ברוכים הבאים, אורח

תהליך של החלמה מפרידה דומה לתהליך של גמילה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: תהליך של החלמה מפרידה דומה לתהליך של גמילה 643 צפיות

תהליך של החלמה מפרידה דומה לתהליך של גמילה לפני 1 שנה, 10 חודשים #142709

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067

אני מצטט מפוסט שכתב איזה חכם אחד



‫לצאת מקשר עם בחורה - זה לא קל. ‫יש אנשים שלוקח להם חודשים, שנים. ‫להתגבר על הפרידה מהאקס זה לא פחות מלפתור סוגיא סבוכה שאין לה מענה. ‫אולי לא שמתם לב, ת'אמת שגם אני. יש שטוענים כי תהליך של 'פרידה' - ‫דומה מאוד לתהליך של גמילה. ‫

אנחנו רוצים רק עוד קצת ממנה, ‫רק להציץ רגע בהתכתבויות באימייל, רק להסתכל על השם/המספר שלה בספר טלפונים, או לאיזה תמונה במחשב שעדיין לא מחקנו, או ‫להחליף מילה עם אחד הקרובים שלה בקשר אליה. ‫למרות שאנחנו יודעים טוב מאוד, ‫שלא כדאי לנו לעשות זאת.

לפעמים ישנה איזה אובססיה להיזכר בקשר, לחזור אחורה, למרות שזה עושה רע. משהו בפנים מכור לאהבה, מכור לקשר, ואי אפשר לשאת זה, אז פשוט באינסטינקט נעשית פעולה, צריך לקבל את זה, כל אחד מגיב לאהבה נכזבת בצורה אחרת, לא צריך להיחלם עם זה.

‫קבוצת חוקרים מארצות הברית ‫השוותה בין פעילות מוחית של ‫נגמלים מסמים לבין זו של שבורי לב. ‫מתברר שהמוח של שתי הקבוצות האלה ‫מגיב באופן דומה לגירויים. ‫כלומר - פרודים הם כמו מסוממים, ‫מכורים לזוגיות שאיננה. ‫מה שאומר שגם הם צריכים גמילה.

‫אבל אל דאגה, החוקרים ‫לא השאירו אותנו להתמודד לבד, ‫והציעו מספר דרכים שמבחינה מדעית ‫אמורות לעזור לנו להיגמל מהאקס ‫ולאחות את הלב שלנו מחדש.

‫קודם כול, תשללו אינטראקציה. ‫‫ת-ח-ס-ו-ם אותה! ‫‫שום אינטראקציה! ‫אוקיי? כלום. ‫‫ובטח שלא להיפגש פיזית. ‫תנסו להימנע מנקודות חיכוך עתידיות. בקיצור, תעשו כל פעולה שלא תחזיר אותכם אחורה, שתגרום להכאיב לכם, או תעשה לכם הרגשה רעה.

‫למשל, תוותרו כמה שאתם יכולים על טקס ‫החזרת החפצים ההדדית, תנו למישהו אחר לעשות זה, תנו למישהו אחר להשחית תמונות משותפות, מזכרות וכו', שלא ישאר מזה זכר. את החפצים שצריכים להחזיר ‫תשאירו אצל חברים/קרובים שלה, שתבוא לבד, לי זה מאד עזר. כמה שפחות להתעסק עם זה, זה פשוט מרעיל אותכם.

‫בסוף כל קשר אנחנו נוטים להיזכר ‫בכל מה שאהבנו בבן הזוג, ‫ולשכוח את כל מה ‫שהביא לנו את הסעיף. ‫הניואנסים האלה שלא תתגעגעו אליהם, ‫אל תדחיקו אותם, תחשבו עליהם. ‫כולנו יודעים שהיו כאלה. ‫ואפשר לחבר נרטיב חדש, ‫לספר לעצמכם שהאדם ההוא, ‫שפעם היה מקסים ואוהב, ‫כבר לא אותו הדבר, ‫בשבילכם. הוא כבר מישהו אחר.

‫כמו הקריז לסמים, ‫גם הקרייבינג לאקס שלנו באים בגלים, ‫ולכן, כאשר מגיע רגע כזה, שצפים מחשבות, שליליות, זכרונות שגורמות לכאב, לתסכול ‫אנחנו צריכים לתת לו לחלוף ‫בשקט ובמינימום נזק. ‫למשל, להסיח את דעתנו ‫באיזו פעילות מיוחדת ‫או אפילו לעשות מדיטציה מרגיעה. ‫עד יעבור זעם.

‫אחרון חביב והכי חשוב - לא להישבר! ‫חשוב לתחזק משמעת עצמית, ‫כי כמו בכל התמכרות, ‫כל מעידה קטנה ‫תגרור התמודדות קשה יותר, ‫ואנחנו הרי מעוניינים לעבור הלאה, נכון? ‫כן. -כן. -כן. ‫-נכון? יופי.

לסיום אני מתפלל לעשות 12 צעדים על 'אהבה נכזבת', אני מאמין שיהיה לו עוד הרבה חידושים בענין, ומחכה לדבר עם הספונסר ביישוב הדעת.

12 צעדים למכורים לאהבה אנונימיים

1.      הודנו שאנו חסרי אונים מול אהבה, ואבדה לנו שליטה על חיינו.

2.      הגענו לאמונה שכח גדול יכול להחזיר לשפיות דעתנו.

3.      החלטנו למסור את חיינו ורגשותינו לאלוהים כפי שאנו מבינים אותו.

4.      ערכנו חשבון נפש נוקב וחסר פחד.

5.      התוודינו בפני אלוהים, עצמנו ובפני אדם נוסף על טיבם המדויק של פגמינו.

6.      היינו נכונים לחלוטין שאלוהים ישחרר אותנו מפגמים אלה באופיינו.

7.      ביקשנוהו בענווה כי ישחרר אותנו מחסרונותינו.

8.      ערכנו רשימה של כל האנשים בהם פגענו ונעשינו נכונים לכפר בפניהם כולם.

9.      כיפרנו במישרין בפני אנשים, בכל מקום שניתן, פרט למקרים שמעשה זה - היה פוגע בהם או באחרים.

10.  המשכנו בחשבון הנפש האישי וכאשר שגינו הודינו בכך מיד.

11.  חיפשנו בדרך של תפילה והרהורים לשפר את הקשר ההכרתי עם אלוהים כפי שאנו מבינים אותו, כשאנו מתפללים רק לדעת את רצונו מאיתנו ומבקשים ממנו את הכוח לבצע זאת.

12.  משעברה עלינו התעוררות רוחנית כתוצאה מצעדים אלה, ניסינו להעביר בשורה  זו למכורים אחרים, ולנהוג על פי עקרונות אלה בכל תחומי חיינו.

נערך לאחרונה: לפני 1 שנה, 10 חודשים על ידי דייב 2.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.35 שניות

Are you sure?

כן