ברוכים הבאים, אורח

Let’s keep it simple!
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: Let’s keep it simple! 1368 צפיות

Let’s keep it simple! לפני 6 שנים, 10 חודשים #103477

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
"כעבור כמה שעות נפרדתי מדוקטור בוב. החיוך הנפלא, הישן, הרחב היה על פניו כשאמר כמעט בצחוק, "זכור, ביל, בוא לא נהרוס את הדבר הזה. בוא נשמור על פשטות!". הסתובבתי, לא מסוגל לומר מילה. זאת היתה הפעם האחרונה שראיתי אותו." (ביל וו, אחד המייסדים של ארגון אלכוהוליסטים אנונימיים, מספר על המפגש האחרון עם השותף שלו ד"ר בוב, והמילים האחרונות שאמר לו לפני מותו).

אבל כמו המשפט הידוע "לא פשוט להיות יהודי פשוט", מסתבר שגם אצלנו לא פשוט לשמור על פשטות. לא לחינם קוראים לתכנית שלנו "תכנית פשוטה לאנשים מסובכים", אבל הענין הוא שאסור לנו לסבך את התכנית הזאת. המשפט הזה "בוא נשמור על פשטות", הפך להיות קו מנחה של תכנית הצעדים, כאשר שוב ושוב כאשר הדברים מתחילים להתפזר ולהסתבך - הוא מזכיר לנו לחזור לבסיס, לפשטות של הדברים.

התכנית עצמה היא פשוטה בתכלית: אנחנו מודים שחסר לנו כח להתמודד לבד, פונים בבקשת עזרה לאחרים ולאלוקים, עושים חשבון נפש של עצמנו, עובדים על פגמי האופי, מיישרים את ההדורים עם האנשים שפגענו בהם, מתפללים לעזרת אלוקים ומעבירים את המסר של התכנית הלאה לחברים נוספים. זהו. כמה עקרונות פשוטים, שתיים עשרה צעדים לא מסובכים, וזה כל הסיפור. אין צורך לסבך את זה.

היום שמעתי חבר שסיפר שהוא עשה רשימה של האנשים שיש לו עליהם טינות והגיע ללא פחות משלוש מאות וחמישים אנשים... חבר אחר סיפר שהוא שמע שכל הצעד של החשבון נפש צריך להתרכז בחמשת השנים הראשונות לחיים כי שם נקבע מסלול חייו. ואני הקטן שואל: איך כל זה קשור לצעדים? בשום צעד לא כתוב לעשות רשימה של כל אדם שאי פעם לא חייך אליי ובטח שלא כתוב בשום מקום לעבוד דוקא על חמשת השנים הראשונות (אבי הרעיון הזה הוא פרויד, אבל אין בינו ובין הצעדים שום דבר, והגישה שלו אכן סבוכה ומסובכת להפליא).

ישנם כלים רבים כדי לעבוד את התכנית, יש רעיונות יפים שאנחנו שומעים מחברים אחרים, אבל הרעיונות והכלים הם לא התכנית. אם הם עוזרים לנו לעשות את התכנית אז בכיף, אבל אם הם מסבכים אותנו אז חבל. פשוט חבל לקחת תכנית פשוטה כזאת ולהפוך אותה למשהו מסובך ולא יעיל. 

באופן אישי אני מתחבר מאוד לספר הראשון, הבסיס של התכנית, מה שמכונה "הספר הגדול", כיון שבו המחבר שמר על פשטות בכל מחיר. אין שם רעיונות פסיכולוגיים מסובכים, אין דיונים תיאולוגיים חכמים ואין שום דבר שהוא לא התכנית של 12 הצעדים בצורה הפשוטה ביותר שלה. שאר הספרים יכולים להיות כלי עזר, כל זמן שהם לא הופכים את התמונה למסובכת, כי ברגע שזה מה שקורה - כדאי לשים הכל בצד ולחזור לאזהרה של ד"ר בוב: בוא נשמור על פשטות!
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
נערך לאחרונה: לפני 6 שנים, 10 חודשים על ידי סוד הכניעה.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.29 שניות

Are you sure?

כן