ברוכים הבאים, אורח

התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :)
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) 1652 צפיות

התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 12 שנים, 2 חודשים #2289

ב"ה

לפני התוכנית עצמה - קצת על עצמי.

התחלתי להוציא זרע קצת אחרי הבר מצווה ומהר מאוד הגעתי למצב של כמעט פעם ביום. וחופשים היו ימים עם הרבה פעמים. כניסה לאתרי אינטרנט וכו'. כל הזמן הייתי בוכה אחרי נפילות והייתי רוצה להפסיק אבל רק אחרי איזה שלוש שנים באזור כיתה י' יא' התחלתי לנסות להפסיק יותר ברצינות. הייתי נותן מאה שקל על כל נפילה אבל מהר מאוד היה נגמר לי הכסף(הייתי ילד צעיר) ואז שוב נופל.

כשהתחלתי את הישיבה הגדולה (גיל 19) החלטתי להתחזק ולנצל את זה שאני כמעט לא בבית ובלי אינטרנט. אז בחודש הראשון(אלול!) הצלחתי חודש שלם לא ליפול אבל יום אחרי ראש השנה שוב נפלתי. ומאז הייתי במצב של נפילה או שתיים בשבוע. או נפילה פעם בשבועיים בזמנים יותר טובים. ניסיתי להלחם, בעזרת הפרשת סכומי כסף על כל נפילה. יום תענית דיבור אחרי נפילה. יום צום וכדומ'. אפיול הגעתי לשלב שהייתי שורט את עצמי ביד על כל נפילה... כלום לא גרם לי להשתנות. מאותו חודש של תחילת הישיבה לא הצלחתי לחזור על ה"הישג" של שלושים יום ללא נפילות. כל פעם הייתי נשבע לשלם כסף וכדומ' וזה היה מחזיק שבוע שבועיים ולאט לאט מתפוגג...

אגב, היה זמן שההורים שלי עלו על זה שנכנסתי לאתרים לא צנועים אבל הם לא שמו תוכנת חסימה וחשבו שאחרי השיחה שהייתה להם איתי זה נפסק...
מה שכמובן לא קרה, אלא שמאז הייתי מוחק את ההיסטוריה של האינטרנט.


ואז הלכתי לצבא... גם שם קיויתי שזה שאין זמן ויש סדר יום עמוס יעשה את שלו, אבל לא... המשכתי ליפול בסביבות פעם פעמיים בשבוע\שבועיים. עד יום אחד שהייתי בשמירה במגדל שמירה ומרוב שעמום הוצאתי שם זרע ואז!!! אז החלטתי לתפוס את עצמי אחת ולתמיד! החלטתי שמעכשיו אני אפתח במאבק ממושך! כיוון שהייתי בתפקיד פיקודי החלטתי לתכנן את המאבק כמו מבצע צבאי. לבדוק מה נקודות התורפה, מה המקומות שבהם אני צריך זהירות יתרה, מה הנשקים שיש בידי וכו', מה ערכי הלחימה שלי ועוד!

ואז, באותה שמירה חשבתי על תוכנית 5 הכללים.

מהי תוכנית 5 הכללים? את זה אכתוב בהודעה הבאה...

"תוכנית הכללים" לפני 12 שנים, 2 חודשים #2292

ההגיון שמאחורי התוכנית הוא כזה - אחרי שנים ראיתי שאין טעם להשבע ולהבטיח עונשים על אוננות. כי ברגע שאני נכנס למצבים מסויימים (כגון לגלוש בבית לבד עם מחשב עם אינטרנט) אני כבר מדרדר לאוננות וכלום לא עוצר אותי.

לכן יש להגיע לכל המקומות שהם קצה הצוק, שמהם מתחילה ההדרדרות ולהשבע לא להגיע אליהם!

כמובן שהשבע תכלול עונש על כל מעבר על הכללים.

אז אמנם התחלטתי עם חמישה כללים שהיו משהו בסגנון של: 1.לא להסתכל בתמונות\נשים באיברים שהם יותר חשופים מבגד ים ומטה. 2. לא לגעת עם היד בשום מקרה באיבר המין עצמו. 3. לא לפתוח את המכנסיים חוץ מלמטרות של שירותים\החלפת בגדים\מקלחת. 4. להשבע לפני כל כניסה לשירותים שאני לא אחטא כי אני יהודי 5. לא להפעיל לחץ על האזור של איבר המין גם לא דרך המכנסיים.

ושוב הצלחתי לשרוד בדיוק 30 יום. ומאז לאחר כל נפילה הוספתי כללים, שיפרתי את התוכנית בכמה רמות, שיתפתי חבר בתוכנית כדי שילווה אותי ויעזור לי ומאז (עברה שנה וחצי) עברתי להפסקות של 49 יום (זה השיא שלי...). כמובן שהיו רגעים של יאוש והיו פעמים של הדרדרות לאתרים וכמה נפילות ביום עד שכבר חשבתי שזה כלל לא עוזר.

אבל כעת, במבט לאחור אני יכול לראות את ההשתפרות העצומה שלי ולכן אני רואה את זה כשליחות לפרסם את התוכנית שלי.

כך נראית התוכנית שלי כיום לאחר התיקונים והתוספות:

1) האיבר – אין לגעת\לשפשף\להרטיב את המקום חוץ מבמים כלל. בביצים מותר רק לצורך שירותים.
2) תחתונים – אסור לגעת חוץ מבגומי העליון לצורך הר"ל(ראשי תיבות של - השתנה, רחיצה\מקלחת, לבישת בגדים). בוקסר אסור לחלוטין. ואסור להיות ללא תחתונים חוץ מתהליכי הר"ל ובשעת לבישת בגד ים.
3) מכנס – רגיל או קצר אסור לגעת בגומי\ריצרץ\כפתור חוץ מלמטרות הר"ל.
4) אזור קדמי- אסור לגעת\להפעיל ולא משנה דרך מה! לחץ כלשהוא בקדמת הגוף ממתחת לפיצול הרגליים ועד לקו החגורה כולל כיסים(אסור להכניס ידיים לכיסים, השימוש מותר רק בכיסים האחוריים) חוץ מבמקומות שהתרנו ורק למטרות הר"ל.
5) שירותים (כבידה\גדולים) – אין להיכנס לתא השירותים לפני שאתה נשבע לא לחטוא כי אתה יהודי+מחשבה 20 שניות איך אתה לא נופל \ שליחת SMS לחבר בכניסה ויציאה. וחובה לדווח אם נפלת או לא.  בכל מקרה יש לקחת זמן ולוודא שתוך 9 דקות אתה מחוץ לתא (מומלץ להשתמש בסטופר).
6) שירותים (קטן\קלה) - אין להכנס לתא לפני שאתה מבטיח לא לחטוא + 10 שניות מחשבה על כך.
7) מקלחת – כל רחצת גוף שהיא אסורה נגיעה מהפופיק ומטה עד ברכיים בצד הקדמי של הגוף. סדר כניסה ויציאה כמו בשירותים גדול.
8) מיטה – ידיים מעל הראש (לשמור שהידיים לא יהיו באזור פלג גוף תחתון). מותרת שכיבה רק על הגב.
9) רדיו – אסור לשמוע רדיו מאוזניות(שהרי אז אפשר לשמוע תכנים פסולים).
10) ספרים - אסור לקרוא ספרים עלילתיים שאתה לא מוכן להשבע מבלי לקרוא אותם שאין בהם תכנים פרונוגרפים.
11) אסור להפעיל פלייליסט שיש בו שיר עם זמרת.
12) סירטונים – אסור לראות סרטים\תוכניות\סירטונים בכל מסך שהוא! (זו התחייבות ממש קשה, אבל אין ברירה...)
13) תמונות – אסור לראות ציורים\תמונות של בנות שאינן בודאי דתיות במסך\עיתון\ציור שציירתי וכן אסור לצייר כנ"ך.
14) מחשבה – ברגע שמתעוררת מחשבה פסולה תסיע את מחשבתך מהר למחשבות על העבודה.
15) מחשב\פלאפון בלי אפשרות לרשת(כבל מנותק\אין אפשרות לרשת אלחוטי) - אם אתה לבד בחדר מותר רק אחרי שבועה + 20 שניות מחשבה. אך במקום ציבורי מותר מיד!
16) אינטרנט - מותר להשתמש רק במחשב שלי (מומלץ שיהיה לכם מחשב נייד משלכם שתוכלו להשתמש רק בו עם תוכנת החסימה שלכם) דרך תוכנת אתרוג(זו תוכנת סינון)! רק באתרים מוגדרים מראש שאותם תשימו בתיקיית האתרים המועדפים. אסור לצאת מכתובת התחלתית של האתר. אין להתחכם! אפילו לא חיפוש בגוגל. (אפשר להוסיף אתרים אך השימוש אליהם יותר רק לאחר 24 שעות. ובמקרי חירום רק לאחר אישור טלפוני מהחבר)
17) אינטרנט ללא חסימה בכל צורה שהיא ואתרים שאינם מאושרים ואינטרנט כלשהוא\מחשב אחרי 11 בלילה – רק באופן חד פעמי אחרי שנתבקשת ע"י בן משפחה מדרגה 1 או ע"י הבוס מהעבודה + SMS  לחבר עם פירוט מטרת כניסה + טיימר לרבע שעה.
18) כללי – עליך להשתדל להיות תמיד עם כלי כתיבה + פתק עם הכללים בכיס המכנס האחורי. יש לקרוא ולמלא 3 פעמים (בכל ארוחה\תפילה) ביום את הפתק (שליש כל פעם) אין לאכול בלי שקראת ומלאת את הפתק. יש להשבע כל יום ציחצוח שיניים שאתה נשבע על כל הכללים עד מחר בצהריים.
19) על כל יום יש ליידע את החבר בSMS אם נפלת ואם כן כמה פעמים. וכן אם עברת על אחד מהכללים. כתוב בדיוק מה קרה!
20) דע לפני מי אתה עומד ותשתדל לחזק את האמונה.

עונשים - נפילה - סכום כסף. הוצאת זרע - סכום כפול פי כמה.

כמובן שאפשר גם להוסיף ולשנות כל אחד לפי איך שהוא מכיר את עצמו.

לדוגמא, מי שמציץ לשכנים שיעשה כלל שהוא לא מסתכל מהחלון אחרי שעה מסויימת בלילה. או לא משתמש במשקפת חוץ מבטיולים. וכדומ'..

מקווה שעזרתי, אשמח לשמוע תגובות!

עוד כמה תובנות על "תוכנית הכללים":) לפני 12 שנים, 2 חודשים #2295

עוד כמה תובנות על "תוכנית הכללים"

בעניין בחירות הכללים:

אין לכתוב יותר מדי כללים מצד אחד, כדי שתוכל לזכור אותם בעל פה. אך מצד שני גם אין לקמץ, כדי לעשות עבודה יסודית ולראות בדיוק איפה יש סדקים ופרצות ועל כל מקום כזה לכתוב כלל.

כמו כן חשוב לכתוב כללים הגיונים שלא יאסרו יותר מדי כגון "אסור לי להשתמש באינטרנט". כי זה משהו שלא יחזיק כי אם תצטרך לעבודה או כדי לדעת איזה אוטבוס מגיע לת"א וכדומ' תאלץ לחלל שבועה! שזו גם עבירה לא קטנה...

ובעניין האינטרנט. חשוב להכין רישמת אתרים מוגדרת שיכילו אתרים בסיסים כגון אתר הבנק, מפות, אתר תחבורה ציבורית וכדומה אך חשוב שיהיו גם אתרים שאפשר להעביר בהם את הזמן כגון "כיכר השבת" או אתר חדשות דתי, או אתר שיעורים מעניינים כגון האתר של ארגון שופר. כך גם כשיש לך שעות בטלה תוכל להעביר את הזמן במחשב.

אך למרות כל זאת חשוב גם לקבוע מסגרת כללית לשימוש במחשב ובאינטרנט כמו שאתם יכולים לראות ברשימת הכללים האישית שלי.

ובכלל, חשוב לעבוד מסודר! לשים לב איפה את נופל הכי הרבה. בשירותים? במקלחת? בכל חדר שהוא כשאתה לבד? באינטרנט? ותחשבו טוב איך לחסום את תחילת הנפילה, לא את הסוף! איך אומרים? במקום לחשוב איך לצאת מהבור תחשוב איך לא להכנס אליו...

בעניין: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 12 שנים, 2 חודשים #2311

כל הכללים שלך יפים ונכונים.
אבל לעניות דעתי נקודה קטנה שכחת:
צריך להתעסק לא רק בסור מרע אלא בעיקר גם בעשה טוב,
דבקות בתורה עשיית מעשי חסד וחשיבה חיובית.
אי אפשר לחיות רק ממה לא לעשות, אדם צריך גם לעשות דברים וכל אחד צריך למצוא לעצמו מה הוא יכול לעשות.
וכמובן לימוד התורה עולה על הכל כי הוא הוא התבלין ליצר הרע.

בעניין: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 12 שנים, 2 חודשים #2319

בודאי ... כמובן שאני לא מתכוון שאדם כל היום יתעסק רק בכללים שלו. אבל יש לדעת שבלי משמעת חזקה וחשיבה מרובה לא יעזור כמה תורה שתלמד, ברגע שתיהיה מול מחשב עם אינטרנט רבים הסיכויים שתיפול :o.

לכן מצד אחד חשוב להתחזק באמונה. לדאוג לסדר יום של עבודה \ לימוד תורה אם אתה בחור ישיבה (וחשוב ללמוד עם חברותא, שלא תוכל לצאת מהסדר מתי שתרצה). ובזמנים הפנויים למלא בתחביבים כשרים \ ספורט \ וכדומ'. אפילו במשחקי מחשב או גלישה באתרים של דתיים. העיקר שתדע בדיוק איך להגיב בכל מצב ואיך למלא את הזמן שלך בתכנים שלא יצריכו אותך להגיע לתכנים שלילים.

לכן אני גם ממליץ להכין רשימה שבה תרשום את כל הנפילות שלך שליד כל אחת תכתוב כמה זמן עבר מהנפילה הקודמת, מה אתה חושב ימנע ממך ליפול בעתיד במצב דומה (לדוגמא, אם אתה שם לב שאתה נופל כשאתה עושה אמבטיה, תקבל על עצמך להתקלח רק בטוש, או תקבל על עצמך לבדוק שתוך 8 דקות יצאת מהמקלחת ).

לי יש רשימה של כל הנפילות שלי בשנה האחרונה (31 נפילות) וזה מדהים, כי כך אתה גם יכול לראות אם השתפרת (בשנים שעברו הייתי נופל עשרות פעמים בשנה שלמה וכשהייתי בגיל העשרה אני לא אגזים אם אומר שהייתי נופל מאות פעמים :'(!) וגם אתה יכול לעשות סטטיסטיקות, לראות אם יש ימים יותר מועדים, או כדומ' (כמו שבת, שאין סדר יום מסודר).

ההכי חשוב לקחת את זה ברצינות ולהבין שזה קודם לכל דבר אחר בחיים ויותר מכך, להבין שזה תהליך שיכול לקחת הרבה מאוד זמן! לכן חשוב לקחת אדם שילווה אותך בתהליך כמו חבר טוב (ב"ה אני אישית זכיתי בחבר שהוא פשוט מלאך! חברותא שלי לשעבר והוא תמיד מעודד אותי ועוזר לי).

בהצלחה לכולם!

בעניין: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 12 שנים, 2 חודשים #2335

  • סבבה
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 310
אחי מעריץ אותך
אני כמוך התחחלתי בתור מאונן כמה פעמים ביום והיום אחי אני מאונן פעם בשבוע שבועיים
תשמח אחי על השינוי הענקי שעשית
תאמין לי אחי מנסיון לא קל אחרי שהוצאת כ"כ זרע להתחיל להוריד .אתה מרגיש שזה כמו 'הרגיע' אותך
אחי אני מנסה כמוך באמת לנסות ולהילחם בזה ואני מאמין שעוד נצליח
בהצלחה אחי אוהב אותך
יאאאלה קדימה להסתער!!! אתה יכול אחי!

בעניין: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 12 שנים, 2 חודשים #2429

  • משה מנסה
  • רצף ניקיון נוכחי: 10 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 521
נהניתי מאוד!
נכון מה שכתבת - אגב זה קצת דומה לשיטת התפסיק (במובן הגדרים לפני סוף הצוק)
ונכון שצריך למצוא אפיה הפירצה ולגדור אותה - ולדוגמא אני הייתי נופל בעיקר בגלל שהיה לי גישה למחשב של חבר כשהוא לא השתמש בה, אז ביקשתי ממנו לעשות קוד וכך זה פרטי שלו ואין לי גישה למחשב הזה, ועוד דברים כאלה.
אם כי מה שגור כתב, שלחילופין צריך להכניס את מעייניו לתורה, כי אם לא אז מרגישים חסר מסויים שאינו נשלט כ"כ וקשה לשלוט על החססר הזה אך אם ממלאים את הזמן בתוכן מסויים, תוכן ערכי, אז לא מרגישים את החסר.

תגובה: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 7 שנים #100594

וואי וואי איך פעם הפורום היה שונה מהיום..
גם הדרכי התמודדות היו שונות.. בטח הרבה פחות חבר'ה השתמשו בתוכנית של 12 הצעדים.
הכי מעניין זה מה קורה עם כל החברים האלה היום. או שהם באמת יצאו איכשהו מהתאווה והתחילו לחיות חיים חדשים ובגלל זה עזבו את הפורום או שמתישהו הם המשיכו להתרסק וכבר התייאשו..

העיקר זה תודה והודאה.
על כל יום נקי תגיד תודה רבה לקב"ה ששמר אותך נקי.

תגובה: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 7 שנים #100596

  • מושיקו1
  • רצף ניקיון נוכחי: 186 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 95

רק צעדים מתכתי מידי צריך גם נשמה

תגובה: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 1 שנה, 6 חודשים #143961

  • mitmoded
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 318

וואו

תגובה: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 1 שנה, 6 חודשים #143962

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067

מחילה. אבל הרבה דברים שיכולים לעזור.
מצד שני זה מאד אינדיבידואלי. וכל אחד עובד לו שלשני לא בהכרח יעבוד. 

תגובה: התוכנית שלי ליציאה מההתמכרות... בדוק ומנוסה! :) לפני 1 שנה, 6 חודשים #143965

  • gidi
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 702

אוהבים אותו. מקווה שמצא בסוף את הדרך להחלמה.
לי זה נראה קצת עצוב, נראה קצת כמו מיקס של דברים שניסיתי לפני התוכנית יחד עם כמה דברים וכמה שאני דווקא עושה בתוכנית, אבל נראה כמו הדרך הקשה..

קצת סדר על עצמי 
הפעם הראשונה שלי באתר , הפעם הראשונה שלי בקבוצות
יומן המסע שלי  , ציון דרך שנה נקיות
ההתלבטות שלי לגבי נישואים

~~~מידע על הכלי העיקרי של ההחלמה - קבוצות SA~~~

צעד 0  , יומן צעד ראשון

**כל מי שמעוניין לגבי הכוונה, עזרה או כל שאלה לגבי קבוצות SA מוזמן ליצור איתי קשר בפרטי ואשמח לעזור.

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.57 שניות

Are you sure?

כן