ברוכים הבאים, אורח

מה הקטע של "רק להיום"?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מה הקטע של "רק להיום"? 1500 צפיות

מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8539

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אני בטוח שרבים מהחברים כאן בפורום שואלים את עצמם מה הקטע של "רק להיום" ואם זה איזה טריק, אז איך בדיוק הוא אמור לעבוד? החברים שקצת יותר זמן עובדים על ההחלמה, חוזרים שוב ושוב על המשפט: כל יום - "רק להיום", ויש דיונים לגבי התשעים יום האם יש מה לחגוג או אין מה לחגוג, וזה שוב מעלה את הנושא הזה. חשבתי לכתוב על זה קצת מהנקודת מבט שלי, וכמובן - כמו תמיד - זאת רק דעתי האישית ויש כמובן זוויות שונות וכיוונים אחרים לנושא הזה.

אז כן, יש את הטריק שכאשר התאווה מגיעה אני אומר לעצמי: אני מוותר להיום, וזה יותר קל מאשר להגיד: אני מוותר לתמיד. אבל הטריק הזה די חלש כאשר אני עומד מול גל תאווה עצום שעומד לשטוף אותי, ונראה לי שהרבה פעמים זה לא ממש יצליח כי אני לא יאמין לעצמי שזה רק להיום ובסוף אפול - היום או מחר.

חייב להיות כאן משהו הרבה יותר עמוק מאשר סתם עוד כלי טכני לאוסף הכלים שלנו. זה חייב להיות משהו בסיסי בהסתכלות שלנו על ההחלמה כולה.

נזכרתי בסיפור על החפץ חיים שהיה מרשה שהחנות שלו תהיה פתוח כל יום עד לרגע בו הוא הרוויח מספיק כסף להוצאות אותו היום ואז היה סוגר אותה. זאת היתה תמצית האמונה בכך שהפרנסה היא מהשמים וצריך רק השתדלות. ומה יהיה מחר? ואם מחר יירד שלג ולא יהיו קונים? הוא לא דואג כי הוא סומך על ה'. הקב"ה נתן לנו את היום כדי לעשות, והדאגה למחר לא תשנה כלום במציאות - אם אני מאמין שה' הוא זה שמנהל את העולם.

זה לא שהחפץ חיים לא רצה לחיות מחר ולא היה אכפת לו מה הוא יאכל מחר. אבל הוא גם לא הצהיר שהוא כן יודע מה יהיה עוד שנה. יש כאן נקודה מאוד מאוד עמוקה ורצינית ששייכת לאמונה שלנו באלוקים, ולכן היא מופיעה כאן כל כך הרבה פעמים שוב ושוב בחזרה על "רק להיום". כשאני אומר שאני נקי "רק להיום", אני לא מתכוון לומר שמחר אני כן מוכן ליפול, ומאידך אני לא מצהיר שאני כן יודע מה יהיה בעתיד. ההצהרה הזאת היא בעצם הצהרה של אמונה, לא הצהרה של כח ולא הצהרה של חולשה אלא הצהרה אמיתית של קשר עם ה' יתברך. אני מצהיר שאעשה כל שביכולתי להישאר נקי בכל רגע נתון של ההווה, בין אם הוא היום ובין אם הוא יהיה בעוד יום או בעוד שבוע. ומאידך אני מצהיר שאינני מנסה לשחק אותה אלוקים ולא מתיימר לדעת מה יקרה בעתיד, לא בעתיד הקרוב ולא בעתיד הרחוק, אלא אני סומך על אבא שבשמים שהוא יעשה את מה שנכון עבורי בכל רגע - גם בעתיד.

בעצם מה שזה אומר, אז שתי המילים האלו "רק להיום" מבטאות שינוי עמוק בגישה כולה למאבק. שתי המילים האלו מבטאות יותר מכל את שלושת הצעדים הראשונים מתוך 12 הצעדים. כשאני אומר שאני עובד "רק להיום", אני אומר שנכנעתי, ואני כבר לא מנסה שוב את מה שניסיתי אלפים פעמים לפני כן "לנצח את התאווה", ואפילו לא מנסה מה שניסתי כל כך הרבה פעמים נוספות, משהו בסגנון "הפעם, אני לפחות שנה נקי". אני לא מנסה את זה כי נכנעתי אז אין לי שום תכנונים לטווח ארוך. ומאידך זה גם אומר שהגעתי להכרה שכח גדול ממני יכול להביא אותי לשפיות ולכן אני לא מתייאש ומתרסק כאשר אני לא מסתכל על העתיד, כי אני יודע שיש שם מי שיעבוד בשבילי. ואז אותם שתי מילים אומרות משהו נוסף, כי זה אומר שאני מוסר את החיים שלי לה'. אני לא מתעסק בשאלה הרת הגורל "האם תהיה לי תאווה כאשר אהיה בן שמונים ושלוש", כי זה פשוט לא נוגע. אני לא יודע מה יהיה מחר, אז בודאי שאני לא יודע מה יהיה עוד חודש. יש אלוקים והוא מנהל את העולם, וכל מה שהוא ביקש ממני זה להיות נקי היום - אז אני משתדל לעשות את זה כמו שצריך.

ומה אז? מה קורה כאשר אני נכנע ונותן לאלוקים לנהל לי את החיים? בשבועות למדתי פירוש על פי החסידות לפסוק "ועבדתם את ה' אלוקיכם" ולפסוקים הבאים ובהם "את מספר ימיך אמלא" וכן "והסירותי מחלה מקרבך". הפירוש היה שאם אני עובד באמת את הקב"ה ("ועבדתם"), אז אני לא עוסק בכלל בשאלה לאיזה דרגא הגעתי והאם מגיע לי גן עדן או גהינום, כיון שאני יודע שיש מספר ימים קצוב ("מספר ימיך"), וממילא אני מנצל כל יום לעבודה, ולא לעשיית חשבונות. כאשר חיים באופן כזה שכל יום צריך להיות מלא, הקב"ה יוצא מגדרו גם כן. הרי כמעט כל התורה לא נאמרה בגוף ראשון של הקב"ה (למשל: ויאמר ה' אל משה. ולא כתוב "ואמרתי אל משה"), אבל כאן יש יוצא מהכלל. כיון שישנם מחלות רוחניות שלאדם אין אפשרות לרפא אותן (מוכר למישהו?), אז הקב"ה יוצא מגדרו ואומר "והסירותי" והוא בעצמו מסיר את המחלה הזאת עבורנו.

אז מה נותר לי? להישאר נקי כל יום - רק להיום.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8545

להוסיף עוד חיזוק לדברי זלמן, יותר במישור הפרקטי.
אנחנו באמת לא יכולים לדעת מה יהיה מחר, מי יודע אם מחר אני יקום בבוקר, אם השמש תזרח, אם הכל יתנהל כמו שהתנהל עד היום, אין שום ערבות ליום המחר, באמת באמת באמת, אנחנו יודעים רק את מה שכאן ועכשיו.
זה משהו מאוד פרקטי - אני לא יכול לקחת אחריות על דברים שיקרו בעתיד כיוון שאינני יודע מה יקרה בעתיד. מה אני כן יכול? כאן ועכשיו! עכשיו אני חי? עכשיו אני יחיה כמו שצריך.
יבא עוד יום, אם יבא היום, ותזרח השמש, ואני יקום בבוקר, והכל יהיה כמו שצריך, אז נדאג ליום הבא, אבל כל עוד היום ההבא לא הגיע זה לא אמור לעניין אותי מה יקרה בו, היום הזה עוד לא נוצר, אז מה הדאגה בכלל למשהו שעוד לא נברא?

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8549

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
אני מבקש להוסיף לדברים של זלמן ולשל לוי את דברי המדרש הבאים:

"וְיָצָא הָעָם וְלָקְטוּ דְּבַר יוֹם בְּיוֹמוֹ". הדא הוא דכתיב (תהלים סח, כ) "ברוך ה' יום יום". אמר הקדוש ברוך הוא לישראל: במדה שאדם מודד בה מודדין לו:

אני נתתי לכם את התורה, שתהיו עוסקים בה יום יום, שנאמר (משלי ח, לד) "אשרי אדם שומע לי לשקוד על דלתותי יום יום", וכן (ישעי' נח, ב) "אותי יום יום ידרושון";
חייכם שאשביע אתכם לחם מן השמים יום ביומו, שנאמר "ויצא העם ולקטו דבר יום ביומו למען אנסנו הילך בתורתי וגו'", ולא עוד אלא שאני מברך אתכם יום יום, שנאמר "ברוך ה' יום יום יעמס לנו".

הכח שלנו בהתמדה הוא להסתכל על כל יום בנפרד. רק היום אני צריך ללמוד, רק היום אני צריך להמנע מלשון הרע, רק היום אני צריך להמנע מתאווה. מלאתי את משימתי היום - הקב"ה יעמיס לי היום ברכה וישועה.

מחר מתחיל חשבון חדש, חשבון אחר לגמרי. מחר זה יום עם הניסיונות שלו והמטרות שלו. לא קשור להיום.
היום קבלת דף משימה? תשלים את המשימה היום. סיימת את משימתך, תחזור לאוהל לישון.
מחר תקבל מהמפקד דף משימות חדש.
נערך לאחרונה: לפני 11 שנים, 10 חודשים על ידי .

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8562

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
הקטע של המן במדבר חזק מאוד. אני שואל את עצמי למה ה' באמת נתן להם מן כל יום ולא יכל להוריד בחבילות לשבוע שלם או לחודש? מה הקטע להשאיר אותם כל יום עם הספק מה יהיה מחר? זה לא נעים לפתוח את המקרר בלילה ולגלות שהכל ריק, ואז צריך להאמין שמחר בבוקר יהיה מה לתת לילדים לאכול.

אז אני חושב שזה קשור לכך שבני ישראל היו קצת מכורים לכל מיני דברים, וכמו שכתוב "התאוו תאווה", שזה בערך מה שיש לי כי אני מנסה שתהיה לי תאווה לתאווה... ועל כך ה' מלמד אותם שהדרך היחידה להפסיק את זה היא אמונה אמיתית. ואמונה אמיתית זה לא רק לדעת שה' יכול לקרוע את ים סוף ולהפוך את כל המים במצרים לדם, אלא אמונה אמיתית זה ללכת לישון בלי אוכל במקרר ולהאמין באמונה שלימה שמחר בבוקר יהיה לי מה לאכול לארוחת בוקר.

וכך גם אצלנו. אמונה זה לא רק לדעת שה' ברא את העולם, אלא אמונה זה לדעת שה' עוזר לי כל יום לגופו, ומה שיהיה מחר זה בידיים שלו במאה אחוז.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8583

  • פינחס
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • אין שום יאוש בעולם כלל!!!
  • הודעות: 187
בשבועות היה לנו שיעור ומי שהעביר את השיעור אמר רעיון מאוד חזק:
אם מסתכלים על בני ישראל במדבר לא מבינים-במשך הזמן הזה הם חוטאים בחטאים נוראים ואיומים, וכל זה אחרי שהם ראו ניסים גלויים! איך הם חטאו ככה, ולא האמינו בה'???
יש על זה תשובה נפלאה (לצערי אני לא זוכר מי אמר אותה): בספר שמות כתוב על הענן שהוביל את עם ישראל ומסופר שכאשר הענן עלה-הלכו וכשהוא ירד-עצרו. בספר במדבר (פרשת בהעלותך) כתוב עוד פעם על הענן: "ולפי העלות הענן מעל האוהל ואחרי כן יסעו בני ישראל ובמקום אשר ישכון שם הענן שם יחנו בני ישראל". בסדר. אמרתם כבר פעמיים. אבל לא! התורה ממשיכה לפרט:"על פי ה' יסעו בני ישראל ועל פי ה' יחנוכל ימי אשר ישכון הענן על המשכן יחנו". כתבתם שלוש פעמים. בסדר, הבנו! לא, התורה ממשיכה:"ובהאריך הענן על המשכן ימים רבים ושמרו בני ישראל את משמרת ה' ולא יסעו". והתורה ממשיכה עוד:"ויש אשר יהיה הענן ימים מספר על המשכן על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו". עוד פירוט:"ויש אשר יהיה הענן מערב עד בוקר ונעלה הענן בבוקר ונסעו או יומם ולילה ונעלה הענן ונסעו". עוד:"או יומיים או חודש או ימים בהאריך הענן על המשכן לשכון עליו יחנו בני ישראל ולא יסעו ובהעלותו יסעו". ועוד תוספת אחרונה לקינוח:"על פי ה' יחנו ועל פי ה' יסעו את משמרת ה' שמרו על פי ה' ביד משה".
(כתבתי את הכל כדי להדגיש עד כמה יש פירוט על כך)
למה צריך את כל הפירוט הזה, מה זה כ"כ חשוב לכתוב מאה פעם אותו דבר?
התשובה לשתי השאלות היא אחת: כדי להבין את עם ישראל בדור המדבר ולא לתמוה על חוסר האמונה שלהם בה', צריך להבין איך הם חיו במדבר. תחשוב: אתה הולך עם המשפחה ופתאום הענן יורד. אתה עוצר. ומחכה. אף אחד לא יורד מהחמור, אולי הענן ממשיך עוד רגע. אחרי 5 דקות אתה כבר מסכים לרדת אבל, להשאר צמודים לחמור. אחרי זה יורד הלילה, לפתוח אוהל? אולי הענן יעלה מחר בבוקר, למה לפתוח סתם? אחרי שבוע כבר פותחים אוהל. לעשות שבילים בין האוהלים? הענן יכול לעלות בכל רגע!
בקיצור, החיים במדבר הם חיים של נוודים-בכל רגע תתכן תזוזה-זה לא חיים נורמליים. לכן התורה כ"כ הדגישה את התזוזה של הענן שעולה והעצירה כשיורד-כדי להראות לנו איך עמ"י חיו במדבר בתנאים מאוד קששים. רק כך אפשר להבין את עם ישראל בדור הזה. החיים שלהם היו מאוד מאוד מסובכים!
(עכשיו אני כבר לא זוכר מה היה הקשר לכאן, אולי אתם זוכרים, אבל זה רעיון יפה-אז לפחות תלמדו אותו...)
פינחס
קשה אבל לא אבוד

משתדל להזכיר לעצמי שיש דרך.

אפשר לצאת, בעזרת ה' ורק בעזרת ה'

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8592

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
פינחס, לדעתי זה מאוד קשור. זה מראה בדיוק את הרעיון של "רק להיום". תחשוב שהם היו צריכים להקים את כל המשכן ולסדר את כל מחנה ישראל, מתוך ידיעה שיכול להיות שהם יהיו כאן שנה ויכול להיות שמחר בבוקר הם עוזבים. אבל הם עושים את זה כאילו אין מחר. זה ממש התמצית של האמונה האמיתית וככה אנחנו צריכים לחיות.

יישר כח
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8603

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
שלום
"רק להיום"
שמעתי הקלטה מאדם שנקי 28 שנים שהסוד הוא "רק להיום" אבל מחר אני לא מבטיח.
הוא הביא לזה סימוכין מכל הדתות, כשמהיהדות הוא הביא את פרשת המן שהזכרתם לעיל,
אני יכול להאריך בפילפולים פילוסופים ופסיכולוגים, איך זה עובד ולמה וכו' וכו'
אבל למדתי בתכנית הזו דבר אחד חשוב, לא שואלים למה!!!
זה עובד!!!
וזהו
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.

בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 11 שנים, 10 חודשים #8604

  • דובי
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 823
לילה טוב
האמת שכולם נגעו בענין מכל הזויות ולא השאירו לי מה לכתוב
אבל בכל אופן אעלה עוד רעיון .
אחד מהמאפיינים של המכור זה האובססיה. אצל כל אחד בדרגה אחרת.
הצלחתי לעצור את עצמי עכשיו . ועוד שעה עוד פעם גל של תאווה וכו' . ולכן כמו שכתוב "תפסת מרובה לא תפסת" (לא תפסת כלום)
אני חייב ללכת בקטו . יום אחד ועוד יום וכו'
תקופה מסויימת אצלי הייתי כל כך אובססיבי. שהספונסר אמר לי "רק לשעה " לא רק להיום כי זה אפי' היה גדול עלי . וככה שעה ועוד שעה מסתיים היום . וכמו כן יום ועוד יום והגאולה כבר בפתח
היו ברוכים

תגובה: בעניין: מה הקטע של "רק להיום"? לפני 3 שנים, 2 חודשים #131961

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067

בני יעקב מספר:



אין לי בעיה עם 'התנהגות מינית' ו'חומרים', יש לי בעיה הרבה יותר עמוקה, שאני הגעתי לתוכנית, אחד הדברים שנתנו לי חופש ועשו לי שקט - שאמרו לי זה תוכנית של הימנעות 'טוטאלית', 'מוחלטת', 'אין קצת', אין טיפה, אין פעם ב... אין לעולם!
אז שאלתי 'שאני יהיה זקן - אני יוכל קצת להשתמש'? אמרו לי 'רק להיום'. היום אל תשתמש! היה לי קשה עם רק להיום! שעה אל תשתמש! קשה לי עם שעה! חמש דקות אל תשתמש!

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.57 שניות

Are you sure?

כן