ברוכים הבאים, אורח

אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו 1442 צפיות

אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו לפני 8 שנים, 8 חודשים #76195

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אחד היסודות העיקריים של תכנית 12 הצעדים הוא הקשר עם אלוקים, קשר שצריך להיות אמיתי ואיתן ובלעדיו אין החלמה מההתמכרות לתאווה.

מכיון שהתכנית נכתבה שלא כתכנית דתית, ומכיון שהחברים הראשונים רצו שכל אדם מכל דת או אמונה יוכל להתחבר לתכנית, הם כתבו "אלוקים כפי שאנו מבינים אותו", כדי לציין את הבחירה האישית באלוקים שלפי אמונתו האישית של האדם. מסיבה זו, ישנם כאלו הטוענים שבקבוצה בה משתתפים רק יהודים, אין צורך לומר "אלוקים כפי שאנו מבינים אותו", ועדיף לומר אלוקים - סתם, כיון שברור לכולם שאנחנו מדברים על אלוקי תורת ישראל.

יחד עם זה, חברים רבים בתכנית מרגישים שהמשפט הזה שנכתב בתחילה מתוך אילוץ, הפך להיות משמעותי בדרך שבה אנו עושים בהתקרבות אל אלוקים. ברור אמנם שאלוקים הוא אלוקים אליו אנחנו מתפללים בסידור, קוראים בתורה ומחנכים את ילדינו, אבל יחד עם זאת, עבורי כמחלים מהתמכרות, חשוב לי לזכור שעליי לעבוד כדי להפנים מהו אלוקים, שהוא אוהב ודואג לי וכן הלאה, בעיקר בנקודות בהן יש לי קושי לקבל את התכונות האלו שהן בודאי וללא ספק קיימות בו.

למשל השאלה האם אלוקים הוא רחום וחנון או א-ל קנא ונוקם. ברור שאלוקים הוא גם וגם, ובתורה מופיעים שני הצדדים הללו, אבל כמו רוב המכורים, גם אני העדפתי לתת את הדגש על הצד המעניש ולא על הצד הרחום והחנון. כעת, כחלק מתהליך ההחלמה, עליי לעבוד על ההבנה והאמונה שאלוקים הוא רחום וחנון לא פחות ממה שהוא קנא ונוקם, ולמעשה הוא הרבה יותר רחום משהו נוקם (ולא לחינם הוא "נוצר חסד לאלפים" ואילו "פוקד עוון אבות על בנים ועל בני בנים, על שילשים ועל ריבעים", כי את העוון הוא זוכר לכל היותר לארבע דורות, ואילו את החסד הוא נוצר לאלפי דורות!

אז ברור שכאשר אני אומר "אלוקים כפי שאנו מבינים אותו", אין הכוונה שאני ממציא לעצמי ח"ו דמות של אלוקים, אלא הכוונה היא להדגיש את המחוייבות שלי לנסות לקבל את אלוקים כפי שהוא באמת, ולא כפי שתיארתי אותו לעצמי בצורה מעוותת שגרמה לי רק להתרחק ממנו. גם כעת אני לא "מוחק" ח"ו אף מידה שקיימת בו וכתובה בתורה, אבל אני פשוט משתדל להדגיש את המידות הטובות, ולהבין שגם המידות האחרות הן מאהבה של אלוקים לבניו, ולא חלילה מידות רעות.

אבל גם אחרי העבודה הזאת של ההבנה, הסתבר לי שמשהו חסר כאן בקשר שלי עם אלוקים. יתכן שאני "מבין" שאלוקים ידאג לי, אבל האם אני מרגיש את זה? ההבדל בין לומר שאני "סומך על אלוקים" לבין לומר שאני "אוהב את אלוקים" הוא הבדל עצום, ובעוד את המשפט הראשון אני אומר בקלות רבה, המשפט השני בקושי יוצא לי מהמקלדת. (יש לי גם הסבר למה קל לי לקבל שאלוקים דואג לי אבל קשה לי לקבל שהוא אוהב אותי, אבל זה כבר ענין לפוסט אחר).

בשורה התחתונה, עבור ההחלמה שלי לא מספיק שאני מבין שאלוקים רוצה בטובתי, אני צריך לעבוד גם על הקשר הרגשי. בדיוק כפי שלא מספיק קשר של הבנה בין בני זוג או בין אבא לבנו, כך גם עם אלוקים אני צריך קשר רגשי. זה לא קל, אבל עצם הידיעה שזה חסר לי יכולה לדחוף אותי בכיוון הרצוי.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו לפני 8 שנים, 8 חודשים #76497

ממש תודה רבה לך,
שהיתי קצת בדף הבית של הפורום,רציתי לצאת מהאתר ובמקרה הכפתור נלחץ על הפוסט הזה והחלטתי לקרוא אותו. וואו מדהים, לקרוא קצת על העניין שכל כך מגבש את הצעד השני אותו אני עומד להתחיל. ותודה לאלוקים שהפנה אותי לפוסט הזה.
אסירות תודה על הרגעים הנקיים בחסדיו.

הערה-כל מה שאני כותב כאן זה ממה שעבר עליי ולא מחוות דעת מיקצועית.

בהחלמה

תגובה: אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו לפני 8 שנים, 5 חודשים #78470

  • טהרת הלב
  • רצף ניקיון נוכחי: 1242 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 63
אני נקי תקופה ואני מאמין שזה בגלל הקבוצה וספירת הימים וחברים ורצון מאוד חזק ללכת על זה תוך וויתור על תאווה ושמירת עיניים ומחשבה ,הקשר שלי לאלוקים מאוד חלש ,
אני לא מבין למה חשוב להכניס אלוקים הרי כשביקשתי ממנו ובכיתי לפניו זה לא עזר
אני מאמין שאני נקי כי אני שומר על עיני ולא מתקרב לתאווה ועושה פעולות ניקיון מה שלא עשיתי באמת עד עכשיו תוך וויתור אמיתי על תאווה
האים מישהו וותיק יכול להגיד שאלוקים לקח ממנו את התאווה ?
או שהוא נקי ללא פעולות ?
אשמח לשמוע הסבר
נערך לאחרונה: לפני 8 שנים, 5 חודשים על ידי טהרת הלב.

תגובה: אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו לפני 8 שנים, 5 חודשים #78486

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
מחכה שחברים וותיקים יגיבו, אם לא אגיב יותר מאוחר מנסוני הדל
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: אלוקים כפי שאנו מרגישים אותו לפני 8 שנים, 5 חודשים #78517

בשבועיים האחרונים קצת התנתקתי מהאתר בגלל כמה דברים שמעיקים לי, אחד הדברים זה בדיוק המשפט הזה 'אלוקים איך שאתה מבין אותו' ראיתי את ההסבר שלך, אני מסכים כמעט עם כל מה שכתבתה לגבי התוכן, אעפ"כ מהמשפט הזה נשמע כאילו אלוקים זה משהו שמשתנה לפי הבנתי חלילה, בפרט שבתוכנית משתתפים גם אתאיסטים ואולי הכוונה של מיצריי השיטה היה לאותו האיש בכלל, לסיכום לעניות דעתי המשפט הזה מריח ריח כפרני זה לא יתכן שבמשפט אחד על אלוקים ידורו מאמינים וכופרים יחד, לכן אני לא מבין למה בציבור יהודי שומרי תורה ומצוות צריך להיות צמודים בדיוק עם הטקסטים שמחברי השיטה קבעו שאמונתם היא נוצרית. אולי צריך לומר להכיר את הבורא כפי שהוא באמת
זה לעומת זה עשה אלוקים. המחשב שלקח לי את החיים,הוא עצמו יחזיר אותי לחיים
נערך לאחרונה: לפני 8 שנים, 5 חודשים על ידי יצחק אברהם.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.46 שניות

Are you sure?

כן