ברוכים הבאים, אורח

למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב.
(0 צופה) 

נושא: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. 4366 צפיות

למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6844

כי אני בן אדם שונה בטיפוס שלי. מה שמביא אותי להתמכרות הוא לא מה שמביא אתכם.

הצורך העיקרי שלי הוא לא בפורנו אלא בבידור. סרטים רגילים וטלויזיה. זה שזה גורם מה שגורם זה אגבי.
יש לי פילטר כזה שכאני שם אותו על רמה 5 הוא חוסם רק פורנו ממש, ונשבעתי בשם המפורש לא להוריד לרמה 6 (שזה פתוח לגמרי) אלא אם כן יש צורך טכני. (לפעמים הפילטר מזהה בטעות משהו כפורנו והוא לא, או שאני צריך משהו אחר שבאותו דף יש איזה מודעה שהפילטר מזהה כפורנו) ואז כמובן מיד להחזיר. רימון לא מתאימה לי מסיבות טכניות שאין כאן המקום לפרטן. מעולם לא עברתי על השבועה הזאת, ומעולם לא חשתי צורך בכך.
הגודל הנורא של הצורך שלי בזה הוא לא דבר שאני חולק עם אנשים אחרים. גם מכורים זו בדרך כלל לא הבעיה שלהם. בטח לא האנשים הרגילים, מהם עלי להסתיר את העובדה שיש לי אינטרנט לא חסום עם נתיב, ובטח רבנים. אנשים שלא טעמו את הנסיון הזה, אפילו במצב שהם בנפילה. פשוט - האופי שלי שונה, והפיתויים שאני עומד מולם - שונים. תאמינו לי סוג הסרטים שאני מחפש לראות הם ככל הנראה לא הטעם שלכם. והם גם לא כחולים. אמנם יש בהם גם בנות יפות והם יכולים לגרום לי לנפילה, אם כי לא הם הגורם העיקרי שמפיל אותי.
לפי הגישה של האתר פה, מה הבעיה תשים פילטר, תפסיק לראות סרטים, ואחר כך נשב על 12 צעדים וננסה לראות מה לעשות כי גם הפילטר לא יעצור את התאווה. אני לא חולק על זה, אני פשוט אומר שלי זה לא מתאים כי אני בן אדם שונה באופי.
אני לא יכול לשים פילטר. לא כרגע. אני זקוק באופן נואש למנות הבידור שלי כמו לסם. (סרטים לא כחולים וטלויזיה.)

ואם תאמרו, מה אכפת לך? אל תשים פילטר ותראה סרטים כל היום!

אכפת לי קודם כל מזה שנהיה לי אובססיה לאינטרנט, חדשות ורכילות. אני לא מתאווה לזה כל כך בקטע מיני, זה פשוט דחף בלתי נשלט. כל רגע לבדוק שוב את החדשות או הפייסבוק, לראות אם לא קרה משהו מעניין חדש בעשר שניות האחרונות. ואז?
ואז זה גורם שאני לא עובד, לא מתקדם בחיים, לא עושה כסף, לא משקיע בבית ובילדים, ומזניח את תפקוד הבית.
ואני שונא כיעור, הזנחה ובלגן.
אני שונא להיות עני ונזקק לעזרת אנשים בכל דבר.
אני שונא להיות אחד שהמשפחה שלו עוזרת לו בכסף על בסיס קבוע. ובעל המאה הוא גם בעל הדעה, לפעמים אני יכול לקבל מהם ביקורת והתערבות על איך אני מנהל את החיים הפיננסים שלי. ואני לא יכול לומר להם ללכת לעזאזל כי אני זקוק לכסף שלהם וחייב להם הכרת הטוב. >
אני לא סובל שאשתי הופכת להיות גם כמוני. ואני יודע שהדבר היחיד שיכול לגרום לה לפרוח זה שאני אשתנה.
נמאס לי מהאינטרנט, נמאס לי מהפייסבוק, (אם כי לא נמאס לי מהסרטים והטלויזיה. להם אני מאד מתאווה) אבל הם חזקים יותר ממני. זה כבר היד שנשלחת לעבר העכבר למרות שהמוח מצווה עליה להפסיק.
גם קשה לי לחיות עם האות קיין הזאת על המצח - זה שאני בעצם בן אדם שהרב קניבסקי זועק ש"יהרג ואל יעבור" להיות מה שאני. חוץ מזה שזה בעצמו מתסכל זה גם לא נותן לי לעשות דברים רוחניים טובים. כבר דיברנו על מה היצר אומר כשהוא לובש פראק.

אני זקוק לאינטרנט לצורך העבודה, אבל בשביל זה הייתי יכול להסתפק בפילטר של חרדים. הייתי מוכן מצד הצורך הרגשי והנפשי לוותר על החלק של האינטרנט שאליו אני אובססיבי בלי תאווה - שזה הפייסבוק, החדשות הפורומים והרכילות. אבל אני לא יכול לוותר על סרטים. זה רעב נפשי. תצחקו תצחקו, אבל היי אני לא אתם. אין לי כל עניין לשים פילטר אותו אני בוודאות אבטל תוך רגע, ורק אפסיד כסף. אני לי כל עניין לקום ולזרוק את כל הסרטים שהורדתי מהמחשב, זה רק יגרום שאחר אלך כל הזמן לקולנוע, ואז זה יעלה הרבה כסף שאין לי. מחיר לכרטיס פלוס מונית בינעירונית בלילה. ותאמינו לי, לא זה מה שיעצור אותי כשהרעב יבוא.

כבר הפסדתי כל כך הרבה שנים מהחיים שלי, נשארתי מאחור בעוד כל מכרי התקדמו, אם ברוחניות ואם בגשמיות. אני כל כך רוצה להצליח בתחומים בהם אני מוכשר, אבל ההתמכרות לא משאירה מקום ויכולת נפשית לעשות את הצעדים שיקדמו אותי. העולם שייך לצעירים ואני מפחד להיות עוד מעט בן אדם מבוגר שכבר אין לו סיכוי להתקדם בכלום.

יש סיבה נוספת לאובססיה לפייסבוק ופורומים. אין לי חברים בחיים. זאת אומרת יש כמה אנשים שאוהבים אותי, אבל אני לא שייך לשום קהילה. אני כבר לא אברך, לא בחור ישיבה, אני עובד פרילנס (לא יכול להיות שכיר בשום פנים ואופן. אני אסבול מאד זמן קצר עד שיפטרו אותי. אל תבינו אותי, תיארתי לעצמי שזה מה שיקרה, אתם לא הראשונים.) הפורומים השונים הם המקומות היחידים שאני יכול לדבר עם מישהו.

סליחה על איך שאני הולך להתנסח, אבל כשכואב צועקים, ואני לא מתכוון להפחית מחומרת מצבי רק כדי לעדן את דברי. מזדעזעים? לא נורא יעבור לכם.  : הנה זה בא.

אוווף. :'(למה נולדתי חרדי? אני אוהב מוזיקה. אני אוהב שירת נשים. אני אוהב דברים יפים. אני אוהב אסתטיקה. אני אשה בגוף של גבר. לגמרי. הלואי שהייתי אשה. אם כי אני לא נמשך לגברים בכלל.(בכללית גברים לטעמי זה מגעיל. מגעיל גם להיות גבר ובטח שאני לא מבין איך נשים נמשכות לדבר עם כל הרבה שערות וזיעה.)

אני שונא את התלבושת החרדית. אני רוצה להתלבש אופנתי, והיה מתאים לי בהחלט איזה שיער ארוך או משהו כזה. הייתי עוזב את הציבור החרדי למרות שאני איתו מבחינת השקפה, אם לא היו לי אשה שלא תבין את זה, ילדים שאני רוצה שיקבלו חינוך טוב שאין באף מקום אחר, והורים שאכפת לי מהם ואני לא רוצה לצער. ואני גם לא רוצה לוותר עליהם, אשתי נפלאה. לא מכיר בן אדם שיש לו אשה יותר איכותית מאשתי בכל מיני מעלות שיש לה. כפרה עלייך :-* :-* :-*.

אבל היהדות די מעורבבת לי בראש עם טשולנט וקיגעל, מבטא דוחה, חוסר אסתטיקה וניקיון.
אני לא יכול להתפלל בכנות לה' אם אני צריך לדבר איתו בלשון הקוידש, בורוך אתו.
בכלל כל הדברי תורה והחיזוקים הם תמיד בחצי ארמית עילגת וחצי שפה עתיקה.

מחברי ספרים בני זמננו! איך אתם רוצים שמשהו ממה שאתם אומרים יכנס לי ללב כשאתם לא מוכנים לדבר בעברית צחה? מה רהיטות זה רק בשביל מגישי טלויזיה?!
כותבי פשקווילים: אם אתם רוצים לשנות משהו בעולם הייתי מציע לכם להתחיל מלומר את שעל ליבכם בעברית ושפה רהוטה. אחרת אני עלול לחשוד ש"ועד הפעולה" שכח גם היום לקחת את הכדורים.


יש כאלה שמייצגים את הקדושה, ובעיניים שלי הם גם אנשים זקנים ושעירים דוברי אידיש שמדברים בחצאי משפטים לא ברורים. (זה יכעיס אבל ככה אני מרגיש) הם כנראה גם גדולים בתורה (לא למדתי איתם אבל ככה אומרים) במידות (לפעמים רואים בעיניים שלא אבל חובה להכחיש ולהגיד לעצמך שאתה טמבל) וזה לא סותר. לי, אוקיי רק לי, זה לא עושה אהבה לקב"ה ולתורה.
כמובן לא כולם כאלה (הגראי"ל שטיינמן שליט"א הוא ממש דוגמא ליהודי שאפילו אני יכול להריח את הקדושה החכמה והצדקות שלו. נראה לי רק מלראות את פני המלאך שלו אפשר להתחזק ביראת שמים)

אני יודע שזו לא היהדות עצמה, זה רק דרך חיים של אשכנזים שאין בה שום קדושה. אתם לא צריכים לספר לי. אבל אתם גם מתירים לי לשנות ממנהג אבותי ולהתחיל להתפלל בעברית?
כנראה בשביל אנשים אחרים האידיש והאוי בוי בוי נתפס כנוסטלגיה, הקרעכצן מזכיר להם את אידישע מאמע. אני מבין את זה כי גם אני יכול להתרגש עד דמעות מאיזה שיר עתיק באידיש, מקה אכסוף, רברבין וד' בבות. כל מוזיקה טובה יכולה לגרום לי להתפרק כמו שאף אחד לא מתפרק. בין זה שיר אהבה ישראלי ובין אם זה חסידי עתיק - אבל רק כשזה אותנטי לגמרי. איכסה המוזיקית החסידית של ימינו. חיקוי זול גם למוזיקה הלועזית וגם לחסידית. בלבתי אתכם? סתרתי את עצמי? זה כי אני מבולבל.

אני מזעזע אתכם? לכו תראו את ההודעות הקודמות שלי, המלאות בדברי תורה וציטוטים מחז"ל וספרים קדושים. זה לא נקרא שאני צבוע, זה פשוט פער ענק בין ידע למעשים.

ולכן קבוצת 12 הצעדים לא מתאימה לי.
אני זקוק לפתרון אחר. פתרון שיקח בחשבון את מי שאני. משהו שימלא את הרעב הנפשי ליופי, למוזיקה, לסרטים, בנות יפות, לכל הדברים היפים שיש בעולם הזה.


מי שכדי לחזק אותי בא עם פוסטים מלאי תוכחה, ארמית, רבנים מזוקנים, חוי בוי בוי, ציטוטים מלאי ראשי תיבות בריח פארנצ'ס מלוכלכים בקיגעל וקליפות קלמנטינה, פלוס קצת שנאת רשועים וציויינים - שידע שהוא משניא עלי את הבורא יתברך ואת תורתו.

כשזה ייפתר, אשים פילטר ברצון.

אתם יודעים, את תסמונות הADD, ADHD, האספרגר, ההתמכרויות, והרבה מחלות נפש - הכל גילו בשנים האחרונות יחסית. לפני כן אנשים שלקו בהם נחשבו לטמבלים רגילים, ובעולם היהודי - לרשעים. רק כשהתרבו המקרים, הם נעשו "צרת רבים חצי נחמה". כי לרבים יש כוח. בעיה שמפריעה להרבה אנשים בודאי תיפתר.
את התסמונת שלי, עוד לא גילו. את התרופה למחלה שלי עוד לא המציאו. כי עדיין לא גילו שיש כזאת מחלה. עוד כמה שנים, כשהבעיה שלי כבר תהיה נפוצה, תבוא גם התרופה. בדיוק כמו הבעיה שלכם. פעם לא היה פורום כמו שמור עיניך, זה דבר שיכל לקרות רק כשהתרבו המקרים.
המקרה שלי, לאסוני, הוא עדיין משהו לא מוכר. (איזה כיף. סוף סוף משהו שאני מיוחד בו! 8)) מי שחושב אחרת, לא הבין אותי. ואיך יבין אותי אם מעולם לא חש כך ולא ראה דבר כזה?

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6845

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תאמין לי שקראתי כל מילה? אוקיי, קראתי כל מילה. ועדיין לא הבנתי למה השיטה לא בשבילך. תאמין לי שנסיתי להבין. ניסיתי קשה ולא הבנתי.

כי ממה שאני יודע (ויתכן שאני טועה) השיטה הזאת לא מדברת בכלל על התמכרות למין. היא מדבר על התמכרות נקודה.

אתה מכור לאכול תפוחי אדמה ולא מצליח להפסיק? יופי. תלמד להפסיק את זה כשתמסור את עצמך לה'.

יש היום יותר משבעים סוגים שונים של קבוצות שכולן עובדות בדיוק על הצעדים האלו, ואף אחד מהם לא שינה מילה בתכנית. איך יכול להיות שאותה תכנית עוזרת לכל כך הרבה סוגים שונים של התמכרות? פשוט, כי התכנית לא מדברת בכלל על סוג ההתמכרות אלא על עצם ההתמכרות. (אגב, אני מכיר באופן אישי חברים נוספים כאן בפורום שמכורים לחדשות, לעבודה ולעוד סוגי התמכרות ששייכת למחשב, אז אתה לא ממש לבד).

אגב, למיטב ידיעתי האתר לא לקח צד בשום שיטה שהיא להפסיק את ההתמכרות. לא ראיתי באתר שההנהלה לקחה דווקא את השיטה של הצעדים, ובמדריך זה רק כלי אחד מתוך רבים. אני בטוח במאה אחוז שכל אחד שיגיע לכאן ויביא איתו שיטה מוכחת להפסיק את ההתמכרות - יקבל מקום של כבוד בשוווה בדיוק לשיטת הצעדים או לכל שיטה אחרת.

כתבתי כמה פעמים ואני מאמין שישנן עוד שיטות לנצח את ההתמכרות, אבל אני בסך הכל מספר מה היה טוב לי. כשיבואו חברים נוספים שיקדמו שיטות נוספות - אני הראשון ללמוד את השיטות הנוספות ולהתחיל ליישם אותם.

מילה לסיום ברשותך. בפעם האחרונה שבדקתי לא היה לי ריח של קוגעל עו צ'ולנט, לא נראה לי שיש לי מבטא דוחה, אני לא מדבר אידיש והבית שלי כמו גם המשרד והרכב נקיים ואסתטיים. ועדיין נראה לי לא מכובד לכתוב בצורה הזאת כי יש כאן הרבה אנשים ואף אחד לא היה רוצה שיכתבו עליו בצורה ובסגון הזה. מקווה מאוד שלא פגעתי (ושלא יוצא שעוד פעם אני הנודניק שהורס לך את הפוסטים המושקעים. סורי. באמת שלא התכוונתי, אבל משום מה שינו לי את הסטטיסטיקה למנחה הפורום, אז יש לי קצת אחריות).
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6846

אני לא מחפש רק איך לא לפעול על התאווה. אני תחפש פתרון שיביא לכך שהיא לא תהיה חסרה לי. אני רוצה את החיים הטובים, לא רק להפסיק עם החיים הרעים.
שמירת עיניים לא עוזרת לזה בגרוש, וכל הרעיון ב12 הצעדים היא שאצליח לאורך ימים בשמירת העיניים. אם הבעיה שלי לא נפתרת אני לא רואה את עצמי מתחיל לעבוד על שמירת עיניים. (בתכלס' מחוץ לסרטים אני לא מסתכל ברחוב. זה לא קשה לי במיוחד)

בענין יופי ואסטתיקה לפני 11 שנים, 11 חודשים #6853

אני כל כך מבין את הרתיעה שלך מהגישה לגבי יופי ואסתטיקה,בעולם הדתי.
אני מציע לך להכנס לאתר של מכון מאיר,ולשמוע שיעור של הרב אורי שרקי ,בנושא-יופי גופני והתעמלות.
ובכלל,נראה לי שכתבי הרב קוק יכולים בהחלט להרוות את צמאונך.האתר הנ"ל מצויין .
בהצלחה.

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6854

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
שלום ניצוץ,

לדעתי, אתה פשוט צריך לסמוך שהשיטה הזו עובדת. נקודה !!!

פעם מישהו מהישיבה אמר לי: "למה אנחנו פה? אם היה לנו מקום אחר ללכת, לא היינו הולכים לשם? אנחנו פה, כי אין לנו לאן ללכת !!!"

אותו הדבר לגבינו, אנחנו פה כי הגענו למסקנה שאין בילתה שאנחנו לא יכולים להתמודד לבד עם הבעיה שלנו.
אם כך, אז למה אנחנו שואלים שאלות כמו: "זה כדאי?", "מה אני ארוויח מזה?", "האם כך...?" ו"האם כך...?" וכולי...
כשמגיעים לכזו נקודה, לא שואלים שאלות, מבצעים וזהו !!!

כשבנ"י הגיעו לים סוף (מקדימה הים מאחורה המצרים - אין לאן ללכת), הם שואלים לאן הולכים? הקב"ה עונה - לתוך הים !!!
מישהו שאל: "מה אני ארוויח מכך?", "מה יהיה ?" או "האם זה כדאי?" ? --- לא !!!
הם פשוט ידעו שהם לא יכולים להתמודד לבד, רק הקב"ה יכול להצילם והם החליטו למסור את עצמם לקב"ה. ובמצב כזה אין שאלות !!!
והם פשוט נכנסו לים (עוד לפני שנבקע הים) ורק אז הים נבקע !!!

אני מכור ואין לי לאן ללכת, לכן אני פה ולכן תוכנית 12 הצעדים היא הפתרון לצרה שאליה נקלעתי !!!

בהצלחה לכולנו

שמואל.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6855

סיירת מבחרת: אני אעשה זאת, כלי נדר.
למרות שזה מה זה לא הזרם שלי, וחונכתי נגדם, אבל את התהליך הנפשי הזה של ההיפתחות ב"ה כבר עברתי. פה ושם קצת דקירות אבל זה בסדר אני כבר מספיק חוצפן.
תודה רבה.
שמואל: אתה אולי צודק, אבל שום דבר ממה שאתה אומר לא מסביר למה.
שמואל וזלמן: תגידו בפה מלא: האם השיטה יכולה לעשות (באופן ניתן לישום על ידי אדם חלש כמוני) שהחיים שלי יהיו מספיק יפים ויותר מעניינים ומלאי תוכן מכל הסרטים האינטרנט והטלויזיה עד כדי כך שהויתור על אלה לא יהיה קשה לי יותר מלאדם רגיל? או שהתוצאה המיוחלת שלה היא בעיקר להחזיק מעמד למרות הרעב.

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6856

  • גד
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 313
שלום ניצוץ!

קדם כל, התרגשתי מאוד מדבריך, ניכר שהם יוצאים מן הלב. ואכן, אף פעם לא טוב להשאיר את זה בפנים (לא יודע אם כאן זה בדיוק המקום המתאים. אבל בכל אופן, כל הכבוד!).

למעשה:
א. אני מאמין ששתים עשרה הצעדים יכולים לתת משמעות ויופי לחיים והם אמורים לתת מענה לכל סוג של התמכרות (אנו יוצאים מנקודת הנחה שכל התמכרות היא דבר לא בריא שנובע מאיזשהו עיוות בנפש. אם אתה לא חושב כך, מה אתה עושה כאן?)

ב. אני מסכים עם דברי סיירת מובחרת, וחושב שתוכל למצוא מענה בכתבי הרב קוק, שמפליא ליצור הרמוניה בין קודש לחול, ונותן הרבה מקום ליופי ולאסתטיקה בעולמו של הקדוש ברוך הוא.

בהרבה אהבה,
גד
"וקבלה היא התשובה לכל הבעיות שלי כיום. כשאני מוטרד, זה מכיוון שאני מוצא איזה שהוא אדם, מקום, דבר או מצב - איזה שהיא עובדה של חיי - שאינם מקובלים עלי, ואיני יכול למצוא שלווה עד שלא אקבל את האדם הזה, המקום הזה, הדבר או המצב כמשהו שצריך להיות בדיוק כך ברגע זה."

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6858

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
ניצוץ אבוד המיוחד,

יש הרבה חסרונות בציבור החרדי. חיים בציבור החרדי יכולים להיות מאוד מתסכלים.
אבל זה לא הנדון של הפורום הנוכחי, שמנסה לעזור לאנשים להתמודד עם התאווה.

תאווה לצורך העניין יכולה להיות כל ביטוי של תאוות המין. לא חייב להיות סרט כחול, או אתר פורנגורפי. אתה אומר שאתה אוהב לצפות בסרטים. אני מניח שזה לא סרטים של NATIONAL GEOGRAPHIC  , אלא סרטים שיש בהם אלמנט שגורם לך עוררות מינית.

אם קשה לך להגדיר מה עובר לך בראש כשאתה רואה סרט, תנסה לדמיין שכל מה שעובר לך בראש, תוך כדי צפיה בסרט, אתה אומר בקול. כאילו פס קול של המוח שלך. ותחשוב שאישתך יושבת לידך. אם מה שעובר לך בראש מביך אותך ליד אישתך, כנראה שאתה נמצא בעולם שנקרא "תאווה". זה עולם מדהים מלא אסטטיקה. אבל לפי התיאור שלך אותה עושה בו שימוש כפייתי מאיזה שהיא סיבה.


מבין השורות נראה כי התרגלת לנקז את התיסכולים שלך לתאווה, גם אני התרגלתי לזה. זה עובד מעולה. גם אני נגעל מאתרים פורנוגרפיים, אבל עדיין מצאתי דרכים עדינות לעורר את התאווה.

אם אתה מרגיש לא טוב עם זה, כמו שאני מרגיש, ורוצה ללמוד לחיות טוב, בלי להזדקק לכדורי הרגעה של התאווה,  מקומך איתנו בקבוצה.

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6863

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
שלום חבר
ניצוץ לא אבוד
כואב לי , אני כואב איתך ומזדהה עם הרבה מהדברים ומסתייג מחלקם,
לפי הבנתי התוכנית אינה מלמדת אותנו איך לשמור על העינים כמו שצריך , ממש לא,
אם זה היה כך לא היה בתל אביב קבוצה מכובדת של חילונים איטלקטואלים בקבוצה של SA
הקבוצה שם היא על טהרת החילוניות, ובכלל התכנית כולה אינה דתית אלא רוחנית,
וכל אחד מתאים אותה למערכת הרוחנית המתאימה לו,
      התכנית לא מלמדת להתרחק העבירות , אלא ללמוד לחיות חיים משוחררים, שאינם משועבדים למושא ההתמכרות,
במקרה שלנו זה תאווה במקרים אחרים זה אלכוהול, סמים, אכילת יתר, הימורים, קניות, אינטרנט,  תלות, ועוד כשבעים תוכניות 12 הצעדים.
אני בטוח שתוכל למצא לעצמך מקום באחד מהם אם אתה באמת מכור,
יש לי הרגשה שאתה עדיין חווה בעוצמה את ההכחשה, כולם חווים זאת,
ידידינו מ. עובד עבר לאחרונה התפכחות כואבת, כפי שחלק איתנו כאן בפורום.
אני מציע לך כמכור בהכרה והכחשה בעירבוביה,
תן לתוכנית צ'אנס,
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6871

תודה לכל המגיבים והמעודדים.

אני רוצה להבהיר משהו לגבי הכותרת שנתתי לאשכול, יש משהו ששכחתי לכתוב, שיכול להסביר למה עדין חושב שאני לא יכול להיכנס לדבר הזה.

קראתי את הפוסט של זלמן "תפסיק להילחם בתאוה תוותר עליה". ואני רוצה לספר, שזו בדיוק הייתה צורת העבודה שלי פעם על שמירת עיניים ברחוב. תמונה של אישה בפרסומת? צדיקה חרדית חסודה באוטובוס? לא עונה לו בכלל. לא מדבר איתו ולא מתחיל להתווכח. הוא היה בא אלי עם יפהפיה, ועוד לפני שהיה מתחיל לטעון את טענתו עליה עד היום אין לי מה לענות: "היופי הזה הוא האמת, אין דבר העומד בפני היופי, כל העקרונות אינם כקליפת השום מול יפיה האלוהי של זו" - הייתי מסתכל לכיון השני ואומר לו כמו איזה ילד טמבל "הנה מכונית צהובה!" "אבל הבחורה.." צהובה אני אומר לך, לא כל יום אני רואה מכוניות צהובות! ראית את השלט של החנות ירקות? נכון שהוא מכוער?"
לא רק שזה עבד, אלא שזה היה קל ומשחרר. כל עוד לא הסתכלתי בכוונה תחילה להנות מהיופי, אז אותו הרגע היה כואב אבל זה נשכח תוך שניה. לא חשתי צורך לחפש בנות להסתכל עליהם. אם עשיתי טעות וכן התבוננתי - זה כבר לא היה עובר בשלום.
זו היתה תקופה יפה בחיים שלי, והיא החזיקה זמן ממושך. גם הסייעתא דשמיא הייתה מדהימה.

אני מתרשם, שזלמן נמצא כעת במקום הזה, ולכן הוא יכול כבר לעבוד בשיטה של הצעדים.

אני הייתי, אבל היום אני לא.
כי אז זה היה תקופה נפלאה שהייתי אברך, והיו לי חברותות, ולמדתי תורה, והיה לי טעם בלימוד, והיו לי חברים גם מחוץ לכולל, והיה לי מטרות בחיים וכל זה, ולא היה חסר לי כל כך לראות סרטים.
ההישג הזה של לשמור עיניים על ידי הסירוב להגיב ולהלחם ביצר, היה רק כשלא היה לי את הקטע של הסרטים.
אבל היום, איפה אני ואיפה אברך, איפה אני ואיפה ללמוד, אין לי כלום מכל הדברים האלה. לא יכול להתקרב לגמרא. אני זקוק לסרטים כאויר לנשימה.
אז במצב הזה, שאני רואה סרטים, אז כבר גם ככה אני לא יכול לשמור עיניים, אני כבר לא הכי נזהר ברחוב ועושה מכל עמוד חשמל אישה. הנשים ברחוב פחות מזיזות לי, ואני יכול לבלות עם חילונים וחילוניות ביחד ולא יקרה לי שום דבר. ואם תבוא יפהפיה.. האמת שאני עדין ממשיך לשמור עיניים בשיטה הזאת ברחוב. רק שכדי שארגיש צורך לא להילחם בתאווה שמתקרבת ובאה - צריך הרבה הרבה יותר מעמוד חשמל. זאת אומרת - ללכת בדיזגוף, או לראות איזה סרט פעולה - אין הרבה סיכוי שזה יגרום לי לנפילה. ואם באה יפהפיה אמיתית.. אז יתכן שאנהג בדרך של פעם, ויתכן שלא, בגלל היאוש. כי גם ככה אני וכו'.
אני לא יכול להתמודד עם התאוה לראות סרטים כמו עם התאוה לראות פורנו או לאונן. היא שונה. היא באה ממקום שונה, גם אם מעורבת בתאוה הרגילה. גם טכנית היא לא עובדת כך. זה לא: "הנה סרט בא" "תעצום עיניים תחליף נושא". זה לא פיתוי שאני יכול לברוח ממנו. זה מצב של חוסר! זה שלא שאני רואה פרסומת לסרט ולכן פתאום בא לי ואז אני יכול להתגבר ולא להמשיך לחשוב על זה. זה מתחיל מלהיות בבית, בלי שום גירוי, בלי שום נשים, ועם רעב ל"לראות סרט". מי דיבר על נשים?
הצורך שלי בסרטים הוא לא בראיית נשים יפות, (למרות שאיני מכחיש שאני אבחר דווקא סרט שיש בו שחקנית יפה) נכון שכן אבל לא בעיקר. אם זה היה רק זה הייתי אולי יכול לוותר. הצורך שלי הוא בריגוש. בעניין. בהתרגשות. באקשן. במתח. אולי לכן אני לא רואה פורנו.
האמת, שאם יש משהו שעלול לגרום לי לאונן, נדיר מאד שזה יהיה בחורה יפה מסרט. רוב הסיכויים זה שזה יבוא ממצב רוח מדוכדך, משעמום, מרצון להנות ולהתרגש ממשהו. לא מגירוי חיצוני.

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6875

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
כמה שאני מזדהה איתך ניצוץ נעים.

גם אני מרגיש חזק מול התאווה. גם אותי לא מזיזות מראות ברחוב.

גם אני משתמש בסרטים בשביל להתנתק- גם אני (הייתי) מאונן בשביל לברוח.

אני מכור לבריחה הזו. אני מכור לזה. ברגע שהמוח משדר אותות מצוקה- הברירת מחדל במוח זה לחפש תאווה- אני כמעט לא שולט על זה.

אתה מכור ידידי היקר, אתה מכור לבריחה מהמציאות על ידי ריגושים.

אין דרך להשתלט על התאווה הזו לסרטים ולריגושיים מיניים, אבל יש לנו שליטה על הדרך לפתור את ההתמכרות. יש שיטה שעובדת. 

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6876

  • גד
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 313
ניצוץ היקר.
משהו כאן ממש לא מובן.
אם אתה מכור לסרטים, ולא משנה מה אתה מחפש שם, זה בדיוק כמו כל התמכרות אחרת. מה זה שונה מאחד שמכור לאוכל?
הסרטים ממלאים עבורך איזשהו צורך רגשי ואתה לא יכול להפסיק עם זה. זו ממש התמכרות, אתה מכור למשהו, רוצה להפסיק ולא יכול, זה לא בשליטתך.
בדיוק בשביל זה קיימת תכנית 12 הצעדים. היא תעזור לך לחיות חיים אחרים שבהם לא תצטרך את הסרטים. הצרכים הרגשיים שלך יבואו על סיפוקם בצורה בריאה.
לגבי הוויתור זה ממש אותו דבר. אתה צריך להבין איזה צורך הסרטים ממלאים עבורך, ואם אתה חושב שזה לא טוב עבורך, והורס לך את החיים, לוותר על זה ולהחליט שאתה מתחיל לחיות בצורה נכונה על ידי תכנית 12 הצעדים.

גד

נ.ב.במחילה מכבודך, אני מתחיל להסכים עם מוטי ומ.עובד שאתה כן מכור לתאווה. זה ממש נראה כמו הכחשה.
"וקבלה היא התשובה לכל הבעיות שלי כיום. כשאני מוטרד, זה מכיוון שאני מוצא איזה שהוא אדם, מקום, דבר או מצב - איזה שהיא עובדה של חיי - שאינם מקובלים עלי, ואיני יכול למצוא שלווה עד שלא אקבל את האדם הזה, המקום הזה, הדבר או המצב כמשהו שצריך להיות בדיוק כך ברגע זה."

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6881

אין לי כוח להיכנס למאבק חזיתי עם הסרטים. ואני גם מעדיף בכוונה תחילה להתעלם מזה שאני מאונן לפעמים.
אני רוצה שהיהדות תרד ממני בשלב זה מהדבר הזה.

אני רוצה קודם כל לפתור את הבעיה שבגללה אני זקוק לזה, ואחר כך אני אעזוב את זה ממילא כי זה כן חשוב לי אז ברגע שיהיה לי כוחות אני אעשה את זה.
והסיבה שאני רוצה לפתור את הבעייה הגורמת, היא גם כי כן אכפת לי להיות "אחד שלא רואה סרטים" אבל בעיקר כי אני רוצה להצליח בחיים ולהרויח כסף. נמאס לי מהחיי נזקקות בזבל.

לא מעוניין לפעול עם הסרטים באופן שפעלתי פעם בשמירת עיניים. טפו טפו עלי איזה רשע השם יצילנו. אבל אני פשוט לא רוצה אפילו לנסות לוותר עליהם. אני חייב אותם כרגע.

ואיפה הכחשה? תראו כתבתי עכשיו פוסט אמיתי בו אני הורס לעצמי את כל השם הטוב שבניתי לי פה בפורום.

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6883

  • שמואל
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • (דיל לשעבר) אלי תן לי שלווה, אומץ ותבונה
  • הודעות: 1221
ניצוץ יקר,

נראה לי שאתה לגמרי לא מוכן עדיין להיגמל מההתמכרות.
וזה בסדר.

ישנם מספר חברים ואני בתוכם ששנים על גבי שנים חשבנו שאפשר להלחם בהתמכרות בעצמנו.
אני לפני עשר שנים עוד לא הייתי מוכן להיגמל, למרות שניסיתי להלחם בהתמכרות.
רק מתי שהבנתי שאני לא מסוגל להלחם בזה בעצמי - הגעתי לכאן !!!

בהצלחה לכולנו

שמואל.
שלום, שמי שמואל ואני מכור לתאווה.
בס"ד גדולה אלוקים שומר אותי נקי היום כנגד כל הסיכויים כל יום רק להיום

בעניין: למה לא מתאים לי להיכנס לקבוצת 12 צעדים. פוסט התבכיינות. קצת צחוקים, הרבה כאב. לפני 11 שנים, 11 חודשים #6884

  • גד
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 313
למה אתה חייב אותם? מה הם נותנים לך?
"וקבלה היא התשובה לכל הבעיות שלי כיום. כשאני מוטרד, זה מכיוון שאני מוצא איזה שהוא אדם, מקום, דבר או מצב - איזה שהיא עובדה של חיי - שאינם מקובלים עלי, ואיני יכול למצוא שלווה עד שלא אקבל את האדם הזה, המקום הזה, הדבר או המצב כמשהו שצריך להיות בדיוק כך ברגע זה."
זמן ליצירת דף: 0.96 שניות

Are you sure?

כן