ברוכים הבאים, אורח

מהו המינון הנכון לטפל בהתמכרות ולהתעסק בה?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: מהו המינון הנכון לטפל בהתמכרות ולהתעסק בה? 941 צפיות

מהו המינון הנכון לטפל בהתמכרות ולהתעסק בה? לפני 11 שנים, 11 חודשים #7375

  • gavriel
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 7
שלום זלמן!

שאלה שמטרידה אותי בימים אלו מאד היא שאלת המינון בטיפול בהתמכרות.

אני יודע שמצד אחד " וחטאתי לנגדי תמיד" , היא כוח מניע עצום בבריחה מן התאווה.

ויצר הרע מנסה לגרום לנו לאבד את הערנות ולתת לנו אשליה שפתרנו את הבעיה, כדי שנהיה שאננים והוא יתקוף אותנו שוב כאשר "נרדם בשמירה".

מאידך אני שואל את עצמי , האם הטיפול האובססיבי לא עלול לגרום להתעסקות מוגברת בחטא וכפי שהרב שפירא כותב בספרו שצריך להסתכל קדימה ולא לשקוע בקדרות ובייאוש של החטא.

זה גם כמובן עניין של זמן שיש. בימים אלו אני פנוי יותר נפשית וגם מבחינת מטלות.

אבל ישנן תקופות שאני ממש נרדף מבחינת לחץ מטורף של עבודה ולא מוצא זמן לנשום.

ברור לי שאני מתכוון להתרחק מסביבתו של החטא, אבל עד כמה עלי להתעסק עם הנושא ביום יום.

האם קריאת נסיונות של אנשים אחרים בפורום לדוגמא לא עלולה להוביל לתוצאה הפוכה, כמו הסיפור על המכור לאלכוהול שבנו מראה לו שיכור המתגולל ברפש ובקיא של עצמו כדי לגרום לו להבין את ההשלכות החמורות שיש להתמכרות. והאבא ניגש אל השיכור ושואל אותו היכן הוא השיג משקה איכותי שכזה.

באיזו תדירות להשתתף בקבוצת התמיכה? האם כדאי לי למצא ספונסר שילווה אותי בתהליך ואיך אני יודע באיזה שלב אני נמצא?

אני נופל בתדירות של פעם אחת בחודשיים שלושהבהוצאת זרע לבטלה, ברור לי שזה דורש טיפול ומצאתי את עצמי כפי שסיפרתי לך גם בעבירות חמורות בהרבה אבל במינון נמוך מאד.

בקיצור השאלה שלי היא מה צריכה להיות ההשתדלות מבחינתי מעבר להתרחקות מן העבירה על מנת שהקב"ה יעזור לי מבחינתו להתגבר על היצר.

יצר, שברור לי היום יותר מתמיד ,שהוא חזק ממני וכשהו תוקף אין לי כוח להתמודד מולו לבד.


אפרסם את השאלה גם בפורום על מנת שלא תצטרך להשיב שוב ושוב על שאלות דומות

שמן הסתם עולות כל הזמן וגוזלות ממך זמן רב.

" אתה מדבר אל שיירה עוברת" זאת סיסמא מעולם הפרסום.

בכל פעם מישהו אחר מקבל ממך את המסר,

זלמן! אנא המשך לתמוך בכולנו


גבריאל

בעניין: מהו המינון הנכון לטפל בהתמכרות ולהתעסק בה? לפני 11 שנים, 11 חודשים #7382

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אוקיי, שאלה טובה מאוד. אני שאלתי את זה לפני שנרשמתי למייל חיזוק היומי בתחילת הדרך. אני זוכר שאמרתי לאשתי שמשהו כאן לא נראה לי, כי תמיד התחנכתי על כך שעדיף לא להקדיש מחשבה לכך ובכלל לא להתעסק עם זה וכמה שפחות קשר עם הנושא הזה - כך יש יותר סיכוי להצליח, ופתאום אומרים לי שאני אקבל כל יום אימייל שבו אחשף שוב ושוב לבעיה שלי. לא ממש הסתדר לי. כעת אספר לך מה היה הסוף. הסוף הוא שאני מנוי גם לאימייל בעברית וגם לאימייל באנגלית וקורא כל מילה כל יום...

אז יכול להיות שיש באמת הבדל בין אדם רגיל לבין מכור למין. אדם רגיל הולך לאכול שלוש פעמים ביום ולא צריכים כל הזמן להזכיר לו כמה קלוריות יש בכל דבר, ואם פתאום יתחילו לדבר איתו בצורה הזאת - קרוב לודאי שזה יגרום לו להשמין. אדם שנמצא בדיאטה הוא במצב אחר ואין לו ברירה אלא לבדוק כל דבר שהוא אוכל כמה קלוריות יש בו וכן הלאה. אדם שמכור לאכילה צריך אפילו יותר מזה, כי הוא צריך כל הזמן לשאול את עצמו האם הוא אוכל בגלל שהוא צריך או בגלל התאווה. ברור לי שאם אני פתאום יתחיל לחשוב כמו אדם שמכור לתאווה - קרוב לודאי שבסוף אתמכר... אז כן, ישנם שני סוגים של אנשים וזה לא בושה ולא חידוש. יש אנשים שחולים ומאושפזים ויש להם סדר יום שונה מאשר אנשים בריאים שהולכים לעבודה. גם יש אנשים שהם חיים נורמלי עם התאווה למין ויש אנשים שמכורים למין.

נכון, תמיד ישנו חשש שאדם שהגיע לבית חולים בגלל דלקת באוזן, יידבק פתאום באיזה וירוס אחר, אבל עדיין אנשים הולכים ומתאשפזים כי כשיש להם בעיה הם משתדלים לטפל בה. גם אצלי יכול להיות שבגלל שאני קורא סיפורים של אחרים אני אקח את זה לכיוון אחר ואנסה ללכת בעקבותיהם, אבל החשש הזה הוא רחוק מאוד. בעיקרון אני נמצא כאן להחלמה ולא כדי לקבל רעיונות איך להזין את התאווה שלי. תאמין לי שאם אני מחפש דרכים להזין את התאווה - יש לי מקומות הרבה יותר מלוכלים מאשר האימייל היומי...

אז אחרי שאני מבין שאני מכור למין ואני לא יכול להזניח את המצב שלי (כמו חולה סכרת שצריך כל הזמן לדקור את עצמו ולבדוק כמה סוכר יש לו בדם ומה המצב שלו) נשארה בעיקר השאלה: כמה? וזאת לא שאלה קלה כי אין עליה תשובה ברורה של מינון קבוע. אדם חולה סכרת יש לו רופא שאומר לו כמה פעמים הוא צריך לדקור את עצמו וכל כמה שעות הוא צריך לקחת כדור, אבל לנו אין רופא כזה. אז באמת אחת השיטות היא עבודה עם ספונסר. לוקחים אדם שכבר נמצא תקופה ארוכה בהחלמה והוא נהיה המורה האחראי על תהליך ההחלמה שלנו, והוא זה שמדריך אותנו. זה דבר נפלא וזה פותר הרבה שאלות. הספונסר הוא לא נביא ולא צדיק ואין לו שום כוחות מיוחדים לדעת מה אני צריך ומה לא, אבל הוא יותר אובייקטיבי ממני כאשר הוא מתייחס אליי (לא פלא) והוא יכול יותר בקלות לראות באיזה שלב אני נמצא וכמה השקעה אני צריך בהחלמה שלי בכל שלב.

אתה שואל: "מה צריכה להיות ההשתדלות מבחינתי מעבר להתרחקות מן העבירה על מנת שהקב"ה יעזור לי מבחינתו להתגבר על היצר?". תראה, נאמר בתורה "וברכך ה' אלוקיך בכל אשר תעשה" - שזה פרדוקס מטורף. או שזה "ברכה" מה' אלוקיך, או שזה "תעשה" דהיינו שזה העשיה שלי. אבל ה' אומר לנו מצד אחד להשקיע ומצד שני לדעת שהוא זה שמברך אותנו. איך אני יודע כמה אני צריך להשקיע וכמה להשאיר לברכה של ה'? זה באמת לא פשוט ולא קל. היה הרבה יותר קל אם זה היה באחד משני האופנים האחרים: או שה' היה אומר לי לעבוד כמה שאני יכול ולהצליח (בלי קשר לברכה), או שהוא היה אומר לי לשבת כל היום רגל על רגל והוא ישלח לי כסף (בלי קשר לעבודה שלי). אבל ה' לא עשה לנו חיים קלים והוא אומר לנו לעבוד קשה, וביחד עם זה לדעת שהוא זה שמברך אותנו. וזה לא שונה בהתמכרות שלנו. ה' רוצה שנעשה הרבה מאוד בקשר לכך, וביחד עם זה רוצה שנשאיר לו את האחריות על התוצאה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: מהו המינון הנכון לטפל בהתמכרות ולהתעסק בה? לפני 11 שנים, 11 חודשים #7419

  • gavriel
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 7
בס"ד

תודה רבה זלמן!

התשובות שאתה נותן לי מעמיקות , תמציתיות וקולעות!

גבריאל
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.47 שניות

Are you sure?

כן