ברוכים הבאים, אורח

אני שיכור ממין
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: אני שיכור ממין 776 צפיות

אני שיכור ממין לפני 11 שנים, 1 חודש #29852

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
בשביל הפוסט הזה אני צריך הרבה כניעה. במה הוא שונה מכל פוסט אחר? בכך שכבר כתבתי את כולו לפני כמה שעות אבל איכשהו זה לא נשמר ואני צריך לכתוב אותו פעם שניה. אין לי חשק לעשות את זה, יש לי הרבה רעיונות אחרים לכתוב עליהם, אז למה לכתוב שוב (והפעם בטח ייצא פחות טוב מהפעם הראשונה) משהו שכבר כתבתי? אבל לאחרונה אני בענין של פעולות הפוכות, מעין תזכורות קטנות לכך שלא כדאי לי לסמוך על השכל כי כשהלכתי בעקבותיו הגעתי למקומות לא כל כך רצויים. אז אני עושה מה שאני לא רוצה וכותב את הפוסט הזה פעם נוספת.

בספר הלבן (ספר הבסיס לתכנית 12 הצעדים לגמילה מהתמכרויות למין) אנו מכונים לא רק מכורים למין אלא גם "שיכורי מין". תמיד חשבתי שזה נכתב רק בגלל הדימוי הכללי שלנו אל האלכוהוליסטים שמהם נשאבה התכנית כולה, מעין אחוות מכורים שכזו. למיטב הבנתי הרעיון הוא שהם שיכורים באמת ואנחנו מכורים למין והדימוי "שיכור" הוא בעיקר במובן של ההתמכרות - הם מכורים לאלכוהול ואנחנו מכורים למין.

אבל לאחרונה אני מבין שאני לא רק שיכור מין במובן של מכור למין אלא גם שיכור ממין במובן שהתאווה הפכה אותי לשיכור לכל דבר וענין. אני רואה את זה בהרבה דברים בחיים שלי אבל בעיקר בתחום ההבנה של מה שההתמכרות הזאת עושה לי. בספר הלבן כתוב שאנחנו לא יכולים לראות את מלוא ההשפעה של ההתמכרות לתאווה עד שאנחנו נמצאים מספיק זמן בהחלמה, ופתאום תפסתי שזה פשוט בגלל שאני שיכור. בפורים שנה שעברה שתיתי לא מעט, אבל זה לא הפריע לי לטעון שאני שפוי והכל בסדר ולנסוע לבית של חבר בצד השני של העיר. כל זמן שהייתי תחת השפעת האלכוהול לא הבנתי מה באמת עובר עליי ומה ההשלכות של המעשים שלי. רק כאשר הערפל החל להתפזר ממוחי, התחלתי לראות את התמונה המלאה.

גם עם התאווה זה אותו דבר. כל זמן שאני תחת השפעת התאווה אני לא מבין מה ההשפעה של זה על החיים שלי. הדוגמא הבולטת ביותר היא הקושי שלי להבין שהחיים שלי נדפקו. במשך שנים ארוכות הייתי בטוח שהחיים שלי דבש ויש לי "רק" בעיה אחת קטנה עם התאווה. אני מוכשר, מוצלח, איש משפחה וכל הדברים הטובים ואם רק אצליח לטפל בבעיה של התאווה - הכל יהיה בסדר. לכן כל כך הסתבכתי עם הצעד הראשון בדרך להחלמה "הודינו כי אנו חסרי אונים מול התאווה וכי אבדה לנו השליטה על חיינו". לא הבנתי מה רוצים מהחיים שלי ועל איזה איבוד שליטה מדברים איתי. הגעתי לכאן בגלל חוסר אונים מול התאווה - זה כן, אבל איבוד שליטה על כל החיים? ממש לא.

אותו דבר זה לגבי ההשפעה וההרס שהותרתי בתוך המשפחה ובעיקר ביחסים עם אשתי. תמיד הייתי בטוח שאני בעל נפלא ורק כאשר הזמן עובר ואני חי תקופה ארוכה יחסית של פיכחון, אני מתחיל לראות את מלוא ההרס שהותרתי שם. אפשר להמשיך לעולם הרגשי שלי וכן הלאה אבל הרעיון מובן.

התאווה למין הפכה אותי למסטול גמור. נכון שהסובבים אותי לא יכלו להריח את האלכוהול מהפה שלי ולא בדיוק ראו את התמונה המלאה, אבל זה לא משנה את העובדה שהתנהגתי בדיוק כפי ששיכור או מסומם מתנהג.

כן, אני יודע, רוב הקוראים יגידו שהם שונים. יכול להיות. אבל אם הייתי היום בתחילת דרכי בהחלמה, הייתי מעביר את זה הפוסט הזה לתיקיית "לגזור ולשמור", אולי בכל זאת אחרי תקופה של מפוכחות אגלה שהמטורלל הזה צודק.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אני שיכור ממין לפני 11 שנים, 1 חודש #29862

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה רבה סוד, אני מצטער שנמחק לך, שמח לי שכתבת שוב... היתה לי תועלת. אני מכיר מישהו שקורא לתופעה הזו -  'מוח דייסה'... זה לא תמיד ובכל שימוש, אבל יש רגעים שאתה מדבר עם בנאדם ואתה רואה שזה לא זה, האיש לא כאן.

שנהיה. עכשיו.
בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: אני שיכור ממין לפני 11 שנים, 1 חודש #29864

תודה רבה סוד, אכן אני שמח שכתבת שוב את הפוסט הזה, התזכורת הזו נחוצה לי מידי יום ומידי שעה.

אני רק רוצה להתייחס לקטע אחד שכתבת, לגבי ההכרות שלנו עם מלוא עוצמת השיכרות שלנו רק ע"י התרחקות מהמין, וממילא הקושי בהגעה לכניעה המלאה בצעד הראשון.

אני חושב שבגלל זה כתבו את הצעד הראשון באופן הפוך מהמציאות של סיפור חיינו, הרי במציאות איבדנו שליטה על חיינו (או שמעולם לא היה לנו את השליטה הזאת) הרבה לפני שמצאנו את ה"פתרון - המין", התאוה היתה בריחה מקושי החיים ומאי השליטה בהם, וכשזו סיפקה לנו את הבריחה המושלמת התמכרנו.
אז אם כן למה נכתב צעד ראשון באופן הפוך? בגלל שבזמן שאנחנו שיכורים הדבר היחיד שאנחנו יכולים להבין (לפעמים) זה שיש לנו בעיה עם המין-תאוה, ורק כשמתחילים להתנקות מהשכרות המטורפת הזו אנחנו יכולים לראות ממה ברחנו כל הזמן, מה בעצם התאוה סיפק לנו חוץ מיצר מיני מוגבר...

תודה שוב על העלאת הנושא
יומחלים
בהחלמה למדתי שהנסיון של הזולת הוא המפתח להחלמה שלי.
נקי בחסדו הגדול מ 3/11/11 ומתחנן רק לעוד יום נקי ומחובר.

לְךָ אֵלִי תְּשׁוּקָתִי בְּךָ חֶשְׁקִי וְאַהֲבָתִי
לְךָ לִבִּי וְכִלְיוֹתַי לְךָ רוּחִי וְנִשְׁמָתִי
לְךָ יָדַי לְךָ רַגְלַי וּמִמָּךְ הִיא תְּכוּנָתִי

בעניין: אני שיכור ממין לפני 11 שנים, 1 חודש #29871

  • חזקחזק
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 82
תודה סוד,

נשמע לי מאוד מוכר.
אצלי אני מקשר את ה"שיכור" באמת עם ההרגשה של "high" שאני מרגיש שאני הולך לפורנו.
כמו מכור לסמים אני מרגיש "שממש ממש חסר לי את זה" ושנייה לפני שאני עושה את זה אני שומע "טוב רק אחד קטן וזהו..."וכל מיני תירוצים כל כך חכמים" ואז בזמן שאני עושה את זה אני מרגיש "כן, כן, איזו הרגשה 'ביתית', ה'ישן המוכר והטוב'".
וכמובן איך לא, תחשות ההאנגאובר אחרי: "איזה מפגר אני....וואי וואי שכחתי מהפגישה, שכחתי מהעבודה...אוייש שיט" מה שאצלי נגמר בדרך כלל בעוד סיבוב.

באמת החלק הכי קשה של ההתמכרות, היא שהפעולה עצמה (פורנו) היא זו שמורידה את החרדה: במילים אחרות, מה שרע לנו הוא מה שמרגיע אותנו - טזה כמובן יוצר תלות ומעגל שכולו חוסר קסם ויופי.

יום שלישי בלי....אינשאללה עוד יום טוב.
בזכותכם,

חזקחזק
"Help me if you can, I'm feeling down
And I do appreciate you being round
Help me get my feet back on the ground
Won't you please, please help me"

מתוך השיר HELP  של ה'חיפושיות'

תגובה: בעניין: אני שיכור ממין לפני 2 שנים, 8 חודשים #138583

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 244 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2070

מקפיץ

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.46 שניות

Are you sure?

כן