ברוכים הבאים, אורח

החלמה מזוית שונה
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: החלמה מזוית שונה 759 צפיות

החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 11 חודשים #112645

בס"ד

אחד מפלאי טבע האדם היא היכולת המופלאה שיש לנו לגלות כוחות נעלמים האצורים בתוכנו בלי שנדע מהיכן הם באו. כך גם היו חיי בתוך מחלת ההתמכרות. אותה מחלה ארורה ששאבה ממני את לשד כוחותי ואילצה אותי להיות אישיות רבת אנפין בעלת כושר אקרובטי מיוחד במינו. רכבת ההרים האימתנית של חיי דהרה בדרך חתחתים נוסקת לגבהים וצוללת תהומות. פעמים רבות חשתי את פעימות נשימותיה האחרונות המזדעקות להן במעלה ההר סוחט כוחות כמעט רגע לפני העצירה הסופית, או  אז הצלחתי איכשהו לסחוט את טיפות הדלק האחרונות לפני הירידה הגואלת וחוזר חלילה.


למרבה האירוניה היו אלו חיים ססגוניים ביותר. לא היה בהם כמעט רגע דל. האובססיה וסערות הנפש סחטו את דוושת הדלק עד תומה מבצעים שלל תרגילי אקרובטיקה מעוררי השתאות. הצד השווה שבכל זה הייתה הנואשות הנוגעת ללב. השקעת כוחות אדירים לריק ומפח נפש די תמידי.

כאשר התחלתי להגיע אחרי שנים רבות אל המנוחה והנחלה כשגיליתי את הבעיה ואת פתרון הצעדים, היו אלו כמים קרים על נפש עייפה. המפגש עם רבים וטובים החולקים את אותה בעיה, ניקז את הררי הצער וכאב ופינה את מקומם לתחילתה של החלמה ובניה אישית מחודשת. אפשר לומר כי האובססיה והתלות במחלה על שלל צורותיה עשו סוג של טרנספורמציה חיובית והסיטו את הצורך הנואש של תלות רגשית מצריכת תאווה לחיבור חיובי לתכני בניה אישית וקשר בין אישי המבוסס על צמיחה הדדית של חברים המתמודדים עם אותו הצורך.

במשך כארבע שנים עברתי מסע קסום של גילוי מחדש. יצירת קשרים חדשים עם אנשים מופלאים חברים לסוד ולשיתוף,. פגשתי חברים מיוחדים במינם מן המעגל הרחוק והקרוב ביותר לחיי אשר חלקו עימי את הכמוסים שבסודותיהם, היינו לחבורה דיסקרטית ואמיתית הקשורה בקשר אמיץ כמו אותם אנשים ששרדו את טביעתה של אוניה. השתתפתי פעמים רבות בקבוצות והרגשתי חלק ממשהו גדול ונפלא שהקרין על כל אישיותי.

יחד עם שיפור עצום בכל תחומי החיים עדיין נותר לו הצורך המתמיד בתחזוק אותה תלות חיובית כטיפול מונע בכדי שלא לשוב אל אותו מקום בו הייתי. לא קל היה במיוחד לאיש כמוני להישאר באופן קבוע בתוך מערכת הדדית הדורשת פתיחות ושיתוף תמידי. כך גם הפחד התמידי מפני נפילות וסערות רגשיות שלמרות שהלכו ופחתו היו קיימות באופן די מתמיד ממשיכות לסחוט את האנרגיות וגורמות נזק וחורבן לסביבה. הצורך הקבוע לחיבור ושיתוף עם אחרים וביצוע פעולות יומיות קבועות לא היה קל עבורי. גם כשעמדתי במטלות ועשיתי את המתבקש עדיין הרגשתי סערות פנימיות למרות שהיו בעצמה נמוכה, על אחת כמה וכמה שבזמנים רבים לא תחזקתי בצורה סדירה את הקשר עם חברים ועשיית הצעדים, דבר שגרם לעליות ומורדות במצב הרוח ובמדדי התאווה. היו לי גם נפילות אחרי תקופות משמעותיות של נקיון, הגדולה שבהם כמעט שנתיים וחצי. לא קל לחיות חיים של תלות ודריכות תמידית, לא קל גם לחשוש כל יום מחדש מפני הנפילה הממשמשת ובאה כל יום רק להיום...

לפני יותר משנתיים התחלתי בטיפול תרופתי מינורי של תרופה ממשפחת נוגדי דיכאון וחרדה. משפחת תרופות אלו משפיעה גם על האובססיה ואני מרגיש צורך לשתף את תחושותי בכדי להציג זווית נוספת של נסיון כח ותקווה לאלו שהדבר יכול לעזור להם.

(חשוב לי להדגיש מנסיוני כי עבור מכורים כמונו הצגת כל סוג של פתרון שעבד או שלא עבד עבור מישהו יכולה להיות הרסנית. הקושי להתמודד עם מי ומה שאנו, גורם לנו פעמים רבות לברוח מההכרה בבעיה ולהיתלות במקסמי שווא. לכן אני מדגיש כי אין בהצגת הדברים מישום קביעת עובדות חד משמעיות אלא נסיון כנה להצגת הדברים מנקודת הראות וההרגשה שלי. לא בטוח שהדברים יועילו לאחרים כפי שהועילו לי וגם לא בטוח שהם ימשיכו להועיל עבורי לתמיד. אנחנו חיים תמיד בסוג של ניסוי וטעיה / תהיה)

ההשפעה הראשונה שישנה לטיפול זה היא הפחתת האובססיה בצורה דרמטית עד לחלוטין כמעט (תלוי בסוג ובמינון) לא עוד צורך קבוע בחיפוש ריגושים על כל צעד ושעל. המנוע ההיפראקטיבי שפעל ללא הרף אי שם בתוך המוח הפך לשקט ורגוע יותר. הטורים הגבוהים שעלו וירדו בצורה בלתי סדירה יוצבו והחלו לעבוד יחסית רגוע. התאווה וגרורותיה שהיו אי שם בראש סדר העדיפויות ירדו למקום נורמלי וסביר. ייתכן שיהיו כאלו שהדבר יפריע להם אבל כאחד שבמשך שנים רבות סבל מנחת זרועה של התאווה אני מרגיש נהדר עם האיזון הזה למרות שאולי הוא פחות יותר מהנורמה.

בנוסף לכך הפחתת האובססיה נותנת את האפשרות לעמוד על הרגליים לבדך ללא צורך נואש בתלות הדדית קבועה. (כמובן חוץ מהתלות היומית של 10 שניות בנטילת הכדור…) לחיות כמו רוב האנושות שחייה חיים רגשיים קבועים בלי סערות ומצבי רוח משתנים. אירועים די פשוטים שהיו בעבר מקפיצים וסוחפים אותי למערבולות הפכו לאירועים שבשגרה. אין לי צורך לשתף שיתופים נואשים מלאי כאב ותסכול בכל מה שקורה סביבי. החיים הפכו לפשוטים יותר. פתאום אני מרגיש כשווה בין שווים ורואה את החיים באותה צורה כפי שרואים רוב האנשים בעולם.


היו זמנים שחשבתי שאני מפספס משהו בשלווה הזו. שהריגוש התמידי הזה הוא החיים עצמם. במחשבה שניה ובמשך הזמן למדתי שהסערות ההם לא רק שאינם האידיאל שבחיים אלא הם המפריע הגדול שלהם עבורי. עובדה היא שכשאני מתבונן בשנתיים האחרונות היו אלו שנים של עשיה לא פחותה מהשנים שקדמו להן, אפשר לומר בוודאות שאף יותר מהן. הספקתי בהן הרבה יותר ממה שהספקתי בשנים שקדמו להן בכל בחינה שהיא. היציבות היא כר פורה לצמיחה כאשר אינך צריך בכל כמה ימים להתמודד עם מצבי רוח וסערות. מי מדבר כבר על נפילות שריסקו אותי והשליכו אותי לקרקעית כדי להתחיל ולטפס שוב למקום בו עמדתי קודם. וכן, אני בהחלט מצליח לחוות חוויות בחיי. החיים ססגוניים וצבעוניים ואינם צבועים בשחור ולבן.

אני צריך לציין את היכולת ההולכת וגדלה להכיל את בני המשפחה שלי. אם בעבר היו תקופות רבןת מאד של הסתגרות והפיכה לפקעת של עצבים ורגשות, היום תקופות אלו הולכות ומצטמצמות משמעותית. יש לי יותר יכולה להיות איש שיחה נוכח ומקשיב.

אנו נוטים לפעמים להתרפק על ימים קשים. להיזכר בערגה בהתמודדוית הירואיות עם סערות וקשיים. במחשבה שפויה וריאלית מסתבר שלא כל מה שאינו נורמלי הוא גם הטוב ביותר. הצורך האקסטרימי הזה לחיות את החיים על הקצה נובע גם הוא מסוג של התמכרות כלשהי. בפועל, ההתמודדויות ההם היו קשות מנשא ולא הביאו עימם כמעט צמיחה. משפטים כמו "לצמוח מתוך הכאב" עד כמה שהם נשמעים מרגשים ומטלטלים, הרבה אינם משקפים תמיד את האמת הנכוחה במיוחד כשהכאב אינו כאב הנובע מההתמודדות עם האתגר אלא מבעיה אישית הגורמת לאותו אתגר. לא נשמע הגיוני להימנע מנטילת משככי כאב כדי לעבור את היום עם האתגר המרגש של פעילות רגילה יחד עם כאבי ראש...


כמו בכל דבר גם כאן יש את כף המאזניים בה יש לשקול את צדדי החיוב והשלילה. התלות בחומר כימי מול תלות באחרים וחשיפה מתמדת של כל התרחשויות החיים בפני אחרים. השלכות תופעות הלוואי של נטילת כדורים (למרות שאצלי הם די מינוריות ב"ה) התמודדות מתמדת עם התאווה וצורך לדריכות כל הזמן מול כל פיתוי וכהנה וכהנה צדדים נוספים שאולי ישנם.

לסיום, חשוב לי להדגיש שוב את הערכתי הכנה לתכנית הצעדים וליכולות המופלאות והמוכחות שלה. כל כוונתי בפוסט זה לנסות ולהציג זוית נוספת של פתרון אפשרי עבור אלו שיבחרו ויצליחו בו. בתפילה ותקווה שיבחר כל אחד את המועיל לו ויגיע אל המקום הנכון עבורו.

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 11 חודשים #112647

  • אבי גולן
  • רצף ניקיון נוכחי: 208 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 4248
תודה על השיתוף,
מתגעגעים אליך פה,
ושוב תודה.
אֲנִי מַאֲמִין בֶּאֱמוּנָה שְׁלֵמָה. שֶׁהַבּוֹרֵא יִתְבָּרַךְ שְׁמוֹ הוּא בּוֹרֵא וּמַנְהִיג לְכָל הַבְּרוּאִים. וְהוּא יכול בכוחו לתת לי עוד יום נקי ומפוכח.

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 11 חודשים #112650

  • חוסידל
  • רצף ניקיון נוכחי: 2917 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אוי מיין וועלט .....
  • הודעות: 440
אדם יסודו כתב on 23 מאי 2018 10:09:
כמו בכל דבר גם כאן יש את כף המאזניים בה יש לשקול את צדדי החיוב והשלילה. התלות בחומר כימי מול תלות באחרים וחשיפה מתמדת של כל התרחשויות החיים בפני אחרים. השלכות תופעות הלוואי של נטילת כדורים (למרות שאצלי הם די מינוריות ב"ה) התמודדות מתמדת עם התאווה וצורך לדריכות כל הזמן מול כל פיתוי וכהנה וכהנה צדדים נוספים שאולי ישנם.

לסיום, חשוב לי להדגיש שוב את הערכתי הכנה לתכנית הצעדים וליכולות המופלאות והמוכחות שלה. כל כוונתי בפוסט זה לנסות ולהציג זוית נוספת של פתרון אפשרי עבור אלו שיבחרו ויצליחו בו. בתפילה ותקווה שיבחר כל אחד את המועיל לו ויגיע אל המקום הנכון עבורו.



אתה כותב על תלות בחומר כימי מול תלות באחרים, ולא מפרט מספיק בקשר לתוכנית שהיא יותר תלות באלוהים בלבד, וכשגם החברים והספונסר הם רק חולים כמוני,
חשוב לי לדעת אם מנסיונך עשית דרך גם שם,
כי אני שוקל טיפול אצל מטפל לעזרה ברעשים ויכוחים ועוד פגמי אופי שאני סובל מהם

תודה
אבא אוהב גילה לי את האור ברח' ניסן תשע"ה בכנס של שמור עיניך

נאר אמונה אין בורא כל עולמים...ומבלעדי עוזך ועזרתך אין עזרה וישועה

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 11 חודשים #112651

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

תודה לך אח יקר, אין מילים להעריך את הכנות, לבוא ולהודות בכך שיש לי בעיה ושיש לי צורך לקבל עזרה, גם אם מדובר על עזרה שמבחינתי היא "עשר שניות בבוקר", אבל מבחינת הסטיגמה בחברה שלנו היא גדולה ומפחידה. בתור אחד שהיה איתך בחלק גדול מהמסע, אני מעריך אפילו יותר את הפוסט הזה.

חשוב לי לנצל את זה שהעלת את הנושא, לומר שזה לא "החלמה מזוית שונה", אלא החלמה מאותה זוית בדיוק, ואסביר את כוונתי.

יש פתגם שאומר שאם יש לי רק פטיש בארגז כלים, אז כל בורג נראה לי כמסמר. בעולם שלנו ישנן הרבה הפרעות נפשיות, אבל אצלי כמכור - כל בעיה נראית כמובן התמכרות. ולא היא. ישנם אנשים שסובלים מOCD, ישנם מחרדה, דיכאון וכן הלאה וכן הלאה. אצל חלק מאותם אנשים הבעיה נוגעת גם בעיסוק מוגבר בפורנו והתנהגויות מיניות הרסניות אחרות ואצל חלק לא, וישנם גם שסובלים מ"תחלואה כפולה".

עבורי כמכור, אני מקלטג אוטומטית את כולם כמכורים ובטוח שעבור כולם הפיתרון הוא תוכנית הצעדים, אבל זה לא נכון. מי שיש לו בעיה של כפייתייות (OCD למשל) יכול וצריך לפנות לטיפול שמתאים עבורו. זה שיש לי פטיש, לא אומר שהבורג שלו הוא מסמר, ולא בטוח שאפשר פשוט לדפוק עליו חזק עד שהוא יוברג למקום הנכון.

יתירה מזו, גם מי שסובל מהתמכרות נטו, עדיין יכול להיעזר רבות באנשי מקצוע לסוגיהם. זאת לא המצאה שלי, זה נכתב שחור על גבי לבן בספר הגדול, ואני מצטט:

"אין זה אומר שאין אנו מתחשבים באמצעי הבראה אנושיים. א-לוהים העניק לעולם שפע של רופאים טובים, פסיכולוגים ומומחים מכל הסוגים. אל תהסס להביא את בעיותיך הבריאותיות בפני אנשים אלו. רובם נותנים הרבה מעצמם על מנת שהבאים אליהם יזכו במוח וגוף בריאים. נסו לזכור שלמרות שא-לוהים עיצב ניסים למעננו אין עלינו להפחית מערכו של רופא טוב או פסיכיאטר. לעתים קרובות שירותיהם בעלי חשיבות ללא תחליף בטפלם באדם חדש ובמעקב אחר המקרה שלו לאחר מכן".

אם הייתי בכל זאת רוצה להעיר הערה אחת על הדברים שלך, זה טיפה על הכיוון שבו אתה משתדל להבהיר שוב ושוב שאתה לא נגד הצעדים, אבל דוקא מכך עלול להשתמע קצת ההיפך... למעשה המסר שלך הרבה יותר פשוט: באת לתוכנית, עשית מהפך בחיים, היית נקי תקופות משמעותיות ביותר, ובסוף מצאת שלמעשה אתה צריך כעת טיפול תרופתי. 

מקווה שהועלתי.

הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 11 חודשים #112652

  • אח-שמח
  • רצף ניקיון נוכחי: 2855 ימים
  • מנותק
  • חבר ותיק
  • הודעות: 75

שלום לך
אני לא מכיר אותך ואולי דווקא לכן זה יעזור להתייחס לגופם של דברים בלי גופו של אדם. אני ימנע מנקיטת עמדה לגבי המקרה הפרטי שלך יען קטונתי וכמו שציינתי אני לא מכיר אותך אבל אציע את הדברים איך שאני רואה אותם ולפי דעתי חשוב שיאמרו.

להבנתי אתה מתאר תגובה פיזיולוגית של הגוף לחומר כימי כלשהוא שאיזנה אותך ואת סערות הנפש שלך וגם דיכאה את החשק המיני בצורה כזו או אחרת.
אני ממש מתנגד לקריאת התגובה הפיזיולוגית הזאת בשם "החלמה" ולא בגלל שאני חושב שמה שאתה מתאר היא לא התנהגות מחלימה אלא כי בשבילי החלמה היא משהו שאני עובד עליו ומשקיע בו ואני קונה את העבודה הזו לקניין נצח.

המשמעות היא שגם אם אני יפול היום העבודה העצמית שעשיתי והקומה הרוחנית שצמחתי לא הולכת לשום מקום.
מאידך אם אתבסס על חומר כימי מכל סוג שהוא, ברגע שאפסיק לצרוך אותו כל הבניין שלי יתמוטט. התשוקה תחזור התנועות הקיצוניות בנפש יחזרו אף הם.
לכן בלי להתייחס לגופם של דברים (תלות בקבוצות והצורך להיות בסערה תמידית) אני חושב שיש כאן טעות יסודית בהגדרה של הדברים.

חשוב לי להדגיש שאני מכיר כמה חברים שמעבר להתמכרות שלהם סבלו גם מחוסר איזון רגשי שנפתר באמצעים כימיים (כדורים בלע"ז) וכל פעילות של החלמה לא עזרה להם לפתור את חוסר האיזון הזה כמו שקבוצה לא תחבוש לי רגל פצועה
ומכמו שסוד ציטט את הספר הגדול בנושא העזרה המקצועית במקרים נצרכים.

החיבור האולי טבעי שאנו נוטים לעשות בין התמודדות נפשית לבעיית ההתמכרות ונספחיה לא בהכרח נכונה וכמו שציינתי אני מכיר לא מעט מקרים שמחוסר ידיעה חוסר האיזון הנפשי התפרש על ידי החברים הנ"ל כספיחי ההתמכרות ורק הזמן והאכזבה מאי התועלת של 12 הצעדים לפתרון אי האיזון הנפשי עזרה להם להבין שיש להם רגל פצועה שאם הם לא ילכו לרופא היא לא תיחבש מעצמה.


אם אלוהים נראה רחוק לפתע, מי זז?

נערך לאחרונה: לפני 5 שנים, 11 חודשים על ידי אח-שמח.

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 10 חודשים #112734

  • נתן 01
  • רצף ניקיון נוכחי: 2260 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1785
סוד הכניעה כתב on 23 מאי 2018 14:22:

יתירה מזו, גם מי שסובל מהתמכרות נטו, עדיין יכול להיעזר רבות באנשי מקצוע לסוגיהם. זאת לא המצאה שלי, זה נכתב שחור על גבי לבן בספר הגדול, ואני מצטט:

"אין זה אומר שאין אנו מתחשבים באמצעי הבראה אנושיים. א-לוהים העניק לעולם שפע של רופאים טובים, פסיכולוגים ומומחים מכל הסוגים. אל תהסס להביא את בעיותיך הבריאותיות בפני אנשים אלו. רובם נותנים הרבה מעצמם על מנת שהבאים אליהם יזכו במוח וגוף בריאים. נסו לזכור שלמרות שא-לוהים עיצב ניסים למעננו אין עלינו להפחית מערכו של רופא טוב או פסיכיאטר. לעתים קרובות שירותיהם בעלי חשיבות ללא תחליף בטפלם באדם חדש ובמעקב אחר המקרה שלו לאחר מכן".

מקווה שהועלתי.


תודה סוד על הדברים.
זה נכון לגבי הפרעות אחרות שהם אינם התמכרות. כתוב שחור על גבי לבן בביג בוק שרק חוויה רוחנית יכולה להועיל להתמכרות.
אין ספק שהספר בעד ללכת לטיפול לבעיות נוספות מלבד ההתמכרות. זה גם חלק מצעד 2.
בהצלחה לכולם

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 10 חודשים #112735

  • נתן 01
  • רצף ניקיון נוכחי: 2260 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 1785

תודה אדם יסודו. 
אתה יכול לשתף אותנו האם היום אתה גם עובד תכנית? האם הכדורים עוזרים לך לעוד בעיות (פגמי אופי, ניתוק מכוח עליון וכו'), ולא רק לתאווה שהיא הפתרון בעצם?
תודה על תשובתך. 

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 5 שנים, 10 חודשים #112775

  • זיו מציע
  • רצף ניקיון נוכחי: 1196 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • אני מציע את עצמי לפניך לעשות בי ככל שתרצה
  • הודעות: 335

אדם יסודו!! מה קורה אח שלי?
תודה על השיתוף. זה מעשה אצילי מצידך, לחזור לפה ולשתף בדרך הייחודית שלך (אגב, לכל אחד יש דרך ייחודית לו... ) . קיבלתי הרבה. 
שה' יהיה איתך. 

את רוב הדברים העברתי,
נשאר רק עוד ארגז אחד,
כדי להרים אותו, אני צריך עזרה.
שמימית.
(אביתר בנאי)

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 3 שנים, 9 חודשים #124390

שלום לכל החברים היקרים המסתופפים באתרא קדישא הדין.

בהמשך לפוסט המובא כאן מלפני שנתיים חשוב לי להדגיש ולומר כי למרות שבחסד אלוקים הדברים אכן מועילים לי כפי שכתבתי. אין לי כל ספק כי לו לא הייתי עובר את הדרך המופלאה שעשיתי כאן ובקבוצות S.A. בהם השתתפתי כמה שנים ולולי המודעות העצומה שקיבלתי עם השקעה רבה בתכנית 12 הצעדים לא הייתי זוכה כנראה להחלמה למרות הטיפול התרופתי.

עובדה היא שגם לפני שהכרתי את תכנית 12 הצעדים לקחתי למשך תקופה קצרה את אותו טיפול תרופתי וזה לא ממש הועיל הרבה להתמכרות. למרות ההקלה מהאובססיה שהייתה אז. כך שהנסיון שלי מראה שלא כדאי לוותר על התכנית הנפלאה של 12 הצעדים עם המודעות העצמית שהיא נותנת והכלים שהיא מספקת כדי לזהות את הטריגרים לתאווה.

בכל מקרה אנשים יקרים מאחל לכולכם הצלחה והחלמה.
נערך לאחרונה: לפני 3 שנים, 9 חודשים על ידי אדם יסודו.

תגובה: החלמה מזוית שונה לפני 3 שנים, 9 חודשים #124392

  • ניסן
  • רצף ניקיון נוכחי: 497 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 422

תודה רבה על השיתוף של הנסיון, עוזר לי מאד לרצות להמשיך.
אני עובד כיום על צעד 4, ומה שאני מגלה על עצמי מפחיד אותי, גורם לי לחרדות עצומות עד כדי חוסר שינה וכאבים פיזיים.
יצרתי לעצמי עולם בו אני מתבוסס ברחמים עצמיים, פחדים לא מציאותיים, טינות שגורמים לי לברוח לזרועותיה המושטות של התאווה.
הראש אומר לי שרק מנת הסימום של התאווה תעזור לי, ובשיל מה אני צריך להשקיע מאמץ גדול כל כך בתוכנית.
מתפלל לאלוקים שיתן לי את תעצומות הנפש להמשיך בתוכנית

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.60 שניות

Are you sure?

כן