ברוכים הבאים, אורח

לא רוצה או לא יכול?
(0 צופה) 
  • עמוד:
  • 1

נושא: לא רוצה או לא יכול? 1002 צפיות

לא רוצה או לא יכול? לפני 6 שנים, 2 חודשים #110330

  • סוד הכניעה
  • רצף ניקיון נוכחי: 2477 ימים
  • מנותק
  • מנהל
  • הודעות: 4172

יש סיפור על תלמידי הבעש"ט (כמדומני) שישבו בלילה בבית כנסת ולמדו, ופתאום נכנס גוי שהתחנן שהם יעזרו לו להוציא את הסוס שלו שנתקע בבוץ. הדבר כמובן לא קרץ להם, לצאת מבית הכנסת המחומם אל הרחוב הקפוא ולעזור לגוי למשוך סוס משלולית בוץ, אז הם אמרו לו שהם לא יכולים. הגוי הסתבר כלא טיפש והוא הפטיר לעברם "אתם יכולים, אבל אינכם רוצים".

את הסיפור הזה שמעתי הרבה פעמים כדי לחזק אותי ולעודד אותי שיש לי כח ואני יכול להתגבר על כל אתגר שעומד בפניי, וכל פעם שאני אומר "אני לא יכול" זה בעצם תירוץ, כי אני יכול רק שאני לא רוצה. אכן, סיפור יפה בעל מוסר השכל, שתפקידו לדחוף אותנו לנסות עוד ועוד ולא להתייאש מתוך תירוץ של "אני לא יכול", כי זה תלוי רק בנו וברצון שלנו.

אבל האם הסיפור הזה נכון תמיד? האם אין שום דבר שהוא מעבר לגבול היכולת שלי? האם אלוקים לא ברא אותי כאדם מוגבל שצריך לדעת לא רק את המעלות שלו אלא גם את הגבולות שלו? הרי היחיד שהוא בלי גבול זה אלוקים, ואני בן אדם אז ברור שיש גבולות ויש דברים שאני מאוד רוצה - אבל פשוט לא יכול...

ישנה אימרה מפורסמת לפיה מסירות נפש יכולה לגרום לבן אדם לקפוץ מגג בנין גבוה אל הרחוב, אבל שום מסירות נפש לא יכולה לגרום לאדם לקפוץ מהרחוב אל גג הבנין. הרצון של האדם יכול להיות חזק כל כך שהוא מוכן למות בקפיצה מהגג, אבל למרות זאת, הרצון לא יעזור לו אם ירצה לעשות את הכיוון ההפוך, מהסיבה הפשוטה: זה לא קשור לרצון, הוא פשוט לא יכול.

במשך כל השנים של ההתמודדות עם הנפילות הייתי בטוח שהדברים של אותו גוי נכונים עבורי: אני יכול רק שאינני רוצה מספיק, עד שהגעתי לכאן ופתחו לי את העיניים כשהסבירו לי שזה בדיוק הפוך: אני רוצה אבל לא יכול. מה הכוונה "אני לא יכול"? הכוונה היא שאם אני רוצה להגיע מהרחוב אל הגג, אצטרך לטפס במדרגות, לקחת את המעלית, או לבקש ממישהו שיזרוק לי חבל מלמעלה. זה לא שאני לא יכול להגיע אל הגג, ברור שאני יכול, אבל אני לא יכול לקפוץ לשם בכוחות עצמי. אם אמשיך לנסות לקפוץ שוב ושוב זה לא ישנה את העובדה שזה פשוט למעלה מכוחותיי, ואם היה לי קצת שכל הייתי מבין את זה לבד אחרי שניסיתי מאות פעמים וזה פשוט לא עבד.

לכולנו יש משימה: לעלות למעלה ולהגיע אל הגג. אם קיבלנו את המשימה - אנחנו יכולים לבצע אותה, על כך אין ספק. כל השאלה היא באיזה דרך. יש כאלו שהם סופרמן ויכולים פשוט לעוף למעלה הישר אל הגג, אבל אצל אחרים זה לא בדיוק ככה והם לא יכולים לעשות את זה בכוחות עצמם. יש כאלו שצריכים לעלות במדרגות (אולי מטאפורה לעבודה של הצעדים), יש כאלו שצריכים מישהו שיזרוק להם חבל מלמעלה (אולי עזרה של איש מקצוע או חבר), יש כאלו שצריכים לעלות במעלית (אולי פשוט להתקין סינון כדי שהפיתוי לא יהיה זמין כל כך). במילים אחרות: אם כבר ניסית לבד כל כך הרבה פעמים ולא הצלחת, זה כנראה לא שאלה של כוח רצון בלבד, ואתה צריך כעת שינוי גישה. לא משנה מה הכלי הנוסף שכל אחד צריך להשתמש בו, אבל כדי להצליח צריך עזרה נוספת.

הכינוי שלי הוא 'סוד הכניעה' ואני מכור בהחלמה. בחסד א-לוהים - לגמרי לא מובן מאליו - אני נקי מאז כ"ו בכסלו תשע"ב, כל יום - רק להיום.

הסיפור האישי שלי: goo.gl/mShRFs

תגובה: לא רוצה או לא יכול? לפני 6 שנים, 2 חודשים #110367

רציתי להוסיף משהו יפה שחשבתי-

פעם ראיתי פרסומת לאיזה מכון גמילה מסיגריות, נניח קוראים לו אלברט,  שכתוב שם:
     "אני יכול להפסיק לעשן אבל אני לא רוצה"  ואז הם הוסיפו "אז שתרצה תפנה לאלברט".

ונראה לי שהמסר נכון גם אלינו, שהפיתרון הוא לא לרצות להפסיק חזק חזק.
          אלא  באמת לפנות למי שיכול לעזור לנו ובעזרת ה'..

וגם שאם יש מישהו שיודע למי לפנות ולא פונה, זה סימן שהוא לא באמת רוצה להפסיק

תגובה: לא רוצה או לא יכול? לפני 2 שנים, 9 חודשים #137368

  • דייב 2
  • רצף ניקיון נוכחי: 194 ימים
  • מנותק
  • דירוג פלטיניום
  • הודעות: 2067

להקפיץ

  • עמוד:
  • 1
זמן ליצירת דף: 0.50 שניות

Are you sure?

כן