כ"ה תשרי התשע"ב

עכשיו שהפסקתי אני מרגיש ריק בפנים

עכשיו שהפסקתי אני מרגיש ריק בפנים

אני בדיכאון – אני מרגיש שאיבדתי את החבר הטוב ביותר שלי. הפורנו עשה אותי שמח. אין משהו שיכול להוות תחליף לזה.

תשובה: (הרב טוורסקי):

המאמר שלהלן הוא הספד שנכתב על ידי חבר שנגמל מקוקאין.

הספד

"אני משער שחלק ממה שאני אמור להגיד הוא כמה אני אוהב אותך, אבל כל מה שאני יכול לומר הוא, 'אני שונא אותך.' אתה הונית אותי. אתה הבטחת לעשות את העולם יותר נעים לחיות בו ואני האמנתי לך. אתה לא אמרת לי שהעזרה שלך תהיה רגעית, ואחרי כן אני ארגיש הרבה יותר גרוע מאי פעם. אתה שיחקת איתי משחקים, ופיתית אותי. אף פעם לא עשית אותי נינוח כמו שעשית בראשונה.

אשתי והילדים שנאו אותי על פרשיות האהבים שלי איתך. הם אמרו שהם יעזבו אותי אלא אם כן אוותר עליך. אמרת לי לא לדאוג, שאתה תיתן לי יותר ממה שהמשפחה שלי יכלה אי פעם לתת לי. עוד פעם הונית אותי.

אתה לקחת את כל מה שאפשר ממני: את האהבה של המשפחה שלי, את הבית, את העבודה, החברים, את הכבוד.

עדיין הייתי רודף אחריך, אבל נגמרו לי הכוחות. התרסקתי, עם גוף, נפש, ורוח פצועים. ועדיין, גם ברגעים אלו כשאני קובר אותך, אתה מאיים עלי לצאת מהקבר ולבקר אותי. אתה שקרן. אתה אף פעם לא רצית לעשות אותי שמח.

אני אמשיך להתמודד, אנסה להחזיר לעצמי את הכוח, ממה שנשאר שעוד לא לקחת. אני שונא אותך, קוקאין. פעם אהבתי אותך יותר מכל דבר שבעולם, אבל עכשיו אני שונא אותך."

חבר יקר:

כמו שהאדם למעלה חשב שקוקאין יכול להעניק לו שמחה, אתה חשבת שפורנו יכול לשמח אותך. בשני המקרים, מה שאתה מקבל זה רגע של התרוממות, אבל בהחלט אין שום שמחה.

שמחה ניתנת כשאדם מתמלא מדבר שהוא יצר. אף אחד לא נוצר בשביל להשתמש בסמים או לצפות בפורנו. לצערנו, בעוד מישהו מקבל את הריגוש, הוא לא מחפש היכן הוא באמת יכול למצוא את השמחה.

לא משנה מה נותן למישהו את הריגוש החולף, הוא מטעה. כמובן, מישהו מרגיש רע כשהוא מוותר על הקוקאין, ממש כמו שאתה מרגיש כשאתה מוותר על הפורנו.

קוקאין הוא אויב. הוא לא ידיד. פורנו הוא אויב, לא ידיד. אל תפול באשליה.

באהבה,

הרב אברהם טוורסקי