ברוכים הבאים, אורח

סוף מעשה במחשבה תחילה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2

נושא: סוף מעשה במחשבה תחילה 1697 צפיות

סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103255

  • modeani
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 25

בס"ד

מאמר הבא הוא מאת ידידי דניאל בלס מנהל אתר "האמת האבסולטית

הדרך להתגבר על היצר הרע בענייני שמירת הברית

* * * לשמור ולשנן * * *

"יפנה עצמו ומחשבתו לדברי תורה, וירחיב דעתו בחכמה--שאין מחשבת עריות מתגברת, אלא בלב פנוי מן החכמה". מתוך משנה תורה להרמב"ם

"סוף מעשה במחשבה תחילה". (הפיוט "לכה דודי", רבי שלמה אלקבץ)

"איזה הוא גיבור? -- הכובש את יצרו" (אבות ד, א)

אמרו חז"ל (אבות ג, א): "הסתכל בשלשה דברים - ואין אתה בא לידי עבירה.

דע מאין באת, ולאן אתה הולך, ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון.


מאין באת? - מטיפה סרוחה.


ולאן אתה הולך? - למקום עפר רימה ותולעה.

ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון? - לפני מלך מלכי המלכים, הקדוש ברוך הוא."

* * *


שמתי לבי לכך שהנושא נידון פעמים רבות. לא הכל חיים בעולמה של תורה ולא הכל מצליחים להתגבר על יצר הנעורים, מסתבר.

זוהי הסיבה שכתבתי את המאמרים הבאים, ואליו גם אפנה בין השאר את האנשים הפונים אלי עם הבעיה הזו. התשובה לבעיה טמונה למעלה - בראש, ומקור המחשבה הוא היחיד שיכול להחליט החלטות, להתגבר על רצונות הגוף, או להיפך ר"ל.


אך לשם כך עליכם להחליט כללי ברזל. כלל ברזל הוא כלל שעליכם להכריע כי תבצעו אותו באופן חד וחלק, וללא עוררין.

זוהי החלטה שגם לו יתהפך העולם - לא תזוזו ממנה ימין ושמאל. לאחר שהצבתם לעצמכם כללי ברזל, המשימה להתגבר על היצר הרע תהיה קלה בהרבה.

שלכם בדאגה,

דניאל בלס.

* * *

להבין שזה לא משחק

ילדים שלא התנהגו כראוי, לפעמים מתבקשים לעמוד בפינה, אך במקרים רבים יתבקשו גם לגשת אל הלוח ולכתוב עליו בגיר משפט כלשהו הקשור למעשה אותו הם עשו. אכן, כשחוזרים על משפט כלשהו פעמים רבות הוא נקלט בזיכרון היטב ומשמעותו מונצחת. לשם כך חשוב לא רק לדקלם את המשפט אלא לחשוב היטב-היטב על תוכנו ולהבינו.

וזהו משפט המפתח שעליכם לשנן - "זרע נועד להביא תינוק".

היש דבר פשוט וידוע מכך? ובכל זאת – עלינו לשנן - זרע נועד להביא תינוק. זרע לא נועד להשפך כמים, זרע איננו פסולת שתן, וזרע לא נברא עבור איזה משחק של קלות דעת. זרע הוא מרכיב החיים. מכל זרע ראוי להווצר גוף תינוק – משכן לנשמת יהודי.

זוהי משמעותו ומטרתו היחידה של הזרע – להגיע למקומו בזמן הראוי לו וליצור תינוק. כל מעשה אחר באותו זרע הוא עוול ממש. היצר הרע מנסה להסתיר מכם ידיעה פשוטה וברורה זו. היצר הרע מנסה ליצור את הרושם שמעשה הוצאת הזרע הוא מעשה קטן ופשוט. יותר מכך, היצר הרע משקר לכם שלא ניתן להתגבר על ההרגל הרע הזה. לכן, תהיו חכמים יותר מן היצר, הקדימו כל מעשה במחשבה תחילה, ושננו גם אתם:

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק. זרע נועד להביא תינוק.

מן הזרע מגיעים תינוקות לעולם. הזרע הוא חומר יקר ומרכיב החיים.

מכל זרע ראוי להיווצר תינוק. זרע לא נועד להיפרק עבור איזו תאווה משולחת רסן.

זרע נועד להביא לעולם תינוק. לשם כך יש בתוכינו זרע.

זרע נועד להביא תינוק - חיזרו על משפט זה שוב ושוב ושוב ושוב! הכניסו היטב את המחשבה לראשכם וחישבו עליה, הבינו אותה, חיו אותה!

אנחנו צריכים להבין שהאיברים הללו נועדו למטרה הזו בלבד. אין לאיברים וליצרים הללו שימוש בפני עצמם, ומטרתם אינה ההנאה שבדבר. חשבו על ההיריון ועל הלידה, שהיא כל המטרה של אותם איברים ואותם רצונות.

כשהייתם ילדים, לא ידעתם כיצד ילדים מגיעים לעולם. וכעת שאתם יודעים, מבקש היצר להשכיח מכם זאת. אל תתנו לו! הילחמו כדי לזכור מדוע הבורא ברא טבע זה. זכרו – אינכם ילדים יותר.

בפעם הבאה שהיצר יציע לעשות את "המעשה", השתמשו קודם לכן במחשבה - כי סוף מעשה במחשבה תחילה. חשבו על כך שכל תמונה או דמות זימה העולה במחשבת אנוש, וכל סוג של עריות שהאדם מסוגל להעלות על דעתו - מסתיים בסופו של דבר בהוצאת זרע - ושם נגמרת כל ההנאה הגשמית. אז חשבו תחילה - מהי מטרת הזרע? מדוע כל ההנאה מסתיימת בהוצאת הזרע?

הכניסו היטב למחשבתכם מהי בדיוק מטרת הזרע, והיצר יחלש באחת אם לא יברח על נפשו בכל פעם שתבינו זאת. מוטל עליכם לא רק לדקלם את המשפט אלא להבינו!

כאשר האדם מבין שהזרע לא נועד לספק הנאה גשמית כלשהי אלא שההנאה הגשמית מקורה בסיבת הזרע – היצר נחלש באחת. המחשבה – היא תציל אתכם מן היצר.

חשבו על כך בסבר פנים חמורות - הגיע הזרע למקומו המתאים ואחר חודשים מספר יצא מאותו בית הרחם תינוק. הזרע נועד להביא תינוק. זו היה המטרה, הסיבה והתוצאה.

חשבו על התינוק, חשבו על הוולד. כל המחשבות וענייני פרייה ורבייה שבעולם אינם דבר בפני עצמו אלא תוצר שולי של מעשה חשוב, אלה נועדו לעשיית מעשה לשם יצירת הוולד.

תוצאה וסיבה - זאת המשמעות של כל יציר נברא – לשם כך אלוקים יצר. הזרע לא נועד רק כדי לספק איזו הנאה רגעית, או להכלל במחשבות זימה – הוא נועד להביא לעולם תינוק. משמע – כל מחשבות הזימה וכל הנאות הרגע נובעות מצורך הזרע להגיע למקומו – כדי ליצור את הוולד. משמע – ההנאה מן היצר אינה אמיתית, היא מזוייפת, עבורה אין כדאות לעמול וגם לא רגע קצר אחד, היא בסך הכל ההשלכה והקליפה של מעשה מכובד.

היצר מציע הנאה של רגע, ואלף ואחד מחשבות בנושא, אך ברגע שמבינים שכל המחשבות והתמונות והציורים נועדו להביא את הזרע למקומו – מבינים כי ביצר העריות אין ממש, כי יצר העריות אינו מושג בפני עצמו ואין בו שום סיבת הנאה כלל. הוא אינו אלא תוצר, והסיבה היא הוולד.

אם מטרת הזרע היתה רק ההנאה שבדבר, לא היה לחומר הנשפך כל חשיבות. אך הזרע הוא חומר חשוב, מורכב לתאים ובעל מטרה יקרת ערך – הוא נועד להגיע למקומו הראוי בזמן הראוי לו כדי ליצור גוף תינוק במעי אשה, ולא נועד להשפך סתם כך עבור איזו הנאת שיכור.

לכן, חזרו שוב ושוב על המשפט החשוב – זרע נועד להביא תינוק.

שום מטרה אחרת – הזרע נועד אך ורק להביא תינוק.

כיצד מגיעים תינוקות לעולם? מזרע מגיעים תינוקות לעולם!

הזרע נועד להביא לעולם בני אדם, בזרע גלום כל גוף האדם ומשכן הנשמה.

הזרע נועד להביא לעולם תינוק, תינוקת. וילד. ילדה. גבר. אשה. וזקן. זקנה.

זו המטרה ואין בלתה. כל הנאות היצר בנושא נגררות אחר המטרה הנשגבה הזו. אילולא המטרה, לא היה כל יצר וכל רצון או תאווה. היצר אינו בר-קיימא, הוא אינו דבר בפני עצמו, אין לו כל תמונה ואין לו כל ציור, כי הוא פשוט איננו קיים, הוא לא יותר מצל.

כל המשיכה האנושית בין המינים נועדה אך ורק לשם יצירת הוולד, ולכן רק הזרע הוא מה שנשאר אחר כל "מעשה". הוא סיבת המעשה ומטרתו היא יצירת הוולד בלבד. כמה נורא הוא המטיל זרעו כשתן, ולא חושב לרגע על חשיבות הזרע ומטרתו הנעלה.

ההצלחה של היצר נובעת מכך שהוא משכיח את הסיבה, המטרה והתוצאה. הוא גורם לאדם לחשוב שכל המעשה נועד לסיפוק היצר, והזרע הוא איזה תוצר חסר משמעות לאשפה. כאילו הזרע נועד לספק איזו מטרה שפלה של הנאה גופנית-רגעית ותו לא.

היצר גורם לאדם לחשוב שהזרע הוא מים ואת מימיו הוא מטיל. לכן על האדם להדגיש במחשבתו את חומרת העניין ולהבין את חשיבות ומטרת זרעו אשר נברא בגופו.

היצר גורם לאדם להתמקד בו ובציור שהוא מעלה בדמיונו, אך המסקנה הברורה ביותר של מטרת כל הניסיונות היא להוציא את הזרע במקום המיועד לו למטרה המיועדת לו. לכן, חכו בסבלנות והתגברו. כשיגיע הזמן, תשיג מטרת המעשה את התוצאה הרצויה. בינתיים, ניתן להתרגל לנזירות מן היצר באמצעות המחשבה הטהורה והישרה של טבע כל חי.

כבר אמרו חז"ל "איבר קטן יש באדם, מרעיבו שבע ומשביעו רעב".  ככל שתתגברו יותר - יהיה לכם קל יותר, ואם יגיעו ניסיונות קשים זה רק מכיוון שהיצר מנסה את כוחותיו האחרונים כחתול הנדחק לפינה. ברגע שתביסו אותו, הניסיונות יהיו קלים יותר. אך לשם כך עליכם לעבור את המבחן, להרגיל עצמכם במחשבות טהורות הרחוקות מכל מעשה של תאוות בשרים.

בכל פעם שהיצר מנסה לגבור או רק להציע הצעה לשפוך דבר יקר, מיד לחשו לעצמכם את המשפט – "זרע נועד להביא תינוק" - אלוקים ברא את הזרע באדם למען יביא לעולם עוד אדם וזוהי מטרת כל הדמיונות והיצרים. חשבו על ההריון והלידה, והסיבה לכל מה שמציע היצר, חשבו כיצד זה יסתיים וכיצד זה היה צריך להסתיים, כי סוף מעשה במחשבה תחילה. ואלוקים יעזור.

עוד ראוי ולחזור ולציין את מה שאמרו חז"ל בפרקי אבות:

"הסתכל בשלשה דברים ואין אתה בא לידי עבירה: דע מאין באת, ולאן אתה הולך ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון. מאין באת? – מטיפה סרוחה.

לאן אתה הולך – למקום עפר רימה ותולעה.

ולפני מי אתה עתיד ליתן דין וחשבון – לפני מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא!"

* * *

"זרע" ו"צאצא" בתורה זה היינו נוח, אלוקים מתייחס לזרע כאל ילדים וצאצאים, פשוט, כי זוהי מטרתו היחידה של הזרע. אלוקים מלמד אותנו בתורה באופן הברור ביותר מהו הזרע ומהי חשיבותו לדורות עולם:

בראשית (פרק א, יא):

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, תַּדְשֵׁא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, עֵץ פְּרִי עֹשֶׂה פְּרִי לְמִינוֹ, אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ עַל-הָאָרֶץ; וַיְהִי-כֵן. וַתּוֹצֵא הָאָרֶץ דֶּשֶׁא עֵשֶׂב מַזְרִיעַ זֶרַע, לְמִינֵהוּ, וְעֵץ עֹשֶׂה-פְּרִי אֲשֶׁר זַרְעוֹ-בוֹ, לְמִינֵהוּ; וַיַּרְא אֱלֹהִים, כִּי-טוֹב.

בראשית (פרק ד, כה):

וַיֵּדַע אָדָם עוֹד, אֶת-אִשְׁתּוֹ, וַתֵּלֶד בֵּן, וַתִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ שֵׁת:  כִּי שָׁת-לִי אֱלֹהִים, זֶרַע אַחֵר--תַּחַת הֶבֶל, כִּי הֲרָגוֹ קָיִן.

בראשית (פרק ה, א):

זֶה סֵפֶר, תּוֹלְדֹת אָדָם: בְּיוֹם, בְּרֹא אֱלֹהִים אָדָם, בִּדְמוּת אֱלֹהִים, עָשָׂה אֹתוֹ. זָכָר וּנְקֵבָה, בְּרָאָם; וַיְבָרֶךְ אֹתָם, וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמָם אָדָם, בְּיוֹם, הִבָּרְאָם. וַיְחִי אָדָם, שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה, וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ, כְּצַלְמוֹ; וַיִּקְרָא אֶת-שְׁמוֹ, שֵׁת. וַיִּהְיוּ יְמֵי-אָדָם, אַחֲרֵי הוֹלִידוֹ אֶת-שֵׁת, שְׁמֹנֶה מֵאֹת, שָׁנָה; וַיּוֹלֶד בָּנִים, וּבָנוֹת. וַיִּהְיוּ כָּל-יְמֵי אָדָם, אֲשֶׁר-חַי, תְּשַׁע מֵאוֹת שָׁנָה, וּשְׁלֹשִׁים שָׁנָה; וַיָּמֹת.

בראשית (פרק ז, א)

וַיֹּאמֶר ה' לְנֹחַ, בֹּא-אַתָּה וְכָל-בֵּיתְךָ אֶל-הַתֵּבָה: כִּי-אֹתְךָ רָאִיתִי צַדִּיק לְפָנַי, בַּדּוֹר הַזֶּה. מִכֹּל הַבְּהֵמָה הַטְּהוֹרָה, תִּקַּח-לְךָ שִׁבְעָה שִׁבְעָה--אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ; וּמִן-הַבְּהֵמָה אֲשֶׁר לֹא טְהֹרָה הִוא, שְׁנַיִם--אִישׁ וְאִשְׁתּוֹ.  גַּם מֵעוֹף הַשָּׁמַיִם שִׁבְעָה שִׁבְעָה, זָכָר וּנְקֵבָה, לְחַיּוֹת זֶרַע, עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ.

בראשית (פרק ט, ח)

וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-נֹחַ, וְאֶל-בָּנָיו אִתּוֹ לֵאמֹר. וַאֲנִי, הִנְנִי מֵקִים אֶת-בְּרִיתִי אִתְּכֶם, וְאֶת זַרְעֲכֶם, אַחֲרֵיכֶם.

בראשית (פרק יב, ז)

וַיֵּרָא ה', אֶל-אַבְרָם, וַיֹּאמֶר, לְזַרְעֲךָ אֶתֵּן אֶת-הָאָרֶץ הַזֹּאת; וַיִּבֶן שָׁם מִזְבֵּחַ, ל-ה' הַנִּרְאֶה אֵלָיו.

בראשית (פרק יג, טו)

כִּי אֶת-כָּל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר-אַתָּה רֹאֶה, לְךָ אֶתְּנֶנָּה, וּלְזַרְעֲךָ, עַד-עוֹלָם. וְשַׂמְתִּי אֶת-זַרְעֲךָ, כַּעֲפַר הָאָרֶץ:  אֲשֶׁר אִם יוּכַל אִישׁ, לִמְנוֹת אֶת-עֲפַר הָאָרֶץ -- גַּם-זַרְעֲךָ, יִמָּנֶה. קוּם הִתְהַלֵּךְ בָּאָרֶץ, לְאָרְכָּהּ וּלְרָחְבָּהּ:  כִּי לְךָ, אֶתְּנֶנָּה.

בראשית (פרק טו, ג):

וַיֹּאמֶר אַבְרָם -- הֵן לִי, לֹא נָתַתָּה זָרַע; וְהִנֵּה בֶן-בֵּיתִי, יוֹרֵשׁ אֹתִי. וְהִנֵּה דְבַר-ה' אֵלָיו לֵאמֹר, לֹא יִירָשְׁךָ זֶה:  כִּי-אִם אֲשֶׁר יֵצֵא מִמֵּעֶיךָ, הוּא יִירָשֶׁךָ. וַיּוֹצֵא אֹתוֹ הַחוּצָה, וַיֹּאמֶר הַבֶּט-נָא הַשָּׁמַיְמָה וּסְפֹר הַכּוֹכָבִים -- אִם-תּוּכַל, לִסְפֹּר אֹתָם; וַיֹּאמֶר לוֹ, כֹּה יִהְיֶה זַרְעֶךָ.

בראשית (פרק לח, ח)

וַיֹּאמֶר יְהוּדָה לְאוֹנָן, בֹּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיךָ וְיַבֵּם אֹתָהּ; וְהָקֵם זֶרַע, לְאָחִיךָ. וַיֵּדַע אוֹנָן, כִּי לֹּא לוֹ יִהְיֶה הַזָּרַע; וְהָיָה אִם-בָּא אֶל-אֵשֶׁת אָחִיו, וְשִׁחֵת אַרְצָה, לְבִלְתִּי נְתָן-זֶרַע, לְאָחִיו. וַיֵּרַע בְּעֵינֵי ה', אֲשֶׁר עָשָׂה; וַיָּמֶת, גַּם-אֹתוֹ.

ויקרא (פרק יח, יט):

"...וְאֶל-אִשָּׁה, בְּנִדַּת טֻמְאָתָהּ -- לֹא תִקְרַב, לְגַלּוֹת עֶרְוָתָהּ. וְאֶל-אֵשֶׁת, עֲמִיתְךָ -- לֹא-תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ, לְזָרַע לְטָמְאָה-בָהּ. וּמִזַּרְעֲךָ לֹא תִתֵּן, לְהַעֲבִיר לַמֹּלֶךְ; וְלֹא תְחַלֵּל אֶת-שֵׁם אֱלֹהֶיךָ, אֲנִי ה'. וְאֶת זָכָר -- לֹא תִשְׁכַּב, מִשְׁכְּבֵי אִשָּׁה: תּוֹעֵבָה, הִוא. וּבְכָל-בְּהֵמָה לֹא-תִתֵּן שְׁכָבְתְּךָ, לְטָמְאָה-בָהּ; וְאִשָּׁה, לֹא תַעֲמֹד לִפְנֵי בְהֵמָה לְרִבְעָהּ -- תֶּבֶל הוּא.

אַל תִּטַּמְּאוּ בְּכָל אֵלֶּה: כִּי בְכָל אֵלֶּה נִטְמְאוּ הַגּוֹיִם, אֲשֶׁר אֲנִי מְשַׁלֵּחַ מִפְּנֵיכֶם. וַתִּטְמָא הָאָרֶץ, וָאֶפְקֹד עֲוֹנָהּ עָלֶיהָ; וַתָּקִא הָאָרֶץ, אֶת-יֹשְׁבֶיהָ. וּשְׁמַרְתֶּם אַתֶּם, אֶת חֻקֹּתַי וְאֶת מִשְׁפָּטַי, וְלֹא תַעֲשׂוּ מִכֹּל הַתּוֹעֵבֹת הָאֵלֶּה..."

במדבר (פרק טו, לט):

וְלֹא-תָתוּרוּ אַחֲרֵי לְבַבְכֶם, וְאַחֲרֵי עֵינֵיכֶם, אֲשֶׁר-אַתֶּם זֹנִים, אַחֲרֵיהֶם.  טו,מ לְמַעַן תִּזְכְּרוּ, וַעֲשִׂיתֶם אֶת-כָּל-מִצְוֹתָי; וִהְיִיתֶם קְדֹשִׁים, לֵאלֹהֵיכֶם.  טו,מא אֲנִי ה' אֱלֹהֵיכֶם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אֶתְכֶם מֵאֶרֶץ מִצְרַיִם, לִהְיוֹת לָכֶם, לֵאלֹהִים:  אֲנִי, ה' אֱלֹהֵיכֶם.

דברים (פרק ל, ה):

וֶהֱבִיאֲךָ ה' אֱלֹהֶיךָ, אֶל-הָאָרֶץ אֲשֶׁר יָרְשׁוּ אֲבֹתֶיךָ -- וִירִשְׁתָּהּ; וְהֵיטִבְךָ וְהִרְבְּךָ, מֵאֲבֹתֶיךָ. וּמָל ה' אֱלֹהֶיךָ אֶת-לְבָבְךָ, וְאֶת-לְבַב זַרְעֶךָ: לְאַהֲבָה אֶת ה' אֱלֹהֶיךָ, בְּכָל-לְבָבְךָ וּבְכָל-נַפְשְׁךָ -- לְמַעַן חַיֶּיךָ.

* * *

חמישה כללים

להתגברות על היצר הרע!

כלל ברזל מספר אפס:

אל תעמיד את עצמך בפני הנסיון!

אל תתנו ליצר הרע אפשרות לפתות אתכם או להציק לכם בכלל, הציבו גבולות ומכשולים ליצר הרע. ותרו על דלת נעולה בחדר, מחקו וחסמו כל מוקד שיתן לכם פתח למקור תאווה, לכו לשון בביגוד מלא, שטפו ידיים ופנים במים קרים בכל פעם שהיצר מציק ביתר שאת (במקרים קשים - טפטפו מים קרים על מקום התאווה), אל תעברו ברחוב בלתי צנוע, למדו ושנו בישיבה כדי להתנזר מהתאווה, עסקו בתורה בכל זמן פנוי ובמיוחד בשעות בהן היצר בדרך כלל גובר, היו מיושבי בית המדרש. העיקר שלא תעמידו את עצמכם בניסיון כלל.

זכרו את מה שאמרו חז"ל - "אין אפוטרופוס לעריות", איש לא יכול להיות בטוח שהוא יעמוד ביצר הנורא הזה, ואיש לא יכול להעיד על עצמו שהוא מחוסן.

כלל ברזל מספר אחד:

אל תחשוב על זה!

כל מחשבה על זימה או עשיית החטא היא בגדר "לפתח חטאת רובץ". אם תתנו ליצר פתח, וגם הזעיר ביותר, הוא יגרום לכם לחשוב על החטא ויטריד את מנוחתכם יומם ולילה.

היצר הרע קודם כל יגרום לכם להרגיש "אני יכול, אני מסוגל לעשות את זה, אם אני אתעלם לרגע מן האמת. יש בידי הבחירה לעשות את זה" - זה בגדר השתעשעות במחשבה ומשחק באש.

מכאן והלאה היצר יגרום למחשבות שיחזקו את הרצון לעשות את זה, השקר של "כמה הדבר חסר" וכמה טוב ונעים יהיה לעשותו, ואולי גם יציע תירוצים מדוע לחזור אליו, "מדוע היצר אינו כל כך נורא".

אם היצר לא יצליח בכך, הוא יגרום לכם להרגיש שבלעדיו אין לכם חיים, שזה היה הדבר הטוב היחיד בחיים שלכם.

ולאחר כל אלה, חטאת יגרום לכם לעשות זאת, תוך התעלמות מלאה מכל מה שידעתם.

היצר פועל ברוב המוחלט של המקרים באותה הדרך, התכסיסים שלו ישנים ועתיקים, אך הם עדיין פועלים ולצערנו - בהצלחה. עלינו לדעת מיהו היצר ולהלחם בו בכל כוחנו עבור היום בו כל העולם הזה כבר לא יהיה חשוב לפנינו.

כלל ברזל מספר שתיים:

אם היצר גרם לך לחשוב על זה,

תתייחס לכל הצעה שיציע כאל הדבר הגרוע ביותר!

היצר מציע לכם "להתקלח" עבור הניקיון? היצר מציע לכם לצאת לרחוב כדי "לטייל"? להסתכל במקומות שונים בשביל "היופי"? גרוע מכך? - התייחסו להצעתו כאל שפיכות דמים של ממש!

אם היצר קשה עליכם, סימן כי אתם מרגישים שהדבר בהישג ידכם והוא קל בעיניכם. אם תתייחסו אל היצר כאל הרוע בהתגלמותו ואל הצעתו כאל הגרוע מכל, לפתע לא יהיה קשה עוד להתגבר עליו.

אילו היו אומרים לכם שחס ושלום יפגע אהוב אם תיכנעו ליצר - לא יהיה לכם כל קושי עוד להתגבר על היצר הרע. הרי לכל הצעה שיציע תענו ללא כל מחשבה שנייה - "שאני אסתכן בחטא נורא כל כך? שאפגע באהוב למען סיפוקי האישי? בשום אופן לא!"

אם תתייחסו ליצר הרע כאל הנורא מכל, יהיה לכם יותר קל להתגבר עליו! הקושי נובע מהקטנת היצר והמחשבה שהדבר איננו נורא כל כך.

לשם כך יועיל ללמוד מהו בדיוק הזרע, מדוע כה חשוב הוא, ומדוע לא נועד הוא לספק איזו הנאה מטופשת.

כלל ברזל מספר שלוש:

לברוח מן היצר ומהר!

היצר הצליח לגרור אתכם לתאווה? כעת זהו הניסיון הקשה ביותר. מוטל עליכם לברוח מן היצר ללא כל מחשבה נוספת. החליטו החלטה - יש בידי הבחירה ואני בורח מן היצר. צאו אל החוץ להתאוורר. העיקר, אל תמשיכו במעשה!

היצר ינסה לשקר לכם כמה נעים יהיה להמשיך, או ישקר לכם שאין טעם להיאבק בו לאחר שכבר התחלתם במעשה. לכן עליכם לברוח ממנו ומהר. לא לתת לו עוד במה. ברחו מן הרחוב, סיימו את המקלחת, ברחו מן החדר - העיקר לא להמשיך במעשה.

אמרו לעצמכם - "הרגע הזה לא ימשך לעד, ואנו יודעים שנתחרט עליו בעתיד". זכרו: המוות יגיע ושום תאווה שבעולם לא שווה לעומתו.

היום נראה רחוק, אך הוא אינו - כי בכל יום אנו מתקרבים אליו, והזמן חולף במהירות הבזק. הבה נחייה עבור אותו היום, היום האחרון שיגיע, היום בו כל התאוות שבעולם יהיו חסרות משמעות, היום בו רק ניצול הזמן לרוחניות הוא שיחשב. מה שווה להשקיע עבור כל תאוות ויצרים שבעולם כאשר אנו יודעים בוודאות גמורה שהיום הזה יגיע.

גם אם היצר משקר לכם שהוא הכל, ואין דבר בלתו, ברחו מפניו - ברחו עבור העתיד ואינספור הרגעים בהם תדעו וגם תרגישו את האמת, והיצר לא יציק לכם כלל. אמרו לעצמכם ברגע הקשה הזה: "עלי להפסיק עכשיו ממעשי, עבור אותו היום והרגע בו אדע שמה שאני רוצה עכשיו לא היה שווה מאומה ולא היתה בו שום הנאה אמיתית כלל, והזמן הזה יגיע ללא כל ספק. אני לא מרגיש זאת עכשיו אך אני ארגיש זאת בעתיד הקרוב והרחוק".

כלל ברזל מספר ארבע:

אל תתייאשו - המשיכו להלחם!

הניצחון האמיתי של היצר הוא לא הפעם בה הצליח להכשיל אתכם, אלא הרגשת הכישלון שנתן בלבכם אשר תוביל אתכם לאינספור חטאים נוספים וגרועים יותר. זכרו תמיד שאלוקים אוהב אתכם ולכן הוא נותן לכם לחיות. אלוקים ארך אפים ורחמן, והוא מצפה לכך שתחזרו בתשובה.

אין מושג כזה להתייאש! כל עוד נשימה באפכם, מוטל עליכם להלחם. הילחמו כל עוד אתם יכולים. אלוקים שופט כל מעשה לפי המידה שלו, אולי נכשלתם בחטא כלשהו כי הוא היה קשה מאוד ולא נלחמתם די הצורך ובכלים הנכונים, אך אין זו סיבה להרים ידים כאשר היצר מציק לכם בדבר קל ואין זה תירוץ לא להמשיך להלחם בו בעתיד גם כאשר הוא קשה!

אתם תשפטו בכל מעשה לפי החומרה שלו והקושי שלו. העונש על יצר שהיה קל להתגבר עליו אינו דומה לעונש על יצר שהיה קשה להתגבר עליו. עכשיו היצר מציק בדבר קל? התגברו עליו, כשלון קשה אינו תירוץ להרים ידים. הילחמו כמה שאתם יכולים. התביעה תהיה גדולה פי כמה כאשר היה לכם הכוח להלחם ביצר ונכנעתם לו סתם כך ללא קרב, ביחוד אם היה זה ניסיון קל.

המשיכו להלחם ביצר, היו גיבורים, והשם יהיה בעזרכם!

* * *

מדריך נוסף להתגברות על היצר הרע:

את המאמר הבא שלח אלי יהודי יקר באי-מייל, ערכתי אותו היטב, והוספתי בו כמה אמרות, להצלחת עם ישראל:

חז"ל (חכמינו זיכרונם לברכה) אמרו: "איבר קטן יש באדם: מרעיבו – שבע, משביעו- רעב"


כלומר: ככל שאתה משביע את התיאבון שלך ליצר הרע, כך אתה נהיה רעב בפעם הבאה, והיצר רק מתחזק. אך ככל שאתה מרעיב את התיאבון המיני שלך והיצרים  אתה תשבע, יהיה הרבה פחות קשה!


- אך אל תאמר לעצמך "זה אבוד, אני מכור/ אי אפשר לעמוד בפיתוי"!

"אתה מסוגל להפסיק!" שהרי אלוקים לעולם לא נותן לאדם ניסיון שהוא אינו יכול לעמוד בו.

אם צצה בך מחשבה רעה, דע לך שאתה "יכול" להתגבר. הכל תלוי בהחלטתך שלך שהרי זהו ניסיון ואם אתה נכשל בו, אל תוותר ואל תתייאש! הייה בטוח שאתה יכול להתגבר על קשיים מסוימים בחייך. הרבה הצליחו, גם גברים וגם נשים, אתה גם תצליח אם תהייה נחוש בדעתך להצליח.


זכור: השבוע- שבועיים הראשונים הם הקשים ביותר אך כבר אחרי השבוע הראשון תגלה שההתגברות קלה יותר. אם תצליח לעמוד בניסיון היצר יפסיק להציק ולהטריד אותך והחיים שלך יהיו מאושרים בהרבה! (יכול להיות, לפעמים, שגם אחרי ההתגברות היצר מציק פעמים ספורות בחודש כדי לבדוק אם אתה אמיתי עם עצמך). אך היצר כבר לא יהיה כבד ולא יטריד את מנוחתך.

זכור: לאחר השבוע הראשון היצר מנסה את כוחו האחרון לפני שהוא נחלש ולכן יהיו לך ניסיונות קשים ולעיתים גם כישלונות או קרי לילה - המשימה שלך היא לא להתייאש ולהמשיך להיאבק הלאה כאילו לא נכשלת בכלל! רק כך תנצח.


הנחישות היא הצעד הראשון. כאן המקום להתחיל. אתה חייב להסכים עם עצמך קודם כל, שתסיים לקרוא מאמר זה עד הסוף ותיישם אותו מתחילתו ועד סופו על מנת להצליח.

ברגע שאתה מגיע להחלטה הזאת הבעיה תיראה לך כקטנה ביותר.


אבל צריך שתהייה לך יותר מתקווה או רצון, יותר מהידיעה שזה באמת טוב בשבילך. זו חייבת להיות החלטה שלך ללא כפיה מגורם כלשהו, רצון חופשי. אם באמת תעבוד על עצמך במחשבה שזה מה שיירפא אותך אז יהיה לך הכוח להתגבר על כל מיני פיתויים בדרך.


- אחרי שהגעת להחלטה הזאת, עיין בצעדים הבאים. למד, שנן ובצע:


מדריך לבקרה עצמית:


- לעולם אל תיגע בחלקים המכוסים של גופך, למעט בזמנים טבעיים כמו רחצה באמבטיה או כניסה לשירותים.

- הימנע מלהיות לבד כמה שרק תוכל. מצא לך חברים טובים ובלה במחיצתם כמה שיותר.


- אם אתה שותף לחדר שבו אחד מהשותפים יש לו בעיה כזאת, אתה חייב לפרק את השותפות הזאת.

לעולם אל תתחבר עם אנשים שיש להם אותם חולשות כמוך.

לעולם אל תניח ששניים עם אותה בעיה יתגברו עליה יותר בקלות. זה לא יקרה. אתה חייב להתרחק מאנשים כאלה. רק להיות במחיצתם תגרום לבעיה להישאר במוחך. הבעיה חייבת לצאת ממוחך, כי שם מתחילה הבעיה באמת, ושהייה במחיצת אנשים המזכירה לך את הבעיה לא תעזור.


- כאשר אתה מתקלח, אל תתפעם מגופך מול המראה. לעולם אל תישאר במקלחת יותר מחמש עד שש דקות. הישאר רק לזמן הנחוץ להתקלח. להתנגב ולהתלבש ועוף מייד מהמקלחת לחדר בו יש אנשים נוספים.

- במיטה, אם שם הבעיה מתחילה לצוץ במלוא עוצמתה, התלבש לשינה עם מכנסיים ארוכות שמתחתם כמובן יש תחתונים. שים גופיה ועליה חולצה או חולצת טריקו. התלבש כך שלא יהיה לך נוח ולא קל לגעת בעצמך, ובגלל כל הבגדים שעליך תתעצל להורידם על מנת לגעת בעצמך.

ברגע שתתחיל לפשוט בגדיך כדי לגעת בעצמך, המחשבה תצוץ במוחך שאתה לא מספיק חזק וכך תזנח את הרעיון. לכן שים כמה שיותר בגדים על מנת להקשות על עצמך.

- אם הבעיה חמורה יותר ...במיטה.... קום מהמיטה, גש למטבח והכן לך משהו לאכול.

גם אם זה באמצע הלילה, גם אם אתה לא רעב במיוחד, גם אם תעלה קצת במשקל. הרעיון מאחורי טיפ זה הוא שתעסיק את המוח שלך במשהו אחר רק אל תישאר במיטה עם המחשבה על...


- העסק את מוחך כל הזמן במחשבות חיוביות. קרא כמה שיותר ספרים, ספרי תורה... ספרי רבנים... שירה יהודית וכו'.

- עשה לך מנהג קבוע וקרא כל פעם רק פרק אחד מהתנ"ך, או פעם בשבוע צא לדרשה של איזה רב.


כאשר הפיתוי לגעת בעצמך מתחזק. צעק: די !!! הפסק את המחשבות בנושא זה וגש לעשות דברים אחרים.


* * *

תקון הכללי, של רבי נחמן מברסלב:

התיקון ימצא בקישורים הבאים:

http://www.breslev.co.il/html/tikun_clali.aspx

http://www.breslov.com/coreh/Tikkun_HaKlali.htm

* * *

תקון מ"ח מתקוני הזוהר הקדוש

- יש לציין כי לא צריך להבין פירוש המילים רק יוציאם בפיו ואשרי חלקו -

סגולה נפלאה לאדם לתקן עצמו נפשו רוחו ונשמתו, והיא חצובה מהאור המופלא רבנו האר"י ז"ל, לומר בכל יום ויום אחר התפלה תקון מ"ח מתקוני הזוהר הקדוש והוא מסוגל לתקון עוון פגם הברית, ובפרט מן הפרט ביום שראה קרי ח"ו. והשם יזכנו לתקן נר"ן, ולא ניעול בכיסופא לעלמא דקשוט.

א) מתקן נפשו רוחו ונשמתו. ב) ס"מ וסיעתו בדלים ממנו. ג) אינו בא לידי קרי במהרה.

ד) אינו רואה מיתת בניו. ה) ה' יזכהו ליראת השם. ו) מצליח בכל דרכיו. ז) אינו בא לידי חולי הנופל.

ח) ירום מזלו ואינו מתמוטט. ט) לא יבוא לידי חסרון כיס ועניות, ולא יצטרך לבריות.

י) כל אויביו נופלים תחתיו. יא) יזכה לאריכות ימים. יב) ויזכה לעולם הבא. אמן כן יהי רצון.


וִיהִי נעַם ה' אֱלוהֵנוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּונְנָה עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:

וִיהִי נעַם ה' אֱלוהֵנוּ עָלֵינוּ. וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּונְנָה עָלֵינוּ, וּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ כּוֹנְנֵהוּ:

בְּרֵאשִׁית, תַּמָּן תְּרֵי תַמָּן שַׁבָּת, כִּגְוָנָא דָא בְּרֵאשִׁית בָּרָ"א שְׁתֵּ"י (נ"א: שית), וֵאִנּוּן תְּרֵין שַׁבָּתוֹת, עֲלַיְהוּ אִתְּמַר: "וְשָׁמְרוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל אֶת הַשַּׁבָּת לַעֲשׂוֹת אֶת הַשַּׁבָּת" וגו', תְּרֵין זִמְנִין אִדְכַּר הָכָא שַׁבָּת, לָקֳבֵל שְׁכִינְתָּא עִלָּאָה וְתַתָּאָה. לְדרתָם, מַאי לְדרתָם?, אֶלָּא זַכָּאָה אִיהוּ מָאן דְּעָבִיד לוֹן דִּירָה בְשַׁבָּת בִּתְרֵי בָתֵּי לִבָּא, וְאִתְפְּנֵי מִתַּמָּן יֵצֶר הָרָע דְּאִיהוּ חִלּוּל שַׁבָּת. בְּרִית עוֹלָם, דָּא צַדִּיק דְּשַׁרְיָן תַּרְוַיְהוּ עֲלֵהּ, חַד לְאַמְלְאָה לֵהּ וְחַד לְאִתְמַלְיָא מִנֵּה. בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, אִנּוּן תְּרֵין כֻּלְיָן נֶצַח וְהוֹד בְּנוֹי דְּיִשְׂרָאֵל סָבָא עַמּוּדָא דְאֶמְצָעִיתָא. תְּלַת שְׁבִיעִי שְׁבִיעִי שְׁבִיעִי, אִלֵּין תְּלַת אֲבָהָן ענֶג שַׁבָּת. "וְנָהָר יוֹצֵא מֵעֵדֶן לְהַשְׁקוֹת אֶת הַגָּן." וְנָהָר, אִית נָהָר וְאִית נָהָר. אִית נָהָר דְּאִתְקְרֵי נָהָר פְּלָגָיו, וְאִית נָהָר דְּאִתְקְרֵי נַחַל קְדוּמִים. עֵדֶן עִלָּאָה, עֲלֵה אִתְּמַר "עַיִן לא רָאָתָה אֱלקִים זוּלָתְךָ." הַאי נָהָר, אִיהוּ וָי"ו דְּנָפִיק מֵעֵדֶן עִלָּאָה דְאִיהוּ אָלֶ"ף, וְאַעֲבַר בֵּין אַבָּא וְאִמָּא וְאָזִיל חֲמֵשׁ מֵאוֹת שָׁנָה וּמָטֵי עַד (נ"א: על) צַדִּיק שְׁבִיעִי, וּמִתַּמָּן אַשְׁקֵי לְגִנְּתָא דְאִיהוּ שְׁכִינְתָּא תַתָּאָה. זַכָּאָה אִיהוּ מָאן דְּנָטִיר דִּירָה לְשַׁבָּת דְּאִיהוּ לִבָּא, דְּלָא אִתְקְרִיב תַּמָּן עֲצִיבוּ דִטְחוֹל וְכַעַס דְּמָרָה, דְּאִיהוּ נוּרָא דְגֵהִנָּם. דַּעֲלַה אִתְּמַר, "לא-תְבַעֲרוּ אֵשׁ בְּכל מוֹשְׁבוֹתֵיכֶם בְּיוֹם הַשַּׁבָּת." וְהָכִי הוּא וַדַּאי, דְּכְל מָאן דְּכָעִיס כְּאִלּוּ אוֹקִיד נוּרָא דְגֵהִנָּם. אַרְבָּעִים מְלָאכוֹת חָסֵר חַד, אִנּוּן לָקֳבֵל אַרְבָּעִים מַלְקֻיּוֹת חָסֵר חַד בְּשַׁבָּת. וְאִנּוּן, עֲשָׂרָה דְלָקָה אָדָם וַעֲשָׂרָה לְחַוָּה וַעֲשָׂרָה לְנָחָשׁ וְתִשְׁעָה לְאַרְעָא. וּבְגִין דָּא אָמְרוּ מָארֵי מַתְנִיתִין, אֵין לוֹקִין בְּשַׁבָּת, דְּאִלֵּין מְלָאכוֹת אִנּוּן חֲשׁוּבִין לְיִשְׂרָאֵל לָקֳבֵל מַלְקֻיּוֹת. יְצִיאוֹת הַשַּׁבָּת שְׁתַּיִם, אִנּוּן עֲקִירָה וְהַנָּחָה, דְּעָבִיד לוֹן בְּבַת אַחַת. מָאן דְּאַעֲקַר חֵפֶץ מֵאַתְרֵהּ, וְאָנַח לֵהּ לְבַר מֵאַתְרֵה וּמֵרְשׁוּתֵהּ, כְּאִלּוּ אַעֲקַר אִילָנָא דְחַיֵּי, דְּאִיהוּ אוֹת בְּרִית, וְאָנַח לֵהּ בִּרְשׁוּ נוּכְרָאָה. מָאן דְּעָבִיד דָּא, גָּרִים דְּאַעֲקַר נִשְׁמְתֵהּ מֵרְשׁוּת דִּילָה, וְאַנַּח לָהּ בִּרְשׁוּ אַחֲרָא, דְּאִיהוּ מָרָה וּטְחוֹל. וְדָא, גָּרַם לְיִשְׂרָאֵל דְּאִתְעַקְּרוּ מֵאַרְעָא דְיִשְׂרָאֵל, וְאִתְגְּלִיאוּ לְאַרְעָא נוּכְרָאָה, דְּאִיהִי רְשׁוּת הָרַבִּים. וְהָכִי אִיהוּ, מָאן דְּאָעִיל אוֹת בְּרִית קדֶש דִּילֵהּ בִּרְשׁוּ נוּכְרָאָה. שַׁבְּתַי – אִיהוּ טְחוֹל, חַמָּה אִתְּתָא בִישָׁא – מָרָה. שַׁבְּתַי, עֲלֵהּ אִתְּמַר: "וְהַבּוֹר רֵק אֵין בּוֹ מָיִם." מַיִם אֵין בּוֹ, אֲבָל נְחָשִׁים וְעַקְרַבִּים יֵשׁ בּוֹ. וְאִיהוּ רָעָב וְצִמָּאוֹן וְקִינָה וְהֶסְפֵּד וַחֲשׁוּכָא וְקִבְלָא, וְאִיהוּ גָּלוּתָא לְיִשְׂרָאֵל. וּצְרִיכִין יִשְׂרָאֵל לְמֶעְבַּד לָהּ שִׁנּוּי בְּכלָּא וְהָא אוּקְמוּהּ. וְאִיהוּ דִבּוּר דְּחוֹל דְּאִיהוּ אֲסִיר בְּשַׁבָּת. וְכַד לָא אַשְׁכָּחַת אֲתַר לְשַׁרְיָא תַּמָּן, אִיהִי ברַחַת, כִּגְוָנָא דְשִׁפְחָה דְאַבְרָהָם דְּאִתְּמַר בָּהּ: "מִפְּנֵי שָׂרַי גְּבִרְתִּי אָנכִי בּרַחַת." טְחוֹל, עֲלֵהּ אִתְּמַר: "שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ," נַעַל מְטֻנָּף דְּטִפָּה סְרוּחָה."כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת קדֶשׁ הוּא," דָּא שַׁבָּת. וַעֲלֵהּ אָמְרָת שְׁכִינְתָּא: "פָּשַׁטְתִּי אֶת כֻּתְּנְתִּי אֵיכָכָה אֶלְבָּשֶׁנָּה, רָחַצְתִּי אֶת רַגְלַי אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם." וּבְגִין דָּא צָרִיךְ בַּר נַשׁ בְּשַׁבָּת לְשַׁנּוּיֵי בִלְבוּשִׁין בְּשַׁרְגָּא בְּמַאֲכָלִין, וְצָרִיךְ לְמֶהֱוֵי מוֹסִיף מֵחל עַל הַקּדֶשׁ. וְכָל-הַגּוֹרֵעַ, גּוֹרְעִין לֵהּ נֶפֶשׁ יְתֵרָה חַס וְשָלוֹם. וְכָל-הַמּוֹסִיף, מוֹסִיפִין לֵהּ נֶפֶשׁ יְתֵרָה בְּשַׁבָּת. בָּרוּךְ ה' לְעוֹלָם אָמֵן וְאָמֵן:

* * *

תפילה לשמירת הברית

מתוך אתר ברסלב - http://www.breslev.co.il/html/tikun_clali.aspx

אבי שבשמים, אב הרחמן, המלא רחמים בכל עת ובכל רגע, הורני ולמדני דרך עצה נכונה ואמיתית שאזכה לקיימה, באופן שאזכה מעתה לשמירת הברית באמת ולבלי לפגום שום פגם חס ושלום אפילו בהיתר.

ותעזרני ותושיעני ברחמיך הרבים, שאזכה לתקן בחיי מהרה כל הפגמים שפגמתי בפגם הברית מעודי עד היום הזה, בשוגג ובמזיד, באונס וברצון.

ותרחם עלי ותשמרני מעתה מכל פגם הברית, במחשבה דיבור ומעשה.

"לב טהור ברא לי אלהים ורוח נכון חדש בקירבי, השיבה לי ששון ישעך ורוח נדיבה תסמכני, אל תשליכני מפניך ורוח קדשך אל תיקח ממני".

עזרני וזכני שיאיר עלי קדושת רוחו של משיח, השורה ומרחף על הספרים הקדושים של התורה הקדושה, ובזכותו וכוחו אזכה לצאת מתאוות ניאוף לגמרי, ולא אבוא לידי שום הרהור כלל, ולא לשום הסתכלות הנוגע לתאווה זאת. ותעצים עיני מראות ברע, "העבר עיני מראות שוא בדרכך חייני".

ותצילני מכל מיני פגם הברית, ותשמרני ברחמיך הרבים אפילו מריח של ניאוף.

מלא רחמים, שומר עמו ישראל לעד, שמרני והצילנו ברחמיך הרבים, ברחמיך הרבים, "שמרני אל כי חסיתי בך".

* * *

מקורות נוספים בנושא:

פרט לכך קיימים מאמרים ואתרים העוסקים בנושא.

הרב דניאל זר שליט"א הוא ראש ישיבת "אור דוד" ומדריך רבות בנושא זה. מדובר בהרצאות מעולות

שחזקו בני נוער רבים, בקולו של הרב החודר היטב לתודעה.

ההרצאות הן לשמיעה, ושמותיהן "חומרת השחתת זרע לבטלה, חלק א-ב", "קדושת האדם א-ה".

http://rabenu.co.il/ordavid/newtapes.php

אתר עצת נפש למשל, הוא אתר המטפל בבעיות המיניות (אפילו נטיות הפוכות בין גברים), מדריך באמצעות מאמרים באתר, ומפעיל אפילו קו טלפון בנושא:

http://www.atzat-nefesh.org/an/observance/articles.asp

להלן מאמר המסכם קטעים חשובים מן ההרצאות של הרב דניאל זר בנושא:

http://rabenu.co.il/ordavid/qa/kdushat.shtml

האתר של ברסלב עוסק גם הוא בנושא, ומציע את התיקון הכללי של הרב נחמן מברסלב כולל עצות:

http://www.breslev.co.il/html/tikun_clali.aspx

פרט לכך קיימים מאמרים ואתרים העוסקים בנושא.

הרב דניאל זר שליט"א הוא ראש ישיבת "אור דוד" ומדריך רבות בנושא זה. מדובר בהרצאות מעולות

שחזקו בני נוער רבים, בקולו של הרב החודר היטב לתודעה.

ההרצאות הן לשמיעה, ושמותיהן "חומרת השחתת זרע לבטלה, חלק א-ב", "קדושת האדם א-ה".

http://rabenu.co.il/ordavid/newtapes.php

אתר עצת נפש למשל, הוא אתר המטפל בבעיות המיניות (אפילו נטיות הפוכות בין גברים), מדריך באמצעות מאמרים באתר, ומפעיל אפילו קו טלפון בנושא:

http://www.atzat-nefesh.org/an/observance/articles.asp

להלן מאמר המסכם קטעים חשובים מן ההרצאות של הרב דניאל זר בנושא:

http://rabenu.co.il/ordavid/qa/kdushat.shtml

האתר של ברסלב עוסק גם הוא בנושא, ומציע את התיקון הכללי של הרב נחמן מברסלב כולל עצות:

http://www.breslev.co.il/html/tikun_clali.aspx

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103280

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
איפוה היית 11 חודש,
ספר לנו על עצמך,
לצערי כל ההתגברות על לחשוב לפני... הםפג תוקף, ורק על ידי חיבור לחברותא, אלוקים איתי,
אוהב מאוד, אח שלא מתווכח איתך.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103472

  • modeani
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 25
אני הבנתי שלשים על עצמי תווית של מכור, זה במילים אחרות לומר שאני חסר אונים, ובמילים אחרות לומר שהשם נותן לי ניסיון שהוא יותר חזק ממני ושאיני יכול לעמוד בו, ודבר זה מנוגד לאמונה, שהרי ידוע ומפורסם שאין הקב"ה נותן לאדם ניסיון שאינו יכול לעמוד בו. ובאמת כל העניינים משתלשלים מהמחשבה שלנו. הנפילה מתחילה מהמחשבה, וכל השאר כתוב למעלה. 

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103473

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
modeani כתב on 15 מאי 2017 12:59:
אני הבנתי שלשים על עצמי תווית של מכור, זה במילים אחרות לומר שאני חסר אונים, ובמילים אחרות לומר שהשם נותן לי ניסיון שהוא יותר חזק ממני ושאיני יכול לעמוד בו, ודבר זה מנוגד לאמונה, שהרי ידוע ומפורסם שאין הקב"ה נותן לאדם ניסיון שאינו יכול לעמוד בו. ובאמת כל העניינים משתלשלים מהמחשבה שלנו. הנפילה מתחילה מהמחשבה, וכל השאר כתוב למעלה. 

אז לא הבנת נכון.

הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103487

  • גיימס
  • רצף ניקיון נוכחי: 689 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1414

וכיהודה ועוד לקרא - אם יש למישהו סרטן ל״ע והוא כמובן לא יכול לטפל בזה והוא מימלא חסר אונים, זה גם מנוגד לאמונה?

הכינוי שלי הוא ג'יימס ואני חבר בשמור עיניך.

אין דבר רחוק יותר מהחלמה בריאה מאשר מצב של תלות.

מנסה לזכור תמיד שמול התאווה צריך ״לוותר ולא להילחם״.

נקי בחסד אלוקים מכ״ד כסליו התשע״ו כל יום רק להיום.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103499

  • שמעון3
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 57

ואווו איזה פוסט מושקע דבר ראשון תודה רבה 
דבר שני כל אחד מה שעוזר לו לי למשל חוץ מכלל ברזל  4 -אל תתיאשו תמשיכו להלחם(לוותר) שאר הדברים לא ממש עזרו לי ככול שחשבתי עד כמה זה חמור כך העבר יותר ייאש אותי ושוב נפלתי מה שמחזיק אותי נקי זה -התכנית -הפעולות -והצעדים ,
אני לא זוכר מי אמר ששאלו בתכנית למה סיפרי המוסר לא עבדו עלינו כמו שהתכנית עובדת הרי כמעט כל מה שמובא בתכנית מובא אצלנו בסיפרי המוסר - והתשובה שבתכנית אומרים או שתהיה נקי או שתמות ולכן הידיעה הזו עוזרת לכן יכול להיות שאם מישהו יקח את ספרי המוסר שלנו וינהג בהם אותו דבר הוא יצליח
כרגע יש לי משהו וזה עובד לי אני ממשיך פה  "מה שעובד לי היום יעבוד לי מחר"
מקווה שלא פגעתי

נערך לאחרונה: לפני 6 שנים, 11 חודשים על ידי שמעון3.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103501

  • שמעון3
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 57
אני הבנתי שלשים על עצמי תווית של מכור, זה במילים אחרות לומר שאני חסר אונים, ובמילים אחרות לומר שהשם נותן לי ניסיון שהוא יותר חזק ממני ושאיני יכול לעמוד בו, ודבר זה מנוגד לאמונה, שהרי ידוע ומפורסם שאין הקב"ה נותן לאדם ניסיון שאינו יכול לעמוד בו. ובאמת כל העניינים משתלשלים מהמחשבה שלנו. הנפילה מתחילה מהמחשבה, וכל השאר כתוב למעלה.

אז לא הבנת נכון.


אם אני יכול להוסיף על מה שסוד כתב 
אני חושב שאם למשל אני צריך להרים משקולת של 100 קילו ואני לא יכול אז אני יכול לומר מה זה מי המשוגע שנותן לי משהו שאי אפשר לעשות אותו או שאני יכול לקרוא לחבר (כוח גדול)שיעזור לי להרים את זה או להזמין מנוף (כוח עליון)
או שאני יכול להישאר ממורמר על המשימה הבלתי הגיונית שנתנו לי ולומר ש"אין הקב"ה מעמיד אדם בניסיון שהוא לא יכול לעמוד בו " אבל אלוקים שלח לנו מנוף את התכנית שהיא "ה"כוח" לעמוד בו"
ובפרט שבתכנית גילנו שאנו חולים, אתה לא יכול לבא בתלונות למישהו שיוצא מביה"ח לח"נ ורץ לכביש  הוא לא שולט בעצמו זה לא הוא זה המחלה,
אנחנו חולים הקב"ה לא יכול לבוא אלינו בתלונות למה אנחנו נופלים הוא יכול לבא בתלונות למה אנחנו לא עושים את הפעולות שלנו 
ולכן אנחנו צריכים לעשות את מה שביכולתנו אות השאר להשאיר לו 
אוהב שמעון 

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103529

  • modeani
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 25

הבנתי את המסר, פשוט אני אדם שקשה לי לשתף חברים בגלוי, ואני מנסה להתמודד לבד, זאב בודד מה שנקרא, אני עובר ריפלוקס דיי קשה, למי שלא מכיר זה בעיות עיכול שמלוות בגאזים וחומצות בקיבה, וזה מחליש אותי, מחליש את גופי, עד כדי כך שאני סובל יום יום, מחולשה, מנשימה קצרה. אני גרוש, ומנסה ללמוד לתואר, שאולי אזכה לפרנסה ואולי אזכה להתחתן. אבל גם תקוות לחתונה אין לי כל כך, שמי תרצה להתחתן עם אדם שמדוכא בייסורים. ברוך השם זכיתי להביא ילד לעולם. אני מנחם את עצמי בזה שאני חי בעולם חולף, ויהיה מה שיהיה, לפחות אני אתנחם בזה שאני זוכה לתיקון. כל זמן שלא שמרתי את הברית, אפילו את הנחמה של התיקון לא הייתה לי, כי גם אין לי חיים בעולם הזה וגם אני דופק את העולם הבא שלי עם ים של חטאים. אבל עכשיו בחסדי השם זכיתי למצוא את המאמר הזה עם המימרא : "זרע נועד להביא תינוק" ואני משנן את זה עם רגש, שמה שכל התאווה הזו היא בסך הכל תופעת לוואי של דבר יקר שהוא להביא תינוק לעולם. וזה ממש עוזר לי, וכל פעם שקשה לי, עד כדי כך שאני נשכב על הרצפה מאפיסת כוחות מרוב ייסורים שעוברים עליי, והיצר הרע מפתה אותי.. יאללה גם ככה אין לך חיים, אז אני לוחש לעצמי  "זרע נועד להביא תינוק" ומדמיין לעצמי שאני אוחז את התינוק שלי בידיים שלי. אז אפילו אם לא תהיה לי הצלחה בעולם הזה ואפילו אם לא אזכה להתחתן שוב, ואפילו אם לא אזכה להתפרנס בכבוד, תמיד אזכור שאני בעולם חולף, ולפחות אזכה לתיקון נפשי, כל זמן שאני זוכה לשמור את הברית. ועל שמירת הברית שווה לי למסור את הנפש, כי זו הנחמה היחידה שלי שאזכה לתיקון, ולחיי העולם הבא. אני יודע שזו לא הדרך שלכם ב"שמור עיניך", אבל זו דרך לזאבים בודדים כמוני.

נערך לאחרונה: לפני 6 שנים, 11 חודשים על ידי modeani.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103531

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
פה אתה לא בודד, אתה לא חייב לחשוף את עצמך לשום חבר, תחלוק ותהיה איתנו, ואנו פתוחים לכל דבר שעובד בשבילך להיות נקי היום, ושמח בשבילך שאתה חולק פה בפורום בכנות מהחיים שלך.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103535

  • modeani
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 25

חולה סרטן לא עלינו, לא הוא בחר להיות חולה סרטן. אבל אדם שהשתמש בתאווה, אי אפשר לומר עליו שהוא לא בחר בזה, נכון שצריך לדון לכף זכות, אבל סוף כל סוף הוא בחר להשתמש בתאווה כדי לברוח מהצרות והייסורים שעוברים עליו. אף אחד לא תפס אותו  בכח והכניס אותו לחדר סגור עם פורנוגרפיה. ולכן מה שהתכוונתי הוא, שהיצר הרע מנצל את המחשבה שאדם מדמה בנפשו שהוא חסר אונים מול התאווה. ואז היצר הרע בא איליו ואומר לו, שמע ידידי, שנינו מסכימים שאתה מכור, אפילו אתה הודיתה בזה, ולכן ידידי, תרשה לעצמך ליפול מידיי פעם, כי אתה יודע שאתה לא יכול עליי. אני אייסר אותך ואוציא לך את הטעם לחיות עד שאתה תחטא. והאדם שמדמה בנפשו שהוא חסר אונים מול התאווה, נכנס בו הרהור שבאמת אפשרי לחטוא, יש אופציה כזאת. ומכאן הדרך מתחילה להיסלל דרך המחשבות שמתרקמות, עד כדי כך שהאדם כובל את עצמו באזיקים שעשויים מפרי מחשבותיו הדמיוניות, וכך מתחיל לאט לאט להתגבר בו הרצון, והרהורים יותר חזקים, עד כדי כך שהוא מזמין בעצמו רוח ורצון חזק לחטוא, ואז באמת הוא מגיע למצב של טירוף הדעת, כי מרוב הרצון שהתגבר בו והוא לא מממש אותו, אז הוא יכול לצאת מדעתו, ואז הוא ממש קרוב לאנוס, ועוד מתחיל לדמות בנפשו שזה מצב של פיקוח נפש, ואם הוא לא יחטא הוא עלול להזיק לעצמו פיזית ונפשית, ולכן לעת עתה אפשר להקל קצת, ובאמת זה רק לצורך רפואה, אבל הוא הזמין את זה, וזה למה.. כי הוא נתן לזה פתח, נתן לזה אופציה, אז הפתח רק הולך ומתרחב. ולכן לסיכום, אני מבין שהמחשבה של חוסר אונים היא מלכודת דבש, שהיצר הרע מנצל את המחשבה הזאת. אדם שחושב את עצמו לחולה נפש, אז אפילו שהוא בריא, הוא יגרום לעצמו להיות חולה נפש. כי מחשבות יוצרות מציאות. ואדם שהוא חולה נפש, אם הוא יחליט שהוא בריא, אז הוא באמת יבריא, אם הוא רק ירשה לעצמו.

נערך לאחרונה: לפני 6 שנים, 11 חודשים על ידי modeani.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103547

  • גיימס
  • רצף ניקיון נוכחי: 689 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1414

גם אני לא בחרתי להיות מכור. 
אני מגיל 3 עניין אותי תאווה ובגיל 10 הייתי מכור כבד... לא בחרתי בזה בכלל. בכלל. 
נולדתי עם זה כי ככה אלוקים רצה, זה בדיוק כמו המחלה... מה תאמר אז?

הכינוי שלי הוא ג'יימס ואני חבר בשמור עיניך.

אין דבר רחוק יותר מהחלמה בריאה מאשר מצב של תלות.

מנסה לזכור תמיד שמול התאווה צריך ״לוותר ולא להילחם״.

נקי בחסד אלוקים מכ״ד כסליו התשע״ו כל יום רק להיום.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103561

  • פשוט שמח
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1866

ג'יימיס אפשר לוחמר שנולדת עם כוחות חיים גדולים, ובחרת להוציאם בצורה הזאת, אף אחד מאיתנו לא יודע להצביע על השלב בו הוא עבר מאדם שמשתמש להנאתו, לאדם שלא מסוגל לומר לעצמו די,
ועד אותה נקודה חטאנו, אי אפשר להתעלם מזה, 

לגבי מודה אני, 
צרם לי לשמוע את האמירה "מחשבות יוצרות מציאות", ברור שזה לא נכון, אתה יודע גם באושוויץ אנשים חשבו לצאת בחיים.... לא ברור לי כמה מהמחשבות שם יצרו מציאות,,
אולי התכוונת לומר " בהתאם למבט של האדם על עצמו כך הוא מתנהג" 
ואם כך אדם שמסתכל על עצמו כחולה, לא מוותר על התרופות שלו, לעומת אדם שחושב שהכל בסדר, והוא יכול בהחלט להמשיך לחיות באורח חיים הרגיל, ומידי פעם לעשות דברים שסותרים את הרצון שלו. 

לומר אני מכור אין פירושו לומר שאני חסר אחריות, וזורק על היראת שמיים או זורק על הנושא של להפסיק.
לומר אני מכור זה לומר, 
אני מבין שאין לי יכולת להתמודד לבד, לא כי אני לא אחראי על מעשי, אלה כי אני כבר כל כך שיכור שאת ניתוח הכבד רק כירוג יכול לעשות, אני לא מסוגל לפתוח לעצמי את הבטן ולנתח.
לא רק כי אין לי את הידע, אלה בעיקר כי אני בהרדמה, בחוסר הכרה, 
וכן, למדתי על בשרי שכמה שאנסה להפסיק יבוא היום שבו אני ירגיש "שאני רוצה" שים לב, אני לא ירגיש שמשהו חסר, ועוד שניה אני מת,  אני ירגיש "שאני רוצה" 

כמישהו שנמצא באתר חצי שנה אולי יותר, ועדיין לא הגיע לנקיות, ובתחילת הדרך חשבתי שהתוכנית היא סתומה. קרובה לכפירה, כי אין בה הגדרה לאלוהות (והרי על פי יסודות האמונה, חייבים להאמין שהיחס של הבריאה עם הבורא הוא דרך תורת משה, עיין שלושה עשר עיקרים לרבמ"ם וגם על פי ספר העיקרים) 
אני לא ינסה לשכנע אותך להצטרף לתוכנית, כי אני מאמין שה' ית' מנהל גם את הנסוי והתהיה שלנו בדרך, 
ויכול להיות שאתה צריך להתבחבש אם עצמך, או שבאמת לך התוכנית לא תעבוד, זה לא משנה, ולא רלוונטי,

אני רק יכול לומר מכל הלב, 
תיהיה גבר ותעמוד מאחורי המילים שאמרתה, 
קח אחריות על כל הנושא הזה של ההפסקה, 
ותשתף אותנו,  לא כדי להוכיח למישהו משהו, אף אחד לא מחפש פה הוכחות, כל אחד מוצא לאט לאט את הדרך שלו.
שתף אותנו, כי ככה אני יהיה ראש שקט שאתה לא עובד על עצמך, 
לפעמים לוקח לנו זמן להבין דברים, לפעמים לוקח לנו זמן להרגיש במקום חדש בבית, והדבר הזה גורם לנו לחפש תירוצים, יכול להיות שזה מה שאתה עובר כעכשיו.

באמת שכולם פה עם מטרה אחת, להצליח להפסיק
לא מעניין אותנו באיזה דרך כל עוד זה לא סותר את ההלכה ואת החוק. (אולי על הקטע הזה יש מאן דפליג) 

רוב החברים מצאו מזור בתוכנית 12, יש כאלה שהצליחו בלי, 

רבים אלה שהתייאשו, אני פה כבר חצי שנה והרבה שמות נעלמו, 
אותי השאיר דבר אחד כאן, 

העקשנות!!!!
תיהיה עקשן ותשתף אותנו, איך הולך לך. 


בברכת 
הצלחה רבה מן שמיא!!!!

כי ידיעת האמת מחזקת הנשמה ומרחקת ממנה היצר

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103562

  • modeani
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 25

תקשיב, אני מבין אותך לחלוטין, גם אני לא ידעתי איך יוצאים ממעגל הדמים הזה, וכשהייתי נכנס לעצבות אז שם בעיקר היו הנפילות לא עלינו. איני יודע מה צופן לי העתיד, ואיני מתיימר לומר שאשאר נקי כל ימי חיי, כי אסור לאדם להאמין בעצמו עד יום מותו. אבל זכיתי בחסדי השם, להבין מהי עוצמה של דמיון מודרך. תסכים איתי שהמוח הוא הכי גבוהה בגוף האדם. והמוח הוא נותן פקודות לגוף. התורה אומרת סוף מעשה במחשבה תחילה. זאת אומרת שהמלחמה מתחילה מהמחשבה. אני טוען שאם אדם יוכל לשמור על המחשבה שלו, אז שם המלחמה תיגמר. אבל איך אפשר לשמור על המחשבה...? צריך להבין שהמחשבה היא כלי רב עוצמה. ואם משתמשים במוח בצורה לא נכונה, וחושבים מחשבות לא נכונות זה יכול להוביל לאסון. אם אדם אומר על עצמו שהוא מכור, מה הוא עושה בעצם, הוא משכנע את עצמו שאין לו שליטה על המחשבה שלו, ואם כך מי מנהל את המחשבה שלו?? אם הקפטן של הספינה החליט שהוא עוזב את ההגה, כי הוא החליט להאמין שהוא לא כשיר לנווט את הספינה, אז מי ינווט?? מי יקח אחריות על הספינה. אם אדם אומר שהוא מכור, במילים אחרות הוא אומר שהוא לא לוקח אחריות על מעשיו מחמת שאין לו שליטה על מעשיו.., ואם לאדם אין שליטה על מעשיו ואין לו שליטה על מחשבותיו, אז מי מנהיג את אותו האדם. אתה אמרת מגיל 3 ומגיל 10 היית כבר מכור כבד, אז אצלך יצר הרע תפס שליטה על ההגה, אז למה שלא תתפוס שליטה על ההגה של המחשבה ותעיף אותו מההגה. או לפחות תפריע לו... ואיך תפריע לו .. היצר הרע פועל פעולתו דרך המחשבה, הוא משתיל לנו מחשבות, אבל אנחנו מנגד יכולים להיות פאסיביים ולזרום עם היצר הרע, ואנו יכולים להיות אקטיביים ולהשתיל לעצמנו מחשבות שיעיפו את המחשבות של יצר הרע. כמו המשפט "זרע נועד להביא תינוק" , אם תחשוב ותלחש לעצמך את המשפט הזה ובפרט כשיש הירהורים רעים מהיצר הרע, תסכים איתי שבוודאי מחשבות התאווה ירוסנו. כי אין שתי מחשבות יכולות להיות בו זמנית במוח שלנו. היצר מנסה לטשטש לנו את הערכים, ולהוזיל אותם, והוא אומר לנו שמה בכך, וזה לא כל כך נורא, וכו. והמשפט הזה : "זרע נועד להביא תינוק" מחזק לנו את הערכים והעקרונות שלנו. אדם שהוא לא נלחם הוא בוחר להיות פאסיבי ומנוהל ומונהג ע"י יצר הרע. אדם זכר גבר הוא אמור להיות אקטיבי נותן ומשפיע חסד ומנהיג, ואישה היא אמורה להיות פאסיבית ומונהגת ע"י בעלה ועיניה תלויות לבעלה להישען עליו. ולכן אנו הגברים צריכים להיות ערניים לגבי מצבינו, האם בחרנו להיות פאסיביים כנשים... אבל הבחירה בידינו לחזור ולהיות אקטיביים. להיות לוחם אין משמעותו שאני יכול לנצח בקרב בלי אלוקים, אני צריך סייעתא דשמיא, אבל אלוקים מצפה ממני שאני אלחם. כתוב "ולא תתורו אחרי לבבכם"... מה הכוונה?? שהלב, היצר הרע ששוכן בלב ומנסה להשתלט על המוח משתיל לנו מחשבות ומוליד חמדה בליבנו, ומה אנו צריכים לעשות מנגד?? להיות פאסיביים?? ממש לא, אלא אנו צריכים להיות אקטיביים ולסלק הפולש הזר. אם אדם יראה שאונסים את בתו, האם הוא יעמוד מנגד וישתוק? או שהוא ינסה להילחם ולהציל את הבת שלו. אבל בדרך שאדם רוצה לילך מוליכין אותו, אם אדם שתל לעצמו אמונה שהוא מכור, אז הוא בחר בדרך של מכור, הוא בחר להיות מוגבל ופאסיבי. הנקודה שרציתי לעמוד עליה היא שאנו פשוט נרדמנו בשמירה, ואנו צריכים להתעורר ולהשיב מלחמה. יהי רצון שהשם יהיה בעזרך באיזו דרך שתבחר ללכת בה, השם איתך.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103565

  • modeani
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 25

עכשיו נפל לי האסימון, התכנית של שמור עיניך זה לשתף חברים בגלוי, אני מאמין שזה יכול לעזור אם באמת אדם מיישם את זה ומשתף חבר אחראי בגלוי. את הדבר הזה איני מסוגל לעשות, וכפי שאמרתי אני זאב בודד. וכל מה שאמרתי, אני מאמין שזה מתאים יותר לזאבים בודדים כמוני שלא מוכנים לשתף אף אחד בגלוי על הנפילות שלהם. אז אני בדרך שאם אין אני לי מי לי. אני מכבד את הדרך של שמור עיניך, ומאחל החלמה מהירה לכל החברים. והעיקר להיות בשמחה.

תגובה: סוף מעשה במחשבה תחילה לפני 6 שנים, 11 חודשים #103566

  • פשוט שמח
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1866
אותו מוח שהתורה אומרת לך שהוא נזר הבריאה הוא המלכות (אם תיראה את החתימה שלי תבין עד כמה אני מייחס חשיבות לשכל) ואם כל זה אומרת התורה "לא עבדו בני ישראל עבודה זרה אלה להתיר להם את העריות"
והקשר בין הרצון לפגום בברית לכפירה הולך ומתהדק, 

בקיצור, כל עוד אתה איתנו, 
בכיף

כי ידיעת האמת מחזקת הנשמה ומרחקת ממנה היצר

  • עמוד:
  • 1
  • 2
זמן ליצירת דף: 2.59 שניות

Are you sure?

כן