י"ח תמוז התשע"ח

לא רוצה להימשך לצפייה בפורנו

חבר חדש שאל בפורום:

שלום, יש לי שאלה שאפשר להגיד שהיא "צרות של עשירים", אבל בכל זאת מטרידה אותי מאוד.

אני אדם שבעזרת הכלים שניתנו לו באתר שלכם, עם נחישות והרבה סייעתא דשמייא, עליתי ממרומי האשפתות של התאווה לתקופות נקיות של חודש (מלא פעמים), חודשיים ואפילו שש חודשים (פעמיים !). אז דבר ראשון, המון תודה.

אז המכתב הזה איננו הולך לבקש עזרה בתחום "איך להימנע מפורנו ומנפילות" אלא משהו טיפה אחר. אז מה כן הבעיה? הבעיה היא, שמפעם לפעם הסכר נפרץ ואני נופל שוב, וזה נורא מתסכל אותי – כאילו, שמרתי כל כך הרבה זמן, למה לא משתנה משהו בתוכי? למה אני לא הופך להיות איש אחר?

בגלל זה הגעתי למסקנה, שיש בי איזה בעיה נפשית (לא משוגע או מטורלל חס וחלילה), שבגללה אני חוזר שוב ושוב לתאווה. אני מגיע למסקנה הזאת כי חשבתי (בטעות) שאם אני שומר על הברית מספיק זמן, הגוף פשוט משתכנע שדי כבר, זהו זה. אבל אם גם אחרי תקופות ארוכות של נקיות, הגוף ממשיך לרצות מאוד את הדבר הזה, וזה גורם לי לחשוב כאילו יש בי איזה חור גדול שאני צריך למלא בעזרת הפורנו, ואני אפילו לא מודע אליו..

בתור אנשים עם ניסיון בעזרה לאנשים כמוני, הייתי רוצה לדעת למה יש לי רצון חזק לפורנו אפילו אחרי התקופות נקיות שלי, ואיך אני יכול לגשת ולתקן את האישיות שלי כך שבאופן טבעי אני לא ירצה כל כך בפורנו.

חבר ותיק מגיב:

שלום לך חבר יקר,

לא, אני לא חושב שאתה צריך את התכנית של הצעדים בכלל, ולא הייתי שולח אותך לשם בכלל...

אתה בודאי תופתע מהדברים שאני עומד לכתוב אבל לא, אתה לא משוגע, אתה נורמלי לחלוטין, המשיכה שלך לראות פורנו גם היא נורמלית לחלוטין.

כעת אסביר את עצמי: אלוקים ברא אותנו ונטע בנו את המשיכה למין בצורה הכי חזקה שיש כדי שיהיה קיום לעולם. אם לא היינו נמשכים לכך - העולם פשוט לא היה נמשך מעבר לדור אחד. בדיוק כפי שאלוקים ברא אותנו עם משיכה לאוכל, כך הוא ברא אותנו עם משיכה למין. בלי אוכל בן אדם היה מת, ובלי מין העולם היה מת. אז הנטיה הטבעית הזאת היא כל כך עמוקה ולכן כל כך קשה להתגבר עליה. תראה כמה אנשים מנסים לעשות דיאטה ולא מצליחים...

אגב, בעבר לא היו הרבה אנשים שמנים כי למרות שהנטיה היתה קיימת, לא היה כמעט אפשרי לממש אותה בלי הגבלה כי לא היה מספיק אוכל. זה נכון גם לגבי מין שלמרות שהנטיה היתה קיימת, אדם שהיה גר בכפר יכול היה לראות במשך כל ימי חייו את כמות הנשים שאנחנו יכולים לראות באתר פורנו בשעה אחת (והן כולן ערומות!), אז ברור שמשהו השתבש בתהליך הטבעי.

אלא מאי? זה שיש לנו נטיה לא אומר שאנחנו לא יכולים לשלוט בנטיה. וכאן טמון הכלב. כשאתה מדבר על "למה אני רוצה לראות פורנו?" אני אומר לך: כי אתה בן אדם בריא בנפשו! אבל אם תשאל: "למה אני לא מצליח להפסיק לראות פורנו?" כאן התשובה שלי תהיה שונה לחלוטין. מדובר כאן על שני דברים נפרדים - הרצון לעומת המעשה.

אתה שואל איך אפשר לשנות את האישיות שלך כך שבאופן טבעי לא תרצה לראות פורנו, אז קצת צר לי לאכזב אותך, ומצד שני אני קצת שמח לכתוב לך את זה: לא יגיע מצב כזה שלא תרצה לראות פורנו, אבל כן יכול להגיע מצב שבו למרות שתרצה - תוכל להתגבר על הרצון ולא תראה פורנו. זה הבדל גדול בין שני המצבים האלו, כי אם היית אומר לי שאתה יותר לא נמשך לנשים, הייתי חושב שמשהו לא בסדר אצלך, ואילו אם היית אומר לי שיש לך משיכה אבל אתה מצליח לשלוט בה, אז הייתי אומר שאתה מאה אחוז בדרך הנכונה.

כמובן שהמשיכה לא חייבת להיות אובססיבית ובצורה שמשגעת אותך כל היום, ואפשר בעבודה עצמית להגיע למצב שהמשיכה היא "תחת שליטה", בעיקר מכיון שהמשיכה לא מגיעה לכדי מימוש אז היא לא יוצאת מפרופרוציות, אבל זה כבר פרטים, ולמרות שהם חשובים, יותר חשוב להבין את העיקרון הבסיסי של המשיכה הטבעית שלנו.

אז לפני שאנחנו עוברים בכלל לנושא של איך להצליח לשלוט במשיכה הטבעית, חובה לעשות את ההפרדה בין עצם הרצון והמשיכה, לבין הפעולה עצמה. אם אני מופתע מזה שאני נמשך לעוגת קצפת עתירת קלוריות, נכונו לי הרבה אכזבות בתהליך הדיאטה, הרבה יותר מאשר אם אקבל את העובדה שכמו כל בן אדם, אני רוצה עוגת קצפת יותר מאשר חסה וגזר, אבל אני מעדיף לשלוט בעצמי ולוותר על העוגה ובמקום זה לאכול אוכל בריא, כיון שאני לא רוצה להשמין.