ברוכים הבאים, אורח

אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3

נושא: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים 7075 צפיות

אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88737

להגיד את האמת יש בתוכנית דברים שמזכירים לי  אלמנטיים נוצריים שראיתי בכל מיני סרטים אמריקאים שראיתי בעבר,לדוגמא לרדת על הברכיים ולבקש, להתוודות בפני אדם,סוג של "אבי חטאתי",מלבד זאת שכתוב "אשרי נשוא פשע כסוי חטאה" שלא צריך לחשוף את חטאיו בפני הזולת.
לא באתי להתווכח,פשוט אני רוצה ללכת עד הסוף והשאלות האלה מנקרות לי בראש....
תודה.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88739

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
בגלל כל השאלות האלו, התייעצתי עם הרב שלי, והוא אמר שאני מאוד חולה ואני חייב את זה, ואם יש צורך להתקשר בשבת לחברים מותר לי, כי כשאני משומש אני יכול למות, אולי קצת הקצנתי אבל זה בערך המצב, האמת לא הרבה רבנים מבינים בנפש המכור, אבל מי שמבין מבין שבבית חולים יש לפעמים מצבים שמעגלים פינות, ואסירות תודה שאפשר לעשות את התכנית מבלי לפגוע בדת ורק להיפך , לי זה חיזק הרבה מאוד בדת.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88740

  • פנימה
  • רצף ניקיון נוכחי: 3201 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • "...ואם לא עכשיו אימתי"?
  • הודעות: 812
שלום אח יקר

מזדהה עם השאלה החשובה.
אני אישית חש שאחרי כל מה שקראתי על הנושא עדיין יש בי נקודה שלא רוצה להיכנע לתוכנית, וקוראת עליה תיגר.
גם מבחינה דתית וגם מבחינה נפשית אישית שלי, מן תחושה שאם אכנע ואחשוף את כל כולי, על פחדי ותשוקותי הכי כמוסים, אעלם מפה לגמרי, לא אדע מי אני כבר, ואהפוך לחור שחור..

אני מאמין שבאיזהשהוא מקום אני לא מוכן להגדיר את עצמי במילים חולה ומכור, ומשם הכל נובע.
ולמה זה באמת?
נראה לי בעיקר פחד.
פחד מהלא נודע, מהכאב שבניתוח לב פתוח (ע"פ תחושתי) שעלי לעשות כדי להחלים, להפסיק עם הרחמים העצמיים שהגדירו אותי כ"כ הרבה שנים, שבזכותם חשתי יותר מכולם פה בעולם, כי אני הרי עברתי דברים בחיים, והם לא (מחשבה אווילית כמובן, אבל זה היה המצב) ופתאום להבין שאני לא הכי מיוחד ומסכן וחכם ודפוק שדרך על הפלנטה שלנו, זה מצריך תפיסת עולם חדשה על עצמי, ומי יודע מה יקרה לי אז. ה' ישמור.
אז אני מתפלל כל יום לה' שבאמת ישמור עלי, רק להיום, קצת יותר מחובר אליו, שלא אכנע לפחד, אנסה להתמקד רק בצעד הבא ולא בכל הדרך הארוכה שעוד נכונה לי לתיקון עולם שלי, ולהמשיך לצעוד, בתקווה שזה יהיה יד ביד איתו. אמן.

עד כאן מהגיגי ליבי.

נכתב על הנושא הרבה בפורמינו הנכבד, אצטט פוסט שכתב מנהלינו הנכבד 'אסירותודה' עם התיחסות נרחבת לזה.
(אם אתה עדיין חש צורך בלתי נשלט לחפור עם עצמך בנושא, בצע חיפוש של המילה 'נוצרי' בפורום ותרווה נחת. או עצבים. או גם וגם כמוני..  )

"דע מה שתשיב" (-זה גם הלינק לשרשור המקורי)

הריטואל קבוע, הטענות קבועות אף הן -  מדי זמן מגיע חבר חדש או מתחדש ויורה צרור תמיהות צודקות מאוד (לכאורה) בדבר כשרותה של תוכנית 12 הצעדים ויהדותם של הצועדים בדרכה. ביטויים כ'כת', מסיונרים, עבודה זרה, תימהוניים נבובים וחלולים, ועוד, שכיחים מאוד אצל האשמים (בעיני עצמם) בגילוי עריות. מהבאים להתריס כדאי להתעלם, ולשואלים באמת רצוי להשיב. 

במאמר הזה אנסה להרים את הכפפה, אשאל את השאלות ואכתוב את התשובות שברשותי, אתפלל לסיוע מאבאל'ה אוהב, שאזכה להעביר מסר אמיתי וברור, ללא הקנטה וציניות. 

אח, המחלות של המאה העשרים.. תגיד, איפה 'המחלה' הזו התחבאה עד היום?
הרבה מהדברים היו ידועים בעבר, מי שיחפש במקורות היהודיים הייטב מחלות הקשורות בנפש ימצא, סביר שימצאו גם התקפי חרדה, שינויים במצב הרוח, מאניה דפרסיה, דיכאון, אני מאמין שקראו להם בשמות אחרים אבל הם היו. לדוגמא, חבר מקסים ומתוק במיוחד מצא לי אלכוהוליסט במקורות, שיהיה לתועלת - 

מדרש תנחומא סוף פרשת שמיני סימן י"א: (כמו ההוא תלמידא דהוה חסיד, והוה ליה אבא ושתי חמרא טובא. ובכל עידן דהוה נפיל בשוקא, אתו עולמיא ומכין יתיה באבני ובצרורין, וצווחין וקורין בתרוי חזו שיכרא. וכשרואה בנו החסיד, הוא מכלים ושואל את נפשו למות. ובכל יום אומר לו: אבא, אני אשגר ויביאו לך לביתך מכל היין שמוכרין במדינה, ולא תלך לשתות בבית היין, שאתה עושה חרפה ממני וממך. והוא אומר לו: כן פעם אחת ושתים בכל יום, עד שאמר אביו, שיעשה כמו שהוא אומר שלא ילך לשתות בבית היין. וכן עשה החסיד, שהוא עושה לו בכל יום ובכל לילה מאכל ומשתה, ומישנו במטתו ואחר הולך לו. פעם אחת היה יורד מטר, ויצא החסיד לשוק והיה הולך לבית הכנסת לתפילה, וראה שיכור אחד שהוא שוכב בשוק ואמת המים יורד עליו, והבחורים והנערים מכין אותו באבנים ובצרורין ומשליכין חומר בפניו ובתוך פיו. כשראה זה החסיד, אמר בלבו: אלך לאבא ואביאנו לכאן ואראה לו זה השיכור והחרפה שעושין ממנו הבחורים והנערים, אולי ימנע פיו מלשתות בבית היין ולהשתכר. וכן עשה, הביאו לשם והראהו לו. מה עשה אביו הזקן? הלך אצל השכור ושאל לו, באיזה בית שתה אותו יין שהיה משתכר בו. אמר לו בנו החסיד: אבא, בשביל זה קראתיך, אלא שתראה החרפה שעושים לזה, כי כן עושים לך בעת שאתה שותה, אולי שתמנע פיך מלשתות בבית היין. אמר לו: בני, בחיי אין לי תענוג וגן עדן אלא זה. כששמע החסיד, הלך לו במפח נפש. - - - 

תמיהה ברורה יותר יש להציג בפני השואל – מדוע אינך מחפש בתורה דלקת ראות... או מחלות הלב והסרטן למיניהן, מדוע לא חשוב כל כך למצוא את הפניצילין בתורה?  אגב, כשחושבים על זה לעומק, יתכן מאוד שהיו תופעות כאלו בעבר, רק שכיום כשכל הסיפור של חקר המוח והתפקודים שלו באמת התפתחו בשנים האחרונות, ניתן יותר להתמקד באובססיה הגופנית והנפשית שהפכה לבעיה של ניתוק מרוחניות.

לקרוא ליצר הרע הגדול הזה 'מחלה'? חוצפה הבאה להצדיק חוסר אחריות.
המציאות היא שמי שמאמין שזו מחלה באמת ומתנהג בהתאם למחלתו, לומד דווקא כן לקבל אחריות על פעולותיו, אדם מחלים לא מאשים אחרים בכשלונותיו, לא מנסה לעצור את התאווה בחוץ, אלא בנפשו פנימה, נקודת המוצא של הבאים בשערי 'התוכנית' היא שאיננו לא מחפשים הצדקות לשימוש בתאווה, ישנה רק דרישה אחת ממכור - 'שירצה להפסיק', מי שמשתמש בטיעון הזה כדי להשתמש בתאווה, להסיר מעצמו האחריות להחלמה, עדיין לא בחר ברצונו הבריא וממילא אינו חבר תוכנית.

אותו האיש חוכך ידיו בהנאה... נניח שזו מחלה. האם מתרפאים בעבודה זרה? 
שטויות. לא עבודה זרה ולא נעליים. כל העקרונות של הצעדים הם יהדות. זה שפרנק בוכמן, או כומר אוונגליסט אחר מנסים לנכס לעצמם את התפילה בכל רגע לבורא עולם, את הכניעה והכנות, הויתור הסליחה הנתינה והאהבה, או את חשבון הנפש והוידוי, לא הופכים אותם לרכושם הפרטי או רכוש העבודה זרה. באו גנבים ושדדו מהיהדות עקרונות עילאיים, האם בכך הם  הפכו אותם לשלהם?

ומה עם 'אלוקים כפי שאנו מבינים אותו', הוא לא אחד ויחיד? 
הטיעון הזה הוא היחיד שיש בו 'בשר', ממתי שהגעתי להחלמה הוא הציק לי, למרות שהבנתי שההכרזה הזו היא מעין כרטיס כניסה לחדר טראומה שנועדה לאפשר לאתיאסט בודהיסט מוסלמי נוצרי ויהודי לשבת בחדר אחד, למרות ניגודים ועוינות להשתתף בתוכנית אחת, להתאחד סביב הרעיון, לא הצלחתי להבין איך הם יכולים להישאר נקיים. 

נקצין את השאלה, אני הרי יודע שהוא אחד ויחיד, ושהאחרים הפונים לכח העליון שלהם טועים. אין שם כלום הרי הוא לא באמת קיים. מצד שני אני גם יודע בוודאות שבלעדי כח עליון מכור לא יכול להישאר נקי... מה משאיר אותם נקיים? יצא המרצע מהשק. אחיזת עיניים, אופיום להמונים. במקרה הטוב זו תוכנית פסיכולוגית. 

בחסדי ה' קיבלתי מהספונסר שלי תשובה ברורה – הוא אחד ויחיד. הם 'חושבים' שהפניה היא לכח העליון שלהם, אך אין עוד מלבדו. פנייתם האמיתית נענית על ידיו (הרד"ק: "קרוב ה' לכל קוראיו באמת" - מאיזה עם שיהיה, ובלבד שיקראוהו באמת, שפיו וליבו שוים...) איננו יודעים מדוע הוא מאפשר לאנשים להאמין בכלום ולמה הוא בוחר להמשיך והסתתר ולא מתגלה שוב לעין כל כפי שהיה במעמד הר סיני, ברור שאם הוא לא היה מעוניין לא היו כאן דתות אחרות מלבד התגלותו.

ואצלכם אין עונשים? יש רק אלוקים אוהב? הוא מעניש. ועוד איך. אתם עוד תרגישו...
טוב, גם כאן אצטרך להרחיב מעט, אקווה שיש לך עדיין סבלנות לשטויות שלי... תראה, רצון ה' שלא אהיה שם. שלא אפעל באופן השלילי הזה. הרי לשם כך הוא הזהיר אותי ואת שאר ילדיו, שלח להם את היראה, היא נועדה לגרום לשינוי, היא בעצם אומרת לאדם, אתה לא בכיוון הנכון, שנה אותו. מי שהיראה דוחפת אותו חזק יותר לתוך הכיוון הלא רצוי, נגד רצונו, כדאי שישאל את עצמו האם היא הדבר הנכון לו.

יתכן מאוד שעוד ארגיש את העונש. אבל אם הפחד ממנו הוא מה שגורם לי ללכת עוד יותר לאבדון, וזה גורם לי, אתה מוזמן לשאול את האבדון בעצמו מה היה לי איתו, ולמעשה להגביר את 'האוברדראפט', עלי להתמקד בחלקים האחרים, לא בפחד מהעונש. תבין, אני חייב אותו לצידי, בלעדיו אני לא יכול, איך אוכל להפקיד את חיי בידי מי שהולך לעשות לי כל כך רע? 

'רק אלוקים', 'בידך אפקיד רוחי', מילים יפות, ומה עם החלק של בני אדם?
שאלה מצויינת, שאלו פעם את אחד מגדולי הדור, הרי בתפילת הבוקר אנחנו מבקשים מבורא העולם שיעשה עבורנו הכל, יש לנו רשימה מסודרת  – משתרגילנו בתורתך ודבקינו במצוותיך, דרך, ואל תביאנו לא לידי חטא עבירה ועוון, ניסיון או בזיון, שיקח מאיתנו את השליטה של היצר הרע, אדם רע או חבר רע, שידביקנו ביצר הטוב ובמעשים טובים...

ולא מספיק, אנו מבקשים עוד, שיכוף עבורנו את היצר להשתעבד לו... הבקשה היומית כוללת גם תחינה שיתן אותנו לחן ולחסד ולרחמים ושיגמול אותנו חסדים טובים. ומה נשאר לעשות לנו? מה החלק שלנו? התשובה שלו מפתיעה בעומקה ובפשטותה - מה שנשאר לנו לעשות הוא להתפלל את התפילה הזו בלב שלם. ניתן להוסיף, שמכורנזקק לעשות פעולות שמפגינות נכונות שהוא באמת יעשה זאת עבורו.

תכל'ס, לא מעט 'מכורים' מפסיקים ללמוד תורה יורדים ברוחניות, לפעמים גם מזלזלים במצוות..
זה נכון. עובדתית. למרות שהקשר בין מכור לאביו שבשמיים מתחזק. בפרק זמן ההחלמה הראשון יש לרבים מהמכורים ירידה ביידישקייט. לפני שניגש לסיבות כדאי להדגיש שבדרך כלל זו היחלשות זמנית, לטווח ארוך מכור מחלים  יתחזק הרבה מעבר למה והיכן שהיה.

אין מכור שלא חי חיים כפולים, השימוש הכריח אותו לשקר ולהעמיד פנים, לדוגמא דקות אחרי שימוש לגשת לפני העמוד, להתפלפל בסוגיה סבוכה , או אפילו לתת שיעור או הרצאה, כשהסתירה הפנימית הזו פורצת החוצה, הערך של השיעור, הרצאה הפלפול או תפילה יורד, שלא בצדק. המכור נוטה לזלזל במה שעשה מתוך צביעות. לוקח זמן לאחד בין הזהויות, להבין שבסך הכל מדובר באותו אדם, ולהשיב את הערך לצדדים החיוביים שבעשייה הרוחנית. 

כדאי להוסיף שלפעמים ישנה פשוט נסיגה פיזית, 'החומר' שמפיק הגוף בזמן ההתרגשות מארועי תאווה מתפוגג ממחזור הדם ומביא בעקבותיו קשיי ריכוז ומצבי רוח משתנים, ממש כמו מי שסובל מצניחת רמת הסוכר בגופו, לוקח זמן להגיע ליציבות גופנית. ראוי לציין שמפוכחות מכריחה חיבור, מהותו שיפור היחסים עם אלוקים. ואצל רובם ככולם השיפור ביחסים כרוך גם בשמירת מצוות.

ומה עם שאר תרי"ב המצוות?
היחס הנכון למכורים בתחילת דרכם בהחלה הוא זהה של להתנהלות מול אדם שלא הכיר את היהדות ונמצא בפסיעות הראשונות אל היכל המצוות, לא כדאי שגישושיו הראשונים שלו יתקלו בהכנת רשימה לרכישת מלאי מספק של בקר וצאן לקראת הקרבת כל החטאות והאשמות שעליו מן הסתם להביא, המלווה הצמוד יכוון אותו לקראת מה שביכולתו, שיזכה לחוות בתחילה מתיקותה של אמונה, ההמשך יהא בס"ד פועל יוצא של הבסיס הרחב.

לא השתכנעתי. המסמך כתוב יפה, ברור לי שיש פה בעיה, פשוט התירוץ שתירצת לא מיישב מספיק את דעתי.
זה בסדר. תנסה לזכור שזה תהליך, תן לזה צ'אנס, רבים מאיתנו לא התחברו בהתחלה. לקח להם זמן. בנוסף,  רק אלוקים מושלם, וגם אצלו אנחנו לא מסוגלים להבין הכול... אם אתה מחפש לך תכנית מושלמת וחפה מפגמים, כנראה שזה לא המקום בשבילך. אבל אולי כדאי שלפני שאתה טורק את הדלת תמנה לך את היתרונות בתכנית מול החסרונות (האמיתיים או המדומים) שלה. אם הסכמת ללכת על משהו "לא מושלם", זהו בעצמו צעד גדול בהחלמה עבורך. 

בהצלחה בהחלמה!



בהצלחה גם ממני.
יום טוב ומחלים לכולנו 
- "מצבי היום לא משקף את האני הפנימי האמיתי שלי, אלא רק את מה שעשיתי בחיים עד היום".
- "עיקר כוחו של האדם הוא להודות בחולשתו ולפנות אל ה'. זה הכוח הגדול של האדם" - הרב מנחם פרומן.
שיהיה יום טוב ונקי - לך לי ולכולנו
----------------------------------------------------------
לסיפורי האישי - פנימה

ליומן המסע שלי - חיים פנימיים

נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 7 חודשים על ידי פנימה.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88741

בקשר ל"וידוי" לכאורה, יש נראה לי איזה צעטיל של הנועם אלימלך אם אני לא טועה, ששם הוא אמר לשתף חבר בלי להסתיר בגלל הבושה.
וגם בתוכנית השיתופים הם עם חברים. לא כומר.
בנוגע לירידה על הברכיים עם הראש, גם לי ברעיון קשה. אשמח לתשובות.

אוסיף גם, שיש רב מומחה להתמכרויות שנקרא הרב ד"ר אברהם טוורסקי שתומך מאוד בתוכנית ויש לו מקורות ביהדות לתוכנית. הוא אמר פעם בבדיחות הדעת... שאם ביל (המייסד של התוכנית) היה חי הוא היה תובע אותו על זכויות יוצרים

תגובה: אלמנטיים נוצריים ביהדות לפני 7 שנים, 10 חודשים #88742

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
להגיד את האמת יש ביהדות דברים שמזכירים לי אלמנטיים נוצריים שלא ראיתי בכל מיני סרטים אמריקאים. לדוגמא:

א. לגבי לרדת על הברכיים ולבקש:

"וַיְהִי כְּכַלּוֹת שְׁלֹמֹה לְהִתְפַּלֵּל אֶל ה' אֵת כָּל הַתְּפִלָּה וְהַתְּחִנָּה הַזֹּאת קָם מִלִּפְנֵי מִזְבַּח ה' מִכְּרֹעַ עַל בִּרְכָּיו וְכַפָּיו פְּרֻשׂוֹת הַשָּׁמָיִם" (מלכים א ח,נד).

"כריעה כיצד? המתפלל כורע חמש כריעות בכל תפלה ותפלה בברכה ראשונה בתחלה ובסוף, ובהודיה בתחלה ובסוף, וכשגומר התפלה כורע ופוסע שלש פסיעות לאחוריו... כריעה האמורה בכל מקום - על ברכים" (רמב"ם הלכות תפילה פרק ה הלכות י-יג).

ב. לגבי להתוודות בפני אדם, סוג של "אבי חטאתי", מלבד זאת שכתוב "אשרי נשוי פשע כסוי חטאה" שלא צריך לחשוף את חטאיו בפני הזולת:

"לספר בכל פעם לפני המורה לו דרך השם, ואפילו לפני חבר נאמן, כל המחשבות והרהורים רעים אשר הם נגד תורתנו הקדושה אשר היצר הרע מעלה אותן על מוחו ולבו, הן בשעת תורה ותפלה, הן בשכבו על מטתו, והן באמצע היום. ולא יעלים שום דבר מחמת הבושה. ונמצא על ידי סיפור הדברים, שמוציא מכח אל הפועל, משבר את כח היצר הרע, שלא יוכל להתגבר עליו כל כך בפעם אחרת. חוץ עצה הטובה אשר יוכל לקבל מחבירו, שהוא דרך השם. והוא סגולה נפלאה" (צעטיל קטן, לבעל הנועם אלימלך, אות יג).

"כִּי זֶה יָדוּעַ, שֶׁכָּל הַמִּדּוֹת רָעוֹת וְתוֹלְדוֹתֵיהֶן נִמְשָׁכִין מֵאַרְבָּעָה יְסוֹדוֹת... 'עַצְבוּת וְתוֹלְדוֹתֵיהֶן נִמְשָׁכִין מִדּוֹמֵם', 'תַּאֲווֹת רָעוֹת וְתוֹלְדוֹתֵיהֶן נִמְשָׁכִין מִצּוֹמֵחַ', 'דְּבָרִים בְּטֵלִים וְתוֹלְדוֹתֵיהֶן נִמְשָׁכִין מֵחַי'. 'גַּאֲוָה וְתוֹלְדוֹתֵיהֶן נִמְשָׁכִין מִמְּדַבֵּר'. וּמִי שֶׁרוֹצֶה לֵילֵךְ בְּדֶרֶךְ הַקֹּדֶשׁ, צָרִיךְ לְשַׁבֵּר כָּל הַמִּדּוֹת רָעוֹת, וִיסַפֵּר לִפְנֵי הַתַּלְמִיד חָכָם, הַיְנוּ וִדּוּי דְּבָרִים. וְהַתַּלְמִיד חָכָם יְפָרֵשׁ וִיבָרֵר לוֹ דֶּרֶךְ לְפִי שֹׁרֶשׁ נִשְׁמָתוֹ... כְּשֶׁמִּתְוַדֶּה וִדּוּי דְּבָרִים לִפְנֵי תַּלְמִיד חָכָם, שֶׁעַל - יְדֵי - זֶה הַתַּלְמִיד חָכָם מַדְרִיךְ אוֹתוֹ בְּדֶרֶךְ יָשָׁר לְפִי שֹׁרֶשׁ נִשְׁמָתוֹ... וְזֶה נִקְרָא פָּרָשַׁת - דְּרָכִים כִּי הַתַּלְמִיד חָכָם מַפְרִישׁ לוֹ דֶּרֶךְ לְפִי שֹׁרֶשׁ נִשְׁמָתוֹ...

כִּי קֹדֶם שֶׁהִתְוַדָּה, אַף עַל פִּי שֶׁהָיָה אֵצֶל הַתַּלְמִיד חָכָם... עֲדַיִן אֵינוֹ יוֹדֵעַ בְּאֵיזֶהוּ דֶּרֶךְ הוּא מְהַלֵּךְ, כִּי "יֵשׁ דֶּרֶךְ יָשָׁר לִפְנֵי אִישׁ וְאַחֲרִיתָהּ דַּרְכֵי מָוֶת" (מִשְׁלֵי י"ד), אֲבָל כְּשֶׁהִגִּיעַ לְוִדּוּי דְּבָרִים לִפְנֵי תַּלְמִיד חָכָם, אֲזַי נִצּוֹל... וְזֶה בְּכָל פַּעַם שֶׁבָּא אֵצֶל תַּלְמִיד חָכָם וּמְסַפֵּר לְפָנָיו כָּל לִבּוֹ.

הַתַּלְמִיד חָכָם הוּא בְּחִינַת משֶׁה, שֶׁהוּא בְּחִינַת אַיִן, כְּמוֹ שֶׁכָּתוּב: "וְהַחָכְמָה מֵאַיִן תִּמָּצֵא". וְעַל יְדֵי זֶה אַתָּה נִכְלָל בָּאֵין סוֹף. וְזֶה בְּחִינַת: 'זַרְקָא דְּאִזְדְּרִיקַת לְאֲתַר דְּאִתְנְטִילַת מִתַּמָּן', שֶׁתַּחֲזִיר אֶת הַמַּלְכוּת לְאֵין סוֹף, שֶׁהוּא רָצוֹן שֶׁבְּכָל הָרְצוֹנוֹת" (ליקוטי מוהר"ן תורה ד).

לא באתי להתווכח, פשוט אני רוצה ללכת עם היהדות עד הסוף והשאלות האלה מנקרות לי בראש...

תודה
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 10 חודשים על ידי טהרני.

תגובה: אלמנטיים נוצריים ביהדות לפני 7 שנים, 10 חודשים #88750

דווקא השאלה על "נשוי פשע כסוי חטאה" לדעתי לא מדויקת. 
הקטע בשלמותו הוא:
לְדָוִד מַשְׂכִּיל אַשְׁרֵי נְשׂוּי פֶּשַׁע כְּסוּי חֲטָאָה:  אַשְׁרֵי אָדָם לֹא יַחְשֹׁב יְקֹוָק לוֹ עָוֹן וְאֵין בְּרוּחוֹ רְמִיָּה:  כִּי הֶחֱרַשְׁתִּי בָּלוּ עֲצָמָי בְּשַׁאֲגָתִי כָּל הַיּוֹם:  כִּי יוֹמָם וָלַיְלָה תִּכְבַּד עָלַי יָדֶךָ נֶהְפַּךְ לְשַׁדִּי בְּחַרְבֹנֵי קַיִץ סֶלָה:  חַטָּאתִי אוֹדִיעֲךָ וַעֲוֹנִי לֹא כִסִּיתִי אָמַרְתִּי אוֹדֶה עֲלֵי פְשָׁעַי לַיקֹוָק וְאַתָּה נָשָׂאתָ עֲוֹן חַטָּאתִי סֶלָה: 
כלומר, כשאני מחריש ולא מתוודה על העוונות שלי, אז "בלו עצמיי בשאגתי כל היום". לכן המסקנה היא להתוודות - "חטאתי אודיעך, ועווני לא כיסיתי". ואז "אתה נשאת עוון חטאתי סלה". כלומר רק אז, אחרי שאני מתוודה, אני בגדר "נשוי פשע כסוי חטאה". ואז באמת אשריי...
אגב, בשנים הראשונות שלו, רבי נחמן הדריך את החסידים להתוודות בפניו. ראה ליקוטי קמא ד, ז. גם היום חסידים שמגיעים לאומן מתוודים שם, בציון. אני אפילו מכיר חבר שקרא שם את הצעד הראשון שלו... 

 
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

תגובה: אלמנטיים נוצריים ביהדות לפני 7 שנים, 10 חודשים #88751

קשה לי לעשות לייק לכל אחד
אז כולכם יחד- תודה רבה!
 

תגובה: אלמנטיים נוצריים ביהדות לפני 7 שנים, 10 חודשים #88752

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
נראה לי שהשואל התכוון לזה: "אמר רב כהנא חציף עלי מאן דמפרש חטאיה, שנאמר אשרי נשוי פשע כסוי חטאה" (ברכות לד:).
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.

תגובה: אלמנטיים נוצריים ביהדות לפני 7 שנים, 10 חודשים #88753

אני יודע. רציתי להציע קריאה אחרת של הפרק, שלדעתי יותר קרובה לפשט. גם לפשט יש חשיבות
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

תגובה: אלמנטיים נוצריים ביהדות לפני 7 שנים, 10 חודשים #88754

  • החסוי
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • התאווה והבריחה השתלטו על חיי. אני רוצה לחיות!
  • הודעות: 318
טהרני כתב on 19 מאי 2016 12:30:
נראה לי שהשואל התכוון לזה: "אמר רב כהנא חציף עלי מאן דמפרש חטאיה, שנאמר אשרי נשוי פשע כסוי חטאה" (ברכות לד:).

"עלי"..
לא חוצפה אובייקטיבית.. חוצפה מבחינתו - להרגשתו
-על ידי שאני מתבונן איך אבדה לי השליטה על חיי אני מבין שאני חסר אונים
-אני אלרגי לתאווה. למעשה אני כל כך חלש ושברירי שמבט אחד, מחשבה אחת, יכולים להרוג אותי
-"עבוד את את הצעדים כאילו הכל תלוי בך. התפלל כאילו הכל תלוי באלוהים."
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 10 חודשים על ידי החסוי.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88757

  • adam1
  • רצף ניקיון נוכחי: 44 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 262
בואנה השקעתם.
לגבי הקצת שכן ידוע לי אז אצל הנוצרים מספיק שאתה מתוודה וזהו הכל טוב, בתכנית זה ממש לא ככה.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88761

adam1 כתב on 19 מאי 2016 15:23:
בואנה השקעתם.
לגבי הקצת שכן ידוע לי אז אצל הנוצרים מספיק שאתה מתוודה וזהו הכל טוב, בתכנית זה ממש לא ככה.

צודק.
בכל זאת משהוא קצר [אם לא יתארך פתאום].

ככל הידוע לי את התוכנית אותה אנו חיים הגו מספר חברים שבהשתייכותם התפיסתית השתייכו לדת הנצרות, אכן כן.
אני חושב שאם לחילופין אני הייתי הוגה את התוכנית הזו הייתי עוצם את העיניים ושם איזה בגד [טלית על הפנים,,] ע"מ להתייחד עם בוראי או משהוא כעין זה, מה שאני מתכוין לאמר שנכון שיש כאן בתוכנית הזו מספר אלמנטים חיצוניים מאוד שלקוחים מהעולם הנוצרי, אבל זה ברור שכשאילו שהגיעו משם משתייכים אכן לנצרות ברור שכשהם יירצו להגיע למטרותיהם [שאגב קיימות גם אצלינו] הם ישתמשו במונחים שקימים אצלם. 
לגבי הווידוי אני חושב שזה מאוד ברור גם בדתינו,אנו.

רק אוסיף פרט אחד.אולי באופן אישי.
אני בן אדם עם בעיות, בעיות לא קלות, ישנם כאילו שיכנו את זה מחלה/הפרעה נפשית וכו' וכו', 
בן אדם המכור במלא מובן המילה לכל פיסת בן אדם שבטוח שהיא [או הוא,,] שתפתור לו את כל בעיותיו בעולמו,
בן אדם הצועד בדרך אך האבדון הנפשי ואין לו שום פיתרון אחר חוץ מתוכנית שהומצאה ע"י מספר גויים, אני לא אחשוב פעמיים, אני במצב מ ס ו כ ן   מ א ו ד  אני עושה כל מה שיגידו לי גם אני לא מבין למה זה חשוב !!
ואהיה כנה ואומר שהספונסר הראשון שלי לא אמר לי לרדת על הברכיים וכו' ואמר שמבחינתו זה לא משנה כלל,
הגיע אחרי חצי שנה הספונסר החדש [ד"א בן אדם מאוד דתי שלומד רוב היום בכולל]  ואמר שמחינתו כחלק מעבודת התוכנית אני צריך לרדת יום יום על ברכי ולבקש מה' שישאיר אותי נקי. אני עושה את זה. אני לא משחק באש. מספיק הסתמכתי על ההבנה שלי בניהול חיי וכך הגעתי לאן שהגעתי,,, 

בתקווה שהובנתי.

הוי,,,,  
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 10 חודשים על ידי הוי אריאל.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88784

  • טהרני
  • רצף ניקיון נוכחי: 3306 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עלי לבחור בין כניעה להשפלה
  • הודעות: 3555
קישור למאמר עם כמה נקודות חשובות בנושא הנידון. בסוף המאמר יש טבלאות המשוות את תכנית הצעדים ליהדות ולנצרות

pelledshakhar.wordpress.com/2014/09/19/%D7%A0%D7%A6%D7%A8%D7%95%D7%AA-%D7%95%D7%90%D7%A0%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9E%D7%99%D7%99%D7%9D/
 
ליומן המסע שלי     הפוסט שהסביר לי מה הבעייה     הפוסט שהסביר לי מה הפתרון
אני חסר אונים, אנא עזור לי!

כאשר "בידך אפקיד רוחי" אז "פדית אותי ה' א-ל אמת". וככל שהצד הראשון של המטבע יהיה יותר בשלימות, כך גם הצד השני.
נערך לאחרונה: לפני 7 שנים, 10 חודשים על ידי טהרני.

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88790

חברה אתם ענקיים
השאלה מדהימה והפריעה לי הרבה זמן, והתשובות עניניות עמוקות וארוכות (אני ADD, לא הצלחתי להיתרכז כל הדרך).
הפריעה לי אישית שהצעדים התחילו מAA מביל ווילסון. וביל התחיל את זה מקבוצה של נוצרים.
אבל הוא דיבר גם לאטאיסטים, וגם לרבנים.
הדוברים הטובים של הקבוצות הם גויים או לא דתיים.
אבל לכל אחד יש את הצעדים שלו, ושלי הם מהכוח עליון שלי.
לי הפריע גם המושג של "אמונה בגויים אל תאמין".
וחבר אמר לי שאולי הם יהודים, או שקיבלו את הרעיונות מיהודי. או שזה בגדר חוכמה ולא אמונה.
יש כמה הרצאות שמדברים על יש"ו, ואני חושב שהדובר פשוט .... .
וזה משפר את האמונה שלי. וזה מצחיק, כי חשבתי שהאמונה שלי בשיא. אבל למדתי שהאמונה שלי תאורתית בלבד.
ואני כ"כ שמח לעבוד על האמונה של באמת.
והרב טוורסקי אמר "שווה לישתות כדי להיות אלכוהוליסט, רק כדי לעבוד את הצעדים".
אני שמח שאני כאן.

אין שום דבר בעולם שיכול לגרום לקב"ה לאהוב אותי פחות

תגובה: אלמנטיים נוצריים בתכנית 12 הצעדים לפני 7 שנים, 10 חודשים #88792

ואללה אתה צודק.

יש לי פתרון דתי למהדרין. ''תיקון הכללי''

בהחלמה.
  • עמוד:
  • 1
  • 2
  • 3
זמן ליצירת דף: 0.97 שניות

Are you sure?

כן