ברוכים הבאים, אורח

אין אדם מתיר עצמו מבית האסורים - מאמר חיזוק
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3

נושא: אין אדם מתיר עצמו מבית האסורים - מאמר חיזוק 4667 צפיות

בעניין: אין אדם מתיר עצמו מבית האסורים - מאמר חיזוק לפני 11 שנים, 10 חודשים #9469

אולי צריך להמציא מונח חדש, התמכרות להתמכרות, אני אסביר.
כנראה, שבמהלך שנות חיינו, התמכרנו לדבר מסויים, אשר הוא הוביל אותנו להתמכרות למין... יש חיה כזאת?
הריני מאמין, שביכולתי לשנות את מסלולי החשיבה שנחקקו בתודעתי ברבות השנים, לשנות הרגלים רעים ולשבור את הטבע של עצמי.
אמונה זו נובעת מסיבה אחת פשוטה, אלוקים נתן לכל בני האדם וגם לי כוח לשנות דברים בטבע, ובזכות האמונה החזקה והתקיפה בבורא עולם, כל אדם באשר הוא אדם יכול לשנות דברים בטבע. זאת אמונתי.

בעניין: אין אדם מתיר עצמו מבית האסורים - מאמר חיזוק לפני 11 שנים, 10 חודשים #9475

  • pnimiut
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 28

ל"זלמן" היקר,
פספסת נקודת אחת של האדם בשם "פנימיות",
בטענתו על ידי סימוכין מתורת הרב אשלג, טוען הנ"ל שהציטוטים שלו מותאמים בדיוק למצב שבו המכורים נמצאים.
אסביר את דבריו, אם ירשה לי מר מעלתו הלזה, ההתמכרות באה לידי ביטוי בהרבה תחומים, ואם כך אני מסכים, אדם יכול להיות מכור לכסף, להימורים, לכבוד, ולעוד הרבה תחומים ביומיום שלנו.
לכן, האהבת אדם את עצמו, מביאה לידי התאוות והתמכרות, עד שהאדם בעצמו נהפך לעבד נרצע לתאוותיו, עבד איננו יכול לברוח מאדונו השתלטן, גם אם יתאמץ בכל מאודו, ובכך הוא מתמסר לחיי שיעבוד נוראים ומפרכים ליצריו.

המכורים למין, הפכו את התאווה למין, לאות קעקע על בשרם, וידוע שאות קעקע לא ניתן להסיר כי היא בבשר ממש.
אך, רק על ידי זריקה של מים טהורים המפכים בנשמות המתאווים לתאווה חיות והתחדשות הלב והנפש, יזכו לאור באור החיים.

ו"פנימיות", לפי עניות דעתי, לא עושה הפרדה בין מכורים, אלא טוען לפי תורת הרב אשלג, שכל האנושות מכורה, ורק על ידי נתינה והשפעה לזולת, כמו שבקבוצות אומרים לזרוק את חיינו אל השם ולהשפיע טוב לזולת, כל המכורים יחלימו.
בזה אני מסכים ומאמין...

ול"פנימיות", אבקש בנימה זאת, לכבד אותנו ובעיקר את עצמך, ולהסביר לנו את דברי רבותיך ותורתם, על מנת שנשכיל, נדע, ונבין, את דבריהם שיכולים לעזור לנו בהחלטות בחיים ובתובנות שישנו את חיינו.
באמונה שלמה, ובביאת גואל צדק, נאחל לכולם, שבת שלום ומבורך!


שבוע טוב !
ותודה רבה משוש חיי
היטבת להסביר הרבה יותר ממני
החיה עליה אתה שואל מכונה על ידי האר"י ז"ל ובהרחבת בעל הסולם כעל האגו הרצון לקבל הנחש הפרעה שבתוכנו....
לזלמן היקר תקן אותי אם אני טועה
ההבדל לטענתך כל האנושות נמצאת בתאווה ביצר הרע
אבל רק המכורים בבעיה כי להם אין בחירה חופשית....?

מוסבר בכתבי האר"י ז"ל שהאור שברא אותנו ואין עוד מלבדו צמצם עצמו עד לעולמנו בו הוא מנותק מאיתנו
והניתוק שלנו ממנו הוא בהתמכרות של כולנו לתאוותנו
אני יכול אולי להסכים איתך זלמן ולומר
שהמכור נמצא בהכרה כלשהי שהוא מכור ומנסה איכשהו לצאת מזה
בעוד ששאר האנושות עדיין לא נמצאת בהכרה שהיא מכורה ועדיין לא מנסה איכשהו לצאת מזה
אבל
לדעתי יעזור לכולם כולל לנו המכורים למין להסתכל על הכלל של הבריאה

והנה קטע קצר בסליחה מראש רק כדי לבטא את דבריי הנ"ל:
משוש חיי אולי יוכל להוסיף ולפרשן עליהם
מתוך מאמר בחירה חופשית:
(מדבר על כל האנושות אבל אנו המכורים למין יכולים בקלות להזדהות)


- התענוג והמכאוב -
אולם כשנתבונן במעשיו של היחיד, נמצא אותם כהכרחיים.
ובעל כרחו יעשה אותם, ואין לו כל אפשרות של בחירה.
והוא דומה בזה, לתבשיל השפות על כירה, שאין לו כל בחירה, והוא מוכרח להתבשל,
כי ההשגחה חבשה את כל החיים בשני מוסרות, שהם התענוג והמכאוב.
ואין לבעלי החיים שום בחירה חפשית, לבחור ביסורים, או לדחות את העונג.
ומותר האדם על בעלי החיים הוא:
שהאדם יכול להסתכל למטרה רחוקה,
זאת אומרת:
להסכים לקבל עתה שיעור ידוע של מכאובים, מתוך בחירתו את העונג, או התועלת שעתידה לבא אליו לאחר זמן.

אבל האמת,
שאין כאן יותר מחשבון.
שהוא לכאורה מסחרי.
כלומר, שמעריכים את התענוג או את התועלת העתידים לבא, שיש בהם עדיפות ויתרון, על הצער שהם סובלים מהמכאובים, שהסכימו לקבל עליהם עתה.
ורק ענין של נכיון יש כאן שמנכים את הצער והיסורים מתוך התענוג המקווה.
ונשאר להם עודף מסוים.

הרי שנמשך בהכרח רק התענוג.
וכן קורה לפעמים, שמתענים, היות שלא ימצאו בתענוג שהשיגו, שיהוה את העודף המקווה, לעומת היסורים שסבלו.
ונמצאים על כן בגרעון, הכל כמנהג הסוחרים.

ואחרי הכל אין בזה הבדל בין האדם לבעלי החיים, ואם כן אין כלל בחירה חופשית מדעת.
אלא כח מושך, המושכם אל התענוג המזדמן להם באיזה צורה שהיא - והמבריח אותם מסבות המכאיבות.
ובכח שתים אלה ההשגחה מוליכה אותם לכל המקומות הרצויים לה, מבלי שאלת פיהם כלל.

ולא עוד,
אלא אפילו קביעת האופי של התענוג והתועלת, אינה לגמרי מתוך בחירתו ורצונו החפשי של היחיד,
אלא על פי רצונם של אחרים, שהם רוצים ולא הוא.
למשל,
אני יושב, אני מתלבש, אני שח, אני אוכל.
כל זאת - לא משום שאני רוצה לשבת כך, ואני רוצה להתלבש כך, ולדבר כך, ולאכול כך.
אלא מכיוון שאחרים רוצים שאשב ואתלבש ואדבר ואוכל בצורה זו.
כל זה לפי רצונם וטעמם של החברה, - ולא רצוני החפשי.
יתר על כן,
אני עושה כל אלה על פי רוב בנגוד לרצוני,
כי יותר נח לי להתנהג בפשטות בלי שום עול,
אלא שאני משועבד בכל תנועותי, בכבלי ברזל, בטעמים ונמוסים של אחרים, שהם החברה.

אם כן אמרו נא לי,
היכן חרות הרצון שלי?
ומצד שני אם נניח שאין חרות לרצון וכל אחד מאתנו אינו אלא כמין מכונה הפועלת ויוצרת על ידי כחות חיצוניים, המכריחים אותה לפעול בצורה זו.
זאת אומרת שכל אחד חבוש בבית האסורים של ההשגחה,
אשר על ידי שני מוסרותיה התענוג והמכאוב, מושכת ודוחפת אותנו לרצונה, למקומות הנרצים לה.
באופן שאין כלל "אנכיות" בעולם.
כי אין כאן כלל בן חורין ועומד ברשות עצמו.
אין אני בעל המעשה, ואין אני העושה, משום שאני רוצה לעשות,
אלא משום שעובדים אתי בעל כרחי ושלא מדעתי, אם כן יוצא לפי זה חלף לו השכר ועונש.

ומוזר הדבר בתכלית, לא רק לדתיים המאמינים בהשגחתו ית', ויש להם על כל פנים לבטוח ולסמוך עליו ית' שיש לו בכל המנהג הזה מטרה טובה ורצויה.
אלא הדבר מוזר עוד יותר למאמיני הטבע, אשר לפי האמור, כל אחד אסור במוסרות הטבע העור, שאין לו, לא דעת, ולא חשבון.
ואנו מובחר היצורים, בני הדעה והשכל, נעשינו כמשחק בידי הטבע העור, המוליך אותנו שולל.
ומי יודע להיכן?.....
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 10 חודשים על ידי .

בעניין: אין אדם מתיר עצמו מבית האסורים - מאמר חיזוק לפני 11 שנים, 10 חודשים #9526

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
טוב, אני לא הולך לענות על זה כי אין עבור מה.

אתה לא מבין מה זה התמכרות, ומחפש כל דרך להמשיך לדחוף כאן ציטוטים, אז כעת אתעלם מכך, ואמתין לשאר החברים להתרגז ואז להתחיל למחוק הודעות כאלו.

שוב: זה לא פורום לתורת אשלג/חב"ד/ברסלב/קוק וכן הלאה. זה פורום למכורים למין.

הגיע הזמן שתפנים את זה. ואם אתה עדיין לא מבין מה הכוונה מכורים (כך נראה ברור מההודעה האחרונה שלך) תפנה אלי באישי ואסביר לך.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: אין אדם מתיר עצמו מבית האסורים - מאמר חיזוק לפני 11 שנים, 10 חודשים #9536

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
שלום חברים,

אני מצטער שאני מגיב רק עכשו למרות שהיה לי כבר ביום חמישי בלילה מה לכתוב, רק מה לעשות שחלק מהחלמה שלי (כן.. אני חולה !!!) זה לעזור לאשתי במקום לבלות במחשב.

אני מביא כאן ציטוט (די קצר) מספרו הנודע של שמואל:

(פנימיות היקר - אם אין לך כוח לקרוא את הכל אתה יכול ללכת לסוף הציטוט שם יש גם מסר עבורך.)

כמו שכתוב בספר הגדול כל חיינו היינו במלחמה.
ובמלחמה שהיתה לנו עד עכשו לפעמים ניצחנו בעזרת כלי לחימה מסוגים שונים ולרוב הפסדנו.
אך נכון לטרם בואנו ל"שמור עיניך" בגדול הפסדנו במערכה.
הגענו לכאן מותשים ושבעי קרבות עם כלי מלחמתנו עלינו.
הבאנו איתנו את מיטב כלי הלחימה שאכן הצלחנו בעזרתם לנצח בכמה קרבות.
אך, עצם בואנו לכאן מוכיח שבמערכה כולה הפסדנו ובגדול.
כל כלי הלחימה לא עזרו לנו לנצח בסופו של דבר.
למרות זאת, המשכנו לאחוז בכלי מלחמתנו, כי זה בדבר היחיד שאנו יודעים שאי פעם עזר לנו לנצח.
כל אחד וכלי מלחמתו הוא:
1. הרב אשלג וספרי קבלה למיניהם.
2. ספרי מוסר.
3. ספרי חסידות.
4. ציטוט פסוקים מהתורה.
5. טכניקות שונות.
וכולי....

בתחילה באמת האמנו או שאנו לא מכורים ופשוט יש לנו ייצר הרע ענק (זוכרים?) או שכולם מכורים ואנו לא שונים מכולם.
וניסינו באמת לעזור אחד לשני עם כלי מלחמתנו כל אחד עם הכלי שהכי עזר לו עד עכשו, למרות שזה היה כמו לטחון מים.
ומדוע?
הסיבה היא די פשוטה.
הסיבה היא שאנו פשוט מאוד חולים.
כמו שמי שקטוע בשתי ידיו לא יכול להניח תפילין של יד.
לא יעזרו לו מאות ספרים, מקובלים, אנשי מוסר והשקפה, רבנים כאלו ואחרים שיגידו לו רק תתחזק בלימוד, במוסר ובקבלה ותוכל להניח תפילין.
שום דבר לא יעזור. הוא פשוט לא יכול ולכן הוא פטור לגמרי מהנחת תפילין של יד.
וכמו חרש-אילם או מפגר שפטור מכל המצוות, יש לו ייצר הרע? יעזרו לו ספרי קבלה וספרי מוסר וחסידות כדי שישמור מצוות?
לא !!! כי הוא לא מסוגל והלכתית הוא פשוט פטור מכל המצוות !!!
ובקצור אני אביא סיפור מאלף שהיה עם הרב שטיינמן שהגיעה אליו אמא חילונית שבקשה להכניס את בנה המפגר למוסד חרדי בבני ברק ששם מלמדים כאלה ילדים להיות נורמלים כמו כולם,  אך לא היתה לה כוונה שבנה ימשיך ללמוד במוסד חרדי.
הרב שטיינמן התנגד בכל תוקף באומרו: "הילד הזה אחרי 120 שנה יתבע אותי בשמיים -- הייתי פטור מכל המצוות - - היה לי גן עדן, ועכשו בגללכם אני בגיהנום !!!"
פשוט כך.

אז בשורה תחתונה כל כלי המלחמה האלו לא עוזרים לנו כי אנו חולים ופשוט לא מסוגלים לא להתאוות, פשוט לא שולטים בעצמנו.

אך הבשורה הטובה שקיבלנו כאן שיש תרופה למחלתנו תרופה שהוכחה על עשרות אלפי ואף מאות אלפי חולים בכל העולם.
והיא לא קשורה בכלל ליהדות ולא לשום דת, אלא היא פשוט מאוד מרשם שרשם לנו הרופא המטפל ועלינו לבצע את המרשם הזה ככתבו וכלשונו ורק אז נבריא.
רק אז נהפוך להיות ככל האנשים  -- מפטורים מכל עניין של מצוות עריות לחייבים.
ואז מרגע מהפנמנו זאת, הנחנו את כלי מלחמתנו בצד ולא נתנו להם להפריע לנו.
כי הם אכן מפריעים לנו בהחלמה.
ומהו אותו מרשם פלא: זוהי תוכנית  12 הצעדים !!!


פנימיות היקר -
אני מאמין שגם אתה כמו כולנו שבע קרבות על התאווה.
וגם אתה כמו כולם כלי נשקך עליך צמוד צמוד (הרב אשלג).
אני יודע שזה עזר לך לנצח קרב אחד או שניים, אך תודה שבשורה התחתונה זה לא עזר לך לנצח את המערכה.
עובדה שאתה פה.
ואני לא מאמין שאתה פה משביל להפיץ את תורת הרב אשלג, אלא אתה פה כי באמת לא הצלחת למלחמה מול התאווה.
אז כבה בבקשה את המשדרים, פתח את המקלטים והקשב למה שכולם כאן אומרים לך.

אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה אל תיכנס לחדר אישפוז שלנו ותנתק לנו את המכשירים עם הציטוטים מהרב אשלג.
כי זה מה שזה עושה.
אל תביא ציטוטים ממנו, אל תפרשן אותו ואל תסביר.
פשוט תקשיב לנו וכשתרגיש צורך תשתף אותנו ברגשותיך.
לא ברגשותיו של הרב אשלג אלא ברגשותיו של האדם "פנימיות".

ועוד נקודה:
נראה לי שאתה גם עושה עוול לרב אשלג בהצגת ציטוטים מספריו.
אני בטוח שישנם אנשים שכבר נמאס להם לראות את הציטוטים האלו ולפחות בתת-מודע זה גורם להם סלידה מסויימת מהציטוטים אללו,
שאילולי הבאת אותם לכאן, לא היתה להם כזו סלידה.
תחשוב על זה.

תודה
באהבה עצומה

שמואל
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 10 חודשים על ידי .
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3
זמן ליצירת דף: 0.61 שניות

Are you sure?

כן