ברוכים הבאים, אורח

תאווה איננה מין!
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: תאווה איננה מין! 2741 צפיות

תאווה איננה מין! לפני 9 שנים, 8 חודשים #63738

  • נתן במתנה
  • רצף ניקיון נוכחי: 1823 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1001
כשאני קובע שאני 'מכור לתאווה', מה אני מתכוון לומר? אלכוהוליסט מכור 'לאלכוהול', נרקומן ל'סמים', אבל למה אני בדיוק מכור? מהי תאווה?
בספר הלבן (ספר הבסיס להתמכרות למין בשיטת 12 הצעדים) נכתבה הפסקה הבאה (עמ' 42):
"תאווה איננה מין, והיא איננה גופנית. נראה שהיא מסך של פנטזיית סיפוק-יצר המנתקת אותי מהמציאות - מהמציאות של עצמי במין עם עצמי או המציאות של אשתי...כך היא שוללת את הזהות, שלי או של האדם האחר, והיא אנטי-מציאות... מין שהאנרגיה שלו באה מתאווה אינו מאפשר איחוד אמיתי".
אנסה לפשט את הדברים דרך ניסיוני.
***
שם לב לרעידות. רעידות הרגליים, רעידות הידיים המסובנות, דפיקות הלב החזקות, מנסה בכל כוחי לשכוח את מה שמסביבי, את אימא שלי שנמצאת בקומה למטה וקוראת ספר, את אבא שלי שיושב על המחשב בחדר שלו, מנסה להיבלע במילים, בקולות, לתת להם לפעול עלי...מנסה לשכוח היכן אני נמצא, מנסה להתעלם ככל יכולתי מכך שיש לי גירודים קלים באיזור שם מעודף מגע, הראש מרפרף על המילים, מנסה ככל האפשר לתת להם את הנפח והמקום...תנועות הידיים גורמות לי לרצות יותר, מפעיל מהר סרטון, לא מספיק טוב. עובר לבא, כבר ראיתי אותו, עובר מהר לאחד אחר, שנראה מבטיח, מגעיל אותי, זה כבר נהיה דחוף, פותח את אחד הסרטונים הארוכים שעוד לא הצלחתי להוריד מתוכנת שיתוף הקבצים בדרך לא דרך, ומנסה לתפוס סצינות, מגיע לאחת, מקוטעת אבל אני כבר לא יכול לעצור...'
***
אנסה לנתח: מה היה לי, ברגעי השימוש האלה?
1. ריגוש פיזי חזק, שקדם לעירורים המיניים הבוטים, הריגוש היה מעצם האפשרות, מהתחושה הכוללת הזו של החיפוש והרדיפה, תחילת הנגיעה העצמית הייתה בשבילי לא פחות מרגשת מאשר אמצעה. (רק פחות 'דחופה')
2. אובדן שיפוט - ההיבלעות שלי העלימה ממני את הזמניות של הסיטואציה (יושב על כיסא מחשב, עם סבון ידיים, מנסה בכל כוחו להשיג ריגוש, זה הדרך להינות בחיים? אם הייתי בוחר להנות, הייתי עושה את זה ככה?) ואת האקראיות בה יכולים לתפוס אותי (היעלמות הבושה, תחושה של שקיעה, היעדר תוכנית 'מילוט' סבירה של למה לעזאזל יש ריח חריף של סבון מאיזור המפשעה שלי, ולמה אני מעלים באובססיה את המסך של האינטרנט כשאבא יורד במדרגות.
3. שקיעה במעין פנטסיה בה לא ברור מיהם הנפשות הפועלות, החלפת הסרטונים האובססיבית, הקריאה המקבילה, שמיעת הקולות מסרט שלישי, החיפוש אחר 'ה'רגע, הצורך ה'דחוף' למצוא את מה שיפעיל אותי הכי חזק, (זאת כאשר האובססיביות מזיקה באופן ברור לצריכת התאווה עצמה - לשבת ולראות סרט של חמישים דקות מהתחלה ועד הסוף, בלא לגעת בעצמי, ולראות מה קורה, אין מצב!)
4. בהילות: תחושה גוברת והולכת של דחיפות למצוא. תחושה שאני חייב את זה כאן ועכשיו. אני חייב למצוא משהו שיפעיל אותי, מישהי שתפעיל אותי, סצינה שתפעיל אותי, העיקר שאני ארגיש שאני...(והשלוש נקודות כאן קשורות באופן מהותי לכך שאין לי מילים לאפיין מה בדיוק אני רוצה להרגיש, מלבד הדחף האובססיבי לחפש את ההרגשה הזו שוב ושוב).

שלל אפיונים אלה, מאפיינים את הרמה 'הבסיסית' של ההתמכרות שלי לתאווה, זאת עוד לפני שאני מדבר על הרמות העמוקות יותר: הפחדים, המצוקות, הבדידות, הניכור, הכאב, הפיצול, הפחד, והשנאה והשליליות.
ה'חומר' אותו אני 'שותה' הוא הפנטסיה של הריגוש המיני, והפנסטיה הזו נמצאת בתוך הראש שלי עצמו, האפשרויות השונות מהוות טריגרים שאני (מסיבות טכניות ומהותיות) 'נתפס' אליהם.

חשוב לי מאוד להבהיר לעצמי את האבחנה הזו משתי סיבות:
1. בהחלמה, כאדם נשוי, אני חייב להבהיר לעצמי כיצד אני יכול לנהוג במפוכחות ביחסי האישות שלי, מהי המפוכחות.
2. ישנה חשיבות עליונה להבין שהתוכנית אינה מטיפה לפרישות מינית. התוכנית אינה מנסה לומר שמין הוא טוב, או רע, או יפה או מכוער. היא מנסה לומר שבשבילי, התאווה מהווה 'כוח מניע' למערכת המינית שלי ומשבשת לי לחלוטין את ההיבטים בהם היא מבטאת אהבה קרבה ואיחוד. ההחלמה מן התאווה אינה החלמה 'מוסרית', התעלות פרישות וצדיקות. היא חזרה לשפיות ממערך של אובססיה.

אנסה להרחיב את ההשלכות בפוסטים הבאים
נתן במתנה
אבא אוהב העלה אותי לרכבת ההחלמה בכ אדר תשע"ב, היום בו הפנמתי שהתאווה היא חלק ממני, והיא תשאר כזו עד ליומי האחרון, ופניתי לעזרה.
סיפורי האישי

בעניין: תאווה איננה מין! לפני 9 שנים, 8 חודשים #63739

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
הרגשתי כבר בכמה פוסטים ומסרים שלך, וכן בספרות התוכנית, את הכיוון הזה, שמין אינו תאווה, ושיש מקום למין.
אשמח שתרחיב בכך (אך אולי זה שייך לפורום נשואים).
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

בעניין: תאווה איננה מין! לפני 9 שנים, 8 חודשים #63741

תודה על הפתיחות ועל האריכות.
ובתפילה שאפנים שאני חולה ולא אשם.
ושאמצע בדברים מועילים, את מה שאני מחפש שם...
יש תקווה בא נשיר כולנו יחד
יש אמונה חזקה מכל הפחד...

בעניין: תאווה איננה מין! לפני 9 שנים, 8 חודשים #63750

מתוק מדבש.

בעניין: תאווה איננה מין! לפני 9 שנים, 8 חודשים #63865

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תודה רבה על הדברים.

הנקודות שאתה מציין הן בסיסיות ביותר, ובאמת בספרות של התמכרויות שונות הן מופיעות בוריאציות שונות שוב ושוב לגבי כל התמכרות שהיא. לא משנה אם מדובר על אלכוהול או אוכל, מין או קניות, יש איזה דפוס פעולה שאפשר לזהות אצל כל המכורים, וכאשר רואים אותו, ניתן לזהות התמכרות.

זה חשוב כי אם אנחנו מנסים לקבוע התמכרות רק לפי כמות השימוש, אז התוצאה שלנו תהיה בעייתית. למשל אדם שקונה המון רק בגלל שיש לו כסף, זה עדיין לא אומר שהוא מכור לקניות. גם הנסיון לקבוע התמכרות רק לפי הפרמטר של הנסיון להפסיק ללא הצלחה הוא בעייתי כי יש הרבה דברים בחיים שניסיתי ולא הצלחתי (נכון שזה שונה כי לא רציתי כמו כאן וזה לא הפריע לי כמו התאווה, אבל עדיין זה לא יספיק).

לכן חשוב להבדיל בין המעשה עצמו לבין הדרך בה אני פועל הן לפני, הן במהלך והן אחרי. למשל אדם שקונה משהו יקר, ברור שהוא מתלהב מכך, אבל מכור לקניות חווה את כל הקניה ברמה אחרת לגמרי. זה כבר לא החפץ שהוא עומד לקנות אלא ההתמכרות שלו שגורמת לריגוש הזה, לשקיעה המוחלטת בקניה, אובדן השיפוט והדחיפות שאתה מציין.

אותו דבר אצלנו המכורים לתאווה, מה שמבדיל אותי מאדם רגיל הוא לא בהכרח כמות הפעמים שבהם אוננתי או צפיתי בפורנו, אלא הדרך בה השתמשתי בכך. אצלי זה הפך למשהו אחר לגמרי, כאשר המין הוא בכלל לא הנושא.

כך ניתן לראות שאחד הפרמטרים לקביעת התמכרות (מכל סוג שהיא) זה כאשר האדם נמצא במצב של "preoccupation" שזה אומר שהאדם שקוע לגמרי במחשבות וברצונות. אצלי זה הרגע שבו אני נכנס לתוך איזה בועה או ענן של המחשבות על התאווה, וכל מה שמחוץ לזה פשוט לא קיים או לא נחשב. אני בטוח שאם הייתי מסריט את עצמי בזמנים כאלו היו יכולים לראות שאני מנותק לגמרי מהסובב אותי. זה לא מצב נורמלי של אדם נורמלי אלא מצב שהוא לחלוטין תוצאה של התמכרות בה המוח שלי עובד בצורה לא הגיונית ומשתמש במין רק בתור אובייקט כדי להגיע למטרה שהיא הסחת דעת מוחלטת ובריחה מהמציאות.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: בעניין: תאווה איננה מין! לפני 2 שנים, 11 חודשים #135895

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 222 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2069

אצלי התאוה - זה אובססיה, אצלי הבעיה שאני לא יכול להסתכל על בחורה בתור בן אדם, להסתכל על חיי אישות ממקום רגוע ושלב, ממקום של נתינה ואהבה, לא תאוה, לא לשכב... אלא לחיות, אני לא יודע בדיוק להסביר כי לא הייתי נשוי, אבל הקשרים שלי עם בחורות בסופו של יום זה בשביל לשכב אתם... וזה תאווה זה לא מין - חיי אישות נורמלי...

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.66 שניות

Are you sure?

כן