ברוכים הבאים, אורח

מה זאת תאווה?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה זאת תאווה? 1145 צפיות

מה זאת תאווה? לפני 11 שנים, 7 חודשים #15874

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
לאחרונה יצא לי לשוחח עם אחד החברים לגבי הנושא של התאווה לעומת המין. הרגשתי שבגלל שאנחנו משתדלים לדבר כאן בשפה נקיה, ישנו בלבול בין שני הדברים ופעמים רבות אנו קוראים למין תאווה בזמן שלאמיתו של דבר התאווה והמין הם שני דברים שונים - למרות שכמובן יש קשר הדוק ביניהם. זה לא סתם נושא תיאורטי אלא נושא מאוד חשוב כיון שאין מפוכחות מינית בלי ניצחון גובר והולך על התאווה. לא לחינם כתוב בספר הלבן (ספר הבסיס של קבוצות SA לגמילה מהתמכרות לתאווה) שמפוכחות מינית כוללת שני דברים: א. הפסקת קיום יחסי מין עם עצמי או עם כל אדם אחר למעט אשתי. ב. ניצחון גובר והולך על התאווה.

בספר הלבן ישנו גם הסבר מפורט מאוד לשאלה מה זה תאווה ולמה אנו אומרים שאנו חסרים אונים מול התאווה ולא חסרי אונים מול המין, וכמובן מומלץ מאוד לקרוא שם (עמ' 2-29). ובשורות הבאות אנסה להעביר מעט ממה שלמדתי מהספונסר שלי ומהחברים הנפלאים בקבוצות בהן אני משתתף.

לא אשכח את הסיגריה הראשונה שעישנתי. זה היה אסון מבחינת העישון אבל היה כיף מאוד מבחינת הפוזה וכל ההרגשה. לקח לי הרבה מאוד זמן עד שידעתי לקחת את העשן לריאות ולהתחיל להרגיש את ההשפעה של הסיגריה, אבל כבר מהסיגריה הראשונה נהנתי ממשהו אחר, נהנתי מכל מה שמסביב. הרגשתי ממש גבר כשאני שולף את חפיסת הסיגריות, מוציא סיגריה ומדליק אותה ואז שואף את העשן ומוציא ענן, ומפעם לפעם מאפר ככה בסטייל. זה לא באמת היה קשור לעישון, אבל זה היה חלק חשוב - אפילו חשוב יותר מאשר העישון עצמו.

ובנושא התאווה והמין זה אותו דבר. יש את המעשה עצמו ויש את כל מה שמסביב. התאווה איננה המין עצמו אלא עולם שלם של פנטזיות ורגשות ומחשבות שבדרך כלל מובילים אותי בסופו של דבר אל המעשה עצמו, אבל העולם הזה יכול להתקיים גם ללא המעשה עצמו כי יש לי קיום לעצמו. ואל העולם הזה אני מכור והוא זה שאני צריך לוותר עליו. יתכן מצב בו אני מוותר על המין (עם עצמי או עם הזולת) אבל אני לא מפוכח מינית כי אני ממשיך לחיות עם התאווה שממשיכה לשלוט בי ואני ממשיך להזין אותה, אז אני לא באמת נקי. שמעתי חבר משתף בכך שבמשך תקופה הוא התמקד בנושא הטכני של הנקיות ובאמת הצליח להישאר נקי אבל אחרי שנפל הוא חזר לבדוק מה לא היה בסדר והסתבר שהוא כל הזמן המשיך להזין את התאווה. אז הוא הבין שאין נקיות אמיתית ומפוכחות מינית בלי ניצחון גובר והולך על התאווה.

וזהו החלק הקשה בכל הסיפור הזה כי אני יכול לוותר על המין אבל לא מוכן כל כך לוותר על התאווה. אני מוכן לוותר על הזכות לקיים מין עם עצמי או עם אחרים, אבל לא מוכן לוותר על הזכות להתאוות. היו לי תקופות שניסיתי לשמור על העיניים גם בהליכה ברחוב, אבל ההרגשה היתה מאוד קשה כי בעצם לא רציתי לוותר על כך, ורציתי רק לא ליפול בפועל. היום אני מבין שאם אני רוצה להישאר מפוכח ונקי אני חייב ניצחון על התאווה וזה אומר שאני מפסיק להתאוות ולהזין את התאווה דרך העיניים וכמובן בפנטזיה שבתוך הראש. בסוף לימדו אותי בתכנית שהתאווה היא הבעיה שלי ואני פשוט מוכרח לוותר על תאווה בכל צורה שהיא, גם במקומות שעבור אנשים אחרים היא הגיונית ומותרת. אני כמו האלכוהוליסט שחייב לוותר על כל אלכוהול, אפילו על "לחיים" בחתונה, כיון שהוא מכור לאלכוהול וכל אלכוהול - גם כשר - הוא הרסני עבורו. אבל אני יותר דומה למכור לאכילה שממשיך לאכול אבל פשוט מוציא את התאווה לאכול אל מחוץ לתחום. אני מוותר על התאווה (לא על המין) עם אשתי כיון שאני מכור לתאווה, ולכן תאווה - בכל צורה שהיא - מסוכנת עבורי.

וכשזה קורה לאט לאט - רק בכוחו ולא בכוחי בכלל - אני מתחיל לגלות כמה נפלאים יכולים להיות החיים בלי שהתאווה נמצאת שם כל הזמן. פתאום אני שם לב שהתאווה היתה שם תמיד תמיד בין אם שמתי לב ובין אם היא היתה ברקע, ורק כאשר היא מתחיל סוף סוף להיות שקט, ניתן להבחין כמה רעש היה כאן כל הזמן. קשה להאמין אבל מסתבר שהדברים שכתבו אלו שעברו את אותה דרך לפניי היו נכונים, וכשהם כתבו שניתן לקיים יחסים בלי תאווה ושהעולם נפלא כאשר עושים את זה - הם צדקו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: מה זאת תאווה? לפני 11 שנים, 7 חודשים #15877

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
חזק מאוד !!!

גם אצלי המודעות לתאווה עד לקיחת המושכות ממנה לקב"ה לקח לי זמן.
בתחילה בכלל לא הייתי מודע לכך שהתאווה היא חלק ממני והיא פשוט משתלטת לי על חיי.
לאט לאט בעזרת התוכנית, החברים, הספונסר ובעיקר הקב"ה למדתי שבעצם היא חלק ממני ושהיא מנהלת לי את חיי.
ואח"כ גם הצלחתי להוציא אותה החוצה ולהתחיל להתעלם ממנה.
ומה שהכי קשה לי היום זה להוציא אותה מיחסי עם אשתי ולהשאיר שם רק את האהבה.
אני מתחיל ללכת בכיוון אבל זה עדיין קשה.

אני מאחל לכולנו שנצליח להוציא את התאווה מעצמנו ומניהול חיינו והיא רק תעמוד מרחוק מבלי שניתן לה להתקרב.
בהצלחה לכולנו
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

תגובה: בעניין: מה זאת תאווה? לפני 2 שנים, 5 חודשים #140054

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 222 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2069

אצלי קרה בלבול גדול מין לתאווה או בין יחסים לתאווה או בין תשמיש לסק'...
זה לא משנה המילים, העיקר שברור ההבדל, כאשר אצלי אין הבדל בין מה זה צורך טבעי לבין צריכה ותשוקה בלתי פוסקת למין - זה יציאה מכלל שפיות, זה יכול לא להתבטאות במעשים אלא הכל בפנטזיה [כנראה שזה לא יישאר שמה הרבה זמן], המעשים זה פשוט תוצאה או השלכה מהתעסקות בלתי שפויה עם מין, ברחוב, בבית, במיטה, בקיצור המחלה היא בראש; "המחלה היא לא בין הרגלים, היא בין האוזניים".
כמובן שמי שנשוי יכול להבין את ההבדל בין מין לתאוה וכו', כי שניהם מרגישים בזה, אהבה זה נתינה ולא לקחת הנאה או הגשמת הנאה על ידי האחר.    

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.50 שניות

Are you sure?

כן