ברוכים הבאים, אורח

חוטא? חולה!
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: חוטא? חולה! 7012 צפיות

חוטא? חולה! לפני 11 שנים, 6 חודשים #17543

לא מעט מהמכורים עצמם משוכנעים שהם רעים, רשעים, וחוטאים שפשעו כנגד אלוקים ואדם, לרבים שבאים עימם במגע, רבנים ובני משפחה קרובים נשמע ההסבר למעשים הנוראים - "מחלה"  במקרה הטוב, תירוץ שבא לפטור מאחריות, מעין מסתור רעוע הבא להכהות את תחושת האשמה. סוג של נסיון נואל הבא לרכך את העובדה הפשוטה לכאורה - חיסרון ביראת שמים שהוביל להרגל עבירה נורא.

לא פשוט לומר על מי שמגיל צעיר חיפש ישועה לבעייתו ופנה לכל אדם בוגר משמעותי בחייו – ממשגיח בישיבה קטנה ועד לגדול הדור באופן ישיר, בבקשת עזרה אמיתית, התפלל צם בכה והתחנן לאביו שבשמים שיגאל אותו מיסוריו, כן יסורי המצפון שחיסלו כל חלקה טובה באישיותו הצעירה, על מי שמחשבות אובדניות היו מנת חלקו מדי יום, שאילולא פחד היה שולח יד בנפשו מרוב סבלו - שהוא רע, רשע וכדומה, ומי שכן אומר משהו מהסוג הזה, מוכיח שאין לו הבנה מינימלית במה שמכור לתאווה סטנדרטי חווה.

נראה שנקודה זו ראויה להתייחסות מיוחדת אצל שומרי מצוות בפרט, הואיל וחשבון הנפש - ההלקאה העצמית ויסורי המצפון מושרשים אצלם מקטנות, ננסה בסייעתא דשמיא להציג ברשימה זו תמונה ברורה יותר של מיהו 'מכור' ולא נעסוק כלל בפיתרון הנפלא שמאפשר למכור לחיות את חייו בנחת ובשלווה ללא שימוש כלל. בנוסף כדאי לציין שרשימה זו לא מתיימרת 'להבין', להציג או לפרש את מניעיו של בעל עבירה, הדברים עמוקים מהבנתו של הכותב, כל שניתן הוא להאיר במידת מה את המתרחש בנפשו הסוערת של מכור ירא שמים.

כן יש דבר כזה, יראת השמים של המכור יצרה עבורו בעיה חמורה נוספת שמקננת כמחלה ממארת בנשמתו של מכור ירא שמים, הוא הרי יודע כמה חמורים מעשיו, וביאוש מוחלט הוא מתחבט בתהיה מה בוראו רוצה ממנו, מצד אחד ברור לו שמדובר בחטאים איומים, ומאידך ברור לו גם שהוא ימות, כן ממש ימות, פיזית, אם לא יפעל כפי שרצונו החולה כופהו...

לא ברור מתי ולמה, וזה משתנה מאדם לאדם, אבל חשוב לציין שאצל רבים מהמכורים ממש מתחילת הדרך, המעשה לא היה כרוך בהנאה בלבד, היה לו ערך מוסף, סוג של חובה קיומית מפחידה שאין דרך להימנע ממנה, שהצורה היחידה להשכיח ולו במעט את עוצמתה היא לעשותה, חוסר הברירה הזה גם עקר מהיסוד אצל רבים 'מהמכורים הפוטנציאלים' את האמונה בבחירה חופשית, במקרים שהיא עדיין היתה אפשרית, יש לציין שלא מעט מהמכורים בתחילת דרכם מלאים בבושה עצומה וחרטה גדולה שמונעים קבלת עזרה נכונה (האמת חייבת להאמר שגם במידה והיתה מגיעה העזרה במתכונת הנכונה, סביר להניח שהיא לא היתה מועילה, כי המכור בשל בושתו מגלה טפח ומכסה טפחיים, ורק מי שסבל את הבלתי נסבל יסכים לאמץ עקרונות שמנוגדים לעצם אישיותו)

רבים מהמכורים הפוטנציאלים בעל רקע דתי בהתפתחותם פנו בצורה זו או אחרת לעזרה לסמכות התורנית הישירה שלהם, להורים או אפילו לרבנים גדולי דור, חוץ מחום אהבה והערכה, חשובים מאוד לכשעצמם, הם לא קיבל מענה ופיתרון, הן בגלל שהמכור לא היה כנה לחלוטין, והן בגלל שהרבנים לא הבינו במה מדובר ולא היה להם מושג מהי תחושת האין אונים אל מול הכפייתיות, והעובדה שפעם אחר פעם היא מוכיחה למכורים שהם חסרי סיכוי וברירה מולה.

לא היתה להם האפשרות לדעת שהעומד מולם לוקה במחלה הדומה לסכרת, 'הסוכר' עולה, אין מי ומה שיווסת את רמת הסוכר בדם... והם אומרים לו: למד מוסר... תתגבר... שבע יפול צדיק... ואינם יודעים שהדבר האחרון שהוא יכול לשמוע על עצמו עכשיו שהינו צדיק (אין פלא על התסכול ההדדי שבין מכורים ורבניהם) לא היתה להם היכולת לדעת שהעומד מולם "אלרגי" לחומרים כימים שמשתחררים בגופו (סרוטונין, דופאמין, אדרנלין..) שמהרגע שעשה את הצעד הראשון לקראת מחלתו, כל הלך מחשבתו משתנה, הוא נהפך לאדם לא רציונלי שניטלה ממנו לחלוטין הבחירה ביחס לפעולותיו, מנין להם לדעת שברגע 'שזה הגיע' הוא חסר סיכוי, בחלק מהמקרים הם ניחמוהו, בחלק אחר הוא הואשם בחוסר רצינות... ובמקרים גרועים יותר היחס אליו היה כאל רשע. מושפל, מבוייש, הוא הלך להיכן שתמיד חש עצמו מוגן ובעל ערך... הוא השתמש שוב ושוב... 

לא מעט מהמכורים שומרי המצוות עצמם, מתרגשים לראות בקבוצה מכורים שאינם כאלו (חילוניים בלע"ז) משהו בתוכם אומר (יש כאלו הכנים דים בכדי לומר זאת בפה מלא...) אם אני לא הייתי 'נדפק' על ידי הבורא, אילו לא הייתי נולד כשומר מצוות לא הייתה לי בעיה מצפונית לעשות את המעשים הללו... כאילו אומרים לו, לשאינו שומר המצוות, מה אתה עושה כאן?! צא וחגוג... גם הם לא זוכרים באותה העת שמדובר במחלה, רק כשהם – מי שאינו שומר מצוות בהגדרה, אומרים סבלנו, זה לא קשור כלל להנאה, זו היתה חובה קיומית... הם – שומרי המצוות, מבינים, נזכרים.

כאן המקום להתמקד קצת במתרחש בנפשו של המכור לפני הפעולה.. הוא באמת משוכנע שהפעם זה יהיה אחרת, כשהוא מתחיל את הפעולה הראשונה, סביר להניח שהיא לא תהיה מפורשת כל כך כמו שבוודאות יעשה לאחר מכן, מערכת הרמאות העצמית נכנסת לפעולה ואט אט מורידה ממנו את כל מנגנוני הגנה שבנה בעמל רב במשך הזמן שעבר מאז הפעם האחרונה שהשתמש, היא משכיחה ממנו את הסבל וההשפלה הנוראיים שהיו מנת חלקו רק לפני ימים ספורים וגם אם הוא זוכר הוא משכנע את עצמו בק"נ טעמים מדוע הפעם זה יהיה אחרת...

משהגיע לנקודת האל חזור, משהרגיש את הכאב שוב, ומנסה להימלט מהשימוש הסופי זה כבר מאוחר מדי, הוא אומר לעצמו כיון דאיפליג... כשמסתכלים על מגוון פעולותיו של המכור נראה שפשוט אין לו את ההגנה שמרחיקה ילד קטן מתנור חם... הוא יודע שזה חם, שזה כואב, ובכל פעם הוא מספר סיפור שהוא באמת מאמין בו. השיכחה והרוגע שהשימוש נוסך בו שווים עבורו, לפני השימוש, את הכאב שהוא חש לאחריו... הצרה שלא כך הם פני הדברים אחרי... ברגע שהכל מסתיים הוא מתייסר שבעתיים, דימויו העצמי פוחת, הוא מתמלא בושה חרטה ואשמה, ומחליט שזהו זה, גמרנו, ואז לתדהמתו הוא שוב, שם...

זר, מי שלא נסחט 'במסחטה' הזו, לעולם לא יבין עד הסוף כמה נואש יכול להיות אדם שכזה, הוא יכול לחוש בכאב, ואולי יצליח לטעת בלב המכור את התחושה שהוא מבין אותו, אבל סביר להניח שבתוכו פנימה הוא יתפלא, מה זה הדבר הזה?!

ננסה להרחיב מעט יותר על 'הדבר הזה' – החובה הקיומית התפתחה עם כל שימוש, אך למעשה כבר מההתחלה היה לה ערך מוסף, היא הקלה על תחושת הבדידות, הפחדים, הדיכאון, לרבים היא נתנה מקום מיפלט מכל מעמסות החיים ותחושה של צבירת כח... מה שהחל 'כאקמול', תרופת פלא מהירה המספקת הקלה, הפך בתוך זמן לכאב עצום, חוסר הבשלות הרגשית וההתמודדות עם מה שהחיים מזמנים, הוביל להחמרה בלתי נמנעת, שימוש = כאב = צורך גובר להכהות את הכאב = הגברה של השימוש 'בתרופה'... החרפה משמעותית של שימוש 'בתרופה' הכריחה את המשתמש להעלות את המינונים.. הן של תדירות השימוש והן של רמת השימוש עצמו, המכור חייב לחצות גבולות כל הזמן. מה שעבד עבורו אתמול, כבר לא מספק. הרי אתמול, ממש אחרי, עדיין כאב לו... בגלל שהוא לא מכיר משהו אחר, הוא מוכרח לשכנע את עצמו 'שהדבר הבא', שהגבול הבא שיחצה, יביא עימו את הרגיעה המיוחלת... ההידרדרות חייבת להתרחש, מה שמתחיל כאוננות פשוטה, עלול להפוך ליחסים מופקרים בכל קנה מידה.

האמת על עצמו כל כך מחרידה את המכור שבלא מעט מהמקרים הוא חייב להקצין את ההתנהגות החולה שלו עוד הרבה יותר, רק כדי לברוח ממה שהוא מרגיש וחושב על עצמו, והדבר הנורא מכל הוא, שהפתרון היחיד שהוא מכיר זה לעשות את זה שוב... ושוב... יש מכורים שמונעים על ידי דחפים בלבד, לא מחשבה, לא רגשות, פשוט דחף, אני משתמש כי אני משתמש... יש שיודעים בידיעה מוחלטת שההנאה מהם והלאה, הם גם יודעים שזה לא יפטור כלום, ובלי שום סיבה, סתם כי הם יודעים שימותו בלי, הם הולכים שוב, ושוב... התרופה הפכה לרעל.

לסיום: נראה שהקונפליקט גדול בגלל שהמעשה החולה אסור הלכתית ומגונה מבחינה מוסרית, האם יהיה מי שיחשיב 'כחוטא' את מי שהתגנב ללא תשלום "ללונה פארק" ודקות לאחר שנתפס על הגלגל הענק, הוזהר והושלך אל מחוץ לאתר הוא שוב נתפס עליו? האם היינו נותנים מוסר ומבטיחים גהינום למי שפעם אחר פעם למרות הבזיונות הגדולים שכרוכים באזהרות וסילוקים נוספים אינספור פעמים לא נרתע מלזחול מתחת ומעל לגדר, בדרכו שוב אל רכבת ההרים... למרות שכבר בילה בתא המעצר, ומששוחרר בערבות, לתדהמת הכל הוא פנה בצעד בוטח ישירות אל... הלונה פארק... הגלגל... רכבת ההרים... צו הרחקה... מעצר, וחוזר חלילה?!

יקל עלינו אם נפריד את ההתנהגות החולה מהאיסור ההלכתי, אם נוכל להבין שזו מחלת נפש, לכל דבר ועניין,  שיש לה ביטוי באיסור הלכתי, מהות המחלה היא דייסה נוראה של פחד, אנוכיות, חוסר כנות, גאווה עצומה, טינה וזעם, ועוד רבים וטובים מפגמי האופי. למרות שיש הבדלים בין המכורים (גם כאן פרצופיהם שונים וסגנונם אינו אחיד) בצורת הפעולה, ובתדירות שלה, חשוב להדגיש, שבין 'המכור הפוטנציאלי' לבין מי שהרחיק לכת בנוגע לדפוסי הפעולה של מחלתו, אין כמעט הבדל, שניהם נמצאים באותו המצב, מבחינה נפשית ורגשית. שניהם סובלים מאובססיה חולנית בלתי נשלטת, שניהם משתמשים בתאווה בכדי 'לשכך' את מה שיש להם בנשמה, 'חוצה הגבולות' פשוט זקוק למנת סם גדולה וחזקה יותר... ובאם לא יקבל 'המכור הפוטנציאלי' מזור לכאביו, במוקדם או במאוחר, בכפוף למבנה האישיות שלו, הוא יגיע בוודאות לחציית הגבולות האישית שלו...

בעניין: חוטא? חולה! לפני 11 שנים #32794

אסירות חבר יקר, חבר המליץ לי לקרוא את שנאמר כאן, וכשקראתי את שכתבת יש מכורים שמונעים על ידי דחפים בלבד, לא מחשבה, לא רגשות, פשוט דחף, אני משתמש כי אני משתמש... יש שיודעים בידיעה מוחלטת שההנאה מהם והלאה, הם גם יודעים שזה לא יפטור כלום, ובלי שום סיבה, סתם כי הם יודעים שימותו בלי, הם הולכים שוב, ושוב... חזרתי להבין את עצמי.   תודה.

אגב כך, ראיתי כאן נקודה מסויימת שחשוב לי לחדד אותה מעט.

כתבת לא היתה להם היכולת לדעת שהעומד מולם "אלרגי" לחומרים כימים שמשתחררים בגופו (סרוטונין, דופאמין, אדרנלין..) שמהרגע שעשה את הצעד הראשון לקראת מחלתו, כל הלך מחשבתו משתנה, הוא נהפך לאדם לא רציונלי שניטלה ממנו לחלוטין הבחירה ביחס לפעולותיו,

ציינת והדגשת את הבעיה האלרגית שיש למכור, בעיה שקיימת רק אחרי שייקח את הלגימה הראשונה.

בהמשך תיארת את הבעיה של המכור עוד לפני הלגימה הראשונה וכתבת כאן המקום להתמקד קצת במתרחש בנפשו של המכור לפני הפעולה.. הוא באמת משוכנע שהפעם זה יהיה אחרת

תיארת כאן בדבריך את אותו עיוות נפשי שיש אצל מכור עוד לפני הלגימה הראשונה.

הוספת גם לכתוב  שמסתכלים על מגוון פעולותיו של המכור נראה שפשוט אין לו את ההגנה שמרחיקה ילד קטן מתנור חם... הוא יודע שזה חם, שזה כואב, ובכל פעם הוא מספר סיפור שהוא באמת מאמין בו

הסברת כאן שאין למכור את ההגנה מול הדחף והכמיהה שיש למכור עוד לפני שילגום את הכוסית הראשונה. וכפי שכתוב בספר הגדול בהדגשה אין לנו הגנה בפני המשקה הראשון. וחוזר הוא הספר ומסיים את הפרק על האלכוהוליזם במשפט הבא " ופעם נוספת: אין לאלכוהוליסט הגנה נפשית יעילה נגד הלגימה הראשונה"

אם אסכם את דבריך כאן אוכל לכתוב כי ההתמכרות היא מחלה בעלת 2 חלקים ה1] הוא הכמיהה, הדחף הראשוני, עיוות החשיבה. שאין למכור הגנה ממנו בדיוק כפי שכתב ביל בספר הגדול
ה2] היא האלרגיה הפיזית שהיא קיימת רק אחרי שייקח את הלגימה הראשונה, וכמו שכתבו שם ביל והרופא בחוות הדעת בהרחבה.
רק שבהקשר לבעיה זו כותב שם ביל "ההבחנות הללו יהיו אקדמיות וחסרות ערך אם החבר שלנו לא היה נוגע במשקה הראשון שמפעיל את תנועת המחזור הנורא לכך הבעיה העיקרית של האלכוהוליסט מרכזה בראשו ולא בגופו"

נמצא אם כן שההדגש החשוב ביותר צריך להיות דוקא על החלק הראשון כי היא הבעיה העיקרית של האלכוהוליסט.
כי בשביל לפתור את בעיית האלרגיה, התשובה תהיה לא ללגום, והמידע היה הופך להיות מידע אקדמי וחסר ערך. רק שהבעיה העיקרית מרכזה בראש ולא בגוף

לבעיה הזו ורק לה. נכתבו הפרקים הבאים שמציעים את הפתרון.

כתבתי את ההדגשה הזו, כי חשתי שההדגשה הכתובה כאן היא יותר על החלק הפיזי של האלרגיה. לא באתי להשיג בדברי כאן על  דבריך רק להבהירם ולהדגיש את הנדרש, להבנתי.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים על ידי .

בעניין: חוטא? חולה! לפני 11 שנים #32802

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
כאוב יקר,

כאשר הגעתי לתכנית, לא הבנתי בכלל את כל הענין של ההתמקדות בלגימה הראשונה, כיון שגם כאשר ידעתי היטב שאחרי הלגימה הראשונה לא אוכל להפסיק, פשוט לא יכולתי להימנע מאותה לגימה, אז לא הבנתי למה זה בכלל חשוב לי לדעת את זה. היה נראה לי שהעיסוק בלגימה הראשונה הוא מיותר לחלוטין וצריך להתמקד רק בנושא הכמיהה שמאוד הזדהיתי איתו.

הזמן הקצר שלי בהחלמה לימד אותי שזה לא נכון וישנה חשיבות גדולה לכך כי העיוות הנפשי בפירוש כן גורם לי לחשוב שהלגימה הראשונה לא תהרוג אותי, הוי אומר שאני לא מרגיש חסר אונים מול הלגימה הראשונה ואני חושב שאני יכול להכנע רק על הנפילה עצמה. זה כמובן לא עובד ודבר כזה יוביל לנפילה גמורה. לכן חשוב לי לדעת שאם אני לא רוצה ליפול, אני צריך להימנע מהלגימה הראשונה. זה שאני לא יכול להמנע מכך כיון שיש לי כמיהה מטורפת לתאווה - זה מה שמביא אותי לכניעה על כולי.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: חוטא? חולה! לפני 11 שנים #32856

סוד יקר.

המאמר הנוכחי במהותו ייעודו לא היה הבהרת והסברת המחלה. ייעודו היה להסביר ולהבהיר ובעצם להקל על החולה שלא יחוש כחוטא.

וכפי שכתב הכותב "יקל עלינו אם נפריד את ההתנהגות החולה מהאיסור ההלכתי, אם נוכל להבין שזו מחלת נפש, לכל דבר ועניין,  שיש לה ביטוי באיסור הלכתי"

תגובתי באה, כי תחושתי היתה כי ההדגשה על החלק הפיזי אין בה מענה לתחושת החוטא שמלוה אותי. כי לו יהי שיש לי אלרגיה פיזית עדיין חוטא אחשב במה שלא מנעתי את עצמי מהלגימה הראשונה. [או לפחות אחשב כמכניס עצמי לאונס]
לכך הדגשתי את העובדה שכתב הכותב כאן על העובדה שהמכור איננו חוטא עוד בשלב הראשוני. בגלל שאנו חסרי הגנה מול הלגימה הראשונה, חסרי הגנה שנצרכים להגנה שיש בצעדים. ובלעדיהם ובהעדר ההגנה הזו יצדק הכותב כי אין כאן חטא אלא מחלה.

כל ההדגשה הנ"ל נכונה היתה בעיני בהקשר של חוטא חולה? אבל אם נבוא להתעסק במהותה של המחלה ובדרך להחלים ממנה, אין ספק שההדגשה וההבהרה של דבריך חשובה היא מאד, ותודה על כך.

אסכם ואומר כי את הדת שלי ארוויח בהדגשה שלי, את ההחלמה שלי ארוויח [בע"ה] גם בהדגשה שלך.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים על ידי .

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 11 חודשים #35237

בס"ד

סליחה על השאלה הטיפשית :

למי כדאי לפנות ?

בציפיה לישועה

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 11 חודשים #35581


בס"ד

סליחה על השאלה הטיפשית :

למי כדאי לפנות ?

בציפיה לישועה


לריבונו של עולם .

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 11 חודשים #35647

התכוונתי בעניין הטכני ולא בעניין האמוני
תודה רבה

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 11 חודשים #35772

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
יש את כל הפרטים על הקבוצות בלוח של 12 הצעדים.

בהצלחה חבר
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 10 חודשים #37926

  • poilpoli
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 1
to the English speaking people the idea is that we are human and when we decide to fight this problem we want to become clean and no urge at all and it does not work so first day or day a person can be high with his nefund start but when the urge starts again you get deflated but the real way of looking at it is yes we have an urge but thats what human are all about so this will hepl not to get deflated and continue with the war 

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 9 חודשים #38799

  • מתנת-הנקיון
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אל תתן לעבר שלך להרוס את עתידך.
  • הודעות: 2033
(welcome chudush1234. may I ask what bring you here? (for the benefit of all readers it will be smart to talk hebrew 
משתדל לזכור:
שהנקיון הוא מתנה
שלא מקבלים אותה בחינם
שדרושה עבודה רצינית עקבית וממושכת לזכות בה
שהיא מגיעה ללא חומר משמר
שצריך להמשיך בעבודה ע"מ לשמרה
"שיהא עסק זה לי לרפואה שלימה"
זכני, אלוקי, ל"מתנת-הנקיון"
נקי ברחמיו המרובים, לא בכחי, מאז יום ה לפרשת לך לך ו' מרחשוון ה'תשע"ד 10 אוקטובר 2013

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 9 חודשים #38816

השכחה. אין ספק

וקיפאון

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 3 חודשים #52035


לא פשוט לומר על מי שמחשבות אובדניות היו מנת חלקו מדי יום, שאילולא פחד היה שולח יד בנפשו מרוב סבלו - שהוא רע, רשע וכדומה, ומי שכן אומר משהו מהסוג הזה, מוכיח שאין לו הבנה מינימלית במה שמכור לתאווה סטנדרטי חווה.

מצד אחד ברור לו שמדובר בחטאים איומים, ומאידך ברור לו גם שהוא ימות, כן ממש ימות, פיזית, אם לא יפעל כפי שרצונו החולה כופהו...




ומה דינו של מי שאמנם מנסה שנים רבות להפסיק ללא הצלחה. אך מחשבות אובדניות לא היו אף פעם מנת חלקו, הוא אף פעם לא חשב על שליחת יד בנפשו, וגם מעודו הוא לא חשב שהוא ממש ימות פיזית אם לא יפעל כפי שכופהו רצונו.
האם גם אצלו ניתן לומר שזו מחלת נפש בלבד ותו לא.
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 3 חודשים #52051

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
מדהים, איך כל אחד מאיתנו רואה ומוצא את מה שהוא תפוס בו... יש עוד דברים שנכתבו במאמר הזה... ולגופם של דברים, זו צורה מעניינת לראות את מה שנכתב, יתכן באותה המידה שאותו אדם חולה אף יותר, הוא כל כך שקוע בתוך מחלתו ולמרות שהוא מנסה לחדול ממעשיו הניתוק שלו מעצמו גורם לו שלא יחוש כל כך רשע וכו'... או שמא השימוש עדיין אפקטיבי עבורו וגם את נקיפות מצפונו הוא משקיט... אינני איש מקצוע או בעל סמכות תורנית, יש לי מעט ניסיון אישי ועוד קצת ניסיון עם אחרים, אחד הדברים הברורים שלמדתי הוא שמי שמתעסק עם הנקודה הזו כל כך הרבה יותר סביר שהוא מכור, חוטא שלא רוצה לחטוא ויכול להימנע מהחטא, חוזר בתשובה. נקודה. כל אחד אחר שלא יכול לעצור שישאל את עצמו מדוע, בלי קשר לזה שאם הוא רוצה למות לפני או אחרי.

משפט אחרון לסיום, גם אם רק חלק מהמרכיבים של המעשים הם חטא וחלק אחר הוא בגלל אובססיה בלתי נשלטת עדיין כדאי לנסות לחתור לקראת ריפוי של החלקים החולים. עצתי לך ידידי היא לשחרר, להוריד כרגע את הנושא הזה מסדר יומך, תהיה לך תועלת גדולה יותר מעיסוק בנקודה הזו כשתצבור יותר ימים נקיים ותתקדם בתהליך האישי.

בהחלמה (לפחות לחלקים החולים שבך)
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: חוטא? חולה! לפני 10 שנים, 3 חודשים #52052

אהבתי.


כנראה לא קל לשנות מחשבה של שנים... אך אני מציית להוראת בעל הנסיון לשחרר...
ובכל אופן תודה רבה!!!
הרוצה בתשובה וברפואה שלימה
משל לרופא שראה את המכה, ואמר: כמה המכה הזאת מכה רבה מאד!
אמר החולה: והלוא אשר הוכיתי מכה נחלה, לא היתה זאת כי אם לבעבור הגלות צדקת רפואתך ובעבור הראות את כוחך!
(מדרש תהילים מזמור נא)
אסיר תודה על נקיון - רק להיום - מכט טבת תשע"ד - 1/1/2014
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.73 שניות

Are you sure?

כן