ברוכים הבאים, אורח

כשאני רוצה לא לרצות
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: כשאני רוצה לא לרצות 958 צפיות

כשאני רוצה לא לרצות לפני 7 שנים, 2 חודשים #97961

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

המשיכה הארורה הזאת, מתי כבר אוכל להיפטר ממנה ולדעת שזה מאחריי לכל החיים? אין מי שלא השתעשע במחשבות האלו, לפחות ברמה כזו או אחרת. כולנו ציפינו לאיזה גיל, מצב בחיים, שיטה או נס (השלם את החסר, מחק את המיותר), שאחריהם כבר לא תהיה לנו פשוט משיכה לזה ונוכל להסתכל אחורה ולצחוק על עצמנו או לחילופין פשוט להיגעל מהמקום בו היינו. בתור ילד, הציפיה היתה לשלב של אחרי הבר מצוה, כי הרי לא יכול להיות שגם הבחורים המבוגרים והרציניים האלו מהישיבה עושים את זה. כשהציפיה הזאת לא התממשה, היא פשוט נדחתה לזמן שהגיע לישיבה גדולה.

השלב הבא שהיה כבר לא רק בגדר משאלה אלא בגדר של ידיעה ברורה היה כמובן החתונה. המשפט "עד החתונה זה יעבור" - כאילו נכתב עליי, כיון שהיה ברור לי בלי ספק שאחרי החתונה אין מצב שאני ממשיך ליפול. מי בכלל ירצה להסתכל בתמונות המגעילות האלו כשהוא יכול לקיים יחסי מין עם אשתו? וכמובן גם כאן התאכזבתי אבל לא איבדתי תקווה. אולי הפסדתי בקרב, אבל אנצח במלחמה. אולי אני עדיין מתמודד עכשיו, אבל יגיע הזמן שבו זה יהיה מאחריי כל העסק הזה.

ומה שעזר להזין את התקווה הזאת היו התקופות של הנקיות. בדיוק כפי שכדי ליצור רשת אי אפשר להסתפק בחוטים וצריך גם חורים, כך גם המצב שלי החמיר דוקא בגלל התקופות של הנקיות. פעם בכמה זמן הייתי זוכה לתקופה שבה התאווה לא הפריעה לי, ואז הייתי בטוח שזהו זה, ניצחתי. הנה, עובדה שאני כבר לא נמשך למין והכל בסדר (עד הנפילה הבאה). 

מה היתה הבעיה שלי בכל הזמן הזה? חוסר הבנה בסיסי בנוגע לעובדות החיים ולדרך שבה אלוקים ברא אותנו, מה שגרם להתמודדות בגיזרה הלא נכונה. העברתי את כל צה"ל לגבול הצפון, בזמן שהמלחמה בכלל התרחשה במנהרות בגבול עזה. ניסיתי להגיע למצב שבו אני לא רוצה תאווה, ולא הבנתי שזה לא הנקודה בכלל. הרצון עצמו הוא טבעי. אלוקים ברא אותי עם הרצון הזה והוא יישאר איתי לכל החיים. בלי הרצון הזה והמשיכה זאת, לא היה המשך וקיום לעולם שלנו. קיום יחסים זה לא איכס ולא מגעיל, והמשיכה לכך היא הדבר הכי טבעי שיש. אם יש מישהו שלא נמשך - הוא היוצא מהכלל ואצלו הבעיה, לא אצל כל השאר.

אז מה, פשוט להמשיך ליפול כל החיים? לא ולא! זה לא מה שאמרתי. מה שאני מנסה לומר זה שהרצון עצמו הוא טבעי, אבל מה שעושים עם הרצון הזה - כאן מתחילה העבודה. האם אני עושה כל מה שאני רוצה, או שאני מתגבר על הרצון. להתמקד בניסיון להפסיק לרצות תאווה זה מתכון לכישלון מראש כיון שאין סיכוי לכך. יתירה מכך: זה מתכון לכך שהמצב יחמיר כי כל פעם שהרצון יחזור (והוא הרי יחזור בוודאות) ארגיש רע עם עצמי "איך לעזאזל אני רוצה דבר כזה נחות", מה שיוביל רק לנפילות נוספות.

לכן, אני משתדל להפנים שהמשיכה היא טבעית, אבל התפקיד שלי הוא לוותר על כך. ישנם הרבה דברים כאלו בחיים שבהם המשיכה הטבעית היא לא בריאה ואנחנו צריכים להתגבר על עצמנו. אנחנו רוצים להישאר לישון אבל קמים לעבוד (קשה), רוצים לאכול שוקולד אבל מוותרים ואוכלים משהו בריא, וכן הלאה וכן הלאה. בכל המקומות האלו אנחנו מבינים שהרצון הוא טבעי, ויחד עם זה יודעים שאנחנו לא חייבים לעשות כל מה שאנחנו רוצים. זה בדיוק אותו דבר עם התאווה. אנחנו רוצים - אבל לא עושים כל מה שאנחנו רוצים.

הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: כשאני רוצה לא לרצות לפני 7 שנים, 2 חודשים #97962

כל כך מזדהה...
אבל רק מה שכתבת בנוגע למשיכה שהיא טבעית, זה אולי נכון ביחס למשיכה רגילה, אבל זה נכון גם ביחס למשיכה של אדם מכור?
אני לא יכול להגיד לעצמי לא וזהו, זה לא עבד לי אף פעם, גם לא ביחס לתאווה הפשוטה של כאן ועכשיו.

תגובה: כשאני רוצה לא לרצות לפני 7 שנים, 2 חודשים #97964

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

הפוך בדיוק - כל הרעיון מתחיל עם המשיכה של מכור, והוא נכון גם עבור מי שאינו מכור. הרי לאדם המכור, הנסיון להפסיק להיות מכור (= לא לרצות) הוא נסיון חסר סיכוי, וכל זמן שהמכור ממשיך למקד את המאמצים שלו בכיוון הזה הוא רק ממשיך ליפול.

ההבדל היחיד הוא מה עושים כאשר מפנימים איפה החזית האמיתית. כאן באמת הדרך מתפצלת לשתיים: מי שאינו מכור, יכול בדרך כלל להתגבר על הרצון רק בכח השכל והידיעה שזה רע לו וכו' וכו'. לעומת זאת המכור שמגיע לנקודה הזאת מבין שהוא לא יכול להתמודד לבד ולכן הוא צריך עזרה. אבל שים לב: המכור ומי שאינו מכור, שניהם משנים את הגישה לגבי מרכז הכובד של ההתמודדות, והשינוי ביניהם הוא מה לעשות אחר כך.

הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: כשאני רוצה לא לרצות לפני 7 שנים, 2 חודשים #97988

אבל אולי מי שאינו מכור יכול לעבוד על עצמו שאפילו לא ירצה דברים נמוכים, וגם אם תהיה לו תאווה מידי פעם זה יהיה בדברים דקים ועדינים, ואילו מכור תמיד יהיה בו משהו שירצה לחזור לשיא הזבל. וזה אפילו יצוף לו מידי פעם בפנטזיה.

תגובה: כשאני רוצה לא לרצות לפני 7 שנים, 2 חודשים #98028

מאוד מזדהה עם הדיבור הזה. 
תודה על זה. מתפלל לנכונות

וקיפאון

תגובה: כשאני רוצה לא לרצות לפני 2 שנים, 8 חודשים #137892

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067
מקפיץ
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.42 שניות

Are you sure?

כן