כ"ו טבת התשע"ז

אפשר לחיות בלי אינטרנט?

חבר שואל בפורום:

אני לא מפסיק ליפול וחשבתי שאולי הפיתרון שלי יהיה בכך שאתנתק לחלוטין מהאינטרנט. מה דעתכם?

החבר "יש סיכוי" מגיב:

אני נזכר בפעם אחת שמרוב תסכול שברתי את הטלפון רק בשביל לסיים עם האינטרנט אחת ולתמיד, ולמחרת, באופן שרק מכור יכול להבין רצתי לחפש אחד חדש ויותר טוב...

מאז שעברתי כמה פעמים תהליך דומה של "הפסקה עם האינטרנט", החלטתי שאני יותר לא מבזבז כסף, כיוון שידעתי שלמחרת יהיה לי צורך בחדש או בדרך אחרת.

אז אני עדיין חושב שזה יכול להיות פיתרון טוב, אבל רק בתנאי שאני מכיר בכך שהבעיה אצלי ולא האינטרנט. או לפחות שאכיר בכך שהבעיה היא גם אצלי ולא רק באינטרנט.

עמוק בראש תמיד האשמתי את האינטרנט בבעיות שלי וחשבתי שאם הוא לא היה בסביבה הכל היה מושלם וכשלא החזקתי מעמד או שבנסיבות טכניות הייתי תקוע בלי גישה לאינטרנט, הייתי מסתובב בסופו של דבר במוקדם או במאוחר כמו מסומם שזקוק לסם.

מה שאני אומר זה שאצלי התחלתי לעלות על מסלול ביום שהבנתי שאני צריך לעשות עבודה אישית, לעשות משהו דרסטי, משהו שונה, משהו שלא עשיתי עד היום, שעליי להבין שאני נמצא במקום שאני לא שולט בו והדרך היחידה שלי היא להודות בכך שאין לי שליטה על כך ולקבל עזרה מאחרים שמתמודדים עם הבעיה כמו שלי ולקבל מהם כמו אחד שומע משו חדש לחלוטין שאין לו כל הכרות איתו.

בעצם מה שאני אומר זה שכאשר שהבנתי שלי אין ניסיון בבעיה הייתי פתוח לשמוע ולקבל מאחרים שיש להם ניסיון. החלק של קבלה היה לי קשה מאוד כי אני לא בנאדם שמקבל מה שאומרים. יש לי דעה ואני לדעתי מבין הכי טוב... אבל כנראה שהגעתי למקום שאם אני לא משנה כיוון אני גמור! גמור מבפנים אכול.

בקיצור אני משתף על עצמי אולי קצת מבולגן אבל אני מקווה שמשו מתוך הבלגן יהיה לעזר