ברוכים הבאים, אורח

להפסיק להיאבק ורגשות אשמה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: להפסיק להיאבק ורגשות אשמה 265 צפיות

להפסיק להיאבק ורגשות אשמה לפני 2 שנים, 7 חודשים #138859

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067

ראיתי דברים שכתב אברהם סתיו

דברים שהייתי רוצה לומר לנער מתבגר:

א. גוף האדם מייצר תאי-זרע בקצב קבוע של כ-1500 תאים חדשים בשנייה, ואת התאים הישנים הוא נוטה לפלוט בדרכים שונות, במהלך השינה (קרי-לילה) או הערות (אוננות), בעיקר (אך לא רק) בתגובה לגירוי מיני.

ב. לפי הידוע לנו היום, אוננות היא פעילות שאיננה פוגעת בבריאות; גם מבחינה פסיכולוגית היא נתפסת (במינון סביר) כמרכיב טבעי ונורמלי של ההתפתחות המינית. משום כך יש לנטרל את הפחדים וחששות הסרק שהופרחו בנושא במשך מאות שנים.

ג. התורה והנביאים לא התייחסו במפורש לאוננות, והיא מופיעה כחטא לראשונה בדברי חז"ל. יש מחלוקת גדולה אם חכמים סברו שהיא אסורה מן התורה או רק אסרו אותה מדרבנן.

ד. הפסוקים שבהם תלו חכמים את האיסור (כגון מעשיו של אונן אשר "שיחת ארצה" את זרעו) רומזים לכך שהוא מתייחס ביסודו לאוננות של אדם נשוי (בעיקר בזמנים שבהם יחסי-אישות פוריים אפשריים), המחליפה את היחסים הזוגיים ומנתבת את כוחותיו המיניים מן הקשר הזוגי ומצוות פריה ורביה אל עבר הסיפוק העצמי.

ה. במקורות רבים יש התייחסות חמורה מאד להוצאת זרע לבטלה, ואין אנו יודעים מדוע. אפשר שהיא נובעת מהתייחסות מסויגת לכל מרחב המיני, אשר קיימת בחלק מהמקורות. לחלופין אפשר שהיא מתייחסת למגמה העמוקה של האגואיזם וה'בטלה' הבאה לידי ביטוי באוננות כאשר היא הופכת לחלק מרכזי ועיקרי בחיים ובאה על חשבון פעילות יוצרת ובונה. מכל מקום, יש מקורות לכך שפעולה נקודתית של אוננות היא עבירה קלה יחסית.

ו. בפועל, רוב גדול של הגברים, בשלב זה או אחר בחייהם (בעיקר, אך ממש לא רק, בתקופת הנעורים), מאוננים. בכלל זה גם יהודים שומרי מצוות ויראי שמים. תופעה זו מתעצמת כאשר יש פער ארוך בין שלב ההתבגרות המינית לשלב הנישואין.

ז. בפני כל אדם, ובפני כל נער, עומדים אתגרים רוחניים רבים, והפחתת האוננות היא אחד הפחות חשובים שבהם.

ח. המאבק המתמיד באוננות רק מעצים יותר, שלא בצדק, את המקום שלה בחיים. יש לדאוג שלא תהפוך להתמכרות אובססיבית, אבל לא להתייחס לכל פעם כאל 'נפילה' ולא להקדיש את האנרגיות הדתיות והרוחניות למאבקים חסרי-תוחלת. בנקודה זו ייתכנו הבדלים משמעותיים בין אנשים שונים, הנמצאים במקומות רוחניים שונים, והדרכה אישית בעניין היא דבר מבורך.

ט. האוננות מתלווה ברוב המקרים לגירוי מיני, ובפרט גירויים וויזואליים או פנטזיות. עצם ההנאה ממראה גוף חשוף (אמיתי, ווירטואלי או מדומיין), היא נטייה טבעית ובריאה הקיימת אצל רוב בני האדם, ואין סיבה להתבייש בה. יחד עם זאת, מדובר בגירוי שטחי אשר אמור לשרת מטרות נעלות ומשמעותיות יותר של התקשרות זוגית והולדה.

י. בשל עוצמתה של המיניות השטחית, החיצונית, ובשל היכולת שלה לתפוס מקום גדול בחיים ולהוביל למגוון של תופעות שליליות, יש להימנע ככל-האפשר מהסתכלות במראות המביאים לעוררות מינית. חשוב להפריד בין האוננות כשלעצמה, שהיא נטייה טבעית המגיעה מתוך הגוף ורצונותיו, לבין מראות חיצוניים המייצגים פעמים רבות עולמות תרבותיים וערכיים אחרים.

יא. גם בתוך המרחב האסור יש מדרגות. אוננות בלי הסתכלות-אסורה עדיפה בהרבה מאוננות המלווה בהסתכלות, ויש הבדל משמעותי בין הסתכלות בסתם תמונה לא-צנועה לבין גלישה לעולם התוכן הפורנוגרפי הגורר עמו שורה ארוכה של השלכות קשות על תפיסת הגוף והמיניות וכרוך גם בבעיות מוסריות רבות. גם במרחב הפנטזיה, יש הרהורי-עבירה חמורים מאחרים, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה מוסרית.

יב. היהדות מבקשת לקדש את הכוחות המיניים, לעדן אותם, להוביל אותם למקומות יוצרים וחיוביים. לא להיאבק בהם. העבודה הרוחנית בתחום המיני היא טובה ומבורכת ככל שהיא מדייקת את האדם ומרוממת אותו; והיא כושלת בתפקידה כאשר היא גורמת לו להיות דווקא יותר כלוא בתוך עצמו.

(נכתב מתוך דיון ממושך עם רבנים בכירים ואנשי מקצוע)

נערך לאחרונה: לפני 2 שנים, 7 חודשים על ידי דייב 2.

תגובה: להפסיק להיאבק ורגשות אשמה לפני 2 שנים, 7 חודשים #138950

  • לכבוד השם
  • רצף ניקיון נוכחי: 116 ימים
  • מנותק
  • דירוג זהב
  • הודעות: 304

לא לא לא לא, ממש אבל ממש לא.
אסביר:
מדובר בעבירה קשה עם תיקון קשה.
זאת האמת,
הוצאת זרע לבטלה היא עבירה קשה מאוד,
והתיקון עליה הוא תיקון קשה.
זאת האמת.

בא רבי נחמן ואמר, לדור הזה אני יכול לתת תיקון קל.
(מקווה ותיקון הכללי באותו היום).

אז אותו סתיו - מחילה אבל הוא מתיימר להיות נגד רבנים גם בהרבה מאוד צמתים אחרים - אותו סתיו מנסה בעצם להקטין מחומרת העבירה.

לא הוא לא יכול.

זאת עבירה חמורה (ואני עברתי עליה אלפי פעמים בחיים שלי) ואני עושה תשובה והיטהרות כדי לא לעבור עליה יותר.


ואתה יודע מה?
גם את נתעלם לרגע מכל העניין הדתי,
ואפילו אם מישהו יוכיח לי באותות ומופתים שזאת מצווה,
אני מכור לזה, ואני לא רוצה להיות מכור לזה, אז אל תנסה לשכנע אותי שזה בסדר - כי זה לא בסדר.

מותר להגיד שאסור לנו לעשות את זה.

תגובה: להפסיק להיאבק ורגשות אשמה לפני 2 שנים, 7 חודשים #138955

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
דייב 2 כתב on 16 אוג' 2021 11:27:

ראיתי דברים שכתב אברהם סתיו

דברים שהייתי רוצה לומר לנער מתבגר:

א. גוף האדם מייצר תאי-זרע בקצב קבוע של כ-1500 תאים חדשים בשנייה, ואת התאים הישנים הוא נוטה לפלוט בדרכים שונות, במהלך השינה (קרי-לילה) או הערות (אוננות), בעיקר (אך לא רק) בתגובה לגירוי מיני.

ב. לפי הידוע לנו היום, אוננות היא פעילות שאיננה פוגעת בבריאות; גם מבחינה פסיכולוגית היא נתפסת (במינון סביר) כמרכיב טבעי ונורמלי של ההתפתחות המינית. משום כך יש לנטרל את הפחדים וחששות הסרק שהופרחו בנושא במשך מאות שנים.

ג. התורה והנביאים לא התייחסו במפורש לאוננות, והיא מופיעה כחטא לראשונה בדברי חז"ל. יש מחלוקת גדולה אם חכמים סברו שהיא אסורה מן התורה או רק אסרו אותה מדרבנן.

ד. הפסוקים שבהם תלו חכמים את האיסור (כגון מעשיו של אונן אשר "שיחת ארצה" את זרעו) רומזים לכך שהוא מתייחס ביסודו לאוננות של אדם נשוי (בעיקר בזמנים שבהם יחסי-אישות פוריים אפשריים), המחליפה את היחסים הזוגיים ומנתבת את כוחותיו המיניים מן הקשר הזוגי ומצוות פריה ורביה אל עבר הסיפוק העצמי.

ה. במקורות רבים יש התייחסות חמורה מאד להוצאת זרע לבטלה, ואין אנו יודעים מדוע. אפשר שהיא נובעת מהתייחסות מסויגת לכל מרחב המיני, אשר קיימת בחלק מהמקורות. לחלופין אפשר שהיא מתייחסת למגמה העמוקה של האגואיזם וה'בטלה' הבאה לידי ביטוי באוננות כאשר היא הופכת לחלק מרכזי ועיקרי בחיים ובאה על חשבון פעילות יוצרת ובונה. מכל מקום, יש מקורות לכך שפעולה נקודתית של אוננות היא עבירה קלה יחסית.

ו. בפועל, רוב גדול של הגברים, בשלב זה או אחר בחייהם (בעיקר, אך ממש לא רק, בתקופת הנעורים), מאוננים. בכלל זה גם יהודים שומרי מצוות ויראי שמים. תופעה זו מתעצמת כאשר יש פער ארוך בין שלב ההתבגרות המינית לשלב הנישואין.

ז. בפני כל אדם, ובפני כל נער, עומדים אתגרים רוחניים רבים, והפחתת האוננות היא אחד הפחות חשובים שבהם.

ח. המאבק המתמיד באוננות רק מעצים יותר, שלא בצדק, את המקום שלה בחיים. יש לדאוג שלא תהפוך להתמכרות אובססיבית, אבל לא להתייחס לכל פעם כאל 'נפילה' ולא להקדיש את האנרגיות הדתיות והרוחניות למאבקים חסרי-תוחלת. בנקודה זו ייתכנו הבדלים משמעותיים בין אנשים שונים, הנמצאים במקומות רוחניים שונים, והדרכה אישית בעניין היא דבר מבורך.

ט. האוננות מתלווה ברוב המקרים לגירוי מיני, ובפרט גירויים וויזואליים או פנטזיות. עצם ההנאה ממראה גוף חשוף (אמיתי, ווירטואלי או מדומיין), היא נטייה טבעית ובריאה הקיימת אצל רוב בני האדם, ואין סיבה להתבייש בה. יחד עם זאת, מדובר בגירוי שטחי אשר אמור לשרת מטרות נעלות ומשמעותיות יותר של התקשרות זוגית והולדה.

י. בשל עוצמתה של המיניות השטחית, החיצונית, ובשל היכולת שלה לתפוס מקום גדול בחיים ולהוביל למגוון של תופעות שליליות, יש להימנע ככל-האפשר מהסתכלות במראות המביאים לעוררות מינית. חשוב להפריד בין האוננות כשלעצמה, שהיא נטייה טבעית המגיעה מתוך הגוף ורצונותיו, לבין מראות חיצוניים המייצגים פעמים רבות עולמות תרבותיים וערכיים אחרים.

יא. גם בתוך המרחב האסור יש מדרגות. אוננות בלי הסתכלות-אסורה עדיפה בהרבה מאוננות המלווה בהסתכלות, ויש הבדל משמעותי בין הסתכלות בסתם תמונה לא-צנועה לבין גלישה לעולם התוכן הפורנוגרפי הגורר עמו שורה ארוכה של השלכות קשות על תפיסת הגוף והמיניות וכרוך גם בבעיות מוסריות רבות. גם במרחב הפנטזיה, יש הרהורי-עבירה חמורים מאחרים, הן מבחינה הלכתית והן מבחינה מוסרית.

יב. היהדות מבקשת לקדש את הכוחות המיניים, לעדן אותם, להוביל אותם למקומות יוצרים וחיוביים. לא להיאבק בהם. העבודה הרוחנית בתחום המיני היא טובה ומבורכת ככל שהיא מדייקת את האדם ומרוממת אותו; והיא כושלת בתפקידה כאשר היא גורמת לו להיות דווקא יותר כלוא בתוך עצמו.

(נכתב מתוך דיון ממושך עם רבנים בכירים ואנשי מקצוע)


הוא לא טועה לגמרי, הוא אומר שהרוב מאוננים, והרוב נופלים, וצריך פשוט להתמקד ב"עשה טוב" מאשר "סור מרע". ואכן גם חז"ל אמרו שאם פוגע בך יצר הרע - מושכהו לבית המדרש, וכוונתם היא שצריך להוסיף דברים חיוביים ולא רק להילחם בשליליים.

מה שהוא מפספס פה זה שהמאבק ביצר היום הפך להיות עבודה במשרה מלאה - זה לא מספיק להיות יהודי שלומד תורה, כי הפוי' כל כך חזק וכל כך נגיש, שכל האנרגיות שתשיג מלימוד תורה יהפכו לאנרגיות שתבזבז על הפורנו.


הוא גם צודק באמירתו שהמלחמה ביצר היא חסרת תוחלת, היא חסרת תוחלת בגלל שאנחנו לא גיבשנו את הכלים ואת הדרכים המדוייקות להתמודד מול האיום החדש של הפורנוגרפיה, שאין לו אף הקבלה בהיסטוריה של כל העולם.
אבל אחרי שנגבש את הכלים, נוכל להילחם בפורנו. זה למה משתמשים בפלוקאיי או בנטספרק. כדי להיות טובים יותר ויותר בלהתמודד עם האינטרנט.

נניח לפני עשר שנים לא היה נטספרק, לא היה פלוקאיי, ולא היה כלום - ובאמת היה קשה מאוד להתמודד. 

במקום להציע דרך להתמודד, הוא אומר פשוט להירגע ולזרום עם הפורנו, זה לא איש חינוך - אלא טיפש מטופש.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.69 שניות

Are you sure?

כן