברתי ממש מלמעלה על הדברים, וראיתי בין השורות ובשורות עצמם דברים שלא היה כדאי שיקרו כאן.
הייתי ממליץ לכולכם להמתין כעת יום או יומיים ורק אז להמשיך להגיב על מה שנאמר כאן.

בהצלחה רבה

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 6 חודשים #127463

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
המשתוקק כתב on 01 ספט' 2020 12:11:

רובינהוד יקירי

זה ששנינו מכורים - זה נכון.

אבל ההבדל ביננו שאני נשוי ואתה רווק ואין חכם כבעל הניסיון. אתה כותב לפי מה שנראה לך אבל עוד לא פגשת את המציאות.  
אז אני - ועשר שמעון היקר - חיים כל אחד עם אישה רגילה (כלומר - לא מכורה ב"ה...) עברנו הדרכת חתנים ושיעורים בתחום - מה שמלמד אותנו כיצד זה נראה בדרך כלל במגזר הדתי, מה שלא תגיד - זה מאוד שונה מהציבור הכללי - מאוד מאוד.  הרבה יותר עדין ומכבד ובכלל אין מקום להשוואה.

בעיני זה דומה לבעיה אחרת (שאני דווקא לא מייחס לך אותה) - רווקים מכורים שחושבים שכשיתחתנו הם יגמלו מתאוותם לנשים אחרות. הם פשוט טרם נפגשו עם המציאות.

מה לעשות, כשאני קורא את דבריך שוב ושוב אני מתקומם בתוך עצמי על התפיסות שאתה מעלה בקשר לזוגיות. ואני מתמודד עם התאוה בדיוק כמוך - ובכל זאת לא מסכים איתך בכלל (זכותי, לא?)

לדעתי ההיפך הגמור, דווקא השיטה שאתה מציג - (שאין בה שום חידוש - זו התפיסה של רוב ככל העולם) שיחסי אישות נועדו נטו בשביל הנאה - היא זו שפושטת את רגלה כעת - ממנה צמח הפורנו, ממנה צמח כלהרוע הזה.
ואילו מהשיטה "של הרבנים" איך שאתה קורה לה - צמח הרצון להחלים.  רוב החברים באתר מעידים על עצמם - שהם רוצים להחלים בגלל רצון להיטהר ולהתקדש - מתוך אותה תפסה שמצומצמת לטענתך.

חוץ מזה - אחר המחילה הרבה - אתה שוגה בהבנה מאוד רדודה  של הבנת היחסי אישות לפי "שיטת הרבנים" כלשונך - ואתה מייחס לה יותר מידי טכניות - ולדעתי כלל אינך יורד לעומקן של דברים.
רצוני לומר - אתה יכול להביע דעה - אבל הבעיה שאתה מציג אותה באופן לא נכון - ומעוות אותה כנראה מתוך חוסר הבנה.



בא נבהיר כמה דברים:
1. לא מעניין אותי מה קורה בחדר המיטות של הציבור הדתי, לקחתי את הדוגמא של הצלמים בתקופת המקדש, כדי להדגים בפשטות שאנשים שוכבים עם השני, וגם לשכב עם השני בצורה מכובדת, זה עדיין חומר לסרטון פוי'.

2. אין ספק שהתורה והיהדות הולידו בי את הצורך ואת הרצון להיות נקי, אחרת לא הייתי פה בכלל.

אחרי שזה נאמר, חשוב שיהיה ברור, שהפוי' צוחק עלייך ועל העובדה שאתה "מתקומם בתוכך" על התפיסות שכתבתי.

הפוי' לא מעניין אותו כמה אתה מתקומם נגדו, הפוי' פשוט כובש את הציבור כמו בולדוזר - סרטון אחד אחרי השני. והנשק שלו הוא אמת  - האמת הפשוטה שיחסי מין זה הנאה גדולה מאוד, ולאדם יש רצון להנאה.

פעם, היה אפשר לתחם ולהגביל את האמת הזאת, היום, האמת הזאת נפרצת בצורה חסרת תקדים בהיסטוריה.

אני בכוונה לא יורד לעומקן של דברים בדרך הרגילה - פותח ספר וקורא, כי אני רואה את המסר שהפוי' שולח - טמאה ככל שתהיה, כנקודה שחשוב לדון עליה. ושאי אפשר לעשות אותה באמצעים שאנחנו רגילים אליהם.


אתה יכול להמשיך להעמיק במחשבת הרבנים, שיהיה לך בהצלחה, אבל אני - שעברתי ניסיונות שהם אפילו לא חולמים עליהם, אני חושב שיש לי את הבטחון לבא ולהגיד - אין אחריות בלי סמכות.

אם אלוקים נתן לנו כל כך הרבה אחריות עם התאווה הזאת, אז בד בבד, ראוי לדרוש גם את הסמכות להבין מה קורה ואיך לטפל בזה.


עריכה: תפיסת הפוי' פושטת רגל ? הלוואי.. אם היא הייתה פושטת רגל, לא היינו פה..

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 6 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: כמה מחשבות שיוצאות מאדם שמתמודד מול התאווה לפני 3 שנים, 6 חודשים #127564

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
המשתוקק כתב on 03 ספט' 2020 13:47:

robinhood כתב on 01 ספט' 2020 13:27:


בא נבהיר כמה דברים:
1. לא מעניין אותי מה קורה בחדר המיטות של הציבור הדתי, לקחתי את הדוגמא של הצלמים בתקופת המקדש, כדי להדגים בפשטות שאנשים שוכבים עם השני, וגם לשכב עם השני בצורה מכובדת, זה עדיין חומר לסרטון פוי'.

2. אין ספק שהתורה והיהדות הולידו בי את הצורך ואת הרצון להיות נקי, אחרת לא הייתי פה בכלל.

אחרי שזה נאמר, חשוב שיהיה ברור, שהפוי' צוחק עלייך ועל העובדה שאתה "מתקומם בתוכך" על התפיסות שכתבתי.

הפוי' לא מעניין אותו כמה אתה מתקומם נגדו, הפוי' פשוט כובש את הציבור כמו בולדוזר - סרטון אחד אחרי השני. והנשק שלו הוא אמת  - האמת הפשוטה שיחסי מין זה הנאה גדולה מאוד, ולאדם יש רצון להנאה.

פעם, היה אפשר לתחם ולהגביל את האמת הזאת, היום, האמת הזאת נפרצת בצורה חסרת תקדים בהיסטוריה.

אני בכוונה לא יורד לעומקן של דברים בדרך הרגילה - פותח ספר וקורא, כי אני רואה את המסר שהפוי' שולח - טמאה ככל שתהיה, כנקודה שחשוב לדון עליה. ושאי אפשר לעשות אותה באמצעים שאנחנו רגילים אליהם.


אתה יכול להמשיך להעמיק במחשבת הרבנים, שיהיה לך בהצלחה, אבל אני - שעברתי ניסיונות שהם אפילו לא חולמים עליהם, אני חושב שיש לי את הבטחון לבא ולהגיד - אין אחריות בלי סמכות.

אם אלוקים נתן לנו כל כך הרבה אחריות עם התאווה הזאת, אז בד בבד, ראוי לדרוש גם את הסמכות להבין מה קורה ואיך לטפל בזה.


עריכה: תפיסת הפוי' פושטת רגל ? הלוואי.. אם היא הייתה פושטת רגל, לא היינו פה..


גם אני אבהיר כמה דברים...

1 - ברור שלאדם יש רצון עז להנות מיחסי מין. ברור שזה רצון שמוטבע בטבע.
2 - ברור שהפורנו כובש את כולם.

אבל מה אתה רוצה להוכיח משתי אמיתות אלה שאף אחד מאיתנו לא חולק עליהם?

הפורנו גדל, צמח וטופח בערוגותיהם של אלה שמחזיקים בתפיסה שמטרתם של יחסי המין היא ההנאה. דהיינו - הנאה לשם הנאה.

חוץ מזה לדעתי אתה מבין את התפיסה התורנית ההלכתית (או - "תפיסת הרבנים" כלשונך) של יחסי המין בצורה לא נכונה ולכן מציג אותה בצורה טכנית ומעוותת.
גם לא הבנתי מה אתה רוצה שהרבנים יעשו....




עוד פעם המושגים הטכניים האלה "יחסי מין זה רצון מוטמע בטבע" עוד פעם הסתכלות טכנית על יחסי המין - זה בסך הכול "רצון מוטמע בטבע" !

אני מכיר את הגישה של מי שאומר "אתה לא באמת מבין מה הרבנים אומרים", ואז הוא שם מולי איזה 30-40 ספרים, ומצווה עליי "תקרא את כל זה, תבין שזה רק 5 אחוז מכל מה שהרבנים אמרו על הנושא, ואז תחזור אליי, כי מחשבתם עמוקה עד אין חקר".

אני מסרב לעשות את זה.
אני יודע שאפשר לקרוא 30-40 כרכים עבים על הנושא וזה עדיין לא יספיק.
אני יודע שמחשבת הרבנים עמוקה עד אין חקר.
ואני יודע שזה לחלוטין יהיה בזבוז זמן לקרוא את כל החומר הזה - מה זה עוזר ? הרי גדולי התורה קראו את כל זה, ועדיין מתחת ידם יצאה התקלה הנוראית הזאת שבה אחוזים ענקיים מהמדינה נמצאים תחת מגיפת הפוי' הזאת.


הנה הנקודות שלי.
1. גם אם יהיה סינון ממש טוב לכל מכשיר שהוא למחרת בבוקר (ובתור בונוס, כל המכורים בפורום הזה יהיו אנשים רגילים), העולם עדיין פרוץ מאוד - עירום נפוץ בתרבות הכללית במידה שלפני 50 שנה הייתה אסורה על פי חוק, יחסים הפוכים הופכים להיות פומביים.
מישהו צריך להסביר את המציאות הזאת, ולא במשפט הזה "אנשים פשוט הפכו להיות ממש חרמנים" (סליחה על הוולגריות), אלא להסביר על המשמעות הרוחנית של זה - מה זה בא ללמד אותנו ? הרי זה לא בא סתם, ברור לכל בר דעת שהחברה - הציבור, חולה, אבל במה בדיוק ? ומה התרופה ? ("ללמוד עוד תורה" זה לא תשובה, תורה זה מוטיבציה להבריא ואמצעי להבין מה זה המילה "בריא" בכלל, אבל זה לא התרופה עצמה).

2. אסור להתייחס למחשבת הרבנים או לשיטתם במנותק מההצלחה שלה להתממש בפועל - אם רב כתב אחלה דרשה על הפוי' לפרשת השבוע, אבל בפועל ובמציאות זה לא הצליח, אז מבחינתי הדרשה הזאת נכשלה.
אני לא יודע הרבה על מה שהרבנים אומרים, אני יהודי פשוט ואני מבין דבר אחד - הצלחה או כישלון, ואני רואה פה כישלון מהדהד.

3. בסופו של דבר, כל התורה מבוססת על המוח שלנו - בלי שנבין מה זה "עונג" או "כאב" - לא נבין למה בכלל מעניין אותנו לעשות מה שאלוקים אמר - למה מי הוא שיאמר לי מה לעשות ?

כמובן, שאם תחנך אדם, אולי הוא יבין כמושג מופשט, את הרעיון של "הכרת תודה", כלומר - שראוי לתת חזרה למי שנתן לך קודם. אבל המוח לא מבין "הכרת תודה", המוח מבין בדופמין, סרוטונין וכדומה.

סעיף שלוש לא נוצר לבדו, הפוי' יצר אותו - הפוי' תפס אותי חזק בראש, והכריח אותי לראות את העובדה הפשוטה - שהאדם הוא, בפשטות, עפר עם הרבה מים ודופמין.

ונכון שיש בו נשמה עליונה וכל זה, וברור שהאדם יכול לשאוף לגבהים, אבל בסופו של יום - יש את הצרכים הבסיסיים שקיימים במוח שלך, שמנהל את הדופמין שלך.

עכשיו יש לי שני ברירות לאן לקחת את זה - או שאני פשוט אומר שהפוי' צודק, אבל אני צריך לברוח מהר ככל האפשר מהאמת הזאת. לפני 100 שנים ויותר זה היה מאוד קל. היום זה קשה.
הברירה השנייה תהיה להבין לאן אני לוקח את זה עכשיו - אם הפוי' אומר שאני עפר עם דופמין, האם זה אומר שאני לא שווה כלום ? האם זה אומר שאני יהיה שווה משהו רק אם אני ישאף חזרה לגבהים כמו שהנשמה העליונה רוצה ?
ואם יש לי חרדה מקהל למשל, ופחד שאני לא ירצה אותם, וייראה טיפש לידם - האם זה חרדה מוצדקת ? הרי אני לא בדיוק במיטבי כרגע, אני מכור - אני עפר עם דופמין. אולי שאני יהיה עם נשמה גבוהה, אולי אז אני "יתיר" לעצמי בתת מודע להיות אמיץ מול קהל ?

זה הרבה דברים עמוקים שנולדים מזה, ושהרבנים היקרים לא חשבו על זה עד הסוף.

לא סתם הפוי' כל כך מושך, לא רק בגלל העונג שלו - אלא בגלל שהוא נותן לזמן מה לאדם להרגיש שהוא בפשטות, בסדר - הוא מרגיש את כל הדברים האלה, את כל התחושות העונג האלה בגופו, בלי שהוא קיבל רשות על כך ממישהו, בלי שהוא התחתן או עשה את הטקסים שרוצים שיעשה, והוא מרגיש עם זה בסדר (בשעת העונג, אחר כך הוא מרגיש נורא).

החיים בישיבה מזמנים הרבה מאוד לחצים - הרבה מאוד לימוד, הרבה מאוד מבטים אחד על השני וביקורת ובקרה הדדית, לפעמים זה לוחץ ולא נעים, הפוי' נותן לך סוג של תחושה שאתה תהיה שם בשביל עצמך לא משנה מה - שיש לך חבר טוב, ששמו אתה, והחבר הזה מוכן לתת לך מה שאתה רוצה.
כמובן שזה לא נכון - והפוי' בסוף יותר גרוע ממש שחשבת, ומדרדר אותך. אבל חשוב לדון למה אנשים בפוי'.

אם נשב על זה באיזה טיש קטן עם רב קרוב ונדבר על זה כמה בחורים (והרב), אולי הרב יודה שם בפרטיות, שאכן הפוי' נותן תחושה של קבלה עצמית, ואולי החיים בישיבה או ביהדות מאוד מלחיצים.

אתה יודע למשל שכאשר אני מתפלל, אני תמיד מקבל תחושת לחץ לא נעימה ? ככה אני כבר שנים רבות - וזה לא קשור לפוי', זה היה אותו לחץ שהייתי נקי הרבה ושהיייתי נקי קצת.

אז שרב יחשוב על זה, הוא לא יחשוב "בסדר, אז אני יודע שהיהדות מלחיצה, איך אני מתקדם עם זה קדימה? איך אני משכנע אנשים שזה לא מלחיץ" אלא הוא יפתח ספר הלכה ויראה שזה חמור מאוד שמישהו עושה עבירות, וזה טוב מאוד שמישהו יעשה מצוות, אז מה המסקנה ? המסקנה היא שאכן ראוי להיות לחוץ, למשל "יראת שמיים" תגרום לאנשים לחשוב שיראת שמיים זה דבר טוב.

אולי לך אישית היהדות לא מלחיצה בכלל, אבל אותי כן, וזה משגע אותי שנים. זה כמו אישה שמשחקת איתי משחקים - אני מתרחק מה', ואז אני מתגעגע אליו - ללימוד, לתפילה, לכל מה שנעים ביהדות.

ואז אני מתקרב ליהדות, ואחרי זה מתחילים הלחצים - הלחץ על כך שלא למדתי אתמול, או שלא התפללתי כמו שצריך, והאם כיוונתי כמו שצריך ? ואם זימזמתי בלב את הקטע האחרון של קריאת שמע, האם אני יצאתי ידי חובה ?

אני לא מישהו עם הפרעת אישיות - כמו האוטיסטים שאם אתה שם לו את הספר בצד ימין של השולחן במקום בצד שמאל הוא דופק על הראש שלו וצורח, אני אדם נורמלי שפשוט קרא את מה שהיהדות כתבה לו, ולקח את זה ברצינות, וזה רק הוביל אותי למתח לא בריא.

דרך אגב, זה לא רק היהדות, זה גם דברים אחרים - כמו לימודי חול, אבל היהדות זה הרבה יותר משמעותי, כי זה משהו שלקחתי עמוק ללב כמשהו שחשוב מאוד - לנשמה, לעולם הבא, לכל כך הרבה דברים חשובים.

ואז הגיע הפוי' - והציע לי קבלה עצמית נטולת דאגות - אל תחשוב שלא מגיע לך אישה - מגיע לך, הנה - תקבל אישה, תקבל 10, תקבל 100, מגיע לך.

אישה זה משהו עמוק, אישה, אישה יפה ליתר דיוק, שנעתרת לך ומסכימה להיות במצב אינטימי עבורך, זה סימן עמוק לגבר שהוא בסדר - כי אם הוא גדל במשך 15,16,17 וכו' שנים, ואחרי כל השנים הללו, אישה בחרה אותו ואמרה - "אני חושבת שהוא שווה מספיק, כדי שאני יסכים להיות אשתו, (במובן האינטימי)", זה עוצמתי.

אז מצד אחד יש את היהדות - שלכאורה לפי מחשבתי היא מלחיצה, דורשת, קפדנית,
מצד שני יש אישה שמוכנה לתת לי את הכול, סתם בפשטות את הכול. ואני מהצד השני מוכן לתת לה גם כן את המצב האינטימי שלי (כי הרי לא ביקשתי לדעת מי האישה הזאת לפני שהתחלתי לראות אותה בפוי'..).

ולפני שאתה שואל - ברור שבתודעה שלי ידוע לגמרי שהיהדות עושה את כל הלחץ הזה כדי שאתקדם ואשתפר, ואני יודע גם שהיהדות מצליחה מאוד בלגרום לאנשים להתקדם ולהשתפר.

אבל תמיד התעלמתי מהקורבנות שהיהדות הקריבה בדרך - על כל 10 אנשים שהצליחו ללמוד גמרא, היו עוד 100 שנכשלו, מה קרה להם ? מה הם עשו אחר כך ? איזה תחושות עורר בהם המחשבה שהם לא מצליחים ללמוד גמרא ? מעולם לא טרחתי לחשוב על זה. פשוט התקדמתי קדימה.

מה קרה להם ? הפוי' אסף אותם אליו - היהדות דרשה מהם, הם איכזבו אותה, ולכן לכאורה - היהדות הסירה מהם את מבטה, כי אם הם לא יודעים ללמוד גמרא - אז הם לא יוכלו להתקדם, ואם הם לא יכולים להתקדם, מה היהדות יכולה לראות בהם בכלל ? יהודים פשוטים, שכל מה שהם יכולים לעשות זה להישמע להוראות של הרבנים שחכמים מהם. לכאורה. (או שהם יהיו חילונים, ואז הם מקבלים עונש וגיהינום וכו').

הפוי' הגיע לאנשים כאלה, ואסף אותם אליו, ואמר להם - שהם זכאים להכול, סתם מתוך היותם בני אדם, כולל האוצר הכי גדול שיש לגבר - אישה יפה. הפוי' נתן להם את הסמל הזה במתנה, בתור סימן לכך שהוא לא דורש מהם דבר, והוא חושב שהם זכאים להכול. מה זה אשמתם שהם לא יודעים ללמוד גמרא ? מגיע להם לקבל מה שלומדים לומדי הגמרא - העידית שבעידית.


בגלל שאני לא מושלם, אני לא נכשלתי אומנם בלימודי גמרא, אבל בדברים אחרים נכשלתי, ואז חשבתי שהחברה או היהדות או אלוקים מאוכזבים ממני, ואז הפוי' הגיע גם אליי, והציע לי הצעה - אני ייתן לך תחושה שאתה לא מאכזב את עצמך, שאתה לא סוג ב'.
ואני לקחתי את זה, כי מבחינתי, אם אני סוג א', חזרתי חזרה לדרך האלוהית, חזרתי למצב בו אלוקים מרוצה ממני - כי אם אני יהיה סוג ב', אז אני הולך אחורה. ברור שזה מטומטם, אבל שאני נכנס לישיבה ומרגיש חרדה שאולי אני לא מספיק טוב, ואולי אני לא מספיק לומד, ואולי אנשים לא מספיק מחבבים אותי (אם אנשים מחבבים אותך, זה סימן שאולי גם אלוקים מחבב אותך, ואם לא מחבבים אותך - אולי אתה ה"איש הרע" בסיפור של חייך?), וכל זה וכל הכובד של העולם שהיהדות מניחה על כתפייך, ואתה מרגיש דרך מוצא - להיות מושלם, אתה לא יכול, אז אתה מחפש דרך לקבל אישור על זה שאתה מושלם כמו שאתה.

ובגלל שלא כתוב בחמישה חומשי תורה על זה שאתה מושלם כמו שאתה, אלא כתוב שם יותר שאלוקים רוצה שתעשה את זה, ואת זה, ואת זה, וגם אתה קורא כל יום בקריאת שמע - ואהבת את ה', ואם לא - הוא יכניס לך כאלה מכות ולא ייתן לך מטר וגשם. לא נשמע נעים, אהבה מוזרה.

אז במקום זה אתה הולך לפוי'.

כמובן שיש פתרון אפשרי לזה - להיות מושלם, להצליח, להתקדם, לסמן "וי" על כל מטרה שהצבת לעצמך.
אבל הייתי שם, עשיתי את זה - זה לא חיים, אתה מרגיש שאתה נאבק על להישאר למעלה, שכל יום זה יכול להיות היום שבו אתה נופל מהרמה שקבעת לעצמך, שכל יום האיזון העדין במוח שלי שגורם לי להמשיך קדימה ולעשות דברים יופר, ואני יילך וידרדר מכאן והלאה.
זה חרדה להמשיך להצליח, כי אם אני לא הצלחתי יותר היום מאשר הצלחתי אתמול, אני לא מתקדם.
זה חרדה מהמחשבה מה קורה אם אני בדרך הלא נכונה, מה אם אני לא צדיק או חכם או טוב כמו שחשבתי, מה אם פספסתי משהו.
אני עושה טוב בלימוד ? המוח חושב על הכשלון שלי בדייטים, אני עושה טוב בדייטים ? המוח שלי חושב על הכשלון שלי בכסף, אני עושה טוב בכסף ? המוח שלי חושב על הכשלון שלי בלהתמודד עם חרדת הבמה שלי. וכן הלאה וכן הלאה. זה לא נגמר, אף פעם. חרדה לא נגמרת.

ואז מגיע הפוי', ואומר - הגעת אל המנוחה ואל הנחלה.
כי תמיד נתנו לך הר של אחריות: הר ראשון - לדאוג לאשתך ! לטפל בה ולדאוג שתהיה שמחה, אם היא שנייה אחת עצובה - הופ ! נכשלת כבעל.
הלאה - הר מספר שתיים - אתה חייב לפרנס את המשפחה ! 
הר מספר שלוש - אתה חייב לחנך את הילדים !
הר מספר ארבע - אל תשכח להיות יהודי טוב ומועיל בקהילה שלך ! מספיק פעם אחת פיספסת תפילה, ואתה תהיה למשל ושנינה בקרב השכונה !
ורק אחרי שכל ההרים האלו נחתו עליך ואתה קבור תחת הר החרמון של אחריות, רק אז אתה רשאי לגשת לאשתך, בלילה, ולשכב איתה, מתוך איזה פורקן מיני הדדי (ומכבד) שפשוט נותן לך את העונג בלהרגיש. את התחושה הזאת שאשתך מקבלת אותך, זה תחושה שאומרת שאתה גבר, שאתה שווה, שאתה בעל לאישה, זה תחושה עוצמתית שהכניס הטבע (אלוקים) למוח שלך כאשר אתה שוכב עם אישה, תחושה שאתה סיימת מעגל - מישהו שכב עם מישהי כדי להביא אותך לעולם, והנה אתה עושה אותו דבר, המעגל הושלם, אתה שלם.

לא רק זה, באו הרבנים, ובחוכמה (לדעתי) אמרו שאם אתה לא תהיה יהודי טוב, אתה לא תמצא אישה טובה, במילים אחרות - יש תור ארוך לאיזה חדר גדול בו נמצאים כל הבנות הטובות/יפות/שוות, ואתה תיכנס לתור הזה בכפוף לרמת היהדות שלך, זה הדבר הכי מגעיל והכי יעיל שחוויתי.
כי גבר נכנס לחרדה קיומית כאשר הרב מקשר בין רמת היהדות שלו ל...עתיד שלו, העתיד הכי בסיסי שיש לו, פרנסה, כבוד וכדומה - כל זה טוב ויפה, אבל העתיד הגנטי והרוחני של ילדיו זה לא צחוק, והרב ממש מכניס את הגבר לפינה כאשר הוא אומר שאם הוא לא יעבור סף מסויים, הוא לא יקבל אישה כלבבו. אלא סוג ב'. עוד פעם לחץ וחרדה, וכל זה בשביל מה ? בשביל מה ?? בשביל שאני יתעורר מתוך 100 בקרים שיש לי, אני יתעורר ב-90 מהם לתפילה במקום ל-50 בקרים ? הרבנים אוהבים לחשוב באמצעות ההלכה, ומתעלמים מהנזקים לאחר מכן.

ואז בא הפוי', ואומר לך - למה אתה צריך לעשות את כל הדברים האלה כדי להרגיש שלם ?
למה צריך לדרוש ממך כל כך הרבה כדי להרגיש שלם ? 
אני חושב, כפוי', שמגיע לך להרגיש שלם, גם אם אתה נכשלת בלהשיג את המטרות האלה. הנה בבקשה - קח 100, 1000, 10000000 נשים, הן שלך, כסמל לכך שאני חושב שמגיע לך הטוב בכל העולמות, פשוט כי אני אוהב אותך. ולא כי אתה ממלא עבורי רשימה של מטלות לעשות.

כמובן שאתה יכול להגיד לי שכל מה שאני כותב זה שטויות, וה"יהדות האמיתית" איננה כזאת. אבל זה לא משנה אם כתוב באיזה ספר במסדרון צדדי "אה ודרך אגב, אלוקים אוהב אותך בכל מקרה, לא משנה כמה אתה מצליח, בסדר?" מה שחשוב זה מה קורה בכל יום, מה אתה כיהודי עושה כל יום, ואיך זה מחלחל לך.

הרי האיסלאם קובע שהוא דת השלום, וכולם צוחקים על זה.
על אותו משקל - היהדות אם תטען שהיא הדת הכי רגועה ולא מלחיצה שיש, כולם יצחקו גם על זה, זה לא משנה כמה היא כותבת את זה, זה משנה אם זה קורה בפועל.

אתה יכול לומר לי "לך לפסיכולוג", אבל שאני יילך אליו, אני יילך אליו עם ספר תורה ביד, ואז אני אפתח את הספר ואשאל אותו - "תגיד, עם יד על הלב, זה לא מלחיץ ? אם אני מפשל בעולם הזה, אני נכנס לטיגון עמוק עם צ'יפס בעולם הבא, אני לא אמור לרעוד מפחד כל 120 שנות חיי ?" והפסיכולוג הדתי יודה שזה אכן מלחיץ.
גם אם תתן פיסכולוג אישי לכל המיליארד מוסלמים שיש - זה לא יעזור. אותו דבר לגבי היהדות, זה לא בעיה פסיכולוגית, זה בעיה תיאולוגית.

אני יכול לומר את זה נניח לראש ישיבה שלי, הוא מן הסתם יפתח שני עיניים גדולות ויישאל בהיתממות "ברור שלא אמורים להרגיש ככה, אתה צריך להרגיש אהוב בידי אלוקים וכו' ואתה לא הבנת בכלל, ויש לך הרבה מאוד ללמוד וכו' " אבל נו באמת, על מי הוא עובד - כל האווירה בישיבה היא כזאת, כל האווירה בלימוד היא כזאת, כל האווירה בכלל היא כזאת, אבל הראש ישיבה מצפה שאני ינפנף את כל האווירה הזאת שנוכחת באוויר בית המדרש, בגלל שאיזה מסמך או ספר מראה שהוא צודק.

זה כמו להגיד לאדם שחטף מכות, שכתוב באיזה ספר שמכות זה בכלל ליטופים של אהבה, לכן הוא בכלל לא מבין את זה ויש לו הרבה ללמוד, אבל הוא בכלל לא אמור להרגיש חבול, אבל האיש הזה, מרגיש חבול ופצוע זה מה שהוא מרגיש, זה מה שהוא עובר באמת, אבל מה - הרי כתוב בספר שהוא בכלל קיבל "ליטופי אהבה", אז הוא אמור להרגיש בסדר...

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 6 חודשים על ידי robinhood.
זמן ליצירת דף: 1.19 שניות

Are you sure?

כן