ברוכים הבאים, אורח

"אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: "אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? 1186 צפיות

"אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? לפני 12 שנים, 1 חודש #3484

מהנסיון שלי יש כמה דברים בסיסיים שמוכרחים כדי להתקדם. [ב"ה כיום אני כמעט ולא נופל ומתקדם כל הזמן, נראה לי שעצות אלו יוכלו לעזור גם לכם]

;D"וקנה לך חבר" - אני יכול להעיד על עצמי שבלי החברותא שלי מהישיבה שעזר לי לאורך כל הדרך אין סיכוי שהייתי מצליח להתקדם. אני חושב שרוצה להצליח במסע חייב חבר טוב\אישה טובה\רב טוב שילווה אותו במסע ויוכל לשתף אותו ולהתבייש ממנו אחרי כל נפילה, זה ממש מקדם.

:D"אם אין אני לי מי לי" - אדם צריך לדעת שבמאבקים האלה הסיסמה היא לא "בעזרת ה'" כי פעמים רבות זה גורם לבנאדם לסמוך על ה' ולא לעשות כלום [המסילת ישרים מדבר על זה בפירוש]. אדם שרוצה להצליח מוכרח לעשות הכל ולסמוך רק על עצמו, לא סגולות תיקונים וכו'. כשאתה חולה אתה קודם הולך לרופא, לוקח תרופה, לובש סוודר. אחר כך תמצא זמן להגיד תהילים. אבל קודם כל תעשה הכל כדי להוציא את עצמך מזה!

;D"וקנה לך חבר" - אני יכול להעיד על עצמי שבלי החברותא שלי מהישיבה שעזר לי לאורך כל הדרך אין סיכוי שהייתי מצליח להתקדם. אני חושב שרוצה להצליח במסע חייב חבר טוב\אישה טובה\רב טוב שילווה אותו במסע ויוכל לשתף אותו ולהתבייש ממנו אחרי כל נפילה, זה ממש מקדם.

"אין דבר שלם יותר מלב שבור" - בחסידות מרבים לדבר על ההבדל בין שיברון לב לבין מרה שחורה. עיקר החילוק הוא שמרה שחורה מביאה את האדם לסטטיות, דיכאון, וחוסר מעש. אך הלב השבור מביא את האדם לעשייה גדולה! עשייה מתוך משבר.
בחיי היום יום קשה לנו לעשות הפסקה ובאמת להשקיע ולקבל על עצמינו החלטות קשות כדי להפסיק ליפול. לכן אפשר לנצל את כאב הלב שמגיע אחרי אחרי הנפילה, ובמקום לשקוע במרה שחורה לנצל את המומנטום כדי לקבל החלטות ולשבת אפילו שעות אם צריך כדי לחשוב איך אני מונע את הסיטואציה שהביאה אותי לנפילה עכשיו בפעם הבאה.

"אין דבר העומד בפני הרצון" - הדבר הכי חשוב, זה באמת לרצות. ולדעת שאם שרדת 4 ימים זה בגלל שרצית. ולכן אם תרצה 16 תגלה שגם זה אפשרי... זה כבר הבדל כמותי בלבד. אתה פשט צריך לחשוב מדוע לא נפלת ב- 4 ימים ולפעול באותה דרך או להמנע מאותם דברים גם ב- 16 יום.

>"בתחבולות תעשה לך מלחמה" - כל אחד מבין שבשביל לנצח במלחמות כנגד בני אדם מוכרחים להשקיע הרבה מחשב זמן וכסף. אם כך במלחמות פשוטות, כ"ש במלחמת היצר! במלחמה שלך נגד עצמך! לכן אתה צריך להבין שבלי שתשקיע הרבה הרבה מחשבה זמן וכסף אין לך סיכוי - ולהיפך, אם תשקיע, יש לך סיכוי מצויין! אבל מוכרחים להפנים שאי אפשר בלי להשקיע ברמות!

אמנם כבר כתבתי בפורום רשימת עצות לנופלים, אבל זו רשימה חלקית, כיוון שאלו דברים אינדבדואלים לכל אדם ואדם. כל אחד והמקומות שהוא נופל [אני לדוגמא אף פעם לא נפלתי בגלל פרסומות ברחוב או בנות לא צנועות ברחוב, מה שראיתי בפורום שדווקא קורה להרבה...]

אז מה העיקרון? איך לבנות לעצמך מערכת לוחמה שתעבוד על היצר שלך?

בצבא שרתתי בקוים מאוד חמים ומשם למדתי את העיקרון, הוא אולי נשמע הפוך מההגיון אבל במחשבה שניה תגלו שהוא חכם מאוד...

בגיזרה בה שרתתי סיירנו בגבול שבו היה חיכוך מתמיד עם האוכלסיה עם פצועים לשני הצדדים. היו שתי אפשרויות איך להמנע מפגיעה בכוחותינו:

1) להכנס עם כוחות רבים לסיור בכפר, רכבים משרויינים, צלפים, וכו'

2) לא להכנס לכפר...

כמובן שבמחשבה ראשונה העצה השנייה נשמעת חלשה, מה זאת אומרת לא להכנס? הכי יתפתח שם טרור וכו'???

ואכן, אמת. צריך לעשות הערכה, אם יש סיכוי שיצמח מהכפר הזה טרור אין ברירה ומוכרחים להכנס. אבל אם לא? אז למה ליצור חיכוך מיותר?

ברגע שאתה נכנס גם אם תכנס עם טנקים ומסוקים תמיד יהיה חיכוך! וכל חיכוך שהוא מביא בחובו פגיעה ברמה מסויימת.

קיצר... כך גם במלחמת היצר.

אתה יכול להכנס לאינטרנט עם חסימות, רק כשההורים נמצאים, רק כשהדלת לא נעולה וכו' ואתה יכול לא להכנס.

אתה יכול לקשור מסביב לאותו מקום נייר זכוכית ולאחוז באיבר בזמן עשיית הצרכים רק דרך שכבה עבה של נייר טואלט(אני בעצמי עשיתי כך במשך תקופה) ואתה יכול פשוט לא לגעת, לשים את הידיים מאחורי הגב.

העיקרון הוא שתמיד עדיף לחשוב על הדרך שתקטין את האפשרות לחיכוך ולא להביא לחיכוך גם אם הוא מאובטח ככל שיהיה, כי כל אבטחה יכולה תפרץ בסופו של דבר (ואפילו די בהתחלה...).

ואני מדגיש את העניין כי הרבה חושבים לעצמם "נכון שאני לא חייב יותר משעתיים(ככה זה אצלי, לצורכי עבודה, כל אחד והמציאות שלו) אינטרנט ביום, אבל אם אני אאסור על עצמי בשאר הזמן אינטרנט בטוח אני לא אאעמוד בזה ואכנס, ואז אני בטוח אפול, כי כבר התחלתי לעבור על הכללים של עצמי, לכן עדיף שאני אכנס מתי שאני רוצה אבל אעשה זאת במסגרת בטוחה, עם חסימה ורק כשיש אנשים וכו'"...

ואני אומר, עד כאן דברי היצר הרע!

היצר הרע אומר קודם כל תגיע למגרש הביתי שלי, וכשאתה כבר שם לא יעזור לך כמה שתחשוב שאתה בטוח... בסוף אתה תיפול! כי פתאום תגלה איך לעקוף את החסימה, פתאום האדם שנמצא איתך בחדר יצא החוצה ואתה לא תצליח להתאפק ותמשיך לגלוש וכדומ'.

לכן עדיף קודם כל להתרחק, אחר כך לחשוב איך למנוע ממך לא לעמוד בריחוק הזה. אבל גם אם מדי פעם לא תעמוד ותגלוש זה יותר בטוח מאשר לגלוש בצורה "בטוחה".

כמובן, שהחיים הרבה יותר מורכבים... וצריך לדעת להשתמש בכל השיטות גם יחד.

לדוגמא בעניין האינטרנט הנ"ל, אני באופן אישי פועל בצורה הבאה:

יש שעתיים ביום שמותר לי להשתמש באינטרנט רק מהמחשב הנייד שלי שמותקנת עליו תוכנת "אתרוג". ומותר לי רק בשעות 10 עד 12 בצהרים או 4 עד 6 אחרה"צ (רק שתבינו את ההשקעה, קניתי מחשב נייד רק למטרה הזאת, שיהיה מחשב אחד שיהיה מותר לי להשתמש רק בו והוא יוכל להיות איתי תמיד. ועליו התקנתי תוכנת "אתרוג").

גם במחשב שלי למרות חסימה הכנתי לעצמי רשימה של 20 אתרים שרק אליהם מותר לי להכנס (אתר בנק, אוטובסים, תחזית, ערוץ 7, כיכר השבת, איימל וכדומ') כדי שלא אגיע למצב בו אצליח למצוא אתרים ש"אתרוג" חוסם.

בשאר הזמן אסור לי להשתמש בכל מחשב שיש בו חיבור כלשהוא לאינטרנט(גם לא פלאפון).

ואם אני חייב להכנס לאתר מסויים בגלל צורכי השעה, כגון לברר על מידע לאונברסיטה או להוריד תוכנה מסויימת זה נעשה רק אחרי שאני מפעיל סטופר לשלושת רבעי שעה ונשבע לפני כן לא להכנס לשום אתר אחר ושליחת SMS לחבר שלי שאני נכנס לשלושת רבעי שעה לאינטרנט לא חסום ושיחכה להודעת יציאה.

כל מעבר על הכללים - 10 ש"ח והודאה בפני החבר.

קיצר, זה העיקרון לבניית תוכנית כללים. תחשבו על כל מקרי החיכוך המיותרים - ותמנעו אותם ע"י שבועה על סכום כספי במקרה של מעבר.

לדוגמא - שום נפילה לא תתכן אם לא תפתח את המכנסיים - אז תחשוב איזה סיבות יש לך לפתוח את המכנס (שירותים, מקלחת, החלפת בגדים וזהו!!!) ותשבע על 10 שקל על כל פתיחת מכנס אחרת.

כל אחד שישקיע זמן יגלה שלא קשה למפות את כל סוגי ואפשריות הנפילה שלו. כעת כל מה שנותר זה למצוא פיתרון לכל מקרה.

דוגמא נוספת - אם אתה יודע שכשאתה נשאר יותר מדי בשירותים אתה נופל תדאג להגיד ת-מ-י-ד לחבר לפני (אני שולח SMS ) תוך כמה דקות אתה אמור לצאת, ככה תיהיה בטוח שלא תמרח שם ת'זמן.

כמובן שמרגע שתתחילו בתוכנית הכללים תגלו לאט לאט פרצות בסייגים שלכם ואז תצטרכו כל פעם לחשוב מחדש על כללים וסייגות טובים יותר וחזקים יותר.

אצלי התהליך לקח כמעט שנתיים. אבל כיום כמעט ולא קורה שאני עובר על הכללים של עצמי.

בעז"ה! שיהיה לכולם המון בהצלחה חודש טוב לכולם!!!
נערך לאחרונה: לפני 12 שנים, 1 חודש על ידי אסתר.

בעניין: "אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? לפני 12 שנים, 1 חודש #3488

  • moved
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 511
WOW מלפפון, מסתבר שאתה לא ירוק בכלל.

כתבת חזק. ובעיקר הראת לכולנו שמלחמת היצר זו מלחמת גרילה שמצריכה תמיד חשיבה צעד אחד קדימה.

תמשיך לספר לנו על ההצלחות

בעניין: "אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? לפני 12 שנים, 1 חודש #3497

  • ANTILOPA
  • מנותק
  • חבר חדש
  • הודעות: 19
דבר ראשון, נדהמתי מהכתיבה. מדהים ותכנית מעולה.
אני רוצה לחזק בקשר ל-"חטאתי לנגדי תמיד": עצם הפסוק הזה אומר שתמיד צריך להציף את הבעיות ולא להדחיק אותן, כי ההדחקה רק תביא עימה התפוצצות והתפרצות של היצר. הסוד הגדול של "חטאתי נגדי תמיד" הוא שתמיד נראה את זה מול העיניים ונשווה לעצמנו כמה זה לא טוב וכמה רע אנו חשים לאחר החטא, ובעז"ה דבר זה יביא למניעות בנפילות.
אשרייך.
"הירידה היא תכלית העליה" (ר' נחמן מברסלב)

בעניין: "אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? לפני 12 שנים, 1 חודש #3504

  • אין יאוש
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • עיקר הנפילות באות מפני שאינו מאמין בקלותה של תשובה
  • הודעות: 717
מדהים, תודה רבה שהבאת את התכנית.
חיזקת אותי.
בהצלחה.
אין יאוש 
"בכל אחד ואחד מישראל, מגדול ועד קטן, אור אלוקים חיים ביפעת קודש בוער ומאיר."
"אני ה׳ השוכן אתם בתוך טומאותם״, ובין כך ובין כך בנים אתם לה׳ אלקיכם. אשריך ישראל."
"כשהנשמה מאירה גם שמיים עוטי ערפל מפיקים אור נעים"

בעניין: "אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? לפני 12 שנים, 1 חודש #3539

  • מוטי ראוי
  • רצף ניקיון נוכחי: 100 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • חי ומרגיש בזכות אלוקים ובאמצעות שמור עיניך וחברים
  • הודעות: 1095
תודה מלפפון
שמור על קשר
והחכימנו מנסיונך
תודה
מוטי
חבר שמור עיניך,
ובחסדי ה' ולא בכוחי נקי מט"ז שבט תשע"ב, 09/02/2012,
והנני אסיר תודה על כך, ומתפלל לשפיות גם היום.

בעניין: "אשר ישלטו היהודים ביצר!" - איך עושים את זה? לפני 12 שנים, 1 חודש #3545

  • סבבה
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 310
וואי אחי אין עליך
נותן הרבה כח להמשיך הלאה למרות הכל
תודה אח אוהב אותך
יאאאלה קדימה להסתער!!! אתה יכול אחי!
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.44 שניות

Are you sure?

כן