ברוכים הבאים, אורח

התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? 2221 צפיות

התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112462

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991

אני מכור לבני אדם
אני מכור לסטנדרטים שלהם, לחברה שהם בנו, לכללים הלא כתובים שהם רשמו.
אני מכור לחברה האנושית.

אני מחפש כל הזמן במודע ושלא במודע דרכים לשתות מהבקבוק הענק הזה ששמו הערכה של בני האדם, הדירוג שלהם, האמירה שלהם שאני שווה, שאני מגניב, שאני חכם, שאני מבין עניין, שאני בטופ.

גיליתי שזה חלק כל כך מהותי מחיי, כל כך חזק בתוכי, שאני קובע לפי זה את ההחלטות הכי חשובות בחיי, כך גיליתי שאני מכור.
תחשבו על ילד בישיבה שרוצה להיות אברך ורב חשוב כדי שהוא יוכל לשתות ללא סוף מהבקבוק הענק של החברה, כדי שכל יום - כל יום ! הוא ייזכר שהוא רב חשוב, שהוא הגיע לשיא הפסגה וממשיך לעלות בה, והאגו שלו יתנפח וישחרר לו דופמין ותחושות נעימות במוח בזמן שעסקנים חשובים, פוליטיקאים וענייני דין חשובים ממשיכים לעלות לו לרגל, על זה הוא חולם שהוא רוצה להיות רב.
תחשבו על ילד חילוני שרוצה להיות רופא ומנתח חשוב כדי שהוא יוכל לראות את המבטים המכבדים, את האנחת התפעלות ששואלים אותו "במה אתה עובד" והוא עונה "אני מנתח, בבית חולים כך וכך" והוא רואה איך הם מעריצים אותו בסתר, מחפשים את קרבתו, תחשבו על ילד חילוני שעמוק בליבו רוצה להיות רופא בשביל זה.

תחשבו על אדם שכל פעם שהוא באירוע חברתי, הוא מחפש - בלי לשים לב, לשתות מהבקבוק הזה ששמו הערכתם ואישורם של בני אדם, בדרכים ישירות או עקיפות, גסות או עדינות, מה זה משנה ? הוא מנסה לשתות במקום להיות הוא, להיות עצמו, הוא מנסה לקבל את מנת הסם שלו מהחברה.

יש כאלה שיטענו שזה התמכרות, אבל התמכרות מאוד טובה - כי היא עוזרת לדחוף אותך קדימה. בלימוד תורה, משנה או סתם דברי חול - מה זה משנה ? העיקר שההתמכרות הזאת דוחפת אותך קדימה, כי היא דורשת ממך להיות באיכות גבוהה על מנת לשתות מהבקבוק ששמו הערכתם ואישורם של בני אדם, וכך לקבל את מנת הסם הזאת. והם צודקים - ההתמכרות הזאת יכולה להביא את האדם לשיאים חדשים של מאמץ, שקדנות ועשייה.

רק בעיה אחת - זה התמכרות. התמכרות זה רע, רע, רע, רע, רע.
רחמנא ליבא בעינא - ה' רוצה את הלב שלך, זה כל תמצית עבודת ה', ה' לא רוצה שתתמכר כדי לעבוד אותו, ה' רוצה שתרצה לעבוד אותו בלב טהור ונקי מהתמכרות.
תחשבו על מצב בו משחררים גז של סם ברחוב וכל מי שנושם אותו רוצה לפתע נואשות ללמוד תורה בלי הפסקה ולעשות מצוות וכו' - כי בר דעת יבין שלא לזה כיוונה תורה, כי רחמנא ליבא בעינא. אז למה ההתמכרות שונה ? למה היא שונה ?? זה בדיוק אותו דבר כמו הגז של סמים.

מצחיק-עצוב, שלעיתים אומרים למכור לתאווה כעצה של עזרה: "צא החוצה מהתאווה ! צא לבחוץ, תפגוש אנשים, תדבר איתם" והם לא יודעים שהם שולחים אותו מהתמכרות אחת להתמכרות אחרת. (כמובן שעדיף מכור לבני אדם מאשר מכור לתאווה...)

אל תחשבו שהתמכרות זאת לא קשורה לתאווה - כל התמכרות לדעתי, עוזרת להתמכרות אחרת להישאר, וכל עוד אתה מכור לדבר אחד, יש סיכון גדול יותר שתתמכר לעוד דברים - מי שמכור לסמים יש סיכוי גבוה יותר שהוא מכור לפורנו, מי שמכור לסוכר יש סיכוי גבוה יותר שהוא מכור לסיגריות או משהו אחר, כך דעתי.

הערה לסוף - גם אם האיש המכור לבני אדם גרוע בלשתות מבקבוק הערכתם ואישורם של בני אדם, זה לא אומר שהוא לא מכור, פשוט זה אומר שהוא מכור שלא יודע איך לקבל את הסם שלו, אבל עדיין רעב, רעב לסם שלו.

אז מה עושים ? 
אם אני מכור לבני אדם, מה עושים ? 

דבר ראשון - תבין אם אתה מכור או לא, דרך טובה לגלות את זה תהיה אם אתה עושה החלטות חשובות מאוד בחיים שלך על פי ההתמכרות הזאת - זה יכול להיות החלטות שעשית או שאתה תופס את עצמך עושה לעתיד.
דבר שני - אם אתה מודע לכך שאתה מכור, זה כבר מצוין, כי ההתמכרות הזאת היא קשה לאחיזה. חמקמקה מאוד.
דבר שלישי - תילחם בהתמכרות הזאת, לצורך כך תצטרך לענות על השאלות הבאות, ותצטרך לענות עליהם בכוחות עצמך כדי שזה יהיה יעיל יותר:
1. אם אתה לא קובע את החיים שלך לפי מה שההתמכרות לבני אדם אומרת, לפי מה אתה קובע את חייך עכשיו ? 
2. אם אתה דחפת את עצמך להישגים בגלל ההתמכרות לבני האדם, למה אתה דוחף את עצמך עכשיו ? 
3. האם אתה פוחד לאבד את ההתמכרות שלך לבני האדם, כי זה נותן לך עוגן יציב לקבוע את חייך ?
4. למה אתה חושב שההתמכרות שלך היא רעה ? אולי היא טובה ? אולי לתורה לא אכפת איך אתה עובד אותה, העיקר עובד ? 
השאלות האלה, ועוד שתשאל את עצמך, יעזרו לך להבין במה להילחם, עוד לפני שאתה מתחיל להילחם.

בינתיים שאתה הולך ברחוב, תסתכל סביבך, ודע לך - שאתה הולך בתוך הבקבוק, ותלמד להיזהר להפסיק לשתות.
כי אין דבר יותר קל מלשתות בקבוק, אם אתה כבר בתוך הבקבוק.
בהצלחה.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 5 שנים, 10 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112466

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
אוהבים אותך,
לדעתי אתה שומר על נקיות, וזה מציון,
השאלה בשבילי ולעוד המון חברים שנופלים שוב ושוב לתאווה,
מה עושים?

הפרשנות שלך יפה,
בדקתי הודעות הקודמות שלך בפורום, הכול טוב ויפה,
מה אני עושה??
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112470

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
כ"אבי כתב on 10 מאי 2018 09:12:
אוהבים אותך,
לדעתי אתה שומר על נקיות, וזה מציון,
השאלה בשבילי ולעוד המון חברים שנופלים שוב ושוב לתאווה,
מה עושים?

הפרשנות שלך יפה,
בדקתי הודעות הקודמות שלך בפורום, הכול טוב ויפה,
מה אני עושה??




מה זאת אומרת מה עושים ? 
היה לי 2 הודעות ענקיות, ביחד איזה 30 עמודים ב word, לא כולל ההודעה הזאת, לא מספיק מידע ?

אם אתה שואל ספציפית עליך - זה תלוי בכמה שאלות:
האם אתה מכור שלא מסוגל להחזיק מעמד חודש, או כן מסוגל ? זה שאלה חשובה, אני מחלק את כל המכורים לשני הסוגים הללו (הייתי גם וזה וגם זה).
.
האם אתה יודע להיות מתוחכם שאתה כותב נדרים, או שהדבר הכי יצירתי שחשבת עליו זה "אני נ**ר לא לאונן יותר"

האם הפורנו נכנס לך לווריד ברמה עמוקה כבר או עדיין לא ? אם אתה לא יודע להשיב לשאלה הזאת תשיב לזאת: האם הפורנו בשבילך הוא עכשיו ברמה הרגשית מה שאמצעי בידור והרגעות (כמו סרט הוליווד, או ניגון, או משחקי מחשב) היו עבורך ? (הפורנו אמור להיכנס לווריד כעבור כמה שנים בתנאים מיוחדים, אז אל תהיה מודאג יותר מדי מהשאלה).

מה סוג הפורנו אותו אתה צורך ? אם אתה רק בקטע של תמונות וסיפורים, אבל אתרי סרטונים מגעילים אותך אז מצבך טוב מאוד, אם אתה הולך למשהו בעולם האמיתי אז מצבך חרא. אם אתה רואה סרטונים אז אתה המכור הממוצע..

האם אתה מוכן ללכת לתוכנית 12 הצעדים או לא ? אני עצמי לא הלכתי אבל אני מאמין שיש שם משהו אמיתי, אם אתה מוכן ללכת, לך ישר לשם.

כמה עמוק אתה מכיר את עצמך ? אם אתה לא יודע להשיב לשאלה הזאת תשיב לזאת: האם חווית פחד שאתה לא יכול להימלט ממנו ? האם חווית כשלון שאתה אחראי לו ? איך התמודדת עם המצבים האלה ? אם לא התמודדת עם המצבים האלה, כנראה שברחת מהם ברמה מסוימת ולכן אתה לא מכיר את עצמך מספיק כדי להגיע לרמת התת מודע ולתקן את המקור שהתחיל את כל ההתמכרות. אתה חייב לגשת לתת מודע שלך כדי לתקן אותו, ואתה חייב להתמודד עם הרגשות הבסיסיים האלה כדי לעשות את זה. אתה לא חייב לעשות את זה מייד, אבל אתה כן תהיה חייב להתמודד עם זה בסופו של דבר.

האם אתה מסוגל ליצור סביבה נקייה עבורך מאינטרנט פרוץ ? שאלה פשוטה שמשנה המון המון לגבי היכולת שלך להיות נקי.

אתה יכול לסנן את הסמרטפון שלך ? אני מכיר כמה סינונים שניסיתי במהלך השנים, וממליץ לך על אחד ששמו netspark, זה הדבר הכי חם בשוק הסינונים של הסמארטפונים כרגע, והתשלום בהתאם.

שאלה אחרונה - כמה אתה מסוגל להקריב על מנת להיות נקי ?
אתה חושב שאין לך מה לעשות, אבל למעשה את יכול לעשות הרבה - אתה נער בן 16 שלומד קרוב לבית ואתה רוצה להיות נקי, אבל הבית מפוצץ באינטרנט ואין מצב שהוא יהיה חסום כי להורים לא אכפת ואין לך אומץ להגיד להם ? לך לפנימייה שאסור שם אינטרנט, תעקור את הדלת של החדר שלך או תעשה בה חור ענק שאפשר להציץ, תישן בסלון מעכשיו ותודיע להם שאתה עושה את זה "כי אתה פוחד מהחושך", תהיה מופרע ותמחק את המידע במחשבים בבית שלך עד שכולם שמים עליהם ססמאות כדי להגן עליהם "מהמופרע הזה" והבעיה תישאר רק המחשב שלך - תשבור לו את הכרטיס רשת והכול נגמר. בזבז כסף ככה שלא תוכל לתקן את המחשב שלך. 

הכי קל זה לומר למישהו בגיל 18 מה לעשות - אתה רוצה להיות נקי ואתה מתקרב ל18 ? לך לישיבה הכי שונאת-סמרטפונים שיש, עם הפנימייה ששוהים שם הכי הרבה זמן שיש, ותנדור לחזור לבית כמה שפחות, תתגייס לצבא בתפקיד הכי קשה, מעצבן ושוחק שאפשר, שלא יהיה לך לא יום ולא לילה, רק עבודה. לך ותעבוד בשחור ב-5 עבודות במקביל ככה שלא יהיה לך דקה פנויה.... השמיים הם הגבול.

אתה גבר נשוי בן 27 שעובד במשרד עם אינטרנט פרוץ ובבית שלך יש אינטרנט פרוץ ? תודיע לאשתך שהמחשב עובר לסלון ורק היא יודעת את הסיסמא שלו - תעניש אותה באי-קיום יחסים אם היא מגלה לך בטעות, פתח את הדלת של המשרד שלך כל הזמן (תנדור על זה אם בא לך), שים תמונות של הילד שלך ליד המחשב ותנדור לא להוריד, שב במשרד שלך עם הגב לדלת (הפתוחה) ככה שכולם ייראו מה אתה עושה, תארגן את הכלכלה בבית ככה שהכול יהיה סופר שקוף עם ההוצאות הכספיות שלך, שאשתך תוכל לגלות כל הזמן מתי הוצאת וכמה - ותנדור לא לשנות, תלבש בגדים שקשה לאונן בהם - ניסית פעם לאונן בג'ינס ? - לא חוויה, וכו' וכו'.


יש מלא מה לעשות. תאמין לי.
בהצלחה.


שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 5 שנים, 10 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112479

אהבתי את ההודעה הראשונה, פחות את השנייה. 

הראשונה יורדת לשורשי ההבנה של ההתמכרות, לפגמי האופי ומקורות הריק הרוחניים שלה. 
השנייה טיפול חיצוני מאוד.
סליחה אם אומר בבוטות: האם אתה איש מקצוע? האם אתה מבין מהי התמכרות? מהו נפשו של מכור? האם אתה בטוח שהעצות האלו מועילות? האם אינך מפחד מנזקים שהם יגרמו? 

לדוגמה: חסימות משוגעות וכו': מכור אמיתי שם חסימה ואז פורץ. בינתיים הוא גם לא נקי וגם לא שפוי. 
עוד הצעות לא ישימות: בגדים שקשה לאונן.. סיפרו לך שאפשר לפתוח רוכסן? או ההצעה לחדר פתוח, לישון בסלון. לאונן בשירותים תמיד הלך טוב. ועוד לא הצעת להשאיר את הדלת פתוחה שם.. 

להעניש את הסובבים: זה כבר ממש דימיונות של מכור. אשתי שגילתה לי את הקוד (בגלל שסובבתי אותה במניפולציות..) אשמה? להעניש אותה? הלך מחשבה אופייני למכור.. הבחורות אשמות, תוכנת הסינון אשמה, המחשב והאינטרנט אשמים, אשתי אשמה - רק אני בסדר... שלא לדבר על העונש: "אי קיום יחסים".. תראה לי מכור שמוכן להעניש את אשתו בעונש שכ"כ יהיה לו קשה לעמוד בו.. יש מצב שחלק מנשות המכורים ישמחו לעונש כזה.. קצת שקט מה אובססיביות החולנית של הפרטנר.. 

ובכלל, האמירה היא: פורנו זה למות, אז תמות ואל תראה פורנו. סליחה, מעדיף למות בכיף,בלי שכל העולם יחשוב שאני משוגע, ועם קצת דופמין דופק במוח.. 

סליחה שאני כזה קוטל, פשוט זה בנפשנו. אני גיליתי חיים במקום המוות. סינון פנימי במקום חיצוני. סיבה וסיפוק שנותן לי את מה שחיפשתי בתאווה. קוראים לזה 12 צעדים. נסה ותראה. אתה נראה בחור נבון מעל הממוצע ויסודי. בוא תווכח שיש חיים אחרי המוות! 

אי אפשר להתקדם בלי לעבוד!

ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי
כי הנני בידך, בידך, בידך לבד
כחומר, כחומר, ביד היוצר
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות
וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי
מבלעדי עוזך ועזרתך
אין, אין, אין עצה וישועה

אם אני לא דבוק למעלה אני דבוק לקרקעית

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112488

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
בסד ובהשתדלותנו כתב on 10 מאי 2018 19:57:

אהבתי את ההודעה הראשונה, פחות את השנייה. 

הראשונה יורדת לשורשי ההבנה של ההתמכרות, לפגמי האופי ומקורות הריק הרוחניים שלה. 
השנייה טיפול חיצוני מאוד.
סליחה אם אומר בבוטות: האם אתה איש מקצוע? האם אתה מבין מהי התמכרות? מהו נפשו של מכור? האם אתה בטוח שהעצות האלו מועילות? האם אינך מפחד מנזקים שהם יגרמו? 

לדוגמה: חסימות משוגעות וכו': מכור אמיתי שם חסימה ואז פורץ. בינתיים הוא גם לא נקי וגם לא שפוי. 
עוד הצעות לא ישימות: בגדים שקשה לאונן.. סיפרו לך שאפשר לפתוח רוכסן? או ההצעה לחדר פתוח, לישון בסלון. לאונן בשירותים תמיד הלך טוב. ועוד לא הצעת להשאיר את הדלת פתוחה שם.. 

להעניש את הסובבים: זה כבר ממש דימיונות של מכור. אשתי שגילתה לי את הקוד (בגלל שסובבתי אותה במניפולציות..) אשמה? להעניש אותה? הלך מחשבה אופייני למכור.. הבחורות אשמות, תוכנת הסינון אשמה, המחשב והאינטרנט אשמים, אשתי אשמה - רק אני בסדר... שלא לדבר על העונש: "אי קיום יחסים".. תראה לי מכור שמוכן להעניש את אשתו בעונש שכ"כ יהיה לו קשה לעמוד בו.. יש מצב שחלק מנשות המכורים ישמחו לעונש כזה.. קצת שקט מה אובססיביות החולנית של הפרטנר.. 

ובכלל, האמירה היא: פורנו זה למות, אז תמות ואל תראה פורנו. סליחה, מעדיף למות בכיף,בלי שכל העולם יחשוב שאני משוגע, ועם קצת דופמין דופק במוח.. 

סליחה שאני כזה קוטל, פשוט זה בנפשנו. אני גיליתי חיים במקום המוות. סינון פנימי במקום חיצוני. סיבה וסיפוק שנותן לי את מה שחיפשתי בתאווה. קוראים לזה 12 צעדים. נסה ותראה. אתה נראה בחור נבון מעל הממוצע ויסודי. בוא תווכח שיש חיים אחרי המוות!


תודה רבה על התגובה.
אתייחס להערותיך אחת אחת:
1. גם אני אוהב יותר את ההודעה הראשונה מאשר השנייה, כי גם אני מעדיף לחפור ולחפש את השורש להתמכרות ואת העקרונות הבסיסיים על פיהם עובדת הנפש שלי ולתקן מה שצריך לתקן, מאשר לעשות מלחמה חזיתית מול היצר ברמה השטחית הזאת.
אבל - וזה אבל חשוב. חייבים להתחיל במלחמה החזיתית לפני שחופרים פנימה בנפש - זה לא יעזור לך הרבה להבין דברים על הנפש שלך, אם אתה בין סרטון פורנו א' לסרטון פורנו ב', אי אפשר להתפתח ככה. זה כמו ללמוד תורה שברקע יש פיצוצים - אולי תלמד קצת, אבל לא תפנים בגלל חוסר ריכוז.

2. אני לא איש מקצוע... מה הכניס לך את הרעיון הזה, אין לי מושג. אני פשוט מכור כמוך. זה הכול. מה שנותן לי קצת מושג מהו הנפש של מכור..

3. תמיד יש את החשש שהעצות יותר מזיקות ממועילות לכמה, אתה צודק. אבל זה בנפשי לשתף את ניסיוני ואת מחשבותיי בנושא, אני שואף שכולנו נחלוק את המחשבות העמוקות שלנו בנושא ואת ניסיוננו, כדי שהמאגר של כלל העצות וההבנות שלנו יעזור לנו להיכנס להבנה משותפת מול מה אנחנו עומדים. זה הכוח של הפורום הזה.

4. מכור אמיתי שם חסימה ואז פורץ - צודק לגמרי ואני חשבתי פעם שחסימות זה חרטא וכל מי שמבין במחשבים פורץ בקלות. אבל netspark זה סיפור אחר לדעתי (בתור חסימה על הסמארטפון, לא דיברתי על המחשב), ואם יש מישהו שחושב אחרת אני ממש אשמח שישתף מה דעתו.

5. "סיפרו לך שאפשר לפתוח רוכסן" , על זה בדיוק דיברתי שאמרתי שצריך יצירתיות בנדירת נדרים - פשוט צריך לנדור על זה.. חשבתי שזה ברור...

6. לאונן בשירותים  אף פעם ובחיים לא הלך לי טוב - אפילו פעם אחת לא עשיתי את זה, או שעשיתי פעם אחת וממש לא התלהבתי מהרעיון... יכול להיות שאני יוצא דופן, אבל לאונן בשירותים בשבילי זה לאכול שוקולד שוויצרי שעולה 200 דולר תוך כדי הליכה ברחוב מסריח ובלי ללעוס. זה סתם חסר טעם... שב, תירגע, תאכל את זה בחדר שלך בנחת. זה עלה לך 200 דולר, לא חבל ? 

אבל, אם אתה מתפתה לזה - אז אני מניח שכדאי לך פשוט לנדור לא לאונן בחדר הזה בכלל, זה הרעיון הכי יצירתי שחשבתי עליו כרגע או פשוט לנדור לא לשהות בחדר זה יותר ממה שצריך, או לנדור להביט כל הזמן במה שאתה מייצר בשירותים כאשר אתה בשירותים, זה יוריד את החשק די מהר.

7. האישה אף פעם לא אשמה, לא אמרתי שהיא אשמה, והמחשב אשם, וכולם אשמים חוץ ממני - אני בהחלט לוקח אחריות על מצבי ומקווה שאחרים ייקחו אחריות על המצב שלהם בעצמם. רק ככה הם יצאו מזה. (לדעתי אף אחד לא אשם, אבל צריך לקחת את האחריות על עצמך משיקולי פרקטיות טהורים - אף אחד לא ייקח את האחריות במקומך).
אבל - וזה אבל חשוב. אתה יכול להיעזר באחרים, והם צריכים להבין שאם הם לוקחים אחריות על הסיסמא למחשב וכדומה, אז זה אומר שאני סומך עליהם שלא ייתנו לי את הסיסמא, ואם הם בכל זאת נותנים אז או שהם לא הבינו שהם אחראים, או שהם לא הבינו כמה העניין חשוב - אז צריך קצת לזעזע את אמות הסיפים כדי שיבינו. 

8. אתה לא תקיים עם האישה יחסים, כי אם היא נתנה לך את הסיסמא בטעות, ככל הנראה נפלת במחשב, ואתה לא צריך אותה (לזמן מה) בצורה מינית, ולכן אי-קיום יחסים. זה אפילו לא עונש, זה פשוט התוצאה הישירה של מה שהיא עשתה.

9. אם חלק מנשות המכורים ישמחו לעונש כזה.. אז לא יודע, תעניש הפוך ! 

10. האמירה האחרונה שלך הכי מעניינת, ועמוקה יותר משאתה אולי חושב - אכן, הרגש הפנימי שלך אמר לך שלראות פורנו זה בנפשו, אבל זה רק לפני הפליטה, אחרי הפליטה הרגש הפנימי שלך אומר לך שלראות פורנו זה מגעיל.
כלומר, אתה מרגיש שאתה רוצה לראות פורנו בכיף, אבל אתה גם מרגיש שפורנו זה נורא ואיום. אלו שני שיעורים שהלב שלך מלמד אותך. ואתה לומד אותם הרבה פעמים.

כל מה שהצעתי בתגובה לאבי גולן הייתה טיפול ברגש השני, הטיפול ברגש הראשון היא הרבה יותר יסודית, ומתחילה להתייחס להודעה הראשונה בשרשור כאן.

תודה.

עריכה: שמתי לב שכתוב שאתה נקי 102 ימים, והתגובה שלך אכן מעידה על כך: "מעדיף למות בכיף" - רק אדם נקי כל כך הרבה זמן יגיד את זה, חהחה. אני מכיר את התחושה טוב. אתה כבר כל כך רחוק מהפורנו - ומאה ימים זה ממש רחוק, אתה לא זוכר את הדברים הרעים, זוכר במעורפל את מה שצרכת, זוכר את התחושה הנעימה... מכיר מכיר

הדברים "המשוגעים" שצריך לעשות כדי לצאת מהפורנו, הם דברים שלמכור שבקושי מצליח לשמור שבוע נקיות, ויש לו מוטיבציה ענקית לצאת לצאת לצאת מהפורנו ברמה שקשה לתאר, יהיה מוכן לעשות. בהחלט. אני מאמין שלמכורים ברמות הכי קשות יש את המוטיבציה הכי גבוהה לעשות כל מה שנדרש.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 5 שנים, 10 חודשים על ידי robinhood.

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112490

אני יכול לענות נקודה נקודה, אבל לא אעשה את זה כרגע מכמה סיבות: 

א. אין לי מספיק זמן.. 
ב. אני צריך לחשוב איך לכתוב נכון. כי מצד אחד אתה מגיע ממקום כל כך טוב ומתוק. אני כ"כ מכיר את המקום הזה. והוא באמת חשוב, גם אם הוא לא מספיק ויש הרבה יותר טוב. אז אני לא רוצה לקטול, כי זה לא מגיע לך. אתה טועה, אבל ממקום טוב. 
ג. כי אני צריך ללבן אצלי בנפש למה זה כ"כ מעצבן ומקפיץ אותי.. זו כבר המחלה שלי שצריכה טיפול.. 

אוהבים, שבת שלום. 
בעז"ה במוצ"ש אשב על זה. 

אי אפשר להתקדם בלי לעבוד!

ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי
כי הנני בידך, בידך, בידך לבד
כחומר, כחומר, ביד היוצר
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות
וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי
מבלעדי עוזך ועזרתך
אין, אין, אין עצה וישועה

אם אני לא דבוק למעלה אני דבוק לקרקעית

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112499

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
לא רוצה להתווכח,
אבל יש לי אינטרנט עם חסימה טובה,
אבל פתאום אני רואה אישה חשופה, כל הפנטזיות נדלקות, ומאונן,
עזוב נשים, לפעמים אני מתקלח בזריזות, ופתאום רק ורק ואני כבר אחרי נפילה,

אני מדבר בשם המון חברים פה שלא הצליחו להפסיק עם כל הידע שיש להם על מה שכתבת,
אסירותודה על תכנית 12 צעדים וחברים לדרך ששומר עלי עוד יום ועוד יום,
מתפלל להמשיך בדרך הזאת.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112509

טוב, אנסה לענות.
ראשית כל אני מתפלל שהדברים יצאו מלב נקי.
דיברתי עם הרבה חברים על מה שעבר עלי. וכמה תובנות באו בינתיים.

ראשית, אני חייב להשתחרר מהצורך שלי לחנך את העולם (כולל חבר חדש בפורום, כולל חברים בחיים, כולל את אשתי ואפילו את הילדים שלי). זה בא מתוך אגו. מתוך אמירה של: "מצאתי דרך נכונה ואסור לאף אחד לערער אחריה". כמובן שזה נעטף בהמון אכפתיות ודאגה. אבל עצם העובדה שזה כ"כ מדליק אותי זה מראה כמה אגו יש כאן.
המסקנה המעשית היא: אסור לי להתווכח. ויכוח הוא מקום שאני מנסה לתדלק אגו. שבר הפלוגתא יכיר כמה אני צודק, יכרע אפיים ארצה לפני ויאמר: "אתה אמת ותורתך אמת ואנחנו בדאים" (מה שכנראה לא יקרה...). אני יכול לשתף, לנסות לעזור, אבל לא להתווכח. ההבדל הוא בגישה - האם אני מתרכז בעצמי או בשני. וזה מתבטא בסגנון (הסגנון בהודעה הקודמת היה של התקפה, לעג וזלזול. אמירה של: "אני יודע הכל, ואתה טועה וטיפש". לא חשבתי על הכותב, אלא על עצמי. "רובין הוד" נהפך אצלי בראש כבר לפושע נגד האנושות, וזו כבר ההגזמה בראש המכור כדי להצדיק את הערך העצמי החסר שלי).

שנית, טינות זה רעל. כדברי הותיקים: יותר מכורים מתו מטינות מאשר מאלכהול. ובענייננו: אם אני מגיע לטינות ולכעס בגלל התכנית, אז לא הפנמתי ולא הייתי במודעות. אסירות תודה שעצרתי, שהיה לי יישוב הדעת לקלוט את זה ולעשות את חשבון הנפש.

שלישית, אני חייב לזכור שאלוקים יותר גדול אפילו מהתכנית, ולהתמלא ענווה. אני לא יודע הכול. למרות שאני לא מבין למה, כנראה שלפעמים יש לאלוקים דרכים שונות לעזור לאנשים שונים, ולא בהכרח שמה שעוזר לי הוא מה שעוזר לאחרים, לא מוכרח שמה שלא עוזר לי לא יעזור לאחרים (למרות שאני לא מצליח להבין איך מכור יצליח להגמל אחרת).
יתירה מזאת, אפילו אם זה מה שיעזור גם לשני, לא בטוח שכעת זה מה שהוא צריך. כמו שאני מכיר בכך שאלוקים בחר שבזמן מסויים אני אגיע לתכנית, וכנראה שלא יכולתי להגיע לפני כן. זה פשוט לא היה עובד. גם אחרי שהגעתי לתכנית, יצאתי, הכחשתי, במשך שנתיים הייתי מכור רציני. וכבר הכרתי את ההחלמה שבקבוצות ובתכנית. ובכל זאת לא חזרתי. בהתחלה הצטערתי על הזמן ששרפתי. לאט לאט אני מתחיל להפנים ששום דבר לא קרה בטעות. אלוקים תכנן את זה שאגיע בדיוק בזמן. ובאמת יש הבדל ענק בין השינוי בחיים שלי בתכנית ב"סבב אלף" שלי, לבין השינוי ב"סבב בית" שלי. כנראה שבאמת זה היה צריך לקרות ככה.
אז גם חברנו היקר. כשזה יהיה מה שהוא צריך, אלוקים יכוון אליו את המילים הנכונות. וכשזה לא מתאים לא - שום דבר ממה שאני אנסה לעשות - לא יעזור.

אז מנסה מחדש להגיב, מתפלל שזה יהיה ממקום יותר מחובר, מחלים, שפוי, אוהב, מקבל ומשתף. ולא מתוך ריכוז עצמי, אגו, טינות, כעס ווכחנות.

מותר לטעות. זה אנושי. כדאי לתקן - זה חסד אלוקים.

אי אפשר להתקדם בלי לעבוד!

ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי
כי הנני בידך, בידך, בידך לבד
כחומר, כחומר, ביד היוצר
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות
וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי
מבלעדי עוזך ועזרתך
אין, אין, אין עצה וישועה

אם אני לא דבוק למעלה אני דבוק לקרקעית

נערך לאחרונה: לפני 5 שנים, 10 חודשים על ידי בסד ובהשתדלותנו.

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112510

ובכן...

חבר יקר!

אני מזדהה מאוד עם הרבה דברים שכתבת. עם הערמומיות של המחלה. עם הצורך ללכת על כל הקופה, עד הסוף כדי להחלים. עם זה שקשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי לראות לעומק את שורשי המחלה הנפשיים שלנו כשהראש עדיין שטוף בביטויי ההתמכרות. ולכן חייבים קודם כל להפסיק, הכל.

לי אישית עזר לעשות את כל פעולות המניעה ממקום של כניעה. כלומר: לא ממקום של אני יכול להתגבר אם רק אעשה כך או כך, אם אהיה חכם יותר. כי התאווה תמיד הייתה יותר חזקה וחכמה ממני. כשנדרתי, הצלחתי למצוא פתחים (עזוב אותך, לא שווה לתאר את הפילפולים המופרכים והחולניים האלו...), כשחסמתי תמיד מצאתי פרצה, כששמתי קוד שישב אצל אחר הצלחתי בערמומיות לגלות מה הוא היה, כשלא גיליתי את הקוד מצאתי מה אפשר למצוא גם כשהוא קיים (לצערי כנראה שאף חסימה אינה הרמטית, מניסיון. ואני לא אגלה עכשיו את הפרצות שבמחלה מצאתי בנטספארק, לתועלת הרבים), כשהבטחתי לא להתקרב יותר למחשב - גיליתי שאפשר לאונן גם מול קיר לבן. וכו' וכו'. וכמה שחשבתי עוד וחסמתי עוד, המחלה תמיד הקדימה אותי בצעד אחד.

מה שעזר לי היה כשהבנתי שבאמת אין לי סיכוי לבד מול התאווה. אז בגלל שאין לי סיכוי אני לא נכנס לזירת הקרב בכלל (ולכן אני חוסם את המחשב, לא עובר בלי הכנה במקומות שנפלתי בהם בעבר, נזהר ממצבים מסוכנים).

הדבר השני שעזר לי היה להבין שאני יכול בעזרת כוח אחר, לא בכוחי. הכוח הזה הוא החברים, שאותם אני מתקשר לשתף בכל פעם שאני מרגיש את התאווה עולה, או שיש סבירות שזה יקרה (גם אם אני משלה את עצמי שרק הפעם [בניגוד לכל מאות הפעמים בעבר] זה לא יקרה). אז אני מתקשר לשתף בחוסר אונים כשאני מוצא את עצמי מחפש פרצה, או כעוברת לי מחשבה הזוייה שמגיע לי לאונן, או שאני אמות אם לא אשתמש, או ששום דבר לא שווה עכשיו בלי זה, או שאני נאלץ לעבור במקום שמסוכן לי. וגם על מצבים יותר מורכבים: לדוגמה: אני עייף, יש לי טינה, יש לי פחד גדול, אני לחוץ. הכוח בעליון הוא כמובן גם אלוקים אוהב, אבא טוב שאני יכול לפנות אליו ולומר לו (לא במקום חברים, אלא בנוסף, כי לצערי כשאני משתף רק את אלוקים - זה בגלל שאני לא רוצה באמת להיכנע): אני חסר אונים מול מצב זה וזה. אני יודע שאני לא מסוגל בכלל. רק בכוחך אוכל. אני נכנע אליך, רצונך יעשה.

זה הזוי, במבט ראשון זה לא הגיוני (בעומק זה הכי הגיוני), אבל זה עובד.

עוד דבר שעוזר לי הוא לדעת שיש חיים. שאני לא רק מפסיק. כי זה באמת התיימרתי למלות בזה חורים גדולים בנפש, וכשרק הפסקתי - הרגשתי כזה כאב, כזה חוסר, כזה חוסר חיות. כאילו הכול חיוור ודהוי מול התאווה הנוצצת. כשגיליתי את היופי של חיים אמיתיים - זה התחיל למלא לי את החורים בנפש, ופחות הייתי צריך לברוח לתאווה. כמובן שעדיין נמשכתי, אבל בפחות נואשות אובססיבית. אבל בעיקר - זה נתן לי את התכלית שלמענה היה שווה לוותר. אמנם החיים הרבה פחות נוצצים, בחיים לא באים אלי אינסוף בחורות שרק רוצות להנעים לי (אשלייה כמובן... אבל ככה דמיינתי), אבל הסיפוק בחיים (לדוגמה: להתגבר על כעס, להניע פעילות בלי לברוח, להיות נוכח בבית עם הילדים ולחיות את הרגע כשאני מספר להם סיפור בלי לנסות לגמור כבר) הרבה יותר עמוק וממלא.

אז שוב, יכול להיות שלך עובד דברים אחרים, לי זה מה שעובד, ואני שמח בזה. ואולי תרצה גם אתה לטעום מהאושר הזה? אולי גם לך זה יעשה טוב כמו לי?

לבסוף, דבר אחד שלא הצלחתי להכיל, הוא הניסיון לדפוק אחרים כדי להציל אותי. אם ההחלמה שלי דורשת למחוק לקרובים דברים חשובים במחשב שלהם, להעניש את אשתי או לשגע אנשים - זה כבר לא החלמה, זו רק הימנעות טכנית. מה הרווח בלצאת מהתאווה תוך כדי כניסה לדברים גרועים אחרים? אם הייתי רוצה רק להפסיק יש שיטות יותר פשוטות (נגיד, סירוס כימי...). אבל אני רוצה שפיות, לא הימנעות גרידא.

אוהבים אותך אח יקר, סליחה על שהקאתי עליך את האגו שלי לפני כן והתחייסתי לא יפה לדברים שכתבת והשקעת עליהם (ניכר שזה יוצר מהנשמה הגדולה שלך. בלי טיפת ציניות). בברכת החלמה לכולנו!

אי אפשר להתקדם בלי לעבוד!

ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי
כי הנני בידך, בידך, בידך לבד
כחומר, כחומר, ביד היוצר
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות
וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי
מבלעדי עוזך ועזרתך
אין, אין, אין עצה וישועה

אם אני לא דבוק למעלה אני דבוק לקרקעית

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112512

  • פשוט שמח
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1866

ההודעה הראשונה הייתה נשמעת לי קשקוש, לכן לא הגבתי, 
ההודעה השניה גרמה לי לרצות לשמוע ממך עוד, 

ולו רק בגלל שבלי משים לב חברי הפורום ממדרים כמעט כל מי שלא נמצא בתוכנית 12 הצעדים ( אני לא אומר את זה בכעס או משהו, רק מציין איך זה נראה לי מהצד)
והייתי שמח לשמוע עוד סגנונות וגישות.

בצלחה

כי ידיעת האמת מחזקת הנשמה ומרחקת ממנה היצר

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112517

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
בסד ובהשתדלותנו כתב on 13 מאי 2018 21:48:

ובכן...

חבר יקר!

אני מזדהה מאוד עם הרבה דברים שכתבת. עם הערמומיות של המחלה. עם הצורך ללכת על כל הקופה, עד הסוף כדי להחלים. עם זה שקשה מאוד וכמעט בלתי אפשרי לראות לעומק את שורשי המחלה הנפשיים שלנו כשהראש עדיין שטוף בביטויי ההתמכרות. ולכן חייבים קודם כל להפסיק, הכל.

לי אישית עזר לעשות את כל פעולות המניעה ממקום של כניעה. כלומר: לא ממקום של אני יכול להתגבר אם רק אעשה כך או כך, אם אהיה חכם יותר. כי התאווה תמיד הייתה יותר חזקה וחכמה ממני. כשנדרתי, הצלחתי למצוא פתחים (עזוב אותך, לא שווה לתאר את הפילפולים המופרכים והחולניים האלו...), כשחסמתי תמיד מצאתי פרצה, כששמתי קוד שישב אצל אחר הצלחתי בערמומיות לגלות מה הוא היה, כשלא גיליתי את הקוד מצאתי מה אפשר למצוא גם כשהוא קיים (לצערי כנראה שאף חסימה אינה הרמטית, מניסיון. ואני לא אגלה עכשיו את הפרצות שבמחלה מצאתי בנטספארק, לתועלת הרבים), כשהבטחתי לא להתקרב יותר למחשב - גיליתי שאפשר לאונן גם מול קיר לבן. וכו' וכו'. וכמה שחשבתי עוד וחסמתי עוד, המחלה תמיד הקדימה אותי בצעד אחד.

מה שעזר לי היה כשהבנתי שבאמת אין לי סיכוי לבד מול התאווה. אז בגלל שאין לי סיכוי אני לא נכנס לזירת הקרב בכלל (ולכן אני חוסם את המחשב, לא עובר בלי הכנה במקומות שנפלתי בהם בעבר, נזהר ממצבים מסוכנים).

הדבר השני שעזר לי היה להבין שאני יכול בעזרת כוח אחר, לא בכוחי. הכוח הזה הוא החברים, שאותם אני מתקשר לשתף בכל פעם שאני מרגיש את התאווה עולה, או שיש סבירות שזה יקרה (גם אם אני משלה את עצמי שרק הפעם [בניגוד לכל מאות הפעמים בעבר] זה לא יקרה). אז אני מתקשר לשתף בחוסר אונים כשאני מוצא את עצמי מחפש פרצה, או כעוברת לי מחשבה הזוייה שמגיע לי לאונן, או שאני אמות אם לא אשתמש, או ששום דבר לא שווה עכשיו בלי זה, או שאני נאלץ לעבור במקום שמסוכן לי. וגם על מצבים יותר מורכבים: לדוגמה: אני עייף, יש לי טינה, יש לי פחד גדול, אני לחוץ. הכוח בעליון הוא כמובן גם אלוקים אוהב, אבא טוב שאני יכול לפנות אליו ולומר לו (לא במקום חברים, אלא בנוסף, כי לצערי כשאני משתף רק את אלוקים - זה בגלל שאני לא רוצה באמת להיכנע): אני חסר אונים מול מצב זה וזה. אני יודע שאני לא מסוגל בכלל. רק בכוחך אוכל. אני נכנע אליך, רצונך יעשה.

זה הזוי, במבט ראשון זה לא הגיוני (בעומק זה הכי הגיוני), אבל זה עובד.

עוד דבר שעוזר לי הוא לדעת שיש חיים. שאני לא רק מפסיק. כי זה באמת התיימרתי למלות בזה חורים גדולים בנפש, וכשרק הפסקתי - הרגשתי כזה כאב, כזה חוסר, כזה חוסר חיות. כאילו הכול חיוור ודהוי מול התאווה הנוצצת. כשגיליתי את היופי של חיים אמיתיים - זה התחיל למלא לי את החורים בנפש, ופחות הייתי צריך לברוח לתאווה. כמובן שעדיין נמשכתי, אבל בפחות נואשות אובססיבית. אבל בעיקר - זה נתן לי את התכלית שלמענה היה שווה לוותר. אמנם החיים הרבה פחות נוצצים, בחיים לא באים אלי אינסוף בחורות שרק רוצות להנעים לי (אשלייה כמובן... אבל ככה דמיינתי), אבל הסיפוק בחיים (לדוגמה: להתגבר על כעס, להניע פעילות בלי לברוח, להיות נוכח בבית עם הילדים ולחיות את הרגע כשאני מספר להם סיפור בלי לנסות לגמור כבר) הרבה יותר עמוק וממלא.

אז שוב, יכול להיות שלך עובד דברים אחרים, לי זה מה שעובד, ואני שמח בזה. ואולי תרצה גם אתה לטעום מהאושר הזה? אולי גם לך זה יעשה טוב כמו לי?

לבסוף, דבר אחד שלא הצלחתי להכיל, הוא הניסיון לדפוק אחרים כדי להציל אותי. אם ההחלמה שלי דורשת למחוק לקרובים דברים חשובים במחשב שלהם, להעניש את אשתי או לשגע אנשים - זה כבר לא החלמה, זו רק הימנעות טכנית. מה הרווח בלצאת מהתאווה תוך כדי כניסה לדברים גרועים אחרים? אם הייתי רוצה רק להפסיק יש שיטות יותר פשוטות (נגיד, סירוס כימי...). אבל אני רוצה שפיות, לא הימנעות גרידא.

אוהבים אותך אח יקר, סליחה על שהקאתי עליך את האגו שלי לפני כן והתחייסתי לא יפה לדברים שכתבת והשקעת עליהם (ניכר שזה יוצר מהנשמה הגדולה שלך. בלי טיפת ציניות). בברכת החלמה לכולנו!


לא נעלבתי כלל מתגובותיך איש יקר, להיפך, אני מקבל בברכה את המחשבות שלך בנושא.
ועכשיו אני יספר לך את שלי:
1. בקשר לנדרים: אתה עשית בדיוק מה שאמרתי שתעשה לפני שנים - תנדור, ואז תגלה אופציה הלכתית (למיטב הבנתך) לעקוף את הנדר , ואז תיפול.
גם אני עשיתי את זה, ואני יעשה את זה שוב אם אמצא פרצה הלכתית בנדר, ולמעשה אני חושב שכל מי שהולך לנדור על התאווה שלו בעניין הולך לעשות את זה ולעיין ולבדוק ולחטט ולפלפל עד שהוא יימצא פרצה הלכתית חוקית.

מה שאני עשיתי זה, לקחת את הנקודה הזאת, ולהשתמש בה כנקודת כוח - על מנת לחזק את ההשפעה שיש לנדרים עלי. (כתבתי על כך רבות באחת ההודעות שלי, ואין לי כל כך כוח לחזור על זה.. זה כולל המון טיפים לנדרים שכתבתי.

אני רק אוסיף, שבסופו של דבר אתה שואל אנשים לגבי הלכות נדרים, ולאט לאט אתה מגלה מה אתה יכול לעשות ולא יכול לעשות, וכך לבסוף הפרצות נסתמות.

2. לגבי סיסמאות וחסימות: על חסימות קשה לי להתווכח איתך. אתה צודק. אם אתה אומר שהתנסית אישית בנטספארק וגילית פרצות - מה אומר ומה אדבר ? עצוב לי מאוד לשמוע שגם הסינון הזה לא מצליח.

לגבי סיסמאות - גם קשה לי להתווכח איתך לגבי זה בלי להבין את ההקשר - ממי השגת את הסיסמא ? מההורים ? מהאישה ? מהילד ? מהבוס ? 
טענתי היא שזה דרך שאם תשכלל אותה כמו שצריך, היא תעבוד, אולי לא שיכללת אותה כמו שצריך ? אני מרגיש שהטענות שלי בנושא הזה קצת חלשות, אז יכול להיות שאני טועה. אבל עוד מידע בקשר לאיך השגת את הסיסמא ואולי נוכל לדון על זה כראוי.

3. אפשר לאונן מול קיר לבן, השאלה כמה זמן תמשיך לעשות את זה, והתשובה לפחות בשבילי היא - לא הרבה זמן, כי די מהר הזכרונות שיש לך ממה שראית עוברים, ואתה לא יכול לאונן סתם, צריך לזכור משהו או לראות משהו כדי שיהיה לך רצון להמשיך בכך..

אם אתה מצליח לעשות את זה לאורך זמן (יותר משבועיים) - אז זה ממש מסירות נפש למען התאווה, לא רע בכלל...

4. המחלה חכמה תמיד ממני - מי כמוני יודע את הכלל הזה, אתה צודק. אבל מה שאני טוען הוא שבבסיסה, המחלה היא כוח אגרסיבי של תאווה, שמתפרץ ממך, וכדי להתמודד מולו צריך כוח אגרסיבי אחר - כמו פחד, פחד ממה שיקרה אם תפר נדר. פה נכנס הנדרים לתמונה. תאווה מול פחד תמיד מפסידה.
(אבל כמובן, אם אפשר הלכתית לנטרל את הנדר, אזי הפחד לא מספיק, ודיברתי על כך בסעיף 1).

5. כיף לשמוע שהתוכנית עושה לך טוב.

6. תראה, בקשר להערותיך בקשר להענשת האישה או למחוק דברים במחשב:
זה מלחמה, לכל דבר ועניין. 
אם אתה מפסיד - אתה מאבד את האישיות שלך והופך להיות מת-חי שאפילו לא יודע מה הוא איבד כי הוא שכח.
אם אתה מנצח - אתה מרגיש כזה חמימות ואושר ונעימות שאתה מבין שהכול היה שווה את זה.

במצב עניינים כזה - "להעניש" את אשתי רק כדי שהיא תגלה בעוד כמה חודשים/שנים בעל פי 1000 יותר טוב.
או למחוק חומרים לקרובים שלי במחשב כדי שהם יגלו שבעוד כמה חודשים/שנים הם ימצאו אח/בן פי 1000 יותר טוב.
זה לא להעניש או להפריע. ובטל בשישים לעומת התגמול בעתיד.
ובשום מצב שהוא, זה לא גרוע כמו התאווה...

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112518

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
פשוט שמח כתב on 14 מאי 2018 00:14:

ההודעה הראשונה הייתה נשמעת לי קשקוש, לכן לא הגבתי, 
ההודעה השניה גרמה לי לרצות לשמוע ממך עוד, 

ולו רק בגלל שבלי משים לב חברי הפורום ממדרים כמעט כל מי שלא נמצא בתוכנית 12 הצעדים ( אני לא אומר את זה בכעס או משהו, רק מציין איך זה נראה לי מהצד)
והייתי שמח לשמוע עוד סגנונות וגישות.

בצלחה


אכן, הפורום הלך והפך בלי כוונה להיות פורום לאנשי 12 הצעדים בלבד. אבל תוכנית 12 הצעדים עובדת טוב, אז כנראה זה הסיבה.

למה ההודעה הראשונה נשמעה כמו קשקוש ? אשמח אם תפרט בכנות.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112526

הסתכלתי היום על כל מה שכתבת אי פעם בפורום, והופתעתי.
חשבתי שאתה חבר חדש שזורק רעיונות. גיליתי שאתה ממש משקיע בכל החיים והכוח בנושא, שחקרת את זה לעומק על עצמך, גילית דרך מפורטת שעוזרת לך והגעת להחלמה משמעותית.

אז קודם כל אני ממש שמח בשבילך!
מפליא אותי לגלות שהגעת לכל התובנות האלו לבד. רוב הדברים שכתבת עובדים לי, אבל אני צריך כוח מניע חזק מאחוריהם, בדמות החברים.

לי אישית נדרים לא כ"כ עובד. יכול להיות שזה לא כ"כ מפחיד אותי כמו שזה מפחיד אותך (מצד שני, ראיתי התבטאויות מפחידות לא פחות במקורות על איסור שז"ל, וזה לא ממש עזר לי להפסיק. זה בעיקר תיסכל אותי).
אתה כותב שהפחד הוא כוח חזק שמנצח גם את התאווה. לי יש רק פחד אחד שעוזר לי, והוא לחזור לחוסר חיים, לימים שהייתי זומבי מנותק מהעולם עם שום תכלית בחיים, בחוסר שפיות, בחיים כפולים, בפחד ובהסתרה. שאר הפחדים בדרך כלל מועילים לטווח קצר, אבל בטווח הארוך מתפרצים שוב לבריחה (והבריחה הקלאסית שלי היא לתאווה).
אתה כותב שאתה מפחד מהקבוצות, ולכן "התאבדת" על הדרך של נדרים, כי אם זה לא יעבוד, אין מנוס מהחשיפה שבקבוצות. אני שמח שאני בקבוצות. זה לא חוויה מפחידה מבחינתי, זה החברים היחידים שאני מדבר איתם על הכול. כל פעם אני חוזר מאושר מהקבוצה,ומחכה לפעם הבאה. אני בקשר טלפוני ארוך עם חברים טובים מהתכנית, שמבחינתי הם הם החברים האמיתיים היחידים שלי. כל השאר רק חברים של המסכה שלי.

אז שוב, אני שמח כ"כ שמצאתי לך דרך שעובדת. אני גם שמח מאוד בדרך שאני מצאתי. חשוב לי להיות שלם עם הדרך שלי, כי היא עושה לי הרבה טוב. אבל זה לא סותר את הדרך שלך, אדרבה, תמשיך במה שטוב לך (ואם זה טוב לעוד אנשים - אדרבה. כנראה שיש גם אנשים שתיקון הכללי ומקווה עוזר להם. מה טוב חלקם).

רק חשוב לי להגיד שאני מעריך את הרצינות והיסודיות שלך בנושא, את ההחלמה הגדולה שהשגת ומאחל לכולנו הצלחה רבה והחלמה!

אי אפשר להתקדם בלי לעבוד!

ריבון העולמים ידעתי ידעתי ידעתי
כי הנני בידך, בידך, בידך לבד
כחומר, כחומר, ביד היוצר
ואם גם אתאמץ בעצות ותחבולות
וכל יושבי תבל יעמדו לימיני להושיעני ולתמוך נפשי
מבלעדי עוזך ועזרתך
אין, אין, אין עצה וישועה

אם אני לא דבוק למעלה אני דבוק לקרקעית

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112527

  • פשוט שמח
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1866

אכן, הפורום הלך והפך בלי כוונה להיות פורום לאנשי 12 הצעדים בלבד. אבל תוכנית 12 הצעדים עובדת טוב, אז כנראה זה הסיבה.

למה ההודעה הראשונה נשמעה כמו קשקוש ? אשמח אם תפרט בכנות.


בהתחלה חשבתי שזה עוד מחלים מתלהב בתחילת הדרך, שמעלה איזה תגלית חדשה על עצמו, וכחלק מהאווירה מחליט לקשר את זה לתאווה, בלי שהוא מבין באמת מה הקשר.

בהודעה השניה הבנתי שמדובר במישהו שנמצא שנים בעמל להבין את נפשו, ואת הדרך שלו לתקן את נפשו, ומתוך כך את השלכות התאווה. 

אשמח שתמשיך לכתוב פה, 
או לשמור על קשר איתך, אם אתה אכן נוהג כך.

כי ידיעת האמת מחזקת הנשמה ומרחקת ממנה היצר

תגובה: התמכרות לתאווה ? מה עם ההתמכרות שלי לבני האדם ? לפני 5 שנים, 10 חודשים #112552

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
פשוט שמח כתב on 14 מאי 2018 22:46:


אכן, הפורום הלך והפך בלי כוונה להיות פורום לאנשי 12 הצעדים בלבד. אבל תוכנית 12 הצעדים עובדת טוב, אז כנראה זה הסיבה.

למה ההודעה הראשונה נשמעה כמו קשקוש ? אשמח אם תפרט בכנות.


בהתחלה חשבתי שזה עוד מחלים מתלהב בתחילת הדרך, שמעלה איזה תגלית חדשה על עצמו, וכחלק מהאווירה מחליט לקשר את זה לתאווה, בלי שהוא מבין באמת מה הקשר.

בהודעה השניה הבנתי שמדובר במישהו שנמצא שנים בעמל להבין את נפשו, ואת הדרך שלו לתקן את נפשו, ומתוך כך את השלכות התאווה. 

אשמח שתמשיך לכתוב פה, 
או לשמור על קשר איתך, אם אתה אכן נוהג כך.




הבנתי.
אני ימשיך לכתוב פה שאלוקים ייתן לי לכתוב, אם אתה רוצה לשמור על קשר, שלח הודעה בזמן הקרוב.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 1.13 שניות

Are you sure?

כן