ברוכים הבאים, אורח

עט לכתוב - עת לשתף
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: עט לכתוב - עת לשתף 257 צפיות

עט לכתוב - עת לשתף לפני 2 שנים, 2 חודשים #141067

  • אסירותודה
  • רצף ניקיון נוכחי: 6040 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 3448
אחרי לא מעט זמן שהחיים לקחו  אותי לכיוונים שונים, בימים האחרונים הייתי פה קצת יותר. זה התחיל בבקשה אישית מיחזקאל מנהל האתר, והמשיך בפניות אישיות במייל ובוואצפ. אז פניתי קצת זמן ועברתי על כל מיני שרשורים בפורום.  קראתי כל מיני פוסטים ותגובות. לעיתים מלמעלה ולעיתים יותר לעומק.

ראיתי כל מיני  פניות, מצאתי סוגים שונים של סיגנונות. לא פעם נדמה שעם ישראל על מגוון גווניו כותב כאן.  ממש בחינת מה טובו אהליך יעקב.. את הפוסט הזה אני רושם כי נתבקשתי. לא כמטיף בשער, אלא כמי שצבר אי אלו שעות בכתיבה של כל מיני מאמרים הפזורים ברחבי הפורום.  כמשרת שזכה לאמונו של בעל האתר. אמנם זהו מרחב ציבורי, אך עדיין רכושו הפרטי.

אתפלל שיהיו הדברים לתועלת.

מיום שבאתי לפורום היו בו כל מיני סוגי כתבים וכותבים. עוזרים, עזורים ונעזרים. היו מי שזעקו לעזרה. היו מי שזעקו, עזרה. היו שצווחו מהעזרה, והיו שצווחו אף על העזרה.. היו שחלקו את הגיגיהם. היו שחלקו על הגיגיהם. של עצמם ואחרים. אוסף מגוון מאוד של 'ניקים' .. כן כן. זו לא הגזמה. היא חרותה וחרוטה בין דפיו של הפורום. שנדמה שמאז ומתמיד היה רווי בדיעות ובסגנונות. מדגם מייצג של עם ישראל ואף שאינם יהודיים. 

מתקשים בשמירת עיניהם/ן או בשמירת עיניי בני משפחתן/ם (אם למישהו יש ספק שכמה מהאורחים הן אורחות) אנשי חינוך ומקצוע, וכמובן גם אלו שניסו להתחנך ולהתמקצע בעצמם.. מתמודדים החפצים לדייק התמודדותם, עצמית וסביבתית, חוטאים ששבו מחטאם, חולים שניסו להחלים את עצמם ואת אחרים, וכמה וכמה שהיה עמוק בהליך החלמה, כאלו שהציגו עצמם כמי שכבר החלימו. חוטאים שהבינו שהם חולים, וגם חולים ששבו לחטוא היו מבאי הבית הקדוש הזה, ועוד ועוד (כן כן, אפילו חולים שבאו לחלות וחוטאים שבאו לחטוא.. כך גם נולד למה"ה - 'למען הסדר הטוב'). מתמודדים והתמודדויות שונים ו(מ)שונות שחיפשו וקיבלו מענה.

תהפוכות רבות עברו על הפורום כותביו וקוראיו -ובאיו. דור דור דורשיו ונדרשיו. ככלל שאינו מעיד על הפרט, רבים מבאיו המשיכו למרחבי SA, לא מעטים קיבלו מה שנזדקקו (למדו על מה שיש להם, על מה שאין להם ואפילו גם שניכסו לעצמם 'טריקים' כאלו ואחרים) ואו נושעו ואו נדדו למרחבים נוספים, כהתחזקויות קהילתיות-דתיות-טיפוליות אלו ואחרות. כמעט שמיותר לציין שהיו וישנם שנותרו אי שם. שם שם שם (ואכמ"ל).

דבר אחד ככל הנראה לא השתנה ואולי גם לא יישתנה, והוא הדיון. הדין והדברים (המתלהט מעת לעט) בין 'עדת' חסידי הצועדים ואוהדיהם, "והמתנגדים" "למיסיונריות" הלוהטת הזו. בין המביעים את דעתם ומחשבותיהם לבין אלו החולקים את נסיונם הרגשתם ורגשותיהם.לדידי, מאז באתי הנה - כמעט במקרה (נוטריקון, רק מה') אף אני עברתי פה סדרת התרחשויות שהכריחו והצמיחו אותי (אולי אכתוב פעם פוסט שיסקור את הדרך הזו.. והאמת, שגם פוסט או שירשור ארוך לו ייכתב לא יספיק..). הגעתי עם טייטל "המבין והיודע" שהלם את מידותיי.

תחילה, (חשבתי ש) אהבתי להתווכח. בטוח בעצמי, בשנינותי המוקלדת, ובמיוחד 'בעגלתי המלאה', ידעתי לזהות בין המילים ניחושים, הססנות, עיוותי חשיבה, בילבולי דעת ועוד. ב"ה הבנתי שזה רעל לי. או אז גם נכתב "רעל ושמו וויכוח".  שם שם שם. 'הסכמתי' וויתרתי על ההנאה הטמונה בלהטוטי מילים, ונשמרתי. כהנה וכהנה.

יחד עם חברים לדרך - אט אט התגבשה לה קהילת כותבים נדירה עם סדרה של כללים כתובים ושאינם - סיגלתי לי את דרך הכתיבה שהתאימה לי ולאחרים. כן. גם לאחרים. למרות ריכוזי העצמי הגבוה, פה יכולתי למצוא את המרחב המלמד להתחשב בסובבים אותי. איני בן יחיד. נדיר, כן. ייחודי, ועוד איך. אבל כזה שחייב ללמוד שיש עוד שסובבים לו. הפנמתי שמעולם לא הפסדתי ממילה שלא כתבתי. לא פעם נשרטתי מהמחשבה ששרטתי.

וממקום זה אקרא לכם אחיי, כותבי פורום יקרים, כשאתם מקישים על המקלדת זכרו גם את מי שקורא אתכם. החזיקו בראשכם ובליבכם את הציבור המגוון של חברי הפורום ואורחיו. אכן, עת לכתוב, רק החזיקו בתודעתכם את כוחה העצום של העט המוקלדת ודייקו את עוצמתה לטוב רך מחבק משתף ותורם. שנזכה. שאזכה.
מכה אב התשס"ה הנס האישי שלי ממשיך, רק להיום. אפשר לקרוא עליו כאן
נערך לאחרונה: לפני 2 שנים, 2 חודשים על ידי אסירותודה.

תגובה: עט לכתוב - עת לשתף לפני 2 שנים, 2 חודשים #141209

ערב טוב.
אסירותודה, תודה רבה על הפוסט. מאד נהניתי והתחברתי לתוכנו.

אני כבר הרבה מאד זמן רוצה להגיב על הפוסט הזה, להוסיף מהתחושות שלי, וכולם מוזמנים לעשות זאת. אבל איני יודע במה להתמקד, והיאך לעשות בצורה ראויה ומכבדת את כל החברים כאן בפורום הנפלא. ואתפלל לה' לכתוב את הדברים בצורה הנכונה.

ראשית, באופן כללי, דבר גדול מאד למדתי בתוכנית, מקור הדברים בספר הגדול שכותב שנמנענו מויכוחים. לפני כמה שנים – כבר בהיותי בתוכנית ובעבודת הצעדים – מצאתי אצלי הסרטה קצרה בה רואים אותי בחדר אוכל של הישיבה בה למדתי, יושב ומתווכח עם כמה חברים על ענין מסויים, הייתי נראה שם כמו אדם שגנבו ממנו כעת כמה מיליארדי דולרים... צעקתי בויכוח כאילו הורגים ולוקחים ממני את החיים שלי, ואני בכל כוחי שומר עליהם. ברגע שראיתי את זה, מחקתי את זה מיד, כי לא הייתי מסוגל לראות את עצמי בסיטואציה הנוראית הזאת (יתכן שאם הייתי רואה את זה כיום, הייתי שומר את זה  כדי לראות שוב ושוב את הנס שאבא אוהב עשה אותי כל רגע ורגע).

למדתי בתוכנית, לקבל דעות של אחרים, בין אם הם צודקים ובין אם לא צודקים, אני אחיה את החיים שלי בצורה שאני חושב שאני צריך לחיות, ואני צריך לטפל ולתקן את עצמי, אני משתדל לא להתעסק יותר באחרים ובדעותיהם. זוהי מתנה ענקית בשבילי, זכורני כמה פעמים טובות שהתווכחתי עם אבי זצ"ל על עניינים פעוטים, ששנינו היינו פחות או יותר באותה דעה באופן כללי, ורק בענין ספציפי ופעוט היה בינינו חילוקי דעות קלים, ואני אמרתי את דעתי בקולות ורעמים, ואבי המתוק שאל אותי בעדינות, מה קרה? על מה הבהלה?. באותם ימים לא הבנתי מה הוא רוצה ממני, סה"כ 'אמרתי' את דעתי, לא צעקתי ולא כלום. רק כשהגעתי לתוכנית הכרתי במציאות של החיים שלי, ובדרך בה חייתי והתווכחתי על כל דבר גדול או קטן. לכן זו אסירות תודה גדולה וענקית על החיים שאני נמצא בהם היום.

******

ולענין הספציפי שכתב עליו פותח הפוסט. אוהדי הצעדים למול האלה שאינם חושבים כך, מכל סיבה שהיא ובכל צורה ורמה שהיא. לא אכנס כאן לגופם של כותבים ולא אתייחס ספציפית לדעות מסויימות, אשתדל לדבר כאן באופן כללי. ואתפלל לה' שיהיו הדברים לתועלת לי ולכולם.

אני באופן ספציפי אוהד של הצעדים. אף אחד לא יכול לקחת ממני את התחושה ואת ההרגשה שיש לי ביחס לצעדים. זה לא דבר שקצת עזר לי והועיל לי בחיים. זה לא דבר שפתר לי איזו בעיה מסויימת שהיתה לי עם התאווה. אלא זוהי התוכנית שהפכה אותי ממת לחי, תחיית המתים כפשוטו ממש. כל הרוח שלי היתה מתה, לא הייתי כאן ולא חוויתי את החיים. בדיוק אתמול שמעתי את אחד מהציוני דרך שלי בה אני אומר שמעולם מעולם לא יכולתי לסיים יום ולומר שהיה לי יום מאושר, ולא משנה מה היה לי באותו יום. לבסוף עם כל הדברים הטובים והשמחים שהיו יכולים להיות לי באותו יום, בכל זאת התחושה הפנימית שלי היתה נוראית, תחושה של ניתוק מכל הסובב אותי. גם כשהייתי במקומות הכי מרכזיים, בחברה, במשפחה וכו', בכל זאת בפנימיות שלי הייתי האדם הבודד בעולם, סובל את סבלו בשקט, וממשיך לברוח ולברוח רחוק רחוק מהחיים, ולהתנתק עוד עוד ממקור החיים.

א"כ מטבע הדברים, אעמוד כאן בשער ואטיף לכל אחד לרוץ לצעדים. אבל איני עושה כך. והעוקב אחרי כל ההודעות שלי בפורום, יוכל לראות שמעולם לא התנהגתי כך. אכן בתחילת דרכי לא תמיד ידעתי להרפות בזמן הנכון, ואת זה למדתי במשך הזמן. אבל לעולם לא אמרתי לאדם מה הוא צריך לעשות. דיברתי על עצמי ורק על עצמי.

ואף בשאר תחומי חיי למדתי לדבר על עצמי ולא על אחרים, ואני משתדל ליישם את זה בחיי המשפחה, בחברה, בקהילה, בכולל ובכל מקום אפשרי.

כשאני מדבר על עצמי ועל הנסיון שלי זה לא טרמינולוגיה, זה משהו אמיתי. אני סה"כ מעביר את הנסיון שלי, והנסיון שלי הוא על מציאות החיים שלי, בהם יש דברים שלא עזרו לי ויש דברים שעזרו לי.

כשאני נמצא כאן במקום הזה, אני משתדל להעביר הלאה מהנסיון שלי. אבל אני אתעסק אך ורק בדעה שלי ולא בדעות של אחרים. אני לא יאמר לאדם מסויים שהוא מכור או שהוא חייב ללכת לקבוצות, וכדו', אך גם באותה מידה אם למשל אראה חבר שאומר דבר מסויים, שבעצם סותר דברים אחרים שהוא אומר או שהוא אומר דברים שבחיי המעשה הוא לא מיישם אותם וכיוצ"ב, אני לא אפנה אליו ויוכיח לו על חוסר כנות וכדו'.

אני מתעסק אך ורק בי. מותר לאנשים לטעות, ומותר לפעמים לא לשים לב לדברים שעושים, אבל גם צריך להיות בן אדם אחראי ולחשוב היטב לפני כל דבר שכותבים האם הוא ראוי ונכון, איזו מטרה הוא משרת, האם יש בכך תועלת למאן דהו, או שסה"כ באים לתלות בן אדם בכיכר העיר.

לא חסרים פעמים שיש לי הרבה מאד מה לומר, אבל אני שותק, כיון שהמטרה אינה נכונה וראויה.

****

פותח הפוסט דיבר על כך שכשאני כותב עליי להתחשב באחרים ולצאת מעצמי. אני אשמח להוסיף על הדבר גם מהכיוון השני.

ישנם סיבות שקשה לאנשים שמגיעים לכאן לשמוע על הפתרון של הצעדים, ואיני רוצה להרחיב כאן על הסיבות הללו. אבל הדברים הללו גורמים לפעמים לראות אחרת את הדברים הנכתבים על הצעדים. למדתי בתוכנית שיש לי משקפיים מיוחדות שאני יכול לכוון אותם כרצוני לטוב או למוטב. מטבעי אני רואה במשקפיים שלי רק דברים שליליים, ויש לכך אינספור דוגמאות מחיי היום יום שלי, אך בס"ד כיום אני יכול לזהות את הגישה שלי, ובכוחו של אבא אוהב אני משנה את המשקפיים לראות דברים חיוביים, ולא מדובר רק להתמקד בדברים החיוביים שקורים לי ולא בדברים שליליים, אלא באותו אירוע עצמו אני יכול לפרש את המקרה כדבר שלילי ואני יכול לפרש אותו כדבר חיובי.

פעמים שאדם כותב הודעה מסויימת מתוך הנסיון שלו, אך אדם אחר שלא נח לו לשמוע את הדברים או שאינו חושב שהדברים נכונים וכדו', הוא רואה את הדברים בצורה שלילית, ופעמים שאף מגיב עליהם כפי איך שהוא הבין וקרא את הדברים. אבל פעמים רבות שלא כך הם הדברים. לכן כשאני מתמקד בעצמי ובדעות שלי, אני יכול לפעול נכון יותר, גם אם יש אירועים ומקרים שהיו יכולים להתפרש אצלי בצורה לא נכונה.

ישנם הרבה כלים בפורום, שמנהלי הפורום כתבו, או חברים בפורום עצמו כתבו. לי הם לא עזרו כלל. וגם מן הסתם ישנם עוד הרבה מאד חברים שזה לא עזר להם ולא יעזור להם. אבל כשיבא חבר ויציע את הפתרון הזה, ויהיה חבר חדש בפורום שיתעניין בדבר, אזי גם אם לפי הסיפורים של אותו חבר חדש אני יודע מתוך הנסיון שלי שזה לא יהיה הפתרון שלו, ואם למשל הוא יהיה הספונסי שלי אני יאמר לו למקד את ההחלמה בדברים אחרים, בכל זאת אני לא יבא כאן ויאמר את דעתי שזה לא יעזור לאף אחד, אלא רק דבר פלוני יעזור.

אני מרגיש שאולי הדברים שכתבתי אינם ברורים מספיק, אבל בכל זאת השתדלתי לכתוב דברים שיהיו לתועלת לי ולכל חברי הפורום.

****

דבר נוסף. הפורום כאן הוא לא פורום ככל הפורומים. זהו פורום שבא לתת מענה לכל מתמודד עם תאווה ברמה כזו או אחרת, כאן הוא יכול להביע את עצמו באנונימיות ולקבל כלים לעזור לעצמו. האוירה כאן צריכה להיות אוירה נעימה של חברות הדדית מושלמת. ויכוחים אישיים וכדו', לא ראוי שיהיו כאן. זה מחטיא את המטרה ומאבד את הכיוון של הפורום. מה שעזר לי כאן כל השנים, למעלה משנתיים וחצי לפני שהגעתי לקבוצות, זה שתמיד הרגשתי כאן בבית, התעניינו בי, הגיבו לי, הרגשתי חלק  מהחברים הנפלאים כאן. אם תהיה כאן אוירה של וכחנות והתנגחויות, נמצא שאיבדנו את כל המטרה והתועלת של הפורום.

****

לסיום, נשתדל כולנו להמשיך להשתתף כאן בפורום, להביע את נסיון החיים שלנו, אולי תהיה מכך תועלת לאנשים אחרים שסובלים בדומה לסבל שלי, ומחפשים את הפתרון שלהם. אציע להם את מה שעבד לי, ותו לא. את מה שלא עבד לי, אשתדל לא להציע. אם אציע, זה יהיה כמו רופא שיתן אקמול לחולה עם דלקת ריאות חריפה. ומכיון שאיני בוחן כליות, לא אומר לשום אדם מה המחלה שלו ומה הפתרון שלי. אם שואלים אותי, אני מנסה לשמוע מתוך הסיפור של השואל האם סיפורו דומה לשלי, ואם נראה לי שהפתרון שלו יהיה כמו הפתרון שלי אענה לו כך.

וכן, נשתדל לקבל דעות של אחרים, לשמוע גם דברים שאני לא כ"כ רוצה לשמוע. לעולם לא נוכל לחיות בעולם שנשמע רק מה שאנחנו רוצים לשמוע. ובפרט כאן בענין הצעדים, שאנשים שכותבים על הצעדים, אלו הם אנשים שסבלו ועברו הרבה הרבה דברים בחיים, והדבר היחיד שהם עשו ועזר להם, זה הצעדים. ומן הסתם ישנם אנשים נוספים שמנסים כל מיני דרכים שלא עוזרים להם, וכשהם יקראו – למשל – את הסיפור האישי שלי, ואת המקום שבו אני נמצא היום בזכות אבא אוהב ע"י עבודת הצעדים, זה יתן להם תקווה, שיש פתרון לגאול אותם מעבדות לחרות, ולהחיותם ממוות לחיים.

אני נמצא כאן בפורום למעלה מתשע וחצי שנים (כמדומה שדי קרוב לפתיחת הפורום הזה), החוויות הטובות שלי תמיד היו כאשר שמעתי אנשים שמספרים על עצמם, וכל אימרה כזו או אחרת של כל חבר חדש כישן, הכל מתקבל בצורה יפה ונעימה.

זהו סוד הקסם של החברותא שלנו.

עד היום, למרות שאני משתתף בקבוצות רבות, ומחובר למאות רבות של חברים שאני מכיר אותם אישית, ומתוכם כאלה שאני חווה את חיי היום יום שלהם כבר קרוב לשבע שנים, בכל זאת, תמיד כשאני נכנס כאן לפורום אני מרגיש בבית שלי. מכאן הגעתי. דרך הפורום הזה (תרתי משמע, למי שיודע) הגעתי לפתרון שלי.

משפחתי המורחבת, אשתי וילדיי, שכניי, ידידיי, וכל חבריי, חייבים לפורום הזה הרבה הכרת הטוב. בזכות זה חי לידם בן אדם שפוי ונורמלי, שכעת יכול סוף סוף להיות אבא ובעל, בן וחתן, חבר וידיד, שכן וחבר הקהילה. והוא לא נשאר אי שם, עמוק עמוק במרחבי התאווה, הרחק הרחק מאור החיים, הרחק הרחק מתחושת השייכות לחיי העולם.

תודה לך אבא אוהב על כל המתנות הנפלאות, שאי אפשר למנותם ולסופרם.
אוהב אתכם מאד
מתחיל שוב - וצועד לאלוקים

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

נערך לאחרונה: לפני 2 שנים, 2 חודשים על ידי מתחיל שוב - וצועד לאלוקים.

תגובה: עט לכתוב - עת לשתף לפני 2 שנים, 2 חודשים #141210

  • עשר שמעון
  • רצף ניקיון נוכחי: 406 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 863

תודה מתחיל היקר! 
מזדהה ממש עם הדברים,
אכן החויה שלי היא שונה משלך וכל אחד מאתנו עובר את המסלול שאלוקים בוחר בשבילו, 
אבל מזדהה מאוד עם הדברים! 
גם אני שגיתי לא מעט, 
מטבעי (פגם אופי..?) אני אוהב להתנצח לעקוץ ולהיות צודק, 
בפרט ובמיוחד כאשר מדברים על נושאים שקרובים ללבי ואני מרגיש שלפעמים כשמגיעים לי בצורה מסוימת הדיון מוסט למקום אחר ממה שהתכוונתי אליו, 
לצערי זה מוציא ממני את השד.. ופעמים רבות הגבתי כאן בצורה עוקצנית וחריפה. 
היום אני מבין שבכל פעם שאני מתווכח בצרה כזאת אני נשאר עם הרגשה לא טובה.. 
זה לא טוב לי. 

משתדל בפרט בזמן האחרון  מאוד לשתף דברים רק מהחויה האישית שלי. לכבד אחרים ולהיות תועלת במקום ללבות אש! 

לא נעשתי חול. ביום אחד ולא אהפוך למלאך ביום אחד! 
אבל רק להיום אשתדל להפנים את הדברים שכתבת בצורה יפה כל כך ! 

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.48 שניות

Are you sure?

כן