ברוכים הבאים, אורח

איך קובעים נקיון?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: איך קובעים נקיון? 742 צפיות

איך קובעים נקיון? לפני 10 שנים, 11 חודשים #36137

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
כולנו הגענו לכאן על מנת להחלים מההתמכרות למין ולתאווה, ובחסד אלוקים - לגמרי לא מובן מאליו - רבים מאיתנו אכן מצאו דרך ותכנית להחלמה. חלק מאיתנו נקיים מאז שהגענו לתכנית, אחרים קמו ונפלו עד שהצליחו "לתפוס דרך", וחלק אחר עדיין מגשש את דרכו בעולם ההחלמה. כולנו משתמשים במושג "נקי" כדי לתאר מצב רצוי מבחינתנו, אך מה נחשב להיות "נקי"?

בספר הלבן (ספר הבסיס לתכנית 12 הצעדים לגמילה מהתמכרות למין) הוגדרה נקיות: אי קיום יחסים עם עצמי או עם כל אדם אחר חוץ מאשתי ונקיון גובר והולך על התאווה. אז החלק הראשון הוא ברור יחסית אבל החלק השני (זה של הניצחון גובר והולך על התאווה) הוא המקום המבלבל. הענין הוא שבאמת קשה להגדיר נקיון ממין ומתאווה, וזאת בשונה מהתמכרויות אחרות. למשל המכור לאלכוהול לא צריך שום הגדרה של "ניצחון גובר והולך", והדברים אצלו ברורים מאוד: או שהוא לא מכניס לפיו טיפת אלכוהול, או שהוא נופל, זה ענין של שחור ולבן, אין שום אפור.

אבל אצלנו הדברים יותר מסובכים. מה למשל אדם אובססיבי למין ומאונן כפייתי שכעת לא אונן כבר חודש אבל צפה בפורנוגרפיה? אז הוא אכן עונה להגדרה בכך שלא קיים מין עם עצמו או עם כל אדם אחר, אבל מה לגבי הניצחון גובר והולך על התאווה? כאן זה כבר יותר מסובך. מצד אחד אי אפשר לומר שאדם שצופה בפורנו הוא בניצחון גובר והולך על התאווה, ומאידך קשה לומר שזה נקרא נפילה.

שמעתי מסר מחבר בחו"ל שסיפר על כך שהוא פגש חבר שהגיע למפגש ראשון בקבוצה ובסיומה הוא עזב בכעס ואמר שלא יחזור יותר. הוא הגיע למפגש כיון שלא יכל להפסיק לצפות בפורנו, ואילו במפגש הוא שמע שיתוף מחבר שהצהיר כי הוא נקי מספר שנים, אך הוא עדיין צופה בפורנו. מכך הבין החבר החדש שהתכנית לא תעזור לו כיון שניתן לכאורה להיות נקיים גם בזמן צפיה בפורנו.

השיתוף הזה מבהיר עד כמה חשוב להבדיל בין נקיון טכני לבין נקיון אמיתי. נקיון טכני כשמו כן הוא - נקיון טכני בלבד, הוי אומר יום שבו לא קיימתי יחסי מין עם עצמי או עם אף אחד אחר חוץ מאשתי. אבל זה רק טכני. בנקיון כזה יכול להיות מצב של צפיה בפורנו אבל לא רק אלא מצב כללי שבו אני לא מוותר על התאווה וממשיך ללגום בתוך הראש, להתבונן במושאי תאווה וכן הלאה. זהו לא נקיון אמיתי, וגם אם אקבל עליו מדליה בסוף התשעים יום - ספק אם אוכל לשמור אותה לעצמי לאורך זמן, וגם אם כן - זה בודאי לא נחשב למפוכחות מינית.

מבלי להיכנס לשאלה מתי בדיוק יש צורך לאפס את הספירה גם מבלי נפילה "רטובה", ברור לחלוטין שנקיון אמיתי איננו נקיון טכני אלא ניצחון גובר והולך על התאווה, ולנקיון כזה אנו שואפים בעבודת הצעדים ורכישת דרך חיים רוחנית. לא עשיית שריר ומלחמה בלתי פוסקת עם התאווה, אלא ניצחון גובר והולך שמעניק שחרור אמיתי מהכבלים ונותן סיכוי לחיים שפויים.

רק להיום אבקש מאלוקים שיתן לי יום נקי, שפוי ומפוכח, עם ניצחון גובר והולך על התאווה.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: איך קובעים נקיון? לפני 10 שנים, 11 חודשים #36145

תודה סוד. מחְכים כרגיל.
אשמח אם תתייחס לשאלה: האם אדם יכול להגדיר את הניקיון לעצמו אחרת מכפי שהוא מוגדר בספר הלבן? למשל לספור את הנקיות על פי הפעם האחרונה שצפה בפורנו, ולא על פי הפעם האחרונה שאונן.
תן לו משלו, שאתה ושלך - שלו
וכן בדוד הוא אומר "כי ממך הכל, ומידך נתנו לך"

בעניין: איך קובעים נקיון? לפני 10 שנים, 11 חודשים #36151

  • רוצה לחיות
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • 'בני תנה ליבך לי'
  • הודעות: 449
תודה סוד על דברים מחכימים
אכתוב מהחויה האישית שלי
בתחילת דרכי באמת בדקתי את כל הענין של הנקיות לפי ההגדרות היבשות של הספרות, דהיינו לא לאונן, ואפילו לא לצפות בפורנו.
אבל לא הצלחתי להבין את הענין של 'נצחון גובר והולך על התאוה', מכיון שכל דבר נמדד אצלי, האם זה עלול להביא אותי לאוננות ולפורנו או לא, ומשכך יכולתי להמשיך לפעול בדברים שבשלב ההוא לא גררו אותי לזה, כגון מבטים שניים, פנטזיות, הליכה אחרי נשים ברחוב וכו'.
היום אחרי תקופה מסוימת של נקיון, ובעיקר מפוכחות, אני מתחיל להבין שזה כמו יצירה פילהרמונית עם 100 כלים, שלאוזן רגישה, כל זיוף קטנטן של סקסופון א', הוא משמעותי מאוד וצורם.
כן הוא לענינו נקיון אמיתי, מחייב הינזרות מוחלטת מתאוה, ולאו דוקא מדברים שיכולים להביא לאוננות, כן, גם דבר שאני בטוח ב100 אחוז שלא יגיע לזה, הוא מלכלך, זה כמו חלון נקי שטביעת האצבע הכי קטנה גם משאירה עליו רושם.
לקח לי הרבה זמן להבין, כמה התאוה מנהלת אותי, כמה פעולות ביום אני עושה בגלל ועבור התאוה, ולאט לאט אני לומד ומפנים שעלי לוותר עליהם, בכדי לרכוש נקיון גובר והולך.
ובקצרה - כשהבית מלוכלך מאוד, אחרי שלא העבירו בו סמרטוט במשם 15 שנה, דבר ראשון עושים בו נקיון יסודי מלמעלה, מוציאים את כל הלכלוך הגדול, שיהיה אפשר להכניס לשם אנשים, אח"כ מתחילים לעבור על הפינות, על הפנלים, מעל הארונות וכו', לוקח זמן עד שמגלים ומגיעם לכל המקומות המלוכלכים, לזאת יקרא נקיון גובר והולך.
בתפילה לעוד יום נקי שליו ומפוכח
נודה לך ונספר תהלתך 'על חיינו המסורים בידך', תודה על האפשרות למסור לך את השליטה על החיים

'אנחנו כמו אנשים שאיבדו רגל, הם אף פעם לא מגדלים רגל חדשה'. (הספר הגדול עמ' 29).

בעניין: איך קובעים נקיון? לפני 10 שנים, 10 חודשים #36161

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
תודה לך 'רוצה לחיות', אהבתי מאוד את הדברים שלך.

'דוקטור', אני יודע שישנם חברים שבאמת קובעים את הנקיות שלהם לפי הגדרות כאלו, אבל לא בתור תוספת להגדרות של הספר הלבן אלא דווקא בתור יישום שלהם. חבר שאומר: אם אני צופה בפורנו זה לא נקרא ניצחון גובר והולך על התאווה - יכול לאפס את הספירה.

יחד עם זה הספונסר שלי שב ומזכיר שהמטרה בספירה היא לעזור לנו להישאר נקיים ולכן צריך להיות זהירים עם זה ולא לעשות מעשים פזיזים, ולכן באם יהיה לי שאלה - אתייעץ עם הספונסר ולא אחליט על דעת עצמי.
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

בעניין: איך קובעים נקיון? לפני 10 שנים, 10 חודשים #36181

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
תודה סוד על הדברים הבהירים, אכתוב מעט מנסיוני, אצל מכורים כמונו לתאוה - סקסוהוליסטים - הדברים לא כל כך פשוטים, מורכב להכניס את כולנו תחת מטריה אחת, הרקע האישי מהווה משקל חשוב בכל התהליך, לדוגמא אין דין מכור בן ישיבה שיופיע בחוף מעורב למכור קיבוצניק חילוני שממילא הולך לשם עם אשתו וילדיו.

היינו הך המקום הנפשי רגשי רוחני הספציפי שבו כל אדם מגיע אל ההחלמה, יש מי שפגש 'בקרקעית' האישית שלו כבר בפורנו, יש כאלו שהרחיקו שימוש.. העצימו את הפעולות החולות שלהם לממדים מבעיתים, לא ניתן להשוות כל מעידה אצל הסוג הראשון כמעידה מהסוג השני. בגלל שכל מקרה לגופו, נולדה האמירה "ניצחון הולך וגובר על תאווה"..

בשונה מהתמכרויות אחרות זו אמירה יחודית עבורינו שמגיעה מהתבוננות בצרכים המיוחדים שלנו הסקסוהוליסטים. יודגש ההכרח בכנות עצמית, בדיקה אמיתית של המניעים והעובדות, ללא כחל ושרק, ובנוסף, היכולת לשתף ללא פחד את הספונסר..

כאן כדאי לכתוב מפורשות שישנן גישות שונות, יש את מי שאומר שזה לא עסק למצליחנים, כל אדם שיגדיר לעצמו, אם בשבילו לצפות בפורנו נחשב כנקיון שיערב לו. יש את מי שטוען שזהו נזק כפי שהייטיב 'סוד' להביא ממוסר המסר.

הנסיון האישי שלי הוא שזה משתנה מאדם לאדם, ובשורה התחתונה לא ראיתי מי שנשאר בספק יותר מדי זמן, במוקדם או במאוחר הוא דאג להתיר כל ספק שימוש או מעידה על ידי פעולה ממשית שהוציאה אותו ידי חובת כל הדעות..

נזכור שזו מחלתינו, איננו יכולים לעצור. מי שימעד וימעד וימעד, בתוך זמן יפול. למה? ככה. כך המחלה הזו עובדת.

ואת מי שיכול להשאר 'נקי' לאורך שנים ולצפות פורנו, אשאל  באופן מכובד ונוקב - בשביל זה באת להחלמה?! אתה מסתפק בזה?!

בהחלמה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן

בעניין: איך קובעים נקיון? לפני 10 שנים, 10 חודשים #36182

  • יוסף (יהודה)
לצערי הרב אני לא כ"כ נקי ואני ממש לא בניצחון הולך וגובר על התאווה.
הדרישה הזו מאוד עוזרת לי. אחרת הייתי יכול להמשיך למעוד ולמעוד ולחשוב שהכל בסדר- כי אני נקי.

אני חושב שהספר הלבן מסביר את הנקודה הזו בצורה נהדרת-
"ההגדרה שלנו למפוכחות מייצגת, בשבילנו, את התנאי הבסיסי וההכרחי לחופש לאורך
ימים מהכאב שהביא אותנו ל-SA. גילינו ששום דבר אחר לא עובד. כשניסינו להכחיש את
מה שלימד אותנו ניסיוננו המשותף, גילינו שההחלמה עדיין חומקת מאיתנו, ונראה שזה
נכון ביחס לאישה ולגבר כאחד; נשואים או רווקים; באם הפעולה עצמה הייתה עם בן
אותו המין או עם המין הנגדי; באם היינו בקשר "מחייב", "משמעותי", או סטוצים של
לילה אחד; או אם רק הסתפקנו במעט מין עם עצמנו כדרך ל"פורקן גופני". כפי שלמדו
הגברים והנשים של "אלכוהוליסטים אנונימיים" לפני יותר מחמישים שנה, "חצי עבודה
לא תיתן לך חצי תוצאה, אלא תיתן לך שום דבר!""

"כך, בשביל המכור למין ולתאווה, כל סוג של מין עם עצמו או עם שותפים אחרים מלבד
אשתו, הוא ממכר באופן מחמיר והולך והרסני. אנחנו רואים גם שתאווה היא הכוח המניע
מאחורי הפעילות המינית הכפייתית שלנו, ומפוכחות אמיתית כוללת ניצחון גובר והולך על
התאווה. מסקנות אלה נכפו עלינו בכור-ההיתוך של הניסיונות וההחלמה שלנו; אין לנו
אפשרויות אחרות. אך גילינו שקבלת העובדות הללו היא המפתח לחופש מאושר שאלמלא
כן לא היינו זוכים להכירו. דבר זה יְיָאש וצריך לייאש הרבה מתעניינים שמודים
באובססיה או בכפייתיות מינית, אבל פשוט רוצים לשלוט וליהנות מזה, בדומה לשתיין
שהיה רוצה לשלוט בשתייה וליהנות ממנה"

תגובה: בעניין: איך קובעים נקיון? לפני 2 שנים #141883

  • קדימה
  • רצף ניקיון נוכחי: 371 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 494

כמה שאני מתחבר,
כך נפלתי,
אמרתי לעצמי,
העיקר לא ליפול,
אבל מה שמסביב אין מה לעשות,
עד שנפלתי,
כי כך דרכו של היצר,
לאט לאט,
עד שנופלים ברשת (תרתי משמע).

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.45 שניות

Are you sure?

כן