ברוכים הבאים, אורח

מספר תובנות לגבי ההתמודדות עם התאווה וההתמכרות ל..
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מספר תובנות לגבי ההתמודדות עם התאווה וההתמכרות ל.. 1372 צפיות

מספר תובנות לגבי ההתמודדות עם התאווה וההתמכרות ל.. לפני 6 שנים, 1 חודש #110907

הייתי רוצה לסכם ברשותכם כמה מהתובנות שלי שהגעתי אליהן עם השנים, בתחום ההתמכרות וההתמודדות שלנו עם התאווה.

התובנות הם מהמבט בו אני רואה את הדברים איך הם מתנהלים ופועלים, עלי ועל חבריי. אני לא בא להחליט שום דבר אלא לעזור למי שמחפש ורוצה לדעת.. ולקבל איזון אחראי יותר לחייו.

מהי תאווה? (שלא במובן עבירה. לצורך העניין נניח שמותר לנו לצרוך פורנו ולעשות מפעם לפעם קצת סקס):
תאווה היא סימפטום וגילוי על החוויות והרגשות הפנימיות העמוקות שלנו, שאין לנו אותם כמו שצריך, הם חוויות ורגשות משובשים או חסרים מאוד.
כשאנו רוצים או צורכים תאווה זה בעצם כמו לומר אני רוצה לחוש שלמות, מסופק, נינוח ורגוע - שהכל יש לי.
אנו מנסים להשלים דרך התאווה מספר דברים אך את הדברים הבאים בעיקר;
o        חידוש ותנועה/ותחלופה.
o        ערך עצמי. (מעמד וחשיבות).
o        כבוד.
o        אהבה.
o        חיבור, סיפוק ומילוי.
o        הירגעות פנימית (רוגע. ממצב חיים כלשהו).
o        מנוחה ושלווה.

למעשה כל אדם נולד עם צורך לחוש בשלמות ולקבל... אך אצל המכורים והמתמודדים באמת הצרכים הללו הם בולטים וחזקים ביותר. הם זקוקים לצרכים הללו הרבה יותר מאדם רגיל. ככל שהצורך לקבל... גבוה יותר כך יקשה עליו להיפרד מהתאווה (כי היא נותנת משהו כביכול). כשאנו מקבלים את זה אנו נרגעים. משהו במוח שלנו מסתדר ומשחרר אותנו מהתאווה, הוא נותן מן פקודה שכבר הוא לא צריך את זה ויש לו את זה.

לפי זה, כל מי שיצפה בפורנו אזי הפורנו בעצם יגלה לו שיש לו צורך לחוות חוויה כלשהי (אהבה כבוד רוגע וכו') שאותה הוא לא מקבל מספיק מעצם החיים. אך ההבדל בין אדם מכור לאדם רגיל הוא שאצל האדם הרגיל הוא יהיה מסוגל לוותר על מה שהפורנו נותן לו (כי החיסרון שלו הוא קטן), לעומת המכור שיתקשה לוותר על התאווה כי החיסרון שלו הוא גדול מאוד וכי גם שאין לו דרך להשלים ולקבל את החסר מחיים אם לא על ידי פורנו וכו'.

לאחר שאנו מבינים מהי תאווה ומהי באה לתת לנו נוכל להבין את מקומם של השיטות והכלים העומדים לרשותנו. וכך הם הדברים:
אם האדם מכור באמת שאצלו ישנם חסרים משמעותיים או שצורת המילוי שלו משובשת הרבה ושלכן הפתרון אצלו היא התאווה - ממילא נבין כי תוכנית הצעדים היא יופי בשבילו, טובה לו ומתאימה לו לגמרי. תוכנית הצעדים נועדה לחבר אותו נכון לחיים ולעשות אותו בנאדם. לעזור לו לחיות את החיים נכון על ידי חיבור לאלוקים ולחברים. ומשם לייתר את התאווה.
ומי שבשבילו תוכנית הצעדים עיקר, שהיא הפתרון, ממילא יתחייב שזו תהיה תוכנית חייו. תוכנית שיתנהג וילך לפיה. (עיקר הקושי של התוכנית היא בהתחלה, אחר כך הכל נראה אחרת).

ומי שהוא לא מכור באמת, שהרגשות והחוויות שלו תקינות, שופעות ומסודרות, אלא שמפעם לפעם יש לו צורך קצת... [בכבוד אהבה, חידוש, רוגע וכו'] אזי אין לו סיבה משמעותית לעשות את הצעדים, אלא הוא יצטרך להשקיע בלשחרר את האשליה והפנטזיה - 'ששם' הוא יהיה יכול לקבל... [בין היתר על ידי קריאת ושמיעת סיפורים מאלו שנמצאים וחיים בתוך התאווה. לאזן ולראות שלא בטוח לקבל משם...], וכן לנסות לוותר על התאווה, להתרחק ממנה, ומכל "המעוררים" אותה. וכמובן גם, לתת תמיכה לגוף, לנפש וגם נשמה בפעילות ועשייה חיובית טובה. להתחבר למקורות רוחניים כאלו שיעשו לנו טוב על הנשמה.

כעת לאחר שאנו מבינים כי כל ההתמכרות/התמודדות היא סך הכל סימפטום וגילוי מהם התחושות והחוויות הפנימיות שלנו באמת - האם אנו מקבלים/חווים אותם כמו שצריך או שלא. אנו מבינים מכך את הצורך והחשיבות לשפר את החיים - בכל המישורים, הפיזי/הגופני הנפשי והרוחני. אולם הדבר המרכזי ועיקר הפתרון והצורך שלנו הוא ברוחני (לא דתי הלכתי), היינו לחיות חיים אמיתיים יותר. לא לברוח מהם. לחיות אותם, ובעיקר נכון. כשחיים אותם נכון מתמלאים כל החסרונות שלהם אנו זקוקים. אלא שלמזלנו המתכון המדויק לחיים איכותיים באמת, חיים שמחים ומסופקים המייתרים את התאווה היא לא אחר מאשר התורה הנפלאה שניתנה לנו מבורא היקום. רק שהבעיה היא שאנו לא קוראים אותה נכון או לא יודעים לקרוא אותה נכון. היא נהפכת אצלנו כקרדום לחפור בה, כמשהו שיקדם את מטרותינו בחיים ולא כמשהו שיקדם את מטרת האלוקים, ברגע שנשתדל בה לראות איך לקדם את מטרת האלוקים יש סיכוי טוב שהדברים יחוללו גם אצלנו שינוי ונתחיל לחוות חוויה רוחנית שתייתר את הצורך שלנו לפנות לתאווה.  
הדבר הזה הוא לא חדש, פעם כבר כתב על כך אסירותודה ב-התוכנית כמכשיר שמיעה. וכפי שגם בספר לאלכוהוליסטים הדבר מופיע, יותר מפורש.

החלמה בטוחה:
אין תכנית מושלמת לענ"ד, בכל תוכנית שהיא יהיה צורך לשלב גם דברים אחרים מבחוץ, כאלו שלא הוזכרו במפורש בתוכנית. תוכנית הצעדים מתאימה/טובה יותר לבעיית האלכוהוליסטים ודומיהם, ופחות לצרכני תאווה. תאווה זה דבר שיש לו יותר מהות ומציאות ("נפשו של אדם מחמדתם ומתאווה להם") מה שאין כן בהנ"ל ששם זה לא חלק מהנפש אלא ששם יש סך הכל צורך ורצון לחוות חוויה שזקוק לה וצריך אותה מאוד, אך שוב, עדיין זה לא חלק מהנפש והוויית האדם, זהו משהו יותר חיצוני לי. לכן ניתן להשיג שחרור (מאותו הצורך) בדרך חלופית, דרך החיים עצמם (המגיעים באמצעות הצעדים). - בשונה מהתאווה ששם ניתן לקבל פחות שחרור. שלכן יש צורך לשלב דברים נוספים. כל אחד מה שמסייע לו לקבל שחרור. המתמודדים עם אלכוהול קל להם לעלות על דרך ולהשתחרר באמצעות הצעדים הרבה יותר ממתמודדי התאווה. (בהנחה שגם הראש צריך להיות נקי ומפוכח). לכן כאמור, כדי להבטיח שחרור וודאי ומלא יהיה צורך לפעול בעוד כמה מישורים או כלים. סיכויי ההצלחה וההחלמה רק יגדלו.

אין תחליף  ל ח ו פ ש.  נקודה.

תגובה: מספר תובנות לגבי ההתמודדות עם התאווה וההתמכרות ל.. לפני 6 שנים, 1 חודש #110920

מדהים... אהבתי מאוד : )

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.49 שניות

Are you sure?

כן