ברוכים הבאים, אורח

האם אנחנו באמת חסרי אונים???
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? 644 צפיות

האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121490

  • יהודי מתוק
  • רצף ניקיון נוכחי: 16 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 526

שלום חברים אהובים! כמה מחשבות שעלו לי בזמן האחרון ואשמח לשמוע את דעתכם...  
אני באופן אישי לא משתתף בתוכנית 12 הצעדים אבל כל אדם שנמצא אפילו קצת בפורום שם לב לנקודה מאד מרכזית ויסודית עליה חוזרים שוב ושוב החברים שנמצאים בתוכנית והיא הצעד הראשון בה: הודאה בחוסר אונים מול התאווה אין לך שום סיכוי מול התאווה זה קרב אבוד התוצאה ידועה מראש התאווה חזקה מהכל ולכן אתה צריך לשחחר ממך את ההתמודדות ולמסור אותה לכוח עליון...   
אני לא בא לערער על התוכנית או משהו כזה רק רוצה להבין טוב יותר את הנקודה אשמח שתרחיבו ותסבירו ולא תענו תשובות כמו "גם אני כשהייתי צעיר חשבתי פעם כמוך עד שגיליתי את האור ומאז אני נקי ומאושר 1834 ימים".
שתי שאלות:
1.אם יגידו לך שכל פעם שאתה נופל יכרתו לך אצבע או חס ושלום יהרגו אחד מקרוביך האם תיפול או לא? ואם תיפול פעם אחת ותראה את התוצאה המרה האם תיפול שוב? אם התשובה היא שלילית זה אומר שיש דברים שיותר חזקים מהתאווה הכי גדולה שלא תהיה, אנחנו רק צריכים למצוא את אותם המחסומים האלה שהגיוניים ולא כריתת אצבע... האם זה נכון להגיד שאנחנו חסרי אונים ואין שום דבר שיעצור אותנו?
2.מה זה אומר למסור את ההתמודדות שלך לכוח עליון? ידועים דברי הגמרא שאדם לא יכול לגבור על היצר הרע אלמלא הקב"ה עוזרו אבל לא מבין איך זה קשור למסירה הזאת הקב"ה ברא לך יצר ואתה בעצמך צריך להתמודד איתו עם הכוחות שנתן לך הבורא אפשר לבקש עזרה שיקל מעליך אבל זו המלחמה שלך, לא מבין איך האמירה הזאת באמת עוזרת פה לאנשים...
אוהב אתכם ותודה רבה מראש!!

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121496

  • ניסן
  • רצף ניקיון נוכחי: 497 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 422

אנסה לשתף מניסיוני.
כתבתי מסמך ארוך שעיקרו קורות חיי עם התאווה מאז אמי זוכר את עצמי.
ראיתי שחור על גבי לבן שהשימושים הרסו לי את החיים - פורנוגרפיה, שימושים חיים, בגידות, גירושין,פרידות, הרבה עצב, הרבה כעס.
רק כשכתבתי ראיתי כמה אני חסר אונים = חבר כח למול התאווה.
מה זה כח עליון או צעדים 2,3?
לדעתי זה קבלת החלטה לקחת אחריות , לבצע את מה שאומרים לי בתוכנית בלי לשאול שאלות. כי הרי לבד ראיתי שאני לא מסוגל.
אילו פעולות? למשל לשתף בכנות, לחסום אתרי פורנו, להתייעץ, לקחת ספונסר, להיות עניו, להשתחרר מריכוז עצמי ועוד ועוד.
לי זה עוזר

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121498

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 210 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1898

אהלן

כל מחסום אפשרי ששמתי לעצמי עברתי...
כמובן שאני לא הולך לכרות לעצמי אצבע והשאלה ההיפוטטית הזאת לא כ"כ רלוונטית... בגלל שזו לא המציאות.. המציאות היא שלא כורתים אצבע כל פעם שנופלים..
ואם אתה אומר שהדגש הוא על למצוא את הדבר הזה שהוא מחסום שהוא כמו כריתת אצבע אז בהצלחה אני חושב שבדיוק שם הבעיה שלא קיים מחסום כזה שלא נעבור (שהרי לא נגיע לכריתת איברים..)

בעבר ניסיתי קנסות כל פגם הברית מאות שקלים נתתי לצדקה.. עד שכבר פשוט הפסקתי לעקוב אחרי זה..

אני חושב שאתה לוקח בנאדם נורמטיבי לחלוטין ורואה איך לפעמים אנשים מסכנים את כל מה שיש להם בחיים בשביל התאווה ועדיין זה לא מונע מהם להשתמש...

איך הרב שלי פעם אמר לי? תראה קציני משטרה מפקדי משטרה נשיא המדינה וכו' אנשים שהלכו אחרי התאווה על אף שהיא סיכנה את כל הכבוד שלהם המעמד שלהם המשפחה שלהם הכסף כל מה שיש להם הם סיכנו ועדיין הלכו אחרי התאווה..
אז על אחת כמה וכמה אנו המכורים... 

עכשיו יצא חוק של הצריכת זנות בארץ שישיתו קנסות על מי שהולך לזונות.. אתה חושב שמי שמכור לזה זה יימנע ממנו מללכת?... אנשים הגיעו לכלא ועדיין לא הפסיקו ואם היית שומע מסרים של חברי תכנית (שיש בשפע מסרים כאלה מסתובבים) או קורא מהספרות קצת סיפורים של אנשים היית מבין כמה שום דבר בעולם לא יכול למנוע את המכור מליפול... לא קנסות לא הפחדות לא נדרים ויש מצב שגם לא כריתת אצבעות אבל אני לא בטוח לגבי זה

אוהבים

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121500

בוקר טוב יהודי המתוק,

1. אני אף פעם לא השתמשתי ביום כיפור, ויש חברים אחרים שכן השתמשו ביום כיפור, האם זה אומר שאני לא חסר אונים מול התאווה??? לא ולא.
גם למכורים יש אפשרות לפעמים לעשות שריר, כמו שברור לך שרוב המכורים לא יעמדו באמצע רחוב סואן, ואתן דוגמא שלמרות הרבה דברים חסרי שפיות שעשיתי, מעולם לא עמדתי בכיכר השבת בירושלים ואוננתי מול מאות העוברים ושבים, ואפילו אם עברתי שם בזמן שמאד מאד רציתי להשתמש ולאונן, והסיבה לכך היא בגלל שאני יכול להפעיל שריר בכח שבגללו לא השתמש, אבל זה לא באמת שחרור מהתאווה. דהיינו שמה שבאמת קורה שם זה לא שהשתחררתי מהרצון שלי להשתמש, ולא השתחררתי מכל התאווה שיש לי בראש, אלא רק הצלחתי בפועל לא להשתמש באותו רגע. ויש גם חבר שאמר לי פעם שהוא רוצה להשתמש אבל הוא לא עושה את זה אלא מחזיק את עצמו חזק עד הלילה שלא להשתמש ובלילה הוא יהיה עם אשתו, והדבר הזה לא נקרא שאשתו מצילה אותו מן החטא, אלא זה נחשב שהוא משתמש עם אשתו, כיון שהוא לא עושה את הדברים בשביל אשתו אלא אך ורק בשביל התאווה שיש לו, והרצון שלו לקחת מאחרים.
לכן גם אם האדם לא ישתמש בגלל שיכרתו לו אצבע זה לא אומר שיש לו כח מול התאווה.
ויש לזה שתי אפשרויות, או בגלל שיש לו רק קצת כח ולכן ביום יום הוא לא יכול להישאר נקי אלא רק בצירוף הענין שיכרתו לו את האצבע, או בגלל האופן שכתבתי שהוא הנכון בעיניי, שזה לא שחרור מהתאווה אלא רק אופציה לא לעשות את פעולת השימוש.
ועל זה אוסיף כמו שנאמר כאן למעלה שזה דברים שעוזרים לטווח קצר ולא לטווח ארוך, כמו שאני לא השתמשתי ביום כיפור, אבל אח"כ השלמתי את כל מה שלא השתמשתי, וכמו"כ אף ביום כיפור עצמו הייתי עם הרבה פנטזיות ומבטים של תאווה, שאמנם לא השתמשתי ואוננתי אבל בשבילי ההתמכרות היא לא רק לאוננות אלא לתאווה. וכמו"כ הרבה פעמים נדרתי נדרים שהיה לי קשה לקיימם אבל בכל זאת שוב ושוב השתמשתי יום אחרי יום והייתי צריך לקיים את הנדר. אז בודאי שאין לי מספיק כח להישאר נקי היום.

2. אף אחד לא בא לשכנע אותך שיש לך כח, אני רק שואל אותך האם יש לך כח? האם אתה מצליח להישאר נקי? זה מה ששאלו אותי וזה מה ששאלתי את עצמי, וגם אני כשהגעתי לפורום הייתי בטוח שאני רק צריך יותר להתפלל להקב"ה וללמוד יותר וכיוצ"ב ואם אפתח פתח כחודו של מחט אלוקים יפתח לי פתח כחודו של אולם, והייתי בטוח שאני לא צריך עזרה חיצונית, ואני לא נחשב מכור בלי כח, אבל המציאות הוכיחה לי אחרת כאשר הייתי מוכן להיות כנה עם עצמי, אז קודם כל הבנתי שאני צריך להשאיר את השאלות בצד, ולנסות לעשות משהו אחר שעובד להרבה אנשים שהיו במצב שלי או במצב קשה יותר או קל יותר ממני.
ולגוף השאלה, התשובה היא שההתמכרות שלי היא מחלה, וכמו שלוקחים חולה קורונה ומטפלים בו בבית חולים, וכן לוקחים אקמול בשביל להוריד חום, כמו"כ אני עובד את הצעדים כי זה מה שעוזר לי להתמודד עם המחלה שלי שנקראית סקסוהוליזם. ואמנם זה מאד מבלבל אצל אנשים דתיים כיון שאנחנו רואים את זה רק כבעיה דתית, אבל אצלי כמכור זה כבר מזמן עבר את הבעיה הדתית וזה משהו אחר מלבד האיסור הדתי, וזה בדיוק כמו מכור לאלכוהול שאפי' שיש מצוה לשתות ארבע כוסות בליל הסדר ולעשות קידוש כל שבת אצלו יש בעיה עם הדברים האלה והוא לא יכול יותר לשתות יין ולהנות ממנו, ולכן הוא פונה לאלוקים להשתחרר מהרצון לשתות יין וכך אני מתפלל לאלוקים ומוסר לו את התאווה שלי, וכן אני מוסר לו את הפגמי אופי שלי, ובעצם אני מוסר לו את כל החיים, שהכוונה בזה היא לשחרר את הנסיון שלי לשלוט בחיים שלי.

יש עוד הרבה מה להאריך בזה, אבל אין לי את הזמן והיכולת

בהצלחה רבה
יום טוב ונקי לכולנו

אסירות תודה לאבא אוהב ששומר אותי נקי מ - י' ניסן חודש הגאולה ה'תשע"ה

........................................................................................................


מודה אני לך שאתה הוא ה' אלוקי ואלוקי אבותי לעולם ועד, צור חיינו מגן ישענו אתה הוא לדור ודור. נודה לך ונספר תהלתך, על חיינו המסורים בידך ועל נשמותינו הפקודות לך ועל ניסיך שבכל יום עמנו ועל נפלאותיך וטובותיך שבכל עת ערב ובוקר וצהריים, הטוב כי לא כלו רחמיך, והמרחם כי לא תמו חסדיך מעולם קוינו לך.

יומן המסע שלי - מתחיל שוב וצועד לאלוקים  או כאן.          הפוסט שלי ב"הצג עצמך"  או כאן.      המשפחה שלנו - משפחת "שמור עיניך"  או כאן

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121502

  • יהודי מתוק
  • רצף ניקיון נוכחי: 16 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 526

תודה על התגובות!! באמת המחסום של כריתת אצבע לא רלוונטי וכל עוד לא הבאתי מחסום אחר רלוונטי אז לא אמרתי כלום.. לא אמרתי שבהכרח יש לבן אדם כוח להתמודד ולנצח לבד בלי שום עזרה חיצונית וההימצאות שלי בפורום מוכיחה אתה זה, אני פשוט עדיין לא מצליח להבין את העניין אם אתם חסרי אונים ואין לכם שום יכולת מול התאווה אז מה אתם עושים פה באתר הרי אתם כן מנסים להתגבר? למה אתם פתאום לא חסרי אונים? מה הכוונה למסור את ההתמודדות להקב"ה? עד כמה שידוע לי זה ההתמודדות שלי לא שלו.. יום נפלא ומתוק!!!

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121509

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 210 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1898

אני חושב שאני היום עוד יותר חסר אונים ממה שהייתי לפני כן ..

אני בהחלט חסר אונים וזו בדיוק הסיבה שאני מתחבר לכאן.. כדי לשתף את החוסר אונים לדבר עליו.. אני גם מתקשר לחברי תכנית ועושה את שאר הפעולות שהתכנית מציעה לי וגם חוסם את הפלאפון שלי בגלל החוסר אונים שלי מול התאווה...

אני עושה את כל הפעולות שביכולתי כדי שאלוקים ייכנס ויעזור לי וישלים את השאר.

ניסיתי המון פעולו בעבר וכלום לא עזר.. כנראה שאלוקים רוצה ויכול לעזור לי דווקא דרך התכנית.. דרך שיתוף ועזרה לאחרים.. דרך כניעה מוחלטת בפני התאווה...
היא חזקה ממני.. עדיין.. כנראה שתמיד תהיה..
אני מת להשתמש כל רגע.. אפילו שאני יודע שמשיח עוד רגע מגיע ואפילו ואפילו ואפילו ועוד אלפיים אפילויים וזה לא משנה או מסית את המחשבה שלי והרצון שלי מלהשתמש...

אבל כשאני נצמד לפעולות של התכנית (ולצערי לאחרונה אני לא עושה זאת מספיק) אז הנס קורה..

לא יודע להסביר איך או למה.. קטונתי..

אבל זה עובד לאחרים.. אז אין סיבה שלא יעבוד עבורי

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121519

  • יהודי מתוק
  • רצף ניקיון נוכחי: 16 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 526

תודה מתרפא!! האמת שאני עדיין לא כל כך מבין ברור שאם אדם לא יעשה שום דבר כנגד התאווה הוא יהיה חסר אונים וכדברי הגמרא על אותו בן שהרחיצו וסכו אביו ותלה לו כיס בצווארו...מה יעשה הבן ולא יחטא???
ברור שאדם מכור שלא ישים סינון ויהיה לו טלוויזיה בבית ועיתונים לא צנועים אז הוא יהיה חסר אונים אבל אם הוא ירצה הוא יכול לזרוק את הטליווזיה והעיתונים לשים סינון לכתוב פה בפורום ללכת לקבוצות לעשות פעולות ועוד אז למה אתה מגדיר את אותו האדם כחסר אונים? ואם למרות הכל הוא חסר אונים אז מה לעזאזל הוא עושה פה בפורום ולמה הוא הולך לקבוצות ומדבר עם הספונסר? כשאתם אומרים שאתם מרגישים חסרי אונים אתם מתכוונים שאם תשבו בפתח הבית בושת אז תהיו חסרי אונים כי אם כן אז אני איתכם לגמרי... מצטער שאני חופר אבל אני פשוט לא מצליח להבין אותכם.. בכל מקרה אוהב אתכם!!!

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121524

מי שמבין אנגלית אני ממליץ בחום להיכנס להאתר באנגלית ושם בשיעורי האודיו לשיתופים והדרכות של החבר dov.
עברתי על כל כך הרבה חומר כאן בפורום, ובעיקר של הותיקים והמנהלים רצתי לקרוא את דבריהם מהתחלה לסוף ובכל זאת מרצאות הנזכרים בא לי הבנה אחרת לחלוטין, והרבה יותר ריאלי, וגם בנושא הזה מתייחס שונה לחלוטין, ומובנת!

בהצלחה לכולם. 

guardyoureyes.com/tools/kosher-isle/shiurim/category/dov-s-recovery-talks

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121527

  • מתרפא
  • רצף ניקיון נוכחי: 210 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1898

החוסר אונים נמצא גם עם החסימות וכו'...

בימים ההם היה צריך לשים את הבן עם כיס מול בית בושת

היום הרחוב הוא בית בושת..

מלא שלטי חוצות של בנות ערומות. עיתונים מלאי פריצות בכמה שקלים בודדים (או אפילו כאלה שמחולקים חינם..) פריצות איומה ברחובות.. כל חנות פלאפונים משולה היום עבורי לבית בושת..
רק להיכנס לקנות מכשיר אפילו יד 2 בכמה מאות ויש לי בית בושת פרטי ביד..

הניסיון אורב מחוץ לפתח הדלת.. 
ואם כל זה לא מספיק.. עזוב שהראש כבר מלא בזוהמה בעשרות אולי מאות אלפי סרטונים שכבר ראינו.. שלא יוצאים בכזאת קלות..

אז הבית בושת הוא כבר בתוך הראש לא צריך אפילו לצאת...

אני כבר 3 ימים לא נכנס לשום אתר ולא משוטט ברחובות (וגם אם כן אין מה לראות הכל ריק) כבר 3 ימים שלא ראיתי מראה לא צנוע, והראש עובד יותר מתמיד ומזכיר ומראה לי בבהירות מדהימה ובאיכות HD את הנפילה האחרונה שלי וזו שקדמה לה ואפילו בנות שהייתי איתן מהימים שהייתי רווק...

חסימה עוזרת לי לא ליפול לא להגיע לזה שוב.. כן.. אבל היא לא קרובה להספיק.. הכל נמצא בתוכי.. בראש שלי..

אוהבים

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121531

  • robinhood
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 991
מתרפא כתב on 03 אפר' 2020 05:48:

החוסר אונים נמצא גם עם החסימות וכו'...

בימים ההם היה צריך לשים את הבן עם כיס מול בית בושת

היום הרחוב הוא בית בושת..

מלא שלטי חוצות של בנות ערומות. עיתונים מלאי פריצות בכמה שקלים בודדים (או אפילו כאלה שמחולקים חינם..) פריצות איומה ברחובות.. כל חנות פלאפונים משולה היום עבורי לבית בושת..
רק להיכנס לקנות מכשיר אפילו יד 2 בכמה מאות ויש לי בית בושת פרטי ביד..

הניסיון אורב מחוץ לפתח הדלת.. 
ואם כל זה לא מספיק.. עזוב שהראש כבר מלא בזוהמה בעשרות אולי מאות אלפי סרטונים שכבר ראינו.. שלא יוצאים בכזאת קלות..

אז הבית בושת הוא כבר בתוך הראש לא צריך אפילו לצאת...

אני כבר 3 ימים לא נכנס לשום אתר ולא משוטט ברחובות (וגם אם כן אין מה לראות הכל ריק) כבר 3 ימים שלא ראיתי מראה לא צנוע, והראש עובד יותר מתמיד ומזכיר ומראה לי בבהירות מדהימה ובאיכות HD את הנפילה האחרונה שלי וזו שקדמה לה ואפילו בנות שהייתי איתן מהימים שהייתי רווק...

חסימה עוזרת לי לא ליפול לא להגיע לזה שוב.. כן.. אבל היא לא קרובה להספיק.. הכל נמצא בתוכי.. בראש שלי..

אוהבים




אתה כמובן צודק - במקרים קיצוניים.

יש אנשים שגם אם ישימו חסימות, וגם אם יזרקו את כל המכשירים האלקטרוניים, וגם אם כל בעל חנות אלקטרוניקה בישראל יקבל את התמונה שלהם עם הוראה מפורשת לא למכור להם דבר, הם עדיין ייקנו אקדח וישדדו חנות אלקטרוניקה וייפלו על משהו.

אבל - וזה מאוד חשוב להזכיר, רוב האנשים, גם האנשים שנופלים - ונופלים הרבה באינטרנט, יכולים להסתפק בחסימות, אימוץ כללי התנהגות דתיים במרחב הציבורי (להימנע מלהסתכל לנשים שלא לצורך - תוך איזון שלא להגזים) וזהו.

אני אישית יכול להעיד על עצמי שזה כל מה שאני צריך. ואני לא מבין עד היום למה אנשים עושים כזה עניין מנשים במרחב הציבורי. אבל הם זה לא אני. כל אחד יש לו את הבעיה שלו.

חשוב לציין את זה כדי שאנשים לא יתייאשו חס ושלום..

בקשר לשאלה אם אנחנו חסרי אונים:
כן ולא.
כן - אתה בנוי להימשך לנשים, ואין לך שום דרך לכבות את המנגנון שמפעיל את זה.
לא - אתה תמיד יכול לשלוט על הסביבה שלך ועל דברים יותר עדינים באישיות שלך: מה החסימה בפלאפון ? כמה פרטי החדר שלך ? כמה נוח החדר שלך ?

זה כמו לשאול אם אתה חסר אונים מול טנק: בוודאי שאתה חסר אונים.
אבל זה שאתה חסר אונים מול טנק לא אומר שאין לך מה לעשות - זה אומר שאתה פשוט מכיר בכך שאתה לא יכול לנצח את הטנק הזה בעצמך - ואתה צריך להיעזר באחרים, למשל - בסינון שיצרו אחרים.
זה תובנה חשובה, וזה קשה להגיע אליה.

שלום, אני robinhood, מומחה בטכנולוגיות סינונים של פורום שמור עיניך.
אני תמיד משתדל לשתף כל טיפת מידע שיש לי, אם אתה מעוניינים לקרוא:
איגוד כל המדריכים שלי בנושא סינון

נערך לאחרונה: לפני 4 שנים על ידי robinhood.

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121533

  • יהודי מתוק
  • רצף ניקיון נוכחי: 16 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 526

קודם כל אני מסכים עם רובין הוד לרוב האנשים זה אכן מספיק..
לגבי מה שכתבת אני חושב שלא הבנת אותי כראוי אין לי כוח להאריך אני רק שואל אותך אחרי שהעולם כל כך מלא בתאווה ובמיניות כמו שהצגת האם אתה מאמין שיש אפשרות כלשהי שלא תיפול? אם לא אז מה אתה מנסה להשיג בתוכנית? אולי להמעיט בנפילות? זה גם אחלה..
אם אתה מאמין שיש אפשרות שלא תיפול לדוגמה על ידי התמדה בתוכנית אז למה אתה מגדיר את עצמך כחסר אונים?
לגבי המסירה של ההתמודדות לאלוקים אף אחד לא הסביר את זה בצורה ברורה אני לא רוצה לחשוד שאתם אומרים משהו הרבה פעמים בלי להבין מה הכוונה שלו למרות שאם זה עוזר לכם אז סבבה גם בלי להבין זה טוב.. אוהב ומעריך!!!

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121536

  • ניסן
  • רצף ניקיון נוכחי: 497 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 422

שלום
אצלי חוסר נאונים זה חוסר כח למול הדימושים.
אתן דוגמא - בחודש האחרון הייתי מאד עמוס בעבודה, ועם לחצים גדולים. לא עשיתי פעולות של תוכנית 12 הצעדים.
מצאתי עצמי פותח סרטונים במחשב  כאשר נשארתי לבד בעבודה.
קול בראש שלי פקד עלי- קשה לך מאד, תשתמש ותהיה לך הקלה. לא יכולתי להתנגד וצפיתי. 
עצרתי בזמן ולא השתמשתי.
בת זוגתי, שמחוברת למחשב שלי ראתה שצפיתי ואיימה להיפרד.
הפעם, בניגוד למצב דומה בעבר, ידעתי מה לעשות. התקשרתי ספונסר והוא החזיר אותי למסלול.
לבד אי אפשר. אמי מכור ואשאר מכור כל חיי. ללא עשיית פעולות, כלומר לעשות מה שאומרים לי בלי לשאול שאלות, אפול בוודאות לזרועות התאווה.
מקווה שהצלחתי להסביר מה זה חוסר אונים = חוסר כח, למול התאווה

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121552

  • דרורR
  • רצף ניקיון נוכחי: 206 ימים
  • מנותק
  • דירוג כסף
  • הודעות: 104

שלום יהודי מתוק ויקר 

 בהתחלה שקראתי את ההודעה/ שאלה שלך. היא עיצבנה אותי. וחשבתי עוד חכמולוג קנטרן. אז המשכתי לקרוא את התגובות שכתבו לך. והתרשמתי מדרך ההתייחסות הסבלנית והרגישה לנושא. ויותר ויותר התחברתי אליך ולשאלה שלך. ועכשיו לא רק שהיא לא מעצבנת אותי, היא מפליאה אותי ומסקרנת.  ואני לומד ממנה גם לגבי עצמי. 
 בעצם, דרך התבוננות, על מה שעכשיו תיארתי לך, זה בגדול מה שקורה לי במסגרת התוכנית ומה שאני לומד לראות ולגלות על עצמי. על איך שאני תופס את המציאות, ועל הפרשנות שאני נותן למקרים ולמצבים השונים. הרבה פעמים הם יוצאים בצורה מוטעת ונוטים למה שהראש שלי מספר..  (לומד בתוכנית להבין שזה קשור לחוויה רוחנית ממנה אני מגיע. והפרשנות שלי משתנה בהתאם מחיבור רוחני טוב, או לחיבור רוחני לקוי).
אז כשאני אומר שאני "חסר אונים", זה בעצם שאני רואה את המגבלה שלי, ואת חוסר היכולת שלי. במקרה שלי היא המגבלה לשים לעצמי גבולות (בעיקר גבולות בריאים, למקרה שלי:wink:). אני חסר אונים מול הראש שלי ומאיך שהוא רואה את המציאות. חסר אונים ליצור חיבור דרך חוויה רוחנית בריאה ומאחדת עם המציאות והאנשים סביבי. וחסר אונים ביכולת לתת לאלוהים מקום חזק ובטוח, בחיי. דרך התוכנית, ויותר מדוייק דרך הקבוצה וחברים לדרך,  אני לומד ונותן לאלוהים ללמד אותי לחיות אחרת. ולומד איך לראות ולקבל את המגבלה שלי וכמה בעצם אני חסר-אונים. על זה אני אסיר תודה. חייתי הרבה שנים בלי יכולת לעשות את זה. עם הרבה שימוש, ועם הרבה סבל. היום אלוהים פותח לי פתח לראות שאפשר לחיות אחרת, גם אם שאני עדיין בכלא, אני מגלה שיש לי במרחב הזה הרבה חופש ואושר פנימי.   מהלב, מאחל, שתמצא את הדרך שלך, ואת מה שנכון בשבילך לחוות חיבור רוחני נכון עם המציאות וכמובן עם אבא אוהב, שהוא באמת, ובאמת אוהב, ושגם אני וגם אתה בנים אהובים. 
 תודה לך שהעזת לשאול, ולברר את הלבטים שלך. ותודה לחברים מאחורי המחשב שמשתפים עם ניסיונם, כוחם ותקוותם.. נוצר לי חיבור לכוח רוחני גדול ממני עצמי

נערך לאחרונה: לפני 4 שנים על ידי דרורR.

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 4 שנים #121600

  • יהודי מתוק
  • רצף ניקיון נוכחי: 16 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 526

טוב תודה רבה חברים על כל התגובות!!
דרור תודה על הברכות!! אני אכן משתדל להבין ולא לקנטר..
משתוקק היקר באמת ההתמודדות עם היצר היא כנראה האתגר אחי קשה בשבילי ובשביל הרבה אנשים ומובן למה התשובה על חטא זה כל כך קשה ואולי באמת הייחודיות בחזרה בתשובה על חטא זה היא הצורך בתשובה כללית בתיקון פגמי האופי בהתעלות רוחנית ובחיבור עמוק יותר לאלוקים(כמו שביקשת שנקרא לו) כמו שציינת שעושים באחד מהצעדים. אני חושב עדיין שכל מה שכתבת זה שמאד קשה להתגבר על התאווה אבל זה לא ההגדרה של חסר אונים..
רק עכשיו ראיתי את סוף התגובה של רובין הוד ומאד התחברתי לדבריו אכן אנחנו חסרי אונים לגבי עצם התאווה כי זהו רצון ה כדי שהעולם יוכל להתקיים כמו שמסופר בגמרא שביטלו את היצר הרע ולא מצאו ביצת תרנגולת בשום מקום ואז הבינו שקיום העולם ועתידו מחייב את הימצאות היצר בתוכנו ולעומת זאת לגבי הנפילות הרבות אנחנו לא חסרי אונים כי בידינו לעשות פעולות כמו סינון שימנעו ליפול וכאן זה תלוי אדם יש אחד שלאחר שהוא שם חסימה הוא כבר לא חסר אונים ויש אדם כמוך מתרפא (אולי) שחייב להיכנס לתוכנית 12 הצעדים ולהכניס את ההחלמה ממש לתוך החיים על ידי קבוצות טלפונים ספונסר וכו וגם אם תשים סינון ותתפלל ותלמד יותר אתה עדיין תהיה חסר אונים.. 
בסופו של דבר ביד כל אדם לחזור בתשובה להחלים להיגמל או איך שתקראו לזה אם הקדוש ברוך העמיד אותנו בניסיון הזה בוודאי שגם נטע בנו את הכוח להתמודד איתו ולנצח בעזרתו וכמובן בעזרת ה..
"אין הקדוש ברוך הוא בא בטרוניא עם בריותיו"
מוזמנים לחלוק על הבנתי אם בא לכם..
שנזכה כולנו לחזור בתשובה שלימה ולהיגמל מכל החוסר אונים הזה כל אחד בדרכו ופעולותיו!!!
חזקו ואמצו אוהב אתכם!!

תגובה: האם אנחנו באמת חסרי אונים??? לפני 2 שנים, 11 חודשים #135837

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 222 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2069

מקפיץ
לדעתי כל אחד והחוסר אונים שלו
בני יעקב אומר; חוסר אונים - זה פעולה נגד הערכים שלנו [שהתחנכו, למדנו, דת...]

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.86 שניות

Are you sure?

כן