ברוכים הבאים, אורח

בראשית - תחילת דרכי - 1
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: בראשית - תחילת דרכי - 1 3022 צפיות

בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17423

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
איני יכול לומר שרציתי 'להחלים' בהתחלה, למרות שלא ידעתי כל כך מה אני רוצה, ובטח שלא היה לי מושג שזו מחלה שאני צריך להחלים ממנה, רציתי שקט, רציתי לנוח, הייתי עייף, הרגשתי שדי, זה הסוף, לא ידעתי מהו הסוף, אבל היתה לי תחושה עצומה של גמרנו, כך אי אפשר להמשיך, אדם קרוב אלי נפטר ולא הייתי מסוגל לחיות עם תחושת האובדן, האשמה והבושה ממנו, עכשיו הוא יודע מי אני באמת...

הייתי בטוח שזהו, גמרתי עם התאווה סופית, וכשמצאתי את עצמי שם שוב, ידעתי שמשהו בתוכי דפוק. לאן עוד אדרדר? מרוסק מבפנים, ידעתי שאני חייב עזרה, הגעתי להכרה שכך אני לא יכול, שאני משתגע מכל העמדת הפנים הזו, שצורת האין חיים הזו הורגת אותי ומחסלת כל חלקה טובה שנשארה באישיות המקולקלת שלי.

בהחלמה, הספונסר לימד אותי להודות על המתנה המופלאה הזו, לא ראיתי את התובנה הזו כמתנה, חשבתי בגאוותי שאני הוא זה שהביא את עצמו להכרה זו, באתי לפיתרון כי הרגשתי את הקריסה מבפנים, לא יכולתי לשאת את התאווה, לא יכולתי לחיות רגע בלעדיה וכמו אוגר שרץ על גלגל לשום מקום חשתי שאני לא מתקדם, אני רק נסוג, השקעתי את כל כוחי כדי לשרוד, אבל זה פשוט לא הספיק, כבר לא היו לי אנרגיות לחיות את היומיום.

השימושים האחרונים שלי היו כי הייתי חייב, לא נהניתי כבר, הגעתי למסקנה שהתחתנתי מוקדם מדי עם אישה לא מתאימה, הייתי משוכנע שכשאחיה עם האישה הנכונה אפסיק לחפש בחוץ, היה לי ברור שכל הסיבה שאני עדיין משתמש, למרות שכבר מצאתי את 'האחת והיחידה' (גם היא לא היתה כל כך יחידה) זה שאיני יכול לחיות עימה בהיתר, ברגע שנחיה יחד אפסיק... וכך הגעתי לתוכנית 12 הצעדים.

הקושי ההתחלתי היה כבד מנשוא, מכל כיוון שהסתכלתי על עצמי ראיתי חורבן, נתחיל מהדבר הכי פשוט, התאווה, כמויות התאווה שהשתמשתי היו מטורפות. לא הייתי מוכן להרגיש בשום אופן, ובשביל זה הייתי חייב תאווה ברמת עצימות מאוד גבוהה, הייתי נמצא שעות רבות מדי יום בצ'ט כדי לצוד... ואז הייתי מפנה זמן כדי להיפגש פיזית עם התאווה, לא כולל אוננות מחוייבת המציאות, ופתאום בבת אחת, נאדה, כלום. הפסקתי.

כמעט מיד התחילו ייסורים גופניים - רעידות בידיים, חוסר שינה, צער גדול, אבל כל זה היה כאין וכאפס אל מול ההתמוטטות הנפשית, מצד אחד חש שיש דרך אחרת, שאני לא חייב להשתמש, ומצד שני הגעגוע, כן, געגוע למה ששני עשורים בחיי הוא 'הדבר' המשמעותי בחיי, רוב זכרונותי הבוגרים כרוכים בתאווה בצורה כזו או אחרת, לשם הרי הייתי מחובר בכל נימי נפשי.

בהמשך הדרך כל מבנה האישיות העקום שלי התעורר לחיים, מרגע שהשימוש בתאווה פחת, 'השדים' שהחבאתי בארוני החלו לצאת, הכעס, הטינה, ההרגשה שמחפשים אותי, שאיני מובן, הצורך בלשקר, סתם כי זה כלי ההישרדות המשמעותי ביותר שלי, ומעל לכל, הפחד, מחלת הפחד הזו התפרצה אצלי בבת אחת, הפחד שזה לא יצליח, שאחזור להשתמש כמו רבים אחרים, שאפול ואעלם אל תהום הנשיה כמו לא מעט חברים במהלך הדרך, הפחד ממי שאני וממה שעשיתי לאחרים, הפחד גם מפני הבורא שעל מצוותיו עברתי אינספור פעמים.

אני כותב על כאב נורא של מי שחש עצמו פתאום חשוף לחלוטין, של איש שמשך זמן רב היה מנותק מעצמו ומסביבתו, חיי בחושך מוחלט, ובבת אחת משהו הדליק לו את האור, מסונוור התחלתי לצעוד... אגב, שנים לאחר מכן, כשהפסקתי לעשן, זה היה אותו הדבר, דומה שחוש הריח התעורר לחיים ושלל הריחות גרמו לתחושת קבס, ממש כלאחר טיפול שורש ללא הרדמה כשהרגישות בשן עצומה...

הכל עצבן אותי, לא היה דבר שנראה כמונח במקומו, על הכל היה לי מה להעיר, שום דבר לא בסדר, גם מה שכן... רציתי למות, אני לא יכול עם התאווה, היא הכריעה אותי, אני לא יכול בלעדיה, אני לא מסוגל לתפקד, ויתרתי מרצוני הלא חופשי על פעולות התאווה, ולמעשה הסכמתי שלא לפעול בעזרת הכח המניע הכי חזק שהכרתי.

אתגר משמעותי נוסף שהתפתח היה 'הבית', אשתי התחילה לצאת מהקונכיה שלה ודרשה את מקומה, החליטה שהתפקיד שהועדתי לה – שק האיגרוף  המילולי – אינו מתאים לה, ודרשה שינוי, שינוי שלא ידעתי מה טיבו וכיצד לנהוג בו, מה שעלה לי בדמים מרובים תרתי משמע (הפעם היחידה שנגעתי בה בימי איסור היתה כשהיא החליטה שאני חייב לשמוע אותה וחסמה בגופה את הדלת גם במחיר איחור לעבודה, כמטורף הרמתי והנחתי אותה... רחוק מהדלת...) הכינוי שלה בעיני באותם ימים היה – 'הבובה' – לא מחיבה, בזלזול, הצלפתי בשבט לשוני כל כך, שפחדה לדבר.

היו ימים שרציתי 'לקפוץ החוצה' מהעור שלי. לא סבלתי את עצמי, לא היה לי חשק ללכת לעבודה, ולא יכולתי להישאר בבית, התפרצויות של בכי היסטרי היו מנת חלקי מדי יום. רגיש ומרגיש בשס"ה וברמ"ח. מתדלק בתחנת דלק  בעירי, שלא הסכים למלא את מיכל מכוניתי ושלח אותי בערב שבת לחפש תחנה אחרת, גרם לי לתסכול נוראי, אם זעם היה הורג הוא היה מת.

משהו בחומות הבצורות שלפפו את נשמתי החל להיסדק, ופתאום, משום מקום פרצתי בבכי לאחר שנים שיבשו מקור דמעותי, רגע לפני שבת דהרתי עם משפחתי במהירות שיא בכביש ירושלים תל אביב בלי לראות איך אני נוסע, אשתי רואה אותי בוכה לראשונה בחייה, ולא מאמינה, מבע פניה הנדהמות נחרט בזכרוני לעד. הרגשתי את העיניים של כל ברואי העולם ננעצות בגבי. אנא מפניך אסתר. ממש מה אומר ועם מי אדבר.

הדיסק - מונה 4 - היה הזרז, השיר 'מלך', החל את התהליך, חרש את ליבי, וכשהתחיל 'הלמה' של אברהם פריד, התפרקתי, עוד לא ידעתי מספיק על 'המור הטוב' שישנו שם, נשמתי ידעה אותו, חשה בו, התרסקתי לחלקיקים, הרגשתי שכל עצמותי תאמרנה את הלממהההה, תאמרנה, תזעקנה.

הימים ימי בראשית, אור וחושך משמשים בערבוביה, תוהו ובוהו, ממש חושך על פני תהום, טרם חשתי ברוח האלוקים מרחפת מעלי, קבוצה נוצרה עם בואי, הייתי החבר השלישי בה, לא קל לראות את אותם פרצופים, לשמוע אותם סיפורים, ולהודות בפני אותם אנשים על אותם רצונות, פעם אחר פעם, חשתי כמי שאוחז בחבל ההצלה בכל כוחו, ויש מי שמנער אותו, למען בחון את האוחז בו, הַיֲרְפֶּה מגלגל ההצלה אם לאו. מבוייש, לומד, צועד בחשש,

ואני בתוכי משתגע, רוצה תאווה ובורח ממנה, מתגעגע ורותח מזעם על עצמי על עצם הגעגוע, המנוע העיקרי באותם ימים היה: לשם אני כבר לא יכול לחזור, אני לא רוצה את זה ויהי מה. זה לא נותן לי את מה שאני באמת מחפש, הראש המשיך לתעתע בי ללא הפסק, אבל לימדו אותי שלא לסמוך עליו, למרות כל האתגרים היה לי ברור, להיום לא. וזה היה לא קל. דמויות מהעבר צצו כל הזמן, חשבתי להחליף מספר, אמרו לי שיש תועלת בלהשאיר אותו, לעת עתה כדאי לך למנף את האתגר לצמיחה. כך עשיתי.

ביום התשעים ושבע, ערב בדיקת חמץ... קיבלתי הודעה: 'פסח כשר ושמח'... נטרפתי. הכל צף בבת אחת, בכיתי בשיגעון. הגעגוע, חיסל כל חלקה טובה, אני דומע עכשיו כשאני נזכר מה עשיתי לאשתי. שוב האשמתי אותה בכל צרותי, את כל מררתי פרקתי עליה, בוכיה היא רצה לאחותי והראתה לה ההודעה...

לא חשתי שום חירות בליל הסדר הזה, כשמזגו את ארבע הכוסות, דמיתי לי את כוס התרעלה ששתיתי עד תום. כשלעסתי את המרור ופרורי האגוזים שבחרוסת שנתקעו בין שיני הוסיפו לחוויית המסכנות שלי, חשבתי, כמה מרים הם חיי,  ברחמים עצמיים חשבתי לעצמי שזו יציאת מצריים הפרטית שלי... (לא ידעתי כמה זה היה נכון) מכונס בעצמי המתנתי בדריכות למוצאי החג ואז נסעתי עם גיסי 300 קילומטר כדי להודות שאני חסר כח ולקבל חיבוק... אני מתפלל שאזכור תמיד מהיכן באתי וכמה כואב היה לצאת משם.

ידעתי שנכשלתי, הודיתי בכך וצעדתי את הצעד הראשון. פניתי לעזרה ואחזתי במה שהציעו לי כי רציתי את מה שראיתי, האמנתי שאוכל להגיע לזה גם. – צעדתי צעד 2.

בפוסט – בראשית תחילת דרכי – 2 אכתוב בל"נ, כיצד הוכרחתי לחיות את צעד שלוש.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 10 שנים, 8 חודשים על ידי .

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17446

  • דובי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 823
שלום אסיר תודה היקר .
  מדהים מדהים
הסיפור שלך מרגש אותי כל פעם מחדש .
  בלי שאתה חושף את הצעדים הראשונים שעשית , אתה נראה כמו איזה מלאך, (עם המילים הגבוהות שאתה כותב בדרך כלל )
איזה אדם גדול שלא שייך אלינו הקטנים , שמתעסקים בח'.
  אותי זה מאוד מחזק החשיפה הזאת שלך , ונותנת לי המון תקווה

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17457

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
לדובי היקר, שמחתי לקרוא שהועיל לך לקרוא. תודה. מלאך? נסחפת. בסך הכל הנני איש שעלה על הרכבת כמה תחנות קודם. זהו. 

אני מאמין באמת שכל אחד שיכול להיות כנה עם עצמו ולהתמסר למערכת הכללים הפשוטה של 12 הצעדים יכול. גם אתה.

בהצלחה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17471

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה. יש משהו נעים בתגובותיך. ולגופה של תגובה, תראה אני מרגיש 'אקזמפלר' - לא רגיל, מיום עומדי על דעתי, יש בי את חוסר השקט והסיפוק הללו שדחפו אותי קדימה, ברוך הוא ה'הטוב שעל  שכיום מפנה אותי לכיוון חיובי. למדתי בהחלמה שאינני שונה מכל בריה. יש בי כוחות האמורים לצאת אל הפועל.

בגיל 14.5 שלחתי מכתב לאחד מגדולי הדור הליטאיים ששלח לי תשובה בה כתב לי 'שעתיד מזהיר נכון לי'... למרות שהתרפקתי על מלותיו החמות מאות ואלפי פעמים, שנים צחקתי על 'העתיד המזהיר', ההווה של היום הוא העתיד של אז, וב"ה כיום  אני רואה יותר למה התכוון.

אגב קיצוניות, ראיתי שהגר"ח שמואלביץ' זצוק"ל כותב, שלו ערפה היתה ממשיכה עוד פסיעה שמה לא היה ערפה שהכל עורפין בה, אלא היתה זוכה לכל מה שרות זכתה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17478

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
לאסירותודה,
קודם כל, אודה ולא אבוש - הפוסט שלך תפס אותי באמצע אחד הניסיונות הקשים ביותר שעברו עלי מתחילת ההחלמה.
אני נמצא עכשיו בבית של ההורים לבד מספר שעות. והכל זועק - המחשב של אחי, המחשב של ההורים, הספרים של ההורים, העיתונים...כל חפץ מלא בזכרונות שימוש ואני מרגיש אותו קורא לעברי - אתה לא זוכר אותי? אתה לא מתגעגע? והתרחישים במוח של איך לעשות את זה הכי טוב מתחילים לזחול למרות שאני כל הזמן מנסה לדחוק אותם...
לכן, קריאת הדברים שלך גרמה לי להזדהות רבה 'ולא מתוכננת' והיא עוזרת לי כפשוטו, להיות מחובר לעצמי האמיתי הפגיע, והשברירי.  תודה.

שנית, כפי שכבר אמרתי לך במספר הזדמנויות, ואני חוזר ואומר עכשיו: הדבר המרכזי שאני מרגיש אל מול הסיפור שלך, הוא הניגוד. הניגוד בין ה'רוח' שמנשבת בתוך הדיבור שלך בקבוצות הטלפוניות לבין הזוועה שאתה מספר שבאת ממנה. תחושת הניגוד הזו גורמת לי לשני דברים - האחד, להתחיל להאמין, שאולי יום אחד, גם מתוך נשמתי הפצועה תנשב רוח ומרפא בכנפיה...השני, הדבר מעניק לדיבורים שלך הרבה יותר עומק ומאפשר להם להיכנס לליבי. ההבנה שאתה באמת הרבה יותר גרוע, שהגעת למקום שבו עד לפני חצי שנה הייתי בטוח שרק אנשים קהי רגש וחסרי כל אמפתיה יכולים להגיע, ואם כל זה אתה משדר בעוצמה את האמפתיה הרגש והשלווה עליהם מדברים בתוכנית, גורמת לי להאמין לך. להאמין שזה עובד. להאמין שזה רציני. וכמו שאמר פעם אחד מהנואמים המפורסמים של AA - רק מי שחי את צעדים אחד שתיים ושלוש יכול להעביר נכון את צעד שתים עשרה, ושיקשיבו לו...תודה על החשיפה. אני בטוח שהיא קשה לך הרבה יותר ממה שנדמה לי.

נ.ב.: אשמח אם תכתוב יותר על הקושי של ההתחלה, אני ועוד רבים אחרים צריכים את זה מאוד.
נתן
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17479

  • דובי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 823
לאסיר תודה
מועדים לשמחה .

  בלי שאתה חושף את הצעדים הראשונים שעשית , אתה נראה כמו איזה מלאך, (עם המילים הגבוהות שאתה כותב בדרך כלל )

  חלילה לא התכוונתי בציניות אלא בשיא הרצינות .
אתה כותב מאוד יפה , ונראה שאתה חי בפזה אחרת , ואני מקנא בך ושואף להגיע לשם .
ובלי שאתה משתף איך התחלת את הדרך , קשה לי ולחברים חדשים שעדיין זוחלים , ועוד לא למדנו ללכת .

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17482

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
לאדם היקר, תודה לך, למרות ששוחחתי עם אשתי לא פעם על 'המכתב' לגדול הדור, בזכות קריאתה את הפוסט והתגובות היא קראה בו היום לראשונה (אנחנו מכירים כמעט 15 שנה...) ולגבי האזהרה של העבר, כן, לימדו אותי שלכך הכוונה בהבטחות בצעד 9  בעמ' 70 בספר הגדול, לא נצטער על העבר ולא נרצה לסגור עליו את הדלת...

ולנתן המקסים, אמת, המעשים שלי היו גרועים. לא חייבים להגיע לשם כדי לדעת שיש פתרון, אשמח אם אתצה וכל אחד אחר ילמדו מהנסיון שלי. כיום אני יודע שהוא יכול להועיל לאחרים. אני מתכוון להמשיך לכתוב על תחילת הדרך שלי, זו הסיבה שמראש מספרתי את הפוסט בראשית, בשביל עצמי בעיקר, לימדו אותי שמי שלא זוכר מהיכן בא לא ידע לאן ללכת.

ובנוסף, קרה לי משהו בלתי רגיל, נעים במיוחד, במפגש איתך, אתה עדיין לא חש בכך, אבל רוח עם מרפא בכנפיה נושבת כבר כיום בין מלותיך. אני באמת אסיר תודה על ההכרות עימך. 

ולדובי היקר, שוב תודה, לא חשבתי לרגע שהיית ציני, נראה לי שאתה מגזים קצת... תבין, אני לא מסתכל על עצמי כמו שאתה רואה אותי.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17486

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
אסירותודה - ממש נהדר - הפוסט הזה נתן לי המון כוחות במיוחד בתקופה זו.

אדם - אני למדתי שלא צריך להיות "קיצוני" כדי להגיע במחלה אפילו עד מוות בהחלמה אפילו עד קרבת אלוקים ממש.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17504

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
חברים יקרים,

אני קורא את הפוסט הזה ולא מאמין. לא מאמין שהוא נכתב כעת, ולא מאמין שהדברים של נתן נכתבו כעת.

במשך 285 ימים לא רציתי ליפול אפילו פעם אחת, אבל היום רציתי. הרגשתי את הכאב מכך שאני כבר לא יכול להשתמש בתאווה ונכנסתי לכאן כדי לכתוב על כך פוסט בנושא, והנה הפתעה.

אז תודה לאסירותודה ותודה לכל המגיבים. ממש כיף לי איתכם. ובכל זאת, ברשותכם - אכתוב פוסט נפרד על הכאב שלי היום.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17595

  • mi ani
  • רצף ניקיון נוכחי: 1568 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1618
בס"ד
לאסירותודה המדהים!
נדהמתי ...
דמעות עמדו בעיני בקריאת הווידוי המדהים...
זה זמן רב (מאז יו"כ אבל זה בעניין אחר) שלא זלגו דמעות מעיני
ואתה הצלחת לעשות לי את זה
התרגשתי מאוד במיוחד לאור הכרותי איתך...
הבכי שספרת עליו הזכיר לי הרבה בכיות בחיי...
מואס בתאווה ולא מסוגל להפסיק... (זר לא יבין את המשפט ה"סותר" הזה)
מתפלל לה' שיקח ממני את היצה"ר הזה (כך קראתי לזה אז...)
אבל הפעם הבכי הרבה יותר בריא
יש כיוון,
יש דרך,
יש חברים בדרך הזו שכל כך עוזרים...
אז מועדים לשמחה ושנשמע בשורות טובות! 
כי נפלתי קמתי! כי אשב בחושך ה' אור לי!
הסיפור שלי
forum.gye.org.il/index.php?PHPSESSID=a76822ede5e4cf190e1b2fdb3243da39&topic=1081.0

בעניין: בראשית - תחילת דרכי - 1 לפני 11 שנים, 6 חודשים #17602

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
לשמואל סוד ולמי אני, תודה על דבריכם המחזקים.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.71 שניות

Are you sure?

כן