כ"ב טבת התשע"ח

לעבור יום נקי

לעבור עוד יום נקי, או לעבור יום נקי? סמנטיקה שמשנה לי הרבה.

לעבור עוד יום נקי, זה לחבר את הימים, זה להסתכל על הרצף, ולומר עוד יום לשרשרת נקיות ארוכה. הדבר הזה בעבר גרם לי ללכת ולראות כל כמה דקות כמה ימים כבר יש לי, כמה צברתי... ואז הייתה מגיע נפילה, איפוס... ובעצם אין כבר שרשרת ימים, אין תחרות, אין מטרה, וכשאין אותם, יש שני אפשריות, אחת היא לומר יאלה, אני לא מתחרה באף אחד, בא נבריא בקצב שלי, השניה היא לומר יאלה, גם ככה הפסדתי, אז ננצל את זה לעוד תמונה או סרטון.

לעבור יום נקי... לא נוסף... לא "עוד יום" רק "יום נקי", הכניס אותי למצב בו אין שום קשר לימים, לא ליפניהם ולא לאחריהם. זה לא משנה מתי הייתה הנפילה האחרונה, זה לא שם לי מטרה כללית עם צעידה ארוכה, שברוב המקרים מציפה דמיונות על מלחמות ותשישות מול התאווה, זה בסך הכל מכניס אותי למצב בו אני צריך לשמור "את היום". הבודד, היחיד הזה, ולשמור יום... פעם זה היה אתגר, אז בחרתי לשמור שעות, היום לשמור יום, זה תוצאה של תפילה, וחיבור, ומציאת הדברים הקטנים ( הממש קטנים, אלה שמעוגנים לנו בברכות השחר) ולשמוח בהם, להתעמק בטוב, לצחוק על הדברים שלא הצליחו.

ואתם יודעים מה, בשבילי זה גם לתת מקום לבאסה, כן, אני אדם, ומידי פעם עוברים עלי דברים מבאסים, פעם המנגנון שלי לא היה מסוגל לחיות איתם, ( וגם היום אם אני לא אתן לזה מענה אני יחפש בריחה) היום אני לומד, לאט לאט, וחווה לאט לאט כל רגש, משמח ומבאס כאחד, שהרי כולם זה אני, והשאלה איך אני בוחר לנתב אותם.

יש קשיים, אוקי... זו אחלה הזדמנות להעמיק בטוב שסובב אותי. ואתם יודעים אחרי תקופה בהחלמה גילתי שיש המון טוב שסובב אותי...

טוב... אז לא "עוד יום נקי", רק "היום שיהיה נקי"!