ברוכים הבאים, אורח

להתחיל מהתחלה...
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: להתחיל מהתחלה... 764 צפיות

להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101092

אז אני מתוודה, אני חוטא בכל יום.
החטא מגיע אצלי מהמקום שאני מרגיש חלש וחסר עונים ואני לא מצליח להפעיל את השיקולים הנכונים בלי זה.
אחרי שאני חוטא אני מרגיש שהדם זורם לי חזרה למוח ומחשבתי חוזרת להיות צלולה.
זה מה שחיכיתי לו כל היום, כל היום חייתי עם מחשבות עכורות ופתאום למשך 15 דקות המחשבה שלי מתבהרת. אבל לצערי זה שוב פעם דוהה ואני חוזר למקום שבו הייתי.


אני כבר לא זוכר ושואל את עצמי:
- למה אני באתר הזה?
- למה אני צריך לנצח את ההתמכרות?
- מה היא גורמת לי?
- פתרון למה היא?
- ואיך התחלתי עם זה בכלל?


מקוצר רוח /לשעבר

שמחת חינם /לשעבר

Legopart /לשעבר

תגובה: להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101094

האי היחיד בים הסוער של התאוה שמו להודות שאני מכור למין.
ללא זה רואים רק ים.
על מנת להתחיל לטפס על האי דרושים שלושה צעדים. עלמנת לא לעוף חזרה למים (כי על האי מנשבות רוחות חזקות) דרושים 
עוד תשעה צעדים.
אנחנו חייבים לתחזק את עצמנו בצעדים האלה. הם אלו שמעגנים אותנו לא לעוף בקלות הדעת שלנו.

עפת חזרה לים? חפש לטפס מזוית אחרת. חפש כל פעם התחלה טובה יותר ואל תדאג להצלחה ואל תדאג לכשלון.
התפקיד שלי הוא רק לצעוד.

תגובה: להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101112

אני מרגיש בדיוק ההפך.
שהאי הקטן הזה הוא התעווה
וכל האופק מסביבו זה בשפיות ושאם בן אדם מנתק את מוסרותיו מהאי הזה, הוא יכול לצאת לעולם החופשי


מקוצר רוח /לשעבר

שמחת חינם /לשעבר

Legopart /לשעבר
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 1 חודש על ידי מקוצר רוח.

תגובה: להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101116

  • חוסידל
  • רצף ניקיון נוכחי: 2917 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אוי מיין וועלט .....
  • הודעות: 440
אני מעתיק כאן מה שכתב חבר ותיק בחוברת על התמכרויות אולי זה יעזור


אנו אנשים חלשים ,חלשי אופי ,אין בכוחנו להניח את כף רגלנו על המדרגה הנמוכה שבסולם שא ,ואפילו לידי זהירות איננו מגיעים) ,בלי להכנס לשאלה הפילוסופית ,איך הגענו למצב כזה ,מה גרם לזה ,ומי אשם בזה ,כרגע זה המצב הנתון ובו אנו עוסקים ,(וכדי להגיע לסולם המעלות ,אנו זקוקים לסולם נמוך יותר ,שיהיה קרש קפיצה אל הרמה הרצויה ,בה ניתן לעלות ולהתעלות במעלות התורה והיראה .שנים עשר הצעדים מיועדים לנו ,בהם נוכל לצעוד צעד אחר צעד עד שנגיע אל דרגות המסילת ישרים  .
שנים עשר הצעדים ,הצילו ויכולים להציל רבים נוספים מצפרני ההתמכרות ,הם מהוים דרך חיים לרבבות אנשים בעולם ,ותנים מענה ופיתרון לאלו הסובלים מכל סוגי ההתמכרויות ונ ,ואינם נכנסים לנושאי דת ופוליטיקה ,או כל נושא אחר .מטרתם האחת והיחידה היא ,להציל עוד ועוד אנשים  .
רבים מבין המטפלים למיניהם ,מתנגדים בכל תוקף לשיטה זו ,בתואנות שונות ומשונות )ואין כאן המקום להאריך ולפרוך את טענותיהם ,(מנם הסיבה האמיתית להתנגדותם ברורה ומובנת לכל בר דעת א .אבל אנו המכורים חשים את המציאות ,אחרי שעברנו מסלולים כאלה ואחרים ,הלכנו לפסיכולוגים ולמומחים ,ליועצים ולמטפלים ,ללא הועיל ,עד שזיכנו השי"ת והביאנו להכיר דרך זו ,דרך חיים שהצילה לנו את החיים ,שיטה הרווחת בעולם כולו לגמילה מהתמכרויות ,ונפתח בפנינו הפתח לעלות על דרך המלך ,להתקרב אליו ,ולעשות את רצונו יתברך  .

הצעדים לא באים לעזור לנו להפסיק להשתמש ,הצעדים באים לעזור לנו לשמור על ההפסקה ,אחרי שהפסקנו להשתמש ,כמו הרבה פעמים בעבר שהפסקנו לתקופת מה ,באים הצעדים לעזור לנו לשמור על עצמנו שלא נתחיל להשתמש שוב ,שנשמור על נקיות לאורך ימים ושנים  .
ישנם צעדים עם עשיה , וישנם צעדים שיש בהם רק חשיבה. כל צעד הוא שלב נוסף בהתקדמות הרוחנית של האדם ,כל מדרגה יש לה תפקיד ,אפשר לדלג או להתעלם מצעד מסוים גם אם הוא נראה מיותר ואי  ,כיון שבסופו של דבר יהיה חסר בשלמות הנבנית על ידי מדרגות אלו  .
יש אנשים שעושים את השלב הראשון של התכנית ,הם נשארים נקיים ,הם עובדים קשה ומחזיקים מעמד עם  כדי לשמור על עצמם ,לשמר את הכח לעשות צעדים 12 שלושת הצעדים הראשונים ,ונוסף לכך הם גם עושים צעד אלו ,אבל הם סובלים ,את עיקר הבנין הם לא עשו ,הם לא קיבלו את איכות החיים שהם היו יכולים לקבל ,הם אולי נקיים מההתמכרות הפעילה ,אבל חיים אין להם ,סבל יש להם הרבה .כדי לחיות חיים מאושרים ,איכותיים ושפויים ,וכמובן גם נקיים ,מומלץ לעשות את כל הצעדים  .
בנין הצעדים מורכב מכמה מישורים שכל אחד ואחד הוא נדבך בפני עצמו ,וכל אחד מהם תורם את חלקו לשלמות הבנין ,והדבר דומה לאדם שיש לו עסק וביום מן הימים רואה החשבון שלו אומר לו שהמאזן שלילי ,מיד הוא בודק מה גורם למאזן להיות שלילי ומה אפשר לעשות בשביל לתקן זאת ,והוא מתקן זאת בכמה שלבים , בשלב ראשון הוא עוצר את התפשטות הנזק ,הוא מקפיא את העסק עד כמה שאפשר ,הוא לא מוציא צ'קים שניתן לדחות אותם .בשלב שני הוא בודק את מקור הנזק ,הוא מביא יועצים עיסקיים לראות מה צריך לשפר בניהול העסק .בשלב שלישי הוא משלם את החובות והנזקים מהעבר ,כדי שיוכל להתחיל דף נקי וחדש .ובשלב הרביעי הוא ממשיך לנהל את העסק על פי ההנחיות שהוא קיבל כדי שלא להגיע שוב למצב של גירעון  .
כך הם פני הדברים גם בבנין החיים ,בבניית השלמות של האדם ,כשהאדם צועד אל עבר השלמות הוא צריך לעשות שלבים אלו .דבר ראשון צריך לעצור את התפשטות הנזק ,צריך להיות משוחרר מההתמכרות הפעילה , .דבר שני צריך לבדוק את מקור הנזק ,לעשות בדק בית - הכרה עצמית ,כדי 1,2,3 וצריך לעבוד על נקיות ,בצעדים לדעת מה הם המגרעות שצריך להתפטר מהם ,ומה הם הכלים החיוביים איתם אפשר וצריך לצמוח ,בצעדים  .דבר שלישי צריך לשלם את החובות ,לסגור חשבון עם העבר ,כדי להיות נקי מכל מה שרבץ עלינו ,בצעדים 4,5,6,7 דבר רביעי עם הפנים לעתיד ,לשמר דרך זו ולחיות בחיי יום יום על פיה ,כדי להשאר שפוי ולהמשיך  .8,9  . 10,11,12 להתעלות ,בצעדים
הצעדים אינם חומר לימודי ,פילוסופי או פסיכולוגי ,אדם שלא עשה את הצעדים אינו יכול להבין ולחוש אותם , הצעדים הינם דרך חיים ,מי שחי בדרך זו ,יכול גם לספר לאחרים איך הוא חי ובמה זה השפיע על חייו ,אבל מי שלא חי ונושם את הדרך ,גם אם הוא למד אותה הרבה זמן ,אין לו את הכלים להבין ולחוש את זה וודאי שלא להעביר את הדרך לאנשים אחרים  .
אדם יכול לעמוד כמה שעות ליד המקוה ולהתפלפל בהלכות מקוה ובהלכות טבילה ,הוא יחכים הרבה בהלכות , אבל הדבר לא יועיל כלום לטהרו ,הוא נשאר טמא .ומצד שני אפילו אחד שאינו מבין כלל בהלכות מקואות וטומאה וטהרה ,נכנס לרגע אחד לתוך המקוה, אם הוא נכנס כולו, ואפילו שערה אחת לא היתה מחוץ למקוה , הוא טהור. כיון שהדבר לא נמדד בידיעה ובהבנה אלא רק בעשיה ,ואם יש חיסרון בעשיה לא יעזור כלום. כך גם בצעדים ,ניתן ללמוד ולהחכים הרבה ,להבין ולהשכיל בנפש האדם ,בתכונותיו ובנטיותיו ,אבל ,כל עוד לא עושים את הצעדים בפועל ,זה לא כלום ,אי אפשר לחוש את הדברים ללא עשיה ,והם לא עוזרים כלום אם לא מיישמים אותם בחיי יום יום. אבל כשיש עשיה ,כשחיים על פי דרך זו ,כשמיישמים את הצעדים וחיים על פיהם ,גם אם לא מבינים בכלל מה ואיך הם עוזרים ,החיים משתנים והופכים להיות בריאים שפויים ואיכותיים יותר
אבא אוהב גילה לי את האור ברח' ניסן תשע"ה בכנס של שמור עיניך

נאר אמונה אין בורא כל עולמים...ומבלעדי עוזך ועזרתך אין עזרה וישועה

תגובה: להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101141

  • גיימס
  • רצף ניקיון נוכחי: 689 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1414

דבר ראשון הייתי מפסיק להגיד ״אני חוטא״. כשאני אומר חוטא אז אני מתייחס לזה כאל התמודדות שאני יכול להתמודד. ונגד התאווה אני מהזה לא יכול...
אני חולה. לא חוטא, חולה. 
ואנחנו הגענו להבנה שהמחלה שלנו כבד לא מתבטאת בנפילות אלא בהמון פגמי אופי ואיבוד שליטה על הרבה חלקים מחיינו. 
הצעדים יכולים להביא אותנו לשפיות. 
אתה עובד את הצעדים? אתה בקבוצות? כי כדי להחלים צריך פעולות. כל הזמן. כל יום.
אם תעבוד את הצעדים ותהיה מוכן לשינוי גישה בחיים אתה תראה ניסים. 
אוהבים.  

הכינוי שלי הוא ג'יימס ואני חבר בשמור עיניך.

אין דבר רחוק יותר מהחלמה בריאה מאשר מצב של תלות.

מנסה לזכור תמיד שמול התאווה צריך ״לוותר ולא להילחם״.

נקי בחסד אלוקים מכ״ד כסליו התשע״ו כל יום רק להיום.

תגובה: להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101228

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 5 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
מסכים עם ג'יימס.
המינוח "חטא" גורם לרגשות אשמה, שהרי החוטא לא בסדר. רגשות אשמה הם גורם מוכח לנפילות. כך שבעצם השימוש במינוח הזה אתה דוחף את עצמך יותר למטה.

אתה מבין שהמחלה גוזלת ממך את השפיות. תעשה הכל! כדי להבריא

תגובה: להתחיל מהתחלה... לפני 7 שנים, 1 חודש #101233

  • אסיר יצרי
  • רצף ניקיון נוכחי: 412 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 383
אחי! אתה אולי לא מסוגל להסביר את זה לעצמך, אבל אתה באמת רוצה להפסיק. להיגמל. אתה רואה שזה קשה ואז אתה אומר כלפי חוץ למה בכלל להתאמץ. הכי קל להישאר מכור. אבל אתה פה בגלל שעמוק בפנים אתה רוצה להשתחרר מהתלות. אתה לא עבד במהות שלך. 

אין לך ברירה חבר, אתה חייב לגייס כוחות. אם יש לך מישהו קרוב שיכול לעזור מה טוב. אם אתה מסוגל להתפלל לך על זה. אם אתה צריך משהו דרסטי כדי להתעורר תעשה את זה. אל תדחה למחר ואח"כ לשבוע הבא. תאסוף את עצמך וצא למסע.

בהצלחה!
ואני אמרתי נגרשתי מנגד עיניך אך אוסיף להביט אל היכל קודשך.
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.52 שניות

Are you sure?

כן