ברוכים הבאים, אורח

וואו, כמה אני עסוק עם עצמי....
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: וואו, כמה אני עסוק עם עצמי.... 884 צפיות

וואו, כמה אני עסוק עם עצמי.... לפני 11 שנים, 7 חודשים #15475

תמיד הרגשתי שאני קצת מגזים ביחס למשקל שאני מייחס לעצמי. לאחרונה זה הפך לבלתי נסבל בעליל. תולדות המחלה נטועים עמוק  בשורשי האגו הפנימי שלי, זאת כבר עובדה קיימת. נסיבות ההתפתחות של ההתמכרות לתאווה החלו עם קשיים רגשיים שדרשו ממני מענה. בשל סיבות שונות ומגוונות לא יכולתי למצוא את המענה מחוץ למעגל הפנימי שלי (בושה, פחד, ומצפון) התוצאה הטראגית הייתה חיפוש מענה מעצמי לעצמי. התאווה הייתה המענה, התמיכה, ומחולל המצוקה גם יחד. הכול נשאר במשפחה...
 
במשך השנים נבנה לו מערך שלם בתוך עולמי. מעין משמעות שלילית למושג "האדם עולם קטן" עולם צבעוני חי וסוער ותוסס הנע במעגלים סביב עצמי. עד עכשיו קשה לי להבין כיצד יש לי את הכוח לנהל לבדי עולם שלם ומסובך של מערכות כה מסובכות וענפות, אבל זו מציאות, קיימת נושמת וגם בועטת..
 
בעבר קרה לי ברגעי חסד שבהם התפכחתי מעצמי, הייתי מתנער לעיתים  ונבהל. כיצד יכול אדם לחשוב כל כך הרבה על עצמו? רגשות, טינות, כעסים, עצב, ותחושות אשמה. אגוצנטריות במיטבה! לא הייתי צריך להגיע לכאן כדי להבין שזה מוגזם, זה זעק לשמיים. מאז שבאתי הנה התחלתי להבין יותר את המצוקה שאני שרוי בתוכה. התאווה הייתה פן אחד של העניין ולא חזות הכול. עוד לא החלטתי לנכון באמת מה גרם למה, אך כפי הנראה התאווה גרמה לתכונות אופי בעייתיות שהיו בי, להחרפה חסרת רחמים. 
 
אני אומר שהתאווה הייתה רק צד אחד של העניין, בגלל תובנות חדשות שהולכות ומתבררות לי. מאז שאני כאן, זכיתי באופן לא ברור מאליו לניקיון של חצי שנה. זה לגמרי לא ברור ומובן אחרי תקופה של שנים רבות ורעות. אבל למרות שעיקר המועקה שלי הייתה בשל ובצל התאווה, מסתבר שהיא כיסתה על בעיות רגשיות לא פשוטות ששיבשו ומשבשות את חיי ללא רחם. 
 
יחד עם ההתגברות על התאווה, הרגשתי איך העסק מתחיל להשפיע על שאר הפגמים באישיותי, כנראה שהשיתוף של אלוקים ואנשים בפגמי ובסודות חיי השפיעו על האובססיה ו"ריככו" אותה בשלל מובנים.
 
מאז שאני מתחיל להכיר יותר את עצמי ואת הדרך, אני חש מצוקה לא פשוטה. ככל שאני מבין את הבעיה של הסתבכות באגו אני מבין את ההסתבכות שלי אתו. לפעמים אני חש תחושת גועל של ממש מהשקיעה שלי בעצמי. כמה בן אדם יכול לחשוב על עצמו? זה לא ממש משנה אם המדובר על שיחות של שעות, שמבחינתי עוסקות בסופו של דבר, בי, ורק בי! נכון זה יכול להיות דיבורים עם אחרים על ההחלמה ועל בעיותיהם, אבל בסופו של דבר אני הרי יודע שכל העניין הוא חלק מבעיית וצורך ההחלמה שלי. 
 
אני יודע שכל זה עדיף מנפילה אחת לתאווה, אני גם יודע שבזבזתי הרבה מאד זמן על התאווה, אבל במקום כלשהו אני מרגיש שההתעסקות עם עצמי "שינתה פאזה" קודם זה היה סביב התאווה ובהקשרים של נפילה אליה, וכעת זה סביב התאווה ובהקשר של התגברות עליה. אני שומע שיש אנשים בהחלמה שסדר יומם כולל סדר גודל של 4-5 שעות סביב הנושא, כמובן שבמישור ההחלמתי, שיחות, מפגשים, עזרה לאחרים וכדו' גם אם זה בהחלמה, אבל יש משהו מציק בכך שבמישרים או בעקיפין כל כך הרבה זמן סובב סביב הקשרים  עצמיים. 
 
אך אם זה היה רק בהקשר התאווה, ניחא. אבל שמתי לב לעוד משהו. ככל שאני מתנתק מעט מחיבור קבוע לתכנית, אני מפתח קשיים רגשיים שמזעזעים אותי. בימים האחרונים ובשבת האחרונה חוויתי מצוקה לא פשוטה שלא הייתה קשורה לתאווה, אבל היה לה ביטוי בתחושות לא קלות, הרגשתי חוסר אונים מוחלט בהקשרים אחרים של התנהלותי, חוסר האונים גרם לי לשקוע ברחמים עצמיים עלובים, ממש לא יכולתי להתנתק מזה, זה היה ממש נורא. ההכרה שלי עם התכנית גורמת כנראה לקושי רב יותר כל אימת שאני מנסה לסגל לעצמי התנהגות "נורמטיבית" ללא התכנית. זה מזכיר לי את שלבי ההתמכרות, משהו מעיין "קריז רגשי", ולא רק בתחום התאווה. 
 
וכאן זועקת בתוכי השאלה: האם נגזר עלי לבלות את כל חיי סביב עצמי? אני חש ממש חוסר אונים מול חוסר האונים שמלווה אותי כמו צל. כל יציאה מעצמי עוזרת לזמן מוגבל, אי שם בתוכי חבוי לו פרץ הרגשות מוכן כל רגע להציף אותי במחשבות וברחמים עצמיים, וזה ממש לא קל. אני לא יודע אם אלו תחשותי האישיות בלבד או משהו שמשותף לאחרים, אבל בכנות? אני די מודאג מהעניין. 

תוך כדי כתיבה נזכרתי בסיפור מעניין:

‫שר אחד היה לו סוס יקר מאוד והוא שמר אותו‬ מכל משמר, פעם רכב עליו לעיר אחרת והכניסו לאורווה, ועל פתח‬ האורווה העמיד שומר לשמור עליו שלא יגנבוהו. כדי שהשומר לא‬ ירדם על משמרתו, יעץ לו השר שיתעמק במחשבות שונות.‬ באישון לילה קם השר ויצא אל השומר, מצאו מתעמק‬ במחשבותיו. שאלו השר על מה אתה חושב? ענהו השומר אני‬ מתעמק בשאלה כשתוחבים מסמר בקיר היכן נעלם העץ שהיה‬ מקודם במקום המסמר. אמר לו השר יפה מאוד הטבת לחקור. עברו‬ כמה שעות, ושוב יצא השר אל השומר, ושוב שאלו על מה אתה חושב.‬ ענהו אני חושב בזה כשאוכלים כעך )בייגל( לאיפה נעלם החור. אמר‬ לו השר נפלא, וחזר לישון. כעלות השחר מצא השר שוב את השומר‬ טרוד במחשבותיו, שאל אותו השר: על מה אתה חושב עכשיו? ענה לו השומר: "אני‬ חושב איך אפשר הדבר שהאורווה סגורה ואני יושב על יד הפתח תפוס‬ במחשבותי, ואיך נעלם הסוס.‬...

אני מרגיש לפעמים איך מרוב מחשבות על חיי הם פשוט בורחים ממני...


אם לא שמתם לב גם פוסט זה עסק בעצמי...
נערך לאחרונה: לפני 9 שנים, 4 חודשים על ידי .

בעניין: וואו, כמה אני עסוק עם עצמי.... לפני 11 שנים, 7 חודשים #15491

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172
אדם היקר,

פוסט אדיר, מלא בתובנות על הליך ההחלמה, וביחד עם כך חלק גדול מהדברים מתגלים רק כאשר נמצאים תקופה מסויימת בהחלמה. אנסה לחלוק מנסיוני האישי הקצר.

אז כן, אני אנוכי מאוד, אבל עכשיו אני משתדל פשוט לשים את האנוכיות במקום אחר. עד היום הייתי אנוכי בכל החיים, לא ראיתי את אשתי, הילדים, העבודה ואף אחד מסביבי. נכון שהכל היה עטוף יפה יפה בעדינות ונחמדות, אבל בתכל'ס הכל היה אני. למשל הייתי יוצא עם אשתי למסעדה אבל בתכל'ס זה היה יותר שהיא מגיעה איתי כדי שיהיה לי יותר נחמד. וכאשר היינו חוזרים הביתה והייתי שואל איך היה, היא היתה מגיבה משהו כמו "בסדר", ואני הייתי משתגע: הרי "הוצאתי אותך" למסעדה, "שילמתי עלייך" ולמה לא נהנת... טחו עיניי מראות כמה אני מרוכז בעצמי, אז איך אשתי יכולה בכלל ליהנות בחברתי?!

עכשיו אני צריך לקחת את כל האנוכיות הזאת ולהשתמש בה. לא לזרוק אותה ולהיפטר ממנה אלא להשתמש בה. היכן? בהחלמה. כן, כשאני בהחלמה אני צריך להיות אנוכי לגמרי ולחשוב על עצמי. כשאני מתקשר לחברים, אני לא יכול להתחיל לחשוב ש"לא נעים" וכל זה. כשאני מתקשר לספונסר שלי אסור לי לעשות את החשבון כמה ספונסיים יש לו וכמה אין לו זמן. כאן אני צריך להיות אנוכי. שמעתי מחבר ששיתף בקבוצה, שעבורו גם הקבוצה היא אנוכיות חיובית. אם אף אחד לא היה מגיע - הוא לא היה מגיע, אז הוא שמח על כל אחד שמגיע כי ככה ההחלמה שלו יותר טובה.

וכאן אני לא מרגיש ולא צריך להרגיש אנוכי. זה כמו רופא מנתח שדורש שיהיה מיזוג טוב ושתיה כדי שיוכל לנתח בלי הפרעות. האנוכיות שלי היא נדרשת, ואם הוא לא יהיה אנוכי ולא ידאג לעצמו - החולה ימות. אם לא אהיה אנוכי בהחלמה שלי - אף אחד מסביבי לא יהנה מההחלמה שלי (בודאי לא אני).

וכעת לתלות שפיתחתי במהלך העבודה בתכנית. אכן, תלותי הייתי ותלותי אשאר. כל השאלה במה אני נתלה. אני יכול להיות תלותי בעצמי וכאשר העסק לא מסתדר אני יורד למקלט (התאווה), ויכול לפתח תלות ביחיד שאפשר להיתלות בו - אבא שבשמים. נכון שכדי להיות תלוי בו אני צריך גם הרבה קשרים עם חברים וצעדים וכו', אבל התלות שלי היא לא תלות בצעדים ולא בחברים. התלות שלי היא בה' יתברך. בספר הגדול זה כתוב מאוד חזק וברור: "יש להטביע במודעות של כל אדם שהוא יכול להחלים מבלי כל קשר לאדם אחר. התנאי היחידי הוא שיבטח באלוקים וינקה את ביתו".
הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs
  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.54 שניות

Are you sure?

כן