ברוכים הבאים, אורח
  • עמוד:
  • 1

נושא: אתה יכול למרות הכל 56 צפיות

אתה יכול למרות הכל לפני 2 חודשים, 2 שבועות #120154

  • דייב 2
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 21
שאלה: אז איך מתגברים על היצר הזה ?
תשובה:
שלום סליחה על העיכוב במתן התשובה. תחילה אבקש לומר שעיסוק בנושא זה חשוב ומטהר רק כאשר עוסקים בו על מנת להתקדם ולא ח"ו מתוך תאוה. כמו כן חשוב לדעת שכבר עצם הרצון לצאת ממחשבות או מעשים שאינם נכונים מועיל להמשך ההתקדמות.
נציין תחילה מספר נקודות יסוד: א. מהגמרא (יומא דף סט/ב) שהבאנו בתשובה הקודמת ניתן לראות שיצר העריות הוא מקור החיים בעולם, הוא הגורם להתפתחות וליצירה, לגדילה ולצמיחה, וממילא כאשר אותו יצר "כלוא" לגמרי "נתבקשה ביצה בת יומה לחולה בכל ארץ ישראל ולא נמצאה".
ב. ה´ ברא את האדם עם מכלול של כוחות, רגשות ורצונות כדי שיוכל להמשיך ולהתקיים. כל התאוות האחרות מתייחסות לכוחות פרטיים באדם אשר שימוש לא נכון בהם מוציא את אותו כוח באופן נקודתי מיושרו וטבעו, לדוגמא: אדם האוכל בתאווה - כל דבר בכל זמן ובכל מצב - מוציא מכלל איזון כוח האכילה ונעשה כבהמה. תאוות העריות מתייחסת לנקודת החיים לכוח כללי באדם – ליצירת ולהמשך החיים, ממילא תאוה זו חזקה יותר וח"ו תוצאותיה קשות יותר.
ג. האדם נברא עם רצון פנימי הטבוע בתוכו להמשיך את המין האנושי להוסיף חיים בעולם, וזה דבר נפלא. אם אותו יצר לא היה נברא, האדם ובעלי החיים לא היו ממשיכים להתקיים. לאחר נקודות פתיחה אלו, נסכם ונאמר: האדם נולד עם רצון לממש עצמו בתחום המין, זהו נתון שאי אפשר להכחישו. כוח זו היא אולי החזק ביותר מבין מכלול הכוחות של בני האדם. כל הרצונות וכוחות החיים (=הדחפים והתאוות, בלשון העם) הינם דברים טובים, כאשר הם במקומם הראוי והטבעי. המשימה הגדולה העומדת בפתחנו היא לשלוט על יצר זה ולנתבו לקדושה. זוהי משימה אדירה אך אפשרית! הקדושה הגדולה והרחבה ביותר היא לחבר גם את הכוח שנראה במבט ראשון כנמוך ושפל אל מקור הכל – ה´ יתברך. כאשר אדם זוכה לכך הוא מלא סיפוק והערכה עצמית, ובצדק! הוא עמד במשימה כבירה וקרא בשם ה' על שורש כוחות החיים שלו.
נציע מעט עצות מעשיות להתגברות
א. הגמרא בקידושין (דף פא/א) מספרת את המעשה הבא (תרגום מארמית): יום אחד הביאו גויים משלוח של שבויות יהודיות לעיר, רב עמרם החסיד (כינוי של מעלה וקדושה) ציוה לפדותם, ולאחר מכן שיכנו אותן בעליית הגג שהיתה צמודה לביתו, ואף לקחו את הסולם המוביל אל העלייה כדי שאף אחד לא יתייחד איתן. עברה אחת מהן על פתח העליה ומרוב יופיה נפל אור בבית דרך פי העליה כיון שהיו פניה מאירות. כאשר ראה אותה רב עמרם חסידא התעורר יצרו בקרבו, והוא לקח לבדו(!) סולם (סולם שרק עשרה אנשים ביחד מצליחים להזיזו) והתחיל לטפס אל העלייה. באמצע הדרך הוא פיסק את רגליו כדי שלא יוכל לעלות יותר ויישאר במקומו כדי להתגבר על יצרו. רב עמרם חסידא החל לצעוק בקולי קולות "אש בבית עמרם, אש בבית עמרם" (מטרתו היתה: שיבואו בני השכונה לכבות את הדליקה וכך יחדל יצרו כיון שיתבייש מהם). תלמידיו ששמעו זאת מיהרו לבוא כדי לעזור ולכבות את השריפה, וכשהגיעו לביתו התביישו מאוד לראות את רבם במצב שנגלה לעיניהם, אמרו לו: ביישתנו שכן אנו רואים שגם תלמידי חכמים באים לידי הרהורי עבירה. השיב להם רב עמרם חסידא מוטב שתתביישו ממני בעולם הזה ולא תתביישו בי בעולם הבא.
מסיפור זה ניתן ללמוד מספר עצות:
א. העבירה הזו תמיד נעשית בסתר, וחייבים לנטרל את אפשרות לחטא. תחילה בסור מרע: לא להיכנס למצבי יחוד הלכתיים או ל"יחוד" עם המחשב! יש להתקין חסמים או מערכות סינון והכי טוב לרשת אינטרנט מוגנת (לדוגמא: רימון). וכן לא לגלוש בשעות לילה מאוחרות באינטרנט.
ב. אם כבר האדם נמצא במציאות בו התחיל החטא – עליו לעצור ולעמוד על מקומו חזק ולא להתקדם - יש לסגור את המחשב מיד! או לחילופין לברוח ממקום הפיתוי מהבית, מקבוצת החברים שעושה כעת מעשה מכוער, מהקניון וכדו'. גם בזמן התגברות היצר, יש רגעים קטנים בהם האדם נעצר באמצע הסולם. יש זמן של התנוצצות הנשמה, זמן בו נזכרים באמת שאנו לא רוצים להיכשל וליפול וזו השנייה - לברוח!
ג. כפי שראינו בגמרא כמה שזה נשמע בלתי אפשרי מפאת הבושה – כדאי ליידע בזה את הסביבה! הבושה היא חסם טוב מפני מעשה רע! חשוב ליידע אנשים שלא יצחקו על מעשה זה או עליך וכן לא ישמעו בחצי אוזן וימשיכו הלאה אלא יעזרו למצוא דרכים ופתרונות למצב המדובר. כאשר אדם יודע שיודעים עליו – יותר קל לו להתגבר.
ד. צעקה אל ה' יתברך - תפילה בזמן מעשה לפניו או לאחריו. תפילה לה´ יתברך שיעזור לך במאבק ושלא תגיע לא לידי ניסיון ולא לידי ביזיון.
ה. בכל מקרה ובכל תוצאה צריך לזכור את חשיבות המאבק כדבר עצום לכשעצמו. אין יאוש בעולם כלל!. גדולי החסידות אמרו שעיקר עבודתו של היצר היא לא גרימת החטא אלא הפלת האדם אל מעמקי היאוש. מחשבות כגון: "אני כשלון", "אין לי סיכוי יותר" "אין לי חלק בקדושה" הם עיקר הצלחת היצר, זו ההכנה שלו לזמן את הנפילה הבאה ח"ו ולהכניס את האדם לסחרור ולמערבולת של החטא, לכן אסור להתייאש לעולם! "שבע יפול צדיק וקם" –צדיק נופל! ויכול לקום גם לאחר הנפילה.
ו. חיזוקים חיוביים – על האדם לחזק את עצמו בהצלחות, על כל ניצחון ולו הקטן ביותר, ואפילו אם הוא ניצחון זמני. כדאי לקבוע מעין צ'ופר ולהתפנק בדבר אהוב. בעזרת ה' יתברך והאמונה בכוחך להצליח תזכה לחוש את טעמה המתוק של הקדושה והטהרה. בהצלחה רבה בכל וחזק ואמץ בכל דרכיך. יום טובמאת הרב חיים שרייבר
נערך לאחרונה: לפני 2 חודשים, 2 שבועות על ידי דייב 2.

תגובה: אתה יכול למרות הכל לפני 2 חודשים, 2 שבועות #120156

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 227 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 532

תודה רבה על השיתוף!!

כבר כמה זמן שאני חושב לפתוח שרשור של כל המקורות בגמרא או בתלמוד שמדברים על היצר הזה והעבירה הזאת...

רציתי להשקיע.. לשבת וללמוד ולחפש ולהביא את כל המקורות כיוון שזכורים לי כמה אבל אני לא זוכר מה המקורות...

אחד מהסיפורים שזכרתי היה כמובן אש בבית עמרם, סיפור אחד המפורסים..

כמוהו יש סיפור על אמורא שהגמרא לא אמרה את שמו כדי שלא יהיה לו לביזיון שהיה מלמד תלמידים וראה מהחלון זונה אחת על גג בניין והלך ורצה להשתמש איתה... היא סירבה בטענה שהוא רב גדול ומלמד תלמידים ולא ראוי לו לחטוא איתה והוא התעקש והתעקש עד שהיא טחבה את ראשו במבושיה ואמרה לו אל המקום המסריח הזה אתה נמשך? ורק אז הוא נרגע ושב על מקומו וויתר...
לא זוכר את המקורות כמובן אם מישהו מכיר ויודע אשמח שישתף..

גם יש את הסיפורים גם על רבי עקיבא וגם על רבי מאיר בעל הנס שנדמה להם השטן כאישה יפה.. אחת על צמרת עץ ואחת מעבר לנהר.. רבי עקיבא החל מטפס על העץ אליה ורבי מאיר החל לשחות בנהר אליה... עד שיצתה בת קול מהשמיים והכריזה שאם לא נתנו רשות מהשמיים הייתה מכשילה אותם בעוון הזה...

גם המדרש על יוסף הצדיק שמספר ש"בא לעשות מלאכתו" בא לעשות עימה עבירה.. וראה את דיוקנו של אביו שאמר לו ששבטו אמור להיות באבני החושן של הכהן הגדול...

יכול להיות שאני מפספס ולא מדייק בפרטים המלאים לצערי לא זכיתי להיות תלמיד חכם...

אבל זה כן דברים ששמעתי בעבר ושאני זוכר אותם

זוכר איך תמיד חשבתי אם זה מה שהיה לגדולי הדור האלה איפה לי בכלל יש סיכוי?..

אם אתם מכירים עוד סיפורים כאלה מהתלמוד או מהזוהר או מדרשים שתפו.. שנתחזק.

תגובה: אתה יכול למרות הכל לפני 2 חודשים, 2 שבועות #120157

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 227 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 532

עוד מדרש ששמעתי על אלישע בן אבויה, "אחר" 
למה נקרא אחר? מפני שאחרי שהיה את הסיפור עם ה2 רשויות שהוא כביכול ראה וכפר בעיקר ויצתה בת קול והכריזה שובו בנים חוץ מאלישע, והלה החליט לפרוק עול והלך לשמש עם אישה.. ראתה אותו האישה ואמרה לו הלא אתה אלישע בן אבויה מה עסק לך איתי? היה צנון לידה והיה שבת תלש אותו מהאדמה, אמרה אם הוא מחלל כך שבת בוודאי זה אחר

ולכן נקרא "אחר" מאותה פעם..

ובכמה מקומות נוספים שוב ראיתי איך כאלו שהיו צדיקים והחליטו לכפור הדבר הראשון שעשו הלכו להיות עם אישה...

והסיפור על ... שכחתי את שמו... שלא הייתה זונה שלא ידע אותה מעולם והייתה זונה בעיר מרוחקת מאוד ונסע אליה ושילם המון כדי להיות איתה... ושהיה עימה הפיחה ואמרה לו כשם שנפיחה זו אינה חוזרת כך אתה אינך שב לאלוקייך...


הלך והתיישב בין ההרים והתחיל לבקש עזרה מההרים מהים מהשמיים וכו' ובסוף פנה לאלוקים בבכי מר עד שיצתה נשמתו מרוב בכיות וצער....
ויצתה בת קול ואמרה רבי ***** מזומן לחיי העולם הבא...

(שכחתי את השם שלו לצערי )

תגובה: אתה יכול למרות הכל לפני 2 חודשים, 2 שבועות #120158

  • דייב 2
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 21

רבי אלעזר בן דורדיא

תגובה: אתה יכול למרות הכל לפני 2 חודשים, 2 שבועות #120192

  • נתן 01
  • רצף ניקיון נוכחי: 935 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1784

יפה כל המאמרים האלו. 

מי שזה עוזר לו לצטט מאמרים כדי להישאר, נקי. אחלה. 

הניסיון שלי שונה. 

יום שפוי ונקי לכולנו. 

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.34 שניות

Are you sure?

כן