ברוכים הבאים, אורח

הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות 1302 צפיות

הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84426

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
בתיאוריות של תקשורת המונים ישנה גישה שנקראת "דטרמיניזם טכנולוגי". אם אסתכן בפשטות יתר להסביר את הגישה, היא טוענת שהטכנולוגיה משפיעה באופן ודאי על סוג השימוש שלנו בתקשורת, ובאופן רחב יותר גם על מבנה החברה כולה. אסכולה זאת רואה את העולם דרך המשקפיים של הטכנולוגיות הזמינות, ולכן לדוגמא הם יראו את המגמה של גלובליזציה לא כמגמה שמערבת שינויים חברתיים בין לאומיים ביחד עם האפשרויות החדשות מבחינה טכנולוגית, אלא יגידו שהשינוי אירע בגלל האפשרות הטכנולוגית, והיא גרמה בהמשך לשינויים החברתיים שאימצו את הגלובליזציה.

אחד הרעיונות של הגישה הזאת מתומצת באימרה של מרשל מקלוהן "המדיום הוא המסר". לדבריו, עיקר החשיבות היא לא במסר שעובר דרך מדיום מסויים אלא עצם השימוש בו. לדוגמא: גם באימייל וגם בווטסאפ אפשר לתקשר עם אנשים אחרים, אבל מכיון שהמדיום הוא שונה, אז הקשר שנוצר באימיילים יהיה שונה מהקשר שנוצר בווטסאפ, ושניהם יהיו שונים מהקשר של טלפון. לכן הוא טוען שלא משנה מה בדיוק אנחנו מעבירים באמצעות הווטסאפ כי החשיבות היא עצם השימוש במדיום ספיציפי שגורם לנו לשנות את המסרים שלנו. כך למשל הווטסאפ בגלל טבעו יגרום ליחסים שנוצרים באמצעותו להיות שטחיים יותר (אין מקום לדברים ארוכים, הכל זמני וחולף) לעומת קשרים שהיו נוצרים באמצעות כתיבת מכתבים בעבר (שהיו ארוכים, מושקעים ונשמרים לאורך זמן).

אולי קצת חפרתי, אבל אני חושב שהרעיון הזה קשור ישירות להתמודדות שלנו עם התאווה. מצד אחד אנחנו אומרים שאין הבדל מהותי בין מי שהשימוש שלו הוא רק פורנו למי שהשימוש שלו חרג מעבר לכך, אבל הרעיון הזה של מקלוהן גרם לי לחשוב שאולי אנחנו לא לגמרי צודקים, וזאת גם אם לא נקבל את הגישה של דטרמיניזם טכנולוגי במילואה. נניח שנקבל את העובדה ששינויים הם תוצאה של כמה גורמים במשולב, עדיין נוכל לטעון שהדרך שהשימוש בכל סוג מדיום הוא שונה, ואי אפשר לכלול תחת המונח "כתיבה" את כל מה שאפשר לכתוב החל מספר, דרך עיתון, מכתב, אימייל, פייסבוק או ווטסאפ. נכון שכולם עונים להגדרה הכללית של "כתיבה", אבל סוג הכתיבה משנה מאוד ולמעשה מדובר בהרבה סוגים שהקשר ביניהם רופף עד בלתי קיים.

ניקח כדוגמא אדם שרצה לפני עשרים שנה לצרוך פורנו. אם הוא לא היה מחובר לאינטרנט (כמו שרוב האנשים היו בזמנו) הוא היה צריך ללכת לחנות מתאימה, להתגבר על הפחד שייתפס, לחכות לרגע שאין אנשים בסביבה ואז היכנס ולקנות את המגזין. אם אחרי האקט הוא היה מרגיש רע וזורק את המגזין לפח, אזי שימוש נוסף היה מצריך את כל הדרך מחדש. לא מדובר כאן בהיסטוריה מהעבר הרחוק, ורבים מאיתנו מכירים את זה באופן אישי. כעת נקפוץ עשרים שנה. עבור אדם שרוצה לצרוך פורנו, אין צורך כמעט בכל התהליך. הוא פשוט נכנס לאתר פורנו וגולש כמה שהוא רוצה. שתי דקות אחרי הנפילה, אם הוא מרגיש מספיק רע, הוא יכול להיכנס לעשות סיבוב נוסף.

אם אנחנו מניחים שעבור שני האנשים הבעיה היא אותה בעיה והפיתרון הוא אותו פיתרון (שזה כמובן נכון) אז אנחנו גם קובעים להם את אותם הגדרות ניקיון. הבעיה היא שעבור הראשון, הגדרת הניקיון שמגדירה נפילה רק לאוננות ומין עם אדם אחר, לא עוזרות כמעט לאדם השני. אדם שמכור לפורנו, יכול להיות מכור לעצם השימוש בפורנו גם בלי האוננות (בין היתר בגלל סוג השימוש בפורנו הזמין דרך האינטרנט), והוא יכול להישאר "נקי" במשך שנים, אבל למעשה להמשיך לסבול בדיוק כמו בזמן שלא היה נקי. הוא לא מאונן אבל הוא ממשיך להשתמש בתאווה כל הזמן, ולהתמודד עם אותם הרגשות וכאב של השימוש שלו.

במילים אחרות, הטכנולוגיה המציאה סוג חדש של שימוש, שבמובנים רבים הוא בדיוק כמו השימוש הישן (גם במרכזו נמצאת התאווה, וגם הוא כולל את אותם סמלים מנטליים ואת אותם טקסים של אוננות וכיו"ב) אבל במובנים רבים אחרים הוא סוג חדש לגמרי שנקבע בין היתר בגלל סוג הטכנולוגיה. למשל: היציאה לחנות לקנות מגזין פורנו היא מעשה שקשה לסווגו כמשהו "לא אמיתי", ולעומת זאת רבים מאיתנו יכולים לשכנע את עצמנו שאנחנו לא עושים כלום בצפיה בפורנו כי זה בסך הכל משהו וירטואלי ואין לו ממשות. שוב: הטכנולוגיה משפיעה על החשיבה שלנו.

אז מה אני מציע? כלום. אני רק מעלה נקודה לדיון. יכול להיות שכדאי לנו לאמץ גם מודלים של קבוצות אחרות שאומרות לא רק מה הגדרות הנקיון הבסיסיות אלא מאפשרות לכל אחד להרחיב את ההגדרות שלו ולכלול בהן דברים שהוא יודע שעבורו נחשבים נפילה. באופן כזה, מי שמכור לפורנו יקבע את הגדרות הנקיון שלו כאוננות ומין עם אדם אחר אבל בנוסף גם צפיה בפורנו תיחשב נפילה. אחרת, ייתכן מצב שהוא לעולם לא מחלים באמת, אלא רק שומר הגדרות נקיון שבכלל לא מתאימות למצב שלו.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
נערך לאחרונה: לפני 8 שנים, 2 חודשים על ידי סוד הכניעה.

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84430

תודה רבה על המידע, עשיתה פה תחקיר רציני.
יש בימינו עניין משמעותי של הדפוס שהתפתח לדרגות של מהירות האור.
והפלורסנט (לד, פרוג'קטור בשפורפרת) שדולקים לבן-אדם מול הפנים עליהם נכתב התוכן ע"י זרק חשמלי ש'מדליק את הפיקסל הרצוי' וכן.
נייר היום שווה לזבל כמו גם לדפדף בו ומה שמוצג על המסך מתרענן ב60 תמונות לשניה לכל הפחות (fps פריים-פר-סקונד)
אנשים עוברים הכל, על הנייר, ועל המצגת המצגת הנעה הזו.
פורנו וחדשות קיבלו דירוג של מקומות ראשונים בכל הסיפור הזה, פורנו במקום ראשון בכל זמנו של קיום הרשת של האינטרנט.
ולמה? כי אנשים לא מפחדים, כי אנשים לא מכימים משפחה בהקדם, כי יחסי הזוג כבר לא מה שהיו פעם, כי כל הראשים נמצאים בתוך עולם המצגת (אז לחרוג כבר לא מהווה קושי).
אנחנו יכולים להיות פושעים בתוך המצגת בזו שנעה במהירות האור.
את השיפוט שלנו קובעת עיתונות זולה ואתרי שקר, שכבר לא מדריכים אותנו, אלא משחקים לנו על החושים... כמו הצגה טובה שאף אחד לא רוצה להפסיק
ואיזו עזרה מציאים לנו?: גם הצגה

בן אדם חופשי, כשהוא שופט את החיים מעבר לדף ולמצגת שעוביים היום דק כמו פיסת נייר או ספר נערים. שמקומו בפח ולא בלב, ובשיפוט האישי שלנו.

מקוצר רוח /לשעבר

שמחת חינם /לשעבר

Legopart /לשעבר

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84431

  • aristo
  • רצף ניקיון נוכחי: 2 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 865
קודם כל, פוסט מענין,תודה.
לעניננו אני חושב שבניגוד לaa או na אצלנו אין שחור או לבן. כולם יסכימו שלבגוד זה אסור. יש שיגידו שעצם ראיה של בחורה בביקיני (יש אומרים בחור) זה נפילה ויש שיגידו שרק הגעה לסיפוק מיני זה נפילה. נכון שהיום קל יותר לצרוך חומרים כאלה אבל הענין לא משתנה , יכול להיות שפעם ההתמכרות היתה כמו אנשים שמכורים לחשיש והיום זה כמו הרואין אבל סם הוא סם הוא סם (וחשיש זה אחלה;) ).

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84434

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
זה בדיוק הענין, שאצלנו יש יותר אפור. לכן, יש קבוצות שהגדרת הנקיות שלהן היא אישית, והם עובדים לפי שיטה של שלושה מעגלים שכל אחד קובע מה נמצא בכל מעגל.

הבעיה עם השיטה הזאת היא שזה פתח לרמאות עצמית, ולכן רבים מאלו שהולכים לקבוצות האלו מדווחים שהם עדיין נותרים אומללים גם עם הנקיות. (כמובן יש כאלו שזה עובד עבורם ואז אחלה).

מה שאני מציע הוא להעתיק מהם את השיטה, אבל לא באופן פתוח שבו אדם יכול לומר "אוננתי לפני חצי שעה ואתמול הייתי חמש שעות מול פורנו, אבל אני נקי שנתיים", אלא באופן שבו ההגדרות הרגילות של SA מחייבות, אבל ניתן להוסיף להם "קרקעית" נוספת כל אחד לפי המצב שלו.

אגב, הדברים האלו לא חדשים. כאשר התחילו להגיע לAA חברים שהיו נקיים בכך שעברו מאלכוהול לסמים, היה על כך הרבה דיבורים בקבוצות שם כדי לראות איך מונעים את זה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84438

  • adam1
  • רצף ניקיון נוכחי: 44 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 262
אני מכיר חברים שבעקבות התייעצות עם הספונסר שלהם הוסיפו להגדרות הניקיון גם צפייה בפורנו, זה בהחלט דבר מבורך, לי זה נשמע מוזר שחברים מצהירים ניקיון של תקופה ארוכה למרות שהם צפו בפורנו לפני כמה ימים.

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84454

רק לא מזמן פתאום נודע לי שע"פ SA פורנו לא נחשב כנפילה (לפי הטבלה פה, אם תסתכלו בכללים שלה, זה כן. גם שיחות או ספרות אירוטית)
מי אמר שאוננות זה יותר גרוע מפורנו? אולי זה תלוי בסוג השימוש. אבל אצלי, לפחות, פורנו מוסיף נפח עמוק של שאיבה הרבה יותר מאשר אם, כלשון הספר הלבן, אאונן מול קיר לבן

(גילוי נאות: זכור לי שכתבת (סוד) פעם משהו לגבי זה ונראה לי שתסכים איתי, אולי גם לכן אני כותב את זה)
נערך לאחרונה: לפני 8 שנים, 2 חודשים על ידי בעצתך תנחני.

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84479

אני מסכים לעיקרון [b]אני[/b].מסכים,,]
אבל ישנה נקודה שבאמת מקפידים אצלינו עליה והיא הדגש החזק על תאווה ולא על המין, וברור שחבר שרוצה להחלים ולהיום מפוכח לא יכול לשלב את זה במשותף עם פורנו. אין. זה לא עובד ביחד. ומצד שני, ישנם חברים שנופלים אחרי תקופת נקיון, ועולים על דרך ואתה שומע מהם המון החלמה אפילו שיש להם "רק" 3 חודשים נקיון וכו' לעומת אלו שנקיים שנים ארוכות בלי תוכן באמתחתם, ואני ונראה לי שכל אחד אחר שמחפש את ההחלמה ולא את המחלה ילך ויסתובב אצל אלו הנופלים ולא אצל "הנקיים",,. 

תודה רבה סוד והתגעגעתי לחדש ימינו כקדם כשפוסטים עלו פה כל יומיים,,, 
אריאל,
אני בהתחלה,,, אני מנסה,,,, אני מתבייש,,, אני מפחד,,, אני מקווה,,, אני מייחל,,, אני מתפלל !!!!!!!!

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84481

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 5 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
זו נקודת מבט מעניינת.

ועדיין אני חושש לשנות ההגדרות, כי כפי שאני מכיר את עצמי זה רק יוביל לרמאות עצמית ולא יביא שום תיקון

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84488

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
הגדרות הנקיון שלנו הן ברורות וכוללות שני חלקים: א. לא לקיים מין עם עצמי או עם כל אדם נוסף חוק מאשתי. ב. ניצחון גובר והולך על התאווה.

הענין הוא שאת החלק הראשון די קשה לרמות, ואילו החלק השני הוא פתח להונאה עצמית.

נניח שאני צופה בפורנו שעתיים אבל לא אוננתי. האם קיימתי מין עם עצמי? התשובה היא כנראה לא. אבל האם זה מסתדר עם "ניצחון גובר והולך על התאווה"? התשובה היא כנראה שלילית.

ולמרות זאת, אני בספק אם יש כאן מישהו שימשיך לומר שהוא נקי אחרי אוננות, אבל באותו ספק אם יש כאן מישהו שיאפס שנה נקיון בגלל צפיה חד פעמית בפורנו.

אז נכון, ההגדרות הן ברורות, אבל צריך לזכור שהתמכרות מגיעה בעסקת חבילה עם "רמאות עצמית". ולכן יכול להיות שכדאי לנו לבדוק אימוץ של מודלים אחרים שבהם יש גרעין קשה שכל סטיה ממנו נחשבת לנפילה, אבל גם מעגלים אחרים שיש להם התייחסויות אחרות.

אגב, למעשה זה המצב במילא בקבוצות, והרבה חברים שמתמודדים עם לגימות ומעידות קובעים לעצמם רף גבוה יותר של הגדרת נקיון. אני לא מחדש כאן כלום אלא רק מאיר את הנושא שוב.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84489

  • אלי
  • רצף ניקיון נוכחי: 5 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • המשימה אפשרית, אחרת לא היינו מקבלים אותה!!!
  • הודעות: 1275
נראה לי שבשביל זה אני צריך לגייס לא מעט כנות עם עצמי. 
את מה אני יכול להגדיר כנפילה שבלי שזה יגרום לי לנפילה אמיתי...

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84545

  • שלומקה
  • רצף ניקיון נוכחי: 53 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 275
תודה סוד על הדברים.

אני רוצה להוסיף נקודת מבט שצריך להתחשב בה -
לפעמים יש הבדל בין תחילת הדרך ובין שלבים מתקדמים יותר. הספונסר הראשון שלי (שאגב הוא ספונסי שלך סוד אז אני מניח שהדברים במקורם הגיעו ממך) סיפר לי שאחרי חודש וחצי נקיון בתחילת התוכנית הוא ראה פורנו בלי לאונן וזה מאוד הפיל לו את מצב הרוח והוא רצה לאפס על זה. הספונסר שלו לא הרשה לו כי זה לא ע"פ הגדרות הנקיות. היום ב"ה הוא חגג לא מזמן שנתיים נקיון. הוא אמר לי פעם שיש סיכוי גדול שאם הוא היה מאפס בהתחלה לא היה לו היום את הנקיות ואת ההחלמה שיש לו.
כמובן שזה בידי אלוקים וכו' אבל השאלה הצריכה להישאל היא האם כל העיתים שווים? האם בזה שתקבע גרעין קשה אתה לא תזיק לאנשים חדשים שיש להם מעידות? אני לגמקי מסכים שמי שרואה פורנו אחרי שנה נקיות צריך לעיין טוב בנקיותו (וגם זה אגב, קורה ולפעמים זה מעיד על משהו עמוק שלא מונח טוב ולפעמים זה סתם וזה חולף עם הרוח ונעלם), וגם אם הוא יאפס רוב הסיכויים שהוא יצליח לעמוד על הרגלים במהירות ולהתאושש, אבל לגבי חברים חדשים - יצא לי לראות יותר מדי מקרים שאחרי שנופלים מתקופת הנקיות הראשונה בתוכנית הרבה יותר קשה לקום.
האם זה שווה את המחיר (שיהיו יותר מקרים כאלו)?
רק להיום זה מה שנותר
לא הצלחת תנסה מחר

העולם יתן לך מתנות בשפע 
לא כתוב בשומקום שלנסות זה פשע...

(מבוסס על  השיר "רק לעלות", של "קפה שחור חזק")

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 8 שנים, 2 חודשים #84548

זה ממש מפריע שאתם מעלים את נושא שלא קשור בכלל לאשכול.
האשכול עושק במדיה ובמערך המידע שלה.
ואתם מדברים על אוננות וההיתר להסתכל

מקוצר רוח /לשעבר

שמחת חינם /לשעבר

Legopart /לשעבר

תגובה: הטכנולוגיה שקובעת את ההתמכרות לפני 6 שנים, 1 חודש #111529

  • נתן 01
  • רצף ניקיון נוכחי: 2260 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1785

מקפיץ. הרבה מאוד דעות בעד ונגד.
תשפטו לבד.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.60 שניות

Are you sure?

כן