ברוכים הבאים, אורח

חייבים פתרון כולל להתמכרות
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: חייבים פתרון כולל להתמכרות 1279 צפיות

חייבים פתרון כולל להתמכרות לפני 12 שנים #6507

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
כולנו מכירים את זה ממציאות החיים בארץ. ישנם יותר מידי בעיות עם הערבים, כך שאי אפשר להמשיך בכל מיני יוזמות זמניות. לא משנה עם מי מדברים, ימין או שמאל, כולם מסכימים שצריך פתרון כולל. כי אם שוב יתייחסו לבעיה באופן חלקי, זה יתפרץ בסבב הבא. מי שמציג פתרון לעזה אבל לא מתייחס לערביי ישראל - סופו להיכשל. וכן הלאה, וכן הלאה.

וזה נכון גם אצלנו. כל זמן שאני אטפל רק בחלק מהבעיה שלי, הסוף יהיה שאחזור שוב למצב בו הייתי. אין לי ברירה אלא לעמוד מול המראה, לראות את עצמי כפי שאני באמת, להבין את המכלול של הבעיות שלי, ואז לנסות פתרון כולל. מהנסיון של המכורים השונים (לא משנה איזה מכורים), עולה שההתמכרות היא בעלת שלושה מרכיבים: רוחני, גופני, נפשי. אל תתבלבלו, לא מדובר כאן על "דתי", יכולים להיות כאן חברים שהם שומרים על קלה כבחמורה, אבל עדיין יש לנו בעיות רוחניות. גם הענין הגופני לא אומר שאנחנו חולים במחלה אחרת, אלא שההתמכרות כבר השפיעה עלינו באופן גופני וכעת חייבים לתת על זה את הדעת.

וכאן מגיעה ההחלמה שחייבת לכלול את שלושת המרכיבים האלו. כל פתרון אחר לא עבד אצלי כיון שהוא לא טיפל בכל המרכיבים של ההתמכרות שלי. החלק הכי פשוט עבורי היה להבין שיש לי בעיה שמגיעה מהנפש, זה היה די בתחילת המסע להחלמה, כאשר הבנתי שבעצם ההתמכרות היא פתרון קל עבורי לכל מיני מצבים איתם אני לא יכול ולא מסוגל להתמודד. לכן חשבתי שאם רק אזהה את הטריגרים ואשמור על עצמי שלא להיכנס למצבים בעיתיים אצליח להתגבר על ההתמכרות. אבל הסתבר שזה לא מספיק (חוץ מזה שכמעט בלתי אפשרי עבורי לחיות כל החיים בלי להיכנס למצבים לא רצויים).

לכן הייתי חייב להתחיל את תהליך ההחלמה הרוחני שהוא המקור גם לשני הצדדים הנוספים של ההתמכרות שלי. לא רציתי את זה, התמרדתי נגד זה, אבל בסוף הבנתי שאני חייב. הבנתי שאם אני רוצה להמשיך לחיות - אני חייב להתחיל לחיות חיים רוחניים. חשבתי שאני האדם הכי רחוק בעולם מכל דבר שנקרא רוחניות. לא היה אכפת לי לקיים מצוות, אבל הקטע הרוחני לא דיבר אליי מעולם. לא יכולתי להעלות על הדעת מצב בו אני מדבר עם הקב"ה, ובודאי לא מצב בו אני באמת משתדל בכל כוחי לחיות חיים רוחניים. אבל לא היתה לי ברירה.

ואז גיליתי שהצד הרוחני הוא הצד הכי חזק מתוך השלושה. גיליתי שאפילו הצד הפיזי (ההרגשה של "אני אמות אם לא אסתכל כעת על הבחורה הזאת") הוא בעצם תוצאה של מוות רוחני ונתק מאלוקים. גיליתי שהמחלה הפיזית הזאת כבר לא תעזוב אותי לעולם, וגם כאשר אהיה בן שמונים ארגיש את אותו דבר ואת אותו צורך פיזי לסובב את הראש אחרי כל נקבה, אבל גם גיליתי שהתרופה הכי טובה לזה היא רוחנית. גיליתי שאם אני באמת מחליט למסור את החיים שלי לה', אני מסוגל לוותר על התאווה ומסוגל לא לסובב את הראש ברחוב, ובמקום זה אני מפצה את עצמי בעוד "סם" רוחני. אני מתחבר לה' יתברך במקום להתחבר למוות הרוחני שקינן בי כל השנים.

זה לא דבר שקורה ביום ואני בטוח שאני בקושי בתחילת הדרך. אני מקווה שעשיתי כבר את הצעדים הראשונים, כי אני מרגיש שה' עונה לי ועוזר לי כשאני פונה אליו. אבל אני יודע שבכל מקרה, רוב הדרך לפניי, וההחלמה הזאת מעולם לא תיגמר. אני יודע שאני צריך להמשיך לעבוד על הפתרון הכולל, פתרון שיתן מענה לכל אחת מהבעיות שלי, ולא יתעלם מההשפעות של המחלה על החיים שלי במשך כל כך הרבה זמן.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: חייבים פתרון כולל להתמכרות לפני 11 שנים, 12 חודשים #6788

  • ybnb
  • מנותק
  • חבר קבוע
  • הודעות: 23
אבל זלמן, למה זה קשור לה'?

אני באמת מרגיש עכשיו שה' מנהל את החיים שלי...ואני באמת פחות עצבני בגלל דברים מסוימים.
זה גורם לי להיות פחות מתוסכל וכך גם פחות ליפול...

אבל יש תסכולים שלא קשורים לרוחניות אלא רק לי! לא יעזור לי לתסכול לחיות חיים רוחניים.
נגיד קרה משהו שאני אשם בו. איך ה' קשור לזה? אני במו ידיי גרמתי לזה. אני אשם ובגלל זה אני מתוסכל!
ובגלל זה אני רוצה להתפרק...
וככה אני נופל.

לתסכולים שלי אני חייב למצוא פתרון שלא יהיה התאווה.
איזה פתרונות אחרים יש?
ולמה חיים רוחניים הם הפתרון למצבים בהם אני לא יכול להתמודד?

בעניין: חייבים פתרון כולל להתמכרות לפני 11 שנים, 12 חודשים #6792

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אוקיי, הנה שתי דוגמאות שבהן אנסה להסביר את הדברים:

יצאתי בזמן לפגישה חשובה, עשיתי הכל כמו שצריך והיתה תאונה. ברור שאם אני חי חיים רוחניים ובטוח בה', אני יודע שהכל ממנו וזה נעשה לטובה עבורי. אין לי מה לכעוס ולא להתרגז גם אם בגלל התאונה הפסדתי עיסקה. אז בחיים הקודמים שלי לא עניין אותי שזה לא תלוי בי, התרגזתי, השתגעתי ו... נפלתי חזק בתאווה. בחיים החדשים אני מוסר את זה לה' וזהו.

כעת לדוגמא השניה: דיברתי בפלאפון בנהיגה וחטפתי קנס. אין לי מה "להאשים" את הקב"ה, כי אני הוא זה שעשה את השטות. אז כאן לכאורה הפתרון היחיד הוא איזה קריז של תאווה. זה בעצם מה שאתה אומר, נכון?

אבל לא. גם כאשר אני עשיתי משהו לא בסדר אני לא כועס ולא מתרגז. אני יודע שיש דברים שה' נתן לי לשנות ויש דברים שהם מחוץ לאחריות שלי. לכן מצד אחד אני מנסה לראות איך לוודא שזה לא יקרה שוב (למשל: קונה דיבורית), אבל העבר והעתיד הם לא בידיים שלי. אני יודע שאם ה' סובב את הדברים שאקבל קנס - זה היה רק לטובה (כדי שלא אמשיך לנהוג בצורה כזאת ואהיה מעורב בתאונה ח"ו, או כל סיבה אחרת שאני לא מבין). אם אני חי חיים רוחניים - גם במקרה הזה אני לא כועס ולא מתרגז ולא מפחד ולא משתולל, ובמילא... לא נופל.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.52 שניות

Are you sure?

כן