הירשם לטבלת תשעים ימים, כאן.

לצפייה בטבלה לחצו כאן

לאחר ההרשמה, מלא את היום הנקי הראשון, ועדכן לפחות פעם בשבוע – או ששמכם יהפוך לאדום בטבלה. מי שלא מעדכן במשך שבועיים, שמו מוסר מהטבלה. ככל שחולפים הימים, אתם מתקדמים ברמות ומקבלים "תגמולים וירטואליים" ומסרי עידוד במייל. המערכת הזאת עוזרת מאוד לרבים לגלות שהם באמת יכולים לחיות ללא תאווה. בדקו את טבלת תשעים הימים ותראו בעצמכם כמה אנשים משתמשים בה בדרכם למשוכת תשעים הימים. הוסיפו את שמכם היום והצטרפו להצלחה.

מחקר מדעי שנעשה באחרונה מצא שלוקח תשעים יום לשנות את הנתיב העצבי שיוצרות התנהגויות של התמכרות במוח. המחקר הראה שאם מכור נמנע מאותן התנהגויות במשך תשעים יום, יהיה לו קל בהרבה לעצור גם את דפוסי החשיבה של ההתמכרות. הרבה מחקרים דומים נוספים הראו כי ככל שאנו רחוקים יותר מההתנהגויות הקשורות להתמכרות, כך הן שולטות  פחות על נתיבי העצבים שההתמכרות חצבה במוחנו.

בכל העולם, חברי קבוצות 12 הצעדים, העוזרות להיגמל מהתמכרויות, מקבלים אסימון החלמה אדום כשהם מגיעים לתשעים יום. מושג תשעים הימים נמצא גם אצל חז"ל. ההלכה אומרת שאם אדם אינו בטוח אם אמר או לא אמר "ותן טל ומטר", עליו לחזור על תפילת שמונה-עשרה. אבל אחרי שלושים יום, כבר לא צריך לחזור על שמונה-עשרה כשיש ספק, כי ההנחה היא שמוחו כבר התרגל לומר את הברכה. שלושים ימים פירושם תשעים תפילות שמונה-עשרה! חז"ל ידעו שנדרשות תשעים חזרות על דבר בשביל להרגיל אליו את מוחנו. גם האות צ' בעברית – המסמלת צדיק, שווה תשעים בגימטריה.

אבל כדאי לזכור שהמסע הזה, בן תשעים הימים, לא בהכרח יהיה קל. אדם מכור יחווה כמעט תמיד תופעות נסיגה – דיכאון, עצב ותשוקות למשכי זמן משתנים. מדי פעם אולי  תרגישו שהמאבק קשה מנשוא, עד כדי חוויה של טעם ה"מוות". אבל התחושות האלה אף פעם לא אורכות יותר משעות ספורות בכל פעם. הן באות בגלים. ואף מעשה גבורה לא יכול לקרות בלי מידה כלשהי של מסירות נפש.

הידיעה מראש בנוגע לאפשרות של תסמיני הגמילה יכולה להקל על ההתמודדות איתם לכשיקרו. אם תאמינו, כפי שכה רבים חוו על בשרם, שאחרי תשעים יום תרגישו הרבה יותר משוחררים מההתמכרות, תוכלו למצוא בתוככם את הכוח להחזיק מעמד, ויהי מה! רבים בקהילה הגיעו לתשעים יום, ובהמשך הדרך הצליחו להגיע לשחרור מהתמכרותם.

את תשעים הימים יש לעבור יום אחר יום, יום ביומו. איננו יכולים היום לאכול או לישון בשביל מחר, וגם איננו יכולים להישאר נקיים בשביל מחר. מכור אחד שנשאר נקי כבר עשרים שנה אוהב לומר, "רק להיום, לא אפעל על התאווה, גם אם ישבני ייפול!" (וכמו שאתם בטח מנחשים, הוא אף פעם לא נפל... Smile)

אחד הדברים שיכולים לחזק כל אחד בדרך להישג תשעים הימים זו ההבנה של החלופה הכואבת. אם נמשיך ליפול, יכול להיות שנמצא את עצמנו נאבקים כל החיים. מאידך, אם נחזיק תשעים יום בלי ליפול, על אף שהאתגר לעולם לא ייעלם לגמרי, אחר כך יהיה הרבה יותר קל. מוטב להיאבק תשעים יום מאשר תשעים שנה, לא?

יצרנו טבלת תשעים ימים, שתעזור לכם לעקוב אחרי התקדמותכם. ראשית יש להירשם ולמלא את היום הנקי הראשון, ואז צריך לעדכן לפחות פעם בשבוע – או ששמכם יהפוך לאדום בטבלה. מי שלא מעדכן במשך שבועיים, שמו מוסר מהטבלה. ככל שחולפים הימים, אתם מתקדמים ברמות ומקבלים "תגמולים וירטואליים" ומסרי עידוד במייל. המערכת הזאת עוזרת מאוד לרבים לגלות שהם באמת יכולים לחיות ללא תאווה. בדקו את טבלת תשעים הימים ותראו בעצמכם כמה אנשים משתמשים בה בדרכם למשוכת תשעים הימים. הוסיפו את שמכם היום והצטרפו להצלחה.

בנוסף, על מנת לעזור לכם במסע ולספק מסגרת של תמיכה קבוצתית למשך תשעים הימים, ומעבר להם, הקמנו לוח בפורום, שבו אפשר לפרסם יומן של המסע מדי יום, או בכל מספר ימים.
השימוש בפורום למסע תשעים הימים – ומעבר – יעניק לכם המון חיזוק ויהווה השראה גם לאחרים בקהילה. הוא גם יעזור לכם לעקוב אחר התקדמותכם וייצור מידה מסוימת של ערבות הדדית עם שאר הלוחמים, אותם מהר מאוד תתפסו כ"משפחה הרוחנית" שלכם. בנוסף, הצטרפות לפורום מאפשרת לכל אחד גם לחזק אחרים, דבר שכשלעצמו הוא מרכיב חשוב בהחלמה.

החוקים

  • העדכונים נעשים באופן יזום על ידי כל משתמש. הטבלה זוכרת באופן אוטומטי כמה ימים אתה נקי ובאיזו רמה אתה נמצא בכל פעם שאתה מעדכן.
  • כל חבר בטבלה חייב לעדכן פעם בשבוע לפחות.
  • חבר שאינו מעדכן מעל שבוע, שמו נצבע באדום.
  • חבר שאינו מעדכן במשך שבועיים, שמו מוסר מהטבלה. (שם שמוסר מהטבלה נשאר בבסיס הנתונים שלנו, כך שאתם יכולים תמיד לחזור לטבלה על ידי הירשמות בשם המשתמש שלכם, לחיצה על "ערוך פרופיל" ואז על "החזירו אותי לטבלה").
  • לעדכון הטבלה, בחרו "עדיין נקי" ואז לחצו על "עדכן טבלה".
  • אם הייתה לכם נפילה, ח"ו, לחצו על "נפלתי" ובחרו את תאריך הנפילה ותאריך התחלה חדש. הימים שצברתם עד עתה יתווספו לעמודת הימים המצטברים בטבלה שלכם.

מה נחשב ל"נפילה" שדורשת התחלת ספירה מחודשת?

צריך להבחין בין "מעידה" ל"נפילה". מעידות לא דורשות להתחיל ספירה מחודשת, ונפילות כן. "נפילה" מוגדרת כאחד המצבים הבאים:

  1. אוננות מכוונת
  2. צפייה מכוונת באתרים לא ראויים
  3. חיוג מכוון למספרי טלפון לא ראויים
  4. חיפוש וקריאה מכוונים של חומרים אירוטיים
  5. דברים חמורים יותר, שאין צורך להזכירם בשמם

לגבי סעיפים 2 ו-4, אם אדם ראה משהו במקרה ואז נסחף מעט והמשיך להסתכל עוד, או אפילו אם אדם ראה לינק ולא עמד בפיתוי ולחץ עליו – אבל אז הוא תופס את עצמו בתוך מספר שניות, זה ייחשב כמעידה ולא כנפילה. לעומת זאת, אם אדם מחליט לחפש באופן פעיל אחר אתרים לא ראויים, חס ושלום, הדבר ייחשב כנפילה  ותידרש ספירת ימים מחודשת.

בנוסף, כל אחד יכול לקבוע לעצמו מהי מעידה עבורו. אבל כל עוד לא קרה אחד מחמשת המצבים שהוזכרו, ניתן להישאר בטבלה.

הרמות

קבוצה 1
רמה 1 – נקי שלושה ימים
רמה 2 – נקי במשך שבוע
רמה 3 – נקי במשך שבועיים

קבוצה 2
רמה 4 – נקי במשך חודש
רמה 5 – נקי במשך 50 יום
רמה 6 – נקי במשך שבעים יום

קבוצה 3

רמה 7 – נקי במשך תשעים יום
רמה 8 – נקי במשך חצי שנה
רמה 9 – נקי במשך שנה שלמה!